eitaa logo
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
6.1هزار دنبال‌کننده
10.6هزار عکس
1.5هزار ویدیو
192 فایل
آشنایی با فرقه های عجیب ادیان و مذاهب – عرفان های کاذب مهدویت – مدعیان دروغین مهدویت آئین ها– جشنها و مراسم عجیب عجایب جهان باستان- فرازمینیها و اتفاقاتی که توضیحی بر تبادل 👇👇 @jh1397 ❌کپی مطالب و فیلم های کانال فقط با ذکر لینک و آیدی کانال مجاز است❌
مشاهده در ایتا
دانلود
اعتقاد به مهدویت در نگاه مستشرقین 🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ از دو قرن پیش، مستشرقان با انگیزه‌های تبشیری و استعماری و در برخی موارد علمی راهی مشرق زمین گشتند و به جهت ناآشنایی و عدم دسترسی به منابع اولیه چهره ناقص و نادرستی از تعالیم اسلام ارائه دادند. 🔷 اعتقاد به مهدی موعود، از صدر اسلام وجود داشته و بارزترین تجلّی را در بشارت‌های پیامبراکرم (صلی الله علیه و آله) داشته است؛ و فرقه‌های اسلامی در پذیرش آن اتفاق نظر دارند. 🔶 بدیهی است سوء استفاده برخی از مدعیان که نوعاً برای کسب قدرت و مشروعیت، به این آموزه دینیِ اصیل تمسّک جسته‌اند، نباید به عنوان دلیلی برای زیر سؤال رفتن اصل مهدویت تلقی شود. ♦️ متأسفانه بیش‌تر مستشرقین، توان تفکیک میان حقیقت مهدویت و سوءاستفاده‌های صورت گرفته از آن را نداشته و در پژوهشهای‌تاریخی خود، این دو را به هم آمیخته‌اند. 🔷 البته این موضوع تا حدّی طبیعی است؛ زیرا کم نبوده‌اند کسانی که در طول تاریخ، سخن از مهدویت گفته و آن را در جهت مقاصد خود به کار بسته‌اند. ♦️ به گونه‌ای که مستشرقین به این ذهنیت رسیده‌اند که این بحث پیش از آن که یک واقعیت باشد، دسیسه و بهانه‌ای در دست معترضین و مخالفین سیاسی بوده است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد.... 🔻 🔻
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
اعتقاد به مهدویت در نگاه مستشرقین 🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ از دو قرن پیش، مستشرقان با انگیزه‌های تبشیری
اعتقاد به مهدویت در نگاه مستشرقین 🔻 قسمت (دوم) 2️⃣ 🔻 به طور کلی می‌توان گفت نگاه به مهدویت در میان مستشرقین به دو صورت است : 1 🔷 عده‌ای با نگاه غیر علمی و بعضاً استفاده از منابع و مدارج غیر معتبر ونادرست اصل مهدویت را زیر سؤال برده و آن را ساخته و پرداخته اذهان و توهمات مسلمانان می‌دانند. 2 🔶 در مقابل عده‌ای با استفاده از منابع اصیل و همچنین با نگرش منطقی به قضیه مهدویت توانسته‌اند تا حدودی به مسائل مربوط به مهدویت به دیده انصاف نگریسته و از درج مطالب خلاف واقع بپرهیزند. 🔻 در میان مستشرقینی که مهدویت را زیر سؤال برده و آن را خلاف واقع می‌داند «دار مستتر» شرق شناس یهودی الاصل فرانسوی است، او می‌گوید: 🔷 حسن (علیه السلام) که امام یازدهم بود، پس از مرگ خود پسری شش ساله باقی گذاشت، به نام محمد،‌ خلیفه آن پسر را در شهر حلّه، نزدیک خود به زندان افکنده بود، وی در 12 سالگی غایب شد. چون او تنها باقیمانده نسبت مستقیم پيامبر (صلی الله علیه و آله) بود، عامه چنین نتیجه گرفتند که این کودک در ساعتی که بخواهد ظهور خواهد کرد.[1] 🔶 اين عبارات بیانگر آن است که از دیدگاه این مستشرق فرانسوی، مهدویت و موعود گرایی، افسانه واسطوره ای است که از آیین یهود ومسیحیت وارد اسلام شده و شیعیان ایرانی، آن را با اساطیر ایرانی بال و پر داده و بزرگ کرده‌اند. 🔷 «مستتر» با چیدن چند مقدمه در خصوص اعتقاد به منجی در ادیان دیگر از جمله مسیحیت، یهودیت، و دین مجوسی به این نتیجه می‌رسد که اعتقاد به منجی برگرفته از ادیان پیشین بوده و ایرانیان پس از پذیرفتن مذهب تشیع به آن پرو بال داده و آن را پر رنگ کرده‌اند. 🔶 او در قسمتی از مقاله خود می‌گوید: آیا می دانید که محمد (صلی الله علیه و آله) شریعت خود را چگونه بنیان نهاد؟ هنگامی که او ظهور کرد، در عربستان،‌ علاوه بر شرک ملی باستانی، سه دیانت بیگانه موجود بود: آیین یهود، دیانت عیسوی و کیش زردشت. 🔷 نکته مشترکی که در این سه دیانت یافت می‌شد، عبارت از اعتقاد به یک موجود مافوق الطبیعه بود که بایستی در آخرالزمان ظهور کند و نظم وعدالت از دست رفته را به جهان بازگرداند و مقدمه خلود و سعادت دائم انسان را فراهم سازد.