eitaa logo
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
6.1هزار دنبال‌کننده
10.6هزار عکس
1.5هزار ویدیو
192 فایل
آشنایی با فرقه های عجیب ادیان و مذاهب – عرفان های کاذب مهدویت – مدعیان دروغین مهدویت آئین ها– جشنها و مراسم عجیب عجایب جهان باستان- فرازمینیها و اتفاقاتی که توضیحی بر تبادل 👇👇 @jh1397 ❌کپی مطالب و فیلم های کانال فقط با ذکر لینک و آیدی کانال مجاز است❌
مشاهده در ایتا
دانلود
« فرقه اکنکار» از چه ابزارهایی برای ترویج افکار خود استفاده می کند ❓ قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ فرقه اکنکار برای ترویج افکار خود از هیچ ابزاری تبلیغی کوتاهی نکرده و برخلاف گفته‌های خود که تبلیغ برای اکنکار ممنوع است از هر روشی تبلیغی متداول برای بیش‌برد اهداف این شبه‌آیین استفاده شده است. 🔻 کتاب‌ها: 🔷 بیش از پنجاه عنوان از کتاب‌های اکنکار در ایران ترجمه و منتشر شده‌اند. بیش از بیست عنوان مربوط به کتاب‌هایی است که پال توئیچل (بنیان‌گذار این فرقه) آن‌ها را نگاشته است. 🔶 افزون بر بیست جلد از کتاب‌های «هارولدکلمپ» رهبر در قید حیات اکنکار به زبان فارسی ترجمه و منتشر شده‌اند. ♦️ از دیگر نویسندگانی که در اکنکار قلم زده‌اند می‌توان به «تاد کرامر»، «به راد استایگر»، «جیمز پال دیویس»، «تریل ویلسون»، «موری میتسو»، «پتی سمپسون» و «رابرت ماش» اشاره کرد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
« فرقه اکنکار» از چه ابزارهایی برای ترویج افکار خود استفاده می کند ❓🔻 قسمت (دوم) 2️⃣ ♦️ عمدهٔ کتاب‌ها فرقه اکنکار را مرحوم هوشنگ اهرپور به فارسی برگردانده است. مهیار جلالیانی نیز نزدیک به ده جلد از کتاب‌های اکنکار را ترجمه کرده است. 🔷 از دیگر مترجمانی که در حوزهٔ ترجمهٔ آثار اکنکار فعالیت کرده‌اند می‌توان به «مینو ارژنگ»، «یحیی فقیه»، «مرجان داوری»، «مریم داوری»، «محمد هادی ماکانی»، «شهرام محمدپور»، «شهرام شامحمدی»، «محمدعلی اخلاق دوست» و «اخوان تفتی» اشاره کرد. 🔶 از این تعداد مترجمان فقط یک نفر را اکیست دانسته‌اند که البته اثبات آن نیز به سختی ممکن است. 🔻 دیسکورس‌ها: 🔷 دیسکورس جزوه‌ای است که از طریق آن، استادِ حقِّ در قید حیات، آموزش‌های نخستین و لازم را به اکیست‌ها ارائه می‌دهد. 🔶 در واقع دیسکورس، اولین ارتباط بین چلا و ماهانتا محسوب می‌شود. در این آموزش‌نامه‌ها علاوه بر آموزش مفاهیم و عقاید اکنکار، به پرسش‌های چلا نیز پاسخ داده می‌شود. 🔷 دیسکورس، آموزش‌نامه‌ای محرمانه بین استاد و چلا است. متقاضی عضویت اکنکار قبل از این‌که به عنوان چلا یا اکیست در این گروه پذیرفته شود باید به مدت دوسال در اکنکار مطالعه کند. 🔶 سیر مطالعات افراد با مطالعهٔ دیسکورس‌های خصوصی آغاز می‌شود. این دیسکورس‌ها حاوی مطالبی دربارهٔ سفر روح و راه پنهان خدا است. 🔷 این سیر دوساله برای وصل اوّل او کفایت می‌کند. اما برای دریافت وصل‌های بعدی باید مطالعات فراوان دیگری را همراه با روش‌ها، تمرین‌ها و آموزش‌های دیگر داشته باشد. [1] 🔶 اکنکار در گفتار و کردار دچار تناقض‌ها و پارادوکس‌های فراوانی است. بسیاری از مواقع نیز ابایی از این رویکردهای متضاد و متناقض ندارد. سیر آموزش چلاها و اعطای وصل‌ها نیز از این قبیل‌اند. 