eitaa logo
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
3.6هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
564 ویدیو
800 فایل
گریز زیارت عاشورا ، دعای کمیل و دعای توسل و جوشن کبیر https://eitaa.com/gorizhaayemaddahi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. 👌 هَل مِن ناصر از تو لبیّک از من پای عشقت میدم رگ گردن یبن الحسن یبن الحسن السّلامُ علی صاحب الزّمان یا مهدی ای امیر زمین، ماه آسمان یا مهدی من غلام توئم تا تهِ جهان یا مهدی یا طلعت الرّشیده یا غُرّة الحمیده از این فراق و دوری جونم به لب رسیده ((یا منتَظَر عجّل فرج)) هستی لیلا و من هم مجنونم ای جان زهرا دردت به جونم یبن الحسن یبن الحسن السّلام علی کِشتی نجات یا مهدی این تویی همه کارهء کائنات یا مهدی ای الهی بشه جون من فدات یا مهدی رحمانی و رحیمی ای دلبر صمیمی مولا بقیة الله تو عشق زندگیمی ((یا منتَظَر عجّل فرج)) وارث ذوالفقار حیدری برازنده ی توئه رهبری یبن الحسن یبن الحسن السّلامُ علی نور الأصفیاء یا مهدی استغاثه ی مشهور انبیاء یا مهدی العجل بسه دیگه آقا بیا یا مهدی ای صاحب و امیرم محبوب بی نظیرم از این همه جدایی باید برات بمیرم ((یا منتَظَر عجّل فرج)) 🌺 👇
. 🔻من همچون سگ اصحاب کهف در آستانه مزار امامین کاظمین(ع) زانو زده ام 🔹خواجه نصیر الدین طوسی که خود بزرگ فیلسوف، منجم، ادیب، فقیه و ریاضیدان جهان اسلام است، وقتی خود را در آستانه مرگ می بیند، وصیت می نماید که مرا از جوار باب الحوائج، موسی بن جعفر(ع) بیرون نبرید و در آن حرم شریف دفن نمایید و برای احترام به مقام آن امام بزرگوار، هیچ یک از القاب مرسوم «آیت الله، علامه و...» بر قبرم ننویسید بلکه این آیه قرآن «وَ کَلْبُهُمْ باسِطٌ ذِراعَیْهِ بِالْوَصید» را بنویسید. 🔰این آیه که مربوط به داستان اصحاب کهف در قرآن است، نشان از فهم و درک خواجه نصیرالدین است که می گوید: «من همچون سگ اصحاب کهف در آستانه مزار امامین کاظمین(ع) زانو زده ام.» .
. ◼️ مقتل حضرت عباس علیه السلام از کتاب شریف"بحارالانوار" علامه مجلسی "رحمه الله" می‌نویسد: لَمَّا رَأى وَحدَتَهُ أتىٰ أخاهُ و قالَ يا أخي هَل مِن رُخصَةٍ؟ ▪️وقتی كه حضرت اباالفضل علیه السلام، تنهائى برادر را ديد، آمد خدمت امام حسین و عرضه داشت: يا أخاه! آيا رخصت جهاد به من میدهى؟ فَبَكَىٰ الْحسينُ علیه السلامُ بُكاءً شَديداً  ▪️امام حسين عليه السلام گريه شديدى كرد. ثُمَّ قالَ يا أَخِي أَنْتَ صَاحِبُ لِوَائِي وَ إِذَا مَضَيْتَ تَفَرَّقَ عَسْكَرِي ▪️بعد فرمود: اى برادر! تو علمدار منى، اگه تو شهيد بشوی لشكر من از هم می پاشد. فَقَالَ الْعَبَّاسُ قَدْ ضَاقَ صَدْرِي وَ سَئِمْتُ مِنَ الْحَيَاةِ وَ أُرِيدُ أَنْ أَطْلُبَ ثَأْرِي مِنْ هَؤُلَاءِ الْمُنَافِقِينَ . ▪️حضرت عباس علیه السلام عرضه داشت: سينه ام تنگ شده و از زندگى خسته شده ام. ميخواهم از اين منافقین خونخواهى كنم.  