eitaa logo
✳️ جُستارهای قرآنی رحیق
2.8هزار دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.5هزار ویدیو
800 فایل
«رحیق» نوشیدنی گوارا و ناب بهشتیان. ۲۵مطففین . مستمع صاحب سخن را بر سر کار آورد غنچهٔ خاموش، بلبل را به گفتار آورد صائب @Sayyedali1997 @s_m_a57
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فصل رهایی (۱۳) _ حریم دین مان را محافظت کنیم این داستان از جناب نقل شده است که عالم از بس است، اگر به حرف در بیاید می شود؛ از بس زیباست، از بس منظم است! اگر عالم اینقدر منظم است، اینقدر نغمه های دلپذیر دارد و ما می توانیم از همه اینها استفاده کنیم، مبادا خدای ناکرده مشکلی که پیش می آید، از دینمان کم بکنیم به نفع دنیا! مائیم و ابدیت ما. ممکن است از زید گله داشته باشیم، از عمرو گله داشته باشیم، هم می کنیم، بگوئیم و مانند آن؛ امّا هرگز به حرم امن ما راه ندهیم. فرمود: این دین شما چیزی نیست که از آن بکاهید، بخواهید مشکل دنیایتان را حل کنید! مبادا کسی از دین بکاهد برای اصلاح دنیای خودش. ✅ درس اخلاق _ قم ؛ ۱۳۹۸/۱۰/۲۶ @rahighemakhtoom
نکات جزء ۱۳ سوره یوسف ۱-خطر بزرگ نفس اماره را فقط با رحمت الهی برطرف کن( ۵۳ ) ۲-در به کارگیری نیرو بعد از شناخت، به او قدرت و مسئولیت بده (۵۴) ۳-توانمندی ها و توانایی های خود را به جامعه عرضه کن( ۵۵) ۴- از جایی که ضربه خوردی مواظب باش دوباره ضربه نخوری ( ۶۴) ۵- اگر به تو توهین کردند، در درون خود پنهان کن و آشکار نکن ( ۷۷ ) ۶-به خدا پناه ببر از اینکه کسی دیگری را جای دیگری مجازات کنی( ۷۹) ۷-در بن بست های زندگی وقتی که همه درها بسته است، به خدا امیدوار باش (۸۷ ) ۸-اگر کسی به تو بدی کرد او را سرزنش نکن( ۹۲) ۹-اگر کسی به تو برتری دارد برتری اش را بپذیر (۹۱ ) ۱۰- اگر در زندگی مشکل معنوی داری به پدر و مادرت پناه ببر تا برایت دعا کنند( ۹۷) ۱۱-از خدا عاقبت بخیر بخواه، آخرین درخواست یوسف از خدا عاقبت به خیری و بندگی صالح خدا بود( ۱۰۱) ۱۲- اگر می‌خواهی به راه خدا دعوت کنی با شناخت و بصیرت دعوت کن( ۱۰۸ ) ۱۳-از زندگی یوسف عبرت بگیر : --برادران، یوسف را در چاه انداختند، خدا او را به جاه رساند -- یوسف از زلیخا فرار کرد خداوند زلیخا را برده او کرد -- برادران او را در چاه انداختند، خداوند او را در خانه عزیز مصر جایگاه داد --از زنان مصری فرار کرده به زندان رفت ،خداوند او را در یک شب به تخت وزارت نشاند سوره رعد ۱۴-خدا سرنوشت ما را تغییر نمی دهد مگر اینکه خود ما تغییر دهیم (۱۱ ) ۱۵-هنگام نزول رحمت( مثل شب قدر و حرم و ،،) به اندازه ظرفیت خود بهره می‌بریم، مانند باران که هنگام باریدن هر گودالی به اندازه گنجایش خودش آب می گیرد ،پس ظرفیتت را بالا ببر(۱۷) ۱۶-اگر دعوت خدا را قبول کنی به نیکی می رسی (۱۸ ) ۱۷-میخواهی خردمند را بشناسی؟ -وفای به عهد، عدم پیمان‌شکنی، صله رحم ،ترس از خدا، ترس از بدی حساب، صبر ، نماز، انفاق ،(۲۰-۲۱) ۱۸- در طلب رضایت پروردگار شکیبا باش( ۲۲) ۱۹-همیشه بانیکی کردن، بدی را دور کن (۲۲ ) ۲۰-زیاد شدن و کم شدن روزی دست خداست پس به زندگی دنیا شاد نشو، زندگی دنیا متاعی بیش نیست(۲۶ ) ۲۱-به یاد خدا باش ، تنها با یاد خدا دلت آرام می گیرد( ۲۸) سوره ابراهیم ۲۲- شکر کن خداوند به تو و نعمتت ظرفیت می‌دهد، ناسپاسی موجب عذاب شدید خداست (۷) ۲۳-هر چه بخواهی خدا به تو می دهد به شرطی که نعمت باشد (۳۴) ۲۴- سعی کن با خانواده اقامه کننده نماز باشی (۳۵) ۲۵- بگو:خدایا من و فرزندانم را برپا کننده نماز قرار بده و دعای مرا بپذیر( ۴۰) @feiz114
🔰برداشت از آیات ۲۲ ـ ۲۱ سوره ابراهیم 👈وعده های شیطان سالک الی اللّه نباید به غیر خدا متکی باشد. زیرا اگر این تکیه گاه ظاهراً در دنیا مفید باشد در آخرت از آن نمی تواند استفاده کند. حتّی شیطان در روز قیامت می گوید: خدای تعالی همه وعده هایش حق و راست بود ولی من همه را تخلف می کردم و شما گوش به حرف من دادید ولی تحت فرمان خدای تعالی نبودید. پس خودتان را سرزنش کنید. من هم نمی توانم امروز برای شما کاری بکنم و بدانید برای ظالمین عذاب دردناکی خواهد بود. @rahighemakhtoom
📌 لقای حق 📃 در عظمت روزه گرفتن این حدیث شریف که نشانهٴ باطن و سرّ روزه گرفتن است مطرح شد که رسول خدا (علیه آلاف التحیة و الثنا) این چنین فرمود که خدای سبحان می فرماید «الصَّوْمُ‏ لِی‏ وَ أَنَا اُجْزَی بِه»؛[1] روزه مال من است، یعنی روزه گذشته از حکم ظاهری که دارد باطنی دارد و آن«لقای حق» است. 📝 در آن خطبهٴ معروف که رسول خدا (علیه آلاف التحیة و الثنا) از ماه مبارک رمضان به «شهر الله» نام یاد کرد، فرمود «قَدْ أَقْبَلَ إِلَیکمْ شَهْرُ اللَّهِ»؛[2] ماه خدا به شما رو کرد، چون در این ماه «صوم الله» مطرح است که خدا فرمود «الصَّوْمُ‏ لِی» چون روزه مال خداست و این ماه، ماه روزه است؛ لذا ماه مبارک رمضان را «شهر الله » می نامند، چه اینکه ماه رجب شهر ولایت است، ماه شعبان شهر رسالت و نبوت است، ماه مبارک رمضان «شهرالله» است؛ لذا در آن دعاهای ماه رجب به ما گفتند از خدا بخواهید که زمینهٴ توفیق ماه مبارک رمضان از هم اکنون برای شما فراهم بشود. این طور نیست که هر کسی به عظمت ماه مبارک رمضان بتواند راه بیابد قبل از اینکه مقدماتی را طی کرده باشد، چون روزه مال خداست ماه مبارک رمضان شده «شهر الله»، اگر انسان در این «شهرالله» به «لقاء الله» نرسد به باطن روزه نرسید، روزه ای گرفته در سطح طبیعت و پاداشی هم که به او می دهند در همان سطح است. [1] . من لا یحضره الفقیه، ج ۲، ص ۷۵. [2] . الامالی(شیخ صدوق)، ص 93؛ عیون اخبار الرضا، ج 1، ص 295. 📚 سخنرانی ماه مبارک رمضان ـ جلسه 7 تاریخ: 1363 🖥برای ترویج و تبلیغ و انتشار آموزه های اصیل دینی خالصانه تلاش کنیم. @rahighemakhtoom
✳️ جُستارهای قرآنی رحیق
#تحلیل_و_بررسی 32 #گفتگو #مقالات #تفسیر #تفسیر_قرآن_به_قرآن #علامه_طباطبایی #المیزان #علامه_مصباح
