eitaa logo
نشر خوبی ها محمد مهدی
305 دنبال‌کننده
472 عکس
444 ویدیو
80 فایل
نشر خوبی ها
مشاهده در ایتا
دانلود
✨بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم✨ ﷽🕊♥️ ‍🕊﷽ السلام علیکما یا امیرالمومنین و یا صاحب الزمان علیهما السلام سلام علیکم🌹💐 حضرت امام جوادالائمه علیه السلام تولّد امام جواد علیه السلام میوه دل ثامن الحجج علیه السلام در دهم رجب ۱۹۵ ق در مدینه منوّره زاده شد و بر شاخسار امامت شکوفا گشت. پدر بزرگوارش امام رضا علیه السلام مادرش بانوی گرامی و بافضیلت «سبیکه» است امام رضا علیه السلام او را «خیزران» نامید. دوران از ماه رمضان سال ۲۰۲ یا آخر ماه صفر ۲۰۳ که امام رضا علیه السلام به شهادت رسید فرزندش امام جواد علیه السلام به مقام امامت رسید. صفوان بن یحیی از یاران مخلص امام رضا علیه السلام می گوید : در مدینه به حضور آن حضرت شرف یاب شدم و عرض کردم: پیشی از آن که خداوند ابوجعفر (جواد) را به شما عنایت فرماید درباره امام بعد از شما پرس وجو می کردیم و شما می فرمودید خداوند به من پسری عنایت خواهد فرمود. اکنون خداوند پسری به شما عنایت کرد و چشم ما به وجود وی روشن گردیده است. تکلیف ما پس از شما چیست و امام ما چه کسی خواهد بود؟ امام رضا علیه السلام به امام جواد علیه السلام اشاره نمود من در جواب گفتم : فدایت شوم او که بیش از سه سال ندارد؟ امام رضا علیه السلام فرمود: «کمی سن ایرادی ندارد چون حضرت عیسی علیه السلام که کم تر از سه سال سن داشت به پیامبری رسید». امام جواد علیه السلام در سال ۱۹۵ در مدینه چشم به جهان گشود. سه سال داشت که «محمد امین» فرزند هارون الرشید به دست برادرش در سال ۱۹۸ به قتل رسید و حاکمیت مأمون آغاز گشت مأمون در سال ۲۱۸ درگذشت و معتصم عباسی در ماه شعبان ۲۱۸ به خلافت رسید امام جواد علیه السلام در زندگی کوتاه و پربار خویش با سه خلیفه عباسی هم عصر بوده است. روزی امام جواد علیه السلام وارد مسجد رسول خدا شد. علی بن جعفر عموی آن حضرت با دیدن امام جواد علیه السلام با عجله و بدون کفش و عبا حرکت کرد و به حضور امام رسید و دست او را بوسید و آن حضرت را فراوان تعظیم کرد. امام جواد علیه السلام به او فرمود: «عموجان بنشین. خدا تو را مشمول رحمت خویش قرار دهد». علی بن جعفر گفت: «در حالی که شما ایستاده اید من چگونه بنشینم؟» پس از آن که امام جواد علیه السلام رفت و علی بن جعفر به محل تدریس خود برگشت شاگردان او اعتراض کردند که: تو عموی ابوجعفر هستی سن و سال بالایی داری آن وقت در برابر (ابوجعفر جوان) این گونه تعظیم می کنی؟ علی بن جعفر در حالی که محاسن سفید خود را در دست گرفته بود گفت: ساکت باشید اگر خداوند این ریش سفید را لایق امامت ندانست و این نوجوان را لایق مقام بلند امامت دانست و به او چنین عظمت و مقامی داد من می توانم مقام و فضیلت او را نادیده بگیرم؟ از سخن شما به خدا پناه می برم بلکه باید بگویم من بنده و چاکر او هستم. امامت هدیه ای الهی برای همه آحاد امّت است تا به مدد آن در صراط مستقیم قرار گیرند. امام ضامن اجرای احکام قرآن مشعل هدایت در شب های تیره و فروغ یقین افروز در پیچ و خم های شک و اضطراب است. امام جواد علیه السلام در دوران سیاه حکومت خلفای بنی عباس به رغم عمر کوتاه خود توانست کشتی امت را به خوبی هدایت کند و برای مؤمنان مشعلی تابان در شب سیاه انحراف و کج اندیشی باشد. آن حضرت با بیان مسایل بنیادی دین از پرچم هماره برافراشته اسلام پاسداری کرد. دریای فضایل امام جواد علیه