eitaa logo
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
6.1هزار دنبال‌کننده
10.6هزار عکس
1.5هزار ویدیو
192 فایل
آشنایی با فرقه های عجیب ادیان و مذاهب – عرفان های کاذب مهدویت – مدعیان دروغین مهدویت آئین ها– جشنها و مراسم عجیب عجایب جهان باستان- فرازمینیها و اتفاقاتی که توضیحی بر تبادل 👇👇 @jh1397 ❌کپی مطالب و فیلم های کانال فقط با ذکر لینک و آیدی کانال مجاز است❌
مشاهده در ایتا
دانلود
تفسیری نوین « دونالد والش» از ثنویت ☯️🔺 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ در بدو خلقت، خداوند متعال عهدی ناگسستنی را با مخلوقات خویش بست که جز وی معبود دیگری برای خود برنگزینند. 🔷 وقتی آدمی پا بر کره خاکی گذاشت، دیری نپایید برخی عهد اولیه خود را فراموش کردند و در پی خدایانی برآمدند و آنان را قرین خدای متعال پنداشتند. 🔶 یکی از باورهایی که در ادیان بدوی نسبت به خدا مطرح بود، باور به ثنویت است؛البته در پدیدارشناسی این باور می‌توان گفت در نتیجه انحراف مردم از تعالیم انبیا پدید آمده است. 🔷 انبیای الهی سعی داشتند انسان را از این ساحت مادی به ساحت معنوی و ملکوتی هستی متوجه سازند و با بیان نعمت‌های الهی، تجلی‌های خدایی را نشان دهند. با تعالیم انبیا، مردم نمودهای طبیعی هستی مثل باران، کشت و زرع و آفتاب را نشانه‌ای از رحمت الهی می‌دانستند. 🔶 اما در وقت آفت‌ها و خشک‌سالی‌ها بر اثر انحراف از تعالیم الهی، دست دیگری جز تدبیر مهربانانه الهی را جست‌وجو کردند و منشأ شر و بدی‌ها را در خدایی شیطان‌گونه می‌پنداشتند و هم‌چون خدای خیر، برای خدای شر نیز مراسم نیایش و قربانی به جا می‌آوردند. 🔷 رسوبات این انحراف اعتقادی به اشکال مختلف در طول تاریخ نمود و بروز داشته است. آیین گنوسیستی در ترویج این باور نقش بسزایی داشته است. اندیشه ثنویت در تقابل جدی با باور توحیدی نقش بسزایی داشته است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
تفسیری نوین « دونالد والش» از ثنویت ☯️🔺 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ در بدو خلقت، خداوند متعال عهدی ناگسستنی
تفسیری نوین « دونالد والش» از ثنویت ☯️🔻 قسمت (دوم) 2️⃣ ♦️ اندیشه ثنویت در تقابل جدی با باور توحیدی ادیان قرار داشته است. عرفان یهود (کابالا) که متأثر از گنوسی است سعی داشته بین دیدگاه توحیدی و ثنویت جمع کند؛ از این‌رو در آیین کابالا شر جدا از خدا نمی‌دانند بلکه شر آن‌را هم‌چون خیر از جانب خدا می‌دانند. 🔷 با نیم‌نگاهی به آموزه‌های تفکر نوین و پیشینه دینی رهبران این جنبش می‌توان گفت که شالوده فکری تفکر نوین برخاسته از عرفان کابالا است؛ از این‌رو والش، الهیات کابالیستی را «دوگانگی ربانی» می‌داند: 🔶 والش می گوید:«خدا مرکب از هستی و نیستی، نور و تاریکی می‌باشد. من فقط با تجربه‌کردن آن‌چه نیستم، می‌توانم آن‌چه هستم را تجربه کنم؛ با وجود این، من آن‌چه نیستم هستم. پس تو یک پدیده دو حالتی ربانی را درمی‌یابی و من همانی هستم، که هستم.»[1] ⭕️ کابالا علت اصلی ورود شر به این جهان را خود خدا یا به عبارتی تجلیات جدا شده از او می‌داند و شر را بخشی از ساختار خدایی دانسته است.[2] 🔷 دونالد والش الهیات پیچیده کابالیستی را با ادبیاتی شاعرانه بیان می‌کند، طوری که فرصت تعقل و تأمل را از صاحبان خرد می‌گیرد. وی به‌گونه‌ای سخن می‌گوید که مجال از متکلمان و عقل‌ورزان می‌گیرد تا خدای وهمی را بدون هیچ برهان روشنی نسبت به ساحت متعالی خداوند، پذیرا باشند. 