eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.3هزار دنبال‌کننده
6.3هزار عکس
478 ویدیو
177 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارتباط @Jahaderevayat
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 برخی از وعده‌های ناب دکتر سعید جلیلی @HOWZAVIAN
📌می‌گویند: ما زبان دنیا را بلدیم و شما نه! ✍امیرحسین یزدانی، فعال بین الملل در سال ٩٢ تمامی مشکلات کشور را زیر سر تحریم ها دانستند و با ایجاد گفتمان مذاکره توانستند «دولت اعتدال» را تشکیل دهند. مسئول ارشد مذاکره کننده آقای دکتر ظریف بود. بارها و بارها به مردم و با تاکیدات فراوان گفتند که همه‌ی تحریم‌ها،همه‌ ی تحریم‌های اقتصادی و امنیتی ما نه تعلیق بلکه لغو می‌شود. با صدای رسا و با چاشنی فریاد در مجلس فرمودند: که از روز اجرای برجام همه‌ی تحریم ها لغو می‌شود و نه تعلیق! عجیب آن که حتی خود ایشان متن برجام را کامل نخوانده بودند و بعدها عذرخواهی کردند که در فلان بخش مشاوران بنده عبارت "تعلیق" را به متن افزودند و به من اطلاع ندادند! طرف مقابل نیز به کسی که جناح آقای پزشکیان اصرار دارد او را زبان دنیادان مطرح کند، به طعنه گفت: که شما انگلیسی‌تان ضعیف است، ما نوشتیم "ساسپند"... در دهه نود که تمام تکیه‌ی دولت بر رفع تحریم‌ها بود و حتی مشکل آب آشامیدنی را به تحریم گره می‌زدند و بالاترین چراغ سبزها را هم برای مذاکرات دریافت کردند، تحریم‌های کشور دو برابر شد و در پایان رئیس دولت وقت با صراحت تمام به مردم گفت: ما در مذاکرات جام اخلاق را بردیم! و از آن عجیب تر-تو بخوان وقیح تر- آن که گفتند که ما با مذاکرات سایه‌ی جنگ را از سر ملت ایران برداشتیم! هیچ کسی به دنبال تحریم شدن نیست و هر تحریم و محدودیتی را مبارک و میمون نمی‌داند، اما در مقابل تحریم دوگفتمان وجود دارد: اول، گفتمانی که راه حل را سازش از طریق گفتگو و مذاکره می‌داند و عمیقا اعتقاد دارد که بدون سازش با دشمنان بدعهد و ظالم و متجاوز نمی توان حتی مشکل آب آشامیدنی را حل کرد. دوم، اما گفتمانی که تحریم را نه نعمت، و بلکه مشکلی می‌داند که ضمن تلاش برای رفع آن در حد توان، راه حل اصلی‌اش خنثی سازی بر اساس تکیه بر توان داخلی و معادلات اقتصادی با شریکانی مانند چین و روسیه و هند و برزیل و یا همسایگان است. نماد گفتمان اول، هشت سال دولت آقای روحانی بود که در نهایت فروش نفت ایشان به حدود پانصد هزار بشکه کاهش یافت و نرخ تورم به ۶٠ درصد رسید. نماد گفتمان دوم دولت سه ساله‌ی آقای رئیسی بود که بدون برجام و هیاهوهای فراوانش، رشد اقتصادی را به ۴ درصد رساند، تورم را به ۴٠ درصد کاهش داد و صادرات نفتی و غیر نفتی را بیش از سه برابر کرد. اعلام عزای عمومی در تقریبا یک سوم جمعیت جهان، عضویت در پیمان شانگهای و بریکس و حجم بالای مبادلات با همسایگان نشان داد که کدام گفتمان زبان دنیا را بهتر می‌شناسد. @HOWZAVIAN