🔷 برخلاف آن‌چه پال توئیچل دربارهٔ لزوم مطالعات دوسالانهٔ دیسکورس‌ها برای رسیدن به اولین وصل گفته است در جایی دیگر می‌نویسد: 🔶 «هنگامی‌که کسی ابتدا طریقت اک را برمی‌گزیند و مطالعهٔ دیسکورس‌ها را آغاز می‌کند، وصل درون را دریافت کرده است. [2] 🔷 پال در این گفتار، دریافت وصل را مصادف با دریافت نخستین دیسکورس می‌داند؛ درحالی‌که در گفتاری دیگر، مطالعهٔ دوسالانهٔ دیسکورس‌ها را برای دریافت وصل الزامی دانسته است. 🔶 یکی از ویژگی‌های دیسکورس‌ها که پرسش‌های بسیاری دربارهٔ آن متولد شده، محرمانه بودن آن‌هاست. دیسکورس‌ها آموزش‌هایی محرمانه بین چلا و ماهانتا هستند. 🔷 اجازه دادن به کسی که بدون نخستین مکاتبه با ماهانتا آن‌ها را بخواند و باعث افشای مطالب آن گردد، هم به چلا و هم به معلّم لطمه می‌زند. ♦️ زمانی‌که چلا مطالعهٔ دیسکورس‌ها را آغاز می‌کند باید بداند که ریسمانی بین خود و استادش برقرار می‌شود ریسمانی نامرئی و محرمانه که ماهانتا از آن برای برقراری ارتباط با چلا استفاده می‌کند. [3] به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
« فرقه اکنکار» از چه ابزارهایی برای ترویج افکار خود استفاده می کند ❓🔻 قسمت (پایانی) 3️⃣ ♦️ محرمانه بودن این دیسکورس‌ها اقتضا می‌کند چلا آن را از همه پنهان دارد. البته اعضای خانواده‌ای که زیر یک سقف زندگی می‌کنند می‌توانند به دیسکورس‌های یکدیگر دسترسی داشته باشند. 🔷 هم‌چنین چلا نباید بیش از یک دیسکورس دریافت کند. دربارهٔ مطالب دیسکورس‌ها نیز نباید با هیچ‌کس دیگری سخن بگوید. 🔶 تهدیدهای زیادی وجود دارد که چلا در صورت افشای مطالب دیسکورس یا استفاده از دیسکورس‌های دیگران با آن روبه رو می‌شود. ♦️ پرسش‌هایی که دربارهٔ علّت محرمانه بودن دیسکورس‌ها وجود دارد بی‌جواب مانده است. 🔷 پال توئیچل در جواب نامهٔ چلاهایی که علّت آن‌را خواستار شده بودند بار دیگر این قوانین را ذکر کرده و با تهدیدهایی از قبیل قطع شدن ریسمان ارتباطی چلاها با استاد و عدم پیشرفت معنوی، به فرافکنی پرداخته است. [4] 🔻 رمان‌ها: 🔷 اکنکار علاقهٔ ویژه‌ای دارد که از هنر رمان‌نویسی برای ترویج آموزه‌های خود بهره گیرد. 🔶 پال توئیچل بسیاری از کتاب‌های خود را در قالب رمان به جامعهٔ اکنکار تحویل داده است. کتاب‌های پنجه زمان، طریق دارما، طنین پرخروش اک، شرق خطر، سه نقاب گابا، در قالب رمان نگاشته شده‌اند. 🔷 برخی دیگر از کتاب‌های اصلی او نیز داستان‌واره است و تجربیات پال را بیان می‌کند. کتاب‌هایی مثل دندان ببر، بیگانه‌ای بر لب رودخانه و سرزمین‌های دور از این دسته‌اند. 🔶 هارولد کلمپ نیز از این هنر بهره برده است. کتاب‌های کودک در سرزمین وحش و امثال الحکم در قالب داستان و رمان نگاشته شده‌اند. 🔻 وب سایت‌ها: 🔷 اکنکار از فضای مجازی اینترنت بیش‌تر در کشورهایی بهره می‌برد که بنا به دلایلی قادر به انجام رسمی فعالیت‌های تبلیغی خود نیست. 🔶 شبه‌آیین اکنکار پایگاه اطلاع‌رسانی هم دارد که با نام سایت مرکزی اکنکار شناخته می‌شود. مؤسسهٔ اکنکار این پایگاه را در ایالت مینه‌سوتا اداره می‌کند. 🔷 بسیاری از پایگاه‌های دیگر اکنکار در کشورهای جهان، خود را به پایگاه مرکزی وابسته می‌دانند. این سایت‌ها بیش‌تر به ترجمهٔ مطالب سایت مرکزی می‌پردازند. در ایران نیز این پایگاه فعّال بوده، به ترجمهٔ پایگاه اصلی پرداخته است. 