eitaa logo
مهدویت فارس
2.2هزار دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
1.1هزار ویدیو
69 فایل
🔸گسترش و توسعه فرهنگ مهدویت آدرس : فارس - شیراز - کوی زهرا (س)، نبش کوچه 8، روبروی دبستان شهیدان اتحادی تلفن : 37274649 - 37255853 ( 071 ) ارتباط با مدیر کانال: @Admin_MahdaviatFars
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰شرط مهم استجابت دعا ✨ آیت‌الله مجتهدی ره : اجابت دعا در لقمه حلال است لقمه حلال بخور یواش هم بگویی الهی العفو خدا قبول می‌کنه @bonyademahdi
@bonyademahdi 🔶 🔸قسمت پنجم - اسلام (1) 👇👇👇👇
مهدویت فارس
@bonyademahdi 🔶 #منجی_در_ادیان 🔸قسمت پنجم - اسلام (1) 👇👇👇👇
🔶 🔸قسمت پنجم - اسلام (1) در قسمت های گذشته، به بحث پیرامون منجی در یهود و منجی در مسیحیت پرداختیم؛ گفتیم که منجی در یهود، «ماشیح» نامیده میشود و واژهای است عبری که به معنای مسیح (مسح شده با روغن) میباشد. این واژه، در ابتدا کارکرد موعودی یا منجی نداشت و صرفاً لقبی برای پادشاه بنیاسرائیل بود ولی کمکم از اختصاص بیرون آمده و درنهایت به یک واژهی آرمانی و نجاتبخش تبدیل شد. انبیاء بنیاسرائیل عصر طلایی ماشیح را چنان نیکو تفسیر کردهاند که هر انسانی، آرزوی دیدن و زندگی کردن در آن دوره را خواهد داشت. زمانی که آبادانی به زمین برگردد و عدالت جهانی برقرار و صلح و آرامش همهگیر شود. منجی در مسیحیت : بنا بر اعتقاد مسیحیان، آخرین نجاتدهنده و تسلّیدهنده، همان عیسی مسیح است که بار دیگر زنده خواهد شد و جهان سراسر فساد و تباهی را، نجات خواهد داد. 💢 «منجی» در اسلام اصل موضوع مهدویت و ظهور حضرت مهدی (عج) در آخرالزمان برای برپایی حکومت عدل جهانی، مورد پذیرش همهی فِرَق اسلامی است. در منابع روایی فریقین، احادیث نبوی مرتبط با این موضوع به طور متواتر ثبت و ضبط شده است. بنابراین در اسلام، مهدویت از اساسیترین آموزههای اعتقادی به شمار میرود که ابعاد آن در آیات قرآنی و تعلیمات پیامبر اکرم (ص) و ائمهی معصومین علیهمالسلام تبیین شده است. 💢«منجی» در قرآن کتاب مقدس مسلمانان (قرآن کریم) نقشهی خداوند برای جهان بشریت را با فرجامی خوش تعبیر میکند. جهانی که در آن، حکومت از آنِ انسانهای درستکار خواهد بود، جهان از عدالت لبریز خواهد شد و پلیدیها و ناپاکیها از میان خواهد رفت. قرآن بر حتمی بودن این حادثه در آخرالزمان اشاره دارد. این موضوع در آیات 5 سورهی قصص و 55 سورهی نور و آیات فراوان دیگری آمده است. پیام خداوند در قرآن، عام و جهانشمول است و به همین جهت اندیشهی بیشتر مسلمانان به موعودباوری و منجیگرایی گرایش یافته است. 