eitaa logo
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
5.4هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
607 ویدیو
834 فایل
گریز زیارت عاشورا ، دعای کمیل و دعای توسل و جوشن کبیر https://eitaa.com/gorizhaayemaddahi
مشاهده در ایتا
دانلود
شب 26محرم 1445-دکتر رفیعی.mp3
10.59M
🎙 | حجت الاسلام والمسلمین 🎙️ویژه برنامه شب بیست و ششم محرم ۱۴۴۵ در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)(۲۱مرداد ۱۴۰۲)
شیرخوارگان.mp3
24.18M
🔳 حجت الاسلام و المسلمین ▫️موضوع: مراسم شیر خوارگان حسینی ⏱30 تیر 1402
. 🦋بانویی که به خاطر حجاب، امام زمان (عج) را دید 🔸یکى از علماء بزرگ (مرحوم آیة الله سید باقر مجتهد سیستانى پدر آیة الله سید على سیستانى ومرحوم سید محمود مجتهد سیستانى ) در مشهد مقدس براى آنکه به محضر امام زمان عجل اللّه شرفیاب شود ختم زیارت عاشورا در چهل جمعه هر هفته در مسجدى از مساجد شهر آغاز می کند ایشان فرمودند: در یکى از جمعه هاى آخرین ، ناگهان شعاع نورى را مشاهده کردم که از خانه ى نزدیک آن مسجدى که من در آن مشغول به زیارت عاشورا بودم می تابید، حال عجیبى به من دست داد، از جاى برخاستم و بدنبال آن نور به در آن خانه رفتم ، خانه کوچک و فقیرانه اى بود، از درون خانه نور عجیبى می تابید. در زدم وقتى در را باز کردند، مشاهده کردم حضرت ولى عصر امام زمان عجل اللّه در یکى از اتاق هاى آن خانه تشریف داشتند و در آن اتاق جنازه اى را مشاهده کردم که پارچه اى سفید بروى آن کشیده بودند، وقتى من وارد شدم و اشک ریزان سلام کردم ، حضرت بمن فرمودند: چرا اینگونه دنبال من می گردى و رنج ها را متحمّل می شوى ؟ مثل این باشید (اشاره به آن جنازه کردند) تا من دنبال شما بیایم ! 🔸بعد فرمودند: این بانوئى است که در دوره بى حجابى (رضا خان پهلوى ) هفت سال از خانه بیرون نیامده مبادا نامحرم او را ببیند! 📗گوهر صدف، ص 48 اللهم اجعل محیای محیا محمد و آل محمد .
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
📻 بشنوید |نکته دوم 🎤 #دکتر_محمد_فراهانی 🕌 مجمع یاس کبود 🗓 یکشنبه ۱۴۰۲/۰۵/۲۲ ✅ #آموزش_مداحی مستمعی
لطفاً وقت بزارید و مطالعه بفرمایید اجرتون با حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم جمیعاً و رحمة الله و برکاته مدتی است در این فکر هستم که سخنانی رو بر زبانم‌جاری کنم و در حدِ سوادِ نداشته خودم و علمِ بلاعملِ خودم ، نکاتی رو به برخی از عزیزان شاعر و مداح بزرگوار اطلاع بدم تا حسب وظیفه‌ امر به معروف کرده باشم و نهی از منکر اما متاسفانه همیشه با بزرگان وقتی مشورت میشده یا با برخی از عزیزان در خصوص این که آیا چنین حرف هایی بزنم یا خیر ، دستور به صبر داده میشد اما با توجه به این که مشاهده میکنیم که این انحراف روز به روز بیشتر میشه ، برخود واجب دونستم نکاتی رو عرض کنم : متاسفانه یک اصطلاح بینِ برخی مادحین و برخی از شعرای عزیز باب شده و اون هم یا هست و تحتِ این عنوان ، افرادی که تریبون دارن ، هر حرفی رو به خودشون اجازه میدن که در جلسات اهلبیت علیهم السلام بر سر زبانشون جاری کنند روضه های فوق العاده باز و مکشوف بخونن و ذره ای شرم از حضرات معصومین علیهم السلام که در جلسه هستند نداشته باشند یا کلماتی بر زبان جاری کنند که مخالفِ مبانی اسلام و هست برای مثال روضه از نوامیسِ آل الله علیهم السلام برخی از مداحان میخونن که در این مدت مشاهده کردم در جلساتِ متعدد که هیچ سندِ روایی و هیچ منبعی برای روضه وجود نداره و به گونه ای روضه مکشوف از حضرت زینب سلام الله علیها خوانده میشه که اصلاً بیانش دور از ادب هست به قولِ یکی از قدیمی های با معرفت که به من میفرمودند ، وقتی به نوامیسِ اهلبیت