eitaa logo
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
6.1هزار دنبال‌کننده
10.7هزار عکس
1.5هزار ویدیو
192 فایل
آشنایی با فرقه های عجیب ادیان و مذاهب – عرفان های کاذب مهدویت – مدعیان دروغین مهدویت آئین ها– جشنها و مراسم عجیب عجایب جهان باستان- فرازمینیها و اتفاقاتی که توضیحی بر تبادل 👇👇 @jh1397 ❌کپی مطالب و فیلم های کانال فقط با ذکر لینک و آیدی کانال مجاز است❌
مشاهده در ایتا
دانلود
آیا انسان قادر خواهد بود به ابعاد دیگر سفر کند⁉️🔻 📝 اینجا بخوانید 🔻🔻 کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
آیا انسان قادر خواهد بود به ابعاد دیگر سفر کند⁉️🔻 #جهان_های_موازی #سفر_در_زمان #عظمت_جهان_هستی #عجا
آیا انسان قادر خواهد بود به ابعاد دیگر سفر کند⁉️🔻 🔷 شاید شما هم تا کنون فیلم های زیادی دیده باشید که در آن بشر به دیگر جهان ها و حتی دیگر ابعاد سفر می کند. 🔶 اگر شما هم ذهنی داشته باشید که می خواهد چیزها را از دریچه علم ببیند، یا دربارۀ این موضوع کنجکاوید که آیا پشت چنین فیلم های تخیلی و حتی وحشتناک، نظریۀ علمی ای وجود دارد❓ 🔷 شاید بپرسید که آیا اصلا چیزی به اسم جهان های فرا ابعادی واقعیت دارد یا نه❓ آیا بشر توانایی سفر به آنها را دارد❓ 🔶 مشخصه بیشتر این گونه فیلم ها مخلوط نظریه چند جهانی با ابعاد دیگر است. ما در جهانی زندگی می کنیم که سه یا اگر زمان را هم در نظر بگیرید چهار بُعد دارد. 🔷 آلبرت اینشتین اولین کسی بود که پیشنهاد کرد فضا و زمان به هم وابسته است. امروزه برخی دانشمندان بر این عقیده اند که ممکن است تعداد ابعاد جهان ما یا دیگر جهان ها ده بُعد یا حتی بیشتر باشد. 🔶 اگر فرض کنیم جهان ما دارای ابعاد دیگری است، شاید آنقدر کوچکند که ما نمی توانیم آنها را ببینیم. یا شاید هم ساختار مغز ما به گونه ای باشد که نتواند این ابعاد را درک کند. 🔷 یا شاید هم این ابعاد در جهان های دیگری وجود داشته باشند و ما برای درکشان باید به آنها سفر کنیم. 🔻 یکی از نظریه های موجود درباره ابعاد جهان “جهان لایه ای” است. 🔷 بر طبق این تئوری جهان های مختلفی وجود دارند که به صورت لایه لایه بر روی یکدیگر قرار دارند. ممکن است حتی این جهان ها با هم موازی باقی نمانند و در جاهایی یکدیگر را قطع کنند و حتی هم پوشانی داشته باشند. 🔶 ممکن است لایه های با ابعاد بالاتر طوری در سه بعد هم پوشانی داشته باشند که جهان ما را شکل دهند. نظریۀ چند جهانی در دهه ۶۰ میلادی توسط هیو اِورت دانشجوی دکتری پرینستون ارائه شد. 🔷 او پیشنهاد داد که جهان های موازی ای وجود دارند که شبیه جهان ما رفتار می کنند. بین این جهان ها تفاوت هایی هم وجود دارد. 🔶 تفاوت هایی مانند اینکه مثلا مسیر حیات در هر کدام از این جهان ها به سمت متفاوتی می رود یا اتفاقات تاریخی مانند جنگ های جهانی شکل دیگری به خود می گیرند. 🔷 اورت آن را “چند جهانی متعدد” نام گذاری و در واقع در پاسخ به حفره های موجود در مکانیک کوانتومی مطرح کرد. مثلا اینکه چرا فوتونها گاهی رفتار موج گونه دارند و گاهی ذره ای. 🔶 یا مثلا اصل عدم قطعیت هایزنبرگ بیان می کند که شما نمی توانید سرعت و مکان یک ذره را همزمان با دقت تعیین کنید. یا تفسیر کپنهاگی را در نظر بگیرید که توسط نیلز بور مطرح شد و می گوید که مواد هم زمان به صورت های مختلف وجود دارند. 🔷 اورت از بیان بور برای نظریه خود بهره گرفت. به این شکل که فوتون در یک جهان به صورت ذره و در جهان دیگر به صورت موج رفتار می کند. این نظریه به ما در درک اینکه چرا ذرات کوانتومی به شکل های مختلفی رفتار می کنند، کمک می کند. 