السلام بی کرانه است. او برگزیده خداوند و قرآن ناطق و حقیقت مجسّم و هدایتگر توحید است. امام جواد علیه السلام در دوران کوتاه امامت خود با کردار و گفتار خود معارف ناب را بر جان تشنه مؤمنان جاری می ساخت. میلاد فرخنده امام جواد علیه السلام بر تمام شیعیان خجسته باد. یکی از یاران امام رضا علیه السلام می گوید: حضرت رضا علیه السلام از دنیا رفت و من چهارهزار درهم از ایشان طلب داشتم و غیر از من کسی از آن خبر نداشت. امام جواد علیه السلام شخصی را درپی من فرستادند و فرمودند: «فردا به نزد من بیا». روز بعد به خدمت امام رفتم. فرمود: «ابوالحسن از دنیا رفت و به شما چهار هزار درهم بده کار بود». آن گاه از زیر فرشی که روی آن نشسته بودند مبلغی به من دادند که وقتی آن را شمردم چهار هزار درهم بود». سفارش امام جواد علیه السلام درباره پرهیزکاری گاه در زندگی تمام درها به روی انسان بسته می شود به گونه ای که هرطرف که روی می کند با مشکل یا مشکلاتی روبه رو می شود. این قبیل مواقع فرصت های خوبی برای بیدارشدن و بازگشت به سوی خداست. الحمدلله‌رب‌العالمین🌹 @nashrekhobyhakashan لینگ گروه گل های مهدوی عجل الله تعالی فرجه https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b
✨بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم✨ ﷽🕊♥️ ‍🕊﷽ السلام علیکما یا امیرالمومنین و یا صاحب الزمان علیهما السلام سلام علیکم🌹💐 در برابر مردم تواضع در برابر مردم در آیات و روایات : ۱ - تحریص و ترغیب فراوان شده است ۲ - این صفت را در خودمان ایجاد نمائیم وکوشش کنیم که به این کمال دست یابیم ۳ - در۵۴ مائده می فرماید : یا ایها الذین امنوا من یرتد منکم عن دینه فسوف یاتی الله بقوم یحبهم و یحبونه اذله علی المؤمنین اعزه علی الکافرین خداوند متعال خطاب به مسلمین زمان نزول قرآن می فرماید: ای مؤمنان اگر کسانی از شما از پذیرفتن دین ودعوت پیغمبر روی گردانید بزودی خداوند قومی را خواهد آورد که آنها خداوند را دوست میدارند و خداوند نیز آنان را دوست میدارد. آنان در مقابل مؤمنین متواضع ودر برابر کافران مقتدر وسرافراز خواهند بود . در روایت آمده است که : وقتی که این آیه نازل شد از صلی الله علیه و آله و سلم پرسیدند : این که خداوند خطاب به مسلمانان آن روزگار میفرماید : اگر شما از روی گردان شوید خداوند قومی را با آن صفات مهم خواهد آورد این قوم چه کسانی هستند که این گونه از آنان تجلیل میفرماید در آن حال جناب رضوان الله تعالی علیه در نزد پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم نشسته بود گویا حضرت مبارک خود را بر روی شانه سلمان میگذارد ومیفرماید که : این ملت از قوم این آقا خواهند بود یعنی ایرانیها که خداوند از آنها در برابر مسلمانان آن روز تجلیل می کند ومیفرماید: آنها خدا را دوست میدارند وخدا آنها را دوست میدارد وآنها دارای این صفت برجسته خواهند بود که در برابر مؤمنین وهمکیشان خود متواضع خواهند بود. خداوند این صفت را آنچنان می پسندد که در عصر نزول به مسلمانان آن زمان میفرماید : اگر شما این گونه نباشید کسانی می آیند که : متخلق به اخلاق الهی میشوند این کمال روحی را خواهند داشت ودر برابر : برادران دینی شان خاضع وفروتن خواهند بود ودر مقابل کفار متکبر و سرافراز خواهند بود از آیه استفاده میشود که : یکی از اوصاف کمال است انسان مسلمان نباید هیچگاه خود را در برابر برادران دینی خود بزرگتر وبرتر بپندارد. الحمدلله‌رب‌العالمین🌹 @nashrekhobyhakashan لینگ گروه گل های مهدوی عجل الله تعالی فرجه https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b