[2] 🔶 وی اضافه می‌کند: اين اعتقاد که نخست در دیانت یهود بوده و عیسویت را به وجود آورده است، فقط وقتی در دیانت یهودیان وعیسویان به صورت نهایی در آمد که تحت تأثیر اساطیر ایرانی واقع شد ... مسلمانان در خصوص اعتقاد به ظهور منجی، اصول عیسویان را پذیرفته‌اند.[3] 🔷 البته با وجود عدم معرفی درست و کامل از ظهور مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و مسئله مهدویت اصیل توسط علمای اسلامی، از مستشرقینی چون «مستتر» و دیگران زیاد انتظاری نیست که مهدویت را به صورت واقعی و درست آن معرفی کنند. ♦️ متاسفانه مستشرقین اغلب از آثار علمایی استفاده کرده‌اند که بیشتر آنها مسأله مهدویت را یا درک و فهم نکرده‌اند و یا اینکه از روی غرض ورزی و مسائل دیگر به انکار آن پرداخته‌اند. 🔻«ابن خلدون» در فصل پنجاه و دوم از کتاب مقدمة خود، ذیل عنوان «فی امر الفاطمی و ما یذهب الیه الناس فی شأنه» ابتدا می‌نویسد: 🔷 «اعلمان فی المشهوربین الکافه من اهل الاسلام علی ممر الاعصار انه لابد فی آخر الزمان من ظهور رجل من اهل البیت یؤید الدین و یظهر العدل و یتبعه المسلمون و یستولی علی الممالک الاسلامیه و یسمی به المهدی و یکون خروج الدجال و ما به عده من اشرط الساعه الثابته فی الصحیح علی اثره وان عیسی ینزل من به عده فتقتل الدجال او ینزل معه فیساعده علی قتله و یأتم به المهدی فی صلاته .....، 🔶 بدان که مشهور در میان عموم مسلمانان در طول زمان این بوده که در آخرالزمان، مردی از اهل بیت ظهور می‌کند که دین را تأیید و عدالت را حاکم می‌گرداند، مسلمانان از او پیروی می‌کنند و او بر همه کشورهای اسلامی مستولی می‌شود. 🔷 نام او مهدی است واز شرایط ظهور او قیام دجال است، که در روایات، صحیحه مطرح شده است و عیسی نیز پس از او نازل می‌شود و دجال را می‌کشد و یا درکشتن او مساعدت می‌کند؛ و در نماز به مهدی اقتدا خواهد کرد.»[4] 🔶 ابن خلدون، سپس روایات مربوط به مهدي (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را از کتب بزرگان اهل سنت نقل نموده و یک یک آنها را مورد نقد و طعن قرار می‌دهد؛ از مهم‌ترین دلایل طرد و ردّ روایت نزد او، حضور یکی از رجال شیعه در سلسله سند روایت است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
اعتقاد به مهدویت در نگاه مستشرقین 🔻 قسمت (پایانی) 3️⃣ ♦️ در مقابلِ مستشرقان منکر مهدویت برخی دیگر از مستشرقان با نگاه مثبت به مهدویت پرداخته و نه تنها آن را اسطوره نمی‌خوانند، بلکه از نقاط مثبت تفکر اسلامی و خصوصاًشیعی به شمار می‌آورند. 🔻 از جمله این افراد «ماربین» مستشرق آلمانی است که در کتاب «سیاست اسلامی» در پایان فصل هفتم آن می‌نویسد: 🔷 «از جمله مسائل بسیار مهم اجتماعی که همواره می‌تواند موجب امیدواری و رستگاری گردد، همانا اعتقاد به وجود یک حجت در هر عصر و انتظار ظهور اوست. 🔶 شیعه عقیده دارد که انسان چون به هنگام شب در بستر می‌رود، به این امید بخوابد که صبح هنگام، چون از خواب برخیزد و ببیند که حجت عصر ظهور کرده است، در تأیید او آماده باشد؛ و عقیده دارند که همه مردم و دولت‌های روی زمین تابع او و تحت حکومت آنها خواهند بود. 🔷 گویا فرد فرد شیعه، به امید ترقی و عالم گیری و اقتدار مذهب خود، هر صبح از خواب بر می‌خیزد. شیعه، مجتهدین را نواب عام حجت عصر می‌دانند . 🔶 البته بر دانشمندان علوم اجتماعی روشن است که اگر چنین عقیده‌ای در میان فرد فرد ملتی گسترش یابد و رسوخ کند، ناچار روی اسباب طبیعی آن، برای آنان فراهم خواهد آمد. 🔷 يأس و حرمان، عامل همه گونه نکبت وذلت است و ضد آن، پشت گرمی، امیدوار ی و قوت قلب از روی اعتقاد، مایه فلاح ونجات می‌گردد.» 🔻 این مستشرق آلمانی، در ادامه نوشته خود، پیشگویی جالبی کرده و می‌گوید: 🔷 «اعتقادات مذهبی در ملل مشرق زمین، تا دو قرن دیگر کاملاً اثرات خود را خواهد بخشید؛ و می‌توان گفت که در این مدت و با این همه جمعیت و اسباب طبیعی، شیعه پیشرفت محیر العقولی نموده و از حیث عده، نیرو و قدرت، مقام اول را حائز خواهد شد. 🔶 حتی اگر آثار اعتقادات مذهبی از بین برود، شیعه دارای آن سرمایه‌ای خواهد بود که ماورای قوای طبیعی،‌ شوکت، اقتدار، قوت و حکومت خود را در عالم نگه می‌دارد.