📌 مخاطبان یک آخوند در یک روز انتخاباتیمجید ابطحی اگر ازتون بپرسند شیرین ترین لحظات عمرتون چه زمانهایی بوده چی میگید؟ به جرات میتونم بگم از شیرین شیرین ترین لحظاتم، وقتیه که با یه نفر صحبت کردم و یه ذره تونستم نگاهش رو درست کنم! دیشب از حدود ۱۰ تا ۱۱ونیم شب با دونفر داشتم صحبت میکردم. دو تا جوون دهه هفتادی که روی نیمکت پارک نشسته بودن خودم رفتم جلو سلام دادم و گفتم اجازه هست بشینم؟ استقبال کردن و صحبت رو شروع کردیم. بحث با انتخابات شروع شد ولی بعدش با درددل های دیگه ای ادامه پیدا کرد... اینکه چطور همسر مناسب پیدا کنیم و ... بعدش فضا رفت به سمت معاد و زندگی اخروی!😳 خیلی براشون جذاب بود خیلی! خودم هم از صحبت با این جوونها داشتم! شعف نه ها شعف! 😊 خودشون تمایل داشتن بیشتر صحبت کنیم ولی من دیرم شده بود. احساسم این بود که اهل نماز و ... نیستن و تقریبا هیچ کدام از دخترانی که از کنارمون رد میشدن رو از دست نمیدادن😔 یعنی نگاه به نامحرم خیلی عادی و روتین! خانومهایی با بدترین پوشش! (نوجوونها هم که کلا حجاب براشون نازل نشده بود!) سگ‌گردانی تو این پارک هم کاملا طبیعی بود. خلاصه بعد از یک ونیم ساعت صحبت یکی شون گفت: حاج آقا متمرکز شدین تو قم! بیاین بین مردم و‌‌...😔 درد همیشگی ما طلبه ها! حق داشتن! البته منم برا قم موندنم دلیل دارم ولی ما طلبه ها بی تقصیر نیستیم! احتمال میدم اولین باری بود که مردم تو این پارک میدیدن! وقتی میرفتم سمتشون باهاشون دست میدادم و سلام میدادم تعجب میکردن ولی ۹۰درصد افراد استقبال میکردن! حتی جوونی که کل دست و بازو خالکوبی بود و... . صحبت با مردم خیلی ارزشمنده! خیلی! خصوصا مردمی که آخوند ندیدن! دیروز کاسبی خوبی داشتم مشتری زیاد بود! الحمدلله 🤲 @HOWZAVIAN
دانشجو و استاد عقبه کارشناسی دولت مدرن اند، اصلاحات از زمان هاشمی تا خاتمی تلاش وافری کرد جامعه مدنی رو بر روی بناکند ولی نتوانست، جالب است دانشگاه را گردن نمیگیرد. در مقابل نامزد دیگر بر بودن هر دانشگاه تاکید می کند. نخبگانی ترین ایده بعد از انقلاب اسلامی همین است ———- مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی () @ihispsir @projectsystem
. 🖊 برای جلیلی دلم سوخت... در مقابله با فریب و اهانت👆 @HOWZAVIAN
👆 کوتاه_نوشت_های_انتخاباتی 1️⃣ 🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿 https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
. پدر دهه هشتادی ها ✍فاطمه داودی امتحانات تمام شد اما خستگی ذهن من تمام نشد، به قدری خسته شده ام که انگار کوهی را از کوهستان ذهنم جابجا کرده‌ام و به مکانی دیگر برده‌ام. این روزها ذهنم خسته است و خستگی‌اش را فقط می‌تواند با حرکت قلم کمی تسکین بدهد. این روزها دلم گرفته است دلم ۴۰ روز قبل را می‌خواهد مگر می‌شود غم پدر تسکین یابد، پدر سال هاهم از نبودنش بگذرد بازهم هیچ وقت غمش از بین نمیرود مخصوصاً برای دختر. https://eitaa.com/afkarehowzavi/3670 🔖جانم وطنم ✍ فاطمه مهدوی من دوست دارم به جای نق‌زدن و دنبال مقصر گشتن، خودم برای امورم دست به کار شوم و یک جا ننشینم تا دیگران برایم تصمیم بگیرند. اصلا این شیوه زندگی اجتماعی، با غیرت و خلق و خوی ایرانی‌ام سازگار نیست. یک ایرانی هیچ‌گاه دست روی دست نمی‌گذارد تا ذره‌ای از صلابت