eitaa logo
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
6.1هزار دنبال‌کننده
10.6هزار عکس
1.5هزار ویدیو
192 فایل
آشنایی با فرقه های عجیب ادیان و مذاهب – عرفان های کاذب مهدویت – مدعیان دروغین مهدویت آئین ها– جشنها و مراسم عجیب عجایب جهان باستان- فرازمینیها و اتفاقاتی که توضیحی بر تبادل 👇👇 @jh1397 ❌کپی مطالب و فیلم های کانال فقط با ذکر لینک و آیدی کانال مجاز است❌
مشاهده در ایتا
دانلود
تئوری « اکیپروتیک » چیست ❓🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
آیا « لولیتا » برده‌های جنسی واقعیت دارد⁉️🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نحوه بخشیده شدن گناه در آئین بودا 🔺 ♦️اینم ی نوع دیگه ازنحوه بخشیده شدن گناه و توبه در آئین بودا . 🔷اول یه پاکت پول میدى بعد سه تا توسرى میخورى بعد نامه اعمالت مثل بچه ٦ ماهه سفید میشه 😐 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
« نمادها » ابزاری قوی و نافذ برای جذب مخاطب ☮️✝️🕉☸️✡️☯️☦️🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ جریانات معنویت‌گرا همگی دارای نماد هستند. اگر چه استفاده از اشکال نمادین در همه جنبش‌ها یکسان نیست و بعضی به صورت گسترده و بعضی تعداد محدودتری را به خدمت گرفته‌اند، کارکرد نماد و تأثیر و سهم آن در فرآیند ترویج مکاتب قابل تأمل است 🔷 از نماد به عنوان خواهر هم‌زاد عقل، الهام‌بخش و کاشف یاد شده است [1] از این‌رو توجه به نکات زیر جهت آشنایی با تعریف و نقش نماد لازم است 🔶 نماد حتما یک شکل نیست بلکه نماد ممکن است مفهوم رنگ، مراسم، روزی مهم، مکانی تاریخی، ورد، عدد، رمز، پرچم و یا شعار باشد [2] 🔷 امروزه بیشتر به تصاویر و اشکال معنادار نماد گفته می‌شود و این استعمال به خاطر کاربرد زیاد تصاویر و شکل‌ها در نمادسازی است 🔶 « چفیه » اگر چه تکه‌ای پارچه است که فرآیند تولید آن در صنعت نساجی تفاوتی با رنگ‌های دیگر همین پارچه ندارد، اما به خاطر کاربرد آن در دفاع مقدس تبدیل به نماد مبارزه، مقاومت و جهاد شده است 🔷 رنگ نارنجی در هند نشان معنویت و عرفان است و رنگ مشکی در میان شیطان‌گرایان علامت توجه به جایگاه شیطان در عالم هستی است 🔶 پرچم نشان ملی یک کشور و بیان‌گر ارزش‌ها و هنجارهای پذیرفته شده آن مرز و بوم است. شعار «الله اکبر» نماد تفکر توحیدی است 🔷 ستارۀ پنج‌پر علامت بینش اومانیستی و شکل وارونۀ آن نشانۀ شیطان‌پرستی مدرن است ♦️ اذکار و اوراد هم نماد مکاتب و نحله‌های دینی محسوب می‌شوند به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد🔻🔻
« نمادها » ابزاری قوی و نافذ برای جذب مخاطب ☮️✝️🕉☸️✡️☯️☦️🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ ذکر « اُم ناما شیوایا » نشان ارادت به شیوا ( یکی‌از خدایان مکاتب هندویی ) است. 🔷 روز غدیر نشان جایگاه مفهوم امامت در مکتب شیعه است. 🔶 رود گنگ در نزد هندوها نشان طهارت روحی و زدودن ناپاکی‌هاست. 🔷 عدد 11 از اعداد مقدس در کابالاست . 🔶 « کندالینی » و « چاکرا » نماد انرژی حیات در یوگا و بعضی از مکاتب شرقی است. 🔷 خلاصه، به هر چه که با زبان اشاره و به گونه مجمل به انعکاس باور و یا بینشی بپردازد نماد اطلاق می‌شود. 