🔶 در دهه ۹۰ میلادی ایده ای ذهنی به نام “خودکشی کوانتومی” مطرح شد که نشان می دهد نظریه اورت امکان پذیر است. از آن موقع به بعد آزمایشات متعددی انجام شده است که نشان می دهد که احتمالا نظریه اورت درست است. 🔷 نظریه “جهان های خواهر” نظریه دیگری است که بر احتمالات متمرکز میباشد. در این نظریه فرض بر این است که هر جهان بر اساس هر عملی که صورت می گیرد به چند جهان مختلف تقسیم می شود. 🔶 هر جهان در واقع ناشی از یکی از چند تصمیم احتمالی موجود و اتفاقات ناشی از آن تصمیم هاست. مثلا هر کدام از ما زمان هایی را از سر گذرانده ایم که در آنها باید درباره یک موضوع مهم تصمیم گیری می کردیم. 🔷 حالا فرض کنید که مثلا از بین راه های موجود ما به جای آن راهی که در پیش گرفتیم و به اینجا رسیدیم، راه دیگری را انتخاب می کردیم. 🔶 در این صورت آن راه دوم و تمام اتفاقات بعد از آن در جهان دیگری روی می داد. هر چه تعداد انتخاب ها بیشتر باشد جهان های بیشتری نیز ساخته می شود. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
« چارلز بایکوت ‌» 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
کشف طرح شگفت‌‌انگیز باستانی ایرانی « فورمول شیمی »🧬🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرقه مسیحی آدونیست ✝️🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️فرقه جنبش آدونیستها، Adventism ، آدونیستهای روز هفتم (Seventh-day Adventist Church)، منتظران ظهور دوم مسیح، انتظاریون، فرقه جنبش آدونیست میلری (Adventists Millerite)، میلریسم (Millerism)، 🔷 «هزاره گرایی» یا (millennialism) که در طی سالهای پایانی هزاره دوّم و سالهای آغازین هزاره سوّم بسیار پرشور و حرارت دنبال می شود و شاهد انتشار صدها کتاب و مقاله و اثر هنری در ارتباط با آن هستیم، عنوان و اصطلاحی است که بیشتر در دنیای مسیحیت رایج شده است هرچندکه شاید ریشه های این معنا را باید در سنّتهای یهودی و غیر آن جستجو کرد. 🔶 هزاره گرایی، از یک باور برآمده از کتاب مقدّس مبنی بر بازگشت و ظهور مجدّد عیسی مسیح در وقتی معیّن، یعنی همین مرز میان هزاره دوّم وسوّم ناشی می شود. 🔷 اغلب مسیحیان براساس آیات یک تا ده از فصل بیستم مکاشفه یوحنّا معتقدند که مسیح یک دوره هزارساله سلطنت پر از سعادت ایجاد خواهد کرد، او بازگشتی دوباره خواهد داشت و میان زندگان و مردگان قضاوت خواهد نمود. 📝 اینجا بخوانید🔻🔻 کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
فرقه مسیحی آدونیست ✝️🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️فرقه جنبش آدونیستها، Adventism ، آدونیستهای روز هفتم (Seve
فرقه مسیحی آدونیست ✝️🔻 قسمت (دوم) 2️⃣ ♦️ معتقدان به ظهور مسیح، جنگ نهایی بین نیروهای خدا و شیطان را پیش بینی کرده اند که معمولا با نام "جنگ آرماگدون" شناخته می شود. 🔷 با ظهور مسیح و در جنگی که بین او و شیطان و پیروانش در می گیرد، شیطان به دست مسیح کشته شده و حکومت هزار ساله مسیح بر جهان آغاز خواهد شد. 🔶 در زمان حکومت او رستگاری و نجات به بهترین صورت ممکن رخ خواهد داد و در این دوران شکوهمند، تمامی غیر مسیحیان از جمله یهودیان به مسیحیت خواهند گروید و مسیحیت حقیقی در سراسر عالم و در میان تمامی ملتها بسط می یابد. پس از این دوران مبارک و باشکوه سلطنت خدا بر زمین، پایان جهان و روز داوری نهایی فرا خواهد رسید. 🔷 هزاره باوری وقتی با تورّع در آمیخت ضرورتی فراوان برای دعوت عدّه هرچه بیشتر مردم پیش از آنکه آخرالزّمان فرا رسد، پدید آورد. 🔶 کشیشان پروتستان از هر گرایش و در هر کلیسایی به موعظه پرداختند همین امر جنبشی شامل همه گرایشهای مسیحی بوجود آورد که بعدها پروتستان تبشیری نام گرفت. 