فَقَالَ الْحُسَيْنُ فَاطْلُبْ لِهَؤُلَاءِ الْأَطْفَالِ قَلِيلًا مِنَ الْمَاءِ ▪️امام حسين عليه السلام فرمود: پس مقدارى آب از براى اين كودكان طلب كن.  فَذَهَبَ الْعَباسُ و وَعَّظَهُم و حَذَرَهُم فَلَم يَنْفَعهُم  ▪️اباالفضل العباس علیه السلام آمد و آن مردم گمراه را موعظه نمود و از اين جنايت بر حذر داشت، ولى اثرى نكرد فَرَجَعَ إلىٰ أخيهِ فَأَخبَرَهُ ▪️عباس به سوى امام حسين مراجعت کرد و آن حضرت را آگاه نمود.  فَسَمِعَ الْأطفَالَ يُنادونَ الْعَطَشَ الْعَطَشَ ▪️ناگاه شنيد كه كودكان فرياد ميزنند العطش! العطش!  فَرَكِبَ فَرَسَهُ و أَخَذَ رُمحَهُ و الْقِربَةَ و قَصَدَ نَحوَ الْفُراتِ ▪️حضرت عباس عليه السلام بر اسب خود سوار شد و نيزه و مشك را برداشت و متوجه فرات گرديد.  فَأَحاطَ به أربَعَةُ آلافٍ مِمَّنْ كانوا مُوَكِّلينَ بِالْفُراتِ ▪️تعداد چهار هزار نفر كه موكل آب فرات بودند آن بزرگوار را محاصره كردند.  و رَمَوهُ بِالنِبالِ فَكَشَفَهُم ▪️او را تير باران کردند ولى او لشكر را شكافت . و قُتِلَ مِنهُم عَلىٰ ما رُوِيَ ثَمانينَ رَجُلاً حَتّىٰ دَخَلَ الْماءَ. ▪️و بنا بآنچه كه روايت شده تعداد هشتاد نفر از دشمن را كشت تا بر سر آب رسيد.  فَلَمَّا أرادَ أنْ يَشرِبَ غُرفَةً مِنَ الْماءِ ذَكَرَ عَطَشَ الْحسينِ و أهلِ بَيتِهِ فَرَمَىٰ الْماءَ ▪️وقتى خواست مُشتى از آب بياشامد، بياد تشنگى امام حسين و اهل بيت آن حضرت افتاد و آب را ريخت.  و مَلَأَ الْقِربَةَ و حَمَلَها عَلىٰ كِتفِهِ الْأيمَنِ و تَوَجَّهَ نَحوَ الْخَيمَةِ ▪️پس از اينكه مشك را پر از آب كرد و به دوش راست خود انداخت متوجه خيمه ها گرديد.  فَقَطَعوا عليه الطَّريقَ و أحاطوا بِه مِنْ كُلِّ جانِبٍ ▪️دشمنان سر راه بر آن حضرت گرفتند و از هر طرفى او را محاصره نمودند.  فَحارَبَهُم حَتّىٰ ضَرَبَهُ نوفِلُ الْأزرَقِ عَلىٰ يَدِهِ الْيُمنَىٰ فَقَطَعَها ▪️حضرت عباس عليه السلام با آنان جنگید تا اينكه نوفل بن ازرق دست راست آن حضرت را قطع كرد. فَحَمَلَ الْقِربَةَ عَلىٰ كِتفِهِ الْأيسَرِ فَضَرَبَهُ نوفِلٌ فَقَطَعَ يَدَهُ الْيُسرَىٰ مِنَ الزِّند ِ ▪️آن بزرگوار مشك را به دوش چپ انداخت و نوفل دست چپ وى را هم از بند جدا كرد.  فَحَمَلَ الْقِربَةَ بِأسْنانِهِ ▪️حضرت عباس عليه السلام به ناچار مشك را به دندان گرفت.  فَجاءَهُ سَهمٌ فأصابَ الْقِربَةَ و اُريقَ ماؤُها ▪️ناگاه تيرى به طرف آن بزرگوار آمد و به مشك آب اصابت نموده آب روى زمين ريخت ثُمَّ جاءَهُ سَهمٌ آخَرَ فأصابَ صَدرَهُ ▪️سپس تير ديگرى آمد و بر سينه مباركش جاى گرفت! فَانْقَلَبَ عَن فَرَسِهِ ▪️پس از اين جريان بود كه از بالاى اسب خود به زمين سقوط كرد  و صَاحَ إلىٰ أخيهِ الْحسينِ أدْرِكْني ▪️و فرياد زد: يا اخا ادركنى.  فَلَمَّا أتاهُ رَآهُ صَريعاً فَبَكَىٰ ▪️وقتى امام حسين عليه السلام آمد و آن حضرت را ديد كه از پاى در آمده است گريان شد  و قالَ الْحسينُ الْآنَ انْكَسَرَ ظَهْرِي وَ قَلَّتْ حِيلَتِي. ▪️امام حسين فرمود: يعنى الان پشتم شكست و بی چاره شدم. 📚بحارالانوار ج۴۵ص۴١ .