💢 «منجی» در روایات چنانچه گفته شد، اصل موضوع مهدویت و ظهور آخرین حجت الهی، به صورت کلی در آیات قرآن بیان شده است. با این وجود، تبیین و تفسیر این آیات به عهدهی پیامبر اکرم (ص) و پیشوایان معصوم علیهمالسلام است و آنان جزئیات این مسئله را در اخبار و روایاتشان مطرح فرمودهاند. احادیث نبوی (ص) و روایات رسیده از امامان معصوم علیهمالسلام، مصداق آیات مذکور را بیان کرده و آن را به مسئلهی مهدویت و ظهور امام مهدی (عج) تطبیق دادهاند. در این احادیث، هم اصل ظهور آخرین منجی الهی به عنوان یک امر قطعی و اجتنابناپذیر یاد شده که آینده، شاهد آن خواهد بود و هم مصداق آن، شخص امام مهدی (عج) معرفی شده است. ادامه دارد... 📚 فصلنامه منجی/ شماره 32/ بهار 1396 @bonyademahd
🌞 برگزاری کلاس های طرح تابستانی (شکوفه های امید) ویژه پسران 🕙 زمان : تابستان 1397 🏢 مکان : محل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) فارس @bonyademahdi
📃 #حدیث_مهدوی 🌺 امام مهدی (عج) : 🔸 خدا با ماست و نیازمند دیگری نیستیم. حق با ماست و باکی نیست که کسی از ما روی بگرداند. 📚 الغیبة، طوسی،ص285 / آیینه یادها ، ص 209 @bonyademahdi
(3) 🔸 آيت الله محمدتقي موسوي اصفهاني چون تأخير ظهور مولاي ما صاحبالزمان (عج) به سبب موانعي است كه از ناحيه خودِ ما سرچشمه گرفته بر ما است كه از خداوند متعال برطرف كردن آن موانع را بخواهيم. 📚 مكيال المكارم، ج1، ص348 @bonyademahdi
@bonyademahdi 🔰 مجلس بزرگداشت آیت الله حدائق (ره) در مکه مکرمه 👇👇👇👇
مهدویت فارس
@bonyademahdi 🔰 مجلس بزرگداشت آیت الله حدائق (ره) در مکه مکرمه 👇👇👇👇
🔹 مراسم یادبود مرحوم حضرت آیت الله حاج شیخ محمدرضا حدائق بمناسبت ایام اربعین رحلت آن عالم ربانی در محل بعثه مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی مدظله با سخنرانی حضرت حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد و با حضور زوار بیت الله الحرام و علماء بعثه مراجع عظیم الشأن حضرات آیات عظام مقام معظم رهبری، سیستانی، جوادی آملی، شاهرودی، سبحانی، حکیم، نوری همدانی و صافی گلپایگانی برگزار شد. @bonyademahdi
@bonyademahdi 🔶 #خانواده_مهدوی 🔸قسمت پنجم - ازدواج پیوند آسمانی(2) 👇👇👇👇
مهدویت فارس
@bonyademahdi 🔶 #خانواده_مهدوی 🔸قسمت پنجم - ازدواج پیوند آسمانی(2) 👇👇👇👇
🔶 🔸قسمت پنجم - ازدواج پیوند آسمانی(2) 💢 ازدواج؛ تبعیت از سنت پیامبر اکرم (ص) خاتم پیامبران که آورنده‌ی تمام قوانین جامع برای نجات بشریت در دنیا و آخرت است، ازدواج را به عنوان سنت حسنه‌ی خود معرفی می‌کند، تا ارزش و جایگاه این امر در تاریخ به ثبت برسد. تا اینکه بشر بداند که از جمله رفتارهایی که مکمل کمال انسان در این جهان مادی است، ازدواج و یافتن یک هم‌راز برای زندگی است. رسول اکرم (ص) از آنان که از ازدواج امتناع می‌کنند به اهل آتش(1)، فرو مایگان(2) و برادران شیطان(3) تعبیر می‌فرمایند. و به این علت است که روی‌گردانان از ازدواج به ناچار در فساد، شیطنت و گناه و معصیت خواهند افتاد و برای جامعه و خانواده ایجاد مزاحمت نموده و باعث مشکلات عدیده و فراوانی در تمام زوایای زندگی خواهند شد. 