eitaa logo
روشنگر مدیا
955 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
557 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺فاصله از 🔸🔹روشنگر به نقل از ادیان نیوز/«محمدکاشانی»، پژوهشگر فرق و ادیان: فاصله مسیحیت تبشیری از مسیحیت سنتی، درست به اندازه فاصله میان «داعش» با اسلام سنتی است به طوری که ارامنه، بعضاً دغدغه مواجهه با این جریان را دارند. بنده در جریان یکی از سفرها به گرجستان، شاهد نگرانی عمیق کشیش کلیسای آن کشور بابت جریان مسیحیت تبشیری،به‌ویژه شاهدان یهوه، پنطیکاست‌ها و اوانجلیست‌ها بودم. وی خواستار کمک فکری و تبادل تجربه جهت مقابله با مسیحیت تبشیری بود. @Feraghvaadyan
♋️☯شاخص‌های عرفان‌های کاذب(1) ❌ خداشناسی غلط ✍اساس صحیح اسلامی و قرآنی، بر متعالی و منزه بودن خداوند از هر گونه شبیه و نظیر و حلول کردن در جهان و انسان و برتر بودن از هر وهم و گمان است. سنخ وجودی به عنوان خالق هستی با سنخ وجودی مخلوقات در کنه و ذات متفاوت است و هیچ سنخیت و مشابهتی بین این دو وجود و موجود، نیست. 🔹 اهل بیت (ع)، کسانی را که به آن‌ها نسبت الوهیت و خدایی می دادند، مورد لعن و نفرین قرار داده و تأکید می کردند بندگان خدا هستند و خداوند متعالی از آن است که شریک داشته باشد یا در موجود و مخلوقی حلول کند و یا ذاتش با او متحد شود. 🔻 این در حالی است که رهبران و سازندگان بسیاری از و عرفان‌های کاذب، برای فریب دادن پیروان خود و وادار کردن آن‌ها به تسلیم در برابر خود، ادعای خدایی، اتحاد با ذات خداوند یا حلول خداوند در خود دارند که همه این‌ها از مصادیق کفر و شرک بوده و از نظر شریعت، مجازات مرگ دارد. @Feraghvaadyan
💢یک کلیسای مسیحیان انجیلی احتمالا عامل شیوع کرونا در فرانسه بوده است در حالیکه امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه عصر چهارشنبه در سفری نمادین به شهر مولوز در شرق این کشور رفت، کلیسای عمومی مسیحیان انجیلی این شهر، به‌عنوان کانون اصلی گسترش ویروس کرونا و بیماری کووید-۱۹ در فرانسه، همچنان پیام‌های تهدیدآمیز دریافت می‌کند./یورونیوز بیشتر بخوانید: https://bit.ly/2UzRDxA @Feraghvaadyan
📈عناصر اقتصادی در رژیم پهلوی(3) ✍️«حبیب‌ا... ثابت پاسال» در یک خانواده بهائی یهودی‌تبار، در تهران به دنیا آمد. اجداد او از یهودیان کاشان بودند. آنچه موجب ترقی و پیشرفت ثابت‌پاسال شد، همکاری و همدستی بسیاری از بهائیان آن دوره و نیز برخی از رجال متمول مشهور دوره‌ قاجار با او بود. دوره‌ جدید فعالیت‌های اقتصادی ثابت پاسال پس از کودتای 28 مرداد 1332ه. ش آغاز شد... کمک ثابت به محمدرضا پهلوی در جریان کودتا باعث شد در سال‌های پس از کودتا، حمایت دربار را به سمت خود جلب کند. در این زمان، وی علاوه بر اینکه نماینده و مباشرت تام الاختیار بهائیان ایران در مورد اقتصادی و بهره برداری از سرمایه شرکت امنا را برعهده داشت، از سوی آمریکاییان نیز مأموریت داشت تا برای تولیدات آنان در ایران، بازار مصرف ایجاد کند و راهی را برای تسلط کامل اقتصادی بر ایران هموار سازد. او طی این مدت توانسته بود کارخانجات متعدد کوچکی چون کارخانه‌ تولید و تصفیه روغن موتور، کارخانه‌ شبکه و قوطی فلزی، کارخانه‌ جنرال تایر، ایجاد شرکت فیروز و نمایندگی هواپیمایی «پیچر گرافت» را در جهت فروش کالاهای آمریکایی تأسیس نماید». (1) 📝1. ثابت پاسال، حبیب، سرگذشت حبیب ثابت ، صص 207-189. @feraghvaadyan