🔶 پایگاه‌ها و وب‌سایت‌های دیگری نیز وجود دارند که در مسیر تبلیغ اکنکار فعّالند. در ایران نیز ده‌ها سایت و وب‌سایت به فعالیت‌های تبلیغی – ترویجی اکنکار مشغولند. 🔻 معابد اکنکار: 🔷 اکنکار معابد فراوانی را در طبقات معنوی و تحتانی برمی‌شمرد که متعلّق به ایشان است. 🔶 معابدی که در طبقات معنوی هستند بسیار فراوانند که به برخی از آن‌ها معابد «حکمت زرّین» می‌گویند. این معابد که شریعت کی سوگماد در آن نگهداری می‌شود در طبقات مختلف فوقانی و تحتانی قرار دارند. 🔷 به جز ادّعاهای اکنکار، هیچ دلیلی برای اثبات وجود این معابد وجود ندارد. معابدی نیز که در طبقات تحتانی هستند اثبات‌ناپذیرند چون اکنکار مدّعی است آن‌ها یا در سیّارات دیگر قرار دارند و یا از چشمان مردمان عادی، پنهان هستند. 🔶 دوتا از این معابد برروی زمین هستند، یکی در سیّارهٔ زهره و بقیّه در طبقات اثیری علّی، ذهنی، اتری و طبقهٔ روح واقع شده‌اند. ♦️ تنها معبدی که برای آن بسیار ارزش قائلند و به منزلهٔ قبلهٔ این آیین است، در ایالت مینه‌سوتای ایالات متحدهٔ آمریکا واقع شده است. [5] 🔻 پی‌نوشت: [1]. نامه‌های طریق نور، پال توئیچل، 1380، ترجمه مینو ارژنگ، تهران، ثالث گلسار، ص 212. [2]. همان، ص 129. [3]. همان، ص 208 [4]. همان، ص 207-213. [5]. سودای دین‌داری، عبدالحسین مشکانی سبزواری، نشر صهبای یقین، قم، ص 333. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
بیمارستان روانی یا « کشتارگاه » ویورلی هیلزدر آمریکا 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
پرستش اسلحه یکی از عقاید عجیب در هندوستان 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
28.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
@ferghe_mavara 🎥 علائم و نمادهایی که دنیا را اداره می کنند 🔺 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ ویدیویی کوتاه درباره نمادگرایی گلوبالیست ها؛ کابالیست ها و شیطان پرستان و فراماسون ها…. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
سکولاریسم مقدمه شیوع بهائیت ✡️🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ دومین پیشوای بهائیت با پیش بینی جدایی دین از آینده سیاسی ایران، به تمجید سکولاریسم (1) پرداخت و از فراموشی دین در مدتی کوتاه بین ایرانیان سخن گفت. 🔷 عبدالبهاء در ادامه مدعی شد که پس از فراموشی دین در ایران دور جدیدی از دین باوری و گسترش بهائیت پدید خواهد آمد. 🔶 چنانکه در عبارت عبدالبهاء می خوانیم: «مِن بعد (از این پس)، دستگاه اجتهاد و حکمرانی علماء و مرافعه در نزد مجتهدین و تمسک عوام به ایشان و صف جماعت و ریاست رؤسای دین پیچیده خواهد شد. 🔷 جمیع خلق، اروپا مَشرب گردند و به آسایش این جهان پردازند. اساس دین به کلی مضطرب و متزلزل گردد؛ چنانکه در این مدت قلیله چقدر سستی و فتور حاصل گردیده. ♦️ معلوم است که در مدتی قلیله عنقریب (به زودی) مثل اروپا دین و مذهب نسیاً منسیّاً (فراموش) خواهد شد، مگر اینکه به نفثات روح القدس دل ها زنده و نفوس، آزاده شوند و دوری جدید به میان آید. این قضیه ای است واضح و مشهود؛ دلیل و برهان لازم ندارد.»(2) به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
