eitaa logo
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
6.1هزار دنبال‌کننده
10.7هزار عکس
1.5هزار ویدیو
192 فایل
آشنایی با فرقه های عجیب ادیان و مذاهب – عرفان های کاذب مهدویت – مدعیان دروغین مهدویت آئین ها– جشنها و مراسم عجیب عجایب جهان باستان- فرازمینیها و اتفاقاتی که توضیحی بر تبادل 👇👇 @jh1397 ❌کپی مطالب و فیلم های کانال فقط با ذکر لینک و آیدی کانال مجاز است❌
مشاهده در ایتا
دانلود
چرا « لوگوی اپل » شبيه سیب است⁉️🍎🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
ارتباط انسان با جن ازگذشته تا به امروز 👹🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ جن، گاهى در زندگى انسان تأثير گذاشته و برخى از انسان‏‌ها نيز در زندگى جنيان مؤثر مى‌‏باشند. 🔷 جنيان می‌توانند با برخى از انسان‌‏ها ارتباط برقرار كنند. و گاهى ارتباط بعضى از انسان‏‌ها با جن مشرك و كافر، موجب افزايش گمراهى و طغيان آنها مى‌‏شود: «و اينكه مردانى از بشر به مردانى از جن پناه مى‏‌بردند و آنها سبب افزايش گمراهى و طغيان ايشان مى‌‏شدند». 🔶 با توجه به آیات وارد شده در قرآن کریم می‌توان اثبات کرد که جن موجودی خیالی نیست و واقعیت دارد. و ارتباط انسان با این موجودات از سابق تا به امروز موجود می‌باشد. 🔷 این ارتباط ممکن است به صورت تسخیر و بهره‌کشی از جن توسط انسان باشد یا مسخر شدن انسان برای جن. قرآن کریم در این باره می‌فرماید: 🔶 «وَأَنَّهُ کَانَ رِجَالٌ مِّنَ ﭐلْإِنسِ يَعُوذُونَ بِرِجَالٍ مِّنَ ﭐلْجِنِّ فَزَادُوهُمْ رَهَقاً» [سوره جن، آیه ۶] راغب می‌گوید: ♦️ کلمه «عوذ» به معنای پناهنده شدن به غیر است و جمله «رهقه الامر» معنایش این است که فلان امر بر او احاطه کرد، کلمه «رهق» به گناه و طغیان هم تفسیر شده، بعضی هم آن را به ترس و شرّ معنا کرده‌اند، بعضی دیگر گفته‌اند: به معنای ذلت و ضعف است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
ارتباط انسان با جن ازگذشته تا به امروز 👹🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ جن، گاهى در زندگى انسان تأثير گذاشته
ارتباط انسان با جن ازگذشته تا به امروز 👹🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ همه‌ی این معانی لازمه معنای اصلی کلمه است و مراد از پناه بردن انس به جن، به طوری که گفته‌اند این است که در عرب رسم بوده که وقتی در مسافرت در شب به بیابانی بر می‌خوردند از شر جانوران و شر سفیهان جنّی به عزیز آن بیابان که سرپرست جنیان است، پناه می‌بردند و می‌گفتند: 🔷 من پناه می‌برم به عزیز این وادی از شر سفهای قومش.[1] و از «مقاتل» نقل شده که گفته: اولین کسی که به جن پناهنده شد طایفه‌ای از یمن و سپس قبیله بنی حنیفه بودند، و آن‌گاه در همه‌ی عرب رایج شد، ولی در زمان بعثت پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله) از رونق افتاد. 🔶 ابن شهر آشوب روایت کرده است که تمیم داری در منزلی در راه شام فرو آمد و چون خواست بخوابد، گفت: امشب من در امان اهل این وادیم که ناگاه ندایی از آن صحرا شنید که پناه به خدا ببر که جنیان کسی را امان نمی‌دهند از آنچه خدا خواهد و به تحقیق که پیغمبر امیّان مبعوث شده است و ما در «حجون» در پی او نماز کردیم و مکر شیاطین برطرف شد و جنیان را به تیر شهاب از آسمان راندند برو به نزد محمد (صلی‌الله‌علیه‌وآله) رسول پروردگار عالمیان.