□بیان آیه (۱) سوره کوثر□
□إنا أعطيناكَ الكوثر(۱)
#تفسیرالمیزان
□در #مجمع البيان مى گويد: كلمه (#كوثر) بر وزن (فوعل) به معناى چيزى است كه شأنش آن است كه كثير باشد، و كوثر به معناى #خير_كثير است.
ولى #مفسرين در تفسير كوثر و اينكه كوثر چيست #اختلافى عجيب كرده اند.
□ #بعضى گفته اند: خير كثير است. و بعضى #معانى ديگرى كرده اند كه فهرست وار از نظر خواننده مى گذرد:
۱- نهرى است در بهشت.
۲-حوض خاص رسول خدا (صلى اللّه عليه و آله و سلم) در بهشت و يا در محشر است.
۳-اولاد رسول خدا (صلى اللّه عليه و آله و سلم) است.
۴-اصحاب و پيروان آن جناب تا روز قيامت است.
۵-علماى امت او است.
۶-قرآن و فضائل بسيار آن.
۷-مقام نبوت است.
۸-تيسير قرآن و تخفيف شرايع و احكام است.
۹- اسلام است.
۱۰- توحيد است.
۱۱- علم و حكمت است.
۱۲- فضائل رسول خدا (صلى اللّه عليه و آله و سلم)است.
۱۳- مقام محمود است.
۱۴- نور قلب شريف رسول خدا (صلى اللّه عليه و آله و سلم) است.
□و از اين قبيل #اقوالى ديگر كه به طورى كه از #بعضى از مفسرين نقل شده بالغ بر #بيست_و_شش قول است.
@mohamad_hosein_tabatabaei
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
□○"حضرت رضا سلام الله عليه میفرمایند○□ □لا يَتِمُّ عَقْلُ امْرِئٍ مُسْلِمٍ حَتّیٰٰ تَكُونَ فِيهِ ع
□○ده خصلت که نشاندهندهی کمال عقل در انسان مسلمان است(بخش دوم)○■
۲- وَ الشَّرُّ مِنْهُ مَاْمُونٌ
□○دومین خصوصیت که نشاندهندهی کمال عقل است، این است که هیچ کس از او نگرانی ندارد؛ همه خودشان را از شرّ او در امان میبینند و میدانند که او شرّرسان نیست.
۳- سومین خصوصیت:
يَسْتَكْثِرُ قَلِيلَ الْخَيْرِ مِنْ غَيْرِهِ
□○اگر کسی کار خوب کوچکی انجام دهد، او آن را خیلی بزرگ میشمارد. اگر کسی محبّتی در حقّ او کند؛ کمکی به او نماید؛ هدیهی کوچکی برای او بیاورد و کار کوچکی انجام دهد؛ او این کار کوچک را خیلی بزرگ میشمارد؛ برایش خیلی ارزش قائل است؛ خیلی درصدد تشکّر، سپاسگزاری و تلافی بر میآید.
۴-"وَ يَسْتَقِلُّ كَثِيرَ الْخَيْرِ مِنْ نَفْسِهِ"
□○امّا اگر خودش بزرگترین کارهای خیر را انجام دهد، آنها را کم میشمارد و میگوید: اینها چیزی نبود؛ من شرمندهام از کاری که کردم (خودتان میتوانید بین این ویژگیها با بحث عُجب ارتباط برقرار کنید). کار خیر کوچک دیگران را بزرگ میشمارد؛ امّا کار خیر بزرگ
خودش را بسیار کوچک و غیرقابلاعتنا تلقّی میکند.
