eitaa logo
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
6.1هزار دنبال‌کننده
10.6هزار عکس
1.5هزار ویدیو
192 فایل
آشنایی با فرقه های عجیب ادیان و مذاهب – عرفان های کاذب مهدویت – مدعیان دروغین مهدویت آئین ها– جشنها و مراسم عجیب عجایب جهان باستان- فرازمینیها و اتفاقاتی که توضیحی بر تبادل 👇👇 @jh1397 ❌کپی مطالب و فیلم های کانال فقط با ذکر لینک و آیدی کانال مجاز است❌
مشاهده در ایتا
دانلود
آیا واقعا انسان می تواند سنگ شود ☠️🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
۱۱ خرداد ۱۳۹۹
هجمه‌های فرقه اکنکار به ادیان و مذاهب 🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ مهم‏‌ترین هجمه‌هایی که از طرف فرقه اکنکار به ادیان دیگر وارد می‌شود عبارتند از: 1 🔻 اصولی بودن ادیان 🔷 اکنکار ادیان و مذاهب را با نام «ادیان اصولی» معرفی می‌کند. 🔶 در عرف غرب اصطلاح «اصولی» و «اصول‌گرا بودن» به افکار و اندیشه‌­هایی اطلاق می‌شود که در آن‏‌ها دُگم‏اندیشی و دوری از تفکر روز، موج می‌زند. جزم‏‌اندیشی، تحجّرگرایی و بی‏‌احترامی به افکار دیگران از دیگر ویژگی‌‏های افکار و ادیان اصولی شمرده می‌شود. 🔷 حقیقت این‌که اصولی و اصول‌گرا بودن ناسزا و ناروایی است که به برخی از افکار و اندیشه­‌ها نسبت داده می‌شود. 🔶 کتاب مقدس ادعایی اکنکار ضمن این‌که دیگر ادیان را اصولی می‌خواند، تعریفی از اصولی بودن ارائه می‌دهد. در این کتاب می­‌خوانیم: 🔷 «مشکلی که در میان مذاهب اصولی وجود دارد، فقدان درک متقابل است که موجب انهدام ارتباط آنان با اک می‌شود. موضوع این نیست که مریدان ادیان اصولی فرصت این ارتباط را ندارند، بلکه بیش‏تر آنان حاضر به گذشت کردن در برابر اک نیستند. 🔶 بیش‏تر پیروان ادیان اصولی فقط به مذهب سنّتی خود معتقدند. هریک نیز چنین می‌پندارند که اعتقاد راسخ به اصول مذهبی‏شان پاسخ تمام پرسش‏‌هایشان را در مورد زندگی و مشکلات مربوط در اختیار‏شان می‌گذارد.[1] به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
۱۲ خرداد ۱۳۹۹
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
هجمه‌های فرقه اکنکار به ادیان و مذاهب 🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ مهم‏‌ترین هجمه‌هایی که از طرف فرقه اکنکا
هجمه‌های فرقه اکنکار به ادیان و مذاهب 🔻 قسمت (دوم) 2️⃣ ♦️ اما با نگاهی به ادیان الهی به‌‏خوبی درمی‌یابیم این‏‌که این ادیان اصولی نام گرفته‌اند، نه به دلیل به روز نبودن و فقدان درک متقابل از زمانۀ خود، بلکه به دلیل این‌که اصول زندگیِ انسانی و آموزه‌های راستین زندگی بشری را به ارمغان آورده­‌اند. 🔷 گسترش بسیار چشم‌گیر این ادیان در بدو نزولشان از طرف خداوند، نشانۀ این است که سخنان جدید و دل‌نشینی برای بشریّت داشته‌‏اند. ♦️درحال حاضر نیز دلیل گسترش شِگَرف دین اسلام، در قلب کشورهای اروپایی و دیگر مناطق، نشان‏‌دهنده این واقعیت است که، هم‏‌چنان سرزنده و پویا به تسخیر قلوب و هدایت بشر ادامه می‌دهد. 🔷 اما همان‏‌گونه که از سخنان کتاب مقدسِ ادعایی پیداست، ناراحتی نویسندۀ آن یعنی پال‏ توئیچل از این است که گرایش پیروان راستین این ادیان به اکنکار در حدّ صفر است؛ بنابراین وی را به پرخاش‌گری و اتهام‌‏پراکنی واداشته است. 🔶 وی هرگز متوجه نمی‌شود که بسیاری از آموزه‌های مختلط او برگرفته از فرقه‌های منسوخ هندی است و پیروان دین زنده‌ای چون اسلام، هرگز نیازی برای پیوستن به این آیین التقاطی متناقض ندارند. 