33 🔅🔅🔅 📐 نکته آخر اينکه ما در همه يا اغلب علوم، مسائلي داريم که به طور قطع و يقين ثابت مي شود و هيچ نقطه ابهامي در آن نمي ماند و قريب به بداهت است. در هر علمي هم چنين مسائلي ممکن است وجود داشته باشد. مثلاً در رياضيات جمع و تفريق تقريباً اينطوري است. دو به علاوه دو مي شود چهار؛ اين خيلي روشن است. ولي غالباً، در اکثر علومي که امروز در دست بشر هست، مسائل ظني است، و راه حل هايي که بيان مي شود قطعي نيست؛ علما در آنها اختلاف نظر دارند. صاحب نظران در يک زمان و زمانهاي مختلف تفاسير مختلفي از آن مي کنند و نظريات مختلفي ارائه مي دهند. هيچ کس هم انتظار ندارد که حرف آخر بيان شود و ديگر ردخور نداشته باشد. کار بشري همين است. 📁 بهترين نمونه اي که ما با آن آشنا هستيم علم فقه است که علم است، اما ما چه انتظاري از آن داريم؟ کار به آنجا رسيده که کساني در تعريف علم فقه گفته‌اند: الظن بالاحکام الشرعية الفرعيه المستنبط من الادله المعتبره. اصلاً ملاک را ظن به احکام گفته‌اند[26]، كه شايد مقداري خالي از شذوذ نباشد، ولي بالاخره در فقه احکام ظني فراوان داريم، اگرچه نمي توان مشخص كرد كه چند درصد احکام فقهي ما يقيني و چند درصد ظني است. شاهد آن هم اين همه اختلاف فتاواست. حالا اگر کسي فتوايي داد بايد مؤاخذه اش کنند که چطور فتواي تو مخالف با فتواي ديگري است؟ اقتضاي علم ما و کار بشري همين است. 📁 وقتي آقاي طباطبايي مي فرمايند روش تفسير قرآن اين است که ما آيات را با استفاده از خود آيات قرآن تفسير کنيم به اين معني نيست که من اين کار را مي کنم و حرف آخر را مي زنم و اين است و جز اين نيست! نه، يک کار علمي است؛ مثل اينکه فقها مي گويند ما بايد فقه را از کلمات اهل بيت استفاده کنيم، اما در استفاده اش اختلاف دارند. يکي مي گويد اينطور استفاده مي شود و يکي مي گويد آنطور. گاهي اختلاف نظرها 180 درجه فاصله دارد، و يکي مي گويد نمازجمعه واجب است و ديگري مي گويد حرام است، هر دو هم فقه است. نبايد انتظار داشت که وقتي روش معتبري براي تفسير ارائه شده به معناي اين باشد که همه مشکلات با اين روش حل مي شود و هيچ ابهامي نمي ماند و هيچ اختلافي هم بين صاحب نظران باقي نمي ماند و هيچ وقت هم اين مفسر اشتباه نمي کند! نه، مفسر هم مثل فقيهي است که فقاهت مي کند و يک جا هم اشتباه مي کند. ⏮...ادامه دارد... 🌿🌿🌿 🔅 به هنگام فتنه ها و بلاها به قرآن پناه ببریم. 🖥با باز نشر مطالب ،مبلغ و پیام رسان آموزه های وحیانی باشید. 🆔 @rahighemakhtoom
📁 هر انسان هشیار در همۀ دوران زندگانى، با فتنۀ جدیدى روبه‌رو است. 👈 امروز یک خواستۀ شهوانى سر راه تو را می‌گیرد و غریزۀ حیوانى، تو را به هیجان درمی‌آورد که اگر آن غریزه را اشباع کنى، راهى مخالف اصول و قوانین عالى حیات پیش گرفته‌اى و اگر صرف‌نظر کنى، راه حق را پیموده‌ای، یک پلۀ بلندى از حیات تکاملى را زیر پا گذاشته و بالاتر رفته‌اى. 👈 فردا لذت مقام‌پرستى است که به سراغت آمده است. پس‌فردا اشتباه ناچیزى از فرد یا افرادى که به نحوى در منطقۀ فعالیت شما، کار می‌کنند، یا دور از منطقۀ زندگى اختصاصى شما قرار گرفته‌اند، موجب هیجان شما گشته، سر دوراهى قرار می‌گیرید. 👈 آیا آن فرد یا گروه را به جهت آن اشتباه ناچیز، از روى لجاجت و خودخواهى نابود خواهید کرد، یا به مقدار همان اشتباه، آنان را مجازات خواهید کرد، یا در صورتی که عفو و اغماض، فساد دیگرى را به وجود نیاورد، آنان را خواهید بخشید؟! 