#ادامه_دارد
□○استاد مهدی طيب _ جلسه ١٢ دی ٩٢
#حدیث #امام_رضا #عجب○□
@mohamad_hosein_tabatabaei
□●ادب دعا در پيشگاه امام رضا عليه السلام●■
□●هر كدام از ما خواسته ها و حرفهايی داريم و اكثر خواسته های ما دنيايی است ، در حالي كه اين بزرگواران اهل دنيا نيستند ودر فوق اين مقامات به سر مب برند و تا خود انسان ، آن حقيقت حضور را نچشد ، خيال ميكند امام هشتم و ديگر ائمه عليه السلام بايد در اين عالم هرچه از دستشان بر می آيد انجام دهند ، در حالي كه اين طور نيست و هر چه نفس قوی تر می شود و هر قدر كه انسان الهی تر می گردد ، دست تصرفش كمتر می شود
□●چه بسا می بينيد كه بك قبر انسان شريفی در منطقه اب كه مردم به او بيشتر اعتقاد دارند ، بيشتر از امام هشتم عليه اسلام بيماران را شفا ميدهد ،و در امام زاده ها و اين انسانهای شريف بيشتر از كار مردم گره گشايی می شود
□●در اين صورت نبايد فكر كنيد كه چرا امام هشتم بيشتر دست به كار نميشوند زيرا حضور و مراقبت انسان كامل به او احازه نمی دهد كه از خدای تبارك و تعالي چيزی را طلب كند
□●او می فرمايد :
ما چه كاره ايم ؟ عالم خودش خدا دارد و خداست كه دارد خدايی می كند "
□●ما نبايد از امام هشتم ، غيراز امام هشتم را بخواهيم
خواسته های متعارف از شأن مطهّر و عرشی انسان الهی ، آن سويی ، كه نظام هستی كه همه در پيشگاه اقدس اين انسانهای كامل در شهود تام هستند ، واقعا به دور است .
#حضور_و_مراقبت
#استاد_صمدی_آملی
@mohamad_hosein_tabatabaei
■●مشهور آسمان(خاطراتی از استاد #علی_صفایی_حائری)●■
■بخش زيبايى از حيات طيبه او به سفرهاى #مشهد تعلق دارد. چرا كه پايان ماه و اول ماه بعد خود را به مشهد مىرساند.
■مىگفت: اگر جسم با دو روز حمام نرفتن بو مىگيرد، روح با يك نيت بد سياه و كدر مىشود. به همين خاطر به امام رضا(علیه اسلام) پناه مىبرد. كه در زيارت يكشنبه حضرت زهرا(علیها السلام) آمده است: «انا قد طهرنا بولايتهم»؛ ما با ولايت آنان تطهير مىشويم.
■مىگفت: زيارت امام رضا(علیه السلام) مثل حمام است. و با اين نياز به درگاه امام(علیه السلام) مىشتافت.
■روزى يكى از مريدان مشهدى گفته بود: بياييد منزل ما خالى است. ايشان از آدرس خانه آن جوان پرسيد و پاسخ شنيد كه مثلا: نخ ريسى! فرمود: دور است. من جايى دور و بر حرم مىخواهم. پرسيدند: چرا اينقدر نزديك؟ فرمود: آخر آلودهها لب حوض مىنشينند!
■آن قدر يقين به رافت و دست گشايشگر آقا داشت كه وقتى گدايى در نزديكى حرم امام رضا(علیه السلام) از او چيزى خواست، با آن همه دست و دلبازى محل نگذاشت و اعتنايى به او نكرد.. و وقتى اصرار فقير را ديد، فرمود: بىسليقهاى! آدم در كنار دريا از يك پيت حلبى آب نمىخواهد!
@mohamad_hosein_tabatabaei
□○"السّلام عليك يا علیّ بن موسی الرضا"○□
#استاد_فاطمی_نيا:
□○ #علّامهی_طباطبایی فرمودند: "همهی ائمّه رئوف هستند، اما رأفت حضرت رضا (علیه السّلام) حسّی است."
□○این جمله بسيار عجیب است.
یعنی زوّار امام رضا (علیه السلام) اگر ملتفت باشند ، معمولاً مهربانی و رأفت حضرت را حس ميكنند.
□○البته بايد به اين نكته توجه داشت كه تمامی ائمه (علیه السلام) رأفت دارند اما اين ويژگی در حضرت رضا (علیه السلام) ظهور غالب است.