و اقتدار وطنش کاسته گردد. من می‌خواهم به دنیا ثابت کنم که یک ایرانی اجازه‌ی دخالت در امور کشورش را به بیگانه نمی‌دهد و خودش امور کشورش را رقم می‌زند و برای کسب سبک و روش صحیح زندگی، فقط به فرامین الهی متمسک می‌شود. https://eitaa.com/afkarehowzavi/3675 ساعتی بیش نمانده ✍فاطمه میری طایفه فرد لای پنجره باز است. بچه‌های مجتمع دارند مناظره بازی می‌کنند. یکی جلیلی شده، یکی قالیباف، یکی پزشکیان... خوب هم گوش کرده‌اند مناظرات را. اهل تکه انداختن هم هستند. شهید روحانی را دست گرفته‌اند و دارند به دنیای بزرگترها می‌خندند. دنیای قشنگی دارند. سن‌ّ آن‌ها تا رأی دادن فاصله دارد، اما رأی آنان پزشکیان نیست. آن‌ها سر جلیلی و قالیباف می‌جنگند. کار به جایی نمی‌رسد، الان تصمیم گرفتند که "سنگ کاغذ قیچی" راه بیندازند و یکی را انتخاب کنند. https://eitaa.com/afkarehowzavi/3678 مراسم عزا ✍مریم حمیدیان اشتباه کردم نماز مغرب و عشا را توی مسجد خواندم. باید می‌رفتم منزل آقا. دامادشان آنجا مجلس گرفته‌اند. اینها برای خودشان مسجد را مشکی‌پوش کرده‌اند. زشت بود. باید به صاحب عزا احترام می‌گذاشتند. سر می‌اندازم بین صفوف را ببینم. میان زن‌ها همهمه است. لب می‌گزند و رنگشان با هر حرف درگوشی زردتر می‌شود. دختر آقا هم مسجد نیامده‌اند. توی مراسم منزل خودشان، به عزا نشسته‌اند. این زن‌ها آمده‌اند به کی تسلیت بگویند؟ من هم اشتباه کردم آمدم اینجا. ظهر که اسما را دیدم گفت برای نماز مغرب مراسمی در بیت آقا برپاست. دلم برای دختر آقا شور می‌زند. بارداری و مصیبت با هم جور در نمی‌آید. زن‌ها موقع عزا بی‌تاب می‌شوند. حواسشان به جنین نیست. دختر آقا اما با زن‌های دیگر فرق دارد. کوه صبر است. آنقدر بی‌تابی نمی‌کند که مراقبت از شکم فراموشش شود. https://eitaa.com/afkarehowzavi/3700 «حضرت عباس آقاسی ،حسینای عباس معروفی» ✍طیبه فرید عصر چهارشنبه بخت با صورت کشیده و یک قبضه و نیم ریش همراه پدر و مادرش آمد خانه کلیم بابا.خانم‌جان سینی خالی چایی را که آورد توی آشپزخانه یک حبه قند گذاشت توی دهانش و با خنده گفت:«قیافه اش خیلی آشناست».راست می گفت.اولین بار که دیدمش به نظرم قیافه اش آشنا می آمد.شبیه نقاشی های قهوه خانه ای «قوللر آقاسی» از حضرت عباس.وقتی داشت می رفت سمت فرات که عکس خودش را توی آب نگاه کند.شاید هم عینِ حسینای عباسِ معروفی توی سال بلوا... آن روزها تازه دیپلم گرفته بودم.دوست داشتم درس بخوانم.طالبان توی مزار شریف آسمان را به زمین دوخته بود.جنگ هر کجای دنیا که باشد اثر فرهنگی خودش را می گذارد.یک جای دیگر جنگ بود اما یک جای دیگرتوی ذهن آدم ها ریش بلند بیشتر از اینکه محاسن باشد شده بود سوژه https://eitaa.com/afkarehowzavi/3704 فقط بیایید. ✍زهرا نجاتی سال‌ها پیش که درکتاب یکی از نویسندگان، واژه حکمت اِنسی را دیدم، هنوز درست نفهمیده بودم، چه معنایی دارد اما بعدها که به چندتایی از این حکمت‌ها، پی بردم، بعضی چیزها معلوم شد. حکمت‌هایی مثل این که آدم، عاقبت به چیزی که دغدغه‌اش بوده می‌رسد. مثل اینکه زن و شوهر، اگر واقعا