فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹حضرت اُستاد علامه حسن زاده آملی؛
تهران. مسجد نور. ۱۳۷۷ شمسی
💠 کانال تلگرام علامه دهر؛
#علامه_حسن_زاده_آملی
@shakhehtoba
4_5886518391614736420.mp3
28.65M
🎵 سخنرانی استاد صمدی آملی رمضان 99
💠 با موضوع ادعیه
✅ روز ششم
📆 12 اردیبهشت 99
📥 حجم : 27:32 مگابایت
⌛️ زمان: 66:44 دقیقه
@shakhehtoba
4_5886518391614736421.mp3
26.64M
🎵 سخنرانی استاد صمدی آملی رمضان 99
💠 با موضوع ادعیه
✅ روز هفتم
📆 13 اردیبهشت 99
📥 حجم : 25:40 مگابایت
⌛️ زمان: 61:58 دقیقه
@shakhehtoba
🔴#نهج_الولايه
#پست_شماره_بيست و نهم
موضوع :#ابررسى_مستند_در_شناخت امام زمان( عج )
استاد علامه حسن زاده آملى
💠اتحاد نفوس مکتفیه به نفس رحمانی و عقل بسیط
♦️آن كه امام عليه السلام فرمود:
"انا آدم الاول الخ" از اين باب است كه علامه قيصرى در اول شرح فص اسحاقى 'فصوص الحكم' بيان كرده است كه:
♦️"عارف مطلع بر مقامش بر اساس بینه(دلیل و حجت) از ناحیه پروردگارش است. که از امر خبر می دهد، مثل خبر دادن رسولان از این که رسول و پیامبر حق اند، نه این که بر نفسشان ظاهر شوند و بدانچه که از خود خبر می دهند افتخار کنند."
در اين مطلب به فصل هشتم مقدمات علامه قيصرى بر شرح فصوص الحكم رجوع شود.
♦️چون از جوهر اول اعنى نفس رحمانى و عقل بسيط و حقيقت محمديه 'صلى الله عليه و آله' فى الجمله آگاهى حاصل شد, سخنى مفيد از "مقصد اقصى" عارف نسفى باختصار نقل مى كنيم:
"جوهر اول دو كار مى كند اول آن كه از خداى فيض قبول مى كند و دويم آن كه به خلق خداى مى رساند و اگر گويند حضرت محمد 'صلى الله عليه و آله' دو كار مى كند از خداى مى گيرد و به خلق مى رساند هم راست باشد از جهت آن كه چون جوهر اول روح حضرت محمد 'صلى الله عليه و آله' است هر دو يكى باشند. (این نقل ادامه دارد...)"
منبع :📚#نهج_الولايه
حضرت علامه حسن زاده آملي
🌹كانال شاخه طوبي 🌹
@shakhehtoba
4_5888770191428421440.mp3
26.33M
🎵 سخنرانی استاد صمدی آملی رمضان 99
💠 باموضوع تدبر در قرآن
✅ شب دهم
📆 14 اردیبهشت 99
📥 حجم : 25:11 مگابایت
⌛️ زمان: 61:24 دقیقه
@shakhehtoba
4_5888770191428421441.mp3
26.14M
🎵 سخنرانی استاد صمدی آملی رمضان 99
💠 باموضوع تدبر در قرآن
✅ شب یازدهم
📆 15 اردیبهشت 99
📥 حجم : 24:93 مگابایت
⌛️ زمان: 60:46 دقیقه
@shakhehtoba
4_5891021991242106725.mp3
20.41M
🎵 سخنرانی استاد صمدی آملی رمضان 99
💠 باموضوع تدبر در قرآن
✅ شب دوازدهم
📆 16 اردیبهشت 99
📥 حجم : 19:47 مگابایت
⌛️ زمان: 47:08 دقیقه
@shakhehtoba
4_5891021991242106727.mp3
25.85M
🎵 سخنرانی استاد صمدی آملی رمضان 99
💠 باموضوع تدبر در قرآن
✅ شب سیزدهم
📆 17 اردیبهشت 99
📥 حجم : 24:65 مگابایت
⌛️ زمان: 60:05 دقیقه
@shakhehtoba
4_5891021991242106728.mp3
31.44M
🎵 سخنرانی استاد صمدی آملی رمضان 99
💠 باموضوع تدبر در قرآن
✅ شب چهاردهم
📆 18 اردیبهشت 99
📥 حجم : 29:98 مگابایت
⌛️ زمان: 73:24 دقیقه
@shakhehtoba
4_5891021991242106729.mp3
27.73M
🎵 سخنرانی استاد صمدی آملی رمضان 99
💠 باموضوع تدبر در قرآن
✅ شب پانزدهم
📆 19 اردیبهشت 99
📥 حجم : 26:45 مگابایت
⌛️ زمان: 64:34 دقیقه
@shakhehtoba
4_5891021991242106730.mp3
27.81M
🎵 سخنرانی استاد صمدی آملی رمضان 99
💠 باموضوع تدبر در قرآن
✅ شب شانزدهم
📆 20 اردیبهشت 99
📥 حجم : 26:52 مگابایت