🔷 دربین سالهای ۱۷۹۰ تا۱۸۴۰ کشور آمریکا شاهد یک موج مذهبی عظیم دیگر در سطح ملی بود که "بیداری عظیم دوّم" نام گرفت. این جنبش در مرزهای غربی آمریکا رشد و گسترش بیشتری داشت. 🔶 مردم مرزنشین بی کلیسا دسته دسته در اردوهای مذهبی شرکت میکردند و گوش به وعظ تبشیری پرشور می سپردند. موعظه ها گاه آنقدر عاطفی می شد که مردم، بی اختیار ضجّه می زدند و به شیون و زاری می پرداختند ویا می رقصیدند و دچار تشنج می شدند. 🔷 در سده نوزدهم، آمریکا شاهد افزایش شمار گروهها یا فرقه های منشعب از مذهب پروتستان بود. بسیاری از این فرقه ها ریشه در بیداری عظیم دوّم داشتند. 🔶 درهمین سالها در آمریکا نهضتی به پاخاست که بعدها نام آدونیست را به خودگرفت. 🔷 این نهضت یک نهضت اصلاحی مکاشفه ای و مبتنی بر هزاره گرایی بود که درکنار دو گروه عمده دیگر از هزاره گرایان یعنی شاهدان یهوه و دیسپنساشنالیستها (مقطع باوران)، در قرن نوزدهم در ایالات متحده آمریکا در فاصله سالهای ۱۸۳۰ تا۱۸۴۰میلادی ظاهر شد. 🔶 این جنبش دو آغازگاه داشت، یکی زیر نظر ویلیام میلر و دیگری به رهبری الن گولد وایت. در هنگامه ی جنبشهایی که در انتظار پایان قریب الوقوع جهان بودند، میلر که روحانی مستقلی بود و بر کتاب مقدس تسلط کامل داشت، تفاسیر خود را در باب به وقوع پیوستن تمامی علایم آخرزمانی و به پایان رسیدن جهان در 1843 میلادی یا حداقل تا 22 اکتبر 1844 اعلام کرد. 🔷 پیروانش از زندگی شخصی و خانوادگی و همچنین اجتماعی خود دست کشیدند و کسب و کار خود را کنار گذاشتند و پس اندازهای خود را در اختیار گروه قرار دادند چون مطمئن شده بودند که آخر زمان تا اندک زمانی دیگر رخ خواهد داد. 🔶 این پیشبینی و پیشگویی و یا مکاشفات کشیش ویلیام میلر نادرست از آب در آمد و شاگردانش این تاریخ را سرخوردگی بزرگ نامیدند. 🔷 در نسل دوم این فرقه برخی از افراد تاثیر گذار و کاریزما ادعا کردند که این اتفاق در آن سالها افتاده!! ... این اتفاق در سرزمینی نامرئی رخ داده و عیسی مسیح دوباره زنده شده و با پدرش در آن سرزمین نامرئی زندگی میکند!! 🔶 آدونیستها با این استدلال جدید دور هم جمع شدند و به انتظار قریب الوقوع عیسی نشستند ولی اینبار تاریخی برای آن مشخص ننمودند. 🔷 اعضای این فرقه در حین تبلیغ برای جذب افراد به گروه خود به تبلیغ گیاهخواری و دیگر اقدامات سالم سازی جسمی و روحانی پرداختند. 🔶 در این حال و هوا بود که آلن گولد وایت شروع به ثبت مکاشفات (رویاهای روحانی یا الهی) خود نمود. او خیلی زود رهبری گروه را در دست گرفت و در سال 1860 این فرقه مسیحی را سازماندهی کرد. 🔷 آدونیستها برای توسعه تفکرات خود دست به اقدامات تبلیغی فراوان و پر هزینه ای زدند، از جمله... ایجاد بنگاه های انتشاراتی، ساخت آسایشگاه های کم هزینه و بیمارستانها و درمانگاه های رایگان، ساخت مدارس و کلیساهای آدونیستی و تاسیس دانشگاه های الهیاتی ترکیبی ... 🔶 به هر روی به زودی اختلاف بین ادونتیستها بر سر مسائل گوناگون مربوط به رستاخیز از قبیل فساد روح و سرنوشت کسانی که بدون توبه از دنیا رفته اند، پدیدارشد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
فرقه مسیحی آدونیست ✝️🔻 قسمت (پایانی) 3️⃣ ♦️ درمیان پیشگامان این نهضت افراد زیر مشهورند:«جیمز وات» (۱۸۲۱-۱۸۸۱)، «جوزف بیتز» (۱۷۹۲-۱۸۷۲) و «الن گولد هارمن» (۱۸۲۷-۱۹۱۵) که همسر جیمز وایت شد. 🔷 این زن پیشگوی کلیسای آدونتیست روز هفتم محسوب می شود. نخستین مجمع این کلیسا در باتل کریک درایالت میشیگان در سال۱۸۶۳ برپا گردید. 🔶 این فرقه روز شنبه را روز هفتم و روز مناسب تعطیلی از کار و عبادت خدا می دانند (به جای روز یکشنبه). آنان کتاب مقدس را یگانه اصل معتبر ایمان می دانند و آنرا تحت اللفضی تفسیر می کنند . 