🌀سودای مسیحی‌سازی جریان تبشیری؛ ✝️جنگ ایران و آمریکا و سودای کادرسازی مسیحیت صهیونیستی ⚠️افزایش تنش میان ایران و امریکا و وقایع ماه‌های اخیر، برخی اهداف تشکیلاتی جریان مسیحیت‌صهیونیستی و ماهیت سیاسی این فرقه را بیش از پیش بر همگان آشکار ساخت. نقطه اوج این افشاگری را باید در مصاحبه یکی از عناصر وابسته به کلیسای جماعت ربانی مشاهده کرد. 🌐روشنگر به نقل از ایکنا/ وقایع ماه‌های اخیر و توسعه و تعمیق تنش میان ایران و امریکا، برخی اهداف تشکیلاتی جریان و ماهیت سیاسی این را بیش از پیش بر همگان آشکار ساخت. «لازاروس یقنظر»، از اعضای و مؤسس سازمان تبشیری «۲۲۲»، در مصاحبه‌ای با سایت «مسیحیت امروز»، ادعاهایی مطرح و به نکاتی اشاره داشت که روشنگر اهداف تشکیلاتی جریان مسیحیت‌صهیونیستی است. 🎙وی در این گفت‌وگو جنگ میان و غرب را بهترین فرصت برای مطرح می‌کند و ابراز می‌دارد: «در صورت وقوع جنگ... ده‌ها هزار ایرانی عادی نیز از کشور فرار خواهندکرد و به کشورهای ارمنستان، ترکیه و جمهوری‌آذربایجان می‌رسند. به این ترتیب، ‌بر‌ترین فرصت تبشیری برای ما ایجاد خواهدشد.» 👤یقنظر ضمن استقبال از رویایی مستقیم ایران و امریکا، این‌چنین از اهداف تشکیلاتی پرده برمی‌دارد و می‌گوید: «جنگ احتمالی ایران و ، فرصتی برای تبشیر بین ایرانیان است...وقتی جنگ فرا رسید، سونامی فاجعه و تؤامان فرصتی بی‌بدیل[برای اقدامات تبشیری] ایجاد خواهدشد و برای استفاده کردن از این فرصت برای تبشیر، آماده نیست. به همین‌خاطر، ما به شدت به دنبال گسترش تعداد نفرات و آموزش رهبران برای ایران هستیم.» ✡️✝️این عنصر تبشیری با ادعای باز شدن درهای ایران به روی مسیحیت، اذعان می‌کند: «ما به دقت عناصر اصلی در داخل ایران را زیر نظر داریم و هر کس آن را تماشامی‌کند، می‌بیند که ایران خواهدمرد[فروخواهدپاشید] . همه با تعجب نگاه می‌‌کنند که راننده چه زمانی خود را از اتوبوس بیرون پرت می‌کند؟ من این وضعیت را با دقت پیگیری می‌کنم و می‌بینم در حال حاضر برخی آیت‌ا...، اتوبوس[نظام] را رها می‌کنند ...کشور ایران.... در حال فروپاشی است.» 📌یقنظر همچنین با ابراز موافقت در مورد حضور و دخالت مسیحیان در عرصه سیاست، بیان می‌دارد: «مردم از ما می‌پرسند: «آیا صحیح است که در سیاست حضور یابند؟»، پاسخ این است: «آگر آن‌ها می‌توانند با دخالت در امور سیاسی موجب اجرای فرامی الهی[مسیحی] در حاکمیت شوند، باید در سیاست دخالت کنند.» ↩️شایان ذکر است، ۲۲۲، مؤسسه‌ای تبشیری است که در سال ۱۹۹۱ با هدف مسیحی‌سازی ایران و تبلیغ و تبشیر مسیحیت میان فارسی‌زبانان سراسر جهان‌،توسط تأسیس شد که تا به امروز، ریاست آن را برعهده دارد. 📡تعلیم و تربیت رهبران مسیحی فارسی‌زبان، تأسیس و مدیریت کلیساهای زیرزمینی، تولید و پخش برنامه‌های تبشیری ماهواره‌ای، انتشار و توزیع منابع تبشیری و گردآوری کمک‌های مادی، از جمله اقدامات ۲۲۲ در روند مسیحی‌سازی احست. https://iqna.ir/00GJ9i @feraghvaadyan