#یاعلی
@mohamad_hosein_tabatabaei
☑️شادی روح علامه طباطبایی(ره) #صلوات
@mohamad_hosein_tabatabaei
آیات 252-244 بقره قسمت دوم
بخش دوم2⃣
● افعال خداى سبحان حكيمانه و داراى مصلحت است و در عين حال باريتعالى محكوم و مقهور مصالح نيست
از اينجا معلوم مى شود كه اجتماع تعليل ((والله يوتى ملكه من يشاء با تعليل ان الله اصطفيه عليكم و زاده بسطه فى العلم و الجسم))، درست است ، و منافاتى بين اين دو تعليل نيست ، براى اينكه اولى مطلب را به مصالح و اسباب تعليل مى كند، و مى فرمايد طالوت علم و نيروى بدنى بيشترى دارد، و دومى مطلب را با اطلاق مالكيت خدا تعليل مى كند، خدائى كه هر كارى بخواهد مى كند، و اگر اينكه گفتيم منافاتى نيست بين اطلاق ملك خدا و اينكه هر چه مى خواهد مى كند، و بين اينكه كارهايش همه از روى مصالح و حكمت ها است درست نباشد، اصلا اين دو جمله از آيه با هم نمى خواند تا چه رسد به اينكه يكى متمم و مؤيد ديگرى باشد.
و اين معنا را ذيل آيه كه مى فرمايد: ((و الله واسع عليم ))، به بهترين وجهى توضيح مى دهد، براى اينكه كلمه واسع دلالت مى كند بر اينكه خداى تعالى از هيچ فعلى و ايتائى (دادنى ) ممنوع نيست ، و كلمه ((عليم )) دلالت مى كند بر اينكه : فعل او فعلى است كه از روى علم ثابت و غير قابل خطا سر مى زند، پس خداى سبحان هر چه مى خواهد مى كند بدون اينكه چيزى مانعش شود، و كارى نمى كند مگر آنكه آن كار، داراى مصلحت واقعى باشد.
#تفسیر_المیزان
#سوره_بقره
#علامه_طباطبایی_ره
🔹🔶🔸🔷🔹🔶🔸🔷🔹🔶🔸
🔹💠کانال کیش,مهر💠🔹
🔺درمحضرعلامه طباطبایی ره🔺
▶️: https://telegram.me/mohamad_hosein_tabatabaei
□بیان آیه (۱) سوره کوثر□
#تفسیرالمیزان
□صاحبان #دو قول اول استدلال كرده اند به #بعضى روايات، و اما #باقى اقوال #هيچ دليلى ندارند به جز #تحكم و بى دليل حرف زدن، و به هر حال اينكه در #آخر_سوره فرمود:
(ان شانئك هو الابتر).
با در نظر گرفتن اينكه كلمه (#ابتر) در ظاهر به معناى #اجاق_كور است، و نيز با در نظر گرفتن اينكه جمله مذكور از باب #قصر_قلب است، چنين به دست مى آيد كه منظور از كوثر، #تنها و تنها #كثرت_ذريه اى است كه خداى تعالى به آن جناب #ارزانى داشته، (و بركتى است كه در نسل آن جناب قرار داده )، و يا مراد #هم خير كثير است و هم كثرت ذريه، چيزى كه هست كثرت ذريه يكى از #مصاديق خير كثير است، و اگر مراد مساله ذريه به #استقلال و يابه طور #ضمنى نبود، آوردن كلمه (إن) در جمله (ان شانئك هو الابتر) #فايده اى نداشت، زيرا كلمه (إن) علاوه بر #تحقيق، #تعليل را هم مى رساند و معنا #ندارد بفرمايد ما به تو #حوض داديم، چون كه #بدگوى تو اجاق كور است و يا بى خبر است.(۱)
@mohamad_hosein_tabatabaei
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
□بیان آیه (۱) سوره کوثر□ #تفسیرالمیزان □صاحبان #دو قول اول استدلال كرده اند به #بعضى روايات، و ا
□بیان آیه (۱) سوره کوثر□
#تفسیرالمیزان
□و روايات هم #بسيار زياد رسيده كه سوره مورد بحث در پاسخ كسى نازل شده كه رسول خدا (صلى اللّه عليه و آله و سلم) را به اجاق كورى #زخم_زبان زد و اين زخم زبان هنگامى بود كه #قاسم و #عبداللّه دو فرزندان رسول خدا (صلى اللّه عليه و آله و سلم) از #دنيا رفتند، پس با اين بيان روشن شد كه سخن آن #مفسر كه گفته:
(منظور #صاحب اين زخم زبان از كلمه (#ابتر) بريدگى از #مردم يا انقطاع از #خير بوده و خداى تعالى در #رد گفتارش فرموده او خودش #منقطع از هر چيز است) سخن #بی_وجهى است.
