کلمه لااله الل الله حصنی فمن دخل حصنی امن من عذابی ب شرطها وشروط ها وانا من شروطها قبول امامت امام رئوف امام رضا ع از شروط ورود به این دژ ونجات از آتش است یا ضامن این دوستانم راضمانت وهرحاجتی دارندرواکن التماس دعا
هدایت شده از یوسف الزهرا
🌸🌿🌺🌿🌼
#السلام_علیک_یاامام_رئوف
#یاامام_رضاجانم😍✋
اللهّمَ صَلّ عَلے عَلے بنْ موسَے الرّضا المرتَضے الامامِ التّقے النّقے و حُجّّتڪَ عَلے مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثرے الصّدّیق الشَّهید صَلَوةَ ڪثیرَةً تامَةً زاڪیَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَـہ ڪافْضَلِ ما صَلّیَتَ عَلے اَحَدٍ مِنْ اوْلیائِڪَ
💠 بسیار زیبا، حتما بخونید 🌺
⁉️ اسماعیلطلا کیست؟
⁉️ چرا سقاخانه حرم به نام او مشهور است؟
🌸 سقاخانه معمولاً ظروف سنگی بزرگی بود که آب آشامیدنی را در آنها میریختند و پیالههایی را با زنجیر به آنها میبستند.
🌸 از میان سقاخانههایی که وجود دارد، سقاخانه «اسماعیل طلا»ی صحن کهنه حرم رضوی یکی از معروفترین و قدیمیترین آنهاست.
⛏ سنگ بنای این سقاخانه را نادرشاه افشار گذاشت و یکی از فرماندهان فتحعلیشاه، بهای روکش طلای آن را مهیا کرد.
✅ نادرشاه و سنگ اول بنای سقاخانه حضرت
💎 ماجرای سقاخانه حرم مطهر از آنجا آغاز میشود که بین سالهای ۱۱۴۴ تا ۱۱۴۵ه.ق به دستور نادرشاه افشار، سنگابی یکپارچه از سنگ مرمر در صحن عتیق نصب شد. این سنگاب را که از جنگ هرات به غنیمت گرفته شده بود، در کنار جوی آبی که از چشمه گیلاس (گلسب) تا صحن حرم کشیده شده بود، نصب کردند تا مردم برای رفع تشنگی از آب درون آن که سه کُر گنجایش داشت، استفاده کنند.
✅✅ اسماعیل طلا کیست؟
✨ این سقاخانه سالها بعد، به دست یکی از سرداران فتحعلی شاه با روکشی از طلا تزئین شد.
🎁 ماجرا از این قرار بود که در زمان این شاه قاجار از طرف يكی از دولتهای خارجی بستهای به عنوان هديه به دربار رسيد و شاه قصد گشودن آن را كرد.
☝️🏻 «اسماعيلخان» كه جزء ملتزمين بود استدعا كرد اين كار در محوطه كاخ به وسيله خدمتگزاران انجام شود، چرا که احتمال سوء قصد را نمی توان از نظر دور داشت.
💣 اتفاقا هنگام باز كردن، بسته منفجر شد و خساراتی به بار آورد.
🏆 فتحعلی شاه با اطلاع از اين امر، دستور داد برای اين دورانديشی، هم وزن سردار اسماعيلخان سكههای طلا به او مرحمت شود. چنين كردند و اسماعيل خان معروف به «زر ريز خان» شد.
🔆 او این طلاها را صرف ساختن جایگاه آن سنگاب کرد تا گنبد و پایههای سقاخانه با روکشی از طلا مزین شود. از آن زمان این سقاخانه را به «سقاخانه اسماعیل طلا» میشناسند.