🔶 «من نور و تاریکی هستم. که آفریننده نور است. من برکت و خوبی بی‌پایانم. من بدی‌ای هستم که خوبی می‌آفریند من همه این‌ها هستم. و مجموعه‌ای از همه چیز، و من نمی‌توانم جزئی از خودم را بدون تجربه کل وجودم تجربه کنم. تو از من واحد می‌سازی نه بدی، تو با نفی نیمی از من در واقع نیمی از خود را نفی می‌کنی و با این کار به گوهر ذات خود پی نمی‌بری.»[3] «دو حالت بودن خدا یعنی من آن‌چه نیستم هستم.»[4] 🔷 والش : شناخت گوهر ذات آدمی را در گرو اثبات بدی و تاریکی برای خدا می‌داند؛ زیرا او می‌کوشد انسان را با همه پلیدی‌ها، هوس‌ها و شرارت‌هایش مقدس و نیکو ببیند و الهی تصور کند. 🔶 نگرش معنوی والش مبتنی بر پاکی جان و روشنایی دل آدمی نیست و تهذیب نفس در آن جایی ندارد. بنابراین اگر انسان خود را به سمت الهی شدن، پاکی و نور پیش نبرد، ناگزیر برای داشتن تصوری از انسان الهی، باید خدا را با شرارت‌ها، هوس‌ها و خطاهای خود بیامیزد و چهره‌ای تاریک و روشن برای او تصور کند. 🔷 به این ترتیب انسانی که تمایل به تعالی، شکوفایی، رشد و روشنایی ندارد، در خیال خویش خدا را پایین می‌آورد و با تاریکی و پلیدی هم‌نشین می‌سازد. 🔶 به این ترتیب دیگر رابطه انسان با خدا رابطه عبد و رب نیست، بلکه انسان خود را به کلی همانند او و نمونه‌ای از خدا می‌پندارد و با وی یکسان می‌شود. 🔷 سودای اقتدارگرایی بشر در تفکرنوین، شکلی خداگونه از انسان درست کرده است که باید منزه از هرگونه بدی و گناه باشد؛ به همین دلیل به جای کنار گذاشتن گناه، سفارش می‌شود که بی‌توجه به خطاهایش، احساس گناه را کنار بگذارد. 🔶 احساس گناه در تفکر نوین امری ناپسند می‌باشد؛ زیرا اگر بپذیریم خدا هم منشأ خیر است و هم منشأ بدی، خدایی خواهد بود که هم انسان را به خیر هدایت می‌کند و هم به شر و بدی. 🔷 به این ترتیب نفس انسان که در جایگاه خدایی نشسته، هم به سوی بدی میل می‌کند و هم به سوی خوبی‌ها، و قدرت انتخاب انسان آزاد است که هرچه می‌خواهد، بخواهد و هرچه بخواهد خواست خداست و درست است. به این ترتیب انسان الهی شده یا ابر انسان، فراسوی نیک و بد است و ارزش‌های اخلاقی و احساس گناه برای او بی‌معنی است. 🔶 در این صورت زیباترین ارزش‌های انسانی را باید دگرگون دید، و متعالی‌ترین صفاتی را که لازمه واجب‌الوجود است، مثل حکمت الهی، باید نادیده انگاشت. 🔷 متکلمان و فلاسفه اسلامی بحث‌های مفصلی در مورد ماهیت و منشأ شر داشته‌اند و اکثر آن‌ها حتی فلاسفه یونانی مثل افلاطون، شر را امری عدمی اثبات کرده‌اند. در این صورت اگر بخواهیم منشأ آن‌را به خدا نسبت دهیم، امری باطل خواهد بود؛ زیرا ذات خداوند متعال بسیط و وجود محض است و هیچ‌گونه عدمی بر وی راه ندارد. 🔶 او خدایی است که هر آن افاضه خیر به هستی می‌کند و انسان است که براساس اختیار خود در تلقی خیر، یا قادر به فهم آن نیست، یا خیر را تبدیل به بدی می‌کند. ارائه استدلال‌های عقلی در برابر کسی که هیچ اهمیتی به بنیادی‌ترین مسائل معرفت‌شناختی نمی‌دهد، شاید وقت تلف کردن باشد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
تفسیری نوین « دونالد والش» از ثنویت ☯️🔻 قسمت (پایانی) 3️⃣ 🔻 ولی اگر بخواهیم با ادبیات احساسی والش سخن بگوییم، پاسخ وی به چند سؤال شاید بتواند او را نسبت به ماهیت خدای وهمی خویش آگاه‌تر کند. 🔹 آیا خدایی که هم خیر است و هم شر می‌تواند پناهگاه امنی برای انسان ضعیف باشد❓ 🔸 آیا کسی را صدا می‌زنیم قدرت قابل اعتمادی برایمان است ❓ 🔹 آیا چنین خدایی کل زندگی را تبدیل به مخاطره‌ای بزرگ نمی‌کند❓ 🔶 کسی که منشأ بدی‌هاست در ظاهر شاید بتواند چهره گناهکار انسان را تطهیر بکند ولی او را در ورطه سردرگمی ره می‌کند. انسانی که حقیقت هستی را نمی‌تواند درک کند و در عالم نسبیت، شک‌ها و تردیدها او را موجودی پوچ‌گرا می‌کند. 