□و چون جمله (انا اعطيناك الکوثر) در مقام منت نهادن بود، با #سياق متكلم مع الغير (#ما) آمد كه بر #عظمت دلالت مى كند، و چون منظور از آن #خوشدل ساختن رسول خدا (صلى اللّه عليه و آله و سلم) بود مطلب را با واژه #اعطاء كه ظاهر در #تمليك است بيان داشت و فرمود: ما به تو #كوثر عطا كرديم.(۲)
@mohamad_hosein_tabatabaei
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
□○ده خصلت که نشاندهندهی کمال عقل در انسان مسلمان است(بخش دوم)○■ ۲- وَ الشَّرُّ مِنْهُ مَاْمُونٌ □○
□○ده خصلت که نشاندهندهی کمال عقل در انسان مسلمان است: (بخش سوم)○□
#حضرت_رضا_عليه_السلام_میفرمایند:
۵- لا يَسْاَمُ مِنْ طَلَبِ الْحَوائِجِ اِلَيْهِ
از اینکه افراد نیازهای خودشان را از او درخواست کنند، خسته نمیشود؛ کسل نمیگردد و فرار نمیکند؛ که بس است دیگر؛ یکطور دربروم؛ هرکس به من میرسد، مشکلی به من میگوید. اصلاً ملول نمیشود.
□○در جملات اباعبدللهالحسین عليه السلام هم که برایتان عرض کردهایم، حضرت فرمودند: حوائج مردم که بهسوی شما میآید، از نعمتهای الهی است. در برابر این نعمتها ابراز ملالت و خستگی نکنید؛ چراکه این نعمت برمیگردد و نقمت میشود. این نعمت از سوی شما به سمت دیگری میرود و دیگری از آن نعمت بهرهمند میشود؛ درحالیکه خدا اوّل این نعمت را برای شما فرستاد. پس در برابر طرح خواستهها و مشکلاتی که دیگران نزد تو میآورند، ابراز ملالت نکن.
□○اینجا هم حضرت رضا عليه السلام فرمودند: از اینکه دیگران نزد او میآیند و حاجتهای خود را از او مطالبه و درخواست میکنند؛ مشکلاتشان را در میان میگذارند و نیازهای خودشان را عرضه میکنند؛ اصلاً خسته نمیشود و ابراز ملالت نمیکند.
□○استاد مهدی طيب_جلسه ١٢ دی ٩٢
#حدیث #امام_رضا #كمال_عقل○□
@mohamad_hosein_tabatabaei
□●اللهم اجعلنى عندك وجيها بالحسين ...●□
#استاد_علی_صفایی_حائری:
□●اللهم اجعلنى عندك وجيها بالحسين ... براى كسى كه وجاهت و آبرو را در حوزۀ خانواده و فاميل و شهر و منطقه و مملكتى و يا تمام زمين مىخواهد، وسيلههاى وجاهت مىتواند محبت و بخشش و خدمت و شهرت و طرفداران و هواخواهان و تأثير و تبليغات باشد. اما براى كسى كه از حوزۀ زمين فراتر مىرود و عظمت در آسمانها و وجاهت عندالله و در حضور حق را خواستار مىشود، وسيلۀ وجاهت هم متفاوت خواهد شد و ديگر نمىتواند به وسائلى در سطح خانواده و بستگان و همشهرىها و هموطنها و اهل خاك، دل خوش كند.
□●كه وجاهت در حضور او و در محضر او براى كسانى است كه با سر رفتهاند و جام را تا آخر نوشيدهاند و توجه از غير او برداشتهاند و به وفا راه يافتهاند ... و يا با وفاداران و سرافرازان پيوندى بستهاند و رشتهاى در ميان رشتهها انداختهاند.
□●آدمها با انتخابها و پيوندها و وفا و سرشار كردنشان به ارزش و آبرو مىرسند و خريدار پيدا مىكنند؛ « انّ اللّه اشترى من المؤمنين ...»، ١ خدا از عاشقها خريدار است و اين چنين متاعى را از خاك بر مىدارد؛ « معاذ الله ان نأخذ الاّ من وجدنا متاعنا عنده ».