بخواهند، می‌توانند باهم زندگی کنندـ. ـ اینکه رزاق، خداست و هرکس به رزقی که در تقدیرش نوشته شده، می‌رسد. حالا به چند حکمت انسی پی برده‌ام. یکی اش هم اینکه کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من. مثل اینکه اگر خودت برای خودت کاری نکنی دیگران برایت کاری نخواهند کرد. مثل اینکه مردم چاره‌ای ندارند جز اینکه نیاز به حاکمی دارند چه جائر چه عادل. مثل اینکه یا خودت تصمیم میگیری یا برایت تصمیم می‌گیرند... https://eitaa.com/afkarehowzavi/3710 @AFKAREHOWZAVI
🎙مصاحبه با آقای «نمی‌توانیم» _ آقای رئیس جمهور نظرتان درباره مقابله با مافیا و فساد چیست؟ پاسخ: بسپاریم به مردم به ویژه اقوام مردم خودشان تنظیم می کنند دولت کار نداشته باشه فساد و تورم هم می خوابه! _ آقای رئیس جمهور پس چرا حقوق و بودجه مقابله با مافیا و فساد به حساب شما واریز می‌شود؟ پاسخ با عصبانیت: آقااا... تا ما حقوق نگیریم که مردم نمی‌توانند تنظیم کنند.😂 + خبرنگار در کما به سر می‌برد... علت حادثه: فروکردن میکروفن در حلق خبرنگار از سوی رئیس ناجمهور. @HOWZAVIAN
اگر حب و بغض جناحی و حزبی را کنار بگذاریم به نیکی در می‌یابیم دکتر پزشکیان با کف صلاحیت نمایندگی مجلس نیز فاصله دارد و با صلاحیت ریاست جمهوری فاصله نجومی. این مساله ما را به بازخوانی ملاک‌ها و شاخص‌های احراز یا عدم احراز صلاحیت ریاست جمهوری توسط فرا می خواند. ✍️ امین اسدپور @HOWZAVIAN
. مناظره دیشب، یک نکته قابل تامل داشت؛ ✍🏻فاطمه شکیب رخ آقای پزشکیان ابتدا با القای دوگانگی مردم و حاکمیت، خود را در سمت مردم قرار داد و با تکرار حرف های عامیانه و کوچه بازاری، سعی در ارائه ی چهره ای از جنس مردم، برای خویش قدم بر داشت و طوری صحبت کرد کأنّه، او نماینده مردم است و آقای جلیلی نماینده حاکمیت! در حالی که از پاسخ به سوالات طفره می رفت و بدون هیچ راهکار دقیق و علمی، صرفا با حفظ چهره ی مردمی خویش، مناظره را پیش می برد! https://eitaa.com/afkarehowzavi/3722 🔖آقای پزشکیان شما را به خدا کمی انصاف! ✍آمنه عسکری منفرد با تماشای مناظره دوم اقای پزشکیان و آقای جلیلی، برای چندمین بار در در مناظرات و تبلیغات ریاست جمهوری چهاردهم. دلم برای شهید رییسی و زحمات سی‌ و سه ماهه‌اش خیلی سوخت، دلم برای او سوخت که در نبودش هم به او تهمت زدند، که همه مردم دیدند در سه ماه اول تشکیل کابینه‌اش، با تولید واکسن داخلی کرونا و آزادسازی و تامین واکسن خارجی مورد تایید داخلی و بدون وارد شدن در تعهد fatf ، تعداد فوتی‌های ۷۰۰ نفر در یک شبانه‌روز به زیر ۱۰ نفر در یک روز رسید، https://eitaa.com/afkarehowzavi/3723 رای داغ! ✍مریم حمیدیان ما روزهای بعد از شهادت رجایی را درک نکرده بودیم. نمی‌دانستیم با پیراهن مشکی بنر نامزد اصلح را زدن، چه حالی دارد‌. هیچ‌وقت داغدار، تبلیغات نکرده بودیم. هیچ‌وقت داغدار، مناظره ندیده بودیم. هیچ موقع داغدار به دیدار کاندیدا اصلح نرفته بودیم. بعد از هر عزایی، عزاداری کرده بودیم. به سوگ نشسته بودیم. مدتی توی خلوت، با داغ مردی از قبیله‌ اشک ریخته بودیم. این‌بار حلوا