[2] 🔷 البته بعید نیست مراد از «پناهنده شدن به جن» این باشد که بعضی از انسان‌ها برای رسیدن به مقاصدشان به کاهنی مراجعه کنند، از او بخواهند جن را به کمک دعوت کند، و اینکه گفته‌اند: رسم بوده هرگاه از اذیت و ضررهای جن می‌ترسیدند، به مردانی از انس مراجعه می‌کردند، مربوط به همین معنا است. 🔶 برای بررسی این عنوان به دو آیه از قرآن کریم اشاره می‌کنیم: «و یاد کن روزی را که خدا همه‌ی آنان را گرد‌آوری می‌کند، سپس به فرشتگان می‌گوید: آیا اینان شما را همواره می‌پرستیدند؟! * فرشتگان می‌گویند: تو منزهی، تویی سرپرست ما نه آنان، بلکه آنان همواره جن را پرستش می‌کردند که بیشترشان به آن‌ها ایمان داشتند». [سوره سبأ، آیه‌ی ۴۰ و ۴۱] 🔷 در اینکه مفهوم پاسخ فرشتگان چیست؟ در میان مفسران بحث و گفت‌وگو است و هر یک برای آن تفسیری داشته‌اند، اما آنچه نزدیک‌تر به نظر می‌رسد این است که منظور از «جن» شیطان و سایر موجودات خبیثی است که بت‌پرستان را به عمل تشویق می‌کردند و آن را در نظرشان زینت می‌دادند. 🔶 بنا بر این مراد از عبادت جن، همان اطاعت و پیروی از فرمان و پذیرفتن وسوسه‌ی آن‌ها است، فرشتگان با اظهار تنفر و بیزاری و اعلام نارضایتی به این کار، می‌گویند: عامل اصلی این فساد، شیاطین بودند هر چند در ظاهر ما را پرستش می‌کردند.[3] 🔷 در آیه «و مشرکان برای خدا همتایانی از جن قرار دادند، در حالی که خدا همه آن‌ها را آفریده است و بدون هیچ دانشی، برای او، پسران و دخترانی ساختند او منزه و برتر است ازآنچه وصف می‌کنند!». [سوره انعام، آیه ۱۰۰] 🔶 در این آیات به گوشه‌ای از عقاید نادرست و خرافات مشرکان و صاحبان مذهب باطله و جواب منطقی آن‌ها اشاره شده است. در اینکه آیا منظور از جن در اینجا معنی لغوی آن یعنی موجودات ناپیدا و پوشیده از حس انسان است یا طایفه جن که قرآن بارها درباره‌ی آن‌ها سخن گفته است، مفسران دو احتمال داده‌اند: 🔷 بنابر احتمال اول ممکن است آیه اشاره به کسانی داشته باشد که فرشتگان یا هر موجود ناپیدای دیگر را می‌پرستیدند، ولی بنا بر احتمال دوم، آیه اشاره به کسانی می‌کند که طایفه جن را شریک‌های خداوند یا همسران او می‌دانستند، «کلبی» در کتاب «الاصنام» نقل می‌کند که: 🔶 یکی از طوائف عرب به نام «بنو ملیح» که شعبه‌ای از قبیله «خزاعه» بود، جن را می‌پرستیدند، حتی گفته می‌شود که پرستش و عبادت جن و عقیده به الوهیت آن‌ها در میان مذاهب خرافی یونان قدیم و هند نیز وجود داشته است . ♦️ به طوری که از آیه ۱۵۸ سوره صافات «وَ جَعَلُوا بَینَهُ وَ بَینَ الجِنَّةِ نَسَباً» (خداوند و جن را خویشاوند می‌دانستند) استفاده می‌شود در میان عرب کسانی بودند که نوعی رابطه خویشاوندی برای جن با خدا قائل بودند و به طوری که بسیاری از مفسران نقل کرده‌اند قریش بر این باور بودند که خداوند با جنیان ازدواج کرده و فرشتگان ثمره این ازدواج‌اند! سپس به این پندار خرافی پاسخ گفته و می‌گوید: «با اینکه خداوند آن‌ها را (یعنی جن را) آفریده است».[4] 🔻پی‌نوشت: [1] . علامه مجلسی، بحارالانوار، بیروت داراحیاء التراث العربی، ۱۳۶۰، ج ۶۰، ص ۱۲۱. [2] . شیخ عباس قمی، منتهی الآمال، ج ۱، ۱۳۹۰، ص ۹۱. [3] . مکارم شیرازی، تفسیر نمونه، ج ۱۸، تهران: دارالکتب الاسلامی، ۱۳۵۷، ص ۱۱۸. [4] . علی‌محمد راهی، جایگاه و نقش جن در نظام آفرینش، ۱۳۹۴، ص ۱۲۲. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