2🔻 ذهنی بودن 🔷 از دیگر نقدهایی که اکنکار به ادیان آسمانی و غیرآسمانی دارد «ذهنی بودن» معارف این ادیان است. اکنکار می‌گوید: 🔶 «تمام عادات اجتماعی، مذاهب، سیاست‌ها و اصول دینی براساس عادات ذهنی‌ای هستند که در شیارهایی قرار داده شده و از نسلی به نسلی دیگر منتقل می‌‏شوند. 🔷 این عادات ذهنی، خشک و تغییرناپذیر هستند و اغلب باعث ایجاد جنگ‏‌هایی می‌‏شوند که در آن میلیون‌‏ها نفر به قتل می‌‏رسند. عادات ذهنی معمولاً ارباب نوع بشر می‏‌شود. می‏‌توان گفت که تمام نژاد بشر بردۀ عادات ذهنی است.»[2] 🔶 هرچند تمام واقعیت‌های عالم در نظر اکنکار ذهنی هستند، اکیست‌‏ها با چشم بستن بر ایرادهای خود، باورهای دیگر ادیان را ذهنی می‌دانند. 🔷 شاید برخی از ادیان خودساختۀ بشر مصداق گفتۀ اکنکار باشد، اما با کاوشی کوتاه در ادیان آسمانی، بی‏‌اساس بودن این ادعا به اثبات می‌‏رسد. 🔶 به‏‌رغم این‌که بزرگان این آیین در سخنان خود احترام به باورهای دیگران را از اصول مسلّم اخلاقی می‌دانند، به ادیان و باورهایی که تمام بشریّت در طول تاریخ با آن عجین بوده، بی‏‌احترامی‌­های فراوانی می‌‏کنند. 🔷 پال ‏توئیچل در کتاب مشهورش بنیان تمام ادیان و سازمان‏‌های مذهبی را شعور کیهانی می‌داند. وی در برخی از نوشته‌­های خود شعور کیهانی را به ذهن‏‌گرایی تعبیر کرده است. 🔶 باری، آگاهی کیهانی اساس و بنیان تمام سازمان‏‌های مذهبی حاکم بر جهان است که خود به تنهایی منجر به متمدن ‏شدن وجدان عمومی نژادها گردیده و اکنون به‌‏عنوان اقلیت‌های مختلف در تاریخ زندگی بشر سکنا یافته‌‏اند.[3] 3🔻 عقب ‏ماندگی 🔷 گفته می‌‏شود کلیساها، مذاهب صوری و رسمی، فرقه‏‌ها و همۀ گروه‏‌هایی که خود را مکتب‌‏های اسرار معرفی می‌‏کنند، به دوره‌‏های قبل از تکامل و بلوغ فکری بشر تعلق دارند. اکنکار این ادیان را متعلق به دوران طفولیت نژاد بشر بر روی زمین می‌داند.[4] 🔶 البته تاکنون روشن شده است که اکنکار خود را قدیمی‌تر از همۀ ادیان معرّفی می‏‌کند و بسیاری از اصول و باورهایش را نیز برگرفته از علوم باستانی می‌داند؛ از این‌‏روی اکنکار را روش باستانی سفر روح تعریف کرده است. ♦️ نتیجه این‏‌که اگر آموزه‌های ادیانی که پس از اکنکار به‌‏وجود آمده‌اند متعلّق به دوران طفولیت بشر باشند، پس اکنکار باید به دوران نطفه بودن بشر تعلّق داشته باشد! به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
۱۲ خرداد ۱۳۹۹
هجمه‌های فرقه اکنکار به ادیان و مذاهب 🔻 قسمت (پایانی) 3️⃣ 4🔻 زمینی ‏بودن ♦️ در نظر پال ‏توئیچل، ادیان و مذاهب یا زمینی هستند و یا کارکردی زمینی دارند. 🔷 وی هر چند اعتراف می‌کند که سخن ادیان، آرام ‏بخش پس از مرگ است، معتقد است آن‏‌ها از آموزش‌هایی که مخصوص جهان‌‏های پایین است بهره می‌برند. وی می‌نویسد: 🔶 «دین، سخن از آرامش پس از مرگ آدمی می‌گوید؛ اما این فقط آموزش‌های جهان پایین است. این سخن حقیقت ندارد اما تنها وعده‏ای برای خشنود نگاه داشتن آدمی است.»[5] 🔷 وی بر این باور است که درنهایت، ادیان ناچارند به نظامی اجتماعی _ اقتصادی تبدیل شوند و مهار اذهان و اجسام آدمیان را به‏‌دست گیرند. هم‌‏چنین بیش‏تر ادیان ریشه در مبانی اقتصادی دوران خود دارند. 🔶 به نظر اکنکار نظام‌های اجتماعی که تا به‏‌حال در جوامع بشری استقرار یافته­‌اند، مذهب را برای پیروان خود فراهم نموده‌­اند.