⌛️ زمان: 64:44 دقیقه
@shakhehtoba
4_5891021991242106731.mp3
26.98M
🎵 سخنرانی استاد صمدی آملی رمضان 99
💠 با موضوع ادعیه
✅ روز هشتم
📆 14 اردیبهشت 99
📥 حجم : 25:73 مگابایت
⌛️ زمان: 62:46 دقیقه
@shakhehtoba
4_5891021991242106732.mp3
24.68M
🎵 سخنرانی استاد صمدی آملی رمضان 99
💠 با موضوع ادعیه
✅ روز نهم
📆 15 اردیبهشت 99
📥 حجم : 23:54 مگابایت
⌛️ زمان: 57:18 دقیقه
@shakhehtoba
4_5891021991242106733.mp3
27.98M
🎵 سخنرانی استاد صمدی آملی رمضان 99
💠 با موضوع ادعیه
✅ روز دهم
📆 16 اردیبهشت 99
📥 حجم : 26:69 مگابایت
⌛️ زمان: 65:10 دقیقه
@shakhehtoba
4_5891021991242106734.mp3
28.36M
🎵 سخنرانی استاد صمدی آملی رمضان 99
💠 با موضوع ادعیه
✅ روز یازدهم
📆 17 اردیبهشت 99
📥 حجم : 27:04 مگابایت
⌛️ زمان: 66:03 دقیقه
@shakhehtoba
4_5891021991242106735.mp3
27.21M
🎵 سخنرانی استاد صمدی آملی رمضان 99
💠 با موضوع ادعیه
✅ روز دوازدهم
📆 18 اردیبهشت 99
📥 حجم : 25:95 مگابایت
⌛️ زمان: 63:20 دقیقه
✅ @shakhehtoba
4_5891021991242106736.mp3
18.59M
🎵 سخنرانی استاد صمدی آملی رمضان 99
💠 با موضوع ادعیه
✅ روز سیزدهم
📆 19 اردیبهشت 99
📥 حجم : 17:73 مگابایت
⌛️ زمان: 42:48 دقیقه
@shakhehtoba
4_5891021991242106737.mp3
20.69M
🎵 سخنرانی استاد صمدی آملی رمضان 99
💠 با موضوع ادعیه
✅ روز چهاردهم
📆 20 اردیبهشت 99
📥 حجم : 19:74 مگابایت
⌛️ زمان: 47:49 دقیقه
@shakhehtoba
💠دوازده امامان؛ همان صاحبان امرند که خداوند در قرآن به اطاعت از آنان امر کرده است و آنان همان شاهدان بر مردمند و ابواب الهی و راه به سوی او و راهنمایان به سوی خدایند.
🔹آنان صندوق های علم حق و ارکان توحید او، و از خطا و لغزش ها معصومند و آنان کسانیند که خداوند رجس و پلیدی و شک را از آنها برده و تطهیرشان کرده است.
🔸همانا برایشان دلایل و کراماتی است و آنان امان و پناهگاه زمینیان اند همانند اینکه ستارگان امان برای اهل آسمانند.
✳️مثل آنان در بین این امت، مثل کشتی نوح است که هر کس بر این کشتی سوار شد، نجات می یابد و آنکه تخلف نمود غرق گردید.
⬅️راه نجات
⬅️استاد صمدی آملی حفظه الله
@shakhehtoba
4_287175261600874578.mp3
3.94M
جز شانزدهم قرآن
استاد معتز آقایی
🌹کانال شاخه طوبی 🌹
@shakhehtoba
🔴#نهج_الولايه
#پست_شماره_سي_ام
موضوع :#ابررسى_مستند_در_شناخت امام زمان( عج )
استاد علامه حسن زاده آملى
💠اتحاد نفوس مکتفیه به نفس رحمانی و عقل بسیط
"...(ادامه قسمت قبل)اکنون بدان كه آن طرف جوهر اول را كه از خداى مى گيرد نامش ولايت است و اين طرف جوهر اول را كه به خلق خداى مى رساند نامش نبوت است پس ولايت باطن نبوت آمد, و نبوت ظاهر ولايت آمد و هر دو صفت حضرت محمد 'صلى الله عليه و آله و سلم' اند.
چون ولايت و نبوت را دانستى اكنون بدان كه شيخ سعدالدين حموى مى فرمايد كه هر دو طرف جوهر اول را در اين عالم دو مظهر مى بايد كه باشد, مظهر اين طرف كه نامش نبوت است خاتم انبياء است و مظهر آن طرف كه نامش ولايت است صاحب الزمان است و صاحب الزمان اسامى بسيار دارد چنانچه جوهر اول اسامى بسيار دارد.
صاحب الزمان علم به كمال و قدرت به كمال دارد و علم و قدرت را با وى همراه كرده اند چون بيرون آيد تمامت روى زمين را بگيرد و روى زمين را از جور و ظلم پاك گرداند و به عدل آراسته گرداند و مردم در وقت وى در آسايش باشند.