هدایت شده از یوسف الزهرا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
اللهم صل علی علی بن موسی الرضاالمرتضی الامام التقی النقی وحجتک علی من فوق الارض ومن تحت الثری الصدیق الشهیدصلوة کثیرةتامةزاکیةمتواصلةمتواترة مترادفةکافضل ماصلیت علی احدمن اولیائک
هدایت شده از یوسف الزهرا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
اللهم صل علی علی بن موسی الرضاالمرتضی الامام التقی النقی وحجتک علی من فوق الارض ومن تحت الثری الصدیق الشهیدصلوة کثیرةتامةزاکیةمتواصلةمتواترة مترادفةکافضل ماصلیت علی احدمن اولیائک
هدایت شده از یوسف الزهرا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
اللهم صل علی علی بن موسی الرضاالمرتضی الامام التقی النقی وحجتک علی من فوق الارض ومن تحت الثری الصدیق الشهیدصلوة کثیرةتامةزاکیةمتواصلةمتواترة مترادفةکافضل ماصلیت علی احدمن اولیائک
#رجعت_امام_حسین_(علیه السلام)_در_آخرالزمان:
📌قسمت سوم:
رجعت #امام_حسین علیه السلام:
رجعت خاص که در دوران ظهور رخ میدهد، دو مرحله زمانی دارد؛ مرحله اول، مقارن با ظهور و قیام امام زمان (عج) به اتفاق میافتد و افرادی مانند برخی از اصحاب پیامبر (ص) و اولیای الهی که در گذشته زندگی میکردهاند به دنیا بازمیگردند، از اصحاب امام زمان (عج) میشوند و حضرت را در قیامش یاری میکنند. مرحله دوم رجعت که زمان بازگشتن امامان معصوم (ع) به دنیاست، نزدیک رحلت امام زمان (عج) میخواهد بود.
در ادامه به زمان و چرایی رجعت امام حسین (ع) من از دیدگاه روایات، میپردازیم.
۱. نخستین رجعتکننده
امام حسین (ع) به عنوان اولین امام رجعتکننده پس از قیام حضرت مهدی (عج) معرفی شده است:
«از امام صادق (ع) پرسیدند: آیا رجعت صحیح است؟ فرمود: آری. گفتند: نخستین کسی که میآید کیست؟ فرمود: حسین (ع) است که بعد از ظهور قائم (عج) میآید.» (دوانی، ۱۳۷۸: ۱۲۲۰)
جابر از امام محمدباقر (ع) روایت کرده است که امام حسین (ع) در روز عاشورا پیش از شهادتش درباره رجعت خود فرمود:
«اول کسی که زمین شکافته میشود و از آن بیرون میآید من خواهم بود و بیرون آمدن من موافق میافتد با بیرون آمدن امیرالمومنین و قیام قائم ما.» (مجلسی، ۱۳۶۳: ۲/۷)
۲. همراهان امام حسین (ع) در رجعت
از بررسی روایات مشخص میشود که در هنگام رجعت امام حسین (ع) دستهای از انبیای الهی و اصحاب ایشان به دنیا بازخواهند گشت. امام صادق (ع) میفرماید:
«امام حسین (ع) با ۷۲ تن از یاران و اصحابشان که با حضرت در کربلا شهید شده بودند به دنیا برمیگردد و رجعت میکند؛ درحالیکه لباس سفید پوشیده است و هفتاد پیغمبری که با حضرت موسی بن عمران (ع) برانگیخته شدند، با اوست. آن وقت حضرت قائم انگشترش را به او میسپارد و به مردم اعلان میکند که امام حسین (ع) با یارانش قیام کرده است تا اهل ایمان تردید ننمایند و بدانند که او دجال و شیطان نیست، بلکه او امامی است که در دسترس مردم است و چون یقین کردند او امام حسین (ع) است تردید نخواهند کرد.» (مجلسی، ۱۳۶۲: ۵۳/ ۱۰۳؛ دوانی، ۱۳۷۸: ۲۴۹)
در روایتی دیگر، تعداد همراهان رجعتکننده امام حسین (ع) دوازده هزار نفر عنوان شده است:
«مفضل از امام صادق (ع) پرسید: ای سید من! حضرت صاحبالامر پس از قیام به کجا متوجه خواهد شد؟ حضرت فرمود: به سوی مدینه جدم؛ در آنجا ظالمان به اهلبیت را به امر خداوند زنده خواهند کرد و انتقام اهلبیت را از آنها میگیرد.