🔷 آنهاهیچ یک از اعتقادنامه ها را قبول ندارند، روح نبوت را درشخص «الن وایت» و پیشگوییهای او ظاهرشده می پندارند، ازقوانین رژیم غذایی عهدقدیم تبعیت می کنند یعنی از خوردن گوشت و افیونها پرهیز می کنند. 🔶 ده یک را به عنوان مالیات خود می نامند و آنرا صرف برنامه های تبلیغی و خیریه می کنند و بسیاری از باورها و شیوه های رفتاری آنها با اکثر فرقه های مسیحیت سنتی و نوین متفاوت می باشد. 🔷 دیگر پیروان ادونتیست در ارتباط مستقیم یا غیر مستقیم با پیشگویی های میلر درقرن نوزدهم ظهور کردند. 🔶 این گروهها شامل:«ادونتیست های اونجلیکال یا انجیلی» (۱۸۴۵)، «اتحادیه زندگی وظهور» (۱۸۶۲)، «کلیسای مسیحی ادونت»، «کلیسای خدا، هفتمین روز» (۱۸۶۶)، «کنفرانس عمومی کلیسای خدا، ایمان ابراهیمی» (۱۸۸۸)، «شاهدان یهوه»، «کلیسای عیسی مسیح قدیسان متأخّر»و.... هستند. 🔷 این گروههای از ادونتیست ها تعلیمات ادونتیستهای روز هفتم درباره تشریفات روز شنبه و قوانین مربوط به رژیم غذایی را رد کردند. آنها شیوه حکومت وکارهمامنگ به شکل گروهی درایالات متحده آمریکا و سراسر جهان را از طریق کنفرانس عمومی مسیحیان ادونتیست آمریکا اعلان کردند. 🔶 «کلیسای مسیحی ادونت» که نظریاتی شبیه به ادونتیستهای روز هفتم داشت، درسال ۱۸۵۵ توسط «جاناتان کامینگز» پایه گذاری شد. او و پیروانش بودند که شنبه را به جای یکشنبه روز عبادت و تعطیل نامیدند. 🔷 درسال ۱۹۶۴ «کلیسای مسیحی ادونت» با «انجمن زندگی و ظهور» ادغام شدند. داوودیان (Davidians) یا كلیسای آدونیست روز هفتم داوودیان (Davidian Seventh-day Adventists) در سال 1942که توسط ویكتور هوتیف و پس از او ورنون وانی هاول (Vernon Wayne Howell) معروف به دیوید كورش (David Koresh) تاسیس می گردد. 🔶 «شاهدان یهوه» یکی از گروه‌های ادونتیستی است که تثلیث و خدا بودن مسیح را رد می کند. پایه گذار این گروه «چارلز تیزراسل» است. 🔷 «کلیسای عیسی مسیح قدیسان متأخّر» هم یکی از کلیساهای ادونتیستی است که البته در «مورمونیسم» به تدریج تقلیل یافت. 🔶 آدونیستها تا سال 1993 تقریبا یک میلیون نفر را در آمریکا به خود جذب نمودند و در حال حاضر نزدیک به شش میلیون پیرو در سراسر جهان دارند. 🔷 آدونتیست‌های روز هفتم در ایران – تهران کلیسایی واقع در ابتدای خیابان رشت، تقاطع خیابان (ولی عصر) به نام کلیسای«ادونتیس» دارند. این فرقه مسیحی در سال‌های 1340 تا 1343 به نشر و توزیع جزوات تبلیغی به نام‌های «راه مریم» و«راه عیسی» نمودند. 🔶 این کلیسا متعلق به آدونتیست ها روز هفتم است. پیروان این فرقه به جای روز یکشنبه، روز شنبه را تعطیل کرده و در درون این کلیسا لوحهء احکام حاوی ده فرمان موسی نصب شده و به طور کلی پیروان آن تاکید زیادی به اجرای مقررات عهد عتیق دارند. 🔷 کلیسای "آدونیستهای روز هفتم" درشهر تبریز. اعضای این فرقه در تبریز از مسیحیان ارمنی ایران هستند که تابع کلیسای آدونتیست‌های روز هفتم می باشند و شمار آنان بسیار اندک است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
خرافه (سنجاقک) نماد خوش شانسی 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
ردپای عجیب باستانی در هند🛸 👣🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