خرافه « شهاب یا افتادن ستاره » نماد خوش شانسی 💫🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
قانون عجیب « گیری سوته گومن » 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
طول عجیب «دی ان ای» انسان 🧬🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
جایگاه گاو در آئین زرتشتی و هندوییسم 🐄🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
ترويج شیطان‌پرستی در هالیوود 👹📽🔺 #پرستش_جن_شیطان #پرستش_جن #پرستش_غیرخدا #ادعاهای_عجیب #انحطاط_درم
ترويج شیطان‌پرستی در هالیوود 👹📽🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ اهانت به اديان الهى به عنوان آزادى بيان در اعمال و سخنان این فرقه ترويج و تبليغ مى‌‏شود. امروز گروه‌‏هاى شيطان‌‏پرستی عملاً پرچم جنگ با خدا را برافراشته‌‏اند. 🔷 گذشته از اعتقادات، اعمال و سنبل‌‏ها، شيطان‌‏پرستان ظاهرى متفاوت با ديگران دارند كه مى‌‏توان آنها را حتى از جمع تشخيص داد. این فرقه توانست با کمک سینما در تمام نقاط دنیا نشر پیدا کند. 🔶 «شیطان‌پرستی» یک حرکت مکتبی، شبه‌مکتبی و یا فلسفی است که هواداران آن شیطان را یک طرح و الگوی اصلی و به وجود آمده قبل از عالم هستی می‌پندارند. 🔷 شیطان‌پرستی در برخی شاخه‌های آن به معنای پرستش شیطان به معنای قدرتی بسیار قوی‌تر و مؤثرتر از نیروهای خیر همچون خدا است. 🔶 در شیطان‌پرستی، غیر از استفاده از شیطان به عنوان قدرت تاریکی و قدرت مطلق، از نیروها، جنیان و روح‌های پلید و شیطانی نیز برای پرستش و الهام استفاده می‌شود؛ درنهایت، «شیطان‌پرستی» را می‌توان به الهام از نیروی شر و پرستش قدرت پلیدی معنا کرد.[1] 🔻 این فرقه شاخه‌های گوناگونی دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از: 1♦️ شیطان‌پرستی فلسفی: این نوع شیطان‌پرستی بر مبنای اندیشه‌ی «آنتون زندر لاوی» که در «کتاب مقدس شیطان» و دیگر آثارش آمده، تشکیل شده است. لاوی مؤسس «کلیسای شیطان» در سال ۱۹۶۶. م بود و تحت تأثیر نوشته‌های برخی فلاسفه‌ی غربی به تأسیس این جریان پرداخت. 🔷 شیطان‌پرستی فلسفی، خود را خدای خود می‌داند و خویش را ملزم می‌کند که به طرز فکر گروهی وفادار نباشد و در اِزای آن، گرایش‌های فردی داشته باشد. در نظر شیطان‌پرستانِ فلسفی، محور و مرکزیت عالم هستی، خود انسان است و عموماً به خدایی برای پرستش قائل نیستند و حیات اخروی و زندگی پس از مرگ را نفی می‌کنند. 2 ♦️ شیطان‌پرستی دینی: گرایش‌های شیطان‌پرستی دینی، اغلب مشابه شیطان‌پرستی فلسفی است. با این تفاوت که معمولاً پیش‌نیاز، این است که یک شیطان‌پرست دینی باید به یک یا چند الهه‌ی شرور و شیطانی معتقد باشد و آن‌ها را پرستش کند. 🔷 مکان عبادت و پرستش شیطان توسط این گروه «معبد سِت» نام دارد که «مایکل آکینو» یکی از مأموران سازمان سی.آی.ای آن را اداره می‌کند. این گروه یک جریان سنتی نیز دارد که بیشتر در مناطق کُرد زبان عراق و ایران حضور دارند و فرقه‌ی «یزیدیه» نامیده می‌شوند. 🔶 این گروه، شیطان را «طاووس مَلِک» می‌نامند و معتقدند که بر آدم برتری دارد و به همین دلیل تمرد ابلیس و سجده نکردن او را در برابر انسان را عملی برحق می‌دانند.