[5] ♦️ در نتیجه باید گفت : 🔷 اعتقاد به مهدویت در میان مستشرقین، هم می‌تواند با تکیه بر عقل و مسائل منطقی مطرح شده و از طرفی منابع اصلی و درست مورد برسی قرار گیرد. 🔶 هم می‌تواند با تکیه بر آثار و منابع غیر علمی و متعصبانه که توسط عده‌ای از دشمنان به صورت عامدانه به نگارش در آمده است و همچنین با غرض ورزی‌های سیاسی و غیره آغشته شده است، مورد کنکاش و برسی قرار بگیرد. 🔷 بنابراین مستشرقینی از جمله مستتر، گلذیهر[6]، مارگلی یوت[7]، که درباره عقیده مهدویت دچار نوعی تصور واهی، استنباط غلط، غیر علمی و غیر منطقی شده‌اند، باید این اصل را در منابع و آثار اسلامی اصیل و معتبر جستجو کرده و بعد از آن به ایراد نظر بپردازند. 🔶 البته این سخن به معنای آن نیست که مستشرقین موافق مهدویت دارای نظرات و دیدگاه های کاملاً درست و منطقی درباره مهدویت هستند. ♦️ به نظر می‌آید که اگر مسئله مهدویت بدون اغراض سیاسی و قبیله‌ای مورد بررسی قرار بگیرد قطعاً حقایق زیادی از آن کشف شده که مورد بهره برداری تمامی انسان‌های موحد قرار خواهد گرفت. 🔻 پی نوشت [1]. دار مستتر، مهدی در 13 قرن، ترجمه محسن جهان سوز، صص 5و 6 به نقل مصلح جهانی، تألیف سید هادی خسروشاهی، ص 37 [2]. همان 58. [3]. همان، ص 6، به نقل از کتاب ذهنیت مستشرقین، عبد الحسین فخاری، ص 58. [4]. ابن خلدون، مقدمه، ص 311، دار الکتب العلمیه، چاپ چهارم، بیروت. [5]. سیدهادی خسروشاهی، مصلح جهانی و مهدی موعود از دیدگاه اهل سنّت، نشراطلاعات، چاپ دوم، ۱۳۷۴ ص 77. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
کشتی هوایی « زپلین » 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
عشق درباری در قرون وسطی 💔🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
آیا در گذشته سیاره ونوس« زهره » مسکونی بوده ⁉️👽🛸🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
« روان آشام ها » ورژن جدید « خون آشام ها » 👹🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ با اینکه در تلویزیون، سینما و ادبیات به طرز بسیار گسترده ای به داستان های خون آشام ها پرداخته شده و تقریبا همه آنها را افسانه می دانند، با این حال، خودتان را آماده کنید تا ادعای وجود دسته ای دیگر از این نوع موجودات یعنی «روان آشام ها» را بررسی کنیم و نگاهی علمی به ادعاهای عجیب و غریب بیندازیم. 🔷 بگذارید صحبت را با این سوال آغاز کنیم که اصلا روان آشام ها چیستند ❓ 🔶 «میشل بلانگر» که خود را یک روان آشام می داند، در کتاب خود با عنوان «خون آشام ها از خود می گویند.» روان آشام ها را چنین تعریف می کند: 🔷 «فردی که به طور مرتب نیاز به دریافت انرژی از انسان ها دارد تا بتواند سلامت فیزیکی، روانی و احساسی خود را تامین کند.» 🔶 در سال 2005، در یک نظرسنجی از 1000 نفر در ایالات متحده، کانادا، فرانسه و انگلستان که خود را خون آشام می دانستند، مشخص شد که 17 درصد از آنان مدعی هستند خون می نوشند، 31 درصد از آنها ادعای روان بینی دارند و مابقی نیز ترکیبی از این دو ویژگی را در خود می بینند. 🔷 این تحقیق که توسط سازمان «Suscitatio Enterprises LLC» که شاخه ای از «اتحاد به خون آشام های آتلانتا» است، همچنین متوسط سنی آنها را 28 سال مشخص کرد و مدعی شد آنها نسبت به غیر خون آشام ها بیشتر از بیماری هایی مانند آسم، میگرن و کم خونی رنج می برند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد.... 🔻🔻
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
« روان آشام ها » ورژن جدید « خون آشام ها » 👹🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ با اینکه در تلویزیون، سینما و ادبی