[6] 🔷 اگر شخص منصفی دربارۀ اکنکار به اندازۀ کافی مطالعه کرده باشد و ناسزاگویی‌های این فرقه را در مورد دیگر ادیان و مذاهب بدون ذکر نام ادیان مطالعه کند، اوّلین مصداقی که در ذهنش پیدا می‌‏شود اکنکار است. 🔶 اکنکار که پایه و اساس خود را آرامش بخشی قرار داده است و با تمام وجود درصدد تسخیر قلوب می‌باشد، دیگر ادیان را به این صفات توصیف می‌کند. 5🔻 عدم کارایی معنوی 🔷 فرقۀ اکنکار مدعی است بدون اکنکار هیچ‌‏یک از راه‌‏ها برای رسیدن به خدا کافی نیستند. انسان برای رسیدن به خدا اگر به دیگر ادیان معتقد است باید یا خود را از آن‏‌ها بپیراید و یا در کنار آن به اکنکار بپردازد تا بتواند واصل خدا شود. در غیر این صورت، تمام افرادی که ادّعا دارند خدا را تجربه کرده‌اند وصل نایافته‏‌اند: 🔶 «وصل نایافتگان کسانی هستند که رهایی را به واسطه وصل از طریق ماهانتا دریافت نکرده­‌اند. غسل تعمید و آیین‌های مشابه، شرط کافی برای رستگاری نیستند. پیوستن به هیچ یک از ادیان، فرقه­‌های اسرار و آیینی هم تضمین کنندۀ آزادی معنوی نیست. فقط استادِ حقِّ در قید حیات از این توانایی برخوردار است که روح‌ها را وصل دهد و به نواحی نور برساند.»[7] 6🔻 مادّی‌‏گرایی ادیان 🔷 در نظر اکنکار همۀ ادیان دارای نقطۀ آغاز و پایانند. ادعا بر این است که با بررسی تاریخ نژاد بشر درمی‌یابیم که ادیان بسیاری در طبقۀ فیزیکی وجود داشته‌اند که فقط معدودی از آن‏‌ها بیش از هزار سال دوام آورده‏‌اند. کتاب مقدس ادعایی با بیان مطلب فوق نتیجه می‌گیرد: 🔶 «بنابراین همۀ ادیان دنیا طبیعتی مادّی‌‏گرا دارند و قدرت و خدایی را که نیایش می‌کنند، ناشایسته است. دینی که عوامل اصلی آموزش‌های اک، یعنی استادِ حقِّ در قید حیات، و یا جریان صوتی و نور را به منزلۀ زیربنای خود حفظ نکند، از بقای چندانی برخوردار نیست. ادیانی که این عناصر را در آموزش‌های خود داشته باشند، بسیار اندکند.»[8] 🔷 با مقایسۀ اکنکار و اسلام در عوامل معنوی که آداب فردی هستند و عوامل اخلاقی که آدابی فردی-اجتماعی هستند، به‌‏راحتی می‏‌توان دریافت که کدام‏‌یک از این دو به مادّی‌‏گرایی نزدیک‌‏ترند. ♦️ اکنکار آیینی که حتی کتاب مقدس ادعایی‌اش را برای جذب پول و زنده نگه داشتن آیینش می‌نگارد و حتی از پیروانش حقِّ عضویت دریافت می‌کند و نیز برای مشاوره‏‌هایش از دیگران دلار می‌گیرد، دیگران را به مادّی‏‌گرایی متهم کرده است![9] 🔻 پی‌نوشت: [1]. شریعت ‏کی ‏سوگماد، توئیچل، بی‌تا، دوجلد، ترجمه هوشنگ اهرپور، بی‏جا، ج1، ص 274-275. [2]. اکنکار کلید جهان‏های اسرار، توئیچل، ترجمه هوشنگ اهرپور،چ دوم، تهران، نگارستان کتاب، 1382، ص 172. [3]. همان، ص 46. [4]. دندان ببر، ترجمه هوشنگ اهرپور،چ پنجم، تهران، نگارستان کتاب و زرین،1381، ص 257. [5]. شریعت‏ کی ‏سوگماد، توئیچل، بی‌تا، دوجلد، ترجمه هوشنگ اهرپور، بی‏جا، ج1، ص 162. [6]. همان، ص 255. [7]. همان، ص 106. [8]. همان، ص 160. [9]. سودای دین داری، عبدالحسین مشکانی سبزواری، نشر صهبای یقین، قم، ص 234. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
۱۲ خرداد ۱۳۹۹
پیش‌بینی غرق شدن کشتی تایتانیک 🚢🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
۱۲ خرداد ۱۳۹۹
آیا گروه خونی RH- به فرازمینیها تعلق دارد؟ 💉🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
۱۲ خرداد ۱۳۹۹
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
قدرتهای اجنه 👹🔻 #موجودات_ماورالطبیعه #ارواح_جن #جن_شیطان #عظمت_جهان_هستی #عجایب_جهان_هستی #عجایب_خلق