[2] 3♦️ شیطان‌پرستی گوتیک: این فرقه از شیطان‌پرستان به دوران «تفتیش عقاید مذهبی» از طرف کلیسا مربوط می‌شوند. کلیسا در این دوره، وحشتناک‌ترین جنایات را علیه مردم روا می‌داشت و انسان‌های فراوانی را به جرم سحر می‌سوزاندند. 🔷 رفتار کلیسا در قرون‌وسطا مهم‌ترین عامل برای پیدایش این گروه از شیطان‌پرستان بود که برای مقابله با تعالیم کلیسا، آموزه‌های شیطانی را بنا نهادند. 🔶 این نوع شیطان‌پرستان معمولاً متهم به اعمالی از قبیل خوردن نوزادان، بُز کشی، قربانی کردن دختران باکره و نفرت از مسیحیان‌اند. این طرز فکر در کتاب «پتک جادوگران» آمده است. 4 ♦️ شیطان‌پرستی آتئیستیک: این گروه، هیچ خدایی را قبول ندارد و منکر خدایند. عقیده دارند قدرت خدایان، همان اندازه‌ای است که پیروانشان قدرت دارند. این گروه به هیچ موجود ماورایی از جمله شیطان عقیده‌ای ندارند و همه‌ی امور فرا مادی را نفی می‌کنند. نگرش این گروه مطابق اندیشه‌ای خدا ناباوران است. 🔷 شماری از آثار سینمایی و تلویزیونی، این جریان را در قالب به تصویر کشیدن اندیشه‌ها، مراسم، نمادها، نوع پوشش و دیگر امور مرتبط با آن، نشان می‌دهند. فیلم «رانندگی خشمگین» مراسم گروهی از شیطان‌پرستان را نشان می‌دهد. ♦️ این افراد قصد دارند با قربانی کردن نوزادی برای شیطان، حکومت شیطان بر روی زمین را پایه‌ریزی کنند. در این فیلم، نمادها و اندیشه‌های جریان شیطان‌پرستی دیده می‌شود و مهم‌ترین آن قدرتمند نشان دادن شیطان است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
ترويج شیطان‌پرستی در هالیوود 👹📽🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ اولین گروه از این موضوع را فیلم‌هایی تشکیل می‌دهند که عقاید خرافی درباره‌ی شیطان را با رویکرد ذکر شده در انواع شیطان‌پرستی، نشان می‌دهند. نمونه‌هایی در بحث مربوط به شیطان و نفی وجود خدا آمد که بیشتر آن‌ها در این موضوع نیز قرار می‌گیرند. 🔷 هم‌چنین نمونه‌های دیگری نیز وجود دارد؛ از جمله در فیلم «بچه‌ی رزماری» گروه شیطان‌پرستان در پی تولد و نگهداری از نوزادی هستند که فرزند شیطان محسوب می‌شود. این مولود در آینده‌ای نزدیک، جهان را به تسخیر شیطان در خواهد آورد. 🔶 گروه موسیقی راک در فیلم «بدن جنیفر» برای رسیدن به شهرت قصد دارند دختری را برای شیطان قربانی کنند. آن‌ها برای اجرای این مراسم از آموزه‌های «کتاب مقدس» استفاده می‌کنند. این کتاب همان‌گونه که ذکر شد مربوط به شیطان‌پرستان فلسفی است. نکته‌ی قابل توجه در این فیلم آن است که این گروه موسیقی با قربانی برای شیطان به شهرتی فراگیر می‌رسند. 🔷 بخشی از فیلم‌هایی که با شیطان‌پرستی مرتبط است، علاوه بر تبیین اندیشه‌های مرتبط با این جریان، از شخصیت‌های مطرح در این فرقه نیز استفاده می‌کند. یا این توضیح که اشخاص مهم و صاحب جایگاه در این فرقه به عنوان عاملی اصلی در تولید فیلم قرار می‌گیرند. با این کار، علاوه بر تبیین نگرش شیطان‌پرستی و تبلیغ آن، این افراد نیز در معرض توجه مخاطبان قرار می‌گیرند که باعث مطرح شدن و محبوبیت آنان می‌شود. 