eitaa logo
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
6.1هزار دنبال‌کننده
10.6هزار عکس
1.5هزار ویدیو
192 فایل
آشنایی با فرقه های عجیب ادیان و مذاهب – عرفان های کاذب مهدویت – مدعیان دروغین مهدویت آئین ها– جشنها و مراسم عجیب عجایب جهان باستان- فرازمینیها و اتفاقاتی که توضیحی بر تبادل 👇👇 @jh1397 ❌کپی مطالب و فیلم های کانال فقط با ذکر لینک و آیدی کانال مجاز است❌
مشاهده در ایتا
دانلود
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
فرقه عجیب « یسوعی ها » ✝️🔻 #فرقه_سازی_درمسیحیت #تحریف_مسیحیت #تحریف_تورات_انجیل #تحریف_پیامبران_اله
فرقه عجیب « یسوعی ها » ✝️🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ انجمن عیسی (معروف به یسوعی‌ها و هم‌چنین ژزوئیت‌ها) فرقه‌ای مذهبی وابسته به کلیسای کاتولیک است. 🔷 اعضای این فرقه را یسوعی، به معنی سربازان مسیح و پیاده‌نظام پاپ می‌نامند. 🔶 علت این نام‌گذاری این است که مؤسس این فرقه که سنت ایگناتیوس لویولا نام دارد قبل از کشیش شدن شوالیه بوده‌است. منظور از یسوع معلمان مسیح است. یسوعی‌ها خود را سربازان سپاه دیانت می‌خواندند. 🔷 واژه ژزوئیت، (Jesuit) از کلمه Jesus (عیسى) مشتق شده است و معادل دقیق آن در فارسى عیسایى است. از آن جا که که در زبان عربى عیسى را یسوع مى گویند، نام یسوعیان براى این گروه به کار رفته و به فارسى هم وارد شده است. 🔶 بنابراین در فارسى گاهى واژه ژزوئیت به کار مى رود که از روى واژه فرانسه آوانویسى شده است، و گاهى واژه یسوعى به کار مى رود که از عربى آمده است. 🔷 از آن جا که این کلمه نام یک گروه شده و از سوى دیگر استعمال واژه یسوع براى عیسى در زبان فارسى نامانوس است، واژه ژزوئیت که مطابق با زبان اصلى است، مناسب تر است. 🔶 فرقه ژزوئیت‌ها در سال 1534 تأسیس شد. بانی آن ایگناتیوس لویولایی Ignatius of Loyola است که اورشلیم را زیارت کرده وارد خدمت پاپ شد و سپس سوگند رهبانیت خورده بود. 🔷 ایگناتیوس لویولا سرباز اسپانیایی بود که در سده ۱۶ میلادی می‌زیست. وی پس از ورود به کلیسا و قرائت انجیل، ادعا کرد دچار یک انقلاب روحی گردیده و دریچه‌ای از عالم معنی به رویش باز گردیده‌است. 🔶 وی شدیداً تحت تاثیر پاپ و کلیسا قرار گرفته بود. بطوریکه تصمیم گرفت سربازی در سپاه دیانت شود و برای پاپ و قطب روحانی شمشیر زند. قبل از اینکه هنوز دنیای کاتولیک دچار شکاف شود و نهضت پروتستان بوقوع پیوسته باشد، حتی قبل از آنکه لویولا نام مارتین لوتر را شنیده باشد تصمیم به این کار گرفت. 🔷 بر این اصل و اساس در حدود سال ۱۵۲۱ وی تصمیم به تشکیل «جمعیت عیسیٰ‌خواهان» یا انجمن عیسیٰ، یا یسوعی‌ها را گرفت. اما هنوز پاپ با این تصمیم موافقت نکرده بود. 🔶 باگسترش نهضت پروتستان و اوج‌گیری اعتراضات نسبت به پاپ و کلیسا در اروپا و با توجه به اینکه کلیسا در شرایط وخیم سیاسی و مذهبی به سر می‌برد و برای جلوگیری از قدرت گرفتن نهضت پروتستان در اروپا باید اقدامی می‌کرد، سر انجام پاپ پل سوم رهبر کاتولیک‌های اروپا در سال ۱۵۴۱ موافقت خود را با تاسیس فرقه یسوعی‌ها اعلام نمود. 🔷 پس از این که این فرقه در سال 1540به وسیله پل سوم تایید شد نام «انجمن عیسى» را به خود گرفت و اعضاى آن «خدمتگزاران انجمن عیسى» خوانده شدند. 