قدرتهای اجنه 👹🔻 ♦️ اصل وجود موجوداتی به نام جن که در بین افواه عامه ، به از ما بهتران تعبیر می شود ، بر اساس مستندات شرعی غیر قابل انکار است. 🔷 وجود یک سوره کامل در قرآن به نام جن ، و همچنین در روایات معتبره فریقین و همه ادیان، این موضوع را اثبات می کند 🔻نام جن 21 بار در قرآن مجید آمده است. 🔷 جن در لغت به معناى پوشیدگى و پنهانى است و از آتش و یا آمیخته‏اى از آتش آفریده شده است. جن در عرف قرآن موجودى است با شعور و اراده که که بنا به اراده الهی به سبب نوع ساختمان وجودی اشان در از قدرتهایی برخوردار هستند . 🔶 آنها مرئی نمی باشند، او مانند انسان، مکلف است و در آخرت برانگیخته مى‏شود. اما از لحاظ برتری در آفرینش ؛ در رتبه پایین تر از انسانها قرار دارند و تابع شریعت جوامع انسانی هستند . 🔻 و همین نکته نیز بود که شیطان را (کان من الجن) بود وادار به تمرد و عدم انقیاد در برابر والایی خلافت انسان، نمود[1]. در قرآن نمونه هایی از قدرت این موجود را مثال می زند ؛ از جمله : 🔹 انتقال اشیاء نمل/39 (داستان انتقال تخت بلقیس) 🔸 تصرف در افکار و خیالات طه /65 ، اعراف 116 (مبارزه ساحران و موسی) 🔹 تصرف در عواطف بقره/ 102 (داستان هاروت و ماروت) 🔸 اشاره به پناه بردن بعض انسانها به اجنه برای کسب قدرت 🔷 البته آنچه قدرت آنها را افزون و موثر می کند، عدم توجه طرف مقابل بر پایبندی به مسائل شرعی و تقید به احکام می باشد وگرنه به نقل قولی از آیت االه بهجت(ره) می توان استناد کرد که : ما که فلق و ناس داریم به چه چیزی دیگر ؛ نیاز داریم[2] ؟! 🔻 حرزهای وارده از ناحیه ائمه معصوم(س) نیز موید این نکته می باشد. 🔷 البته در بین اجنه پیروان ادیان و نیز مسلمانان شیعه وجود دارند و آنچه بعنوان قدرتهای شیطانی نامیده میشود و شرارتهای آنان ، عمدتاً از ناحیه کفار و نیز ارتباط با اجنه یهودی می باشد[3]. 🔶 در رابطه با مذهب اجنه به ذکر خاطره ای از علامه ذوالفنون آیت الله حسن زاده آملی می پردازیم : 🔷 جناب استاد ما علامه طباطبائی صاحب تفسیر قیم و عظیم «المیزان»-رضوان الله علیه- فرموده است که : 🔶 استاد ما مرحوم آقا سید علی قاضی حکایت کرده که کسی از جن پرسیده است ( و فرموده است شاید آن کس خود مرحوم آقای قاضی بوده است) : طائفه جن به چه مذاهب اند ؟ 🔷 آن جن در جواب گفت : طائفه جن مانند انس دارای مذاهب گوناگون اند، جز اینکه اهل سنت ندارند، برای اینکه در میان ما کسانی هستند که در واقعه غدیر خم حضور داشتند و شاهد ماجرا بوده اند[4]. 🔻 پی نوشت : [1] - البته این نکته با تفاسیر بزرگان از مسجود بودن آدم بعنوان خمسه طیبه و ولایت الهی منافاتی ندارد. [2] - نقل قول از استاد عرب : دوره آموزش عرفانهای کاذب- مهر91-معاونت تبلیغ حوزه . [3] - البته مستند این نکته، تاکید بزرگان علوم غریبه و ارتباط شفاهی با بعض اساتید می باشد . [4]- اسوه عارفان: صفحه 48 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
۱۳ خرداد ۱۳۹۹
خرافه « مثلث » نماد خوش شانسی 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
۱۳ خرداد ۱۳۹۹
کُد عجیب زنسیگ 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
۱۳ خرداد ۱۳۹۹