علیهم السلام رسیدی ، دهنت رو آب بکش ، قبلش استغفار کن ، سرت رو پایین بینداز ، ادب کن و فقط و فقط اشاره مختصری به روضه این بزرگوران کن و سریع رد شو که شما در حدِ روضه خوندنِ باز و مکشوف از نوامیس آل الله علیهم السلام نیستید ‌و رعایتِ احوالِ حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا له الفداء در جلسات رو باید بکنید برای مثال در این مدت که نزدیک به اربعین حسینی هستیم ، مشاهده میکنم که برخی از مداحان و شاعران گرامی در اشعار و مداحی های خودشون ، خطاب به سید الشهدا علیه السلام جملاتی رو بیان می کنند که این جملات بیش از آن که نشات گرفته از معرفت باشه ، نشات گرفته از عدم مطالعه و سطح پایینِ سوادِ مذهبی و معرفتی هست یا این که خطاب به سید الشهدا علیه السلام بیان میشه که : _ یعنی برای ما کربلا جا نبود که مارو ببری ؟ یادت باشه آقا که مارو امسال هم نبردی... ! استغفرالله و اتوب الیه ماموم برای امامِ خود خط و نشان میکشه ؟ دقیقاً حضرت باید چه موضوعی رو یادشون بمونه ؟ چه نوع حرف زدن با مولا اباعبدالله الحسین علیه السلام هست‌؟ این اصطلاحاتِ کوچه بازاری اصلا در شان حضرات معصومین علیهم السلام نیست ... چرا به اسمِ ثواب و دلی حرف زدن ، چنین حرف هایی باید بر سرِ زبان جاری بشه؟ به قول یکی از اساتیدِ بزرگوارم ، قرار بر این هست که مداح و شاعر ، مردم باشن ، نه این که باشن این ادبیات وقتی در یک جمعِ هیئتی بیان بشه ، مستمعین هم اینطوری فکر میکنند که اینگونه حرف زدن با حضرات معصومین علیهم السلام ایرادی نداره مخصوصاً که امروز یک عده از مداحان و شعرا، خوشبختانه یا متاسفانه قبله آمالِ یک سری از جوانان و نوجوانان هستند در هیئاتشون انتساب هرگونه نقص از قبیلِ فراموشی ، نشنیدنِ صدا ، ندیدنِ نوکران ، بی محلی کردن به نوکران ، قهر کردنِ این بزرگواران با نوکرانشون و نبردنشون به کربلای معلی و امثالهم ، خلافِ نص صریحِ هست إِنَّمَا يُرِيدُ ٱللَّهُ لِيُذۡهِبَ عَنكُمُ ٱلرِّجۡسَ أَهۡلَ ٱلۡبَيۡتِ وَيُطَهِّرَكُمۡ تَطۡهِيرٗا ﴿۳۳﴾ هرگونه نقص و پلیدی و ناپاکی دور از اهلبیت علیهم السلام هست نسیان و فراموشی هم به همین طریق دور از اهلبیت علیهم السلام هست مراقب بیاناتمون باید باشیم وقتی میکروفون به دست میگیریم و تریبون در اختیار ما قرار میگیره با این مقدمه ، تصمیم بر این گرفتم ، برای مدتی روی یک سری از مبانی معرفتی نسبت به حضراتِ معصومین علیهم السلام کار بشه و مطالبش در این کانال قرار داده بشه تا ضمن مطالعه توسط شما بزرگواران ، به سطحِ معرفت و شناختمون نسبت به جایگاهِ والای آل الله علیهم السلام روز به روز افزوده بشه ... التماس دعای فراوان یونس وصالی (یونس) ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
لطفاً وقت بزارید و مطالعه بفرمایید اجرتون با حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها بسم الله الرحمن الرح
. لطفاً وقت بزارید و مطالعه بفرمایید اجرتون با حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم و رحمة الله یکی از نکاتی که در زمینه رعایتِ شانِ حضراتِ معصومین علیهم السلام در اشعار و مداحی ها باید مورد توجه قرار بگیره این موضوع هست که شاعر و مداح نباید در بیان فضائل اهل البیت علیهم السلام یا بیانِ مصائبشان ، چیزی جز کلامِ معصوم علیه السلام بیان کرده و از حد و حدود مشخص شده از طرف آل الله علیهم السلام نباید تجاوز شود امروزه متاسفانه یکی از مباحثی که باب شده ، روضه مکشوف خواندن از نوامیس اهل بیت علیهم السلام هست که این روضه ها با کمترین ابا و شرمی متاسفانه خوانده میشه چرا باید یک مداح و یک شاعر در اشعار خود و مداحی های خود اینقدر مانور بر اینجور روضه ها بدهند؟ مگر نوامیس اهلبیت علیهم السلام جزوِ اسرار الله نیستند؟ مصائبشان مگر جزوِ اسرار الهی نیست؟ چرا در بیان مصائب نوامیس آل الله علیهم السلام ، در حدودی که حضرات معصومین علیهم السلام تعیین و تبیین کرده اند حرکت نمیکنیم؟ نحوه بیانِ مصائب اسارت نوامیس آل الله علیهم السلام در زیارت ناحیه مقدسه رو نگاه کنید ! وَ سُبِيَ اَهلُکَ کَالعَبِيدِ وَ صُفِدُوا بِالحَديِدِ فُوقَ اَقتابِ المَطّيات تَلفَحُ وُجُوهَهُم حَرُّ الهاجِراتِ يُساقُونَ فِي البَرارِي وَ الفَلَوات اَيدِيَهُم مَغلُولَهٌ اِلَي العِناقِ يُطافُ بِهِم فِي الاَسواقِ فَوَيلٍ لِلعُصاه الفُسّاقِ ترجمه : اي جد بزرگوار فراموش نمي کنم آن هنگام را که پس از شهادتت افراد خانواده ات را مانند بردگان اسير کردند و زنجير آهنين به آنها بستند و آنها را بر فراز شتران تندرو بي سرپوش و فاقد محمل (با کمال بي احترامي) سوار نمودند که پوست صورتشان از شدت گرماي سوزان سوخت، آنها در بيابان ها و راه ها حرکت داده شدند، دست هايشان را به گردن هايشان بستند و در کوچه ها و ميدان ها عبور دادند واي بر آن مردم گنهکار و بي شرم وقتی وجود مقدس امام زمان ارواحنا له الفداء در بیان این مصائب سخت و سنگین ، فقط اشاره به این روضه ها میکنند ، چرا ما روضه هارا مکشوف میخوانیم؟ چرا اصرار بر این موضوع داریم که با ریز ریزِ جزئیات بیان کنیم ؟ چه اصراری بر این هست که ما در اشعار و مداحی ها سراغ موی سر نوامیس آل الله برویم ؟ چرا به این راحتی مبحث معجر کشیده شدن از سر حضرات بدون هیچ ترس و ابا و شرمی باید بیان شود؟ در مکالمه با یکی از دوستان در این زمینه ، ایشان فرمودند که برای این که سوزِ جلسه بیشتر بشود و حالِ گریه و اشک زیادتر شود چنین میکنیم ! آیا مداحانِ قدیمی ، چنین میکردند؟ مرحوم‌شیخ‌احمدِ کافی رحمت الله علیه در روضه هایشان که فایل های صوتی آن موجود است ، کجا چنین روضه هایی رو میخواندند ؟ به خصوص که جمعیتی که پای منبر این عالم بزرگوار بودند ، هیچگاه پای منبر یکی از امروزی ها ننشسته اند ‌‌‌... آیا ایشان به هر وسیله ای مجلس را منقلب میکرد؟ خدایش رحمت کند یکی از بزرگانِ شهرِ ما وقتی میخواست روضه عصر روز عاشورا را بخواند ، قبل از این که در میان نامحرمان قرار گرفتنِ حضرتِ زینب سلام الله علیها را بیان‌کند ، تمام قد می ایستاد ، سر خود را به زیر می انداخت ، و نزدیک به ۱۰ بار طلب بخشش از امام زمان علیه السلام میکرد و جمله معروفی داشت که میگفت :امیدوارم دروغ باشد ... و بعد از آن تازه میگفت زینب سلام الله علیها نگاه کرد دید محرمی برایش نمانده است و روضه را به پایان میرساند اما امروز چطور است؟ امام صادق علیه السلام فرمودند : كِتمانُ سِرِّنا جِهادٌ في سبيلِ اللّه پوشيده نگه داشتن اسرار ما، جهاد در راه خداست نشانی :  بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار علیهم السلام   جلد۷۲  صفحه۷۰   عنوان باب :   الجزء الثاني و السبعون  تتمة كتاب العشرة تتمة أبواب حقوق المؤمنين بعضهم على بعض و بعض أحوالهم باب 45 فضل كتمان السر و ذم الإذاعة چند سوال میپرسم و پاسخش رو واگذار‌میکنم به وجدانمان : به جای این که اصرار بر روضه مکشوف خواندن کنیم و هر ادبیاتی رو بر زبانمون‌جاری‌کنیم برای این که قطره اشکی از چشمِ عزاداران بیاید آیا بهتر نیست حالِ دلمون رو خوب کنیم؟ آیا بهتر نیست با زبانی که قرار است نام مقدس معصومین علیهم السلام بر آن جاری شود ، دروغ و تهمت و غیبت و افترا و امثالهم را مرتکب نشویم ؟ آیا بهتر نیست شب زنده داری داشته باشیم و به اصطلاحِ نمکِ روضه ها و سوزِ صدایمان‌ را از خدا بخواهیم ؟ آیا بهتر نیست با خلوص نیت لب به روضه باز کنیم؟ آیا بهتر نیست؟ ... ✍ یونس وصالی (یونس) .