🔶 لویولا نیز جوانان و سربازان وفادار به پاپ و کلیسا را جمع آوری نمود تا آنها را برای فداکاری و خدمت بی چون و چرا در راه اهداف کلیسا تربیت نماید. یسوعیان سه اصل فقر، تقوا و اطاعت از پاپ، به عنوان نمایندهٔ خدا را بر خود واجب می‌دانستند. 🔷 دویست سال تمام یسوعی‌ها مربیان عمدهٔ فرهنگ اروپای کاتولیک‌مذهب به‌شمار می‌آمدند. کار به جایی رسید که در حدود پانصد مدرسه برای کودکان طبقات بالا و متوسط اداره می‌کردند. که در این مدارس علاوه بر دیانت، اصول اخلاقی، طرز رفتار و آداب معاشرت را که خاص یک نفر آدم شریف به کودکان می‌آموختند. 🔶 از مهم‌ترین اقدام یسوعی‌ها این بود که از همه سرزمین‌هایی که در آنجا حکومت‌ها به مذهب پروتستان گرویده بودند، عضو انتخاب کنند مثلاً کاتولیک‌های انگلیس که در اروپا تربیت یسوعی یافته بودند به انگلستان برگشتند تا اساس سلطنت الیزابت اول را که خود را پروتستان معرفی کرده بود و کلیسا او را ملحد می‌شمرد واژگون سازند. 🔷 هم چنین یسوعی‌ها برای پاسداری از مقام پاپ، در برابر تمام اسقفان کشورهای گوناگون سرسختانه مقاومت می‌کردند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد.... 🔻🔻
فرقه عجیب « یسوعی ها » ✝️🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ از اصول مهم آنها اطاعت محض از پاپ بود. آنها آموزشگاههای زیادی بنیان نهادند و برای رسیدن به هدف خود به هر وسیله ای متوسل می شدند. آنها پیروان خود را افرادی مطیع ساخته و به آزادی فردی توجهی نداشتند با این وجود معتقد به نظریه اختیار بودند. 🔷 تشکیلات آنها به کلی حالت نظامی داشته و هر عمل ناپسند را اگر مقدمه یک عمل صحیح بود جایز دانسته و مبادرت به سوگند دروغ می نمودند. 🔶 یسوعی ها به اصول سنتی زندگی اجتماعی پشت پا زده و نظم و انضباط شدید برآنها حکمفرما بود. آنها دوره آموزش طولانی را پشت سرگذاشته و در نظر آنها اطاعت از اراده مافوق به منزله اطاعت از اراده خدا بود. 🔷 آنها آماده بودند به هر کجا که پاپ نیاز می دید رفته و هر کاری را که لازم بود انجام دهند و افرادی واعظ و اهل جدل بودند. در سال 1773 پاپ کلمنت چهاردهم به سرکوب آنها پرداخت ژزوئیت ها هنوز هم به موجودیت خود ادامه می دهند. 🔶 این انجمن دو هدف داشت: یکى دفاع از نظام پاپى و اصول فرقه کاتولیک در مقابل بدعت هاى رایج آن زمان به ویژه پروتستان ها و دیگرى تبلیغ در میان کفار. 🔻در ابتدا در این فرقه دو تعهد عملى وجود داشت: 🔹 یکى پرهیز از ازدواج و عمل جنسى 🔸 و دیگرى زندگى فقیرانه 🔻 ولى بعدا دو تعهد دیگر به آن افزوده شد: 🔹 پیروى محض و بى چون و چرا از فرمانده، که توسط اعضاى گروه انتخاب مى شد 🔸 و خدمتگذارى درگاه پاپ رم به عنوان نایب خدا بر روى زمین و اجراى فورى آنچه را پاپ زمان و جانشینان او براى نجات انسان ها و اشاعه دین لازم بدانند . 🔷 این انجمن به سرعت رشد کرد و نقش بسیار برجسته اى در مقابله با نهضت اصلاحات و تجدید کاتولیسیزم ایفا کرد. این جنبش توانست موج مهاجم جنبش پروتستان را به عقب براند و دوباره قسمت بزرگى از آلمان، بیشتر خاک مجارستان و بوهم و همه لهستان مسیحى را به کلیسا بازگرداند. 🔶 نقش مهم دیگرى که این انجمن ایفاکرد، سفرهاى تبلیغى اعضاى آن به بخش هاى مختلف دنیا از جمله شمال آمریکا، آفریقا و کشورهاى چین، ژاپن ، هند و ایران بود. در حال حاضر ژزوئیت ها در سراسر جهان یافت مى شوند و تعداد زیادى دانشگاه و مدرسه دارند. 