#انسان و #بشر
در #قرآن_کریم
#لغت
#گوهر_معنا
امروز در کلاس مغنی بحث از تفاوت #انسان و #بشر شد
و به عرض رسید که #انسان بار معنایی منفی دارد(انس گیرنده به امور حقیر مثل دنیا و اهل نسیان خدا و آخرت)
و #بشر بار معنوی مثبت دارد(موجود مبشَّر به بهشت).
به عرض رسید که به لطف خدای متعال
این موضوع را با اساتید بحث هم کرده ام و تمام استعمالات انسان و بشر را در قرآن بررسی شد.
ممکن است در ظاهر تصور شود که در برخی آیات این قاعده رعایت نشده باشد که آنها هم توضیحاتی دارد که در تحقیق آمده.
تقدیم به شما:
امام خامنه ای حفظه الله:
طلاب ما بايد قرآن و يا لااقل بخشى از قرآن را حفظ كنند، يا حداقل با آن مأنوس باشند. چقدر مفاهيم اسلامى در قرآن هست كه اگر ما بخواهيم در فقه بحث كنيم، به فكر آنها نمى افتيم. اين انزواى قرآن در حوزه هاى علميه و عدم انس ما با قرآن، براى ما خيلى مشكلات درست كرده است و بعد از اين هم خواهد كرد(31 شهریور 70).
#امام_خامنه_ای
#حفظ_قرآن
#حفظ_بخشی از قرآن
#انس_با_قرآن
امام خامنه ای حفظه الله:
هر كلمه اى از اين كلمات قرآن مى تواند يك انقلابى در دل هاى ما به وجود بياورد؛ البته براى كسى كه مأنوس با قرآن باشد. به حسب تجربه، آدمى كه مأنوس با قرآن نباشد، بهره زيادى هم از قرآن نمى برد(3 تیر 88).
#امام_خامنه_ای
#انس_با_قرآن
جناب آقای #میرباقر
از طلاب کلاس مغنی
خواستار انتشار این پست بودند👇
⚠️ آیا در دفاع #مستدل از انقلاب اسلامی دچار مشکل هستید؟
⚠️ آیا در مواجهه با #شبهات ناکارمدی نظام، منفعل می شوید؟
♨️ به شما توصیه می کنیم کارگاه تخصصی تربیت #فرمانده_جهاد_امیدبخشی را از دست ندهید❗️
💎 کارگاهی برای پر کردن دست شما از اسناد معتبر #بین_المللی از پیشرفت های خیره کننده کشورمان در عرصه های اقتصادی، علمی، امنیتی، رفاهی و...
🔺 حضور برای #عموم خواهران و برادران آزاد است.
🔹شماره پیامک ثبت نام: 09371655075
🌿
@jehadeomid
🌒 فردا؛ خورشید گرفتگی در ایران + احکام نماز آیات
⏱ مدت زمان خورشید گرفتگی در تهران، 2 ساعت و 12 دقیقه است و در ساعت ۸ و ۲۳ دقیقه پایان مییابد و پایان خورشید گرفتگی در سایر نقاط ایران با تهران متفاوت است.
◽️ یکی از اسباب شرعی وجوب نماز آیات، خورشید گرفتگی است.
◽️ وقت ادای نماز آیات از هنگام شروع گرفتگی خورشید تا زمان شروع به باز شدن است.
◽️ چون خورشید گرفتگی به صورت کامل نیست کسانی که بعداً مطلع شوند، خواندن نماز آیات بر آنها واجب نخواهد بود.
◽️ خواندن نماز آیات به جماعت، مستحب است.
◽️اسباب شرعی وجوب نماز آیات: در غیر از کسوف و خسوف و زلزله، باید آن حادثه موجب ترس و وحشت بیشتر مردم شود.
hawzahnews.com/news/877687
در قم
احتیاط آن است که از لحظه طلوع آفتاب(۷:۱۲) تا قبل از شروع به باز شدن(۷:۱۶) در همین ۴ دقیقه
نماز آیات اقامه شود.