عددگرایی و سحروجادو در کابالا 🔯🕎🔻 قسمت(اول) 1️⃣ ♦️ در اندیشه پیروان کابالا، سحر و جادو جایگزین معجزه شد؛ از این رو آثار مخرب این اندیشه، یعنی اعتقاد به جادو امروزه فراتر از قوم یهود تمام جوامع بشری را تهدید می‌کند. 🔷 هر چند تورات در آیات متعددی سحر و جادو را نکوهش کرده و جادوگری را کاری پلید و ناپاک دانسته، در سطور عهد عتیق، نشانه‌هایی دال بر پذیرش و تأیید جادوگری به عنوان وسیله‌ای برای پیش‌گویی آینده و ارتباط با ارواح می‌توان یافت. [1] 🔶 یهودیان همواره عادت داشته‌اند به جای تفکر در مسائل ژرف انسانی و سعادت بشری، توجه خود را به پیش‌گویی‌ها و آینده‌نگری‌ها معطوف کنند که منشأ آن یا چرخش ستارگان و ادوار فلکی بوده یا سحر و جادویی که در نتیجه حشر و نشر با اقوام گوناگون در طول تاریخ، سینه به سینه هم‌چون گنجینه‌ای آن‌را در بین خود حفظ کرده‌اند. 🔷 پیش‌گویی‌های ایشان البته در بیش‌تر موارد با کتاب مقدس به خصوص جملات سِفر دانیال مستند می‌شود و فضای فکری را ایجاد می‌کند که در آن علاقه و اشتیاق به سحر و جادو بیش‌تر شده و این علم را منشأ آثار می‌داند. 🔶 نزد این قوم، حاکمیت بر انسان، طبیعت و سنت‌های الهی، از راهی به جز سحر و جادو امکان‌پذیر نیست. از دیدگاه ایشان با روش‌های جادویی می‌توان در طبیعت تصرف کرد و بر جهان و حتی تقدیر الهی سلطه یافت. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
۱۴ خرداد ۱۳۹۹
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
عددگرایی و سحروجادو در کابالا 🔯🕎🔻 قسمت(اول) 1️⃣ ♦️ در اندیشه پیروان کابالا، سحر و جادو جایگزین مع
عددگرایی و سحروجادو در کابالا 🔯🕎🔻 قسمت(دوم) 2️⃣ ♦️ تاریخچهٔ جادوگری نزد یهودیان به زمان اقامت ایشان در مصر [2] و پس از آن همسایگی با کنعانیان و بابلیان باز می‌گردد. از رهگذر معاشرت با اقوام گوناگون در ادوار مختلف، اندوخته‌های غیبی و جادویی ایشان افزون گردید. 🔷 پس از ویرانی معبد دوم که ربی‌های منتخب، جایگزین روحانیان قربانی گذار شدند و مراسم قربانی را بر عهده گرفتند، وردهای جادویی و روش‌های نیایش ایشان از دید عموم، باعث کنترل رویدادها می‌شد. ربی‌های دورهٔ باستان به مرور عقایدی را پدید آوردند که به تدریج وارد قلمرو جادو و نوشته‌های جادویی شد. ایشان در نظامی اعتقادی که تصور می‌شد شیاطین بر سرنوشت و دارایی انسان‌ها تأثیر می‌گذارند، اوراد، سحرها و افسون‌هایی برای علاقه‌مندان به کسب ثروت و سلامتی می‌نوشتند. 🔶 پیدایش تورات شفاهی در برابر تورات مکتوب، که بعدها به تورات باطنی ملقب شد، از علل دیگر رواج علوم غریبه در بین یهودیان بود؛ زیرا فقط کسانی می‌توانستند به درک تورات باطنی نائل شوند که توانایی‌های خاصی در تفسیر داشته باشند. تفسیر تورات شفاهی زمینه دست‌یابی به صیغه‌ها و اوراد جادویی را فراهم آورد. [3] 🔷 طریقت کابالا در حوزهٔ علوم باطنی و حرکت‌های سرّی و مرموز همواره پیش‌گام قوم خود بوده است. به اعتقاد ایشان جادوگری، یعنی استفاده از نیروهای پنهان بالاتر، برای اداره کردن مردم، به ترتیبی که آن‌چه می‌خواهیم به دست آوریم. 🔶 برای ارتباط با نیروهای سرّی و مرموز در طبیعت نیاز به آموزش‌های کابالا است؛ زیرا تعالیم کابالا طبیعت درونی افراد را تغییر می‌دهد و ایشان را برای ارتباط با نیروهای بالاتر آماده می‌کند. [4] 🔷 آموزه‌های باطنی در این طریقت که نهایتاً به گسترش خرافه و علوم غریبه در بین ایشان ختم شد، منشأیی جز کتاب مقدس ندارد. باورهای کابالایی در مورد متن کتاب مقدس بهترین شاهد برای ادعای ماست. 