آنگاه فرمود: سپس حضرت امام حسین (ع) با یارانش و دوازده هزار صدیق ظاهر میشوند و رجعتی از این خوشتر نباشد. سپس صدیق اکبر امیرالمومنین (ع) بیرون میآید و پس ازآن سید اکبر محمد رسولالله (ص) با هرکه ایمان به آن حضرت آورده از مهاجر و انصار و غیر ایشان و هرکس در جنگهای ایشان به شهادت رسیده است بیرون میآید و جمعی را که آن حضرت را تکذیب کرده و در حقیقت او شک میکردند و یا گفته او را رد مینمودند و هر کس با او جنگ کرده باشد، همه را زنده میکند و به جزای خود میرساند. همچنین یکیک ائمه تا صاحبالامر و هرکس ایشان را یاری کرده را برمیگرداند تا خوشحال شوند و هر کس که از ایشان دوری کرده را بازمیگرداند تا پیش از آخرت به عذاب و خواری دنیا مبتلا گردند.» (مجلسی، ۱۳۶۲: ۵۳/ ۲۶۶-۲۶۸)
۳. مدت حکومت امام حسین (ع) پس از رجعت
درباره زمان و مقدار حکومت امام حسین (ع) در زمان رجعت، روایات درخور توجهی یافت نشد. تنها در روایاتی از امام محمدباقر (ع) به طولانی بودن حکومت امام حسین (ع) در عصر رجعت اشاره شده است:
«اول کسی که در رجعت بر خواهد گشت، حضرت امام حسین (ع) خواهد بود و آن مقدار پادشاهی خواهد کرد که از پیری، موهای ابروهای او بر روی دیدگانش آویخته شود.» (همان، ۱۳۶۳: ۲/ ۷)
و در روایاتی نیز زمان خلافت امام حسین (ع) پس از رجعت را چهل هزار سال تعیین کردهاند (همان، ۱۳۶۲: ۵۳/۴۶).
۴. فلسفه رجعت امام حسین (ع)
همه سنتهای الهی حکیمانه و هدفمند است؛ زیرا فاعل حیکم، کار لغو و بیهوده انجام نخواهد داد. آموزه رجعت نیز اهدافی حکیمانه دارد و در آن فلسفههایی نهفته است. در متون دینی به فلسفه و چرایی رجعت به این امور اشاره شده است: مجازات سخت کافران، زمینهسازی تکامل معنوی یا تکامل شقاوت، مدال عظیم یاری امام برای منتظران واقعی (مکارم شیرازی، ۱۳۸۶: ۵۵۹)، شفای دل اهل ایمان، لذت بردن مومنان از حاکمیت اسلام و نصرت دین و حکومت عدل جهانی (حر عاملی، ۱۳۶۲: ۲۷۲).
ادامه دارد...
#اللھمعجلݪوݪیڪاݪفࢪج 🌱
هدایت شده از یوسف الزهرا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
اللهم صل علی علی بن موسی الرضاالمرتضی الامام التقی النقی وحجتک علی من فوق الارض ومن تحت الثری الصدیق الشهیدصلوة کثیرةتامةزاکیةمتواصلةمتواترة مترادفةکافضل ماصلیت علی احدمن اولیائک
تاریخ تَشیع:
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم
صبح سه شنبه تون بخیر و نیکی پر از نگاه خوب خدا باشه براتون ان شاء الله
کنفرانس امشب درباره حمله #اعراب به #ایران
#امام-علی(ع) در قبال لشکرکشی #خلفا به سایر کشورها چه موضعی داشت؟
👈آیا امام #علی(ع) با #لشکرکشی ابوبکر و عمر به سایر کشورها برای توسعهی اسلام موافق بود؟👇👇👇👇
✍در #پارهای از جنگها؛ مانند جنگ با ایران، روم و فتح #بیتالمقدس #امام_علی(ع) مورد مشورت قرار گرفت، ولی خود حضرت در جنگ حضور نداشت.
👈حضرت #علی(ع) در چنین مواردی نه تنها بر اساس مصلحت #اسلام و #مسلمانان که بر اساس مصلحت و منافع همهی جامعهی بشری بویژه #مستضعفان و #مظلومان نظر خود را اعلام میفرمود.
👈در جنگ با #ایران حضرت علی(ع) به عنوان #امام معصوم که ولی، دلسوز و #خیرخواه همهی مردم جهان - حتی غیر #مسلمانان و #کافران- است
✍با ابراز نظر مشورتی خود کاری کرد که این جنگها با کمترین خطر و #کمترین_تلفات به پایان برسد و چنین هم شد.
البته باید توجه داشت که اگر #پیامبر(ص) زنده بود، یا #علی(ع) پس از #پیامبر(ص)، به خلافت میرسید، بیقین فتوحات به آن صورتی که اتفاق افتاد، انجام نمیگرفت؛ یعنی #فتوحات انجام شده در زمان خلفا به طور مطلق مورد تأیید #حضرت_علی(ع) #نبود.