🔷 والش به اسم معنویت و خدا، جهان هستی را جهانی تهی از خدا تلقی می‌کند؛ جهانی که تناقضات بر آن حاکم است. او با چنین تصویری از خدا هیچ‌وقت دست تدبیر و حکمت الهی را در هستی نخواهد دید او با باور به خدایی شیطان‌گونه زیباترین صفات را از خدا دریغ می‌کند و ناپسندترین صفات را به او نسبت می‌دهد. 🔶 والش میگوید: «دنیا پر از تناقضات است. عدم تناقض الزاما مؤلفه حقیقت نیست. گاهی حقایق بزرگ‌تری درون تناقضات پنهانند. آن‌چه ما در این‌جا داریم یک دو حالتی ربانی است.»[5] 🔷 جنبش تفکر نوین با الهام‌گیری از عرفان یهود، باورهای شیطانی را متعالی‌ترین احساس عرفانی برای انسان معرفی می‌کند؛ به همین دلیل کسانی که وارد این جریانات می‍‎شوند، در پی درستی گزاره‌ها و باورهای القا شده نمی‌روند و فطرت بیدار و حقیقت‌جو رفته رفته کم‌سو و ناتوان می‌شود و در خلسه‌ای خوش، زندگی در مجاز تفکر نوین را به حیات طیبه الهی ترجیح می‌دهد. «عارف حتی از پذیرفتن این احساس متعالی که ریشه شر هم در خداست روی بر نمی‌تابد.»[6] 🔶 معنویت به همان‌گونه که هست روشن‌ترین انوار را در ذات خویش به همراه دارد و بروز روشنی و تاریکی در پرتو درجات کمالی انسان است. 🔷 نور مطلق الهی بر تمام هستی جلوه‌گر است؛ ولی انسان گناهکار است که باعث کسوف می‌شود؛ زیرا او نور محض است و ما هستیم که تاریکی را وارد می‌کنیم. ♦️ امثال والش با فرافکنی سعی دارند آلودگی‌های درونی را به خدا نسبت دهند چنان‌که نور خدا را نیز به خود نسبت می‌دهند. دوگانگی، بین خالق و مخلوق است، بین حقیقت هستی و جلوه‌های هستی است نه در ذات خداوند متعال.[7] 🔻پی‌نوشت: [1]. گفت‌وگو با خدا، انتشارات دایره، 1389، ج2، ص 138. [2]. باورها و آیین‌های یهودی، آنترمن، مرکز مطالعات و تحقیق ادیان، 1386، ص 152. [3]. گفت‌وگو با خدا، والش، تهران، انتشارات دایره، ۱۳۸۵ ش، ج3، ص 35. [4]. همان. [5]. همان، ص165. [6]. جریانات بزرگ عرفان یهود، شولم، نشر نیلوفر، تهران، 1385، ص 60. [7]. نگاهی متفاوت به افکار نیل دونالد والش، رسول حسن‌زاده، مؤسسه علمی-فرهنگی بهداشت معنوی، قم، ص 42. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
منطقه عجیب واله دو جاواری 🏕🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
شش ضلعی عجیب در سیاره زحل 🌕🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
بتمن؛ الهه‌ی قوم مایا در ۲۵۰۰ سال پیش 🗿🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
اصالت دادن انسان بر خدا در کابالا ، آماده 🔯🕎🔺 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ از آنجا که بر اندیشه‌های کابالیستی همواره هاله ای از حلول گرایی سایه افکنده، آموزه انسان حاکم بر طبیعت و تاریخ که نشأت‌گرفته از این نظام فکری است، بستر بسیار مناسبی برای شکل‌گیری اومانیسم فراهم آورد. 🔷 این جنبش که در نیمه دوم قرن 14 در ایتالیا شکل گرفت و پس‌ازآن در کشورهای اروپایی گسترش یافت، در حقیقت جنبش فلسفی و ادبی بود که در پی احیاء و شناخت دوباره‌شان و منزلت آدمی است تا او را ملاک و میزان همه امور به‌حساب آورد. 🔶 اومانیسم در شکل افراطی آن عالم متافیزیک را نفی می‌کند.[۱] و انسان را به‌عنوان یگانه حقیقت جهان آفرینش به‌جای خدا می‌نشاند. 🔷 ارتباط بین اومانیسم و کابالا که مورد تائید منابع مختلف است،[2] با گسترش فعالیت فرقه شهسواران معبد در اروپا و جذب تعدادی از فلاسفه آن دیار وسعت یافت. 🔶 انجمن‌های اومانیستی دران هنگام خواستار جایگزین کردن فرهنگ مسیحی اروپا بافرهنگی بودند که در کابالا ریشه داشت.[3] 🔷 از سویی در ایتالیای قرن 14 شمار قابل‌توجهی از یهودیان به تدریس در دانشگاه‌های اروپا مشغول بودند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد.... 🔻🔻