🔶 نماد بر خلاف آن‌چه تصور می‌شود در قدم اول نه با قوۀ اندیشه و دراکه انسان، که با احساس و عواطف آدمی ارتباط می‌گیرد. اگر چه قوۀ فکری انسان نیز از تیر رس نماد در امان نیست و شعاع تأثیر نماد به ساحت قوۀ عاقله هم می‌رسد، اما آن‌چه نماد در مواجهه اول، آن را نشانه می‌گیرد قوای حسی و هیجانات درونی است. 🔷 نماد برای تسخیر روح و قلب انسان‌ها ساخته شده نه برای اقناع عقل آدمی. علت این‌است که نماد از جنس هنر است ( غالب نمادها دیداری یا شنیداری‌اند ) و از راه حس به ساحت وجود آدمی وارد می‌شود . 🔶 هر چه از راه ابزارهای حسی وارد شود، ابتدا قوای عاطفی را بر می‌انگیزاند و آن‌گاه اندیشه انسان را جهت داده و به باورها و اعتقادات سمت و سو می‌بخشد. 🔷 مکاتبی در تبلیغ خود موفق‌ترند که تبلیغ خود را با نماد آغاز کنند؛ یعنی اگر از ابتدا به واسطۀ این ابزار با مخاطب ارتباط گیرند شانس بیشتری برای جذب مخاطب خواهند داشت. 🔶 البته این کلام به این معنا نیست که نماد به تنهایی برای بقای یک آیین کافی است، بلکه به این معناست که اگر دیگر شرایط و بسترهای لازم فراهم باشد، انتخاب چنین سبکی برای تبلیغ، دسترسی به نتیجه را تسهیل خواهد کرد. 🔷 نمادها در بردارندۀ ارزش‌ها و مفاهیم مقدس‌اند، اما نه به صورت تفصیلی و بسط یافته؛ بلکه به شکل منجمد و دربسته. 🔶 به عبارت دیگر مفاهیم گوناگون و باورهای متکثر در یک آیین، اگر قرار باشد جمع‌بندی و تلخیص گردد، تبدیل به نماد می‌شود؛ چرا که نماد سمبل ایدئولوژی است. 🔷 بنابراین نماد، اندیشۀ سربسته است و کارکرد نماد، انتقال اجمالی مفاهیم است. زبان نماد زبان رمز، ایماء و استعاره است. 🔶 از این رو طبیعی است که نمادها، زبان مخصوص داشته و نیاز به ترجمان و تفسیر پیدا کنند و انتظار می‌رود که عقبۀ فکری هر مکتب این نقش را عهده‌دار شده و کار توضیح نماد را به انجام رساند. 🔷 نماد، ابزاری قوی و نافذ است و برخورداری از نمادهای گویا و متنوع، قدرتی بی‌بدیل محسوب می‌شود. 🔶 به همین جهت، هرچه مفاهیم پیچیدۀ دینی و فلسفی بیشتر تبدیل به نماد گردند و به تکثر در نمادها منجر شوند، امکان انتقال ارزش‌های آن مکتب به مخاطب و در نتیجه ماندگاری آن بیشتر خواهد بود. [3] 🔷 باز از همین‌روست که گاهی پاره‌ای از جریان‌ها به سود خود دست به استخدام نمادهای دیگر مکاتب می‌زنند و به نام خود آن را تبلیغ می‌کنند. 🔶 مثلا جریان شیطان‌پرستی، بسیاری از نمادهایی را که در دیگر آیین‌ها و مسلک‌ها ریشه دارد، امروزه به سود خویش و در خدمت خود به کار گرفته است. 🔷 بسیاری از نمادهایی که امروزه به نام شیطان‌پرستی مشهور شده، متعلق به جریان شیطانی نیست و آن‌ها این نمادها را تصاحب کرده‌اند. 🔶 از جمله بعضی از این نمادها متعلق به شرق است؛ چنان که « آنتوان لاوی » در کتابش « کالی » و « شیوا » را که در میان هندوها و یوگی‌ها جایگاه خاصی دارند و از خدایان هندو به حساب می‌آیند، همان شیطان معرفی می‌کند. ♦️ بعضی از نمادهای ماسون‌ها یا کابالا نیز اکنون در خدمت این آیین قرار گرفته است. بنابراین امروزه عمل « سرقت نماد » کاری است که در پاره‌ای از مکاتب نوپدید رواج پیدا کرده است.{4} 🔻 پی‌نوشت: [1]. فرهنگ نمادها، ژان شوالیه، ص18. [2]. فرهنگ و نمادها، سرلو، ص 11 – 34. [3]. فرهنگ نمادها، ژان شوالیه، ص 34. [4]. عرفان‌های کاذب، راه‌های نفوذ و راه‌کارهای مقابله، ص 95 – 99. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