سکولاریسم مقدمه شیوع بهائیت ✡️🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ این پیش گویی عبدالبهاء هم عقیم از آب درآمد و پس از سال ها، نه تنها جامعه ایران سکولار نشد، بلکه انتخاب نظامی بر پایه اسلام توسط مردم ایران، این پیش بینی عبدالبهاء را هم پوچ از آب درآورد. 🔻 اما موضوع بحث ما اینست که چرا این پیشوای بهائی، آرزوی سکولاریسم و وعده برپایی آن در ایران را در سر می پرورانده است؟! لذا لازم می دانیم موضوع را از دو جهت بررسی کنیم: 1️⃣ آرزوی برچیده شدن بساط دین اسلام و مذهب شیعه در ایران فقط پیش بینی عبدالبهاء نبوده و پیامبرنمای بهائی هم آرزوی آن را در سر می پرورانده است. 🔶 حسینعلی بهاء علناً از شیعیان ایران درخواست می کرد که اگر بهائی هم نمی شوند، حداقل از مذهب شیعه دست بردارند: «بگو ای مردم! اگر به نور ایمان فائز نمی‌شوید (بهائی نمی‌شوید) از طلعت حزب شیعه، خود را خارج نمایید...»(3) 🔷 مهم ترین علّت هم آن بود که چون جریان استعمار در سلطه بر ایران، هرچه به راحتی حریف پادشاهان نالایق می شد، اما در مقابل خود سدّ محکمی به نام مرجعیت شیعه می دید. 🔶 مرجعیتی که از آن در ماجراهایی نظیر: جنگ های ایران و روس، نهضت تنگستان علیه انگلیس، لغو قرارداد رویترز، جنبش تنباکو و...)، ضربه های سختی خورده بود. 🔷 مرجعیتی که به حکم قرآن «وَلَنْ يَجْعَلَ اللَّهُ لِلْكَافِرِينَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ سَبِيلًا (نساء/141)؛ و خداوند هرگز کافران را بر مؤمنان تسلّطی نداده است.»، سلطه کفار بر جوامع اسلامی را نمی تابید. لذا مهم ترین هدف فرقه های ساختگی مورد حمایت استعمار، در هم شکستن سدّ محکم مذهب در ایران بود. 2️⃣ فرقه بهائیتی که وعده سکولاریسم و برچیده شدن دین و مذهب در ایران می دهد، به خود که می رسد دین را از سیاست تفکیک نداده و به آرزوی برپایی حکومت دینی خود را در سطح جهان می پردازد: 🔶 «... و اين رسميّت به مرور ايّام مبدّل و منجر به تأسيس سلطنت الهيّه و ظهور سلطه زمنيّه شارع اين امر عظيم گردد. و اين سلطنت الهيّه مآلاً به تأسيس و استقرار سلطنت جهانی و جلوه سيطره محيطه ظاهری و روحانی مؤسّس آئين بهائی و تشکيل محکمه کبری و اعلان صلح عمومی که مرحله سابع و اخير است منتهی گردد.»(4) 🔷 در نتیجه، ساختن ایرانی سکولار نه پیشگویی پیشوایان بهائی، بلکه طرح ریزی و هدف فرقه ضاله بهائیت برای تصاحب حکومت ایران بوده است. ♦️ چرا که می داند تسلط بر جامعه اسلامی، ظلم ستیز و آزادی خواه ناممکن است و مگر در جامعه ای سکولار است که بتواند حکومت خود را پی ریزی کند. 🔻 پی‌نوشت: (1). سکولاریسم عبارت است از، تفکری است که حضور دین در ابعاد مختلف زندگی بشر را نفی می کند. گرایشی که طرفدار و مروّج حذف یا بی اعتنایی و به حاشیه راندن نقش دین در ساحت‌های مختلف حیات انسانی از قبیل سیاست، حکومت، علم، عقلانیّت، اخلاق و. . . است. (2). اشراق خاوری، مائده آسمانی، بی جا: مؤسسه ملّی مطبوعات امری، 129 بدیع، ج 5، ص 193. (3). همان، ج 4، ص 141. (4). شوقی افندی، ظهور عدل الهی، کتابخانه الکترونیکی بهائی، ص 15. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
جنایت متفقین در« سِدِن » آلمان 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
چرا ایلان ماسک می خواهد به مریخ انسان بفرستد ❓🚀🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