🔶 از جمله «آنتوان زندر لاوی» مؤسس شیطان‌پرستی فلسفی و کلیسای شیطان، در فیلم «باران شیطان» بازی می‌کند و علاوه بر آن در تولید فیلم‌هایی دیگری نیز نقش داشته است. «مریلین منسون» خواننده شیطان‌پرستی که پست‌ترین کارهای ممکن را در ویدئو کلیپ‌هایش انجام می‌دهد، در ده‌ها فیلم به عنوان خواننده، موسیقی‌دان، کارگردان، تهیه کننده، بازیگر و... حضور داشته است. 🔷 البته تمام این آثار، نشانی از شیطان‌پرستی ندارد؛ اما حضور او تبلیغی برای این جریان است. مهم‌ترین اثر در مجموعه کارهای او، بازیگری در فیلم «بزرگ راه گمشده» اثر کارگردان مطرح سینما «دیوید لینچ» است. 🔶 برای آخرین نمونه، از این افراد می‌توان «راب زامبی» را نام برد. او پرکارترین شیطان‌پرست در عرصه‌ی سینما و تلویزیون است و تا به حال ده اثر را کارگردانی کرده است. از مهم‌ترین فیلم‌های او می‌توان فیلم «خانه‌ی هزار جسد» و دو قسمت «هالویین» را نام برد. تمام آثار او پر از مفاهیم شیطانی و سکانس‌های خشونت بار و جنسی است. 🔷 قالب سینمایی که در زمینه‌ی فیلم‌های مرتبط با شیطان‌پرستی استفاده می‌شود معمولاً گونه‌ی ترسناک است؛ زیرا در این فیلم‌ها ترس از موجود ماورایی یا اتفاقی هولناک وجود دارد که معمولاً به شری از جانب شیطان بازگشت می‌کند. ♦️ تحلیل محتوای این فیلم‌ها می توان از توضیحاتی که درباره‌ی انواع و نگرش شیطان‌پرستی را در «هنجارشکنی» خلاصه کرد؛ یعنی هر آنچه آموزه‌های دینی یا اجتماعی تائید می‌کنند. این گروه به آن آموزه‌ها «نه» می‌گوید و وارونه‌ی آن را انجام می‌دهند. همین الگو در شیوه‌ی آرایش و پوشش آنان نیز دیده می‌شود و سبکی مورد استفاده قرار می‌گیرد که در هیچ فرهنگ دینی و عقلانی پذیرفته نیست[3]. 🔻پی‌نوشت: [1] . امین‌خندقی، جواد، شناخت و بررسی شیطان‌پرستی، قم: نشر ولاء منتظر، ص ۳۸. [2] . محمدجواد مشکور، فرهنگ فِرَق اسلامی، مشهد: نشر آستان مقدس، ۱۳۷۵، ص ۴۷۲. [3] . جواد امین‌خندقی، دین و سینما، آموزه‌های اخلاقی و ارزشی، قم: نشر ولاء، ۱۳۹۱، ص ۱۸۳. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
آیا سفر به ماه حقيقت دارد یا بزرگترین دروغ تاریخ است⁉️🌓🚀🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
پیشگویی از روی استخوان حیوانات 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
هفت آبشار شیرآباد منطقه خاص و مورد توجه انجمن‌های مخفی و علوم غریبه 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
نفی معاد در« نیروانا » بودیسم ☯️☸️🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ معاد در لغت به معنى «بازگشت» است و در اصطلاح متكلّمان، بازگشت انسان پس از مرگ و حيات یافتن دوباره او است. 🔷 در معاد انسان بار دیگر زنده خواهد شد و در روز حساب به حساب و اعمال او رسيدگى خواهند كرد و نيكوكاران به ثواب و نِعم جاودانى و بدكاران به كيفر و عذاب خود مى‏‌رسند. 🔶 معاد گاهى به معنى «زمان عود» استعمال مى‌‏شود؛ يعنى زمانى كه ارواح به اجسام خود بازگشت می‌‏کنند و گاهى به معنى «مكان عود» به کار می‌‏رود. 🔷 و گاهى به معنی «نفس بازگشت» است. در اين مقام به معنی سوم است و آن وجود و هستى، مرتبه دوم است براى اجسام، و بازگشت ايشان است بعد از مردن و متفرق گرديدن بدن‌‏هاى ايشان.[1] ♦️ معاد، باوری است که ادیان توحیدی بر اساس وحی بدان معتقدند. بر این‏ اساس، روز واپسین یا معاد، روزی است که از انسان‌‏ها درباره نیک و زشت اعمال خود پرسش می‌‏کنند و پاداش و جزا می‌‏دهند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