مخدری که احساس گذر زمان را کند می کند⏰🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
آیا ساخت هرم گیزه در مصر پیامی به آیندگان است⁉️🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مستند « نوستر آداموس » مردي كه آينده را ديد 🔺 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ این مستند (15 قسمتی ) به برسی پیشگویی های « نوستر آداموس » و سوء استفاده صهیونیسم و استکبار جهانی از این پیشگویی ها به نفع خود می پردازد. 🔷 استکبار جهانی از این پیشگویی ها برای مقابله با مسلمانان ، بخصوص با قدرت نظامی ایران استفاده می کند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
مخالفت فقها و علمای اسلام با تفکرات و عقاید صوفیانه 🔻 ♦️ فرقه‌ی صوفیه برای اسلامی جلوه دادن اعتقادات و مبانی تصوف، عقاید و آداب صوفیگری را با آیات و روایات منطبق کرده و به آن رنگ و لعاب اسلامی داده تا اینچنین مردم را فریب و فقها را از مبارزه با خود دور کنند. 🔷 مخالفت فقها و علمای اسلام با تفکرات و عقاید صوفیانه، که برخلاف مبانی اعتقادی اسلام بود، موجب شد تا سران تصوف، تصمیم مهمی برای جلوگیری از این مخالفت بگیرند، تا نه‌تنها مردم برعلیه آنان قیام نکرده، بلکه آنان را هم به سوی خودشان جذب کنند. 🔶 این تصمیم اساسی و فریب‌دهنده از طرف صوفیان، چنین بود که به تصوف آب و رنگ اسلامی دادند و آن اعتقادات و آداب و مبانی صوفیگری را با ظواهر آیات قرآن و احادیث، تلفیق و تطبیق داده تا تضاد میان آنان از بین برود. 🔻 آیت الله مکارم شیرازی در این‌باره می‌نویسد: 🔷 «از آنجا که این گونه مسلک‌ها در هر محیطى وارد شود از روى قانون «تبیعت از محیط» رنگ آن محیط را به خود مى‌گیرد. 🔶 طرفداران تصوف به زودى آب و رنگ اسلامى به آن دادند و قسمتى از فرهنگ و دستورات اسلامى را به آن آمیختند. 🔷 و براى وفق دادن اعتقادات خود با عقاید و احکام اسلامى دست به آیات و اخبارى زدند که بسیار از آنها از سنخ متشابهات قرآن و اخبار بود.»[1] 🔻یکی از افراد که در کتاب خود، اعتقادات و مبانی صوفیه را با آیات و روایات تطبیق داده است، ابونصر سراج طوسی است. 🔷 ابونصر سراج در کتاب اللمع فی التصوف آورده:«از حضرت علی (علیه‌السلام) روایت شده که گفت: پیامبر مرا هفتاد باب دانش آموخت که دیگری را نیاموخته بود و این مسائل در پایان کتاب آمده است. 🔶 اما یادآوری آن تنها بدین جهت است که دانسته شود علمی که بین اصحاب حدیث و فقه و صوفیه پخش شده است علم دین است. 🔷 هرگاه اصحاب حدیث به مشکلی بر می‌خورند به فقیهان مراجعه می‌کردند، همان‌گونه که فقها هرگاه به مشکلی بر می‌خوردند به اصحاب حدیث روی می‌آوردند. 🔶 همچنین هر کس پرسشی درباره‌ی یافته‌های درون و اسرار و کردارهای دل داشت، صوفیان با اشارات لطیف و معناهای ظریف آن را می‌گشودند.»[2] 🔷 سراج با آمیختن این روایت با مبانی و دانش تصوف خواسته است که اولاً به آن، رنگ و لعاب اسلامی زده و آداب و اعتقادات صوفیان را اسلامی جلوه دهد. 🔶 و ثانیاً مردم را از مبارزه بر علیه صوفیه دور کرده تا آنان به‌راحتی جذب این عقاید فاسد و باطل شوند. 