📌علت گرایش مردم به سمت فرقه‌ها و به‌اصطلاح معنویت‌های نوپدید 🔰«امروز زیر سایه «جهانی شدن» و انتقال گسترده اطلاعات، بسیاری از نکات فلسفه و شرق به صحنه جامعه جهانی عمومی وارد شده‌است. علاوه بر این، علوم غریبه‌ موجود در غرب، و انواع (عرفان یهودی، اسلامی و مسیحی)، همچنین رشد و توفیق‌ دانش روانشناسی در زمینه شناخت خودآگاه و ناخودآگاه انسان، همه و همه دست به دست هم داده تا جریانی جدید، موسوم به پدیده «» یا «معنویت یا پست‌مدرن» شکل گیرد که: دقیقاً سوار بر نیازهای پست‌مدرن انسان، با استفاده از نوعی التقاط حداکثری از منابع مختلف و بازتفسیرهای پست‌مدرن از منابع سنتی، با کارکرد «اینجایی-اکنونی» می‌باشد؛ که همین می‌تواند تعریف ما از پدیده «معنویت نوین» باشد. 👤انسان، دیگر حوصله ندارد با مشقت و زحمت طولانی -مثلاً بعد از ۲۰ سال ریاضت- به مقامی خاص برسد، بلکه می‌خواهد همین الآن و امروز در زندگی کاری خود، یک ریلکسیشن انجام دهد و اموری چون: آرامش، موفقیت، بهره‌وری والا، کارایی زیاد، خلاقیت، موفقیت در ساحات مختلف زندگی و... را با زحمت اندک به کف آورد؛ و این جریان‌های معنوی مدعی‌اند، قادر به ارائه این امر هستند که البته غالباً موفقیت آمیز نبوده اند.»(1) 🎥🎙1.گفتگو با بهزاد حمیدیه، فصلنامه روشنا، شماره 82. @Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
📈عناصر اقتصادی #بهائیت در رژیم پهلوی(3) ✍️«حبیب‌ا... ثابت پاسال» در یک خانواده بهائی یهودی‌تبار، در
📈عناصر اقتصادی در رژیم پهلوی(4) ✍️ثابت پاسال(عنصر بهائی دربار پهلوی) کمک‌های نقدی بسیاری به رژیم اشغالگر اسرائیل می‌کرد. به طور نمونه می‌توان به کمک هنگفت وی به بیت‌العدل بهائیان در تابستان 1346ش، (چندی پس از جنگ شش روزه اعراب و اسرائیل) اشاره کرد که طبق گزارش ساواک، علی‌الظاهر برای بیت العدل بهائیت در حیفا فرستاده شد، اما مقصود اصلی از ارسال آن کمک به ارتش اسرائیل بود. در سند ساواک، مورخ 10 مرداد 1346ه.ش آمده است: «... مبلغی که حدود 120 میلیون به وسیله بهائیان ایران جمع‌آوری گردیده و تصمیم دارند این مبلغ را در ظاهر به بیت العدل در حیفا ارسال نمایند، ولی منظور اصلی آنان از ارسال این مبلغ، کمک به ارتش اسرائیل می‌باشد. مقدار قابل ملاحظه‌ای از این پول به وسیله‌ حبیب ثابت، تعهد و پرداخت شده است...» (1) به نوشته‌ پژوهشگران، ثابت مراتب وفاداری خود را به صهیونیسم بین‌الملل اثبات کرده بود، به طوری که رژیم اشغالگر قدس پس از مرگش، یکی از خیابان‌های شهر تل‌آویو را به نام او نامگذاری کرد و رادیو اسرائیل در بخش خبر خود، مرگ او را ضایعه بزرگ دانست. (2) 📝1. منصوری، جواد، تاریخ قیام 15 خرداد به روایت اسناد، ص 322، سند 2/96. 📝2. دفتر پژوهش‌های مؤسسه کیهان، معماران تباهی، ج3، ص 45. @feraghvaadyan
🔺دلیل شیوع و ترویج ✍️«باید پذیرفت که در خلاً تأمین نیاز‌ها و درمان یک فرد در عصر اضطراب و افسردگی‌، معنویت‌ها به‌تدریج جای آن‌‌ها را پر خواهندکرد. بنابراین، ابتدا باید بپذیریم که کم کار کرده‌ایم؛ در واقع، نتوانسته‌ایم به حدیث شریف «نحن معاشر الانبیا نکلم الناس علی قدر عقولهم»(1) عمل کنیم و معارف عمیق دینی را در بسته‌های متناسب با سطوح فکری، علمی، ایمانی، سنی و جنسی افراد ارائه دهیم. معنویت‌های کاذب نیز با سوءاستفاده از این فضا و خلأها سر برمی‌آورند. ما در جامعه‌ای رقابتی زیست می‌کنیم؛ جامعه‌ای که اگر در آن کار نکردی، بلافاصله شخصی دیگر جای تو را می‌گیرد. این، قاعده بازی و سنت خداوند است که اگر شما کار نکردی، کفار صحنه را پر می‌کنند.»(1) 1. گفتگو با بهزاد حمیدیه، فصلنامه روشنا، شماره 82. @feraghvaadyan