💢 ازدواج؛ راهی برای خودسازی یکی از ابعاد مهم ازدواج، بُعد انسان‌سازی تشکیل خانواده است. تشکیل خانواده، منشاء بسیاری از صفات خداپسندانه و رفع و دفع بسیاری از صفات منفی و ناپسند می‌باشد. فداکاری و گذشت در محیط خانه، برای رضای خدا، ترک بسیاری از بداخلاقی‌ها و صفات رذیله را سبب می‌شود و نه‌تنها ثواب بسیاری زیادی دارد، بلکه باعث کسب معرفت و رسیدن به کمال و تقرب به درگاه حضرت باریتعالی می‌گردد. لذا محیط خانه، محلی برای عروج و سلوک مرد و زن می‌باشد... ادامه دارد... 🔺 پی‌نوشت‌ها: (1) و (2) و (3) . بحارالأنوار، ج100، ص 220 و 221. 📚 فصلنامه منجی/ شماره 27/ اسفند 94 و فروردین 95 @bonyademahdi
◾️ شهادت امام محمد باقر (ع) تسلیت باد. @bonyademahdi
⚫️بالِ کبوترهایِ صحنت خاک دارد مادر برایت روضه در افلاک دارد ای روضه خوانِ کربلا قلبِ تو مثل... جسمِ شهیدِ تشنه صدها چاک دارد ⚫️سالروز شهادت امام محمدباقر(ع) تسلیت باد. @bonyademahdi
🌿 امام محمد باقر(ع) : 🔸هرکه به خدا خوش بین باشد، به روزی اش افزوده شود . 📚 بحارالانوار، ج75، ص175 @bonyademahdi
@bonyademahdi ✅ #پای_درس_استاد 👇👇👇👇
مهدویت فارس
@bonyademahdi ✅ #پای_درس_استاد 👇👇👇👇
👈 در دعا داریم: «الهی وَفِّر بِلُطفِکَ نِیَّتِی ...»(1) خدایا! وفور و زیادی نیّت عطا فرما. اگر پول و قدرت کم است ولی نیّت‌ها می‌تواند میلیونی باشد. مثلاً: صدقه که می‌دهیم، برای سلامتی همه‌ی انس و جن باشد، مثل این‌که ما در سلام نماز می‌گوییم: «السّلام علینا و علی عبادالله الصالحین»؛ سلام بر همه‌ی بندگان صالح. یا «ایّاک نعبد» یعنی: ما تو را عبادت می‌کنیم، «نستعین»؛ ما از تو کمک می‌خواهیم، نه‌ تنها من. یا: «سمع الله لمن حمده» هرکس در طول تاریخ حمد کرده است. «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا كَثِيرًا مِنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ...» (2) ای کسانی که ایمان آورده‌اید! از بسیاری گمان‌ها دوری کنید، زیرا بعضی گمان‌ها گناه است... سوءظن اقسامی دارد که بعضی، پسندیده و برخی ناپسند است: 1- سوءظن به خدا؛ چنان‌که در حدیث می‌خوانیم: «کسی که از ترس خرج و مخارج زندگی ازدواج نمی‌کند، درحقیقت به خدا سوءظن دارد؛ گویا خیال می‌کند اگر تنها باشد، خدا قادر است رزق او را بدهد ولی اگر همسر داشته باشد، خدا قدرت ندارد! این سوءظن مورد نهی است. مشکل ما، ایمان ضعیف ما است. جوان می‌گوید: ازدواج کنم، خرجی از کجا بیاورم، یعنی: اگر من تنها باشم خدا قدرت دارد و اگر با همسر، دو تا شدیم، قدرت ندارد به ما روزی بدهد. این بدگمانی به خداوند است. هنوز خداوند را باور نکرده‌ایم. بله! ما داخل دین شده‌ایم، اما دین، داخل قلب نشده است. ما در قرآن دو تا داخل‌شدن داریم: الف: داخل شدن مردم در دین؛ «يَدْخُلُونَ فِي دِينِ اللَّهِ أَفْواجاً» . (3) ب: داخل شدن ایمان در قلب‌ها؛ «وَلَمَّا يَدْخُلِ الْإِيمَانُ فِي قُلُوبِكُمْ » (4) ما هنوز به باور نرسیده‌ایم. 2- سوءظن به مردم؛ که در آیه‌ی فوق نهی شده است. 3- سوءظن به خود؛ که مورد ستایش است. زیرا انسان نباید به خود حسن ظن داشته باشد و همه‌ی کارهای خود را بی‌عیب بپندارد. حضرت علی (ع) در برشمردن صفات متّقین در خطبه‌ی همام می‌فرماید: «یکی از کمالات افراد باتقوا آن است که نسبت به خودشان سوءظن دارند». آری، افرادی که خود را بی‌عیب می‌دانند، درحقیقت نور علم و ایمانشان کم است و با نور کم، انسان چیزی نمی‌بیند. اگر شما با یک چراغ‌قوه وارد سالنی بزرگ شوید، جز اشیای بزرگ، چیزی را نمی‌بینید، ولی اگر با نور قوی مانند پروژکتور وارد سالن شدید، حتی اگر چوب‌کبریت یا ته‌سیگار در سالن باشد، می‌توانید آن را ببینید. افرادی که نور ایمانشان کم است، جز گناهان بزرگ، چیزی به نظرشان نمی‌آید و لذا گاهی می‌گویند: ما که کسی را نکشته‌ایم! از دیوار خانه‌ای بالا نرفته‌ایم! و گناه را تنها از این قبیل کارها می‌پندارند. اما اگر نور ایمان زیاد باشد، تمام لغزش‌های ریز خود را نیز می‌بیند و به درگاه خدا ناله و استغفار می‌کند. اگر کسی نسبت به خودش، خوش‌بین شد، هرگز ترقّی نمی‌کند. او مثل کسی است که دائماً به پشت سر خود و به راه‌های طی شده نگاه می‌کند و به آن مغرور می‌شود، ولی اگر به جلو نگاه کند و راه‌های نرفته را ببیند، خواهد دانست که نرفته‌ها، چندین‌برابر راه‌های رفته است! توجه به این نکته لازم است که معنای حسن‌ظن، سادگی، زودباوری، سطحی‌نگری و غفلت از توطئه‌ها و شیطنت‌ها نیست. امت اسلامی هرگز نباید با حسن‌ظن‌های نابجا، دچار غفلت شود و در دام صیادان قرار گیرند. 🔺 پی نوشت ها: صحیفه سجادیه، ص 92. سوره حجرات، آیه 12. سوره نصر، آیه 2. سوره حجرات، آیه 14. 📚 / برگرفته از کتاب «دقایقی با قرآن»، اثر حجت الاسلام والمسلمین حاج محسن قرائتی/ @bonyademahdi
🔰 جلسه شورای مدیران در تاریخ 28 مرداد ماه 97 با دستور جلسه بررسی چگونگی اعزام سرپرستان شعب و رابطین کانون ها و نهادها به شهر مقدس قم جهت بصیرت افزایی مهدوی و هم چنین بررسی طراحی سایت بنیاد و ارائه نظرات خود در این خصوص برگزار شد. @bonyademahdi
@bonyademahdi 💢 #شرح_زیارت_آل_یاسین 🔶 قسمت چهارم - 👇👇👇👇
مهدویت فارس
@bonyademahdi 💢 #شرح_زیارت_آل_یاسین 🔶 قسمت چهارم - 👇👇👇👇
💢 🔶 قسمت چهارم - هنر یک زیارت معنوی در این است که، به وسیله‌ی آن، روح ما به اهل‌بیت علیهم‌السلام تقرّب پیدا کند. نقش تربیتی زیارتنامه‌های ائمه علیهم‌السلام نیز همین است که ما را به اهل‌بیت علیهم‌السلام نزدیک کند. یکی از نکات مهم در زیارت آل‌یاسین، آشنا شدن شیعه با عظمت اهل‌بیت علیهم‌السلام و درک جایگاه کسانی است که آن‌ها را زیارت می‌کنیم. دانستن اینکه این بزرگواران چه مَناسبی دارند و خدا به آن‌ها چه