تفسیری نوین « دونالد والش» از ثنویت ☯️🔺 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ در بدو خلقت، خداوند متعال عهدی ناگسستنی را با مخلوقات خویش بست که جز وی معبود دیگری برای خود برنگزینند. 🔷 وقتی آدمی پا بر کره خاکی گذاشت، دیری نپایید برخی عهد اولیه خود را فراموش کردند و در پی خدایانی برآمدند و آنان را قرین خدای متعال پنداشتند. 🔶 یکی از باورهایی که در ادیان بدوی نسبت به خدا مطرح بود، باور به ثنویت است؛البته در پدیدارشناسی این باور می‌توان گفت در نتیجه انحراف مردم از تعالیم انبیا پدید آمده است. 🔷 انبیای الهی سعی داشتند انسان را از این ساحت مادی به ساحت معنوی و ملکوتی هستی متوجه سازند و با بیان نعمت‌های الهی، تجلی‌های خدایی را نشان دهند. با تعالیم انبیا، مردم نمودهای طبیعی هستی مثل باران، کشت و زرع و آفتاب را نشانه‌ای از رحمت الهی می‌دانستند. 🔶 اما در وقت آفت‌ها و خشک‌سالی‌ها بر اثر انحراف از تعالیم الهی، دست دیگری جز تدبیر مهربانانه الهی را جست‌وجو کردند و منشأ شر و بدی‌ها را در خدایی شیطان‌گونه می‌پنداشتند و هم‌چون خدای خیر، برای خدای شر نیز مراسم نیایش و قربانی به جا می‌آوردند. 🔷 رسوبات این انحراف اعتقادی به اشکال مختلف در طول تاریخ نمود و بروز داشته است. آیین گنوسیستی در ترویج این باور نقش بسزایی داشته است. اندیشه ثنویت در تقابل جدی با باور توحیدی نقش بسزایی داشته است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
تفسیری نوین « دونالد والش» از ثنویت ☯️🔺 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ در بدو خلقت، خداوند متعال عهدی ناگسستنی
تفسیری نوین « دونالد والش» از ثنویت ☯️🔻 قسمت (دوم) 2️⃣ ♦️ اندیشه ثنویت در تقابل جدی با باور توحیدی ادیان قرار داشته است. عرفان یهود (کابالا) که متأثر از گنوسی است سعی داشته بین دیدگاه توحیدی و ثنویت جمع کند؛ از این‌رو در آیین کابالا شر جدا از خدا نمی‌دانند بلکه شر آن‌را هم‌چون خیر از جانب خدا می‌دانند. 🔷 با نیم‌نگاهی به آموزه‌های تفکر نوین و پیشینه دینی رهبران این جنبش می‌توان گفت که شالوده فکری تفکر نوین برخاسته از عرفان کابالا است؛ از این‌رو والش، الهیات کابالیستی را «دوگانگی ربانی» می‌داند: 🔶 والش می گوید:«خدا مرکب از هستی و نیستی، نور و تاریکی می‌باشد. من فقط با تجربه‌کردن آن‌چه نیستم، می‌توانم آن‌چه هستم را تجربه کنم؛ با وجود این، من آن‌چه نیستم هستم. پس تو یک پدیده دو حالتی ربانی را درمی‌یابی و من همانی هستم، که هستم.»[1] ⭕️ کابالا علت اصلی ورود شر به این جهان را خود خدا یا به عبارتی تجلیات جدا شده از او می‌داند و شر را بخشی از ساختار خدایی دانسته است.[2] 🔷 دونالد والش الهیات پیچیده کابالیستی را با ادبیاتی شاعرانه بیان می‌کند، طوری که فرصت تعقل و تأمل را از صاحبان خرد می‌گیرد. وی به‌گونه‌ای سخن می‌گوید که مجال از متکلمان و عقل‌ورزان می‌گیرد تا خدای وهمی را بدون هیچ برهان روشنی نسبت به ساحت متعالی خداوند، پذیرا باشند. 🔶 «من نور و تاریکی هستم. که آفریننده نور است. من برکت و خوبی بی‌پایانم. من بدی‌ای هستم که خوبی می‌آفریند من همه این‌ها هستم. و مجموعه‌ای از همه چیز، و من نمی‌توانم جزئی از خودم را بدون تجربه کل وجودم تجربه کنم. تو از من واحد می‌سازی نه بدی، تو با نفی نیمی از من در واقع نیمی از خود را نفی می‌کنی و با این کار به گوهر ذات خود پی نمی‌بری.»[3] «دو حالت بودن خدا یعنی من آن‌چه نیستم هستم.»[4] 🔷 والش : شناخت گوهر ذات آدمی را در گرو اثبات بدی و تاریکی برای خدا می‌داند؛ زیرا او می‌کوشد انسان را با همه پلیدی‌ها، هوس‌ها و شرارت‌هایش مقدس و نیکو ببیند و الهی تصور کند. 🔶 نگرش معنوی والش مبتنی بر پاکی جان و روشنایی دل آدمی نیست و تهذیب نفس در آن جایی ندارد. بنابراین اگر انسان خود را به سمت الهی شدن، پاکی و نور پیش نبرد، ناگزیر برای داشتن تصوری از انسان الهی، باید خدا را با شرارت‌ها، هوس‌ها و خطاهای خود بیامیزد و چهره‌ای تاریک و روشن برای او تصور کند. 