🔴سیاست‌گریزی و مخالفت با نظام اسلامی در ✍🏻سرد‌مداران انجمنی‌ به نقطه‌ای از پیش تعیین‌شده رسیده‌اند مبنی بر: نامشروع، بلکه محال دانستن حکومت دینی در عصر غیبت. وصول به چنین فرجام نظری، برگرفته از برخی متون روایی با تکیه بر شیوه‌ ظاهرگرایی و نگاه یک‌جانبه آنان می‌باشد. ⭕️ گویا روایاتی اندک با مضمونی از قبیل «هر پرچمی در زمان برافراشته گردد، طاغوتی است»، لحظه‌ای ذهن این پیش‌قراولان انجمنی‌ را آرام نمی‌گذارد و آنان را پیش از آنکه به اصلاح بیندیشند، به انتقاد و منفی‌بافی در برابر نظام اعتراض و سیاه‌نمایی، همسو با دشمنان معاند و برانداز، وادار می‌سازد. @Feraghvaadyan
📩نامه سپاس و قدردانی نمايندگان #فرقه نعمت‌اللهی #گنابادي از مسئولان و متوليان امر بابت آزادي جمعی از زندانيان #درويش. ➕و همچون هميشه، سكوت و بی‌تفاوتی جريان‌های مدعی حقوق‌بشر در اين خصوص! @feraghvaadyan
🔕اهداف پنهانی از برگزاری مراسم یادبود سرکردگان ✍️به برخی فعالیت‌های فرقه مانند سالگرد تولد «» و «»، نمی‌توان به عنوان مراسم یادبود یا بزرگداشتی عادی نگاه کرد، بلکه تمام اجزای این تشکیلات، برنامه‌هایش را در راستای کسب قدرت در جوامع مختلف به کار می‌گیرد. در حقیقت، این‌گونه جشن‌ها و اطلاعات فریبنده‌ای که در ضمن آن به ناآگاهان -اعم از مسئول و غیرمسئول- ارائه می‌شود، زمینه را برای ایجاد مشارکت با پروژه‌های بهائی، حمایت از اقدامات این گروه و بعضاً تمایل به بهائی شدن فراهم می‌کند که با کسب قدرت و نزدیک شدن به حکومتی بهائی، همراه خواهدبود. البته باید خاطرنشان کرد، سرعت و موفقیت چشمگیری در هیچ یک از اقدامات باطل این در هیچ کشوری دیده نمی‌شود، اما این امر دلیلی بر بی‌توجهی و عدم آگاه‌سازی در این باب نیست، چراکه همین حرکات خزنده و آهسته، در صورت پیوستگی و بی‌توجهی مسئولان، می‌تواند تبعات نامناسبی در پی داشته باشد. @feraghvaadyan
⏳مفهوم در روایات ✍️برای درک بهتر مفهوم انتظار و تبیین تبیین هدف اصلی آن، جا دارد متون اصیل اسلامی و لحن گوناگون روایات انتظار مورد اشاره قرار گیرد؛ شخصی از امام صادق(ع) درباره کسی که انتظار حکومت حق را می‌کشد و در این حال از دنیا می‌رود، سؤال کرد. ایشان فرمودند: «قَالَ هُوَ كَمَنْ كَانَ مَعَ رَسُولِ اللَّهِ صلی الله علیه وآله؛ او همانند کسی است که با پیامبر اکرم(ص) در مبارزاتش همراه بوده‌است.»(1) این مضمون در روایات بسیاری با تعابیر مختلف نقل شده‌است. 🔹در روایت دیگری آمده: «إِنَّ الْمَيِّتَ مِنْكُمْ عَلَى هَذَا الْأَمْرِ بِمَنْزِلَةِ الضَّارِبِ‏ بِسَيْفِهِ‏ فِي سَبِيلِ‏ اللَّهِ‏: مرگ در راه انتظار فرج، همانند شمشیرزنی در راه خداست.»(2) همچنین: «كَمَنْ قَارَعَ مَعَهُ بِسَيْفِهِ: همانند کسی است که درخدمت قائم(ع) بر مغز دشمن بکوبد.» (3) یا:«بِمَنْزِلَةِ مَنْ قَعَدَ تَحْتَ لِوَائِهِ: همانند کسی است که در زیر پرچم قائم بوده‌است.»(4) دسته‌ای دیگر: «بِمَنْزِلَةِ الْمُجَاهِدِ بِالسَّيْفِ‏ بَيْنَ يَدَيْ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّم‏: همانند کسی است که پیش روی پیامبر جهاد کند.»(5) در بعضی نیز آمده: «بِمَنْزِلَةِ مَنِ‏ اسْتُشْهِدَ مَعَ رَسُولِ اللَّهِ: همانند کسی است که با پیامبر شهید شود.» (6) 🔹چنانچه مشاهده می‌شود، تشبیه‌های بسیار دقیق و عمیق روایات روشن می‌سازد که نوعی رابطه و تشابه میان مسئله «انتظار»، «» و «مبارزه با دشمن» در آخرین شکل خود وجود دارد. 📚1. کلینی، محمد بن یعقوب، اصول کافی، ج 1، ص 273. 📚2. مجلسی، محمدباقر، بحار الانوار، ج۵۲، ص۱۲۶. 📚3. مجلسی، محمدباقر، بحار الانوار، ج۵۲، ص۱۴۲. 📚4. کلینی، محمد بن یعقوب، همان، ص۳۷۱. 📚5. مجلسی، محمدباقر، همان، ص۱۴۲. 📚6. کلینی، محمد بن یعقوب، اصول کافی، ج۱، ص۳۷۱. @feraghvaadyan