👈 روز دیگرى امتیازى نصیب شما خواهد گشت، آیا این امتیاز را به شکل سلاح برّان درآورده، با نیروى خودخواهى بر سر انسان‌هاى دیگر فرود خواهید آورد، یا با هشیارى دربارۀ اینکه در به وجود آمدن امتیاز مفروض، عوامل اجتماعى گذشته و معاصر دخالت داشته است، خود را امانت‌دار تلقى کرده، اجتماع را بهره‌مند خواهید ساخت؟! ✅ به طور کلى، این اصل را در یک جمله بگوییم: «تا رویدادهاى زندگى قابل تقسیم بر حق و باطل باشد و تا دو عامل متضاد «خودِ طبیعى» و «خودِ انسانى» قدرتى براى فعالیت در درون آدمی داشته باشند، براى حیات آدمى راهى جز مسیر فتنه‌ها وجود ندارد. ترجمه و تفسیر نهج‌البلاغه، ج ۳، ص ۷۱ و ۷۲، (۲۷ جلدی) @rahighemakhtoom
نکات جزء۱۴ سوره حجر ۱- کافران وقتی آثار شوم اعمالشان را ببینند آرزو می کنند ای کاش مسلمان بودند(۲) ۲- کافران را رها کن ،بخورند، بهره گیرند آرزوها آنها را غافل سازند، ولی به زودی خواهند فهمید(۳) ۳- خزائن همه چیز نزد خداست و فقط به اندازه معین آن را نازل می‌کند(۲۱) ۴- شیطان برای آدم و حوا قسم خورد که خیرخواه شما هستم ولی آنها را فریب داد ،برای ما قسم خورده که ما را گمراه کند پس مواظب شیطان باش (۳۹) ۵- در بهشت ,سلامت و امنیت هست ,حسد و کینه نیست، همه برادرند، خستگی ندارد پس دنیا و آخرت را بهشت کن (۴۷-۴۸ ) ۶-جز آدم‌های گمراه چه کسی از رحمت خدا ناامید می شود؟( ۵۶ ) ۷- در زندگی باعث شرمندگی کسی نشو و کسی را شرمنده نکن (۶۹) ۸-بال عطوفتت را برای مومنین فرود بیاورد( ۸۹) سوره نحل ۹-به بارش باران بنگر ،چگونه درختان بوسیله آن رشد کرده میوه میدهند ،اندیشه کن و اندیشه ات را رشد بده(۱۰-۱۱) ۱۰-به خورشید و ماه و ستارگان بنگر که چگونه برای شما رام شده،تعقل کن( ۱۲) ۱۱-به زمین بنگر ،به چیزهایی که خدا با رنگهای گوناگون پدید آورده و از آن پند گیر(۱۳) ۱۲-اگر نیکی کنی در دنیا نیکی می بینی و سرای آخرت برایت بهتر است(۲۰) ۱۳-سر انجام؛ بدی های اعمال انسان به انسان می رسد پس هوشیار باش (۳۴) ۱۴-اگر چیزی را نمیدانی از اهل فن و متخصص بپرس (۴۳) ۱۵- قرآن را خدا نازل کرد پیامبر و اهل بیت تبیین کردند تو در آن تفکر کن (۴۴) ۱۶- همه نعمت هایی که داری از سوی خداست پس همیشه او را بخوان نه فقط وقت ناراحتی( ۵۳-۵۴) ۱۷- از چهارپایان عبرت بگیر ،از میان غذای هضم شده و خون، شیر خالص خدا به تو می دهد ،تو چه می کنی؟( ۶۶) ۱۸- خداوند روزی بعضی را بر بعضی برتری داده تو که وضع خوبی داری به دیگران باید کمک کنی ( ۷۱) ۱۹- گوش و چشم و عقل از نعمتهای خدا برای دانستن است شکر خدا را بجا آور و از آنها خوب استفاده کن( ۷۸ ) ۲۰-خدا به عدالت و اعتدال، نیکوکاری و بخشش به نزدیکان دستور می‌دهد (۹۰ ) ۲۱-خداوند از فحشا و منکر و ستم نهی می کند(۹۰) ۲۲- سوگندت را وسیله تقلب و خیانت قرار نده (۹۴ ) ۲۳-حیات طیبه میخواهی ؟عمل صالح انجام بده( ۹۷ ) ۲۴-پاداش می‌خواهی ؟بهترین عمل را انجام بده (۹۲) ۲۵- وقتی قرآن می خوانی از شر شیطان به خدا پناه ببر (۹۸ ) ۲۶-میدانی غضب خدا در چیست؟ اینکه زندگی پست دنیوی را برای آخرت ترجیح دهی( ۱۰۷) ۲۷- نعمت‌های خدا را ناسپاسی نکن که خداوند لباس گرسنگی و ترس را بر اندامت می‌پوشاند (۱۱۲) ۲۸- بر خدا دروغ مبند و از جانب خود نگو حلال است یا حرام (۱۱۷) ۲۹- با اندیشه و حکمت و اندرز نیکو و استدلال دیگران را به راه خدا دعوت کن( ۱۲۵ ) ۳۰-صبر کن و صبرت فقط برای خدا باشد (۱۲۷) @feiz114