عدم #تحریف_قرآن_کریم
#قرآن_کریم
#حقیقت_قرآن کتاب نیست بلکه #خواندنی است
نام این کتاب آسمانی #قرآن است نه #کتاب
#آیه9حجر #آیه9 سوره #حجر
#تحقیق
#راسل
اگر در متن ذیل به خوبی تأمل شود
و روزنامه وار خوانده نشود
پاسخ بسیاری از شبهات در خصوص #جمع_قرآن توسط صحابه داده می شود
مسأله #اختلاف_قرائات حل می شود و ...👇
هدایت شده از روح الله راسل
🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧
إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَ إِنَّا لَهُ لَحافِظُونَ (9)
تفسیر و علوم و تاریخ قرآن-سخنی درباره «حفظ قرآن در سینه ها»
چرا در این آیه شریفه سخن از «ذکر» است نه «قرآن» یا «کتاب» یا ...؟
یک سؤال اساسی چند سال ذهنم را درگیر کرده بود و آن اینکه چرا در این آیه شریفه که دالّ بر تحریف ناپذیری قرآن کریم است از «قرآن» که نام اصلی این کتاب است یاد نشده نیز از «کتاب» یا ... بلکه از آن به «ذِکر» تعبیر شده.
پاسخ: ظاهر آن است که نام این کتاب «قرآن» است و قوام آن به این است که دائماً بر رسول خدا ص خوانده می شده(فاذا قرأناه فاتّبع قرآنَه) و ایشان دائماً بر مردم می خوانده اند(و أن أتلوَ القرآنَ) و مردم هم بر همدیگر می خوانده اند و نیز در نمازها می خوانده اند، لذا قوام این کتاب آسمانی، به کتابت آن نیست(به خلاف الواح تورات که به صورت نوشته بر موسی ع فرود آمد: القی الالواح ...) و سیاهه و کتابت قرآن فقط گزارشی از قرآن است. لذا نام این کتاب اینگونه قرار گرفت: قرآن(خواندنی) که البته برای این کتاب اوصافی هم موجود است: ذکر، مبارک، کتاب، فرقان، نور، هدی، بشری و ... .
- پیامبر والامقام خدا ص همواره به حفظ این کتاب توصیه می فرمودند(ذکر) تا همواره در «ذکر» یعنی حافظه ها بماند.
- از آنجا که کتابت قرآن فرع قرآن و گزارش آن است نه اصل آن، لذا برای آنکه این کتاب فراوان خوانده شود و نیز برای اینکه از تحریف در الفاظ مصون بماند، توصیه های پیامبر ص مبنی بر حفظ قرآن کریم فراوان است و سیره دائمی مسلمین بر حفظ این کتاب در حافظه ها بوده است به طوری که بعد از پیامبر ص در جنگ یمامه(در زمان خلافت غاصب اول) حدود صد نفر از حافظان قرآن شهید شدند و بعد از آن بود که خلیفه اول به فکر گردآوری قرآن افتاد(به جای گسترش سریع حفظ قرآن در سینه ها!).
- لذا اینکه فرمودند: انّا نحنُ نزّلنا الذکر و انا له لحافظون: معنایش این است که ما این قرآن را که «ذِکر» است، یعنی برای «حفظ کردن در سینه ها» است، نازل کردیم و خود به وسیله همین جریان «ذکر» یعنی «حفظ آن در سینه ها» آن را محافظت می کنیم.
- یعنی محافظت قرآن از تحریف، راهی دارد که همانا «حفظ قرآن توسط مؤمنین» است.
- لذا درست است که خدا فرموده است که ما این قرآن را حفظ می کنیم، اما «ابی اللهُ اَن یَجرِیَ الامورَ الاّ باسبابِها» بنابراین با این آیه شریفه (9 حجر) در صدد است که «سبب حفظ قرآن را تحریف» را هم بیان کند که همانا «حفظ قرآن در سینه ها» است.