◼️ درد و دل جگرسوز سیدالشهداء عَلَيْهِ السَّلَام در علقمه با قمر بنی هاشم علیه السلام برخی از مقاتل، نوشته اند: وقتی که سیدالشهدا علیه السلام در علقمه، در پی برادرش ابالفضل العباس علیه السلام می آمد، اینگونه فریاد برمی آورد: أيْنَ اَخي؟ أيْنَ ساعِدِي؟ أيْنَ الْعَبّاس؟ ▪️برادرم کجاست؟ بازوی دستم کجاست؟ عباسم کجاست؟ و وقتی که بر بالین برادر رسید، اینگونه خطاب کرد : يا أخي! اَلآنَ قَلَّتْ حيلَتي، يا أخي! أنائِمٌ أنتَ و الْقَومُ يَظُنُّونَ إنّي جُبِنْتُ عَنِ الْقِتالِ، ▪️ای برادرم! الان دیگر بیچاره شدم. ای برادرم! تو اینجا آرمیدی و این جماعت گمان می‌کنند که من از جنگ می ترسم يَعِزُّ عَلَيَّ أنْ أراكَ عَلىٰ الرَّمضاءِ مُرَمِّلاً بِدِمائِكَ، يا أخي! تَركْتَني وَحيداً، غَريباً بَينَ الْأعداءِ. ▪️به خدا بر من سخت است تو را بر ریگ و رمل بیابان آغشته به خون ببینم. ای برادر! مرا تنها و غریب بین دشمنان و گذاشتی و رفتی؟! 📚وسیلة الدارین ص ۳۱۵ .
. 👈🏼 مرحوم آیت‌الله در سخنرانی خود در تهران در سال1383قمری می فرمود: ➖ با این ‌که ما به وجود مسعود امام زمان ارواحنافداه عقیده داریم، با این‌که او را امام حیّ غائب می ‌دانیم، ولی از ولیّ وقتمان امام زمان ارواحنافداه غافلیم و خیلی هم دوریم؛ و این غفلت، از لمّه‌ های شیطانی است. شیطان از همه رِندتر است، و از همه ما در هر رشته ‌ای استادتر است، و شاهرگ‌های هر چیزی را می‌داند، و می‌داند که ما رعیّت امام زمان هستیم، و این رعیّت بودنِ امام زمان، یکی از شاهرگ‌های بزرگ شیعه است، و می‌خواهد این شاهرگ را قطع کند. ➖ او این مطلب را فهمیده که هر کس خودش را به دربار امام زمان بچسباند، پشتش به کوه بند است، و آن کسی که از مقام حکومت این بزرگوار بریده است و قائم به خودش است، هر قدر هم که قوی باشد، باز سست است. لذا این شیطان درصدد است که ما را از حضرت بقیةالله دور دارد، با این‌که امروز وظیفه ما این است که جز به امام زمان هیچ ذکری را متذکر نشویم. ➖ اگر از فکر جانمان غافلیم، باید از فکر جانانمان -‌که امام زمان است- غـافل نباشیم. مع ‌ذلک ابداً به فکر این بزرگوار نیستیم. ➖ وسائل معیّنه ‌ایست که از قِبَل خدا معین شده است و امر شده است که باید به آن وسائل متوسل شویم. ما شیعه باید به آن وسائل متوسل شویم. احکم و اقدم و اعظم و اقرب الوسائل، اعلیحضرت بقیةالله علیه السلام است. این استاد پدرسوخته ما، شیطان، جلوی اخیار و ابرار ما را باز می ‌کند که به هر وسیله‌ای متوسل شوند، ولی نمی‌گذارد که به امام زمان علیه‌السلام متوسل شوند. اگر آفتابی تابان در اختیار باشد، آیا شخص عاقل با این که هوا آفتابی هست، کتاب را می‌برد کنج اطاق تاریک و با شعلۀ کبریت می ‌خواند؟ آیا این کار عاقلانه است؟ از امام زمان -ارواحنا فداه- غافلیم. ➖ اصلاً شیطان در همه جا ما را به زمین می‌زند. در این مراحل، منبری‌های ما را هم به زمین می‌زند. در همه جا شیطان، من را به زمین زده، ولی تاکنون ۲۲ سال است که نتوانسته است مرا درباره صاحب ‌الزمان علیه‌السلام به زمین بزند. ➖ نذر امام زمان علیه‌السلام کنید، از هر کس دیگری زودتر برآورده می‌شود. متوسل به امام زمان علیه‌السلام بشوید. هیچ توسّلی با توسل به علیه السلام اصلاً قابل مقایسه نیست. ➖ باب الله، امروز امام زمان علیه السلام است: «بَابُ اللهِ الَّذِي مِنْهُ يُؤْتَى»، امام زمان علیه السلام است، «سبب متّصل» امام زمان علیه السلام است، «حبل الله المتین»، امام زمان علیه السلام است. به ما امر شده هر چه از خدا می‌ خواهیم، از این راه بخواهیم. اگر می‌ خواهیم به خدا نزدیک شویم، از این راه برویم. ➖ صراط مستقیم امام زمان علیه السلام است، همان «إهْدِنَا الصِّراطَ الْمُسْتَقيمَ». روایت در کتاب «اثبات‌الهداة» شیخ حرّ عاملی نقل شده است که امام علیه السلام فرمود: مقصود از صراط مستقیم، معرفت امام زمان علیه السلام و دنبال او رفتن است. راهی که خدا باز کرده به حرم معرفت و تجرید، امام زمان است. سلیمانی را که خدا از اوج لاهوت به چاه ناسوت انداخته است، امام زمان است و باید به او بچسبیم، امّا از او فراموش کرده ‌ایم. ➖ چه موقع رفتی به در خانه امام زمان علیه‌السلام که تو را ناامیدت کرده باشد؟ ای خاک بر سر من اگر این آقا به اندازه حضرت عبدالعظیم مشکل‌گشایی نکند. آخر چرا نذر امام زمان علیه‌السلام نمی‌کنید؟ مجالس ما در تمام دورۀ سال راجع به ائمه دیگر است، درحالی‌که ده تا مجلس درباره امام زمان نداریم. ➖ در تمام این شهر تهران -‌که قریب دو میلیون جمعیت دارد‌- قطع ندارم که روزهای جمعه صد تا دعای ندبه داشته باشیم به نام امام زمان علیه‌السلام. مجلسِ توسل منعقد کنید. اگر این کار را کردید و به قدر امام ‌زاده‌ها نتیجه نگرفتید، بیایید زبان مرا مقراض کنید. اگر امتحان نکرده باشم، به این محکمی صحبت نمی‌کنم. 📚 سخنرانی های مدرسه مروی تهران، ۲۹ ماه رمضان سال ۱۳۸۳ قمری .