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
اصالت دادن انسان بر خدا در کابالا ، آماده 🔯🕎🔺 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ از آنجا که بر اندیشه‌های کابالیست
اصالت دادن انسان بر خدا در کابالا 🔯🕎🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ⭕️ جستجوی اومانیست‌ها برای یافتن یک روش متافیزیکی یا فلسفی که بتواند آن‌ها را در قیود ارسطویی قرون‌وسطی رهایی بخشد، یکی از انگیزه‌های ایشان برای روی آوردن به معارف و فرهنگ قوم یهود بود. 🔷 آنان چنین روشی را در اصول سرّی و محرمانه کابالا یافتند. [4] 🔶 پیکو دلامیراندولا(1463-1494) یکی از اولین اومانیست‌های قرن 14 که عنوان (پدر کابالیسم مسیحی) به او داده‌شده است،[5] مهم‌ترین باور اومانیستی که ریشه در آموزه‌های کابالا دارد، آن است که (انسان، خدایی در حال شکل‌گیری است).[6] 🔷 البته این پندار نازل‌تر از اعتقادات کابالا است و در حد قابلیت تسلط و سیطره آدمی بر طبیعت و تاریخ باقی‌مانده است؛ درحالی‌که کابالا پای از این دایره بیرون نهاده، انسان را در (حال شکل دادن به خدا) ترسیم می‌کند. 🔶 آنجا که آدمی در حال جمع‌آوری بارقه‌های الهی است، در حقیقت ذات خداییش را از نو می‌سازد. قرابت این دو دیدگاه و باور بدان سبب است که هر یک از این دو اندیشه به (اصالت انسان) و (انسان سالاری) منتهی می‌شود. 🔷 نقطه مشترک دیگر میان اصول اومانیستی و کابالا، عدم (تأثیرگذاری خداوند بر سرنوشت انسان) است. اومانیست‌ها انسان را حاکم بر سرنوشت خود می‌دانند؛ اما کابالیست‌ها انسان را مؤثر بر سرنوشت خدا قلمداد می‌کنند؛ چراکه طبق تعالیم کابالا سرنوشت خداوند به اعمال و کردار قوم یهود پیوند خورده است. 🔶 شالوده نظام اخلاقی اومانیست‌ها بر لذت‌جویی، منفعت‌طلبی، رد هرگونه ریاضت‌های جسمانی و بهره‌وری بیشتر از مواهب طبیعت، بنانهاده شده است. پایه و اساس این تفکر اومانیستی را می‌توان در تعالیم کابالایی به‌روشنی بررسی کرد. 🔷 نهضت حسیدیسم،[7] بر اساس آموزه‌های کابالا معتقد است انسان‌ها باید از تمام مظاهر مادی برخوردار شوند؛ چراکه در هر یک از این امور مادی انوار الهی نهفته است. 🔻به اعتقاد نهضت حسیدیسم اطاعت از پروردگار علاوه بر خواندن تورات، بهره‌جویی و کام‌جویی از لذت‌ها و خوشی‌های این جهانی است . 🔷 زیرا اصولاً انسان در آموزه‌های کابالایی چیزی نیست به‌جز (میل) و این میل به شکلی غیر سمبلیک به‌عنوان ویژگی بنیادین وجودِ انسان شناخته می‌شود؛ به‌گونه‌ای که آدمی، به (مجموعه‌ای از امیال دو پا تشبیه شده است).[8] و هدفش در زندگی ارضای نیازها و غرایز گوناگون است. 🔶 کابالیست‌های معاصر حتی دامنه امیال بشری را تا ساحت علوی رسانده‌اند و هر شکل کامیابی و لذت را که روح آدمی در طلب آن است (از لذت سکس و سرخوشی از خوردن یک شکلات گرفته تا نیروی درمان، نیروی برکت و سرخوشی زیستن در یک رابطه عاشقانه) در عالم بالا موجود می‌دانند. [9] 🔷 حقیقت آن است که پیروان کابالا اومانیست‌هایی خدامحور هستند که هرچند با خداپرستی وحیانی تعارضی ندارند، معتقدند که آدمی می‌تواند در جایگاه خدا و بر کرسی اقتدار او بنشیند. 🔶 و به‌جای خدا محوریت و اصالت بیابد و درنهایت به این اعتقاد منتهی شود که اگر خدایی هست، به دلیل وجود انسان است. 