🔻 نمونه دیگر از کارهای صوفیان که می‌توان نیرنگی از طرف آنان در اسلامی دانستن مبانی اعتقادی آنان شمرد، این است که علاوه بر اینکه خرقه خود را به حضرت علی بن ابی‌طالب (علیه‌السلام) سپردند. 🔷 مشاهیر و معروفین از اصحاب پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) و یاران خاص امامان (علیهم‌السلام) از قبیل سلمان، ابوذر، اویس قرنی، کمیل و ... را جزء خود دانسته . 🔶 حتی سلسله مشایخی را به این افراد رساندند تا به عقاید خود رنگ اسلامی زده و اینچنین افراد مختلف از هر طایفه را به سمت خود جلب و جذب کنند. 🔷 بنابراین تطبیق آیات و روایات با عقاید و آداب صوفیگری از طرف صوفیان، صرفاً جنبه فریب مردم و عدم مخالفت فقها با آنان را داشته. 🔶 صوفیه برای تدوین این عقاید و تبرئه صوفیان و توجیه شرعی تصوف، کتاب‌های متعددی همچون اللمع فی التصوف توسط ابونصر سراج، قوت القلوب از طرف ابوطالب مکی و ... تألیف شده است . ♦️ صوفیه برای اسلامی جلوه‌دادن عقاید و اعمال متصوفه، از معانی ظاهری آیات بدون هیچ قرینه‌ای چشم پوشی نموده و تفسیر به‌رأی را پیشه خود ساختند. 🔻پی‌نوشت: [1] مکارم شیرازی، ناصر، جلوه حق، نشر مدرسه علی بن ابیطالب، قم، 1381، ص42. [2] سرّاج طوسی ابونصر عبدالله بن علی، اللمع فی التصوف، تصحیح نیکلسون، لیدن، 1944 م، ص14. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
« رویداد لاشامپ » چیست ⁉️🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
تصویری عجیب از موجودی ناشناخته در تایوان 👽🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
نماد « سواستیکا » ۱۲۰۰۰ سال قبل از هیتلر‌‏وجود داشته 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مستند « نوستر آداموس » مردي كه آينده را ديد 🔺 قسمت (دوم) 2️⃣ ♦️ این مستند (15 قسمتی ) به برسی پیشگویی های « نوستر آداموس » و سوء استفاده صهیونیسم و استکبار جهانی از این پیشگویی ها به نفع خود می پردازد. 🔷 استکبار جهانی از این پیشگویی ها برای مقابله با مسلمانان ، بخصوص با قدرت نظامی ایران استفاده می کند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
حلول گرایی یهودی در عرفان کابالا 🕎🔯🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ حلول در لغت به معنای فرود آمدن و نازل شدن خدا در محلی است.[۱] 🔷 این اندیشه در اکثر متون کلامی و فلسفی ادیان توحیدی مردود بوده و ساحت خداوند، پیراسته از حلول مکان و محل دانسته شده است؛ چرا که حلول کننده نیازمند چیزی برای حلول است و خدا از همه جهان و جهانیان بی‌نیاز است. 🔶 از طرفی باید میان حلول کننده و محل حلول، گونه‌ای سنخیت و هم سرشتی وجود داشته باشد و کاملاً پیداست که میان پروردگار و مخلوق هیچ سنخیتی نمی‌توان در نظر گرفت.[۲] 🔷 موضوع حلول خدا در سنت ادبی کابالا از سویی بسیار نمایان و آشکار به نظر می‌رسد؛ آن‌چنان‌که خدا در قوم یهود یا ارض موعود حلول می‌کند.[۳] 🔶 و از سوی دیگر در آثار ادبی بسیاری از بزرگان کابالا مانند (موسی دِلئون)، (موسی کوردورو) و حتی (حَییم ویتال) می‌توان قواعد واضح توحیدی را یافت که درون ‌مایه حلولی یا نزدیک به آن را به نمایش بگذارند،[۴] ♦️ هرچند شریعت یهود به‌هیچ‌روی بستری برای اعتقادات حلولی پیروان کابالا فراهم نکرده اما تفاسیر به‌عمل‌آمده از دو کتاب (باهیر و زوهر) بیش‌ازپیش به اشاعه اندیشه حلولی در میان کابالیست ها منجر شده است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد.... 🔻🔻