🔶 طبق باور تابعان کابالا، حروف عبری که متون مقدس با آن‌ها نوشته شده است، علایمی نیستند که صرفاً برای تألیف و ضبط وقایع و افکار به وسیلهٔ بشر اختراع شده باشد، بلکه این حروف مخازن نیروی الهی هستند. وظیفه کابالیست یهودی این است که با همان روش‌هایی که از طریق روایت و سنت به او منتقل شده است، این معانی را کشف کند. 🔷 پیروان کابالا برای اثبات معانی مستور در کتاب مقدس، تمهیداتی اندیشیدند و از سه طریق به کشف معانی پنهان در حروف و کلمات تورات پرداختند: 🔻روش اول: Gematria(گامتریا) نام داشت. 🔷 در این روش با محاسبه مقدار عددی مساوی می‌توانند جایگزین یکدیگر شوند؛ مثلاً مقدار عددی «یهوه» 26 بود و کابالیست‌ها با محاسباتی مشابه کشف کردند که پرقدرت‌ترین نیروی بود که می‌توانست در تصور انسان بگنجد. [5] 🔻 روش دوم: notarjkon نام داشت. 🔷 در این روش هر کلمه عبری مجموعه‌ای از حروف اختصاری محسوب می‌شد و هر حرف از این مجموعه، حروف آغازین کلمه دیگر را تشکیل می‌داد. بدین‌گونه نخستین و آخرین حروف کلمات را جدا کرده، آن‌ها را به صورت کلمات جدید می‌نوشتند. 🔶 با استفاده از همین روش طلسم‌های معروف و فراوانی از کلمات جادویی ابداع شد؛ مثلاً کلمه جادویی Agla (آگلا) که در اکثر دوایر جادویی قرار داده می‌شود، از حروف آغازین دعایی با این مضمون ساخته شده است: Atha Gibor Leolam Adonia (ای خداوند، تو تا ابد قادر هستی). 🔻 روش سوم: Temurah(تمورا) نام داشت. 🔷 در این شیوه کابالیست‌ها حروف کلمات را تعویض، پس و پیش و قلب می‌کردند. با مقلوب کردن همهٔ کلمه، معنای مکتوم آن آشکار می‌شد. با به کارگیری این فن، الفبای جدید پدید آمد که تابعان کابالا می‌توانستند با استفاده از این الفبا از هر جای کتاب مقدس معانی مستور را کشف کنند و از هر کلمه، کلمات دیگری را به وجود بیاورند. 🔶 با این روش‌های جادویی ایشان در یک کشف عجیب دریافتند خداوند 172 نام دارد و تعداد فرشتگان 655 و ملائک مقرب 301 است. [6] 🔷 به باور تابعان کابالا، نظام خلقت بر اساس ادغام عدد و حروف به وجود آمده است. کتاب سفرا یصیرا یا کتاب خلقت، سرشار از عددگرایی و حروف‌گرایی است. 🔶 این کتاب، آفرینش جهان را بر خلاف کتاب مقدس از طریق عدد و حروف می‌داند. حروف که هم در عالم معنوی و هم عالم مادی سهیم هستند، نقش خود را بر هر چیزی باقی می‌گذارند. 🔷 خداوند با آمیختن و ترکیب حروف، گونه‌های بی‌شمار روح هر شکل و هیئتی را آفریده و نام متعال و ناگفتنی خود را بر اساس آن‌ها بنا نهاده است. طبق متن کتاب خلقت، انسان از طریق کلمه و مکتوب می‌تواند در نهانی‌ترین رازهای آسمانی نفوذ کند و با کلمات و نشانه‌ها اعجاز بیافریند. [7] به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
۱۴ خرداد ۱۳۹۹
عددگرایی و سحروجادو در کابالا 🔯🕎🔻 قسمت(پایانی) 3️⃣ ♦️ کتاب خلقت، علاوه بر مباحث مربوط به حروف و عدد، با قلمرو وسیع ستاره بینی و کیهان‌شناسی، بی‌شک تفسیری کابالیستی جست‌وجو در معنای غایی عالم و کاربرد آن در زندگی انسان بر کرهٔ خاکی است. 🔷 با توجه به اهمیت حروف عبری در کتاب سفرا یصیرا، جادوی حروف عبری در کابالا اهمیت خاصی پیدا کرد. حروف عبری به صورت ابجد در نوشتن برخی تعویذها و طلسم‌ها به کار می‌رفت. 🔶 نوشتن این‌گونه تعویذها با حروف ابجد و نگه‌داری آن نزد هر یهودی هنوز هم در بین ایشان مرسوم است. ستارهٔ داود نیز از اسرار رمزی و جادویی برکنار نمانده و در بین یهودیان از قداست ویژه‌ای برخوردار می‌باشد. 