🔻 پی‌نوشت: [۱]. زرشناس، شهریار، مبانی نظری غرب مدرن، تهران، نشر کتاب صبح، 1381، ص 39 [2]. یحیی، هارون، فراماسونری جهانی، ترجمه دکتر سید داود میر ترابی، نشر المعی، 1389، ص 64 [3]. همان، ص 66 [4]. سلیگمن، کورت، تاریخ جادوگری، ترجمه دکتر ایرج گلسرخی، نشر علم، 1377، ص 522 [5]. شهبازی، عبدالله، زرسالاران یهودی و پارسی، استعمار بریتانیا و ایران، نشر موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی، 1377، ص 297 [6]. یحیی، هارون، فراماسونری جهانی، ترجمه دکتر سید داود میر ترابی، نشر المعی، 1389، ص 70 [7]. جریان عرفانی حَسیدی، در قرن هجدهم و توسط اسرائیل بَعَل شَمْ طوُوْ معروف به «بِشت» شکل گرفت. مراکز اولیة حَسیدیسم در اوکراین و لهستان جنوبی قرار داشت. بعدها این نهضت سراسر اروپای شرقی را فراگرفت. [8]. برگ، یهودا، نیروی کابالا، روش‌های رشد روح انسانی، ترجمه شیرین دخت دقیقیان، نشر مرکز تحقیقات علوم کابالا، 2010، ص 4 [9]. همان، صص 54-55 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
اعتیاد به عقرب کشیدن در پاکستان 🦂🚬🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
استفاده از سلاحهای اتمی در تمدنهای باستانی 🚀🛸👽🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
aksgif_mihanblog_com_emamhasan_امام_حسن_گيف23_ذ1_978_321.gif
140.2K
@ferghe_mavara 🌸🍃🌸🍃🌸 🌸🍃 با عشق حسن من به جهان ناز کنم 🌸🍃 افطارمو با نام حسن باز کنم 🌸🍃 صدشکر که درک شب قدررمضان 🌸🍃 با جشن ولادتش آغاز کنم 🌸🍃 میلاد حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام 🍃🌸 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
اقطاب صوفیه؛ نمایندگان امام زمان یا نمایندگان استکبار جهانی ⁉️🔻 #صوفیه #سحر_جادو #خلسه_نشئگی_توهم #غ
اقطاب صوفیه؛ نمایندگان امام زمان یا نمایندگان استکبار جهانی ⁉️🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ تحليلگر غربي مي‌گويد: «بر اساس اسناد محرمانه كه در پنتاگون بررسي شده، يكي از هفت هدف دنياي غرب براي موفق شدن در دنياي اسلام، كمك به بازگشت تصوف به اين جوامع است.» 🔷 امروزه تحرکات و هجمه های ادیان و فرقه های ضاله و انحرافی علیه جهان تشیع به صورت نشر بدعت ها، خرافه ها، شبهات، افکار و اندیشه های باطل در میان مسلمین صورت می گیرد. 🔶 ویژگی های اعتقادی، اخلاقی و رفتاری صوفیایان موجب توجه ویژه استکبار جهانی به این فرقه ضاله شده ، تصوف به عنوان یکی از فرقه های فعال در کشور بخشی از پازل استکبار جهانی در جنگ نرم، برای انحراف از اصوال اسلامی انقلاب، نقش ويژه ای را ایفا می کند. ♦️ امروزه صوفیه برای فریب جوانان خانقاه ها را به نام حسینیه می خوانند. 🔷 مع الاسف در این دریای تاریک و توفانی تبلیغات صوفیان و دراویش، برخی از جوان های ما فانوس هدایت را پیدا نمی کنند و چند سالی است که فرقه های مختلف و متعدد تصوف که بسیاری از آنها یکدیگر را هم قبول ندارند، فعالیت های آشکار و وسیعی را برای جذب این دسته از جوانان ایرانی به سوی خانقاه ها سامان داده اند. 🔶 هرچند که همه فرقه های صوفیه در افکار و انحرافات یکسان نيستند، اما می توان گفت که وجه اشتراک آنها بر این عقیده است که امر دین را به دو بخش مجزا، تقسیم کرده اند! آنها می گویند: 🔻 امر شریعت با مراجع تقلید است و امر طریقت یا تربیت روحی و راه و روش عمل صالح با قطب و پیر خانقاه است و باید روح را به آن سپرد تا همچون فقیری دستگیری نماید، اما در یک تقسیم بندی کلي افکار و بدعت های فرقه صوفیه به سه دسته تقسیم می شود: الف🔹 انحرافات و بدعت های اعتقادی ب🔸 انحرافات و بدعت های فقهی ج🔹 انحرافات و بدعت های اخلاقی 🔶 می توان گفت اساسی ترین بخشی که در مورد صوفیه مطرح است، جایگاه قطب در دیدگاه آنها و موضوع بیعت کردن با آن است که از شمار بدعتها و انحرافات اعتقادي این فرقه محسوب می شود. 