- البته در حال حاضر در ایران ما(با 80 میلیون جمعیت در سال 97 حدود 50 هزار حافظ قرآن داریم!) وقتی گفته می شود «قرآن» ذهن ها به سمت «مصحف» می رود ولی واقع آن است که در عصر نزول قرآن آن هم با آن تعداد محدود کاتبان وحی، کاملاً بر همگان روشن بوده که «قرآن» همان بوده که در سینه ها و السنه جاری بوده و در واقع «قرآن» چیزی است غیر از «کتابت و مصحف» آن بوده، و کتابت فقط گزارش آن حقیقت است.
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
از این مطلب نکات مهمی در تاریخ و علوم قرآن به دست می آید
1️⃣ قرآن همان چیزی است که سینه به سینه منتقل و قرائت و حفظ می شده نه سیاهه قرآن(مصحف) لذا این جمله معنا ندارد: «قرآن حسب آیه 9 حجر از تحریف در لفظ حفظ شده ولی چون در عصر نزول قرآن، قرآن را بدون نقطه و حرکات می نوشتند(چون خط در مراحل ابتدایی بوده) لذا آنچه وعده حفظ آن داده شده فقط همان سیاهه قرآن(بدون نقطه و حرکت) است لذا اختلاف قرائات پدیده ای طبیعی است و ربطی به حفظ قرآن از تحریف ندارد»!
✅ در پاسخ می گوییم: قرآن همان است که خوانده می شده و سیاهه آن فقط گزارشی مکتوب از آن بوده نه اصل قرآن؛ لذا اگر در این آیه وعده داده شده که آنچه قرائت می شده و در حافظه ها می سپردند حفظ می شود لذا «قرائت نبی اکرم ص» حتماً حفظ شده که همانا همین قرائت رایج میان مسلمانان عصر امامان معصوم ع و عصر حاضر است(که قرائت حفص از عاصم منطبق بر آن است). لذاست که وقتی در عصر ائمه ع هم از ایشان پرسیده شد(آن هم به صورت محدود نه روایات متعدد) که قرآن را چگونه بخوانیم پاسخ فرمودند: اقرءوا کما یقرءُ الناس. معلوم می شود که در عصر ایشان هم اختلاف قرائت هیچ شیوعی نداشته کما اینکه امروزه نیز 97 درصد دنیای اسلام(حسب تحقیق جامع مرکز طبع و نشر قرآن کریم جمهوری اسلامی) قرآن را به همین صورت متداول قرائت می کنند.
هدایت شده از روح الله راسل
در هرحال اگر اصل قرآن «سیاهه» آن بود جا داشت که پیامبر ص و ائمه ع بر ارتقاء وضعیت خط و نگارش قرآن، اهتمام جدی می کردند تا حق ثقل اکبر را ادا کرده باشند و در حفاظت از آن کوشیده باشند حال آنکه چنین نشد. اتفاقاً علی ع وقتی که حاکم جامعه اسلامی شدند، از بیت المال مسلمانان برای «حافظان قرآن» مقرری خاص کنار گذاشتند(به جای نَقط و اِعجام سیاهه قرآن) که خود حاکی از این است که روش «حفظ قرآن از تحریف» را همین حفظ قرآن در حافظه ها می دانسته اند، نه آن کاری که خلیفه اول به آن اندیشید و خلیفه ثالث کرد(و اگر هم علی ع در عصر خلیفه اول قرآن را نگاشتند، در واقع به غرض نگارش «تفسیر حقیقی قرآن» بوده است نه نوشتن خود قرآن. لذاست که بار بر شتر کردند وگرنه اگر همین قرآن بود که حجمی نداشت که بار شتر شود).
2️⃣با توجه به اینکه اصل قرآن همان است که «قرائت» می شده و سیاهه آن فقط گزارشی از آن بوده است این جمله بی معناست: «قرآن تواتر ندارد چراکه در عصر خلیفه(=غاصب) سوم، وی گفت که هرچه از قرآن در کتبه ها دارید بیاورید و هر آیه را با داشتن لا اقل دو کتیبه از آن آیه که کاتبان نوشته بودند ثبت کردند و دو آیه آخر توبه فقط یک کتیبه داشت ولی باز هم ثبت شد! لذا روشن می شود که قرآن تواتر ندارد»!