هدایت شده از علی خسروانی
مداحی_آنلاین_به_لب_رسیده_امشب_دلبرو.mp3
3.39M
ماه اومد شاه اومد گل پسر ثارالله اومد فرزند دلبند حسین زهرا از راه اومد (ع)
✨بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم✨ ﷽🕊♥️ ‍🕊﷽ السلام علیکما یا امیرالمومنین و یا صاحب الزمان علیهما السلام سلام علیکم🌹💐 « التکبر مع المتکبر عباده» - که از صفات زشت است در برابر طغیانگران ومتکبرین است همچنان که در برابر مؤمنان عبادت است کوچکی وبزرگی به منصب و مقام ولباس وثروت وامثال آنها نیست فرقان ۶۳ میفرماید: الرحمن کسانی هستند که : مشی آنان روی زمین به حالت تواضع باشد راه رفتن آنان در کوچه و بازار و خیابان از مشی آنان حکایت کند آنان با مردم و اقشار مختلف از تواضع و فروتنی آنان حکایت کند کردار و رفتار و آنان نیز نشان میدهد که خودبینی و خود بزرگ بینی و خود فروشی و تکبر درآنان وجود ندارد چنین کسانی عبادالرحمن هستند. یکی دیگر از تواضع این است که : خداوند متعال او را جزء صدیقین قرار میدهد از حضرت امام حسن علیه السلام روایت شده است که فرمود: کسی که در برابر برادران دینی خود تواضع داشته باشد خداوند متعال او را جزء قرار میدهد کسی است که در روش فکری و اخلاقی و عملی درپیشگاه خداوند راستگو و درستکار باشد متواضع نزد خداوند در شمار صدیقین محسوب میشود واین نیز یکی دیگر از اثار بسیار خوب تواضع است. در روایت آمده است که : مردی با فرزندش مهمان حضرت علیه السلام شدند بعد از صرف غذا حضرت شخصا برخاست و به منظور شستن دستها طبق معمول زمان آفتابه و لگن را نزد یکی از دو مهمان یعنی شخصی که پدر بود آورد و خواست روی دست او آب بریزد تا دستش را بشوید خیلی شرمنده شد و از این که مولی علیه السلام که آقای دنیا و آخرت است آب روی دست او بریزد امتناع ورزید حضرت فرمود : شما مهمان هستید و من باید خودم این خدمت را انجام دهم سرانجام بعد از امتناع زیاد مهمان حضرت آب ریختند و او دستش را شست و سپس در مورد فرزند او به محمد دستور داد که آب روی دست او بریزد تا دستش را بشوید و دلیل این کار را هم بیان فرمودند که بخاطر گذاردن بین پدر و فرزند و حفظ پدر این گونه عمل کرده است نه ان که نسبت به مهمان کوچکتر نمیخواسته همان خدمت را انجام دهد. این روش حضرت امیر علیه السلام نشانگر روحیه تواضع در یک انسان بزرگ است و باید برای ما سرمشقی باشد که در برابر برادر دینی چنین روحیه ای را دارا باشیم لیکن این : گاهی با ریختن آب روی دست یک فرد است گاهی با برطرف نمودن نیاز مالی و یا حاجتهای دیگر از برادران دینی و برآوردن احتیاجات او است اگر در ادارات از کاغذ بازی و بروکراسی شکایت میشود اگر در ادارات به مراجعین اعتناء نمیشود بخاطر همین است که صفت تواضع نیست اگر رؤساء و کارمندان ادارات در برابر مراجعین احساس تواضع کنند خیلی مشکلات حل می شود وقتی انسان برادر و خواهر دینی خود را بزرگ ببیند و خود را در مقابل آن کوچک و خدمتگزار ببیند قهرا خود را مکلف میداند که انجام و خدمت نماید و نیاز آنان را برآورده کند واین صفتی است که بسیاری از گرفتاریها را از جامعه بر طرف مینماید. تواضع ص ۲ الحمدلله‌رب‌العالمین🌹 @nashrekhobyhakashan لینگ گروه گل های مهدوی عجل الله تعالی فرجه https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b