🔷 به این ترتیب انسانی که تمایل به تعالی، شکوفایی، رشد و روشنایی ندارد، در خیال خویش خدا را پایین می‌آورد و با تاریکی و پلیدی هم‌نشین می‌سازد. 🔶 به این ترتیب دیگر رابطه انسان با خدا رابطه عبد و رب نیست، بلکه انسان خود را به کلی همانند او و نمونه‌ای از خدا می‌پندارد و با وی یکسان می‌شود. 🔷 سودای اقتدارگرایی بشر در تفکرنوین، شکلی خداگونه از انسان درست کرده است که باید منزه از هرگونه بدی و گناه باشد؛ به همین دلیل به جای کنار گذاشتن گناه، سفارش می‌شود که بی‌توجه به خطاهایش، احساس گناه را کنار بگذارد. 🔶 احساس گناه در تفکر نوین امری ناپسند می‌باشد؛ زیرا اگر بپذیریم خدا هم منشأ خیر است و هم منشأ بدی، خدایی خواهد بود که هم انسان را به خیر هدایت می‌کند و هم به شر و بدی. 🔷 به این ترتیب نفس انسان که در جایگاه خدایی نشسته، هم به سوی بدی میل می‌کند و هم به سوی خوبی‌ها، و قدرت انتخاب انسان آزاد است که هرچه می‌خواهد، بخواهد و هرچه بخواهد خواست خداست و درست است. به این ترتیب انسان الهی شده یا ابر انسان، فراسوی نیک و بد است و ارزش‌های اخلاقی و احساس گناه برای او بی‌معنی است. 🔶 در این صورت زیباترین ارزش‌های انسانی را باید دگرگون دید، و متعالی‌ترین صفاتی را که لازمه واجب‌الوجود است، مثل حکمت الهی، باید نادیده انگاشت. 🔷 متکلمان و فلاسفه اسلامی بحث‌های مفصلی در مورد ماهیت و منشأ شر داشته‌اند و اکثر آن‌ها حتی فلاسفه یونانی مثل افلاطون، شر را امری عدمی اثبات کرده‌اند. در این صورت اگر بخواهیم منشأ آن‌را به خدا نسبت دهیم، امری باطل خواهد بود؛ زیرا ذات خداوند متعال بسیط و وجود محض است و هیچ‌گونه عدمی بر وی راه ندارد. 🔶 او خدایی است که هر آن افاضه خیر به هستی می‌کند و انسان است که براساس اختیار خود در تلقی خیر، یا قادر به فهم آن نیست، یا خیر را تبدیل به بدی می‌کند. ارائه استدلال‌های عقلی در برابر کسی که هیچ اهمیتی به بنیادی‌ترین مسائل معرفت‌شناختی نمی‌دهد، شاید وقت تلف کردن باشد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
تفسیری نوین « دونالد والش» از ثنویت ☯️🔻 قسمت (پایانی) 3️⃣ 🔻 ولی اگر بخواهیم با ادبیات احساسی والش سخن بگوییم، پاسخ وی به چند سؤال شاید بتواند او را نسبت به ماهیت خدای وهمی خویش آگاه‌تر کند. 🔹 آیا خدایی که هم خیر است و هم شر می‌تواند پناهگاه امنی برای انسان ضعیف باشد❓ 🔸 آیا کسی را صدا می‌زنیم قدرت قابل اعتمادی برایمان است ❓ 🔹 آیا چنین خدایی کل زندگی را تبدیل به مخاطره‌ای بزرگ نمی‌کند❓ 🔶 کسی که منشأ بدی‌هاست در ظاهر شاید بتواند چهره گناهکار انسان را تطهیر بکند ولی او را در ورطه سردرگمی ره می‌کند. انسانی که حقیقت هستی را نمی‌تواند درک کند و در عالم نسبیت، شک‌ها و تردیدها او را موجودی پوچ‌گرا می‌کند. 🔷 والش به اسم معنویت و خدا، جهان هستی را جهانی تهی از خدا تلقی می‌کند؛ جهانی که تناقضات بر آن حاکم است. او با چنین تصویری از خدا هیچ‌وقت دست تدبیر و حکمت الهی را در هستی نخواهد دید او با باور به خدایی شیطان‌گونه زیباترین صفات را از خدا دریغ می‌کند و ناپسندترین صفات را به او نسبت می‌دهد. 🔶 والش میگوید: «دنیا پر از تناقضات است. عدم تناقض الزاما مؤلفه حقیقت نیست. گاهی حقایق بزرگ‌تری درون تناقضات پنهانند. آن‌چه ما در این‌جا داریم یک دو حالتی ربانی است.»[5] 🔷 جنبش تفکر نوین با الهام‌گیری از عرفان یهود، باورهای شیطانی را متعالی‌ترین احساس عرفانی برای انسان معرفی می‌کند؛ به همین دلیل کسانی که وارد این جریانات می‍‎شوند، در پی درستی گزاره‌ها و باورهای القا شده نمی‌روند و فطرت بیدار و حقیقت‌جو رفته رفته کم‌سو و ناتوان می‌شود و در خلسه‌ای خوش، زندگی در مجاز تفکر نوین را به حیات طیبه الهی ترجیح می‌دهد. «عارف حتی از پذیرفتن این احساس متعالی که ریشه شر هم در خداست روی بر نمی‌تابد.»