🔷 گرچه به نظر می رسد که رسما انجمن عیسی توسط پاپ کلمنت چهاردهم در سال 1773 منحل شد، اما عوامل سیاسی بسیاری در انحلال این فرقه موثر بود. 🔶 در واقع بعضی از پادشاهی های اروپا که از گسترش بین المللی این گروه و افزایش قدرت آنها که وابسته به پاپ و فارغ از دودمان از سلطنتی بود واهمه داشتند، سعی در مرکزی سازی و سکولار کردن سرزمین های خود کردند. 🔷 برخی کشورها مانند آمریکا از انحلال جلوگیری کردند، اما واقعیت آن است که قدرت مرکزی و سلطه آنها به همان قرن هجدهم منحصر شد و نتوانستند پس از آن قدرت قبلی خود را به دست بیاورند. 🔶 فرقه یسوعی بیشترین تعداد اعضا را به عنوان شاخه‌ای مخصوص مردان از کلیسای کاتولیک در جهان داراست. در ژانویه ۲۰۰۷ تعداد اعضای این فرقه ۱۹٬۲۱۶ نفر شامل ۱۳٬۴۹۱ نفر کشیش، ۳٬۰۴۹ نفر دانشجوی دینی، ۱٬۸۱۰ نفر راهب و ۸۶۶ نفر نوآموز است. همچنین در همان تاریخ متوسط سن اعضای این فرقه ۵۷٫۳ سال برآورد شده‌است. ♦️ کلیسای فرقه آزوئیت ها در ایران در سال 1652 م به دست اسقف ریکوردی در محله قینان اصفهان بنا شد که اسم کلیسا نیز کلیسای ژزوئیت است اعضاء این فرقه به ترویج مسیحیت در کشورهای دیگرمی پرداختند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
خرافه «کچینا» نماد خوش شانسی 🎎🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
کشف موی لئوناردو داوینچی 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
« تله پورت » چیست❓ 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
«انجیل های گنوسی» طومارهای نجع حمادی ✝️📜🔻 #ادیان_گنوسی #ادیان_پاگانیستی #ادیان_ستاره_پرست #تحریف_مسی
«انجیل های گنوسی» طومارهای نجع حمادی ✝️📜🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ در دسامبر ۱۹۴۵ یک کشاورز عرب در مصر علیا نزدیک شهر نجع حمادی کشف فوق العاده ای انجام داد که مسیر مطالعات گنوسی را از بیخ و بن دگرگون کرد . 🔷 او که در جستجوی کود برای مزارع خود بود ناگهان به کوزه بزرگ سرخ رنگی ( به اندازه یک متر ) برخورد و به این امید که گنجی یافته و نیز ازترس حمله اجنه بی درنگ کوزه را شکست . 🔶 اما نه به گنج بر خورد و نه به جن بلکه داخل کوزه سیزده جلد کتاب کهنه پاپیروسی بود که با چرم قهوه ای وزرین صحافی شده بود . 🔷 او نمی دانست که چه مجموعه فوق العاده ای از متون باستانی را کشف کرده است . دست نوشته هایی که هزار و پانصد سال پیش – احتمالا در حدود ۳۹۰ . م به دست راهبان صومعه پاکومیوس قدیس – در آنجا مدفون شده بود تا از دست راست کیشان کلیسا در امان ماند . 🔶 اینکه دست نوشته های نجع حمادی چگونه نهایتاً به دست دانشمندان رسیده خود حکایت جالبی است . 🔷 نام کاشف دست نوشته ها تا سی سال معلوم نبود . بعداز سی سال کاشف خودش را به نام محمد علی السمان معرفی کرد . 🔶 جبل التارف کوهستانی است در نزدیکی شهر نجع حمادی که حدود ۱۵۰ غار در آن می توان یافت . این غارها طبیعی است . بعضی از آنها بریده و منقوش شده و تا دوره سلسله ششم فراعنه مصر ، حدود ۴۳۰۰سال پیش گورگاه شهریاران بود . 🔷 اندکی پیش از آن که محمد علی السمان و برادرانش انتقام قتل پدر خود را بگیرند ، با شتر به آن کوهستان می رفتند تا حاک نرم و حاصلخیز آنجا را به زمین های زراعی خود ببرند . در حین کندن به آن کوزه برخوردند . محمد علی پس از شکستن کوزه پاپیروس ها را به خانه برد و گوشه ای انداخت . 