▫️شاخص‌های عرفان‌های کاذب(2) 👤انسان‌خدایی و عقل‌بسندگی ✍️برخی #فرقه‌های_انحرافی عرفانی یا غیرعرفانی، سخن از #خدا بودن #انسان می‌گویند و انسان را معیار حق و باطل می‌دانند و اساساً نیاز به خدایی متعالی از هر موجودی را انکار می‌کنند. به اعتقاد ایشان، انسان خود واجد و معیار همه ارزش‌هاست و عقل آدمی برای هدایت و تمشیت امور مادی و معنوی انسان و جوامع، کافی است. ➕بدیهی است، این اعتقاد نیز باطل بوده و انسان، تنها در پرتو هدایت الهی و تعالیم انبیاء(ع) می تواند مسیر حق را از باطل تشخیص داده و به صراط مستقیم هدایت شود. عقل آدمی، ظرف و بستری برای دریافت تعالیم انبیاست و عقل بدون وحی و هدایت انبیاء مانند چشمی است که در تاریکی طی مسیر می کند و این نور وحی است که باید در پیشاپیش چشم عقل تابانده شود تا راه را از چاه تشخیص دهد. البته معلوم است که اگر آدمی فاقد چشم عقل بود، نور و نور افکن وحی و انبیاء برای او سودی نداشت و مانند کوری بود که نور و چراغ برایش سودی ندار. از همین‌روست که در #قرآن و روایات برای عقل، مقام والا و بلندی ترسیم شده اما این بدان معنا نیست که عقل، مستقل از هدایت‌های وحیانی بتواند انسان را به مسیر سعادت رهنمون سازد. اگر چنین بود اساساً خداوند نباید انبیاء را مبعوث و انسان‌ها را به اطاعت از آنان امر می فرمود. @feraghvaadyan
📛 و «عدم دخالت در سیاست» ✍️انجمنی‌ها بر اساس اساسنامه خود، تا حضرت حجت(عج) در دخالت نخواهندکرد. همچنین بر مبنای تبصره بعدی، این اصل در اساسنامه انجمن، لایتغیر است. بر این اساس، انجمن‌حجتیه و پیروان آن در مسائل سیاسی دخالت نمی‌کنند؛ اولاً، خودِ اعراض از دخالت در سیاست، یک منش سیاسی-اجتماعی است. ثانیاً، لازمه این امر، واگذاری مسائل سیاسی و اجتماعی کلان اجتماع به غیر مذهبی است. ثالثاً، نتیجه چنین تفکری، تعطیلی بخش قابل‌توجهی از دستورهای دینی نظیر: باب قضا، شهادات، حدود، دیات، جهاد، شهادت، یاری مسلمین و مستضعفان در سطح کلان است. همچنین به مثابه مصداق بی‌توجهی به برخی آیات مانند «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ » می‌باشد. @feraghvaadyan
✝️مسیحیت تبشیری، پیشگام تبلیغ در فرقه‌های نوظهور ✍️فرقه‌های و معنویت‌های نوپدید به طور گسترده دست به و عضوگیری می‌زنند اما دراین میان فعالیت‌های گروه‌های تبشیری، بیشتر به چشم می‌خورد. آن‌ها در و شبکه‌های اجتماعی نیز فعالیت گسترده ای دارند. بیش از ده‌هزار صفحه در اینستاگرام به تبلیغ مستقیم می‌پردازند یا به نوعی در برنامه‌های مسیحی مشارکت دارند و سه برابراین رقم در فیس‌بوک و هزاران کانال و گروه در تلگرام. به این ترتیب، یکی از پیشرو ترین تشکل‌های فرقه‌ای در شبکه های اجتماعی، است. @feraghvaadyan
🔺بهره‌برداری از برای مقاصد 📆در تاریخ دوم آبان‌ماه 1382، مرکز بین المللی «» در واشنگتن، میزبان اجلاسی در خصوص بررسی ارتباط سنت‌های معنوی اسلام با اهداف سیاست خارجی آمریکا بود. یکی از دستاوردهای این نشست، تأکید بر بخش مغفول اسلام تحت عنوان «اسلام فرهنگی» یا «» بود. به اعتقاد شرکت‌کنندگان در این نحله: «این نحله که میلیون‌ها مسلمان پیرو در جهان دارد آثار اجتماعی، فرهنگی و مذهبی زیادی داشته است. این اجلاس را می‌توان سرآغاز مجموعه طرح ها و برنامه های ایالات متحده با محوریت تصوف قلمداد کرد.» @feraghvaadyan