‍ . ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ اگه گرفتاری بگو یا جواد الائمه اگه گنهکاری بگو یا جواد الائمه اگه دوسش داری بگو یا جواد الائمه یا جواد الائمه کار من همین گداییه کار تو گره گشاییه اسم تو براش مقدسه هرکسی امام رضاییه کرم تو،آبروی رو سیاها حرم تو،سرپناه بی پناها ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بمیرم آقا از غمت یا جواد الائمه چه غریبونس ماتمت یا جواد الائمه قاتل تو بود محرمت یا جواد الائمه یا جواد الائمه هر نفس برا تو مشکله روبروت خنده ی قاتله ای امون صدای ناله هات گم شده میون هلهله فدای تو،ای غریب توی خونه بدن تو،رو زمینه نیمه جونه ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ جونی نمونده تو تنت یا جواد الائمه اگه تو غربت کشتنت یا جواد الائمه نشده غارت پیرهنت یا جواد الائمه یا جواد الائمه کربلا ولی امون نبود کربلا به غیر خون نبود جدتون سه روز به روی خاک کربلا یه سایبون نبود سر حسین،از تن پاکش جدا شد تن حسین،بین خاک و خون رها شد ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ✍ 👇
Mansoor Arzi - Ghoseh Va Gham.mp3
10.09M
▪️توسل به ▪️غصه و غم،اشک و ماتم را به ما دادی حسین ▪️🎤 غصه و غم، اشک و ماتم را به من دادى حسين بهترينهاى دو عالم را به من دادى حسين يازده ماه است کارم را معطل کرده اند خوب شد ماه محرم را به من دادى حسين هر زمان دم مي دهم يعنى ز تو دم مي زنم نيستم عيسا ولى دم را به من دادى حسين خانه زاد کربلايم خانه ات آباد باد! خانه ام آباد شد، غم را به من دادى حسين پيش ختم الانبيا و پيش ختم الاوصيا همنشينى دو خاتم را به من دادى حسين من محرم تا محرم فطرس اين خانه ام بال من افتاد، بالم را به من دادى حسين من حسينيه شدم رخت سياهم پرچمم اى به قربانت که پرچم را به من دادى حسين کار با باران ندارم گريه هايم را نگير بهتر از باران زمزم را به من دادى حسين ريزه خواران محرم سفره دار عالمند سفره هاى چند حاتم را به من دادى حسین من کنار سفره هاى روضه ات آدم شدم توبه مقبولِ آدم را به من دادى حسين ✍علي اكبر لطیفیان
Moharram 1401 - Abozar Biukafi - Zamine - Namahang.mp3
2.34M
‍ . 📋 کاری برات نکردم / ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ کاری برات نکردم ولی میون قتلگاه دعام کردی به درد تو نخوردم ولی تو از رو نیزه‌ها صدام کردی یا بابَ نجات الاُمَّة زیر دست و پا چه میکنی جانا ای عزیز زینب روی نیزه‌ها چه میکنی ای کشته‌ی فتاده به هامون حسین من ، حسین من ای صید دست و پا زده در خون حسین من ، حسین من "ای شهید ، ای غریب" ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ حاج ابوذر بیوکافی🎤 .
‍ ‍ . ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ دوای هر دردی ، دنیامو زیر و رو کردی گرفتی دستامو ، آقا تو واقعا مردی تو واقعا خوبی ، تو قلب من تو محبوبی دل سیاهم شد ، با عشق تو طلاکوبی خدا برام نگهت داره ،که واقعا عزیزی حقیقتا به تو دل بستم ، حقیقتا عزیزی اسمت اشکمو ، جاری میکنه آدم واسه ی تو هر کاری میکنه من هر دفعه آبرو ریزی میکنم آقامه که آبرو داری میکنه ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ غمت خوش آهنگه ، خیلی دلم برات تنگه خودت یه کاری کن ، حالا که قلب من سنگه به آسمون خیرم ، من با غم تو درگیرم دلم توی ابراست ، ذکر حسین که میگیرم سیاهیات عوضم کرده ، حقیقتا عجیبه نمیرم از در این خونه ، قسم به این کتیبه اسمت مرهم دردامه حسین دارم به همه میگم آقامه حسین هر جایی باشم برات سینه میزنم هرجایی مثل نفس همرامه حسین ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ توو عاشقی بابه ، عکست رو قلب من قابه به عشق تو زندم ، قلبم به نام اربابه اسیرتم خیلی ، مجنونتم تویی لیلی به غیر تو آقا ، قلبم نداره هیچ میلی بیا بگیر سرمو ارباب ، که واقعا حقیره یه نوکر بد نالایق ، میخواد برات بمیره ای زیبا ترین تقدیرم حسین از دنیای بدون روضت سیرم حسین یا تو کربلا یا تو روضه آخرش از غم های زینبت میمیرم حسین ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ✍ 👇
enc_16862418013250862413684.mp3
3.27M
▪️سینه زنی امام حسین ع ▪️دوای هر دردی... ▪️
delbar-baba-porkave.mp3
1.88M
▪️شور حضرت رقیه س ▪️محترمه مثل عباس علی... ▪️ ‍ . سلام الله علیها عرض سلام ، محضر رقیه بانوی عزیز شهر شام عرض سلام ، اون که تو سه سالگی با خطبه هاش کرده قیام ، رقیه عرض سلام ، خدمت شاهی که هستم از ازل براش غلام عرض سلام ، به جلال و جبروت حضرت والا مقام ، رقیه تموم زندگیه من شده این سه ساله رقیه دوریه من ز روضه هات محاله محرم شبای سوم پر شور و حاله رقیه ماه بی همتا رقیه زهرا رقیه سکان دار کل دنیا یکتا رقیه هستیه حضرت زینب حلما رقیه دیده بان روی دوش سقا رقیه شه بانو یارقیه ................................. بند دوم محترمه ، مثل عباس علی تو کربلا باجنمه محترمه ، صاحب غلام و خادم و کنیز و حشمه رقیه محترمه ، جایگاه او رو شونه ی امیر علقمه محترمه ، دست حاجات داره مثل باباش با کرمه رقیه نه تنها تو شهر شام و کوفه قهرمانه چرا که وسعت نام او تا بیکرانه برات اربعینم دست رقیه جانه رقیه فرمانده لشگر بابا یاور بابا دردونه ی علی اکبر دلبر بابا مثل سیبی که از وسط، به دو نیمه شده هستی تو ام ابیها مادر بابا شه بانو یارقیه سبک و شعر .