شيخ سعدالدين حموى در حق اين صاحب الزمان كتابها ساخته است و مدح وى بسيار گفته است.
حضرت پيغمبر صلى الله عليه و آله خبر داده است از آمدن وى, و علامات وى گفته است اما معلوم نيست وقت بيرون آمدن وى.
با وى چيزها همراه كرده اند كه اگر از صد يكى بگويم بعضى كس باور نكنند و گويند آدمى را اينها نتواند بودن, احوال وى بيش از اين خواهد بود كه به نوشتن راست آيد.
صاحب الزمان كه گفته شد ولى است چون بيرون آيد ولايت ظاهر شود و حقائق آشكارا شود."
منبع :📚#نهج_الولايه
حضرت علامه حسن زاده آملي
🌹كانال شاخه طوبي 🌹
@sHakhehtoba
شرح دعای افتتاح 90
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ
به نام خداوند بخشنده مهربان
⭐️اَللّهُمَّ اِنّى اَفْتَتِحُ الثَّنآءَ بِحَمْدِکَ وَ اَنْتَ مُسَدِّدٌ لِلصَّوابِ بِمَّنِکَ وَ اَیْقَنْتُ اَنَّکَ اَنْتَ
⭐️خدایا من ستایش را به وسیله حمد تو مى گشایم و تویى که به نعمت بخشى خود بندگان را به درستى وادارى و یقین دارم که براستى تو
💠نوعاً ادعیه را میبینیم که با اسم شریف الله شروع میشوند که با "اللهم" یا به صورت "الهی" این اسم را بنده صدا میزند و ندا میدهد. اما از اینکه حضرت در ابتدای این دعا خودشان با کلمه "افتتح" این تبیین را فرمودهاند که من میخواهم ثنای تو را به واسطه ی حمدت شروع کنم. "اللهم انی افتتح الثناء بحمدک". نوعا در اعیه "اللهم انی اسئلک" فراوان هست، اما حضرت در این دعا با لفظ "اَفتتُح" به جای لفظ "اسئلک" معمولا به کار برده است، که "اللهم انی افتتح الثناء بحمدک" یکی از نکاتی که شاید این جمله حضرت حاوی آن نکته باشد این است که چون خود خدای متعال، قرآن کریمش را افتتاح به حمد فرمود، بعد از "بسم الله الرحمن الرحیم" اولین آیهای که در سوره مبارکه فاتحه قرآن آمده است "الحمدلله رب العالمین" است. انسان های الهی و انسان های کامل صاحب عصمت به خصوص بعد از پیامبر اکرم که بیان و شرح قرآن بر عهده آنهاست و آنها مبین اسرار قرآن اند، و نوعا تمام ادعیه و روایات آنها هم به یک تعبیری منشعب از قرآن است. و لذا این جمله بیانگر این است که تأسی به حق متعال میخواهد داشته باشد. یعنی کأنه ابتدای این دعای شریف حضرت میخواهد عرضه بدارد:
💠 بارالهاها، همانگونه که شما وقتی کتاب وجودی خودت را به نام قرآن کریم خواستی شروع کنی آن را با اسم خودت شروع کردی و سپس با حمد آغاز کردی، من هم در ابتدای این رساله نامه و این الهی نامه و این اللهم نامه میخواهم افتتاح به حمدت کنم "اللهم انی افتتح الثناء بحمدک" هم بنا داریم شروع به ثنا کنیم مدح کنیم، بگذاریم زبان ما زبان مداحی بشود.
♦️ "اللهم انی افتتح الثناء بحمدک" خدای متعال توفیق فهم اسرار آیات و روایات را به خصوص ادعیه را به همه ما عطا بفرماید.
💠بارالها من شروع کرده ام. می خواهم که ثنا گویی کنم و این ثنا و مدح و ستایشم را می خواهم به حمد تو افتتاح کنم. این افتتاح به حمد تو هم تأسی به خود توست، چون برای اینکه تو هم کتاب را به حمد خودت آغاز کرده ای. منتها ببینیم آن "الحمدلله رب العالمین" در اول قرآن حمد عبد است یا حمد رب است؟ حمدی است که بنده می خواهد خدا را حمد کنید، می گوید حمد لله است یا حمدی است که خود خدا حامد است، چون یکی از اسمای حسنای الهیه اسم شریف حامد است.
گردآورنده ؛ گروه #شاخه_طوبي
#شرح#دعاي_افتتاح 90
استاد صمدي آملي حفظه الله
@shakhehtoba
☘اثرات تکوینی خوراک (شیر خشک) بر فرزند☘
خانمى فرزند را شير خشك كه شير گاو است و براى مزاج گوساله است مى دهد، آن شير در طفل اثر مى گذارد، اين فرزند از مادرش شير نخورده و مهر مادرى را نچشيده است، چه بسا از اين گونه مادرها كه از فرزندانشان ناله دارند كه بزرگ شدند و اسائه ادب و گستاخى مى كنند.
📕منبع: 👈 مجموعه مقالات حضرت علامه حسن حسن زاده آملی
@shakhehtoba