⬜ناراحتی تبشیری‌ها از نپذیرفتن پزشکان بدون مرز 🔽گروهی که از سازمان که قرار بود به ایران سفر کنند با مخالفت مسؤلان به کشور خود بازگشتند که این امر موجب ناراحتی گروه‌های تبشیری شده است. ♦حال انکه طبق انکه گفته شده اکثر افراد این گروه پزشک نبوده‌اند و جالب‌تر اینکه کشورهایی چون فرانسه با گسترش شیوع کرونا با حجم وسیعی از مبتلایان مواجه است نیز از پذیرش این گروه سرباز زده حال انکه در این برهه با توجه به کمبود پزشک انها بیشتر نیازمند این گروهها هستند.اما فقط با نپذیرفتن ایران مشکل دارند! @feraghvaadyan
📛خطر حجتیه در کمین ↙️ در دو دهه نخستین انقلاب، برای نفوذ در رده‌های بالای آموزشی و نهادهای متولی در این بخش، ناکام مانده بود، اما با گسترش مدارس غیرانتفاعی پس از و بیشتر در دهه‌های 70 و80 شمسی، همچنین غفلت نهادهای مسئول در اعطای مجوز‌ تأسیس این‌گونه مدارس، مجال مناسبی برای جولان انجمنی‌ها در بخشی که بسیار راغب به فعالیت در آن بودند، فراهم شد. 🔺در همین راستا، با تأسیس مدارس غیرانتفاعی و به‌کارگیری معلمان وابسته به تفکر حجتیه، این تشکیلات به ذهن و فکر دانش‌آموزان مطابق با استانداردهای حجتیه پرداخته و به‌‌تدریج و با مدنظر قرار دادن معیار‌های مشخص، آن‌ها را به عضویت در شبکه انجمن،‌ راهنمایی کرد. 🔺حساسیت نیروهای دلسوز نظام و افشاگری برخی رسانه‌ها، باعث شد تا در ابتدای دهه 90، نام مدارس منتسب به تفکر انجمن‌حجتیه در برخی رسانه‌ها منتشر شود و شماری از فعالان آموزشی و رسانه‌ای، اقدام به افشای تحرکات در مدارس نمودند به این ترتیب این خطر که «امروز فضای مدارس غیردولتی کشور در دست مدارس انجمن‌حجتیه است که عالمانه و عامدانه، کسانی را تربیت می‌کنند که نگاه اجتماعی ندارند.»(1) بیشتر شنیده و موجب شد از آن پس، انجمنی‌ها دست به عصا‌ و پنهانی‌تر از قبل، اقدامات خود را دنبال کنند. 🔰1. «فضای مدارس غیرانتفاعی دست حجتیه است»، گفتگوی فرید‌الدین حدادعادل با خبرگزاری دانشجو(ایسنا) کد خبر: 12414، 19/08/1392 @Feraghvaadyan
🔦کشف و شهود دروغین در 🛐☯️برخی بر و مکاشفه یا الهام تأکید ویژه ای دارند و پیروان ساد‌ه‌دل را با ادعاهایی اغلب دروغ، اغوا می کنند. در حالی‌که اولاً چنین شهود و مکاشفه و الهامی به راحتی برای کسی رخ نمی دهد و بسیاری از مدعیان، دروغ می‌گویند. ثانیاً، بسیاری از مکاشفات، شیطانی‌اند یعنی با تصرفاتی که در روح و ذهن بعضی افراد منحرف و تابع خود می کنند، گاه اموری غیبی یا عجیب و خارق العاده را به آن‌ها می نمایانند. بر این اساس، این مکاشفات، نه‌تنها دلیل بر درستی و حقانیت راه و اندیشه این افراد نیست بلکه نشانه بطلان و شیطانی بودن آنان است. ثالثاً، اگر مکاشفه و شهودی برای شخصی وجیه و ایمانی رخ دهد محتوای آن هرگز نمی‌تواند در تعارض با عقل و باشد. ضمن آنکه چنین مکاشقه یا مکاشفاتی، به معنای درستی اندیشه ها، باورها و رفتارهای شخص صاحب مکاشفه نیست و او نمی تواند به استناد این مکاشفه، حقانیت اندیشه‌های عرفانی، فلسفی، فقهی یا سیاسی خود را اثبات کند. @feraghvaadyan