نفی معاد در« نیروانا » بودیسم ☯️☸️🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ معاد در لغت به معنى «بازگشت» است و در ا
نفی معاد در« نیروانا » بودیسم ☯️☸️🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ فرهنگ ادیان جهان در توضیح واژه معاد‏شناسی و آخرت‌‏شناسی می‏‌نویسد: «آموزه واپسین چیزها (به یونانی تا اسخاتا ta eschata) خواه شخصی و خواه کیهانی. 🔷 معتقدات معادشناختی توصیف‏ کننده چیزی هستند که سرانجام یا به صورت بازگشتن به حالت مطلوبِ اولیه روی خواهد داد یا بر حسب عمل خلّاق تازه‏‌ای از جانب خدا. 🔶 در هر یک از این دو صورت، خدا از آرمان درست‏کاری حمایت خواهد کرد و یا سلطنت و ملکوت خود را برقرار خواهد ساخت».[2] 🔷 تعریفی که در این کتاب بدان اشاره شده، مبتنی بر سنّت مسیحی-یهودی است. البته در اسلام نیز تقریباً همین‏‌گونه با معاد روبه‏‌رو هستیم. این بحث در کلام اسلام، ذیل مباحث فرجام‏‌شناسی طرح می‌‏شود. 🔶 در فرجام‏‌شناسی ابتدا دربارۀ فرجام فردیِ افراد بحث شده، به معاد‏شناسی می‌‏پردازند. سپس فرجام اجتماعی را مطالعه می‌‏کنند و به موعودشناسی می‌‏رسند. به‏‌هر روی باور به معاد، همان باور به روز واپسین یا رستاخیز است که تمام روح‏‌ها به سوی پروردگارشان بازمی‌‏گردند و از آنان حساب‏رسی می‏‌شود. ♦️ نیروانا یادگاری از بودیسم 🔷 نیروانا به آن دلیل که در بسیاری از دین‏واره‏‌ها غایت تلقی می‌‏شود، اهمیت دارد. در باور آنان، رسیدن به نیروانا خلاصی از تناسخ و پایان رنج هر انسانی است. نیروانا پیش‏تر از بودیسم به یادگار مانده است. 🔶 در بودیسم پس از گذر از مراحل هشت‌‏گانه شریف، انسان به نیروانا یا نیروانه دست می‏‌یابد: «طی کردن این هشت گام، جهل و آرزو را از میان می‏‌برد، ذهن را روشن می‏‌سازد و آرامش و تعادل و قرار می‌‏آورد . 🔷 در نتیجه آن، رنج و پریشانی به پایان می‌‏رسد و گردونه زمان برای تولّد دوباره از چرخش باز می‌‏ایستد. نیل به این مرتبت و رسیدن به این کمال را «نیروانا »(nirvana) می‌‏گویند».[3] 🔶 در بیان دیگری «نیروانا؛ توصیف حالت آن انسانی است که آتش همۀ شهوات را در خود خاموش کرده و در نتیجه از رنج و پریشانی خلاصی یافته است».[4] فرهنگ جامع ادیان نیروانه را این گونه تعریف کرده است: 🔷 «نیروانه در آیین بودا و سایر دین‏‌هایی که خاستگاه هندی دارند، بالاترین خوش‏دلی ممکن است». در فرهنگ انگلیسی آکسفورد آمده است که «در الهیات بودایی، خاموشی وجود فردی و جذب‏‌شدن در روح متعال است». 🔶 این تعریف، هم گمراه‌‏کننده است و هم غلط. آیین بودا «روح متعال» نمی‏‌‏شناسد... در اصل به معنی ندمیدن و خاموش شدن بود، مثل فرو نشاندن یا خاموش شدن سه آتش آز، کینه و فریب. 🔷 نیروانه از نظر روانی حالتی از آزادی درونی بزرگ و خودانگیختگی است که دل در آن به آرامش برتر و صفا و پایندگی می‌‏رسد. 🔶 این یافتِ قدّیسان بودایی و مقصد پیروان آن‏‌ها است. کتاب‏‌های کهن بودایی دانسته و سنجیده از حل مسائل مربوط به پایگاه هستی‏‌شناختیِ نیروانه یا وضعِ پس از مرگِ قدّیسان، خودداری می‏‌کنند.