تناسخ و جبر از آموزهای اصلی مکتب اوشو ☯️🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ اشو، شخصیتی است هندی که گسترش تعالیم خود را مرهون آمریکاست. او بیش از هفت‏‌هزار سخنرانی داشت اما هیچ‌‏گاه کتابی ننوشت، تمام تعالیم او در این سخنرانی‌‏ها بیان شده‏ است. 🔷 وی دارای شخصیتی شهوت‌‏ران، متکبر و مغرور بود و خود را هم‏‌طراز و یا بالاتر از مسیح می‌‏دانست. اصول اصلی تعالیم او را عشق، سم بودن نفس، نفی ذهن، درون‌‏گرایی، مراقبه و چاکراها تشکیل می‌‏دهند. 🔶 او با تعالیم‏ خود به رابطه مرد و زن پل زد و توانست آزادی جنسی را در اردوگاهش رواج دهد. بسیاری علت اخراج او از آمریکا را مسائل جنسی و فسادهای اخلاقی او می‌‏دانند. 🔷 این مشکلات و مشکلات دیگر باعث شد تا 21 کشور جهان از پذیرش وی سر باز زنند و او به‌‏ناچار به هندوستان برگردد.[1] 🔶 درباره علت مرگ او نیز اختلافاتی وجود دارد. او تلاش می‌‏کند تا علت مرگ خود را سرطان استخوان معرّفی کند اما علائم بیماری او بیش‏تر شبیه به بیماری‌‏های دیگری مانند ایدز بود تا سرطان.[2] ♦️ خدا در تعالیم او جایگاه ویژه‌‏ای ندارد و هر از گاهی به گونه‏‌ای با مسأله خداشناسی برخورد می‌‏کند. گاهی خدا در نظر او تجرب‌ه‏ای ساده است[3]، گاهی بحث درباره خدا را بی‌‏مفهوم می‏‌پندارد[4] و گاهی نیز به خود خدایی دست می‌‏یازد.[5] به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
تناسخ و جبر از آموزهای اصلی مکتب اوشو ☯️🔻 قسمت (دوم) 2️⃣ ♦️ اشو بر این باور است که هندوها قدیمی‌‏ترین مردم آگاه هستند؛ آگاه‏‌ترین مردم باستانی روی زمین. اولین کسانی بودند که مذهب در ذهنشان خطور کرد. 🔷 آن‌‏ها فقط یک آرزو دارند؛ تنها یک تپش بزرگ در قلبشان: چگونه رها شوند، چگونه آگاهی کسب کنند تا از چرخه حیات (samsara) به بیرون قدم بگذارند. هندوها می‌‏گویند: 🔶 ما این سفر را بارها و بارها طی کرده‌‏ایم، ما بذر شده‏‌ایم، درخت شده‏‌ایم، دوباره بذر شده‏‌ایم و دوباره درخت شده‌‏ایم، بارها و بارها.[6] 🔷 اشو باور تناسخ خود را به‌‏خوبی در یک جمله بیان کرده است: «یک انسان الا و لابد دوباره و دوباره متولّد می‌‏شود».[7] 🔶 اشو نیز مانند بسیاری دیگر از مدعیان معنویت‏‌گرایی و باورمندان به تناسخ، «یادآوری» را دلیلی برای اثبات تناسخ می‌‏داند. او مدّعی است به نقطه‏‌ای رسیده که می‌‏تواند از آن‌‏جا زندگی‌‏های پیشین‏ خود را ببیند. 🔷 وی معتقد است چون نقطه‌‏ای که او رسیده و در آن تناسخ و زندگی‌‏های پیشین خود را می‌‏بیند، تجربه شخصی اوست، پس برهان کافی برای اثبات تناسخ خواهد بود.[8] 🔶 البته به‌‏رغم این‏‌که او نیز داعیه روح‌‏باوری دارد، در برخی جملاتش درباره روح و تناسخ به‏‌گونه‏‌ای سخن می‌‏گوید که گویا روح، همان ذهن آدمی است. 🔷 اوشو می گوید: وقتی شب هنگام، برای خوابیدن دراز می‌‏کشید؛ وقتی خواب، آغاز به نزول بر شما می‏‌کند و تاحدودی شما را در برمی‌‏گیرد،‏‏ آخرین فکر را به ذهن‏ می‏‌آورید. 🔶 سپس به خواب می‏‌روید، هنگامی که صبح برمی‌‏خیزید و آماده ترک رخت‌خواب می‌‏شوید، به اولین فکری که پس از برخاستن دارید بنگرید. 🔷 نتیجه‌‏اش برایتان تعجب‌‏آور خواهد بود. آخرین فکر شب پیش، اولین فکر روز بعد می‏‌شود. به همین طریق آخرین آرزو در لحظه مرگ، اولین آرزو در هنگام تولّد می‌‏گردد. 🔶 به هنگام مرگ، جسم فاسد می‌‏شود ولی ذهن به سفر خود ادامه می‌‏دهد. سن بدن شما شاید پنجاه سال باشد اما سن ذهن شما شاید پنج میلیون سال. شما تمام ذهن‏‌های خود را در طول تمام تولّدهایتان داشته‌‏اید و حتی امروز با خود دارید. 