ترحیم را نخورده یاعلی گفتیم. هربار بغض‌مان را فرو دادیم و هرکاری توانستیم کردیم. ما تمام این مدت، با دل سوخته تلاش کردیم. برای اولین‌بار شبیه *مضطرها* می‌دویدیم. نگران راهی بودیم که رئیسی باز کرد. نمی‌خواستیم دو دستی به غرب‌گراها بدیم. این اولین بار بود موقع دیدن عکس نامزد اصلح و شهید جمهور چشم‌هایمان تار می‌شد. با اضطرارمان خیلی شبیه منتظرها شده بودیم. شبیه آن چیزی که قبل از دولت کریمه حضرت حجت باید بشویم. https://eitaa.com/afkarehowzavi/3668 درد دل کمی سیاسی ✍ز.ملکی در این مدت کارزار و تبلیغات کاندیداهای ریاست‌جمهوری، برای همه‌ی این بزرگواران «مردم عزیز ایران» بودیم. فرقی هم نمی‌کرد که سخنشان از دل برمی‌آید، یا برای جمع کردن رأی است که عزت پیشکش می‌‌‌کنند! و آیا واقعاً عزت ما را باور دارند و برای حفظ آن خواهند کوشید، یا اینکه آن را لگدمال کرده و مچاله‌شده‌اش را به دشمن هدیه خواهند کرد. ما همان مردمی هستیم که نزدیک نیم قرن این عزت را زیر سایه‌ی ولی فقیهمان در مشت گرفته و محافظت کرده‌ایم. همان مردمی که آگاهانه و با بصیرت برای مملکتمان دل سوزاندیم و همان‌طور که در پشت خاکریزها جان‌ها و دل‌ها تقدیم کردیم و سنگرها را خالی نگذاشتیم و از فتنه‌ها هم نهراسیدیم، سنگر رأی را نیز هرگز رها نمی‌کنیم. https://eitaa.com/afkarehowzavi/3676 @AFKAREHOWZAVI
🔘 مناظرات پوپولیستی یا تمدنی! مناظرات چهاردهمین دوره‌ی ریاست جمهوری هم امشب پایان یافت؛ اما آنچه که همیشه در باب شیوه‌ی مناظرات مورد بحث است، تفاوت و به‌کارگیری دو نگاه پوپولیستی و تمدنی نسبت به مناظرات است. 🔸نگاه اول، نگاه پوپولیستی‌ست که این نگاه برگرفته از همان ایدئولوژی غرب و نگاه و افق غرب به حاکمیت است‌. غرب مردم را به بهانۀ دموکراسی پای صندوق می‌آورد و با وعده‌هایی رٲی اکثریت را کسب می‌کند و بعد پول و قدرت است که میان سیاستمدارانش دست به دست می‌شود. حال که نگاه غرب و سیاستمدارانش به دو عنصر حاکمیت و مردم صرفا اهداف شخصی‌ست، قاعدتا شیوه‌ی مناظرات و تبلیغات را هم صرفاً با محتواهای عوام فریب و پوچ مدیریت میکنند. از تبلیغات میدانی و رسانه‌ای گرفته تا طرز و لحن صحبت و ارائه برنامه در مناظرات برای صرف کسب رأی از مردم است. 🔹نگاه دوم، نگاه تمدنی(اسلام ناب) است که نگاهی تکاملی به انسان دارد. تکامل انسان بمعنای رشد فکری و رشد معنوی انسان است. انتخابات نشأت گرفته از جمهوریتی است که هدف آن جمهوریت همان تکامل و رشد فکریست، پس حال که هدف از تمدن اسلامی تحقق جمهوریت در بستر انتخابات است و مناظرات هم یکی از ابزار برای کمک به انتخاب مردم است را، باید به شیوه‌ی تمدنی مدیریت کرد و نه پوپولبستی.. 🔺اینکه به دلایلی مثل مشارکت توقع داریم که مناظرات به شیوه‌ی پوپولیستی که عواملی مثل عدم رشد فکری مردم را در پی دارد، مدیریت شود، قطعا این نگاه دور از آن نگاه تمدنی است. ✍️ علی رشیدی @HOWZAVIAN_kerman