🔷 بزرگان این فرقه ها بدون ارائه هیچ سندی مدعی اند که اقطاب تصوف نماینده مجاز از طرف امام معصوم هستند که برای بیعت و دستگیری خلق معرفی شده اند. ♦️ صوفیه در تبیین جایگاه قطب غلو کرده و می نویسند: «قطب و امام هر دو مظهر یک حقیقت و دارای یک معنا و اشاره به یک شخص است!»(1) 🔷 البته از اینگونه سخن ها که دال بر غلو کردن در رابطه با مقام قطب و قدیس سازی قطب است در نوشته ها و گفته های صوفیه بسیار است. 🔻 صوفيه مقام بزرگی را که برای اقطاب، به عنوان بیعت گیرنده تعریف كرده اند آنها را وادار به نوشتن چنین جملاتی نموده است. یکی از اقطاب صوفیه در مورد مقام قطب مینویسد: 🔷 «چون طالب و مرید اراده حضور (نزد قطب) نمایند چنین داند که به خدمت پادشاه مقتدری می رود و به بخشش او امیدوار باشد که به یک آن دو عالم را بی سبب به او بخشد و در هنگام ورود (نزد قطب)، خیال را تنها مشغول صورت شيخ دارد.»(2) 🔶 وی در ادامه می نویسد: «چون مرید وارد حضور شیخ گردد در کمال فروتنی که شیوه نیازمندان است صورت بر خاک مذلت گذارد و بر شکرانه این نعمت سجده به جای آورد.»(3) 🔷 او همچنین می نگارد: «مقصود از خلقت تو این طاعت و اقتدار است! بلکه می گوییم ارسال رسل و انزال کتب و زحمت انبیا و مشقت اولیا از برای ارادت و اقتداست(4)؛ لذا اگر امروز اتباع این فرقه ها در مقابل قطب یا مشایخ دیگر، سجده می کنند جای تعجب ندارد. 🔶 به هر حال در این تئوری که زیر بنا و اساس تشکیلات فرقه صوفیه را تشکیل می دهد، اشکالات و تناقضات بزرگی دیده می شود که در ذیل به چند مورد اشاره می شود : 1🔹 اصولا چه دلیل عقلی ویا نقلی بر جدایی طریقت و شریعت حداقل در مقام گرفتن و اخذ آنها وجود دارد❓ 2🔸به چه حجتی صوفیه در پیکره دین مبین اسلام شکاف ایجاد نموده و دین را قسمت قسمت می کنند❓ 🔻با استناد به منابع دینی معتبر شیعیان، در عصر غیبت امام عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف باید به علمای ربانی و فقهای بزرگ اسلام رجوع نمایند، چنانچه این مطلب در مقبوله عمربن حنظله آمده است: 🔷«و اما من کان من الفقهاء صائنا لنفسه، حافظا لدینه، مخالفا لهواء، مطیعا لامر مولاه» در توقیع امام زمان هم مسئله رجوع به فقها مورد تاکید قرار گرفته است: «و اماالحوادث الواقعه فارجعوا فیها الی رواة حدیثنا فانهم حجتی علیکم و انا حجة الله علیکم.» (5) به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
اقطاب صوفیه؛ نمایندگان امام زمان یا نمایندگان استکبار جهانی ⁉️🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ البته این مطلب جدای از صدها آیه و روایتی است که در تعظیم علمای ربانی و فقها، در متون دینی ما وارد شده است. علما و فقهای بزرگ شیعه که در سخت ترین شرایط، جانانه از کیان اسلام و تشیع دفاع نموده اند و مردم را با کمالات معنوی، مادی، فردی و اجتماعی هدایت کرده اند، ملجأ مردم در دوران غیبت هستند. 🔷 بزرگانی چون شیخ مفید، سید رضی (گردآورنده نهج البلاغه)، سید مرتضی، علامه حلی (که ایرانیان شیعه بودن خود را مدیون او می باشند)، شهید اول، شهید ثانی، علامه بحر العلوم، مقدس اردبیلی، سید ابوالحسن اصفهانی، سید علی قاضی، ملا حسینعلی همدان، شیخ فضل الله نوری، سید حسن مدرس، آیت الله العظمي بروجردی ، امام خمینی‌رحمت‌الله‌عليه، آیت الله میلانی، آیت الله العظمی گلپایگانی، آیت الله بهجت، آیت الله فاضل لنکرانی و ... با وجود هجمه های فراوان، مردم را به پیروی از تعالیم قرآن و سنت اهل بیت‌عليهم‌السلام توصیه کرده و از صحنه اجتماع خارج نشده اند و در گوشه خانقاه ها نخزیده اند. 