✅دیدگاه امام خمینی(ره) در خصوص فرقه‌های 💠امام خمینی(ره) می فرمایند: «آن که خود را مرشد و هادی خلایق می داند و در مسند دستگیری و تصوف قرار گرفته، اصطلاحات این دو دسته (عارف و حکیم) را به سرقت برده و سر و صورتی به متاع بازار خود داده و دل بندگان خدا را از حق، منصرف و مجذوب به خود نموده و آن بیچاره صاف و بی آلایش را به علما و سایر مردم بدبین نموده، برای رواج بازار خود، فهمیده یا نفهمیده، پاره ای از اصطلاحات جاذب را به خورد عوام بیچاره داده و گمان کرده به لفظ « مجذوب علیشاه » یا « محبوب علیشاه »، حال جذبه و حبّ دست می‌دهد.» 💠امام (ره) در ادامه بیان خود می فرماید: «ای طالب دنیا و ای دزد مفاهیم! این کار تو هم اینقدر کبر و افتخار ندارد. بیچاره از تنگی حوصله و کوچکی کله، گاهی خودش هم بازی خورده، خود را دارای مقامی دانسته، حب نفس و دنیا به مفاهیم مسروقه و اضافات و اعتبارات، پیوند شده، یک ولیده ناهنجاری پیدا شده و از انضمام اینها یک معجون عجیبی و اخلوطه غریبه ای فراهم شده و خود را با این همه عیب، مرشد خلایق و هادی نجات امت و دارای سرّ شریعت دانسته؛ بلکه وقاحت را گاهی از حدّ گذرانده، دارای مقام ولایت کلیه دانسته، این نیز از کمی استعداد و قابلیت ، تنگی سینه و ضیق قلب است.» 📙1.شرح چهل حدیث، حدیث چهارم، باب کبر، ص91. @Feraghvaadyan
⭕️تناقض در ✍️پال توئيچل، مؤسس فرقه هنگامی که از تحليل و توضيح ادعاهاي خود درمانده مي شود، با بيان اينکه آموزه‌هاي اک داراي پيچيدگي هستند و تنها معدودي از انسان‌ها آن را درک مي کنند، به فرافکني می‌پردازد. براي مثال، وقتی درباره نحوه کارکرد اک و مزاياي عجيب آن سخن مي‌گويد، از اين ترفند بهره مي‌جويد: «معدود کساني هستند که قادر به فهم و تشخيص نحوه کارکرد اک باشند. حيطه [ آن] اينچنين پر جلال و بي نهايت پهناور است. انتخاب‌شدگان اندکي که به سوي [ آن] مي‌آيند، در مقايسه با ساير طرق معنوي، در واقع سعادتمندترين پيروان به حساب مي‌آيند.»(1) 👤پال توئيچل ادعا مي‌کند که فهم اک و کارکرد آن فقط از عهده انتخاب‌شدگان برمي‌آيد و بقيه مردم از درک آن عاجزند، در حالي‌که با توجه به برخي ادعاها و نيز آموزه هاي اکنکار- به ويژه اصل خوداستادي- آن‌ها مدعي اند تعاليمشان قابل درک براي عموم مردم است. 📚1. توئيچل، پال، شريعت کي سوگماد، ترجمه؟، ج 1، ص 263. @feraghvaadyan
⬜️ فرافکنی تبشیری 🔸یکی از نکاتی که جریان برای مسیحی سازی جوامع با برنامه‌های مدون متمرکز هستند مقوله اعطای است و در سال‌های گذشته با وعده پناهندگی به افراد بویژه در ایران اقدام به جذب کرده اند اما با این وجود معتقدند که این اقدام توسط انها صورت نمی‌گیرد. ◽️سوال این جاست اگر جریان با وعده پناهندگی افراد را مسیحی نمی‌کند پس چرا در کانال‌های جریان تبشیری اخبار پناهندگان در سرخط اخبار انها قرار دارد؟ @feraghvaadyan
✅ کرونا و بازگشت به دین ◽️«حتّی اگر این حرفِ آگوست کُنت، فیلسوف و جامعه‌شناس فرانسوی، که “خدا در فاصله‌ی میان خواست و ابزارِ انسان‌ها پیدا می‌شود” و یا ” دین در جایی میانِ آگاهی و واقعیّت جوانه می‌زند” را درست بدانیم، کرونا نشان داد که بر خلاف پیش‌بینی او و برخی دیگر از هواداران نظریه‌های‌ ، انسان مدرن از دین بی‌نیاز نیست و علمِ تجربی نمی‌تواند جای خدا را بگیرد.کرونا دست‌های زمینی‌ترین آدم‌ها را نیز رو به آسمان کرد و نیایش را روی میز درمان گذاشت و نشان داد که دین هنوز هم آخرین پناهِ انسان، حتّی در روزگار مدرن است. ◻️ این روز‌ها از تا ترامپ و از مرجع تقلید شیعه تا رئیسِ خاخام‌های و مانک‌های بودایی برای رهایی جهان از بیماری کرونا دعا می‌خوانند. 