🔷 دامنهٔ خرافه‌گرایی در میان باورمندان به کابالا آن‌قدر بالا گرفت که ایشان برای آن‌که شیطان از محتوای برخی بخش‌های تورات شفاهی آگاه نشود، به اختصار روی آوردند؛ بدان معنی که عبارتی از تورات را با کلمه‌ای تلفظ می‌کردند که متشکل از حروف اول هر کلمه از عبارت بود و یا معادل عددی آن‌را به کار می‌بردند. 🔶 آموزه‌های کابالا به تدریج بر باورهای قوم یهود چنان مؤثر افتاد که ایمان به فرشتگان، دیگر ایمان به غیب و مرزهای ذات انسان نبود؛ بلکه ایمان به فرشتگان، دیگر ایمان به غیب و مرزهای ذات انسان نبود؛ بلکه ایمان به ارواحی بود که می‌توان به آن‌ها رشوه داد و آنان را به خدمت گرفت. 🔷 شیاطین نیز نیروهایی شدند که انسان توانست با تلاوت دعا به زبان آرامی آن‌ها را فریب دهد. برخی اوامر و نواهی، مضمون اخلاقی و دینی خود را از دست دادند و به منزلهٔ آدابی جادویی نگریسته شدند. 🔶 در جنبش حسیدیم این رویکردها به اوج خود رسید؛ به گونه‌ای که صدیق توانست با انجام برخی شعائر و حرکات، ارادهٔ الهی را تغییر دهد و برای سعادتمند شدن پیروانش به آن‌ها حوالهٔ مغفرت بفروشد. 🔷 با پیدایش جنبش «شبتای زوی»، جادوگری تماماً جایگزین دین شد و رقعه‌ها و تعویذهای جادویی به محور عبادت مبدل گردید. رهبران یهودی از اواخر قرن هفدهم دریافتند که این اعمال، تجارتی سودمند برای آن‌هاست. [8] 🔶 امروزه پیش‌گویی و آینده‌نگری در باب آخرالزمان و سرنوشت خیر و شر، از جمله مباحثی است که با تکیه بر علوم غریبهٔ یهودیان و پیروان کابالا در قالب فیلم، رمان و بازی‌های رایانه‌ای و ... بخش وسیعی از افکار جوامع بشری را تحت سیطرهٔ خود در آورده است. 🔷 پیش‌گویی‌های طبیب و منجم یهودی «نوسترآداموس» که در قرن شانزدهم تحت تأثیر طریقت کابالا به سحر و نجوم روی آورد، در دهه‌های اخیر دست‌مایهٔ پیش‌گویی‌های جدی در باب پایان جهان شده است. [9] 🔻 پی‌نوشت: [1]. اول سموئیل/28. [2]. فراماسونری جهانی، هارون یحیی، 1389، تهران، انتشارات المعی، ص 40. [3]. دایرة المعارف یهود، المسیری، عبدالوهاب، مؤسسه فرهنگی و مطالعات و پژوهش‌های تاریخ خاورمیانه، 1372-1384، ص 204. [4]. آموزش‌هایی دربارهٔ دانش کابالا، تونی کوسنک، بی‌تا، بی‌جا، ص 5 [5]. تاریخ جادوگری، تهران، نشر علم، کورت سلیگمن، 1377، ص 534. [6]. همان، ص 535-538. [7]. همان، ص 547. [8]. اسرار التلمود، الحسینی المعدی، مصر، 2007، ص 176-177. [9]. بررسی و نقد مبانی نظری کابالیسم، فاطمه مهدیه، موسسه بهداشت معنوی، ص 127 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
۱۴ خرداد ۱۳۹۹
نخستین بومیان آمریکایی‌ چه اصلیتی داشته‌اند 💀🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
۱۴ خرداد ۱۳۹۹
پیشگویهای عجیب ادگار آلن پو 🚢🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
۱۴ خرداد ۱۳۹۹
۱۴ خرداد ۱۳۹۹
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
فرقه صوفیان ملامتیه 👹🔺 #صوفیه #ملامتیه #سحر_جادو #خلسه_نشئگی_توهم #اباحی_گری #شطح_گویی_صوفیان #شاهد_