□●تو می آيی، صفحه ۲۲●□
@mohamad_hosein_tabatabaei
■مراقبات شب پانزدهم ماه ذیالقعده■
■از كارهاى مهم اين ماه عمل شب نيمهی آن است. از پيامبر اکرم صلّى الله عليه و آله و سلّم روايت شده است كه:
■«شب پانزدهم ماه ذىالقعده شب مباركى است. خداوند در آن با رحمت به بندگان مؤمنش مینگرد. پاداش كسى كه در آن با عمل از خداوند فرمانبردارى كند، مانند پاداش صد روزهدار ملازم مسجد كه به اندازهی يک چشم به هم زدن نيز نافرمانى خدا را ننمودهاند، میباشد.»
■بنابراين انسان بايد در نيمه شب مشغول به طاعت خداوند شده و به دعا و نماز بپردازد. زيرا روايت شده است:
☑️«كسى در اين شب چيزى از خدا نمیخواهد مگر اين كه به او عنايت مىفرمايد»
■اگر انسان به كسى چنين وعدههايى بدهد، بیتفاوت از كنار اين وعدهها نخواهد گذشت. به خصوص اگر بداند كه او مىتواند به وعدههاى خود عمل نمايد. و همين كه احتمال توانايى بر انجام وعدههاى او را بدهد، براى عمل كردن به دستورات او كافى است. زيرا پاداش خيلى بزرگ است، پاداشى چون پاداش صد ملازم مسجد كه در عمر خود حتّى در يک چشم به هم زدن نيز نافرمانى خدا را ننمودهاند. اين پاداش قابل مقايسه با هيچ يک از سعادتها، داراییها و شادیهاى دنيا نيست. و وقتى كه سود زياد باشد، گرچه احتمال آن ضعيف هم باشد، عقل حكم به انجام آن عمل براى رسيدن به آن سود مىكند. كه در اينجا احتمال سود ضعيف هم نيست. زيرا «اخبار تسامح» در دليل اعمال مستحبّى سند اين روايت را معتبر گردانيده و احتمال آن قوى مىشود.
■به رغبت و اشتياق خود براى به دست آوردن كالاهاى اين دنياى پستى كه بقائى نداشته، با تلخیهاى فراوان همراه و مانع رسيدن نور است بنگر و ببين براى رسيدن به آن و اندوختن آن با احتمال ضعيفى، وطن، آسايش و خانواده را ترک و به مسافرت مىروى. بيابانهاى وسيع را در نورديده، درياها را زير پا گذاشته و از جنگلها عبور مىكنى و نهايت آرزوى تو اين است كه مثلًا از اين سفرها به هزار دينار برسى. درحالى كه احتمال مىدهى به آرزوى خود نرسيده و حتّى مال، جان و آبرويت به خطر افتاده و يا با مرگ دست و پنجه نرم كنى ولى باز هم حاضر نيستى از هدف خود دست برداشته و با اين عذرها از جديّت و تلاش دست بردارى.
■پس با توجّه به اين كه نعمتهاى آخرت پايدار و بدون هيچ رنجى است و با اين گونه اعمال بطور يقين مىتوان به آن رسيد، چرا عمل نمىكنی؟ و اگر نقص در خود انسان باشد نيز میتوان آن را رفع كرده و سپس به انجام عمل پرداخت. آيا در اين صورت بیتفاوتى در مقابل اين پاداشها علّتى جز ضعف ايمان يا بيمارى قلب كه ناشى از حبّ دنياست، خواهد داشت؟
#ويژگى_طاعت_و_عبادت_اين_شب
■طاعت و عبادت، در اين شب از اين جهت كه مشهور نبوده و مردم كمتر، در آن به طاعت خدا مشغول مىگردند، آن را از ساير شبهاى مشهور ممتاز مىگرداند كه اين مطلب نزد اهل مراقبت مهم است.
■زيرا توجّه، در زمان غفلت عموم، از مراقبات مهم و باعث سرعت اجابت است. و نيز اعمال نزد خداوند بزرگتر و به قبول نزديکتر و اجر بيشترى دارد.
■پس با تمام جدیّت و اشتياق براى اجابت دعوت منادى به كرامت خداى متعال اقدام نموده، فرصت را غنيمت شمار و از خواب برخيز.