حلول گرایی یهودی در عرفان کابالا 🕎🔯🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️از سال ۱۶۹۹ این موضوع که آیا کابالا به حلول گرایی منجر می‌شود یا نه، مورد تحقیق و تفحص برخی از پژوهشگران بوده است؛ چراکه عده‌ای از ایشان می‌پنداشتند سیستم حلولی اسپینوزا از آثار کابالایی، به‌خصوص آثار (آبراهام هِرِرا) نشأت‌گرفته است. 🔷 ازآنجاکه تعدادی از کابالیست‌های اولیه معتقد به اتحاد جوهری اِن سُوف با سِفیروت بودند، این ظن و گمان که تعالیم کابالایی به حلول خدا در ماده منجر می‌شود، تقویت شد. 🔶 بی‌شک اندیشه‌های حلولی کابالا، در پی ناتوانی بزرگان کابالا در ارائه دادن یک نظام قاعده‌مند الهیاتی و به‌دوراز شائبه ثنویت، پدیدار می‌شود. آن هنگام که پیروان کابالا در جستجوی راهی بودند تا چگونگی انتقال اِن سُوف از خدای مکنون به خدای آفرینش گر و سپس صدور سفیروت را توصیف کنند، دغدغه مهم آنان رهایی از بند حلول‌گرایی بود. 🔷 ازاین‌رو مجبور شدند همانند نویسنده زوهر، قواعد نامفهومی دراین‌باره ارائه دهند که بعدها محل تعارضات تفصیلی بشود. 🔶 نباید این مهم را ازنظر دور داشت که تفکر حلولی و آنچه در عرفان، وحدت و یگانگی خداوند خوانده می‌شود، بسیار متفاوت است.( درست است که در قول به حلول می‌توان به‌نوعی به وحدت وجود دست‌یافت، ولی وحدت وجودی که از طریق قول به حلول حاصل می‌شود، آن‌چنان سست و بی‌بنیاد است که از خدا خالی است.)[۵] 🔷 در حلول گرایی یهودی، خدا به چند صورت در میان قومش حلول نموده است. حلول شخینا به‌عنوان نیمه مادینه خداوند در معبد سلیمان و سپس حلول شخینا در میان قوم برگزیده یهود و سرانجام در فرجام جهان و اتحاد خدا با قوم یهود که شخینا در آن حلول کرده است. 🔶 این تعابیر بیانگر آن است که میان پیروان این طریقت فاصله بین معنا و ماده از میان برداشته‌شده و موضوع تنزیه و پاکی، جایگاه حقیقی خویش را از کف داده است.[۶] 🔷 حلول‌گرایی در آموزه‌های حسیدی که برگرفته از تعالیم کابالایی است، نمود بیشتری می‌یابد. ازآنجاکه نظریه صیمصوم (خدای عقب نشین) در این جنبش از تعریف لوریایی خود منحرف‌شده، می‌توان گفت این تعبیر جدید، هیچ مرزی میان خدا و طبیعت قائل نشده است؛ چراکه از دیدگاه حسیدیم،[۷] صیمصوم نه عقب‌گرد اِن سُوف به درون خویش، بلکه تقلیل نور الهی معنا یافت؛ یعنی هیچ موجودی را نمی‌توان بدون بارقه‌های الهیِ نهفته در درونش تصور کرد. 🔶 «در این طرز تفکر نوعی تثلیث و سه‌گانه انگاری ویژه مطرح است... این سه‌گانه انگاری، در خدا، طبیعت و انسان مطرح می گردد سپس به‌گونه‌ای مورد تفسیر و تأویل واقع می‌شود که نتیجه آن، چیزی جز وحدت وجود مادی و این جهانی نخواهد بود. 🔷 در میان بسیاری از پیروان کابالا، میان خدا و آنچه ریشه و هویت قوم یهود خوانده می‌شود، تفاوت چندانی وجود ندارد و این همان چیزی است که در نژاد برگزیده و ارض موعود حلول می‌کند و با آن‌ها متحد و یگانه می‌شود.»