✅ در جواب باید گفت: قرآن همان «مقروء» است و «ذکر»؛ نه آن سیاهه ها؛ و کاملاً روشن است که وقتی در کل شبه جزیره فقط 17 تا 40 نفر قدرت کتابت داشته اند، تعداد محدودی از آنها ایمان آورده باشند و کتابت چندانی از قرآن موجود نباشد. لذا اگر هم خلیفه ثالث گفت که کتبیه ها را بیاورید یک کار تشریفاتی انجام داده بود به این معنا که: حال که قرار است آن «سیاهه» قرآن را که حاکی از قرآن است گرد آوریم، خوب است که برایش «مستندسازی مکتوب» هم داشته باشیم. وگرنه اگر برای آیاتی از قرآن هم حتی سیاهه یافت نمی شد هیچ تأثیری در قرآن بودن آن نداشت چراکه در سینه ها بود و مردم آن را دائماً در نماز و غیر آن می خواندند و حفظ می کردند و آموزش می دادند.
و الحمد لله رب العالمین
روح الله راسل- طلبه حوزه مبارکه قم
امید است یکی از ثمرات این بحث ها
این باشد که به #حفظ_قرآن کریم در حافظه خود
اهتمام بیشتری کنیم و بدانیم
حقیقت قرآن آن است که در #سینه باشد نه در #کاغذ
حفظ قرآن هم اقسامی دارد که از جمله آن #حفظ_موضوعی است.
برای این مهم می توانید از یکی از دو کانال ذیل کمک بگیرید:
https://eitaa.com/masoumieh_qoran
یا:
https://eitaa.com/ahya_samadeye98
برای رفع و دفع فتنه های دشمنان بالخصوص در ایران و عراق و لبنان
امروز و امشب همه عزیزان اهتمامی کنند به
۱. دعای ۴۹ صحیفه سجادیه(در دفع فتنه دشمنان)
۲. ذکر شریف استغفار به نیت خود و نیز از طرف همه غافلان و اهل معصیت ... .
امروز پنجشنبه 5 دی 98
در کلاس درس
در بحث «بلی» یک روایت از ام سلمه آمده بود
که عرض کردم قبل از کلاس فرصت نکردم روی آن کار کنم.
الان نکاتش را تقدیم می کنم:
أم 2مقروناً بالاستفهام 2-1حقیقیاً کان، نحو قول اُم سلمة: «قلتُ یا رسولَ اللهِ! ألستُ مِن أهلِکَ؟ قال: «بلی».
شرح
تمام حدیث در «مسند احمد بن حنبل، ج44، ص173و174» چنین است:
26550- حَدَّثَنَا أَبُو النَّضْرِ هَاشِمُ بْنُ الْقَاسِمِ، حَدَّثَنَا عَبْدُ الْحَمِيدِ يَعْنِي ابْنَ بَهْرَامَ، قَالَ: حَدَّثَنِي شَهْرُ بْنُ حَوْشَبٍ، قَالَ:
سَمِعْتُ أُمَّ سَلَمَةَ، زَوْجَ النَّبِيِّ ص حِينَ جَاءَ نَعْيُ[: اِذاعةُ خبرِ مَوتِ المیِّتِ(وسیط)] الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ؛ لَعَنَتْ أَهْلَ الْعِرَاقِ فَقَالَتْ: قَتَلُوهُ قَتَلَهُمُ اللَّهُ: غَرُّوهُ وَذَلُّوهُ، لَعَنَهُمُ اللَّهُ، فَإِنِّي رَأَيْتُ رَسُولَ اللَّهِ ص جَاءَتْهُ فَاطِمَةُ غَدِيَّةً بِبُرْمَةٍ، قَدْ صَنَعَتْ لَهُ فِيهَا عَصِيدَةً تَحْمِلُهُا فِي طَبَقٍ لَهَا، حَتَّى وَضَعَتْهَا بَيْنَ يَدَيْهِ، فَقَالَ لَهَا:" أَيْنَ ابْنُ عَمِّكِ؟"
قَالَتْ: هُوَ فِي الْبَيْتِ.
قَالَ:" فَاذْهَبِي، فَادْعِيهِ، وَائْتِنِي بِابْنَيْهِ".