[5] ♦️ به ‏‌هر روی نیروانه یا نیروانا حالتی است که دین‏واره‌‏هایی مثل بودا و شبه بودا آن‏‌را به عنوان غایت تعریف کرده‌‏اند و با آن، سعی در پر کردن خلأ معادباوری دارند.[6] 🔻 پی‌نوشت: [1]. فرهنگ علم كلام، خاتمى، احمد، تهران، نشر صبا، 1370، ج 1، ص 204. [2]. فرهنگ ادیان جهان، هینلز، جان راسل، قم، مرکز مطالعات و تحقیقات ادیان و مذاهب، 1386، ص 595. [3]. معرفی مکتب‏های فلسفی هند،چاترجی، ساتیش چاندرا، قم، مرکز مطالعات و تحقیقات ادیان و مذاهب، 1384، ص 130. [4]. معرفی مکتب‏های فلسفی هند،چاترجی، ساتیش چاندرا، قم، مرکز مطالعات و تحقیقات ادیان و مذاهب، 1384، 277. [5]. فرهنگ ادیان جهان، هینلز، جان راسل، قم، مرکز مطالعات و تحقیقات ادیان و مذاهب، 1386، ص 651. [6]. فرجام من و تو، عبدالحسین مشکانی سبزواری، نشر صهبای یقین، قم، ص 25. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
پیشگویی های عجیب « رابرت نیکسون » 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
« قوم برگزیده » در تعالیم مشترک کابالیست ها از گذشته تا امروز 🔯🕎🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ کابالا به‌عنوان طریقی که آموزه‌های خویش را برآمده از بَطن کتاب مقدس می‌داند، به پویایی و نهادینه شدن اندیشه (برتری قومی) کمک شایانی کرده است. 🔷 نژادپرستی و پرداختن به امر (قوم برگزیده)، از تعالیم مشترک کابالیست های گذشته و امروز است. به نظر می‌رسد کتاب زوهر بیش از هر متن کابالایی دیگر به کاوش و بیان ریشه‌های برتری قوم یهود از غیر یهودیان پرداخته است؛ گویا اینکه کابالیستهای معاصر نیز بر اساس همین متن، بر اصول نژادپرستانه خود پافشاری می‌کنند. 🔶 دریکی از این متون می‌خوانیم: «(ربی آبا) روزی در حال بحث با (ربی شمعون بن یوحای)[۱] درباره آموزش‌های تورات بود. او از ربی شمعون پرسید: ♦️«چرا از همه اقوام جهان تنها یهودیان موقع قرائت تورات خود را به عقب و جلو تکان می‌دهند و این عمل برایشان طبیعی است که بی‌حرکت و ساکن ننشینند❓» به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
« قوم برگزیده » در تعالیم مشترک کابالیست ها از گذشته تا امروز 🔯🕎🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ کابالا به‌عنو
« قوم برگزیده » در تعالیم مشترک کابالیست ها از گذشته تا امروز 🔯🕎🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ 🔻 ربی شمعون پاسخ داد: 🔷 «افسوس برای این بشریت که مانند گله سرگردانی است و از درک و فهم عاجز است. همین عمل تکان خوردن به‌تنهایی برای تشخیص ارواح مقدس اسرائیل از ارواح ظالمان کافی است. روح اسرائیل از چراغ مقدس گرفته‌شده است... 🔶 همین‌که این چراغ از فروغ تورات آسمانی روشن گردید، دیگر حتی یک‌لحظه هم از حرکت باز‌نمی‌ایستند؛ مانند شعله شمعی که هرگز ساکن نیست؛ برای همین وقتی یکی از فرزندان اسرائیل یک کلمه از تورات را بر زبان می‌آورد، شعله‌ای برمی‌افروزد که دیگر نمی‌توانند بی‌حرکت بمانند. 🔷 پس ما چون شعله شمع به عقب و جلو حرکت می‌کنیم اما روح ظالمان مانند تکه کاهی است که موقع سوختن شعله ندارد. شبیه به چوبی که بدون شعله می‌سوزد.»[۲] 🔶 «متن فوق که مربوط به بخش‌هایی از کتاب (زوهر) است بر این باور کابالیست ها که معنای انسان، فقط در قوم برگزیده یهود خلاصه می‌شود، تأکید می‌ورزد. 