گلچین احادیث آموزنده از امام جواد (سلام الله علیه) قالَ الإمام الجواد - علیه السلام - : ثَلاثُ خِصال تَجْتَلِبُ بِهِنَّ الْمَحَبَّةُ: الاْنْصافُ فِی الْمُعاشَرَةِ، وَ الْمُواساةُ فِی الشِّدِّةِ، وَ الاْنْطِواعُ وَ الرُّجُوعُ إلی قَلْب سَلیم.«کشف الغمّه، ج 2، ص 349» امام جواد - علیه السلام - فرمود: سه خصلت جلب محبّت می کند: انصاف در معاشرت با مردم، همدردی در مشکلات آن ها، همراه و همدم شدن با معنویات. قالَ الإمام الجواد - علیه السلام - : التَّوْبَةُ عَلی أرْبَع دَعائِم: نَدَمٌ بِالْقَلْبِ، وَاسْتِغْفارٌ بِاللِّسانِ، وَ عَمَلٌ بِالْجَوارِحِ، وَ عَزْمٌ أنْ لایَعُودَ.«ارشاد القلوب دیلمی، ص 160» امام جواد - علیه السلام - فرمود: شرایط پذیرش توبه چهار چیز است: پشیمانی قلبی، استغفار با زبان، جبران کردن گناه ـ نسبت به همان گناه حقّ الله و یا حقّ النّاس ـ، تصمیم جدّی بر این که دیگر مرتکب آن گناه نشود. قالَ الإمام الجواد - علیه السلام - : ثَلاثٌ مِنْ عَمَلِ الاْبْرارِ: إقامَةُ الْفَرائِض، وَاجْتِنابُ الْمَحارِم، واحْتِراسٌ مِنَ الْغَفْلَةِ فِی الدّین. امام جواد - علیه السلام - فرمود: سه چیز از کارهای نیکان است: انجام واجبات الهی، ترک و دوری از گناهان، مواظبت و رعایت مسائل و احکام دین. قالَ الإمام الجواد - علیه السلام - : وَ حَقیقَةُ الاْدَبِ: اِجْتِماعُ خِصالِ الْخیْرِ، وَ تَجافی خِصالِ الشَّرِ، وَ بِالاْدَبِ یَبْلُغُ الرَّجُلُ الْمَکارِمَ الاْخْلاقِ فِی الدُّنْیا وَ الاْخِرَةِ، وَ یَصِلُ بِهِ اِلَی الْجَنَّةِ.«ارشاد القلوب دیلمی، ص 160» امام جواد - علیه السلام - فرمود: حقیقت ادب و تربیت عبارت است از: دارا بودن خصلت های خوب، خالی بودن از صفات زشت و ناپسند. انسان به وسیله أدب - در دنیا و آخرت - به کمالات اخلاقی می رسد; و نیز با رعایت أدب نیل به بهشت می یابد. قالَ الإمام الجواد - علیه السلام - : إنَّ بَیْنَ جَبَلَی طُوس قَبْضَةٌ قُبِضَتْ مِنَ الْجَنَّةِ، مَنْ دَخَلَها کانَ آمِناً یَوْمَ الْقِیامَةِ مِنَ النّار.«عیون اخبارالرّضا - علیه السلام -، ج 2، ص 256، ح 6» امام جواد - علیه السلام - فرمود: همانا بین دو سمت شهر طوس قطعه ای می باشد که از بهشت گرفته شده است، هر که داخل آن شود ـ و با معرفت زیارت کند ـ، روز قیامت از آتش در أمان خواهد بود. قالَ الإمام الجواد - علیه السلام - : مَنْ زارَ قَبْرَ عَمَّتی بِقُمْ، فَلَهُ الْجَنَّتهُ.«کامل الزیارات، ص 536، ح 827» امام جواد - علیه السلام - فرمود: هرکس قبر عمّه ام ـ حضرت معصومه سلام الله علیها ـ را با علاقه و معرفت در قم زیارت کند، أهل بهشت خواهد بود. قالَ الإمام الجواد - علیه السلام - : مَنْ زارَ قَبْرَ أخیهِ الْمُؤْمِنِ فَجَلَسَ عِنْدَ قَبْرِهِ وَاسْتَقْبَلَ الْقِبْلَةَ وَ وَضَعَ یَدَهُ عَلَی الْقَبْرِ وَقَرَءَ: «إنّاأنْزَلْناهُ فی لَیْلَةِ الْقَدْرِ» سَبْعَ مَرّات، أمِنَ مِنَ الْفَزَعَ الاْکْبَرِ. «اختیار معرفة الرّجال، ص 564، ح 1066» امام جواد - علیه السلام - فرمود: هرکس بر بالین قبر مؤمنی حضور یابد و رو به قبله بنشیند و دست خود را روی قبر بگذارد و هفت مرتبه سوره مبارکه :«إنّا أنزلناه» را بخواند از شداید و سختیهای صحرای محشر در أمان قرار می گیرد. قالَ الإمام الجواد - علیه السلام - : ثَلاثٌ یَبْلُغْنَ بِالْعَبْدِ رِضْوانَ اللّهِ: کَثْرَةُ الاْسْتِغْفارِ، وَ خَفْضِ الْجْانِبِ، وَ کَثْرَةِ الصَّدَقَةَ.