قَالَتْ: فَجَاءَتْ تَقُودُ ابْنَيْهَا، كُلُّ وَاحِدٍ مِنْهُمَا بِيَدٍ، وَعَلِيٌّ يَمْشِي فِي أَثَرِهِمَا، حَتَّى دَخَلُوا عَلَى رَسُولِ اللَّهِ ص، فَأَجْلَسَهُمَا فِي حِجْرِهِ، وَجَلَسَ عَلِيٌّ عَنْ يَمِينِهِ، وَجَلَسَتْ فَاطِمَةُ عَنْ يَسَارِهِ.
قَالَتْ أُمُّ سَلَمَةَ: فَاجْتَبَذَ مِنْ تَحْتِي كِسَاءً خَيْبَرِيًّا كَانَ بِسَاطًا لَنَا عَلَى الْمَنَامَةِ فِي الْمَدِينَةِ، فَلَفَّهُ النَّبِيُّ ص عَلَيْهِمْ جَمِيعًا، فَأَخَذَ بِشِمَالِهِ طَرَفَيِ الْكِسَاءِ، وَأَلْوَى بِيَدِهِ الْيُمْنَى إِلَى رَبِّهِ عَزَّ وَجَلَّ، قَالَ:" اللَّهُمَّ أَهْلِي، أَذْهِبْ عَنْهُمُ الرِّجْسَ، وَطَهِّرْهُمْ تَطْهِيرًا، اللَّهُمَّ أَهْلِي أَذْهِبْ عَنْهُمُ الرِّجْسَ وَطَهِّرْهُمْ تَطْهِيرًا اللَّهُمَّ أَهْلُ بَيْتِي أَذْهِبْ عَنْهُمُ الرِّجْسَ وَطَهِّرْهُمْ تَطْهِيرًا".
قُلْتُ: يَا رَسُولَ اللَّهِ، أَلَسْتُ مِنْ أَهْلِكَ؟ قَالَ:" بَلَى، فَادْخُلِي فِي الْكِسَاءِ."
قَالَتْ: فَدَخَلْتُ فِي الْكِسَاءِ بَعْدَمَا قَضَى دُعَاءَهُ لِابْنِ عَمِّهِ عَلِيٍّ وَابْنَيْهِ، وَابْنَتِهِ فَاطِمَةَ.
اقول
1. با این کلیدواژه ها این حدیث در «جامع احادیث نور» یافت نشد.
2. در هامش همین حدیث محقق مسند احمد بن حنبل نوشته که این روایت از حیث سند ضعف دارد: إسناده ضعيف لضعف شهر بن حوشب، وبقية رجاله ثقات رجال الشيخين، غير عبد الحميد بن بَهْرام- وهو صاحب شهر بن حوشب- فقد روى له البخاري في" الأدب المفرد" والترمذيُّ وابنُ ماجه، وهو ثقة، لكنهم عابوا عليه كثرة روايته عن شهر بن حوشب. أبو النَّضْر: هو هاشم بن القاسم. وأخرجه الطحاوي في" شرح مشكل الآثار" (770)، والطبري في" تفسيره" 7/ 22، والطبراني في" الكبير" (2666)، و/ 23 (785) و (786)، من طرق عن عبد الحميد بن بَهْرام، بهذا الإسناد. وقد سلف نحوه بإسناد صحيح برقم (26508)، فانظره لزاماً.
3. شبیه این حدیث در منابع شیعه از قول شواهد التنزیل(حسکانی) نقل شده که وقتی «امّ سلمه» می پرسد: آیا من از اهل شما نیستم، در جواب می شنود که «بر خیر هستی».