01.mp3
46.6M
جلسـه عصـر هـای جمعـه آل ياسيـــن ویژه برنامه شهادت علیه السلام مـورخ 20 مردادماه 1402
1.mp3
5.09M
( سلام الله علیها ) روضه اسارت و بازار شام دیگر پدر جان غُصه ی نان را ندارم نان دارم اما ای پدر دندان ندارم ... اینجا به من مردی کنیز و خارجی گفت من را ببر من طاقت بهتان ندارم
1.mp3
48.17M
🎧 | قسمت هشتم 🔹 🔹 شب آخر محرم‌الحرام ١۴۴۵ 🔹 حسینیه بیت‌الکریم
. 🩸 صلوات‌الله علیه و پیرمرد شامی 🩸 🥀 اولین سخن حضرت سجاد علیه‌السلام بعد از ، در شهر آن هنگامى بود که اسرا روى پله‏هاى مسجد ایستاده بودند. 🥀 پیرمردى از اهالى شام نزد آنها آمد و گفت: سپاس خداى را که شما را کشت و هلاک کرد. شهرها و روستاها را از آسیب مردان شما آرامش برقرار ساخت و امیرالمؤمنین یزید را بر شما مسلط گردانید. 🥀 سیدالساجدین علیه‌السلام به آن پیرمرد گفت: آیا قرآن خوانده‏اى؟ گفت: بلى! فرمود: آیا این آیه را مى‏شناسى: «قل لا اسالکم علیه اجرا الا المودة فى القربى‏» بگو اى پیامبر! در مقابل ابلاغ رسالت، مزدى از شما نخواستم مگر اینکه خویشانم را دوست‏بدارید؟ گفت: آرى خوانده‏ام. 🥀 امام علیه السلام فرمود: اى پیرمرد! ما همان «قربى‏» هستیم. سپس پرسید: آیا این آیه را قرائت کرده‏اى که خداى سبحان فرموده است: «و اعلموا انما غنمتم من شى‏ء فان لله خمسه و للرسول و لذى القربى‏» و بدانید هر چیزى که به غنیمت گرفتید، یک پنجم آن براى خدا و پیامبر و از آن خویشاوندان اوست؟ گفت: بلى! امام فرمود: اى پیرمرد ما همان «ذى القربى‏» هستیم! 🥀 امام بار دیگر پرسید: آیا این آیه را تلاوت کرده‏اى: «انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و یطهرکم تطهیرا» همانا خدا مى‏خواهد آلودگى را از شما خاندان بزداید و شما را پاک و پاکیزه گرداند؟! پیرمرد پاسخ داد: آرى این آیه را هم خوانده‏ام. حضرت سجاد علیه‌السلام فرمود: اى پیرمرد! ما همان اهل‏بیتى هستیم که خداوند آیه تطهیر را مخصوص ما قرار داد. 🥀 پیرمرد ساکت‏ شد و از سخنانى که گفته بود، شرمنده و پشیمان شد و با تعجب پرسید: شما را به خدا! شما همانهائید؟! 🥀 سپس على بن الحسین علیهما‌السلام فرمود: بدون هیچ شکى به خدا ما همانها هستیم و به حق جدمان سوگند، ما همانهائیم! 🥀 با سخنان امام سجاد علیه‌السلام پیرمرد منقلب شد، شروع به گریه کرد، عمامه‏اش را به زمین انداخت، سر به آسمان بلند کرد و گفت: خدایا! من از دشمنان آل محمد، اعم از جن و انس، بیزارم. سپس به امام زین‏العابدین علیه السلام عرض کرد: آیا راهى براى توبه من هست؟! 🥀 امام فرمود: بله! اگر بازگردى، خداوند توبه تو را مى‏پذیرد و تو با ما خواهى بود. پیرمرد گفت: من توبه مى‏کنم! 🥀 هنگامى که خبر گفتگوى امام علیه‌السلام و پیرمرد به یزید رسید، دستور داد آن پیرمرد را به شهادت رساندند. 📕 بحارالأنوار جلد ۴۵ صفحه ۱۲۹