🔵 نوشته خاکسارانه ✍️ موسی آقایاری عزیزان، وقتی دو مناظره را دیدم به والله قسم به این نتیجه رسیدم که به هیچ عنوان صلاحیت ریاست جمهوری را ندارند احساسی تصمیم نگیرید پزشکیان حتی یک برنامه هم برای اداره کشور ندارد مدام می گوید کارشناسان درست خواهند کرد و... . ( او فقط دنبال مشاوره هست حالا معلوم نیست که مشاور خائن از آب در بیاد یا خادم ) لطفا با تعصب و احساسی رأی ندهیم سرنوشت مملکت و این امانت بزرگ را به اهلش بسپاریم. بنده شخصیت سیاسی ندارم حقوق بگیر دولت هم نیستم فقط از باب وظیفه انسانی و دینی بر خود لازم دیدم که در حد توانم در مناطق مختلف و از جمله در فضای مجازی با هزینه شخصی خود روشنگری و چهره اصلح یعنی دکتر جلیلی را معرفی نمایم. امید است که همه ما در پیشگاه حضرت ولیعصر عج شرمنده و خجل نشده و جزء ترک کنندگان پشت ولی جامعه نباشیم. مراقب سامری های زمان در فضای رسانه ای باشیم که مدام جبهه انقلاب را با انواع حیله ها و مکرها کوبیده و دنبال ترویج گوساله پرستی مدرن و انحراف سازی افکار و باورها هستند. @HOWZAVIAN
📖 کتاب طنز «گاو و فلفل» توسط انتشارات کتابستان منتشر شد ✍ این کتاب به قلم علی بهاری از اعضای کانون نویسندگان حوزوی و روایت طنزآمیز سفر چند مبلّغ دینی به کشور هندوستان است. 🔸در معرفی این اثر آمده است: تا دلتان بخواهد سفرنامه‌های اخلاقی، تربیتی و عرفانی داریم. شاید کمی تا قسمتی پدران قاجاریمان سعی کردند قد بضاعتشان لحنی طنازانه در سفرهایشان داشته باشند، اما باز هم در کتابخانه‌ها جای سفرنامه‌های طنز خالی ا‌ست. سفرنامه «گاو و فلفل» روایتی کوتاه، پرشوروشَر و جذاب از سفر هشت طلبه جوان و دو استادشان به هندوستان برای تکمیل دوره زبانی انگلیسی و در اصل جهاد حق علیه ‌باطل است. 🔸«گاو و فلفل»، اولین کتاب «علی بهاری» است. طلبه‌ای که اهل ادبیات و نوشتن است. او در سفرنامه جمع‌وجورش سعی کرده تا هرچه که از هند و شرایط اجتماعی آن می‌بیند را عیناً و با چاشنی طنز برای مخاطب تعریف کند. 🔸گاو و فلفل به تازگی از سوی انتشارات کتابستان معرفت در 160 صفحه منتشر شده است و می‌توانید آن را از اینجا تهیه کنید. 🔗لینک تهیه: https://ketabestan.net/?p=262641 @HOWZAVIAN
خیلی ملایم😂👆 جوری که کارشناسای دولت پزشکیان می‌خوان خیلی ملایم و آروم قیمت بنزین رو گرون کنن 😊 @TANZMEDIA | طنز مدیا
🏷 به سادگی یک سلام و علیک ✍️ محسن بختیاری از جلسه تشکل های نوجوانی پارس آباد بر می گشتم. نزدیک نقطه مرزی استان اردبیل. کنار زدم تا کمی استراحت کنم، همان کنار جدول. پیرمرد باصفا سیگارش را روشن کرد و آدم نزدیک من. دستش را که گرفتم یاد دستان پینه بسته پدربزرگم افتادم. کمی بعدتر جوانک همکارش هم آمد. اولش فکر کردم با ما آخوندها حال نمی کند، ولی اشتباه می کردم. راننده یک وانت هم به جمع ما اضافه شد. دو دقیقه ای درباره مناظره دیشب و انتخابات صحبت کردیم. اینکه نظرشان همانی شد که مدنظرم بود، خیلی مهم نیست. اما اینکه جای این سلام و علیک های ساده و کنار هم نشستن ها، با این ولی نعمتان انقلاب خالی است، خیلی خیلی مهم است. خدا کند بعد از انتخابات یادم نرود این کار مهم را. @HOWZAVIAN