فرقه صوفیان ملامتیه 👹🔻 🔷 ملامتیان گروهی از صوفیان و عارفان بودند که،از قرن سوم هجری به بعد، به‌ صورت طریقه‌ای متمایز از دیگر طریقت‌های عرفانی ظهور یافتند. به گفته هجویری: 🔶 «گروهی از مشایخ طریق‌ ملامت‌ سپرده‌اند و مر ملامت را اندر خلوصِ محبّت تأثیری عظیم است و مشربی تمام، و اهل حق مخصوص‌اند به ملامتِ خلق از جمله عالم.»[1] 🔷 هم‌چنین جامی ملامتیه را جماعتی دانسته‌ که «در رعایت معنی اخلاص و محافظت قاعده صدق، غایت جهد مبذول دارند، در اخفای طاعات و کتم خیرات از نظر خلق مبالغت واجب دانند». 🔶 قشیری (ص 49-50) در ذکر حمدون قصّار‌ (وفات:‌ 270) آورده: «نیشابوری بود و مذهب ملامت از وی پراکنده شد به نیشابور.»[2] 🔷 هجویری نیز حمدون قصّار را از «سادات این طریقت» خوانده و در بیانِ طریقت قصّاریّه آورده‌ است:‌ «تولّی قصّاریان به ابی‌صالح حمدون بن احمد بن عمارة القصّار کنند و وی از علمای بزرگ بوده است و ساداتِ این طریقت. و طریقِ وی اظهار و نشر ملامت‌ بوده‌ است.»[3] 🔻 برای شناخت بهتر سلسله ملامتیه بر نقل قول‌های ذکر شده در این زمینه مروری می‌کنیم تا بدانیم این فرقه از چه زمانی کار خود را آغاز کرده است. 🔷 به گفته گولپینارلی، ملامتیّه پیش از حمدون نیز بوده‌اند و حمدون مروج طریقت آنان در نیشابور بوده است. از جمله شواهد آن که ابوحفص عمرو بن سلمه حدّاد‌ نیشابوری‌ (وفات:‌ بعد از 260)، ملقّب به شیخ ملامت است.[4] 🔶 احمد بن خضرویه (وفات: 240)؛ ابوتراب نخشبی (وفات: 245)،‌ پیر‌ و مرشدِ حمدون قصّار، و ابراهیم ادهم (وفات: حدود‌ 161)‌ و حاتم اصّم (وفات: 237) را نیز از جمله ملامتیان به شمار آورده‌اند. 🔷 امّا طریقت ملامتیه، بعدها، بیشتر به‌ تبلیغ‌ شاگردانِ‌ ابوحفص حدّاد، از جمله ابوعثمان حیری (وفات: 290) نشر و گسترش یافت. [5] 🔶 در برخی از نخستین منابع عرفانی، طریقه اهل ملامت را مختص عارفانِ خراسان دانسته‌اند‌ و میان‌ طریقه اهل عراق و طریقه اهل خراسان تمایز قایل شده و نام‌ «صوفی» را مختص عارفانِ عراق پنداشته‌اند.[6] 🔷 شاید نخستین منبع در دسترس‌ که‌ در‌ آن از ملامتیه یاد شده البَدْءُ و التّاریخ (355 هـ) مطهّر‌ بن‌ طاهر‌ مقدسی باشد. مقدسی ملامتیه را سرزنش کرده و گفته است: ♦️ «دسته‌ای از ایشان اهل‌ اباحه‌ و اهمال‌اند هیچ از سرزنشِ سرزنشگران نگران نیستند.»[7] 🔷 «درواقع فرقه ملامتیه در نیمه دوم سده سوم شکل گرفت.»[8] با این حال عده ای دیگر معتقدند که تفکر ملامتی میان برخی از صوفیه شایع بوده . 🔶 به نحوی که مایل به مرید و مراد بازی نبوده اند و به خاطر آنکه اعمال ایشان مخلوط به ریا نشود، تظاهر به ارتکاب خلاف شرع می کردند. ♦️ اما همین تفکر بعدها در میان صوفیه منجر به انحراف گروه زیادی از ایشان شد، به نحوی که برخی از صوفیه لاابالی علنا اعمال منافی شریعت را به نام ملامتی و ملامتیه انجامی می‌دادند و همین امر آغازگر انحراف جدیدی در میان ایشان شد. 🔻 پی‌نوشت: [1]. هجویری علی بن عثمان بن علی، کشف المـحجوب، به کوشش و. ژوکوفسکی،‌ تهران‌ 1371، ص 68 [2]. جامی عبدالرحمن، نفحات الانـس، بـه کوشش محمود‌ عابدی،‌ تهران، 1370، ص6 [3]. هجویری علی بن عثمان بن علی، کشف المـحجوب، به کوشش و. ژوکوفسکی،‌ تهران‌ 1371، ص 68، ص 228 [4]. جامی، عبدالرحمن، نفحات الانـس، بـه کوشش محمود‌ عابدی،‌ تهران، 1370، صص 56 و 57 [5]. گولپینارلی عبدالباقی، ملامت و ملامتیان، ترجمه‌ توفیق‌ ه . سـبحانی، تـهران، 1378، صص 10 و 11 [6]. پورجوادی، نصراللّه‌، «منبعی کهن در باب ملامتیان نیشابور»، معارف، دوره‌ پانزدهم،‌ شماره‌ 1 و 2، فروردین‌ـ آبان 1377، صص 13 و 14 [7]. مقدسی مـطهّر‌ بن‌ طاهر،‌ آفرینش و تاریخ، ترجمه محمدرضا شفیعی کدکنی،‌ تهران‌، 1374، ج4، ص831-832 [8]. حقانی مژگان، ملامتیه در تاریخ تصوف، کتاب ماه فلسفه، شماره 72، 1392، ص 77 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
۱۵ خرداد ۱۳۹۹