🔶 برگ پاپیروس ها را جدا کرد و کنار اجاق ریخت . مادر محمد علی بعد ها گفت که بسیاری ازاین پاپیروس ها را همراه کاه داخل اجاق انداخت و برای روشن کردن آتش از آن استفاده کرد . 🔷 چند هفته بعد محمد علی و برادرانش انتقام مرگ پدر خود را گرفتند و قاتل پدرشان ، احمد اسماعیل را کشتند . از ترس پلیس و تفتیش خانه ، محمد علی از کشیش محل ، القموس بازیلیوس عبد المسیح خواست که یکی دو کتاب را برای خودش بردارد . 🔶 راغب یک معلم تاریخ یکی از کتابها را دست کشیش دیده بود و مظنون شد . یک جلد از کتاب ها را از کشیش گرفت و برای دوستش به قاهره فرستاد تا ارزش آن را دریابد . 🔷 بعدها این دست نوشته ها در بازار سیاه قاهره به فروش رفت و توجه مقامات دولتی را جلب کرد به طوری که توانستند ۵ جلد از ده جلد از مجموعه را تهیه کنندو به موزه قبطی قاهره بفرستند اما یک بخش از مجموعه که شامل پنج متن فوق العاده بود در آمریکا به فروش رفت . 🔶 خبر به گوش گیلز کیسپل مورخ برجسته ادیان دانشگاه لوترشت هلند رسید . او نیز از بنیاد یونگ در زوریخ خواست تا آن بخش از مجموعه را بخرد . آنگاه به قاهره رفت وبقیه دست نوشته ها را دید و بلافاصله انجیل توماس را کشف کرد و متوجه دیگر متون گنوسی شد . به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
«انجیل های گنوسی» طومارهای نجع حمادی ✝️📜🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ امروزه بیش ازهفتاد سال از کشف آن می گذرد و بیش از سه دهه است که به انگلیسی ترجمه و منتشر شده است . کسی بر اهمیت فوق العاده این متون تردید ندارد . 🔷 این سیزده مجموعه دست نوشته پاپیروسی زیبا در بر دارنده پنجاه و دو متن مقدس یا همان اناجیل گنوسی اند که دیرزمانی فکر می کردند از بین رفته است. 🔶 آثاری که پدران متعصب وراست کیش کلیسا قرن ها با آن مخالفت ورزیده وبا پیروان آن سر ستیز داشته اند . 🔷 این گنجینه با ارزش بازگو کننده جریانان دینی و فلسفی و عرفانی صدر مسیحیت است و باید اذعان کرد که هیچ حقیقتی پنهان نمی ماند و هیچ اندیشه ای نمی میرد حتی اگر سرکوب شود و متون مکتوب آن قرن ها زیر خاک بپوسد . 🔶 گیلز کیسپل نخستین دانشمندی بود که به محتوای نوشته های نجع حمادی پی برد . 🔻 اولین جمله ای که او خواند این بود : ” این است کلام اسرار که عیسای زنده بر زبان راند و همزادش یهودای توماس آن را مکتوب کرد ” . 🔷 کیسپل می دانست که همکارش پوئش سر آغاز انجیل توماس و قطعاتی از آن را به زبان یونانی مکشوف در دهه ۱۸۹۰ تشخیص داده بود . اما کشف کل متن ،پرسش های جدیدی به میان آورد : آیا عیسی چنان که در این متن آمده ، برادر دوقلویی داشت ؟ آیا متن مزبور واقعاً گفته های معتبری از عیسی است ؟ ♦️ درعنوان آمده ؛ انجیل به روایت توماس ، با این حال برعکس اناجیل عهد جدید ، این متن را با عنوان انجیل اسرار معرفی کرده است . 🔷 کیسپل همچنین کشف کرد که بسیاری از گفتارهای آن از عهد جدید اقتباس شده اما این سخنان در بر دارنده معانی دیگری هستند . … آنها اعمال وسخنان کاملاً متفاوت با عهد جدید را به عیسی نسبت می دهند به عنوان مثال : 🔶 ” …همراه منجی است مریم مجدلیه . اما مسیح دوست داشت او را بیش از همه شاگردان و اغلب بر دهانش بوسه می زد . دیگر شاگردان ناخشنود شدند … بدو گفتند : ” چرا او را بیش از ما دوست می داری ؟ ” منجی پاسخ داد وبدانان همی گفت ” چرا دوست ندارم شما را چنان که دوست دارم او را ؟ “ 🔷 دیگر گفتارهای این مجموعه ، باورهای عادی مسیحیان مثل زایش از باکره و یارستاخیزجسمانی را به باد انتقاد می گیرند … 🔶 پژوهندگان مجموعه نجع حمادی کشف کردند که برخی از این نوشته ها از سرچشمه نژاد انسان به شیوه ای خیلی متفاوت با قرائت معمول سفر پیدایش سخن می گویند . 🔷 مثلاً گواه حقیقت قصه باغ عدن را از چشم انداز مار تعریف می کنند ! در اینجا مار که از دیرزمان در ادبیات گنوسی به عنوان بن خرد ایزدی شمرده می شود آدم وحوا را متقاعد می کند که سهمی از معرفت برگیرند در حالی که خداوندگار آنها را به مرگ تهدید کرد و بارشک ورزی کوشیدتا آنان را از کسب معرفت باز دارد . 🔻 برای مطالعه بیشتر رجوع کنید به کتاب : ادبیات گنوسی نوشته استوارت هالروید ترجمه : ابوالقاسم اسماعیل پور به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
بعضی از ارواح قادر به پذیرش مرگ جسم نیستند 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
راهبان آدم خوار« آگوری »☠️🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
آیا فرازمینیها در گذشته زندگی در زمین را تجربه کرده اند⁉️ 👽🛸🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
📘 کتاب قبیله حیله نوع خط: چاپی ♦️ شاخه: مدعیان دروغین معنویت و مهدویت ✍️ نویسنده: ...... محمد مهدی کافی 🔹 تعداد صفحات: 217 🔸 فرمت: PDF حجم فایل: MB 5 .62 🔻 توضیحات: 🔹 مراسم قربانی کردن شیطان پرستان 🔸 فرقه اکنکار 🔹 فرقه های نوظهور 🔸 مدعیان دروغین ♦️ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه انتشار سلسله کتابهای تبلیغ، کتابی را در خصوص کارنامه مدعیان معنویت و مهدویت با عنوان «قبیله حیله» منتشر ساخت که به ضمیمه این کتاب، بازخوانی پرونده چند مدعی نیز درج شده است. این کتاب که با توزیع محدود منتشر شده است، شامل سه بخش است که بخش اول با عنوان فرقه ‏ها، چیستی و چرایی، بخش دوم باز خوانی چند پرونده و بخش سوم شامل اخبار است. جهت سفارش : @Aref39 https://eitaa.com/joinchat/2290024503C0cf243e27b
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
از دیدگاه فرقه اکنکار هریک از ما خودِ خداییم🔺 #عرفان_های_نوظهور #مدعیان_دروغین #عرفان_های_کاذب
از دیدگاه فرقه اکنکار هریک از ما خودِ خداییم 🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ خداشناسی و انسان شناسی اکنکار آن‏‌قدر درهم‌‏آمیخته است که ناخودآگاه انسان را به «انسان‏‌خدایی» رهنمون می سازد. 🔷 شاید این ویژگی از آن نوع باشد که اکنکار از آیین مسیحیت به امانت گرفته است. مسیحیت مرز بین انسان و خدا را درهم‌‏آمیخته است. 🔶 هر چند مسیحیت تمام انسان‌‏ها را خدا و یا حتی فرزند خدا نمی‌‌داند، بلکه قابلیت خدا شدن انسان با آزمونی که عیسی (علیه‌‌السلام) در مسیحیت تحریف شده از آن سربلند درآمد به اثبات رسید. 🔷 اکنکار نیز مرتبۀ عالی «انسان خدایی» را در رخ ماهانتا به تصویر کشیده است. این شبه‏‌آیین در انتهای راهِ خداشناسی و وصل‌‌های پیاپی، نوید خدا شدن و با خدا درآمیختن را به انسان می‌‌دهد. 