💢درنگ و تامل برداشت از آيات ۳۹ ـ۴۴ «سوره حجر» 📌نتيجه اعمال 📃سالك الى اللّه تا مى ‏تواند بايد محروميت‏ها، ناراحتى ‏ها و مشكلاتى كه برايش به وجود مى ‏آيد به گردن بگيرد، آنها را نتيجه اعمال خودش بداند و مانند شيطان نباشد كه انحراف خود را به خداى تعالى نسبت بدهد. 📃سالك الى اللّه بايد بداند كه در دو طرف صراط مستقيم دين پرتگاه‏هايى وجود دارد و شيطان در سر راه نشسته و همه را به طرف پرتگاه‏ها مى ‏كشاند، از اين ميان فقط بندگان خالص خدا را استثناء كرده و آنها را در صراط مستقيم تشيع كه همان صراط على بن ابى ‏طالب عليه ‏السلام است باقى مى ‏گذارد و خداى تعالى هم وعده فرموده كه نمى ‏گذارم شيطان بر بندگانم تسلط پيدا كند. اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وسَهِّلْ مَخْرَجَهُمْ 💻برای ترویج و تبلیغ و انتشار آموزه های قرآنی خالصانه تلاش کنیم. @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فصل رهایی (۱۴) _ اعمال، زنجیری بر گردن تبهکاران این دعای نورانی (سلام الله علیه) در باب به این صورت هست که: پروردگارا! هنگام که فرا می رسد، (تَجَلّی مَلَکُ الموتِ لِقَبضها مِن حُجُبِ الغُیُوب)، (سلام الله علیه) از پرده های غیب تجلّی می کند؛ (وَ صارَتِ الاَعمالُ قَلائِدَ فِی الاَعناق). این عمل است که غُل‌ گردن می شود. یک آهنگری باشد یک جایی و یک غُلی درست بکنند، آنها را ما خبر نداریم؛ ممکن است آن هم باشد؛ امّا آن که بیّن الرّشد و قطعی است همین است، اعمال به صورت غُل در می آید. 🔶️ ر.ک الصحیفه السجادیه / دعای ۴۲ _ (... عِندَ خَتم القُرآن) ✅ درس خارج تفسیر قرآن کریم _ قم ؛ ۱۳۹۲/۰۷/۱۵ @rahighemakhtoom
قرآنی @rahighemakhtoom 💐سوال: چه کنیم ظرفیت وجودی ما بالا برود؟ 🌻جواب: برای بالا بردن ظرفیت وجودی، در قرآن راهکارهایی ارائه داده شده است که به چند مورد اشاره می کنم: ۱- شب زنده داری و نماز شب «فتهجد به نافلة عسی ان یبعثک ربک مقاما محمودا» ۲ -تلاوت قرآن کریم در حد توان «فاقروا ما تیسر من القران» ۳- نماز اول وقت «قد افلح المومنون الذین هم فی صلاتهم خاشعون» ۴- دعا کردن «ما یعبوا بکم ربی لو لا دعاءکم » ۵- شکر نعمتهای الهی «لان شکرتم لازیدنکم» ۶- انفاق و بخشندگی به دیگران « لن تنالوا البر حتی تنفقوا مما تحبون» ۷- احسان به والدین«و بالوالدین احسانا» @feiz114