🔷 ذهن شما مانند یک مخزن، تمام خاطرات تولّدهای گذشته‏‌تان ‏را در خود انباشته می‏‌کند؛ از این رو ذهن بسیار پیداست. این طور نیست که ذهن شما فقط مخزن تولّدهای انسانی باشد؛ اگر به‌‏صورت درخت‌‏ها یا حیوانات متولّد شدید... خاطرات تمام آن تولّدها هم اکنون در شما موجود است.[9] 🔶 در سخن دیگر اشو مدّعی است که انسان گمان می‏‌کند خواهد مرد؛ اما مرگ، سفسطه است. هیچ‏‌کس تاکنون نمرده و هیچ‌‏کس تاکنون متولّد نشده است. تولّد و مرگ فقط دو قسمت ماجرای زندگی جاودان هستند. نه تولّد، آغاز این ماجراست و نه مرگ، پایان آن. 🔷 تو پیش از تولّد وجود داشتی و پس از مرگ وجود خواهی داشت.[10] تعریف مرگ نیز باور به تناسخِ اشو را بیش‏تر توضیح می‌‏دهد. او درباره مرگ معتقد است که در مرگ شخص، فقط بدنش را ترک می‌‏کند و بلافاصله بدن دیگری را می‌‏گیرد.[11] 🔶 نمود دیگر تناسخ باوری اشو در نفی بهشت و جهنّم تجلّی می‏‌یابد. او بر این باور است که بهشت و جهنّم، ساخته و پرداخته روان آدمی است و واقعیت بیرونی ندارد: ♦️ از جهنّم نهراس! آری، نوعی از بهشت و جهنّم وجود دارد که حالتی روانی در وجود توست؛ ولی به جا و مکانی ویژه در زمین یا آسمان هیچ ربطی ندارد. این پندار را دور بینداز. دین به این مهملات ربطی ندارد.[12] به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
تناسخ و جبر از آموزهای اصلی مکتب اوشو ☯️🔻 قسمت (پایانی) 3️⃣ ♦️ اشو با همین نگاه معتقد است که انسان می‌‏تواند بهشت و جهنّم را بیافریند و در همین عالم به خلق آن‏‌ها همت گمارد و آن‌‏ها را در همین زندگی تجربه کند.[13] یا در سخن دیگری می‏‌گوید: 🔷 «خداوند قبلاً در مورد تو قضاوت کرده است و این چیزی نیست که قرار باشد در آینده اتفاق بیفتد؛ بلکه قبلاً اتفاق افتاده است. در مورد مسأله روز رستاخیز نگران نباش؛ به ترس نیازی نیست.... همان لحظه‏‌ای که خداوند تو را آفرید، در مورد تو قضاوت هم کرده است».[14] 🔶 در جایی دیگر با نفی مسئولیت انسان، او را از هرگونه پاسخ‏گویی در معاد بری می‏‌داند: «تو مخلوق خدا هستي. اگر اشتباهی رخ بدهد، او مسئول توست نه تو. اگر تو به گمراهی روی، او مسئول است نه خودت. تو چه‌‏طور میتوانی مسئول باشی؟! 🔷 اگر تو نقشه‌‏ای بکشی و غلط از آب درآيد، کسی نمی‏‌تواند بگويد خودِ نقشه مقصر بوده است».[15] بنابراين، لازم نيست از خدايی خيالی که در پايان جهان از تو بازخواست می‌‏کند که چه کرده‏‌ای و چه نکرده‏‌ای، بترسی. او قبلاً داوری کرده و تو آزاد هستی، و لحظه‏‌ای که شخص بداند به تمامی آزاد است تا خودش باشد، زندگی پويايی آغاز می‌‏شود.[16] 🔶 ترس و زياده‌‏خواهی دو روی سکّه‏‌اند؛ ترس، جهنّم را آفريده است و زياده‌‏خواهی، بهشت را. آن‌‏ها فرافکنی ترس و زياده خواهی ‏اند. [17] هستی آماده است. بهشت همين جاست و در هيچ جای ديگری نيست.[18] 🔻 عقیده به تناسخ در مکتب اشو با چندین اشکال اختصاصی روبه‌‏رو است. آن‏‌گونه که از گفتارهای وی برمی‏‌آید او تلاش دارد تا مخلوق بودن انسان و صاحب اختیار بودن خداوند را ملاکی برای نفی جهنّم و باور به تناسخ قرار دهد. 🔷 با وجود این او در جایی باور به خدا را نیز ساخته ذهن می‌‏پندارد. اشکال دیگری که اشو با آن روبه‌‏رو است نداشتن درک صحیح از موجودی به نام روح است. 