[6] 🔶 معنویت به همان‌گونه که هست روشن‌ترین انوار را در ذات خویش به همراه دارد و بروز روشنی و تاریکی در پرتو درجات کمالی انسان است. 🔷 نور مطلق الهی بر تمام هستی جلوه‌گر است؛ ولی انسان گناهکار است که باعث کسوف می‌شود؛ زیرا او نور محض است و ما هستیم که تاریکی را وارد می‌کنیم. ♦️ امثال والش با فرافکنی سعی دارند آلودگی‌های درونی را به خدا نسبت دهند چنان‌که نور خدا را نیز به خود نسبت می‌دهند. دوگانگی، بین خالق و مخلوق است، بین حقیقت هستی و جلوه‌های هستی است نه در ذات خداوند متعال.[7] 🔻پی‌نوشت: [1]. گفت‌وگو با خدا، انتشارات دایره، 1389، ج2، ص 138. [2]. باورها و آیین‌های یهودی، آنترمن، مرکز مطالعات و تحقیق ادیان، 1386، ص 152. [3]. گفت‌وگو با خدا، والش، تهران، انتشارات دایره، ۱۳۸۵ ش، ج3، ص 35. [4]. همان. [5]. همان، ص165. [6]. جریانات بزرگ عرفان یهود، شولم، نشر نیلوفر، تهران، 1385، ص 60. [7]. نگاهی متفاوت به افکار نیل دونالد والش، رسول حسن‌زاده، مؤسسه علمی-فرهنگی بهداشت معنوی، قم، ص 42. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
منطقه عجیب واله دو جاواری 🏕🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
شش ضلعی عجیب در سیاره زحل 🌕🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
بتمن؛ الهه‌ی قوم مایا در ۲۵۰۰ سال پیش 🗿🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
اصالت دادن انسان بر خدا در کابالا ، آماده 🔯🕎🔺 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ از آنجا که بر اندیشه‌های کابالیستی همواره هاله ای از حلول گرایی سایه افکنده، آموزه انسان حاکم بر طبیعت و تاریخ که نشأت‌گرفته از این نظام فکری است، بستر بسیار مناسبی برای شکل‌گیری اومانیسم فراهم آورد. 🔷 این جنبش که در نیمه دوم قرن 14 در ایتالیا شکل گرفت و پس‌ازآن در کشورهای اروپایی گسترش یافت، در حقیقت جنبش فلسفی و ادبی بود که در پی احیاء و شناخت دوباره‌شان و منزلت آدمی است تا او را ملاک و میزان همه امور به‌حساب آورد. 🔶 اومانیسم در شکل افراطی آن عالم متافیزیک را نفی می‌کند.[۱] و انسان را به‌عنوان یگانه حقیقت جهان آفرینش به‌جای خدا می‌نشاند. 🔷 ارتباط بین اومانیسم و کابالا که مورد تائید منابع مختلف است،[2] با گسترش فعالیت فرقه شهسواران معبد در اروپا و جذب تعدادی از فلاسفه آن دیار وسعت یافت. 🔶 انجمن‌های اومانیستی دران هنگام خواستار جایگزین کردن فرهنگ مسیحی اروپا بافرهنگی بودند که در کابالا ریشه داشت.[3] 🔷 از سویی در ایتالیای قرن 14 شمار قابل‌توجهی از یهودیان به تدریس در دانشگاه‌های اروپا مشغول بودند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد.... 🔻🔻
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
اصالت دادن انسان بر خدا در کابالا ، آماده 🔯🕎🔺 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ از آنجا که بر اندیشه‌های کابالیست
اصالت دادن انسان بر خدا در کابالا 🔯🕎🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ⭕️ جستجوی اومانیست‌ها برای یافتن یک روش متافیزیکی یا فلسفی که بتواند آن‌ها را در قیود ارسطویی قرون‌وسطی رهایی بخشد، یکی از انگیزه‌های ایشان برای روی آوردن به معارف و فرهنگ قوم یهود بود. 🔷 آنان چنین روشی را در اصول سرّی و محرمانه کابالا یافتند. [4] 🔶 پیکو دلامیراندولا(1463-1494) یکی از اولین اومانیست‌های قرن 14 که عنوان (پدر کابالیسم مسیحی) به او داده‌شده است،[5] مهم‌ترین باور اومانیستی که ریشه در آموزه‌های کابالا دارد، آن است که (انسان، خدایی در حال شکل‌گیری است).