« روان آشام ها » ورژن جدید « خون آشام ها » 👹🔻 قسمت (دوم) 2️⃣ ♦️ آیا انرژی خوارها از ما تغذیه می کنند⁉️ 🔷 بلانگر در زمان نوجوانی مدعی شد که می تواند انرژی دیگران را (مانند روان بین ها) حس و دستکاری کند و پس از دریافت این انرژی از افراد، سلامت عمومی اش بهبود پیدا می کند. 🔶 او مدعی بود به صورت ناخودآگاه از دیگران انرژی می کشد و آنان نیز در نتیجه این عمل، دچار علائمی مانند تهوع، سرگیجه و خستگی می شوند. بلانگر مدعی است برای سالم ماندن، چاره ای جز مکیدن انرژی روانی انسان ها ندارد. البته او می گوید که امروزه تنها از کسانی انرژی می گیرد که داوطلب این کار باشند. 🔷 بسیاری دیگر از روان آشام ها نیز ماجرای مشابهی را برای شما تعریف خواهندکرد. یکی از این روان آشام ها، نویسنده ای به نام «کریس استیوسون» است که داستانش را می توانید در کتاب «خون آشام ها از خود می گویند» بخوانید. 🔶 استیوسون مدعی است با اینکه می تواند از محیط زیست (مانند درختان، گیاهان و غیره) انرژی بگیرد، اما برای او، انرژی انسان ها بسیار سهل الوصول تر و لذت بخش تر از دیگر انواع انرژی است. 🔷 این نظر در مورد کیفیت انرژی، در میان روان آشام ها بسیار متداول است و هنوز این باور قدیمی را دارد که خون، حامل انرژی حیاتی انسان است. 🔶 روان آشام دیگر با نام مستعار «میدنایت چایلد» نیز در نوجوانی چنین ادعایی کرده بود. او در زمان مکش انرژی، از دست ها و دهان خود برای تغذیه از انرژی چاکراهای داوطلب خود استفاده می کند تا آن را مانند هوا به درون بدن خود بکشد. 🔷 در میان افراد جامعه خون آشام ها، ادعاهای عجیب بسیار متنوعی در مورد علت این پدیده ادعایی مطرح است. از دید استیوسون، روان آشامی، یک «وضعیت روحی» است که یا در اثر نبود معنویت در فرد ایجاد می شود یا /NB/KP اثر تخریب کالبدهای روانی او. 🔶 او به این وضعیت، عنوان «دیابت معنوی لاعلاج» را اطلاق کرده و مدعی است تنها با استفاده از انسولین معنویت می توان آن را درمان کرد. 🔷 «مادام سدونا» که یک روان آشام جوان بیست و چند ساله است و در دالاس تگزاس زندگی می کند، او این وضعیت را ناشی از تخریب هاله فرد در اثر شوک فیزیکی یا عاطفی یا تجربیاتی مانند «تجربه نزدیک به مرگ» می داند. 🔶 بسیاری از کتاب هایی که در مورد این ادعا به نگارش درآمده اند، در حیطه مطالب «عصر جدید» قرار می گیرند. برای مثال، در کتاب «خون آشام های روانی» نوشته «جورج اسلیت» این پدیده قابل اجتناب و قابل درمان معرفی شده است. 🔷 درواقع، اسلیت به این ادعاها به دید یک بیماری فیزیکی، روانی و احساسی نگاه می کند که ممکن است در بین افراد، در مقیاس یک گروه و در درون افراد به وجود آید. 🔶 اسلیت ادعا بحث برانگیزی دارد مبنی بر اینکه تحقیق مفصلی روی «سیستم انرژی بدن انسان» انجام داده است. او می گوید که طی یک حمله خون آشامی معمولی، «یک خون آشام تنها با هدف کسب انرژی از قربانی، به میدان انرژی بدن او وارد می شود» 🔷 در نتیجه «در یک لحظه، موجی ناپایدار از انرژی به سوی روان آشام سرازیر شده و قربانی میزان زیادی انرژی از دست می دهد.» براساس ادعاهای اسلیت، برای اثبات پدیده روان آشام ها باید ابتدا با میدان انرژی بدن یا هاله قربانی آشنا بود. ♦️ اما هاله، چاکرا و انرژی ریکی صرفا تعابیر ساختگی و فاقد هرگونه ارزش علمی هستند و اساسا چنین اسامی و اصطلاحاتی در دایره خرافات و شبه علم جای می گیرند. 🔷 به ادعای آنها هاله انسان، تجلی سیستم انرژی درونی بدون است. اسلیت با استفاده از سیستم عکس برداری «کرلیان» که به ادعای بعضی برای عکس برداری از هاله انسان کاربرد دارد، ادعا کرد که توانسته نشانه ها و علائم یک حمله خون آشامی را در قربانی ها پیدا کند. 🔶 مدعیان این پدیده می گویند دو نوع یا دسته از روان آشام ها وجود دارند. یک دسته از آنان اشباح انگلی هستند که در زمین سرگردانند و دسته دیگر انسان هایی هستند که در برخی موارد توانایی مکیدن انرژی حتی از راه دور و از طریق فرافکنی اثیری را دارند. 🔷 کتاب «دفاع شخصی روانی»، توضیحات کاملی در مورد این پدیده ارائه می دهد. به باور او، اشباحی غیرفیزیکی ممکن است عامل چنین تجربیاتی باشند. 🔶 او در نهایت توضیح می دهد که قربانیان این روان آشام ها، برای جبران انرژی از دست رفته خود، ممکن است تبدیل به روان آشام شوند. بنابراین به باور او، این پدیده، مانند یک بیماری ویروسی می تواند از فردی به دیگری منتقل شود. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