📌شبهه توحیدی 📋مرحوم کلینی (رضوان الله تعالی علیه) در همان جلد اوّل کافی در جوامع توحید، اوّلین حدیث توحیدی که نقل می‌ کند، یک خطبه نورانی از حضرت امیر است که حضرت امیر بار دوم که عازم صفین بود و افراد را تجهیز می کرد یک خطبه غرّائی خواند. مرحوم کلینی (رضوان الله تعالی علیه) با اینکه در کتاب کافی کم‌ صحبت است، ایشان فقط حدیث نقل می ‌کند، در آن جا چند جمله‌ ای دارد؛ می‌ گوید اگر تمام جن و انس جمع بشوند و در بین اینها پیغمبر نباشد هیچ کس نمی ‌تواند به اندازه علی (علیه السلام) «بِأَبِی وَأُمِّی» که پدرم و مادرم فدای او باد سخنرانی کند، بعد این خطبه را با آن عظمت شرح می ‌دهد. آن نکته حساس این خطبه را کلینی در همین جلد اوّل کافی بیان می ‌کند که چرا من می ‌گویم اگر همه جمع بشوند «لَیسَ فِیهَا لِسَانُ نَبِی»، نمی ‌توانند مثل علی حرف بزنند،[1] آن را شرح می ‌دهد که در این خطبه چه خبر است و مگر حضرت چه گفته است؟ آن راز و آن شبهه ثنویه را نقل می‌ کند، می‌گوید این شبهه ثنویه یک غده بدخیمی بود که دامن گیر همه متفکران بود و حضرت امیر حلّ کرد. 📋 همان جمله‌ای که مرحوم کلینی می ‌گوید مشکل اساسی را او حلّ می ‌کند حلّ اساسی مشکل این جمله است؛ 25 سال قبل از اینکه علی بن ابیطالب (سلام الله علیه) این خطبه را ایراد کند، فاطمه زهرا (سلام الله علیها) این جمله را ایراد کرد در آغاز خطبه «فدکیه». آقایان حواستان جمع باشد! اینها مثل کفایه نیست که با یک روز دو روز درس حلّ بشود. می ‌گویید نه! جلد اوّل اصول کافی را بخوانید و تطبیق بدهید که چرا کلینی می‌ گوید اگر همه جمع بشوند! همه جن و انس! همه جن و انس جمع بشوند و در بین اینها پیغمبر نباشد نمی ‌توانند مثل این جمله علی (علیه السلام) حرف بزنند! 📋 مرحوم صدر المتألهین در شرح اصول کافی این قسمت را که شرح می ‌کند، بر حرف کلینی صحّه می‌ گذارد و می ‌گوید کلینی درست گفته است؛ منتها کمبودی دارد و آن این است که ایشان گفته اگر در بین جمعیت پیغمبر نباشد نمی ‌توانند، باید قید بیاورد، پیغمبر اولواالعزم نباشد؛ چون پیغمبر غیر اولواالعزم هم کار علی ساخته نیست.[2] این یعنی چه؟! اینها با بنای عقلا و فهم عرف حلّ می‌ شود؟! این مطالب ها همین طور غریب است! مظلوم است! [1]. الكافی(ط ـ الإسلامیة)، ج1، ص136؛ «... أَلَاتَرَوْنَ إِلى قَوْلِهِ لَا مِنْ شَی‌ءٍ كَانَ ، وَلَا مِنْ شَی‌ءٍ خَلَقَ مَا كَانَ ». [2]. شرح أصول الكافی (صدرا)، ج‏4، ص47. 🖥برای ترویج و تبلیغ و انتشار آموزه های اصیل دینی خالصانه تلاش کنیم. @rahighemakhtoom 📚 درس اخلاق تاریخ: 1397/11/04
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فصل رهایی (۱۵) _ تضمین استجابت دعا این بیان نورانی (سلام‌ الله علیه) است: (وَ اَنَا الضّامِنُ لِمَن لَم یَهجُس فِی قَلبِهِ اِلا الرّضاء اَن یَدعُو الله فَیَستَجابَ لَه)، من شدن افراد را می کنم که این شخص مستجاب الدعوه بشود، اگر جز خدا چیزی نخواهد؛ اما خدا و فلان، خدا و فلان! این دیگر در او غیر از خدا چیز دیگری هست. این دعایش، دعای عادی است؛ گاهی می شود، گاهی نمی شود. اگر کسی بخواهد مستجاب الدعوه بشود، فقط خدا، خدا، خدا، خدا! به قول حضرت (حفظه الله) چرا خدا خدا نمی کنی؟! این است. فرمود: من هستم، اگر در قلبش جز خدا چیزی نباشد؛ خدا می دهد. 🔶️ ر.ک الکافی / جلد ۲ / صفحه ۶۲ ✅ درس خارج تفسیر قرآن کریم _ قم ؛ ۱۳۹۸/۱۱/۲۳ @rahighemakhtoom