🔷 تفاوت جوهری میان یهودیان و غیر یهودیان از عناوین مطرح‌شده در زوهر است. بر اساس این تعالیم، روح غیر یهودیان متعلق به جهان زیرین است که جایگاه شیاطین می‌باشد؛ درحالی‌که روح فرد یهودی حداقل قابلیت رسیدن به ساحت امور الهی را دارد.» 🔶 «زوهر یکی از علل برگزیدگی قوم یهود را اعطای تورات به ایشان می‌داند. طبق این دیدگاه تورات پیش از آنکه به یهود عرضه شود، به اقوام گوناگون ارائه شد؛ اما اقوام از پذیرش آن خودداری کردند؛ زیرا دستورات تورات در تعارض بازندگی تبهکارانه ایشان بود! 🔷 از دیدگاه پیروان کابالا، یهودیان برگزیده‌شده‌اند که انرژی‌های نهفته در تورات را به جریان اندازند و از این طریق از برخورد و آشفتگی در جهان پیشگیری کنند تا آرامش و صلح برجهان حکم‌فرما شود قوانین تورات به این قوم توانایی لازم برای رسیدن به مقاصد و اهدافشان را می‌دهد[۳] 🔶 از منظر ایشان همین امر مایه برگزیدگی بنی‌اسرائیل بر سایر ملل شده است.» ازنظر هواداران کابالا برگزیدگی قوم یهود به موارد ذکرشده، ختم نمی‌شود. 🔷 سرزمین اسرائیل و به‌خصوص اورشلیم نیز از دیدگاه کابالیست ها خدا در آن حلول کرده است، نسبت به سایر سرزمین‌ها از تقدس وبرتری خاصی برخوردار‌است. سکونت در این سرزمین به‌مثابه ایمان است و هرکس خارج از آن به سر ببرد، مؤمن به‌حساب نمی‌آید.[۴] 🔶 «قابل‌توجه است که سرزمین فلسطین اشغالی و به‌خصوص مرکز آن اورشلیم بالاترین نقطه در همه عالم و مرکز انرژی جهان است.» 🔷 در حقیقت اگر در منابع کلاسیک کابالا، سرزمین مقدس، زمین خداوند دانسته می‌شود که باید از آن مراقبت کنند! اما کابالیست های معاصر، آن را مرکز انرژی‌ها و نیروهایی می‌دانند که تاریخ عالم را می‌سازد و همین توهم مایه برتری سرزمین یهودیان بر دیگر ملل از دیدگاه ایشان کافی است.[۵] 🔶 به هر صورت آموزه‌های تلمود و سپس کابالا، از یهودیان، قومی ساخت که بی‌پروا خود را جزئی از خداوند قلمداد می‌کنند و برگزیدگی قومی را نه یک موهبت الهی، که حقی از حقوق خویش می‌دانند و معتقدند: «حتی اگر قوم یهود به بی‌راهه برود، بر خدا لازم است آن حق و دین را ادا کند.»[۶] 🔷 با این اوصاف تأکید یهودیان بر برتری قومی و نژادی، آنان را در طول تاریخ به ملتی منزوی تبدیل کرد و موجبات تنفر سایر ملل و اقوام را فراهم ساخت. ♦️ توهّم برتری نژادی و اسطوره قوم برتر بودن درنهایت بهانه و دست‌آویزی برای غصب سرزمین فلسطین و توجیه کردن سلطه ظالمانه صهیونیست‌های جنایتکار بر سرزمین به‌ظاهر موعود را فراهم آورد. 🔻 پی‌نوشت : [۱] متصوفه قرن دوم که کتاب زوهر به او نسبت داده‌شده است. « Simeon ben yochai» [۲]. برگ، فیلیپ اس، کابالا برای همه، نشر مرکز تحقیقات علوم کابالا، ۱۹۸۹م، صص۲۲۸-۲۲۷ [۳]. برگ، فیلیپ اس، کابالا برای همه، نشر مرکز تحقیقات علوم کابالا، ۱۹۸۹م، ص ۱۴۸ [۴]. المسیری، عبدالوهاب، دایره المعارف یهود، یهودیت، صهیونیسم، ترجمه موسسه فرهنگی و مطالعات و پژوهش‌های خاورمیانه، ۱۳۷۲-۱۳۸۴، ج۵، تهران، ص۷۸ [۵]. برسی و نقد مبانی نظری کابالیسم، فاطمه مهدیه، نشر صهبای یقین، ۱۳۹۳، ص ۱۵۳ [۶]. گندمی، رضا، اندیشه قوم برگزیده در یهودیت، هفت‌آسمان ۱۳۸۴، شماره ۲۶، ص۸۱. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
شبح « بروکن » 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2