« روان آشام ها » ورژن جدید « خون آشام ها » 👹🔻 قسمت (پایانی) 3️⃣ ♦️ آیا علم، ادعای انرژی گرفتن و مشاهده هاله انرژی را تایید می کند⁉️ 🔷 عرفان کسرایی، پژوهشگر مطالعات علم و فناوری در دانشگاه کاسل آلمان: خون آشام؛ هیولای لاخ نس؛ بختک؛ آل؛ ساسکواچ یا پاگنده از جمله باورهای کهن خرافی مردمان دنیاست که عموما در فرهنگ های بومی و محلی ریشه داشته و در عین حال گاهی نیز در بین ملل و اقوام مختلف مشترک اند. 🔶 اگرچه این باورهای هولناک و اسطوره ای در کشاکش پیشرفت های علمی و تکنولوژی سده های اخیر به خصوص پس از انقلاب صنعتی به تدریج رنگ باختند، فانوس علم، راه تاریک و صعب العبور جهل و خرافه را روشن کرد. 🔷 اما گویا خرافه ها نیز قابلیت انطباق حیرت انگیزی با تحولات زمانه دارند و از نوعی به نوع دیگر تبدیل می شوند! در مدل های جدید خرافات و شبه علم؛ دیگر صحبتی از آل؛ بختک؛ یک سر و دوگش و خون آشام و غیره نیست. صحبت از متافیزیک، کوانتوم، الکترومغناطیس، انرژی و.. است. 🔶 گویا کلمات باید از واژگان پرطمطراق و پرطنین علمی باشند تا مخاطب ناآگاه تصور کند با یک موضوع علمی یا دست کم مورد تائید علم مواجه شده است. 🔷 یکی از خرافات رایج عصر جدید؛ عکس برداری از هاله های انژی بدن است. آنها این موضوع را Lirlian Photographyیعنی عکس برداری «کرلیان» می نامند و مدعی اند در اطراف بدن انسان هاله های رنگی وجود دارد که از انرژی حیاتی با عنوان مجعول و ساختگی ریکی Reiki ناشی شده و از وضع سلامت جسمی فرد خبر میدهند. 🔷 آنها معتقدند هاله اطراف انسان، متشکل از امواج الکترومغناطیس است و به دروغ مدعی اند که از این روش در مراکز تحقیقاتی و بیمارستان های کشورهایی مثل آمریکا، انگلستان، آلمان، ایتالیا و اسپانیا برای بررسی حالات سلامتی و بیماری استفاده می شود. 🔶 اما موضوع به همین جا ختم نشده و داستان های جدیدتری در بازار عرضه و تقاضای فریب عمومی منتشر می شود. یکی از این داستان ها «روان آشام ها» هستند که درواقع نسخه مدرن تری از روایت قدیمی ومپایرها یا خون آشام ها محسوب می شوند. ♦️ همان طور که ومپایرها در باور خرافی عمومی موجوداتی گرزیزان از نور بودند که از خون انسان ها تغذیه می کردند، روان آشام ها که درواقع ورژن جدید همان داستان هستند از انزژی حیاتی یا همان انرژی ریکی دیگران تغذیه می کنند! 🔶 قطعا انتظار نداشته باشید که منبع این ادعا موسسات پژوهشی و علمی دنیا باشند. منبع نظرسنجی ها و جزئیات این نوع اخبار معمولا به وبسایت های تفریحی یا مجلات زرد باز می گردد. 🔷 مثلا ادعای وجود روان آشام ها را اتحادیه خون آشام های آتلانتا Suscitatio Enterprises LLC منتشر می کند و روان آشام ها را چنین تعریف می کند: «فردی که به طور مرتب نیاز به دریافت انرژی حیاتی از انسان ها دارد تا بتواند سلامت فیزیکی، روانی و احساسی خود را تامین کند.» 🔶 آنها می گویند یک روان آشام از دیگران انرژی می کشد و آنان نیز در نتیجه این عمل روان آشام ها، دچار علائمی مانند تهوع، سرگیجه و خستگی می شوند. همچنین ادعا می کنند که این پدیده انرژی خوردن را می توانند در سیستم عکس برداری کریلیان از هاله انسان قربانی نیز اثبات کنند. ♦️ اما این انرژی حیاتی یا ریکی و هاله چاکرا چیست⁉️ علم در این باره یک پاسخ صریح و قاطع دارد؛ هیچ! 🔷 در حقیقت به لحاظ علمی نه هاله و عکس برداری از کریلیان وجود دارد، نه انرژی ریکی که بتوان از آن تصویربرداری کرد یا توسط موجودات تخیلی کشیده و خورده شود. 🔶 ترموگرافی Thermography یا تصویربرداری حرارتی هم هیچ ارتباطی به هاله دور بدن و انرژی موهومی به نام ریکی ندارد . ♦️ بلکه در پزشکی یک روش شناخته شده برای تشخیص بیماری هاست. از آنجایی که دمای غیرطبیعی بدن یک شاخص طبیعی از بیماری است؛ ترموگرافی می تواند در تشخیص به پزشکان یاری برساند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
« میکروچیپ » عجیب باستانی 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرقه مخوف « اوردره دو تمپل سولیر»✝️ 👹🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
موانع رشد و رسیدن به کمال نهایی در عرفان کاذب اوشو 👹🔻 #عرفان_های_نوظهور #مدعیان_دروغین #عرفان_های_ک