تفضّلاتی فرموده است. بسیاری از بزرگان و علمای ما به مداومت در خواندن زیارت آل‌یاسین توصیه کرده‌اند و فرموده‌اند که آن را فراموش نکنیم. من خودم از علامه دوانی (ره) شنیدم که گفتند: یک سال در آخرین جلسه ی درس خارج، آیت‌الله‌العظمی بروجردی (ره) خطاب به تمام علماء و فضلایی که در حوزه ی درس ایشان حضور داشتند و نوعاً مجتهد یا قریب‌الإجتهاد بودند، فرمودند: «آقایان علماء و طلّاب، حال که می‌خواهید به شهر و دیار خود بروید، از امام زمان(عج) برای مردم بگویید». تعبیر آیت‌الله بروجردی (ره) این بود که امروز غریبترین فرد در نظام بشریت، امام زمان(عج) است. گاه یابن‌الحسن می‌گوییم، ولی متأسفانه زندگیمان در مسیر بیگانگی با امام زمان(عج) است. دَم از امام زمان(عج) می‌زنیم، اما از انتظار، بیگانه‌ایم و به وظایف یک پیرو در برابر امام زمانش بی‌توجهیم. آیت‌الله بروجردی (ره) توصیه کردند که سعی کنید نام امام زمان(عج) را در دل مردم احیاء کنید. ادامه دارد... 📚 برگرفته از کتاب «شرح زیارت آل یاسین» / جلد اول/ حجت الاسلام‌والمسلمین حاج شیخ علیرضا حدائق @bonyademahdi
🌷 امام علی (ع) : 🔹در برابر ناگواري هاى اندک، بي تابى نكنيد كه اين كار شما را به ناگواري هاى زيادى مى اندازد. ‌ 📚 غرر الحكم : ۱۰۳۱۴ @bonyademahdi
@bonyademahdi 🔰 (عج) 🔸قسمت چهارم - 👇👇👇👇
مهدویت فارس
@bonyademahdi 🔰 #حکومت_جهانی_امام_عصر(عج) 🔸قسمت چهارم - 👇👇👇👇
🔰(عج) 🔸قسمت چهارم - 💢 مقرّ حکومت حضرت مهدی (عج) از روایات به روشنی استفاده می‌شود مرکز حکومتی حضرت مهدی (عج) شهر کوفه است. آن‌چه این شهر را دارای ارزش کرده این است که، امیرمؤمنان علی (ع) در سال 36 هـ.ق آن را به عنوان مرکز خلافت خود برگزیدند. این شهر در تاریخ پرفرازونشیب خود، رویدادهای فراوانی را پشت سر گذاشته است. شاید سبب این‌که این شهر سرانجام پایتخت حرکت عدل‌گسترانه‌ی حضرت مهدی (عج) خواهد شد، این باشد که نخستین شهری است که با ندای عدالت‌خواهانه‌ی امام علی (ع) سرآغازی بر عدل‌گستری به سایر مناطق جهان بوده است و البته نیز شاید وجود دو مسجد «سهله» و «کوفه» که دارای شرافتی بس عظیم‌اند، در این برپایی عدل نقش داشته باشد. مرکز حکومت جهانی حضرت مهدی (عج)، شهر تاریخی کوفه است که در آن زمان، وسعت زیادی خواهد یافت؛ به‌گونه‌ای که شهر نجف را – که در چند کیلومتری کوفه است- نیز شامل می‌شود. به همین دلیل، در بعضی روایات «کوفه»، و در بعضی دیگر «نجف» به عنوان «مرکز حکومت» نام برده‌ شده است. امام صادق (ع) در ضمن روایتی طولانی می‌فرمایند: «مرکز حکومت او (حضرت مهدی)، شهر کوفه خواهد بود و محل قضاوت ایشان مسجد کوفه است». (1) افزون بر روایات یاد شده که مرکز حکومت آن حضرت را «کوفه» ذکر کرده‌اند، به گونه‌ی مشخص به منزلگاه آن حضرت نیز اشاره شده است. روایاتی نیز به طور عمده، «مسجد سهله» را منزل آن حضرت معرفی