«کشف الغمّة، ج 2، ص 349» امام جواد - علیه السلام - فرمود: سه چیز، سبب رسیدن به رضوان خدای متعال می باشد: نسبت به گناهان و خطاها، زیاد استغفار و اظهار ندامت کردن. اهل تواضع کردن و فروتن بودن. صدقه و کارهای خیر بسیار انجام دادن. قالَ الإمام الجواد - علیه السلام - : الْعامِلُ بِالظُّلْمِ، وَالْمُعینُ لَهُ، وَالرّاضی بِهِ شُرَکاءٌ.«کشف الغمّة، ج 2، ص 348» امام جواد - علیه السلام - فرمود: انجام دهنده ظلم، کمک دهنده ظلم و کسی که راضی به ظلم باشد، هر سه شریک خواهند بود. قالَ الإمام الجواد - علیه السلام - : التَّواضُعُ زینَةُ الْحَسَبِ، وَالْفَصاحَةُ زینَةُ الْکَلامِ، وَ الْعَدْلُ زینَةُ الاْیمانِ، وَالسَّکینَةُ زینَةُ الْعِبادَةِ، وَالْحِفْظُ زینُةُ الرِّوایَةِ.«کشف الغمّة، ج 2، ص 347» امام جواد - علیه السلام - فرمود: تواضع و فروتنی زینت بخش حسب و شرف، فصاحت زینت بخش کلام، عدالت زینت بخش ایمان و اعتقادات، وقار و ادب زینت بخش اعمال و عبادات; و دقّت در ضبط و حفظ آن، زینت بخش نقل روایت و سخن می باشد. منبع:tebyan-zn.ir
✨بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم✨ ﷽🕊♥️ ‍🕊﷽ السلام علیکما یا امیرالمومنین و یا صاحب الزمان علیهما السلام سلام علیکم🌹💐 شیخ طوسی شیخ طوسی ابو جعفر محمد بن حسن رضوان الله علیه در سال ۳۸۵ هجری قمری در جوار امام هشتم علیه السلام در طوس چشم بدنیا گشود. طوس در آن زمان مرکز علوم اهلبیت علیهم السلام و دانشگاه بزرگ معارف اسلامی بحساب می آمد طوس منزل و بارگاه امام رضا علیه السلام است و جاذبه اش دلهای عشاق را از دور و نزدیک بسوی خویش می کشاند. شیخ طوسی رضوان الله علیه در ۲۰ سالگی با کوله باری سنگین از علوم و فنون مختلف بطرف بغداد مهاجرت کرد هجرت اول اولین هجرت شیخ از طوس به بغداد ر می توان برای فراگرفتن فقه و دیگر علوم اسلامی نزد استاد فقه و اصول و اقیانوس علم و ادب و فضیلت و زهد و تقوی و رهبر بزرگ شیعیان در آن زمان «شیخ مفید رضوان الله علیه» دانست. شیخ طوسی محضر استادش پنج سال ماند و از برکت وجودش استفادۀ شایان برد و از او هیچ وقت جدا نشد تا اینکه در سال ۴۱۳ شیخ مفید رضوان الله علیه وعده حق را لبیک گفته به جوار حق تعالی شتافت. پس از شیخ مفید رضوان الله علیه رهبری دین و پیشوائی مذهب به بارزترین شاگردان شیخ مفید «سید مرتضی (علم الهدی)» رضوان الله علیهما انتقال یافت. شیخ طوسی رضوان الله علیه این فرصت را نیز غنیمت شمرده از محضر مقدس این دریای بیکران بیشترین بهره را گرفت این ملازمت بیست و سه سال بطول انجامید تا اینکه این استاد عالیقدر نیز وفات یافت. آن روز شیخ طوسی رضوان الله علیه پرچم رهبری مسلمین را بدست گرفت منزلش در منطقۀ کرخ بغداد پناهگاه امت شد علمای شیعه و سنی محضر درسش را درک می کردند و برای فرا گرفتن علوم اهل بیت در مقابلش زانو می زدند و در سخنان متینش متون پیچیدۀ علمی را جستجو میکردند هجرت دوم شیخ طوسی تا سال ۴۰۸ هجری در بغداد بود و مشغول تربیت و تعلیم علماء و مجتهدین بود تا اینکه دستهای پلید منافقین و دشمنان دین از این وحدت بزرگ مسلمانان رنج برده و شروع به تفرقه افکنی کردند. رفته رفته برنامه های وحدت برانداز منافقین فتنه انگیز افزایش یافت و آتش فتنه ناگهان بزرگترین کتابخانۀ شیعیان را فرا گرفته و سوزانید. این کتابخانه آنقدر اهمیت داشت که او را «دارالعلم» می نامیدند. استاد محمد کرد علی در جزء ششم کتاب «خطط الشام» نقل کرده که: این مرکز بزرگ علمی دارای بیش از ده هزار از معتبر ترین و کمیابترین کتابها و آثار علمی بوده است.» یاقوت حموی در کتاب «معجم البلدان» چنین نوشته است: این کتابخانه که ابونصر