🔻 کتاب مقدس ادعایی اکنکار در تعریف «جیوان موکتی» که حدّ اعلای آگاهی انسانی برای رسیدن به خدا است می‏‌نویسد: 🔷 «هنگامی که آدمی خود را تماماً از ارزش‌‌های جهان پیندا مبرّا کند، اکشار آغاز می‌شود و نوای بهشتی به خلسه‌ اش می‌ برد. در این رو در رویی است که درمی‌ یابد اصلاً راهی وجود نداشت، چون جایی برای رفتن نیست. عالم همه در ابدیّت است و او خود کانون منحصر به‌ فرد و نقطۀ بنیادین همۀ عالم است.»[1] 🔶 در این جملات، انسان به جایی رسیده است که بر جای خدا تکیه زده و کانون منحصر به فرد عالم شده است. « پال توئیچل ،موسس فرقه اکنکار » در جایی دیگر می‌گوید: 🔷 «وقتی آدمی این راه را بیابد، ناگهان راز اعصار بر او مکشوف می‌‌شود؛ رازی که ساده‌‎ترین چیز ممکن است؛ این‌‏که هر یک از ما خودِ حقیقتیم. ما حقیقت زنده ‌ایم (تجسّد خودِ خدا). یعنی هریک از ما خودِ خداییم، نه بخشی از تمامیّت بزرگ حقیقت!»[2] 🔶 رابطۀ بین انسان و خدا نیز در این فرقه‏، رابطه‌‌ای کاملاً وهم‌‏آلود است. هیچ‌‏کس نمی‌‌داند هدفش از وصل و نایل آمدن به درجات بالا، هدفی الهی است یا این‌‌که صرفاً برای آرامش و تعالی خود، به این اعمال و افعال دست میزند. 🔷 یک اکیست نمی‌‌داند در راه خداست که چشم بر نفسانیات خود می‌دوزد یا برای آرامش روحی و روانی خویشتنِ خویش چنین می‌کند! اصلاً انسان نمی‌‌داند آیا واقعاً خدایی غیر از خود او وجود دارد یا خود او همان خدایی است که در جست‌‏وجویش دور جهان را گردیده است! او نمی‌‌داند انسان در سیر مراحل زندگی خود به منظور خدا شدن گام برمیدارد یا در پی خدایی معهود است! 🔶 «انسان خدایی» که در این فرقه‏ رسوخ نموده، پیروانش را دچار چنین مشکلات اندیشه‌ای و ایمانی نموده است. به‌‏راستی وقتی انسانی بتواند خدای خود باشد، دیگر نیّت الهی داشتن چه معنایی می‌‏تواند داشته باشد! 🔷 بالاتر این‌که وقتی خداوندِ آیینی مجبور باشد برای اعمال خداوندیِ خود در قالب انسان درآید، دیگر چگونه می‏‌توان بین خود و خدا تمایز قائل شد❓ 🔶 این اندیشه که شاید خدای تجلّی یافته در روی زمین، خود من باشم، هرگز به انسان اجازه نمی‌‌دهد بین خود و خدا، مرزی قائل شود و حرمت او را نگاه دارد. 🔻پال توئیچل دربارۀ انسان‌‏شدن خدا می‌‏نویسد: 🔷 «پس این واقعیت است که خدا در مواقعی به مرتبۀ انسانی نزول پیدا می‌‌کند تا وظیفۀ رهبری روح را برای بازگشت به اقالیم خودش به انجام برساند.»[3] 🔶 «پال» پس از این سخن بلافاصله نحوۀ تشخیص ماهانتا را به میان می‌‌کشد تا ناخودآگاه به ذهن مخاطب خطور کند که «خدای انسان شده» همان ماهانتاست. البته (همان‏‌طور که گفتیم) «پال» هیچ ابایی از این سخن ندارد. 🔷 شریعت ‌گریزی فرقه اکنکار دقیقاً از همین منظر قابل تحلیل است. شریعت و احکامی که شرایع آسمانی به آن قائلند به دلیل ارتباطی است که بین خدا و انسان وجود دارد. جایگاه دست نایافتنی و والایی که خدای ادیان دارد انسان را وادار می‌‌کند در مقابل شریعت او سر تعظیم فرود آورده، کُرنش نماید. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