شواهد التنزيل لقواعد التفضيل، ج2، ص: 97
722- حَدَّثَنِي أَحْمَدُ بْنُ عَلِيٍّ الْأَصْبَهَانِيُّ قَالَ: أَخْبَرَنَا أَبُو الْقَاسِمِ جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدٍ الرَّازِيُّ قَالَ: حَدَّثَنَا عَبْدُ الرَّحْمَنِ بْنُ أَبِي حَاتِمٍ قَالَ: حَدَّثَنَا أَبُو شَيْبَةَ إِبْرَاهِيمُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ أَبِي شَيْبَةَ الْعَبْسِيُّ قَالَ: حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ ثَابِتٍ قَالَ: أَخْبَرَنَا أَسْبَاطٌ، عَنِ السُّدِّيِّ، عَنْ بِلَالِ بْنِ مِرْدَاسٍ عَنْ شَهْرِ بْنِ حَوْشَبٍ عَنْ أُمِّ سَلَمَةَ قَالَتْ:
دَخَلَ عَلَيَّ رَسُولُ اللَّهِ فَأَتَتْهُ فَاطِمَةُ بِخَزِيرَةٍ- فَوَضَعَتْهَا بَيْنَ يَدَيْهِ فَقَالَ: ادْعِي لِي زَوْجَكِ وَ ابْنَيْكِ. فَدَعَتْهُمْ فَطَعِمُوا وَ تَحْتَهُمْ كِسَاءٌ خَيْبَرِيٌّ- فَجَمَعَ الْكِسَاءَ عَلَيْهِمْ ثُمَّ قَالَ: اللَّهُمَّ هَؤُلَاءِ أَهْلُ بَيْتِي وَ حَامَّتِي- فَأَذْهِبْ عَنْهُمُ الرِّجْسَ وَ طَهِّرْهُمْ تَطْهِيراً. فَقَالَتْ أُمُّ سَلَمَةَ: أَ لَسْتُ مِنْ أَهْلِ بَيْتِكَ قَالَ: إِنَّكِ عَلَى خَيْرٍ وَ إِلَى خَيْرٍ.
خلاصه آنکه اگر حدیثی که مسند احمد، گفته صحیح باشد، در ادامه اش آمده که پیامبر ص فرمودند: از اهل من هستی، لکن وقتی زیر کسا رفته است که دعاها تمام شده لذا درست است که از «اهل» است ولی از «اهل بیت معهود در این ادعیه» که مصداق آیه تطهیر(33 احزاب) باشند، نیست.
و اگر حدیث منقول از حسکانی صحیح باشد که روشن است که «اهل بیت معهود» نیست.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حکایت دفاع ناگزیر رهبری
از دولت بی کفایت
در نهج البلاغه مولی علی ع
فردا دوشنبه ۹ دی
درس مغنی: آغاز #حتی
ان شاء الله
روز بصیرت گرامی باد.
*۹دی روز بصیرت*
مردم مومن و معتقد و انقلابی ما
هیچگاه فتنه گری سال ۸۸ را از یاد نخواهند برد
فتنه برخواسته از دنیاطلبی کسانی چون
اکبر هاشمی، محمد خاتمی، میرحسین، کروبی، حسن فریدون و حزب آمریکایی کارگزاران؛
همان ها که بعد از بغی بر امام المسلمین،
کار را به جسارت به ساحت قدسی اباعبدالله الحسین علیه السلام هم رساندند و حرمت عاشورای حسین را هم شکستند.
برای همیشه از این خائنان دین و دنیا
برائت می جوییم ...
*و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون*
✊ مراسم یومالله نهم دی در مدرسه فیضیه برگزار میشود
⏱ دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸،ساعت ۱۰ صبح
📌 قم؛ مدرسه فیضیه
🎙 با سخنرانی آیتالله مصباحیزدی
◽️این راهپیمایی از مدرسه فیضیه به سمت بیت امام خمینی (ره) در میدان روحالله برگزار خواهد شد.
◽️ دیدار مردم قم با رهبر انقلاب، روز 18 دی برگزار میشود.
@HawzahNews|خبرگزاریحوزه
🔻آیتالله مصباحیزدی در تجمع مدرسه فیضیه:
⭕️ امید به دشمنان و پیشنهاد مذاکره به آنان در خفا احمقانه است
◽️ اگر در امتحانات بر خداوند توکل کنیم، بلا رفع خواهد شد و بر دشمنان نیز پیروز می شویم.
◽️ نباید در این شرایط چشم به کمک دشمنان بدوزیم، چرا که آنها تمام قدرت خود را صرف این میکنند که ما را نابود کنند.