شاپور فرزند اردشیر کتابهایش را وقف عموم کرده، دارای بهترین و معتبرترین کتابهای خطی بود.» «ابن اثیر (مورخ بزرگ) در کتاب «الکامل» می نویسد: در سال ۴۴۹ هجری منزل ابو جعفر طوسی رضوان الله علیه فقیه شیعیان در کرخ را غارت کردند و آنچه در او بود به یغما بردند.» شیخ طوسی رضوان الله علیه که اوضاع را هر روز آشفته تر می دید به ناچار هجرت کرده و به جوار حضرت امیرالمؤمنین سلام الله علیه پناهنده شد. شیخ طوسی رضوان الله علیه با منافقین سازش نکرد چون مردان خدا «اَشِدّاءُ عَلی الکُفّارِ» هستند و با دشمنان هیچ وقت سر سازش ندارند شیخ علم را برای خود علم نمی خواست بلکه علم را برای خدا و در راه خدمت به امت اسلامی میخواست لذا بغداد را ترک گفته و به نجف اشرف مهاجرت کرد که در آنجا اولین حوزۀ علمیه و دانشگاه اسلامی را تشکیل دهد و افتخار تاسیس این مرکز بزرگ فقهی که در طول سالها و قرون خدمات بی شماری به اسلام و مسلمین داشته، به خود اختصاص داد. بنابر وصیتش او را در منزل خود دفن کردند و منزلش نیز پس از وفاتش طبق وصیتش مسجدی شد که هم اکنون به مسجد طوسی معروف است. بسیاری از علمای بزرگ ما در عین دانشمند بودن تالیفات بسیاری نیز امام صادق (ع) به یکی از اصحابش فرمود: «اُکتُبُوا فَإِنَّکُم لا تُحفَظُونَ حَتّی تَکتُبُوا» بنویسید، چه با نوشتن محفوظ خواهید ماند. و در روایات دیگر به مفضل بن عمر می فرماید: «اُکتُب وَ بُثّ عِلمَکَ فِی اِخوانِکَ فَاِن مُتّ فَاَورِث کُتُبَکَ بَنِیکَ فَإنَّهُ یَأتِی عَلی النّاسِ زَمانٌ هَرجٌ لا یَأنَسُونَ فِیهِ اِلاّ بِکُتُبِهِم» بنویس و علومت را به برادرانت بسپار که پس از مرگت، میراث فرزندانت این کتابها باشد. همانا که زمانی سخت و پرآشوب بر مردم خواهد رسید که تنها به کتابهایشان مانوس خواهند بود الحمدلله‌رب‌العالمین🌹 @nashrekhobyhakashan لینگ گروه گل های مهدوی عجل الله تعالی فرجه https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b
✨بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم✨ ﷽🕊♥️ ‍🕊﷽ السلام علیکما یا امیرالمومنین و یا صاحب الزمان علیهما السلام سلام علیکم🌹💐 ماه آغاز پرفضیلت ترین سه ماه سال است (رجب و شعبان و رمضان) هر سه ماه از مقام والایى در میان دیگر ماه هاى سال برخوردارند. این ماه حتى در نیز مورد احترام زیادى بوده و آن را مى نامیدند زیرا و کارزار را نیز در این ماه ناروا و ممنوع مى دانستند. به ماه رجب تمام سلاح ها بر زمین گذاشته مى شد لذا آن را (()) نیز نام گذارى کرده اند. رسول اکرم صلى الله علیه و آله در این ماه چنین مى فرماید: ((الا ان رجب شهر الله الاصم و هو شهر عظیم و انما سمى الاصم لانه لایقارنه شهر من الشهور حرمه و فضلا عند الله تبارک و تعالى الا ان رجب و شعبان شهراى و رمضان شهر امتى الا و من صام من رجب یوما ایمانا و احتسابا استوجب رضوان الله الاکبر و إطفى صومه فى ذلک الیوم غضب الله)). اى مردم بدانید که ماه رجب ماه ((اصم)) خداوند است و همانا ماهى است بس عظیم و بزرگ و نام گذارى این ماه به ((اصم)) این است که : هیچ ماهى از ماه هاى سال از نظر فضیلت و حرمت نزد خداى تبارک و تعالى, به آن نمى رسد. هان! ماه رجب و ماه دو ماه من اند و ماه ماه امتم. هان! هر که یک روز از ماه رجب را با ایمان و براى رضاى خدا بدارد به رضوان بزرگ الهى نایل آید و روزه اش در آن روز خشم خداوند را فرو مى نشاند. و آن چه بیش تر بر عظمت و احترام این ماه افزوده است مناسبت هاى آن است که در رإس آن ها عید