از دیدگاه فرقه اکنکار هریک از ما خودِ خداییم 🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ اما فرقه ای مثل اکنکار چون رابطۀ معناداری بین انسان و خدا تعریف نمی‌‌کند، به تمسخر و استهزای شریعت و احکام الهی می‌ پردازد. وانگهی روشن نبودن جایگاه انسان در این فرقه ، مانند بسیاری از ادیان و دین‏‌واره‏‌های دیگر باعث بروز مشکلاتی در نظام انسان‏‌شناسی و خداشناسی آن‏‌ها می‌‏شود. 🔻 در این‌‌جا گوشه‌‏ای از مباحث انسان‏‌شناسی اسلام ارائه می‌‏شود تا استواری مبانی دینی اسلام در برابر این دین‌‏واره‌‏ها روشن گردد. 🔷 انسان هرچند در اسلام دارای جایگاه ارزنده‌‏ای است، هرگز به مرتبۀ خدا شدن دست نمی‌‏یابد. از منظر اسلام انسان می‌‏تواند خدایی شود و با رنگ و بوی خدا زندگی کند اما هرگز انسان مسلمان در مسند خدایی جای نمی‏‌گیرد. 🔻 استاد مطهری گوشه‌‏ای از مباحث انسان در اسلام را طرح کرده است که سزاوار است در این‌جا بدان اشاره‌ای اجمالی شود: 🔷 «انسان در جهان‏‌بینى اسلامى داستانى شگفت دارد. انسان اسلام تنها یک حیوان مستقیم‌‏القامه که ناخنى پهن دارد و با دو پا راه مى‏‌رود و سخن مى‏‌گوید نیست. این موجود از نظر قرآن، ژرف‏‌تر و مرموزتر از این است که بتوان آن‌را با این چند کلمه تعریف کرد. 🔶 قرآن انسان را مدح‏‌ها و ستایش‏‌ها کرده و هم مذمّت‌‏ها و نکوهش‏‌ها نموده است. عالى‌‏ترین مدح‏‌ها و بزرگ‌‏ترین مذمّت‌‏هاى قرآن، دربارۀ انسان است؛ او را از آسمان و زمین و از فرشته برتر و در همان حال از دیو و چهارپایان پست‏‌تر شمرده است. 🔷 از نظر قرآن، انسان موجودى است که توانایى دارد جهان را مسخّر خویش سازد و فرشتگان را به خدمت خویش بگمارد و نیز مى‌‏تواند به «اسفل سافلین» سقوط کند؛ این خود انسان است که باید دربارۀ خود تصمیم بگیرد و سرنوشت نهایى خویش را تعیین نماید.[5] 🔻 پی‌نوشت: [1]. شریعت‏ کی‏ سوگماد، توئیچل، ترجمه هوشنگ اهرپور، بی‏جا، بی‏تا، ج1، ص 26. [2]. نی نوای الهی، توئیچل، ترجمه مهیار جلالیانی، تهران، 1381، امیر قلم، ص 23؛ اک ‏ویدیا‏ دانش ‏باستانی‏ پیامبری، توئیچل، ترجمه هوشنگ اهرپور، بی‏جا، 1376، ص 222. [3]. اکنکار کلید جهان‏‌های اسرار، ترجمه هوشنگ اهرپور، چاپ دوم، تهران، نگارستان کتاب، 1382، ص 129. [4]. مجموعه آثار، استاد شهید مطهری، انتشارات صدرا، ج‏2، ص 268. [5]. سودای دین‌داری، عبدالحسین مشکانی سبزواری، قم، نشر صهبای یقین، ص 215. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
موسسه ای به نام تجربه مرگ در کره جنوبی ⚰️🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
ترافورمینگ یا زمینی سازی یک سیاره 🌎🌕🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
آیا زمان واقعا وجود دارد⁉️ ⏱🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
📘 کتاب الجن نوع خط: تایپ شده ♦️ شاخه: متافیزیک و علوم غریبه ✍️ نویسنده: ...... 🔹 تعداد صفحات: 114 🔸 فرمت: PDF حجم فایل: MB 1.1 🔻 توضیحات: 🔹موکل 🔸موکل یعنی چی❓ 🔹موکل رو میشه احضار کرد❓ 🔸چرا جنها به تسخیر انسان درمیان❓ 🔹موکل چی کار می کنه❓ ♦️و کلی مطالب جالب در باره اجنه........ جهت سفارش : @Aref39 https://eitaa.com/joinchat/2290024503C0cf243e27b
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
آموزه‌های دور از عقل و انحرافی فرقه های تصوف 👹🔺 #صوفیه #سحر_جادو #خلسه_نشئگی_توهم #اباحی_گری #شطح_گو