. . 🔸شامیان خنده به زخم جگر ما نزنید ای وای... ای وای... ‌من نمیدونم چی به آقا گذشته 🔸شامیان خنده به زخم جگر ما نزنید 🔸ساز با ناله ی ذریه زهرا نزنید یا صاحب الزمان از امام سجاد پرسیدن... آقاجان... کجا براتون سخت گذشت حضرت فرموند الشام...الشام... الشام 🔸سر مردان خدا را به سر نیزه زدید 🔸مرد باشید، دگر سنگ به زن ها نزنید امان از اون شبی که... ما رو دم دروازه شام نگه داشتند... شهر رو آذین بندی کردن... ‌ گفتن خارجی ها میخواهند وارد بشن تا وارد شهر شام شدیم .. هرکس هر چی بدست داشت... به ما میزد... یکی با سنگ میزد... یکی خاکستر میریخت... یکی خارجی میگفت... ای وای ای وای ..... 🔸به زنان سنگ اگر بر سر بازار زدید 🔸دختران را به کنار سر بابا نزنید یا صاحب الزمان منو ببخشید... 🔸علی و فاطمه در بین شما ایستادند خدا لعنتشون کنه... 🔸پیش چشم علی و فاطمه ما را نزنید 🔳 حتما شنیدید وقتی فاطمه معصومه به شهر قم آمد مردم با معرفت قم چه قدر باشکوه از خواهر امام رضا استقبال کردند ... اما یا فاطمه معصومه، چه استقبالی شد از عمه جانت زینب تو شهر شام… دل عالم بسوزه برا دردای دل دخترِ علی، بی بی زینب .. سه روز اسرارو جلو نگه داشتن مردم شهرو آذین کردند ، لباسای قیمتی پوشیدند آخ اومدن استقبال بی بی ، چه استقبالی  شد... بجای دسته های گل، سنگ زدند و خاکستر ریختن آتش می‌ریختند… 💠(( اول سنگشان زدن ، خاک و خاکستر به سرشان ریختند مقابلشان زدن و رقصیدن امان از دل زینب خیلی که تو شهر گرداندن خسته شدند یه جایی رو زمین نشاندن  سراها را به شاخه آویزان کردند روضه من همین جمله است نگهبان سر ها میگه از خستگی سرم را به قبضه شمشیر گذاشتم از گوشه چشم نگاه می کردم دیدم یه دختر بچه ای آرام بلند شد اومد مقابل سر بریده بابا دستهای کوچکش دراز کرد سر رو بغل بگیره قدش نمیرسه میگه دیدم شاخه خم شد سر بابا رو بغل گرفت صورت بابا رو می بوسه سرهم دختر رو داره میبوسه حسین جان)) (اوج) ▪️من کجا کوفه کجا شام خراب (حسین جان) ▪️من کجا کوفه کجا شام خراب ▪️منه غمدیده کجا بزم شراب آخ داداش ▪️خیزران تا که به لبهایت خورد ▪️گفتم ای کاش که زینب می مرد یه وقت دختر علی سرشو بالا کرد ، آخ دید چوب یزید بر لب و دندان حسین… چه کشید بی بی زینب … (دشتی)(فرود) 🔘آخ مزن ظالم حسین مادر ندارد 🔘غریب است و کسی بر سر ندارد 🔘تنش در قتلگه افتاده پر خون  🔘دگر انگشت و انگشتر ندارد 🔘مزن چوب جفا ای بی مروت  🔘دگر این تشنه لب سقا ندارد ✨حسین … آرام جانم ✨حسین … روح و روانم ✨حسین… سالار زینب ✨حسین… غمخوار زینب ✨حسین… دلدار زینب . .