[۸] 🔻پی‌نوشت: [۱]. طالقانی، سید علی، دانشنامه جهان اسلام (حلول و اتحاد)، ۱۳۸۹، ج ۱۴ [۲]. روحانی، محمدحسین، دایرة‌المعارف تشیع، نشر شهید سعید محبّی، ۱۳۸۶، ج ۶، ص۵۰۵ [۳]. ابراهیمی دینانی، غلامحسین، فیلسوفان یهودی و یک مسئله بزرگ، نشر هرمس، ۱۳۸۹، ص۱۸۸ [۴]. scholem, gershom (1997)‎ “kabbalah” in the encyclopedia judaica,vol 10 (ed).‎ dr .‎ Geoffrey wigoder, gerusalam, keter publishing house [۵]. ابراهیمی دینانی، غلامحسین، فیلسوفان یهودی و یک مسئله بزرگ، نشر هرمس، ۱۳۸۹، ص۱۸۸ [۶]. برسی و نقد مبانی نظری کابالیسم، فاطمه مهدیه، نشرصهبای یقین،۱۳۹۳، ص ۱۲۶ [۷]. جریان عرفانی حَسیدی، در قرن هجدهم و توسط اسرائیل بَعَل شَمْ طوُوْ معروف به «بِشت» شکل گرفت. مراکز اولیة حَسیدیسم در اوکراین و لهستان جنوبی قرار داشت. بعدها این نهضت سراسر اروپای شرقی را فراگرفت. [۸]. ابراهیمی دینانی، غلامحسین، فیلسوفان یهودی و یک مسئله بزرگ، نشر هرمس، ۱۳۸۹، ص۱۸۶ به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
تاثیر سرعت نوردر پیدایش حیات روی زمین 💥🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
کشف « ویروس غول پیکر» 30،000 ساله 🦠🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مستند « نوستر آداموس » مردي كه آينده را ديد 🔺 قسمت (سوم) 3️⃣ ♦️ این مستند (15 قسمتی ) به برسی پیشگویی های « نوستر آداموس » و سوء استفاده صهیونیسم و استکبار جهانی از این پیشگویی ها به نفع خود می پردازد. 🔷 استکبار جهانی از این پیشگویی ها برای مقابله با مسلمانان ، بخصوص با قدرت نظامی ایران استفاده می کند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
طبیعت جایگزین خداوند در عرفان‌های طبیعت‌گرا 🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ عرفان سرخ‌پوستی از نوع عرفان‌های طبیعت‌گراست طبیعت‌گرایی از آنجا آغاز شد که انسان دعوت انبیاء را فراموش و به اندیشه منهای وحی و این جهانی خود تکیه کرد و کوشید تا نیاز خود را به با پرستش ارضا کند. 🔷 از این رو چون روزی، نعمت و نیز بلا و محنت زندگی خویش را در طبیعت دید، ایمان آورد و پنداشت که طبیعت دارای نیرویی برتر، ناشناخته، رمز آلود و مستقل است که می‌توان با آن، معنویت‌گرایی خدا خواهی فطری را پاسخ گفت. ♦️ طبیعت و نیروهای آن و زمین از منظر عرفان ساحری تقدسی خاص دارد و همین تقدس است که هدف یک سالک را در این عرفان رقم می‌زند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد.... 🔻🔻
طبیعت جایگزین خداوند در عرفان‌های طبیعت‌گرا 🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ زمین برای سرخ‌پوست مکزیکی متعلق به مردم نیست بلکه مردم متعلق به زمین هستند [1] مراسم « به یاد آوردن زمین » که یکی از مراسم عبادی عارفان سرخ‌پوستی است. 🔷 این مراسم در یک غار برگزار می­شود هیچ‌گاه با حضور غریبه‌ها برگزار نشده است و فقط سرخ‌پوستان جواز ورود به این مراسم را دارند از همین جهت از جزئیات این مراسم هیچ خبری به بیرون داده نشده است. [2] 🔶 اشتیاق روحی و معنوی عارف ساحری بر یک چیز مبتنی است و آن این است که « زمین تهیه کننده بنیادین همه چیز است و باید تجلیات آگاهانه انسان‌ها جهت هماهنگی با طبیعت معطوف گردد ». [3] 🔷 « اگر شما درباره چاره درد و رنج بشر بپرسید پیشنهاد خواهم کرد دوباره ارتباطی را بازیابید که ما را با زمین پیوند می‌دهد، یعنی بندناف از دست رفته مان … وجودی را به یاد آورید که ما را تغذیه می‌کند ( زمین ) … 🔶 به کودکانمان در مدارس پیش از آن که جمع و تفریق بیاموزیم باید یاد دهیم به موجودی احترام بگذارند که ما را پناه می‌دهد ». [4] زمین را در هیچ لحظه‌ای فراموش نکنید، زمین می‌تواند به ما کمک کند که در وجوه « من دیگر » غوطه ور شویم. 