[6] 🔷 البته این پندار نازل‌تر از اعتقادات کابالا است و در حد قابلیت تسلط و سیطره آدمی بر طبیعت و تاریخ باقی‌مانده است؛ درحالی‌که کابالا پای از این دایره بیرون نهاده، انسان را در (حال شکل دادن به خدا) ترسیم می‌کند. 🔶 آنجا که آدمی در حال جمع‌آوری بارقه‌های الهی است، در حقیقت ذات خداییش را از نو می‌سازد. قرابت این دو دیدگاه و باور بدان سبب است که هر یک از این دو اندیشه به (اصالت انسان) و (انسان سالاری) منتهی می‌شود. 🔷 نقطه مشترک دیگر میان اصول اومانیستی و کابالا، عدم (تأثیرگذاری خداوند بر سرنوشت انسان) است. اومانیست‌ها انسان را حاکم بر سرنوشت خود می‌دانند؛ اما کابالیست‌ها انسان را مؤثر بر سرنوشت خدا قلمداد می‌کنند؛ چراکه طبق تعالیم کابالا سرنوشت خداوند به اعمال و کردار قوم یهود پیوند خورده است. 🔶 شالوده نظام اخلاقی اومانیست‌ها بر لذت‌جویی، منفعت‌طلبی، رد هرگونه ریاضت‌های جسمانی و بهره‌وری بیشتر از مواهب طبیعت، بنانهاده شده است. پایه و اساس این تفکر اومانیستی را می‌توان در تعالیم کابالایی به‌روشنی بررسی کرد. 🔷 نهضت حسیدیسم،[7] بر اساس آموزه‌های کابالا معتقد است انسان‌ها باید از تمام مظاهر مادی برخوردار شوند؛ چراکه در هر یک از این امور مادی انوار الهی نهفته است. 🔻به اعتقاد نهضت حسیدیسم اطاعت از پروردگار علاوه بر خواندن تورات، بهره‌جویی و کام‌جویی از لذت‌ها و خوشی‌های این جهانی است . 🔷 زیرا اصولاً انسان در آموزه‌های کابالایی چیزی نیست به‌جز (میل) و این میل به شکلی غیر سمبلیک به‌عنوان ویژگی بنیادین وجودِ انسان شناخته می‌شود؛ به‌گونه‌ای که آدمی، به (مجموعه‌ای از امیال دو پا تشبیه شده است).[8] و هدفش در زندگی ارضای نیازها و غرایز گوناگون است. 🔶 کابالیست‌های معاصر حتی دامنه امیال بشری را تا ساحت علوی رسانده‌اند و هر شکل کامیابی و لذت را که روح آدمی در طلب آن است (از لذت سکس و سرخوشی از خوردن یک شکلات گرفته تا نیروی درمان، نیروی برکت و سرخوشی زیستن در یک رابطه عاشقانه) در عالم بالا موجود می‌دانند. [9] 🔷 حقیقت آن است که پیروان کابالا اومانیست‌هایی خدامحور هستند که هرچند با خداپرستی وحیانی تعارضی ندارند، معتقدند که آدمی می‌تواند در جایگاه خدا و بر کرسی اقتدار او بنشیند. 🔶 و به‌جای خدا محوریت و اصالت بیابد و درنهایت به این اعتقاد منتهی شود که اگر خدایی هست، به دلیل وجود انسان است. 🔻 پی‌نوشت: [۱]. زرشناس، شهریار، مبانی نظری غرب مدرن، تهران، نشر کتاب صبح، 1381، ص 39 [2]. یحیی، هارون، فراماسونری جهانی، ترجمه دکتر سید داود میر ترابی، نشر المعی، 1389، ص 64 [3]. همان، ص 66 [4]. سلیگمن، کورت، تاریخ جادوگری، ترجمه دکتر ایرج گلسرخی، نشر علم، 1377، ص 522 [5]. شهبازی، عبدالله، زرسالاران یهودی و پارسی، استعمار بریتانیا و ایران، نشر موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی، 1377، ص 297 [6]. یحیی، هارون، فراماسونری جهانی، ترجمه دکتر سید داود میر ترابی، نشر المعی، 1389، ص 70 [7]. جریان عرفانی حَسیدی، در قرن هجدهم و توسط اسرائیل بَعَل شَمْ طوُوْ معروف به «بِشت» شکل گرفت. مراکز اولیة حَسیدیسم در اوکراین و لهستان جنوبی قرار داشت. بعدها این نهضت سراسر اروپای شرقی را فراگرفت. [8]. برگ، یهودا، نیروی کابالا، روش‌های رشد روح انسانی، ترجمه شیرین دخت دقیقیان، نشر مرکز تحقیقات علوم کابالا، 2010، ص 4 [9]. همان، صص 54-55 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
اعتیاد به عقرب کشیدن در پاکستان 🦂🚬🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2