🔶 مضافا اینکه گاهی دستور قطب که به استناد به منابع معتبر، چنین منصبی وجود ندارد – با حکم فقیه مخالف بوده و چون حکم فقیه مستند به قرآن و و روایات معصوم است لهذا دستور قطب مخالف قرآن و روایات می باشد! ♦️مانند تعارض خمس با عشریه دراویش ، که عشریه دستور قطب است و خمس و زکات دستور صریح قرآن است و حکم فقیه. حال چه باید کرد❓ سخن قطب های ساختگی را پذیرفت یا حکم قرآنی فقیه را❓ 🔷 بنابراین به این نتیجه می رسیم که فرقه مقدس مآب متناظر اهل خدعه و نیرنگ، میان مردم ظاهر شده تا با تزهد و ریاکاری عوام فریبانه خود، مردم را از راه اهل بیت‌عليهم السلام جدا کرده به خود سرگرم سازند! 🔶 و با ایجاد فرقه سازی و امام تراشی شکاف در پیکره اسلام ناب به وجود آورند و باعث تفرقه و عدم وحدت در جامعه اسلامی و همچنين سبب تضعیف قوای مسلمین شده و با نگرشی سکولاریستی و توصیه به جدایی دین از سیاست و مسائل اجتماعی و انتصاب دین گزینشگر به اسلام ناب محمدی‌صلوات‌الله‌عليه بدعت دیگری ایجاد کرده و آن را در خانقاه ها رواج دهند. 🔻 با بیان این مطالب، بیشتر به عمق گفته های "استفشان شوارتز" (نویسنده و تحلیلگر غربی) پی می بریم. او فاش می کند که : 🔷 «بر اساس اسناد محرمانه که در پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) بررسی شده است، یکی از هفت هدف دنیای غرب برای موفق شدن در دنیای اسلام، کمک به بازگشت تصوف به این جوامع است که به عنوان جایگزین و رقیبی برای اسلام رادیکال به شمار می رود.» 🔶 شوارتز می نویسد : «پلورالیسم میانه رو تصوف، چه بسا نقش تعیین کننده ای در دوره گذار جهان اسلام داشته باشد.»(6) 🔷 "برنارد لويیس" هم در کنفرانسی که در بنیاد نیکلسون برگزار شد به دولت وقت امریکا پیشنهاد کرد که برای ارتقاء سطح گفتگو بین آمریکا و دنیای اسلام با اقطاب گروه صوفیه، به مذاکره بنشیند. 🔶 نویسنده آنگاه خصوصیت صوفیه را بررسی کرده و می گوید: «ایران به عنوان یکی از کانون های بزرگ صوفیه در جهان اسلام است.» وی خاطر نشان می کند که بیشتر آثار صوفیه به زبان فارسی است.(7) 🔷 در ضمن، شیوه ورود این فرقه در انتخابات و حمایت همه جانبه اقطاب و دراویش از فتنه گران و همچنین شرکت اتباع فرقه در آشوب های اخیر، هماهنگ با راهبردهای دشمنان نظام جمهوری اسلامی بوده است؛ لهذا عادی دانستن فعالیت های آنها چیزی جز تجاهل و خیانت به اسلام نيست. 🔻پي نوشتها: 1. عرفان ایران، ش ۷، ص۳۴ 2. سعادت نامه، ص162 3. همان، ص163 4 . همان، ص138 5.غيب شيخ طوسي ترجمه ص231. بحارالانوار ج 53 ص 181 6.روزنامه شرق شماره 429 شنبه 15 اسفند 1383 7. فتنه خانقاه، ص16 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
رد شدن درخواست پذیرش هیتلر در دانشکده هنر به جنگ جهانی دوم منجر شد 🧨🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
خرافه (یاقوت کبود) نماد خوش شانسی 💍🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
کشف مولکول حیات در فضا ✨🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
aksgif_mihanblog_com_emamhasan_امام_حسن_گيف23_ذ1_01.gif
165.1K
@ferghe_mavara 🌸🍃🌸🍃🌸 🌸🍃 ولادت با سعادت کریم اهل البیت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام 🌸🍃 بر شیعان مبارک باد 🍃🌸 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
آیا بودا همان « بردیا » شاهزاده هخامنشی بوده ⁉️ ☸️🔻 📝 اینجا بخوانید🔻🔻 کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
آیا بودا همان « بردیا » شاهزاده هخامنشی بوده ⁉️ ☸️🔻 #ادعاهای_عجیب #افسانه_های_باستانی #ادیان_گنوسی #