موانع رشد و رسیدن به کمال نهایی در عرفان کاذب اوشو 👹🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ اوشو علاوه بر ذکر کردن مسیر و طریق‌های رسیدن به کمال، از موانع رشد و رسیدن به کمال نهایی سخن به میان می‌آورد. مهم‌ترین موانعی که او مطرح می‌کند عبارت‌اند از: الف🔻 سرکوب کردن غریزه جنسی: 🔷 سرکوب کردن، یعنی به‌طور دائم، پایین‌ترین مرکز ( جنسیت) را کنترل و حفظ کردن، که اگر انرژی متراکم شود؛ خود به فساد و تباهی می‌انجامد و با محکوم کردن آن، میل جنسی شدت گرفته و زمینه فساد و انحراف انسان را رقم می‌زند. از طرفی علاقه به سکس، روزبه‌روز در انسان افزون‌تر شده و سبب آزار و اذیت او را فراهم می‌سازد. 🔶 به نظر اوشو «سرکوب یعنی، شما به‌طور مداوم پایین‌ترین مرکز را کنترل می‌کنید. اگر انرژی، در پایین‌ترین مرکز، متراکم شود، موجب انحراف جنسی می‌شود. 🔷 اگر نگذارید این انرژی متراکم، به نحو طبیعی، جریان پیدا کند، می‌تواند منحرف شود و منحرف نیز می‌شود و علائم و عوارض غیرطبیعی در فرد، ایجاد می‌کند.»[1] پس «با محکوم کردن سکس، میل جنسی، در شما شدت می‌یابد»[2] و «میل جنسی سرکوب‌شده، انسان را آزار می‌دهد.»[3] 🔶 اولاً درست است که سرکوبی و ایجاد محدودیت‌های شدیدی که موجب عدم بهره‌وری کافی از غریزه جنسی شود می‌تواند موجب بروز برخی آشفتگی‌ها و امراض روحی و روانی شود اما، این‌که اکثر بیمارهای روحی و روانی ناشی از این امراست، دلیلی روشنی ندارد 🔷 بلکه در مقابل آن، وجود آشفتگی‌ها و بیماری‌های جسمانی و روانی بسیاری در افرادی که در ارضای غریزه جنسی خود محدودیتی ندارند دلیل بر بطلان این نظریه است. ♦️ از طرف دیگر، اسلام به‌هیچ‌وجه با سرکوبی غریزه جنسی موافق نیست بلکه آن را ضد ارزش می‌داند. 🔷 ثانیاً انسان به دلیل فطرت کمال‌جویی مطلق خود ظرفیت تنوع‌طلبی و سیری‌ناپذیری دارد که لذت‌جویی انسان یکی از مصادیق آن است اگر این میل درونی انسان به‌سوی غرایز مختلف ازجمله غریزه جنسی بی‌حد و حصر هدایت شود؛ انسان هرگز از برخورداری و بهره‌وری جنسی احساس سیری و بی‌نیازی نخواهد کرد و این امر عواقب بسیار آسیب‌زا و خطرناکی ازجمله انحراف مختلف جنسی، تجاوز و قتل و جنایت را در پی دارد. 🔶 به همین خاطر، با آموزش و تبیین منطقی محدودیت‌های لازم درزمینهٔ غریزه جنسی باید این حساسیت‌ها و حرص و ولع انسان در این زمینه را از بین برد. 🔷 به هر حال، اسلام نه با رهبانیت و سرکوب مطلق غریزه جنسی موافق است و نه با آزادی گسترده و بهره‌وری لجام‌گسیخته و لیبرالیسم جنسی موافق است. 🔶 سیاست راهبردی اسلام نسبت به غریزه جنسی، بهره‌وری هدایت یافته و مهارشده است بنابراین، اسلام در این مورد همانند بسیاری از موارد، آدمی را به‌اعتدال و میانه‌روی در استفاده از غریزه جنسی فرامی‌خواند و افراط و تفریط در بهره‌وری از غریزه جنسی را نشانه جهالت و نادانی انسان می‌داند. ب🔻 ترس از مرگ: 🔷 مرگ، بخشی از زندگی انسان است؛ باید آن را پذیرفت و از آن، لذت برد. هر چه انسان از مرگ، بیشتر بترسد، به همان اندازه از زندگی، بی‌نصیب می‌ماند و هراس از مرگ، توقفی برای عشق است. اگر مزه زندگی، خاص است، مزه مرگ، شیرین‌تر و خاص‌تر است؛ زیرا در انتهای زندگی فرامی‌رسد. 🔶 ازنظر اوشو «حالا که مرگ، بخش مسلَّمی از زندگی است، چرا آن را به‌طور طبیعی و ساده نپذیریم؟ چرا لذت را در مرگ نمی‌بینید؟ چرا از آن می‌گریزید؟ به این گریز، پایان بدهید... همان‌قدر از زندگی، محروم و بی‌نصیب می‌مانید که از مرگ می‌هراسید؟»[4] به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
موانع رشد و رسیدن به کمال نهایی در عرفان کاذب اوشو 👹🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ از نظر اوشو: «تا زمانی که از مرگ بترسید، عشق شما متولد نخواهد شد.»[5] همچنین «اگر طعم زندگی، منحصربه‌فرد است حتماً مزه مرگ، به‌مراتب، خاص‌تر و استثنایی‌تر خواهد بود؛ چون مرگ، در انتهای زندگی فرامی‌رسد. مرگ بالاترین ارضا شدن و خشنودی، در زندگی است.»[6] 🔷 طلب کمال همان طلب مرگ است و کسی که از مرگ می‌ترسد، گویا از جاودانگی و کمال، گریزان است و ترس از مرگ، از رشد و کمال او جلوگیری می‌کند: «طلب کمال، طلب مرگ است و مرگ نقطه پایان جمله است.»[7] 🔶 پس «مرگ، زندگی را زیبا می‌کند؛ زیرا تو را هوشیار می‌سازد. قطار را از دست نده، هیچ‌چیز را از دست نده، لذت ببر، از هر چه برایت میسر است، حظ ببر، زیرا فردا مرگ است. مرگ، دشمن تو نیست؛ مرگ، بزرگ‌ترین دوست توست. بدون مرگ شماها اجسادی مرده‌اید که بی‌هیچ هدف، بی‌هیچ معنا و بی‌هیچ گریزگاهی اینجاوآنجا در حرکت اید.»