🔶 آن‏‌گونه که روشن شد او بیش از آن‏که به روح قائل باشد، ذهن را محور تناسخ قرار داده است. هم‏چنین او نیز مانند دیگر قائلین به تناسخ، هیچ دلیل عقلی بر آن اقامه نمی‌‏کند . 🔷 اشو فقط به این‏‌که خود آن‏‌را دریافته اکتفا نموده است و سخن خود را دلیل سخن خویش قرار می‏‌دهد. ادعای جامعه‏‌شناسی دینی او نیز بدون پشتوانه دلیل است. 🔶 اشو فقط مدعی است که ترس و زیاده‏‌خواهی باعث خلق باور بهشت و جهنّم شده و هیچ دلیل عقلی یا حتی تجربی و حسی بر آن اقامه نمی‏‌کند.[19] 🔻 پی‌نوشت: [1]. نگرشی بر آرا و اندیشه‏‌های اشو، فعالی، محمد تقی، تهران، سازمان ملی جوانان، معاونت مطالعات و تحقیقات، 1388، ص 59. [2]. همان، ص 60. [3]. شورشی، اشو، تهران، نسیم دانش، 1383، ص 200. [4]. راز بزرگ، اشو، تهران، باغ نو، 1382، ص 135. [5]. همان، 147. [6]. راز بزرگ، اشو، تهران، باغ نو، 1382، ص 82. [7]. اینک برکه‏‌ای کهن، اشو، تهران، نگارستان کتاب، 1382، ص 46. [8]. همان 46. [9]. ضربان قلب حقيقت مطلق، تفسيری از ايشاباش اوپانيشاد، اشو، تهران، فردوسی، 1381 ، ص 342. [10]. بیگانه در زمین، اشو، هودین، اصفهان، 1383، ص 22. [11]. راز بزرگ، اشو، تهران، باغ نو، 1382، ص 112. [12]. دل به دريا بزن، اشو، هودین،1379، 73. [13]. چراغ راه خود باش، اشو، هودین. 1379، 99. [14]. شهامت، اشو، تهران، فردوسی، 1380، ص 127. [15]. همان، 127. [16]. همان، 127. [17]. با خود يکی شو، اشو، هودین، 1379، ص 90. [18]. ضربان قلب حقيقت مطلق، تفسيری از ايشاباش اوپانيشاد، اشو، تهران، فردوسی، 1381، ص 145. [19]. فرجام من و تو، عبدالحسین مشکانی سبزواری، نشر صهبای یقین، قم ،ص 81. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
دست های در هم قفل شده در چین باستان 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
آیا اسکندر مقدونی اصالت ایرانی داشته ❓🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ مسئولیت گریزی یکی از اختلالات رفتاری است که متأسفانه در میان سیاستمدارانِ غیر صادق و همچنین در بسیاری از انسان‌ها به فراوانی دیده می‌شود. 🔷 این گونه افراد، معمولاً برون‌دادِ رفتارهای خود را گردن نمی‌گیرند. بسیار دیده می‌شود که حاضر به پذیرش شکست نیستند. ♦️ مثلاً سرمربی یک تیم فوتبال، کج بودنِ زمین، رشوه‌خواری داور، گرما و سرمای هوا و هزار و یک مسئله را بهانه می‌کند تا مسئولیت شکست تیمِ تحت مدیریت خود را به گردن نگیرد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
آیا اسکندر مقدونی اصالت ایرانی داشته ❓🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ در تاریخ نیز از این قِسم افراد مسئولیت گریز فراوان می‌بینیم. اما یکی از شگفت انگیزترین نمونه‌های تاریخی، سران سیاسی و دینی زرتشتی هستند. 🔷 برخی از آنان افراد درستکار بودند. اما بخش قابل توجهی از آنان در عصر ساسانی، چنان به فساد و تباهی سرگرم شدند و جامعه را در مُرداب فرو بردند که اکثر مردم ایران، حاضر نشدند در برابر لشکر مسلمین مقاومت کنند. 🔶 در حقیقت، کار به جایی رسید که بیشتر ایرانیان، عرب‌های فاتح را بر ساسانیان، ترجیح دادند. اما آن سران سیاسی و مذهبی زرتشتیِ ساسانی، مسئولیت بدرفتاری و فساد خود را به گردن گرفتند❓ 🔷 خیر. آنان برای شکست خود بهانه‌ها آوردند. هوا گرم بود. سرد بود. طوفان بود. آسمان کج بود و هزار بهانه دیگر. کار به جایی رسید که مورخین معاصر هم به این مسئولیت گریزیِ مورخین قدیم زرتشتی اعتراض کردند. 