آیا بودا همان ( بردیا ) شاهزاده هخامنشی بوده ⁉️ ☸️🔻 🔻هاروی کرفت در کتاب «بودای بابلی: تاریخ گم‌شده و بصیرت کیهانی سیذارتا گوتاما» می نویسد رد پای سیذارتا – بودای بزرگ – را در ایران باستان پیدا شده. 🔷 در پی تجزیه و تحلیل نوشته‌های روی مٌهرهای خانوادگی و لوحه‌ها و کتیبه‌های یافته شده در پرسپولیس، کاخ سلطنتی داریوش بزرگ هخامنشی، و یافتن ارتباط میان مٌهرها با نام سیذارتا گوتاما و پدرش سودودانا گوتاما به دست آمده. 🔶 کشفی که دکتر راناجیت پال در مقاله‌ای در ارتباط با ظهور ادیان بودایی و زرتشتی در ایران باستان با شرح وتفصیل و با ذکر جزئیات به آن پرداخته است. 🔷 روی تاج خاندان سلطنتی تصویری از پادشاهِ تاج بر سر در میان دو فرشته نگهبان قلم‌زنی شده. و مهرهای کاخ تخت جمشید هم حاوی اسامی اعضای خاندان سلطنتی و دیگر شخصیت‌های مهم در قلمرو ایران باستان است. گوتاما نام یکی از اعضای خاندان سلطنتی سکا (در شمال منطقه‌ای که پادشاهان پارس بر آن فرمان می‌راندند) بود. 🔶 باستان‌شناسان در بررسی شماری از مهر‌های به دست آمده از تخت جمشید، دریافتند که سرامانا (شامان مرکب از شیر و خورشید) اشاره به سدا آرتا (سیذارتا) دارد – سیذا به معنی (رهایی‌بخش) و ارتا به معنی حقیقت کیهانی. 🔷 دو فرشته نگهبان با سر و بال مرغی افسانه‌ای و بدن شیر، نمایشگر سرامانا شامان‌ها بود.بنابراین، به باور باستان‌شناسان مهر خاندان سلطنتی مربوط به گوتاما، او را از اعضای خاندان سلطنتی ایران معرفی می‌کند. 🔶 در یک شمایل بودایی، بودا بر تختِ شیرنشان تصویر شده. در این شمایل بودا زیر درخت مقدس روشنگری کیهانی، معرفت خود را در اختیار شاگردان قرار می دهد. 🔷 باستان‌شناسان با مقایسه این شمای با تصاویر روی مهرها و کتیبه‌های تخت جمشید، و بررسی مهرهایی که در کاوش‌های باستان‌شناسی تخت جمشید به دست آمده، این پرسش را مطرح کردند که تاج خاندان گوتاما در پارسه (سرزمین پارس) چه می‌کرده❓ 🔶 آیا پیوند و رابطه‌ای میان سیذارتا گوتاما با امپراتوری ایران وجود داشته❓ 🔷 کتیبه‌های داریوش بزرگ حاکی است که اهورامزدا، خدای زرتشتیان، داریوش را فراخوانده تا (در سال ۵۲۲ پیش از میلاد) تخت سلطنت را از گوماتا، مغ بزرگی که پس از مرگ کمبوجیه تاج و تخت را غصب کرده بود، بازپس بگیرد. 🔶 کندوکاو در کتیبه‌ها، پژوهشگران را به این باور رساند که سیذارتا گوتاما معروف به بودا، همان گئومات یا بردیا بود که قدرت را در ایران به دست گرفت، اما اندکی بعد به دست داریوش، شاهزاده هخامنشی سرنگون شد. 🔷 پیروان بودا به هند رفته و در آنجا آموزه های گئومات را رواج دادند. بنا به این پژوهش، در تمامی متون بابلی، نام اصلی بودا «گئومات» ثبت شده. 🔶 مقایسه تصاویر نشسته بودا بر اریکه معنوی و تصاویر شاهان هخامنشی نشسته بر تخت پادشاهی نیز دلایل دیگر این همگونی و ایرانی بودن بنیانگذار آیین بودا ذکر شده است. 🔷 بر اساس این پژوهش‌ها، متون سانسکریتی که زادگاه بودا را هند ذکر کرده‌، صدها سال بعد از سرنگونی گئومات یا بردیا در هند بازنویسی شده. 🔶 اما یک واقعیت مسلم دیگر وجود دارد و آن این که تاریخ‌نگاران از گئومات بسیار اندک می‌دانند. این که آیا بودا همان گئومات – مغ بزرگ زرتشتیان – است یا نه، پرسشی است که هنوز در برابر باستان‌شناسان و مورخان قرار دارد. 🔻 عبدالمجید ارفعی استاد نامدار و برجسته‌ی زبان‌های باستانی می گوید: ♦️ تا آن‌جا که من آگاهی دارم «گئومات» یک مُغ بوده و هیچ پیوندی با بودا ندارد. چنین چیزی را من در هیچ نوشته‌ی بابلی ندیدم و این دو هیچ پیوندی با هم ندارند . به کانال فرقه های عجیب و جهان ماورا بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2