■چون به زودى مصيبت مرگ سراغت میآيد كه بعد از آن نمىتوانى ذرّهاى از اين منافع بزرگ را به دست آورى. هنگام ديدن فرشته مرگ بيدار شده و يک سال مهلت مىخواهى، ولى مىگويد سالهاى زيادى را از دست دادى.
مىگويى: يک روز.
مىگويد: روزهاى زيادى را سپرى كردى. به يک ساعت راضى میشوى ولى اين فرصت را به تو نمىدهد. و با افسوس زياد به خاطر از دست دادن ايّام فرصت و زمان مهلت مىميرى. چه افسوس سخت و چه اندوه جانكاهى!
■المراقبات - میرزا جواد آقا ملکی تبریزی■
#مراقبات_ماه_ذیالقعده
@mohamad_hosein_tabatabaei
☑️شادی روح علامه طباطبایی(ره) #صلوات
@mohamad_hosein_tabatabaei
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
آیات 252-244 بقره قسمت دوم بخش دوم2⃣ ● افعال خداى سبحان حكيمانه و داراى مصلحت است و در عين حال بار
آیات 252-244 بقره قسمت دوم
بخش دوم3⃣
● افعال خداى سبحان حكيمانه و داراى مصلحت است و در عين حال باريتعالى محكوم و مقهور مصالح نيست
باقى مى ماند معناى كلمه ((واسع )) كه يكى از اسامى خداى تعالى است و ماده وسعت كه كلمه سعه نيز از مشتقات آن است ، در اصل به معناى حالتى در جسم است كه با داشتن آن حالت اشيائى ديگر را در خود مى گنجاند، مانند سعه ظرف كه هر چه بيشتر باشد آب بيشتر يا طعام بيشتر را در خود جاى مى دهد، و سعه صندوق به معناى گنجايش آن است نسبت به آنچه در آن مى گذارند، و سعه خانه كه افراد بيشترى را در خود جاى مى دهد، و ليكن به عنوان استعاره در غنى نيز استعمال مى شود اما نه هر غنائى و از هر جهتى ، بلكه غنى از اين جهت كه گنجايش بذل و بخشش را دارد،
كانه مال وسيع ، آن مالى است كه ظرفيتى دارد كه هرچه بخواهند مى توانند از آن خرج كنند و به همين معنا كلمه نامبرده در مورد خداى سبحان نيز استعمال مى شود، وقتى مى گوئيم خدا واسع است معنايش اين است كه او غنى است كه هر چه بخواهد بذل كند، ناتوانش نمى سازد، بلكه هر قدر بخواهد مى تواند بذل كند.
وَ قَالَ لَهُمْ نَبِيُّهُمْ إِنَّ ءَايَةَ مُلْكهِ أَن يَأْتِيَكمُ التَّابُوت فِيهِ سكينَةٌ مِّن رَّبِّكمْ
كلمه ((تابوت )) به معناى صندوق است ، و اين كلمه بطورى كه گفته اند صيغه فعلوت از ماده ((توب )) است ، و توب به معناى رجوع است ، (و به همين جهت برگشتن از راه شيطان به سوى خدا را توبه گفته اند) و اگر صندوق را تابوت گفته اند براى اين است كه صاحبش همواره و پى درپى به سراغ او مى رود و به آن رجوع مى كند.
ترجمه تفسير الميزان جلد 2 صفحه 438
#تفسیر_المیزان
#سوره_بقره
#علامه_طباطبایی_ره
🔹🔶🔸🔷🔹🔶🔸🔷🔹🔶🔸
🔹💠کانال کیش,مهر💠🔹
🔺درمحضرعلامه طباطبایی ره🔺
▶️: https://telegram.me/mohamad_hosein_tabatabaei
□بیان آیه (۱) سوره کوثر□
□اين جمله از اين دلالت خالى نيست كه فرزندان فاطمه (عليهاالسلام) ذريه رسول خدا (صلی الله علیه وآله) هستند، و اين خود يكى از خبرهاى #غيبى قرآن كريم است، همانطور كه مى بينيم خداى تعالى #بعد از درگذشت آن حضرت #بركتى در نسل آن جناب قرار داد، به طورى كه در همه عالم #هيچ نسلى معادل آن ديده نمى شود، آن هم با آن همه #بلاها كه بر سر ذريه آن جناب آوردند و گروه گروه ایشان را کشتند.
@mohamad_hosein_tabatabaei