. مردم ایران! سفرهای استانی ما تا ساعاتی دیگر به پایان می‌رسد. تا چهار سال دیگر بدرود. زن زندگی آزادی🌚 🖍جبهه مردم‌سواری اصلاحات @HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تـکـنــوکــرات‌ها کـیـسـتـنـد؟!میلاد حسن زاده هیتلر در کتاب خود «نبرد من» در مورد می‌گوید: «وقتی می‌خواهید جامعه‌ای را به سوی چیزی بکشید، حیوانی‌ترین و پَست‌ترین غرایض او را آماج و نشانهٔ "پروپاگاندا" یا تبلیغات خود قرار دهید. غدهٔ آبِ دهانِ او را برای آگهی یک کنسرو و غریزهٔ جنسیِ او را برای آگهی یک جوراب یا یک اتومبیل آخرین سیستم، تحریک کنید.» تطبیق متن بالا، با تبلیغات و صحبت‌های طیف غرب‌گرا در زمان انتخابات نتایج جالبی را به همراه دارد. اساساً اینکه این طیف، خواسته یا ناخواسته در زمان انتخابات بر روی پست‌ترین غرائض آدمی دست می‌گذارند و کرامت انسان، ارتقاء فرهنگی، تمدن‌سازی و مباحث بینشی برای آن‌ها مطرح نیست، ریشه در اعتقاد به دارد. سکولاریسم که به دنیاگرایی تعریف شده، در تعدیل‌یافته‌ترین حالت، دعای قبل از شام را تنها شأن دین می‌داند. به هر قیمتی از نتایج ناگزیر سکولاریسم است. در نتیجه‌ی این لذت‌گرایی تمام وجوه زندگی بشر از جمله ، ذیل اقتصاد و برای آن تعریف شده است. غربی و اصالت یا بهتر بگویم دیکتاتوری اقتصاد از نتایج ناگزیر سکولاریسم است. روژه گارودی در کتاب «هشدار به زندگان» نوشته است: «اقتصاد آزاد به شیوهٔ برای رفع احتیاج بازار نیست، برای ایجاد بازار احتیاج است!» مصرف بیشتر برای تولید بیشتر ضرورت حتمی اقتصاد بر مبنای توسعه است، بنابراین برای تولید بیشتر که ضرورت توسعه است باید مردم را به مصرف هرچه بیشتر ترغیب کرد. در نتیجه مردم به چنان مصرف‌زدگی دچار می‌شوند که روز و شب در پی کار بیشتر برای کسب لذت و خرید بیشتر هستند. در الگوی توسعه مفهوم معنا ندارد و همه چیز فدای کسب سود بیشتر است، حتی انسان‌ها. فروپاشی خانواده، رنگ‌باختن ارزش‌های اخلاقی، کسب سود به هر قیمت، اهمیت ندادن به فقرا و مستضعفین، فخرفروشی و شکاف طبقاتی عمیق از نتایج اجرای الگوی توسعه است. لحظه‌ای فرض کنید کسب سود متوقف بر جنگ، فروش اسلحه یا ایجاد بیماری برای فروش بیشتر دارو باشد. مکتبی که به دنبال اجرای الگوی توسعه است، نامیده می‌شود. مفهوم تکنوکراسی در «عقلانیت ابزاری» ریشه دارد. بنابراین درباره اهداف به لحاظ ارزشی و اخلاقی داوری ندارد و اساساً برایش موضوعیت ندارد و فقط تحقق هدف مهم است. در تکنوکراسی هدف نهایی توسعه است. توسعه‌ای که از طریق اعداد ریاضی بدست می‌آید و در آن ارزش‌های انسانی و اخلاقی و دین جایگاهی ندارند. این همان منجلاب اخلاقی است که انسان غربی در نتیجه اجرای این سیاست‌ها به آن دچار شده است. معروف‌ترین تکنوکرات‌ دولت سازندگی و هاشمی رفسنجانی است که دقیقا همان شیوه را پیاده کرد و باعث شکاف عمیق طبقانی در کشور شد. اکنون دنباله‌رو او در انتخابات آتی جزو یکی از ۲ گزینه است. اگر به ادبیات او دقت کنید زیاد از کارشناسان سخن می‌گوید اما کارشناسان اطراف او همان فن‌سالاران یا تکنوکرات‌هایی هستند که قریب به ۳۰ سال، نسخه توسعه غربی را برای کشور پیچیدند. روز جمعه مواجهیم در انتخاب بین تکنوکراسی و . @HOWZAVIAN