enc_16836219856278714895944.mp3
1.84M
▪️نوحه و شور امام حسین ع ▪️بی رمقی و بی حالی... ▪️محترمه مثل عباس علی...
. 🔶نکات قابل ذکر در اقسام و انواع روضه روضه ها معمولا تلفيقی از اين انواع هستند و گاهی يكي از انواع در روضه ظهور بيشتري دارد. 🔷روضه سخت و سنگين و آتشين را در جايي بخوانيد كه حق مطلب ادا شود و اصطلاحا مستمع اهل سوز و حال و اشك باشد و حال مجلس به درجهاي رسيده باشد كه آمادگي درك و اثر پذيري آن را داشته باشد. 🔶روضه احساسي را تقريبا همه جا ميشود خواند، زيرا اگر اشكي هم برايش ريخته نشود و نالهاي هم نباشد مطلب لوث نميشود. لذا توصيه ميكنيم ذاكريني كه در ابتداي راه هستند از اين نوع روضه بيشتر استفاده كنند. 🔷انواع ديگر روضه معمولا زير مجموعهاي از روضه هاي سخت و احساسي ميباشند، لذا با توجه به اينكه در كدام دايره قرار بگيرند، حكم آن مورد به انواع ديگر جاري ميشود. 🔶روضه هاي تحقيقي و تحليلي را در اماكني بخوانيد كه مستمعين آن مجلس اهل فن و يا اهل علم باشند و معمولا اينگونه روضه ها در مجالس عاميانه كاربرد زيادي ندارند. 🔷در خواندن روضه هاي كشفي و مكاشفه اي نسبت به شخص كاشف و ناقل و اعتبار او دقت بسيار داشته باشيد و توجه داشته باشيد كه از هر مدعي كشفي نميتوان نقل سخن كرد. راههاي شناخت اين مطلب، يكي شناختي است كه خودمان با تحقيق علمي به دست ميآوريم و ديگر اعتماد بزرگان عالم تشيع و اهل فضل به شخص كاشف است. 🔶در روضه هاي استنباطي، هم ميتوان از استنباط شخصي استفاده كرد و هم ميتوان از استنباط بزرگان عالم مرثيه سرايي. البته براي استنباط شخصي مقدماتي لازم است كه بهتر است ذاكرين ابتدا آن مقدمات را كسب كنند و بعد به استنباط بپردازند. —--------------------- .👇
🔴 [جلسه‌ی دوم] خرداد ۱۴۰۲شمسی 👈🏼 فیش منبرهای 👈🏼 شهادت امام نهم شیعیان علیهم‌السلام 📚 مطالب مطرح شده: ۱. مدح امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه تاکی به‌سوز و آه نشینم به‌راه تو ۲. علم امام محمدتقی علیه‌السلام در کودکی و امامتِ ایشان _ پیامبرانی که در کودکی به‌نبوت و رسالت رسیدند _ سؤالات مهمِ علمی در یک مجلس ۳. نظرِ علمای موافق و مخالف، درباره‌ی سیطره‌ی علمی حضرت ۴. آگاهی امام جواد علیه‌السلام از درونِ افراد _ نقل داستان طی‌الأرض حضرت، از علی‌بن‌خالد 🔆