بزرگ رسول اکرم ـ صلى الله علیه و آله و سلم ـ (۲۷ رجب) و میلاد مولاى متقین على بن ابى طالب علیه افضل الصلاه والسلام (۱۳ رجب) مى باشد. (۱۳ رجب) روز ولادت امیرالمومنین علیه السلام: حضرت امیرالمومنین روز ۱۳ رجب و ۳۳ سال قبل از هجرت در کعبه ـ خانه خدا ـ به دنیا آمد. او نخستین و آخرین کسى است که در زاده مى شود. الحمدلله‌رب‌العالمین🌹 @nashrekhobyhakashan لینگ گروه گل های مهدوی عجل الله تعالی فرجه https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b
✨بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم✨ ﷽🕊♥️ ‍🕊﷽ السلام علیکما یا امیرالمومنین و یا صاحب الزمان علیهما السلام سلام علیکم🌹💐 آن چه بیش تر بر عظمت و احترام این ماه افزوده است مناسبت هاى آن است که در رإس آن ها عید بزرگ رسول اکرم صلى الله علیه و آله و سلم (۲۷ رجب) و میلاد مولاى متقین على بن ابى طالب علیه افضل الصلاه والسلام (۱۳ رجب) مى باشد. (۱۳ رجب) روز ولادت امیرالمومنین علیه السلام: حضرت امیرالمومنین روز ۱۳ رجب و ۳۳ سال قبل از هجرت در کعبه خانه خدا به دنیا آمد. او نخستین و آخرین کسى است که در زاده مى شود. گنجى شافعى در الکفایه خود در این باره مى گوید: على بن ابى طالب در مکه در بیت الله الحرام شب جمعه ۱۳ رجب ۳۳ سال پس از عام الفیل متولد شد. هیچ کس جز او در خانه خدا به دنیا نیامده و نخواهد آمد و همین براى مقام والایش کافى است. شیخ در مورد ولادت امام علیه السلام چنین مى گوید: بن قعنب مى گوید: من همراه با بن عبدالمطلب و گروهى از بنى عبدالعزى در برابر خانه خدا نشسته بودیم. ناگهان بنت اسد به کنار خانه خدا آمد در حالى که ۹ ماه از مدت حمل او به على بن ابى طالب مى گذشت. درد زایمان بر او عارض شد دست ها را به دعا بلند کرد و با خداى خود چنین مناجات نمود: ((پروردگارا! من به تو و پیامبران و کتاب هایى که از سوى تو نازل شده است ایمان دارم و سخن جدم حضرت خلیل را گواهى مى دهم همان کسى که این بیت عتیق را ساخت پس به حق آن کس که این خانه را بنا کرد و به حق جنینى که در شکم دارم زایمان را بر من آسان فرما.)) یزید بن ادامه مى دهد: ناگاه دیدیم پشت کعبه شکافته شد و فاطمه بنت به درون خانه خدا وارد شد و از دیدگانمان پنهان ماند سپس دیوار خانه به هم آمد! رفتیم که قفل را باز کنیم تا از حقیقت قضیه آگاه گردیم ولى قفل خانه خدا باز نشد که نشد. دانستیم که این امرى است الهى. سه روز بر این منوال گذشت در روز چهارم مادر علیه السلام در حالى که او را بر دست خود گرفته بود از خانه خارج شد و چنین گفت: ((انى فضلت على من تقدمنى من النسإ لان آسیه بنت مزاحم عبدت الله عزوجل سرا فى موضع لایحب ان یعبدالله الا اضطرارا و ان مریم بنت عمران هزت النخله الیابسه بیدها حتى إکلت منها رطبا جنیا و انى دخلت البیت الحرام فاکلت من ثمار الجنه و إوراقها فلما إردت إن إخرج هتف بى هاتف: یا فاطمه! سمیه علیا فهو على والله العلى الاعلى یقول: انى شققت اسمه من اسمى و إدبته بإدبى و وقفته على غامض علمى و هو الذى یکسر الاصنام فى بیتى و هو الذى یوذن فوق ظهر بیتى و یقدسنى و یمجدنى فطوبى لمن احبه و إطاعه و ویل لمن ابغضه و عصاه)). همانا بر بانوانى که پیش از من بودند برترى دارم زیرا آسیه دختر مزاحم در پنهانى و در جایى که نباید خدا را عبادت کنند به پرستش و عبادت خدا مى پرداخت و مریم دختر عمران درخت خشک خرما را تکان داد تا از آن رطب تازه بچیند و بخورد و اما من در خانه خدا وارد شدم (و مهمان او گشتم) و از