[8] 🔻 مرگ در منطق قرآنی 🔷 اما مرگ در منطق قرآنی به معنای فنا و نابودی نیست، بلکه دریچه‌ای به‌سوی جهان جاودانگی و بقاست. حقیقت مرگ چون حقیقت حیات وزندگی از اسرار هستی است، به‌گونه‌ای که حقیقت آن تاکنون بر کسی روشن نشده است. بلکه آنچه ما از حقیقت آن می‌شناسیم تنها آثار آن است. 🔶 آنچه از قرآن برمی‌آید آن است که مرگ یک امر عدمی و به معنای فنا و نیستی نیست بلکه یک امر وجودی است. یک انتقال و عبور از جهان به جهان دیگر است، ازاین‌رو بسیاری از آیات قرآن از مرگ به توفی تعبیر کرده‌اند که به معنای بازگرفتن و دریافت روح از تن است. اما در اندیشه اوشو از مرگ با عنوان پایان زندگی و انتهای آن نام‌برده شده است. 🔷 خداوند در بیان این امر وجودی می‌فرماید: «اَلَّذی خَلَقَ المَوتَ وَ الحَیوةَ [ملک/آیه 2]؛ خداوندی که مرگ و زندگی را آفرید.» در اینجا خداوند، مرگ را همانند زندگی یک آفریده از آفریده‌های خویش بیان می‌دارد. چون اگر مرگ امری عدمی بود مخلوق و آفریده به شمار نمی‌آمد از مخلوقات هیچ‌گاه جز به «امور وجودی» تعلق نمی‌گیرد. 🔶 مرگ از مخلوقات و امر وجودی و دریچه‌ای است به‌سوی زندگی دیگر، در سطحی بسیار وسیع‌تر و آمیخته با ابدیت؛ خداوند می‌فرماید: «وَلَئِن مُتُّم اَو قَتَلتُم لَاِلی اللهِ تُحشَرون [آل‌عمران/ 158]؛ اگر بمیرید و یا کشته (شهید) شوید به‌سوی خدا بازمی‌گردید.» ♦️ در حقیقت باید گفت: از نظر اسلام، مرگ پایان راه و زندگی نیست بلکه آغاز راهی است که به طریق آن به جهانی دیگر منتقل می‌شوید؛ و این جهان با همه عظمتش تنها مقدمه‌ای برای جهان‌های گسترده‌تر و فراخ‌تر، جاودانی و اَبدی است. 🔷 و به سخنی دیگر مرگ نه‌تنها موجب نمی‌شود تا زندگی، پوچ و بیهوده جلوه کند بلکه به زندگی این جهانی معنا و مفهوم می‌بخشد و از کارکردهای مرگ می‌توان معنا بخشی به زندگی دنیایی دانست؛ چون مرگ است که آفرینش هستی را از بیهودگی خارج می‌سازد و بدان جهت، معنا و مفهوم می‌بخشد. 🔻پی‌نوشت: [1]. اوشو، تائوئیزم و عرفان شرق دور، جلد 2، ترجمه فرشته جنیدی، چاپ اول، نشر هدایت الهی، ص 193. [2]. همان، ص 80. [3]. همان، ص 81. [4]. اوشو، راز بزرگ، ترجمه روان کهریز، تهران، نشر باغ نو، ص 153. [5]. همان، ص 134. [6]. همان، ص 155. [7]. الماس‌های اوشو، ترجمه: مرجان فرجی، تهران، نشر فردوس، ص 172. [8]. همان، ص 368. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
لباس‌های عجیب مردان در قرون وسطی🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
آیا جمجمه های « پاراکاس » شواهدی از وجود بیگانگان باستان هستند ⁉️👽💀🔺 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ آیا جمجمه های مرموز« پاراکاس Paracas » شواهد نهایی از بیگانگان باستان است که در گذشته های دور از زمین بازدید می کردند ⁉️ 🔷 چطور ممکن است که حجم جمجمه پاراکاس تا ۲۵ درصد بزرگتر و ۶۰ درصد سنگین تر از جمجمه های انسان معمولی باشد. 🔶 از زمان کشف آنها ، جمجمه های مبهم « پاراکاس » محققان را مجذوب خود کرده است. آیا آنها شواهدی از گونه های جدید انسانی کاملاً ناشناخته هستند ❓ آیا از هر نظر با هومو ساپی ها ، نئاندرتال ها و هومینیدهای دنیسووا متفاوت هستند ⁉️ 🔷 حقیقت این است که همه چیز درباره جمجمه های« پاراکاس » جالب توجه است. 🔶 جالب اینجاست که یکی از شگفت آور ترین واقعیت ها در مورد این جمجمه های دراز ، این واقعیت است که طبق تحقیقات انجام شده ، حجم جمجمه های پاراکاس تا ۲۵ درصد بزرگتر و ۶۰ درصد سنگین تر از جمجمه های انسان معمولی است ، به این معنی که آنها نمی توانستند با بستن سر عمدی تغییر کنند. ♦️ به عبارت ساده ، بستن سر باعث افزایش حجم جمجه نمی شود. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
آیا جمجمه های « پاراکاس » شواهدی از وجود بیگانگان باستان هستند ⁉️👽💀🔺 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ آیا جمجمه