کرده‌اند. امیر مؤمنان، علی (ع) هنگام ترسیم خط سیر حضرت ولی‌عصر (عج) در آستانه ظهور، فرمودند: «گویی او را با چشم خود می‌بینم که از وادی‌السلام عبور کرده، به سوی مسجد سهله در حرکت است و زیر لب زمزمه دارد و خدا را این‌گونه می‌خواند: لااله الااللّه حقاً حقاً» (2). امام صادق (ع) در پاسخ به سؤال یار باوفایشان ابوبصیر که سؤال می‌کند: آیا محل اقامت دائمی حضرت مهدی (عج)، در مسجد سهله خواهد بود، می‌فرمایند: «آری». (3) 🔺 پی‌نوشت‌ها: (1) بحارالأنوار، ج53، ص 11. (2) طبری، دلائل الامامه، ص243. (3) بحارالأنوار، ج97، ص435، ح3. 📚 فصلنامه منجی/ شماره 32/ بهار 1396 @bonyademahdi
@bonyademahdi 🔰 🔺 « نفوذ » از نظر لغوی در فرهنگ فارسی، به معنای «اثر کردن در چیزی، تأثیر گذاشتن بر کسی، یا راه یافتن پنهانی» آمده است. و از نظر اصطلاحی به معنای توانایی واداشتن دیگران به انجام کاری است. بنابراین " نفوذ، منشأ بیرونی داشته و دارد". بر این اساس می‌توان "نفوذ" را یکی از "روش‌های براندازی نظام از درون" به شمار آورد. 👇👇👇👇
مهدویت فارس
@bonyademahdi 🔰 #نمایشگاه_مصور_مهدوی 🔺 #نفوذ ✅ #انواع_نفوذ « نفوذ » از نظر لغوی در فرهنگ فارسی،
🔰 🔹نفوذ وابسته در این نوع نفوذ، عوامل نفوذی ضمن وابستگی شدید به یک اندیشه‌ی سامان ‌بخشیده شده از بین مرزهای جغرافیایی کشور تمام تلاش خود را به منظور غلبه بر نظام حاکم به کار می‌گیرند و حتی ممکن است اقدام به جاسوسی و خرابکاری نمایند و از برخورد خشن و تخریبی نیز ابایی نداشته باشند. در این نوع نفوذ، عناصر به‌کارگرفته‌شده با روش‌های مختلف از جمله: جمع‌آوری اطلاعات و اخبار، دست زدن به ترور و اعمال تخریبی سعی در ایجاد ناامنی و ترور خدمتگزاران نظام دارند که به این وسیله، امنیت ملی را خدشه‌‌دار می‌کنند. لازمه‌ی مقابله با این تهدید، هوشیاری و دقت نیروهای اطلاعاتی و امنیتی کشور است. @bonyademahdi
مهدویت فارس
@bonyademahdi 🔰 #نمایشگاه_مصور_مهدوی 🔺 #نفوذ ✅ #انواع_نفوذ « نفوذ » از نظر لغوی در فرهنگ فارسی،
🔰 🔹نفوذ مستقل خطر این نوع نفوذ، نسبت به نفوذ وابسته، به مراتب بیشتر است؛ زیرا علاوه بر این‌که برخوردهای خشن در دستور کار آن‌ها نیست، سعی می‌کنند از آزادی‌های موجود و نقاط ضعف حاکمیت استفاده نموده و در صورت پیروزی، از سیاست‌های کلی یا کشورهای حمایت‌کننده پیروی نمایند. در نفوذ مستقل، حسب ضرورت، فعالیت‌های جاسوسی نیز به چشم می‌خورد، همچنین نسبت به نفوذ وابسته، کمتر می‌توان درباره‌ی آن به افشاگری و به آگاه‌سازی افکار عمومی پرداخت. لذا افشای ماهیت آن‌ها به سختی امکان‌پذیر است. مصداق این نفوذ را می‌توان جریان‌های ارتجاع روشنفکری ذکر کرد. @bonyademahdi
#حدیث_تصویری 🌺 امام صادق (ع) : 🔹دعا پيوسته در حجاب است، تا آن گاه كه بر محمّد (ص) و خاندان محمّد (ص)، درود فرستاده شود. 📚 كافی، ج ۲، ص ۴۹۱ @bonyademahdi