میوه ها و برگ هاى بهشتى تناول کردم و هنگامى که خواستم از خانه بیرون آیم هاتفى مرا ندا داد که: اى فاطمه! فرزندت را ((على)) نام گذار چرا که او على و بزرگ است و خداى على اعلى مى فرماید: من نام او را از نام خود برگرفتم و او را به آداب خود ادب کردم و بر پنهانى هاى علمم آگاه ساختم. او کسى است که بت ها را در خانه ام مى شکند. او کسى است که بر پشت بام خانه ام اذان مى گوید. او کسى است که مرا بسیار ستایش و تمجید مى کند. پس خوشا به حال کسانى که او را دوست داشته باشند و اطاعتش کنند و واى بر کسانى که او را دشمن داشته و مخالفتش نمایند. امالى صدوق ص۸۰ الحمدلله‌رب‌العالمین🌹 @nashrekhobyhakashan لینگ گروه گل های مهدوی عجل الله تعالی فرجه https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b
6.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ولادت حضرت علی علیه السلام بر تمامی محبانش مبارک باد ❤️ پدرهای عزیز وزحمتکش روزتون مبارک
واریز کمک هزینه طبق جدول فوق ✍به اطلاع طلاب محترم می رساند کمک اجاره مسکن دفتر شهریه مقام معظم رهبری (حفظه الله) ان‌شاالله از 1 مهر به بعد به حساب طلاب و روحانیون محترمی که متاهل و مستاجر و واجد شرایط واریز می گردد. شرایط ▫️داشتن شهریه رسمی ▫️پـرونده رسمی در مرکز مدیریت ▫️نداشتن مسکن شخصی ، سازمـانی و اوقافی ▫️پیشرفت تحصیلی حداقل دو پایه در هر سه سال برای طلاب شاغل به تحصیل ▫️عدم اشتغال در ادارات و نهادها با هر نوع عضویت ( رسمی ، قـراردادی ، پیمانـی)
✨بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم✨ ﷽🕊♥️ ‍🕊﷽ السلام علیکما یا امیرالمومنین و یا صاحب الزمان علیهما السلام سلام علیکم🌹💐 اعتكاف به‌‌معناى : بريدن از و پناهنده شدن به خداست. اكرم صلى الله عليه و آله با گرفتارى‌ها و مشكلاتى كه داشتند گاهى در براى چند روز مى‌شدند و بدين‌وسيله خود را صفا و آرامش بيشتر مى‌دادند. از آنجا كه در غير حال ‌‌اعتكاف‌‌ نيز آميزش در ممنوع است به نظر مى‌رسد مراد از كلمه «عاكفون» همان سكونت در مسجد باشد نه ‌‌اعتكاف‌‌ به معناى عبادت مخصوص. سكونت‌‌ در مسجد است مشروط‍‌ به گرفتن. «عٰاكِفُونَ‌ فِي الْمَسٰاجِدِ» يارى كردن مسلمان از يك ماه مستحبّى و‌‌اعتكاف ‌‌بهتر است وسائل ج۱۱ ص ۳۴۵ مسئوليّت‌ها حتّى در سطح رهبرى نبايد مانع عبادت و‌‌اعتكاف‌‌و خلوت با خدا باشد. وَ وٰاعَدْنٰا مُوسىٰ‌ ... پيامبر صلى الله عليه و آله چهل روز از عليها السلام جدا شد و‌‌اعتكاف‌‌كرد تا غذاى آسمانى نازل شد و مقدّمه‌ى تولّد حضرت عليها السلام فراهم گرديد. پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله مى‌فرمايند: در پيشگاه خداوند متعال نشستن مرد نزد همسرش از ‌‌اعتكاف‌‌ در مسجد من محبوب‌تر است. « جلوس المرء عند عياله احبُّ‌ الى اللّه تعالى من‌‌الاعتكاف‌‌فى مسجدى هذا» میزان الحکمه ۷۸۸۴ فاصله‌هاى كوتاه مدت يا دراز مدت ‌هايى دارد و از برنامه‌هاى مفيد در نظام الهى است. ۱ - نمونه‌هاى آن در تاريخ عبارتند از: جدا شدن حضرت عليه السلام از‌‌مردم ۲ - ‌‌انبيا علیهم السلام ۳ - قطع از پيامبر صلی الله علیه و آله و سلم ۴ - غيبت صغرى و كبراى امام عليه السلام. و نظافت : در بعض عبادات مثل شرط‍‌ ورود است و در بعضى ديگر مثل جزء آن است و در مواردى مثل قرائت و‌‌ ‌‌شرط‍‌ آن به حساب مى‌آيد. الحمدلله‌رب‌العالمین🌹 @nashrekhobyhakashan لینگ گروه گل های مهدوی عجل الله تعالی فرجه https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b