👈حتّی فرهنگ‌هایی که خدا در آن‌ها “مرده بود” هم فهمیدند که علمی‌ترین مسائل هم ممکن است روزی به دینی‌ترین آن‌ها تبدیل شوند. ♦️کروناویروس را از “تجربه‌های حاشیه‌ای” به تجربه‌های معمول و معنادار روزانه تبدیل کرد.این بیماری به جامعه‌ی مدرن نشان داد که “بسیاری از دین‌پژوهان درباره‌ی میزان سکولاریزاسیون و نیز برگشت‌ناپذیری دین به جهان انسان‌ها، دچار زیاده‌روی شده‌اند و دنیای جدید به اندازه‌ی جهان سنّت تجربه‌های دینی را نیاز دارد” (پیتر برگر)؛ اگر چه این دین‌داری ممکن است به معنای پیروی از نهاد دین و پذیرش وجه تاریخی دین نباشد.»(۱) ۱.یادداشتی از مهراب صادق‌نیا استاد فرق و ادیان @feraghvaadyan
🔰مخالفت با نهضت امام خمینی(ره) ✍️«انجمنی‌ها توجیه سیاست‌گریزی و سیاست زادیی خود را تأسی از عنوان می‌کنند. آنان چگونه هنوز در پیچ و خم دفاع از سابقه‌ دلدادگی خود، به توجیه سیاست‌زدایی از فعالیت انجمن پرداخته و آن را به مثابه «احسن اعمال» برای دیگران به نمایش گذاشته‌اند؟! یعنی با اینکه خود، معترف می‌باشند هرکس می‌خواسته به نهضت امام خمینی (ره) بپیوندد، مجبور بوده چارچوب انجمن را برای فعالیت سیاسی بشکند، و با آن متارکه‌ مطلق برقرار سازد، اما چیزی به نام تقیه‌ مشروع بر رفتار انجمن با دستگاه سیاسی، تطبیق می‌نمایند و داد سخن در این‌باره را به انتها می‌رسانند که این یک تکلیف دینی با توجه به اقتضای زمان بوده‌؛ یعنی درست در همان زمان که امام‌خمینی (ره) فریاد می‌زد، «هرکس فریاد نزند گنهکار است»، خاموشی سیاسی انجمن‌حجتیه عین دستور شریعت به تقیه و بسی مشروع است و مقبول!»(1) 📂۱.ارشادی نیا، محمدرضا، تقیه سیاسی، فصلنامه روشنا،شماره 82. @Feraghvaadyan
📌شاخص‌های عرفان‌های کاذب(3) 💠نفی تقلید از عالمان شایسته دینی ✍️تحقیر علم و دانش حقیقی و منبعث از منابع و متون اصیل دینی و استفاده شده ازعالمان و فقهای شایسته، از ویژگی های برخی عرفانی است. آن‌ها می خواهند مریدان و طرفداران خود را از علما و فقها دور کرده و در دام خود گرفتار کنند. عرفان‌های انحرافی گاه سخن از خودشناسی حتی خلوص و خودسازی می زنند و علم و دانش و فقه را حجاب حقیقت اعلام می کنند. این در حالی است که آیات قرآن و دهها روایت، مسلمین و مؤمنین را به علم‌آموزی تحت هر شرایطی توصیه می کنند. آنچه مسلم است هیچ امری حتی عبادت، ریاضت، خلوص، چله نشینی و ... نمی تواند جای علم آموزی صحیح را نزد عالمان و فقهای اصیل دینی بگیرد. هر کس که به تحقیر علم و تفقه در دین پرداخت و علما و فقها را تحقیر کرد، به خطا رفته و اگر ادعای دارد، در پی تحمیق مریدان خود و به انحراف کشاندن آن‌هاست. 🔸نفی از مجتهدین و فقهای جامع الشرایط یا توصیه به تقلید از فردی که شایستگی علمی و اخلاقی ندارد، در اغلب که ادعای دینی و اسلامی بودن نیز دارند مشاهده می شود، در حالی که به حکم عقل و شرع وقتی کسی خود به مرحله اجتهاد نرسیده، باید در امور دینی و عقیدتی خود به تقلید و تبعیت از دین شناسان و فقهای واجد شرایط بپردازد. جالب آنکه، برخی فرقه های انحرافی در عین حال که به نفی تقلید از عالمان دینی و فقهای جامع‌الشرایط می پردازند، در عین حال مریدان خود را به سرسپردگی بی چون و چرا به رهبر و توصیه می‌کنند. @feraghvaadyan