آیا جمجمه های « پاراکاس » شواهدی از وجود بیگانگان باستان هستند ⁉️👽💀🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ یکی دیگر از شواهد مهم که نشان می دهد جمجمه های « پاراکاس » متعلق به یک گونه کاملاً متفاوت است ، این واقعیت است که بر خلاف جمجمه های انسان معمولی ، “جمجمه های « پاراکاس » فقط یک استخوان زایشی دارند. 🔷 جمجمه انسان از دو استخوان زایشی تشکیل شده است که در قسمت جلویی و بیضه قرار دارد و طرفین فرق سر را تشکیل می دهد. 🔶 فرق سر(calvaria) که به آن جمجمه نیز گفته می شود ، از قسمتهایی شامل استخوان جلویی ، استخوان پس سری و استخوان زایشی تشکیل شده است. 🔷 این اختلافات به ما نشان می دهد که تغییر شکل جمجمه غیر عمدی است و باعث می شود “جمجمه پاراکاس” موضوعی بسیار قابل بحث در بین محققان باشد که طبق نظریه های خود ، استدلال های محکمی دارند که نقطه نظرات آنها را حفظ می کند. 🔶 با این وجود ، گرچه توضیحات زیادی در مورد جمجمه های دراز وجود دارد ، “جمجمه های پاراکاس” بصورت یک راز میان دانشمندان باقی مانده است. اما این جمجمه های اسرارآمیز از کجا آمده است⁉️ و مردم پاراکاس چه کسانی بودند❓ 🔷 جامعه « پاراکاس » که شبه جزیره پاراکاس نامگذاری شده است ، در حدود ۸۰۰ سال قبل از میلاد تا ۱۰۰ میلادی در منطقه ساحلی پرو زندگی می کردند و آنها را به یکی از قدیمی ترین فرهنگهایی که شناخته شده اند تبدیل کرد 🔶 آنها از توانایی آبیاری و مدیریت آب برخوردار بودند و یکی از فرهنگهای بسیار توسعه یافته در این منطقه بودند. 🔷 با این حال ، فرهنگ« پاراکاس » یکی از قدیمی ترین مردم باستانی آندن بود که با استفاده از طناب ، پارچه و تخته های چوبی ، اتصال به سر را انجام می دادند ، که جمجمه های بسیار درازی داشتند.با این حال ، این کار نمی توانست حجم جمجمه را افزایش دهد. 🔶 به گفته محققان ، این کار به دلایل معنوی یا مذهبی انجام شده است ، و محققان معتقدند که بستن سر تلاش مردم « پاراکاس » باستان برای شبیه شدن بیشتر آنها به خدایان بود. 🔷 در حالی که جمجمه های مرموز Paracas از زمان کشف آنها مرکز بحث و گفتگو بوده اند ، منشاء آنها همچنان یک رمز و راز است. 🔶 دیوید کودکرس (نویسنده)مدتهاست که این نظریه را تصور می کند که این جمجمه های عجیب و غریب ، نتیجه تماس بین موجودات فرازمینی و انسانها قبل از ظهور فرهنگ « پاراکاس » است و از آنجاست که مردم باستان « پاراکاس » تصمیم به کپی کردن ظاهر خدایان گرفتند. 🔷 به گفته Brien Foerster براین فورستر ، “این ماده دارای mtDNA (DNA میتوکندری) با جهش ناشناخته در هر انسان ، پستاندار یا حیوانی است که تاکنون شناخته شده است. 🔶 یک متخصص ژنتیک که در این مطالعه شرکت کرده است ، می گوید: “جمجمه های« پاراکاس »از نظر بیولوژیکی با یکدیگر متفاوت بودند. 🔷 آیا «پاراکاس» حلقه گمشده در خاستگاه بشر است⁉️ آیا آنها متعلق به گونه هایی هستند که از روی زمین سرچشمه نگرفته اند ❓یا آنها فقط نمونه دیگری از تغییر شکل جمجمه هستند. 🔶 جالب اینجاست که پنج نمونه جمجمه پاراکاس برای انجام آزمایش ژنتیکی فرستاده شده است. 🔷 نمونه هایی که از مو ، دندان های پوستی و برخی از قطعات استخوان های جمجمه تشکیل شده است ، جزئیات خارق العاده ای را ارائه داده اند که باعث ایجاد راز پیرامون این جمجمه های غیر طبیعی شده است. 🔶 آزمایشگاه ژنتیکی که نمونه ها به آنجا فرستاده شده بودند ، برای جلوگیری از “نتایج تحت تأثیر” از مبدا جمجمه مطلع نشده بودند. DNA میتوکندری ، که از مادر به ارث می رسد ، جهش هایی را نشان داد که برای هر انسان ، یا حیواناتی که در سیاره زمین یافت می شد ناشناخته بود. 🔷 جالب اینجاست که به غیر از جمجمه های مبهم که توسط باستان شناس پرو ، جولیو تلو در سال ۱۹۲۸ یافت شد ، منطقه براین فورستر ویژگی های باورنکردنی دیگری نیز دارد که قابل ذکر است. 🔶 شکل گیری مرموز آن کاملاً مطابق راستای شمال و جنوب است و حتی می توان در حدود ۱۲ ماییل از دریا آن را دید. 🔷 در همین راستا محققان بقایای سفالی را کشف کرده اند که باعث شده تا آنها باور کنند مشعل پاراکاس در واقع کار افراد اینکاهای پیشین پاراکاس است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
خرافه « عنخ »نماد خوش شانسی 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2