🔶 برای مثال، دکتر عبدالحسین زرینکوب نوشتند: «درباره‌ی اخبار فتوح تازیان در ایران مبالغه‌ها و خطاهای بسیار رفته است. روایات عربِ عراق از گزاف و خودستایی آکنده است، چنانکه اخبار خداینامه‌های ایران نیز از نفرت و بهانه تراشی خالی نیست».(1) ♦️ یکی دیگر از این بهانه‌تراشی‌ها و مسئولیت گریزی‌ها، جعل هویت ایرانی برای اسکندر است. یعنی سران سیاسی و مذهبی زرتشتی، هر چند در منابع خود از اسکندر با عنوان «گُجَستَک» یعنی ملعون یاد کردند، اما از سویی دیگر مدعی شدند که او ایرانی الاصل بود و اگر ما شکست خوردیم و کشور را تحویل او دادیم، اقلاً تحویل بیگانه‌ی بدکار ندادیم، بلکه تحویل یک ایرانیِ بدکار دادیم! 🔻 حکیم ابوالقاسم فردوسی داستان اسکندر را در خداینامه‌ (که توسط سران مذهبی و سیاسی زرتشتی نوشته شده بود) این گونه نقل می‌کند: 🔷 داراب پادشاه زرتشتیِ سلسله کیانی، 12 سال پادشاهی کرد. او شهر دارابگرد را ساخت و مخالفین خود را سرکوب کرد. 🔸 جهان از بد انديش بى‏‌ بيم كرد 🔹 دل بدسگالان بدو نيم كرد 🔶 داراب، در ادامه به سوی روم تاخت. در آن زمان فیلیپوس، پادشاه روم بود. لشکریان روم، ناگزیر عقب نشستند و ایرانیان نیز، بسیاری از آنان را کشته؛ زنان و کودکان ایشان را به اسارت گرفتند: 🔹 زن و كودكان نيز كردند اسير 🔸 بكشتند چندى بشمشير و تير 🔷 به روایتی، زنان و کودکان را به اسارت گرفته و برخی از اسیران را به قتل رساندند. پس داراب به فیلیپوس پیامی فرستاد که اگر می‌خواهی بر جایت بمانی، دخترت ناهید را به من بسپار. فیلیپوس پذیرفت. 🔶 پس داراب از او باج و خراج بسیار گرفت و ناهید (دختر پادشاه روم) را با خود به ایران آورد. مدتی گذشت، ناهید با آنکه چهره‌ای زیبا داشت، اما بوی بد دهانش، موجب آزار داراب شد؛ به همین خاطر، داراب از او دلسرد شد و او را به روم بازگرداند. 🔷 ناهید از داراب، باردار بود. اما این داستان را مخفی نگه داشت. پس از مدتی، فرزنی زایید و او را اسکندر نامید.(2) ناهید، نام و یادِ پدر واقعی اسکندر را از او پنهان داشت. 🔶 اسکندر نیز گمان می‌کرد که فیلیپوس پدر اوست. از آن سو، داراب (پادشاه ایران)، همسری دیگر برگزید و پس از چندی، پسری از او زاده شد و نامش را دارا گذاشتند. ♦️ در ادامه اسکندر، به ایران می‌تازد و ایران را فتح می‌کند و البته متوجه می‌شود که اصالت ایرانی دارد. این تصویرسازی از اسکندر، از قرار معلوم، به همان دلیلی است که بیان شد. 🔻پی‌‌نوشت: 1. نشریه معارف اسلامی، سازمان اوقاف، آبان 1347، شماره 7، ص 36، مقاله «اسلام در ایران» از دکتر عبدالحسین زرینکوب 2. حکیم ابوالقاسم فردوسی، شاهنامه، بر اساس نسخه مسکو، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی و مرکز خدمات کامپیوتری نور، 1389، شماره ثبت کتابخانه ملی: 815279، ص 785-786. میترا مهرآبادی، شاهنامه کامل فردوسی به نثر پارسی، تهران: انتشارات روزگار، 1379، ج 2، ص 630-635. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
رسم عجیبِ نوشیدن آب در اسپانیا 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
آیا تماس مجازی با درگذشتگان امکان پذیر می شود ⁉️🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2