🔷 کاستاندا در بخش‌های مختلف آثارش اشاره به تمرین « مبارزان سالک » می‌کند که خود را در زمین به خاک می‌سپارد و می‌گوید سالکان مبارز خود را در زمین دفن می‌کنند تا به روشن بینی دست یابند یا بیماری خویش را درمان کنند. [5] 🔻 در مقام دفاع از عرفان ساحری می‌توان به گونه‌ای دیگر هدف عرفان ساحری را توضیح داد و با آرایشی علمی آن را به مرز قبول نزدیک نمود. 🔷 با این بیان که؛ طبیعت همچون انسان، زنده، با شعور و هدفمند است. می‌توان در سایه اتحاد با طبیعت، جمال و جلال و اقتدار و محبت را تجربه کرد. 🔶 ارتباط با طبیعت، ارتباط با حقیقت هستی است و متحد شدن با طبیعت، وحدت یافتن با روح جهان است. بنابراین شناخت طبیعت و اتحاد با قوای طبیعت و پیوند با روح طبیعت و در نتیجه فنای در نیروی طبیعت غایتی است که مراتبی از وحدت عرفانی و اتحاد معنوی را در درون خود دارد. ♦️ در بیان فوق هرچند سخن از « تجربه وحدت با طبیعت » به میان آمده اما در این تبیین به ظاهر عرفانی یک حقیقت فراموش شده و آن همان « خالق طبیعت » است که مبدا آفرینش است، یعنی حقیقت یکتایی که جوهره هستی است و طبیعت بی‌جان، بدون اتکاء به آن صلاحیت غایت بودن را ندارد. 🔷 عرفان ساحری که به خاطر توجه ویژه به نیروهای طبیعت « عرفان طبیعت گرا » نام گرفته است یک نقص اساسی دارد و آن فراموش کردن آن دسته از قوای معنوی انسان است که مستقیم با طبیعت و کشف طبیعت ارتباط پیدا نمی‌کند. 🔶 یعنی تنها آن دسته از گرایش‌های معنوی انسان که می‌تواند به طور مستقیم در وحدت با طبیعت و تسلط بر نیروهای طبیعی و فوق طبیعی به کار آید در عرفان ساحری مورد توجه است . 🔷 دیگر گرایش‌های ماورایی انسان حتی مورد اشاره هم قرار نمی‌گیرد از همین روی مفاهیمی مانند عشق، محبت، خدمت به مردم، عبادت و مراقبه که در دیگر عرفان‌های نوظهور اوراق زیادی را به خود اختصاص داده است در عرفان ساحری خبری از آن‌ها نیست و همه فضایل روحی در آیین‌های جادویی و نگرش‌های آمیخته با اوهام خلاصه می‌شود. 🔶 این مرام از آن جا که فقط دستوراتی شخصی با هدف بازیابی قدرت‌های غیر عادی عرضه نموده است هیچ دستور العمل جمعی جهت اصلاح اجتماع ندارد گویا بشر به زندگی جمعی و زیستن در اجتماع نیازی ندارد. ♦️ در مرام سرخ‌پوستی آن چه اهمیت دارد خود سالک است و دست‌یابی به قدرت‌های ماورائی و حفظ این قدرت‌ها، از همین نگاه است که کاستاندا تصریح می‌کند که استادم تاکنون چندین نفر را با قدرت‌های جادویی کشته است. [6] [7] 🔻پی‌نوشت: [1]. آموزش‌های دون کارلوس، مهران کندری، ص 268 [2]. همان، ص 269 [3]. همان، ص 270 و 272 [4]. همان، ص 279 [5]. همان، ص 279 [6]. کاستاندا، قدرت سکوت، ص 174 [7]. کاوشی در معنویت‌های نوظهور، ص 456 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
منطقه اسرار آمیز « پوملت » در آلمان 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2