◽️ امید به این دشمنان و پیشنهاد مذاکره به آنان در خفا #احمقانه است.
◽️اگر در یک جامعه و یا در بین مسئولین جامعه چنین روحیهای پیدا شود، مستعد #کفراننعمت الهی هستند.
◽️هیچ کشوری سراغ نداریم که کسی که مورد قبول امام زمان(عج) باشد در آن حکومت کند، هیچ نعمتی بالاتر از این نیست.
◽️ برخی بیان میکنند که ضعفها مربوط به دستگاه رهبری است، در حوادثی مانند عاشورا نیز بدترین اتفاقات برای مسلمانان رخ داد، آیا مقصر این اتفاقات رهبری جامعه بود؟
◽️بزرگترین وظیفه جامعه و به ویژه روحانیت #حفظ_نظام اسلامی و دفاع از کیان آن است.
◽️ما باید سعی کنیم کسانی بر پستهای حکومتی بنشینند که بتوانند بر وظیفه واقعی خود عمل کنند.
◽️ اگر ما رو سوی خداوند داشته باشد، او امدادهای بی حدوحصر خود را شامل حال ما خواهد کرد.
این گرانیها و بیکاریها یک #امتحانالهی بوده و ما باید ببینم چه وظیفهای در قبال آن داریم.
•┈┈••✾••┈┈•
📲 خبرگزاری حوزه تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی حوزههای علمیه:
eitaa.com/joinchat/415432704C8ae17cca99
دیروز 9دی 98
در کلاس بلاغت
مطالبی سیاسی بیان شد که بعضاً مایه شگفتی برخی دوستان بود.
ذیلاً سند آن را تقدیم می کنم:
1. در همان ابتدای رهبری حضرت آقا
ایشان #موسوی_خوئینی_ها(پدر معنوی فتنه 88)-علیه ما یستحقّ من الله- را به مشاورت سیاسی خود منصوب فرمودند.
او هم مدتی کوتاه در بیت رهبری اتاق داشت
و بعد هم رها کرد و رفت
علت هم روشن است. این جماعت فتنه گر 88، افرادی دیکتاتورند که قانون را قبول ندارند، رهبر را قبول ندارند، مردم و رأی مردم را قبول ندارند. وقتی به میر حسین-خذله الله- گفتند: اگر باز رأی گرفتیم و تو رأی نیاوردی چه؟ گفته بود: باز هم می گویم تقلب شده!
متن نامه رهبری به موسوی خوئینی ها:
بسم الله الرّحمن الرّحيم
جناب حجة الاسلام و المسلمين آقاى حاج سيّد محمّد موسوى خوئينى(دامت تأييداته)
با توجه به اصل يكصد و دهم قانون اساسى كه سياستگذارى هاى عمده نظام جمهورى اسلامى را بر عهده مقام رهبرى قرار داده است و با معرفت به خصوصيات انقلابى و تجارب عملى جنابعالى در دوران ده ساله گذشته و بالخصوص مسئوليت هاى مهمى كه از طرف رهبر كبير و امام فقيدمان(رضوان اللّه عليه) به جنابعالى محول گرديد و حاكى از اعتماد معظمٌ له به شما مى باشد؛ جنابعالى را به مشاورت سياسى خود منصوب مى كنم.
حيطه كار آن مشاورت، عبارت است از سياست هاى كلى كشور در امور داخلى و خارجى و قضاياى اقتصادى، اجتماعى، سياسى، فرهنگى و غيره. لازم است در امور ارجاعى و غيره، نظراتِ بررسى شده و سنجيده، تدوين و به عنوان نظر مشورتى ارايه گردد. مقتضى است از آحاد مؤمن و هوشمند و انقلابى و مجرب، بدون رعايت نسبت هاى جناحى و گروهى، براى بررسى و سنجش دقيق و عميق مسائل استفاده فرماييد. شرح وظايف به صورت ريز را تهيه و ارايه فرماييد.
خداوند به جنابعالى توفيق عنايت فرمايد.
سيّد علىّ خامنه اى
17/ 10/ 1368