آموزه‌های دور از عقل و انحرافی فرقه های تصوف 👹🔻 ♦️ شریعت اسلام دارای چهارچوبی است که به مسلمانان گوشزد می‌کند حیطه فعالیت هر یک از افراد جامعه در مواجهه با امور مادی و معنوی حیطه‌ای مشخص به نام شرع است و خطر خروج از این حیطه از سوی بزرگان دین به ایشان گوشزد شده است. 🔷 اما برخی از افراد در این زمینه پا را فراتر نهاده و در مواجهه با امور مادی و معنوی راه حل‌هایی پیشنهاد کرده‌اند که متضاد با آموزه‌های اسلامی است. 🔶 از میان کسانی که به راه حل‌های خارج از دین سفارش کرده‌اند، برخی از فرقه‌های صوفیه و یا برخی از بزرگان صوفیه است. 🔷 برخی از بزرگان صوفیه به بهانه‌های مختلف مریدان خود را از چهارچوب شرع خارج کرده و آنها را ملزم به تمرینات یا دستوراتی می‌کنند که نه تنها شرع مقدس اسلام به آن امر نفرموده است، بلکه به شدت با آن مخالف بوده و از آن نهی نموده است. ♦️ ابوحامد غزالی آورده است که یکی از شیوخ را در اوایل سیر و سلوک از شب خیزی کسالت به او دست می‌داد، بر خود الزام کرد که تمام شب روی سر بایستد تا نفس به رغبت به شب خیزی اقدام نماید. ♦️ همچنین آورده است که یکی از صوفیه برای آنکه حب مال از دل برکند هر چه داشت نقد کرد و به دریا انداخت، و ترسید که اگر انفاق کند غرور و ریای بخشش فرو گیردش. ♦️ یکی از صوفیه کسی را اجرت می‌داد که در حضور جمع فحشش دهد تا نفسش به بردباری عادت کند. دیگری زمستانها در فصل طوفانی به دریا می‌رفت تا تمرین شجاعت نماید.[1] 🔻 در حالات ابوسعيد ابوالخیر که از صوفيان معروف و به عقيده متصوفه داراى مقامات بسيار عالى است چنين مى‌خوانيم: 🔷 «در جوانى شب‌ها پس از آنکه اهل خانه به خواب مى‌رفتند آهسته برخاسته به مسجد مى‌آمد. در گوشه مسجد چاه آبى بود، طنابى را به وسط چوبى بسته و سر ديگر طناب را به پاى خود مى‌بست و سپس چوب را روى دهانه چاه گذارده، و خود را در وسط چاه تا نزديک طلوع صبح معلق مى‌ساخت و قرآن مى‌خواند. 🔶 آخر شب از چاه بيرون آمده و آهسته به خانه برمى‌گشت تا پدر و مادرش نفهمند»[2] و نیز در احوال او آمده است: 🔷 «هفت سال در بيابانى در نزديکى سرخس به مجاهدت و رياضت مشغول بود و معروف است که در اين هفت سال خار بيابان و سرگز و امثال آن مى‌خورد.»[3] 🔻 درباره ابوبکر شبلى که در اواخر قرن سوم و اوايل قرن چهارم هجرى مى‌زيست، چنين مى‌خوانيم: 🔷 «به اول که مجاهده بر دست گرفت سالهاى دراز شب نمک در چشم کشيدى تا در خواب نشود و گويند که هفت من نمک در چشم کرده بود!»[4] 🔻 همچنین درباره او اینچنین آمده است: 🔷 «نقل است که شبلى سردابه‌اى داشتى که در آنجا همى شدى و آغوشى چوب با خود بردى و هرگاه غفلتى به دل او در آمدى خویشتن بدان چوب همى زدى، و گاه بودى که همه چوبهاى که بشکستى دست و پاى خود بر دیوار همى زدى»[5] 🔶 به راستی کدام یک از ائمه یا بزرگان دین اسلام به پیروان خود امر به انجام چنین افعالی داده‌اند که صوفیه به این چنین مواردی امر می‌کنند❓ ♦️ واقعا کدام عقل سلیم موارد ذکر شده را تایید می‌کند❓ 🔷 اگر افعالی که صوفیه مرتکب می‌شوند را نه بزرگان دین تایید کرده و نه عقل سلیم به آن حکم می‌کند، حجت صوفیه برای انجام چنین افعالی چیست❓ 🔻 پی‌نوشت: [1]. ابن جوزی ابوالفرج، ترجمه علیرضا ذکاوتی قراگوزلو، نشر دانشگاهی، تهران، ص 395 [2]. محمد بن منور، اسرار التوحيد فى مقامات أبى سعيد، مصحح شفیعی کدکنی محمدرضا، آگه، تهران، 1393، صفحه 22 [3]. همان، 27 [4]. عطار محمد بن ابراهیم، تذکرة الاولياء، وانک، تهران، 1388، جلد 2، صفحه 164 [5]. همان، جلد ۱، صفحه ۲۳۵. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2