✍خلفا امام #علی(ع) را کنار زدند و آنحضرت در زمان #خلافت #ابوبکر، #عمر و #عثمان #خانهنشین بود. منتهی وقتی که آنان احتیاج پیدا میکردند از #آنحضرت هم، نظر و مشورت میخواستند.
👈 امام #علی(ع) نیز در چنین مواردی نه تنها بر اساس #مصلحت_اسلام و #مسلمانان که بر اساس مصلحت و منافع همهی جامعهی بشری بویژه #مستضعفان و مظلومان نظر خود را اعلام میفرمود.
👈در پارهای از #جنگها؛ مانند جنگ با #ایران و #روم علی(ع) مورد مشورت قرار گرفت. البته خود #حضرت در جنگ حضور #نداشت
#مثلادرباره_نقش_حضرت_علی
در #فتح_ایران و جنگ با #ایران میگویند وقتی خلیفه دوم(عمر بن خطاب) فهمید که #نیروهای_ایرانی آماده حمله بزرگی میشوند به #مسجد آمد و همه را دعوت کرد و از آنان نظر خواست. #طلحه گفت: تو خودت به جبهه جنگ برو تا مسلمانان با دیدن تو #قویتر شوند و خوب بجنگند. #عثمان گفت: همهی مردم #شام، همهی مردم #یمن، مردم #مدینه و مردم #مکه را حرکت ده و به جبهه جنگ برو تا #مسلمانان با دیدن تو و این همه نیرو خوب بجنگند،
👈عثمان نشست و دیگر کسی بلند نشد. #عمر بن خطاب دوباره گفت: ای مسلمانان نظر دهید.
#حضرت #علی_علیه_السلام_فرمود👇👇👇👇👇
✍این درست نیست که مردم شام را روانه جبههی جنگ کنی؛ چون در این صورت #رومیان حمله میکنند و #زن و #بچه آنان را میکشند. مردم #یمن را هم حرکت نده؛ چون #حبشه حمله میکند و #یمن را قتل و غارت میکند. اگر مردم #مدینه و #مکه را بیرون ببری #اعراب اطراف حمله میکنند و این دو شهر را #غارت میکنند.
👈 تو خودت هم نرو، بلکه به #بصره نامه بنویس و تعدادی از آنان را به کمک #مسلمانان بفرست. این نظر را #عمر بن خطاب پسندید و گفت: نظر درست همین است و باید مطابق آن عمل کنم
#حضرت_علی_علیه_السلام
👈 در همین سخنان خود به این نکته هم اشاره کرد که ما در زمان #پیامبر(ص)، با عدد و کثرت نیرو #نمیجنگیدیم، بلکه به یاری خدا میجنگیدیم و تو از کمی نیروهای #مسلمان هراس نداشته باش.
👈 #آنحضرت با این تدبیر، هم #مسلمانان #شام، #یمن، #مکه و #مدینه را از خطر، و هم مردم #ایران را از کشته شدن نجات دادند؛ زیرا اگر #روم حمله میکرد، زن و بچه #مسلمانان کشته میشدند. اگر حبشه حمله میکرد زن و بچه #یمنیها کشته می شدند و اگر #اعراب اطراف #مدینه و #مکه به این دو شهر حمله میکردند باقیمانده مردم آنجا هم کشته میشدند
✍از سوی دیگر، اگر این همه نیروی جنگی به طرف #ایران حملهور میشدند #خدا میداند چه بلایی بر سر #مردم_ایران میآمد به جهت اینکه در آن زمان(زمان #یزدگرد سوم آخرین شاه ساسانی) حکومت ایران بسیار #ضعیف و در حال فروپاشی بود.
👈و تعداد کمی از نیروهای #مسلمان_میتوانستند آنرا از بین ببرند و اگر به جای نیروهای مستقر در جبههی #ایران، ده برابر آن نیرو میآمد، #تلفات_ایرانیان_چند #برابر_میشد.
بنابراین #حضرت_علی(ع) به عنوان امام معصوم که ولی، دلسوز و #خیرخواه همهی مردم جهان - حتی غیر #مسلمانان_و_کافران_است - کاری کرد که این جنگ با کمترین خطر و کمترین #تلفات به #پایان برسد و چنین هم شد.
✍از آنچه گذشت #معلوم شد که در #زمان_حمله #مسلمانان به #ایران، #تمدن #ایران به حقیقت در حال ویرانی و نابودی بود و با آمدن #اسلام، این تمدن جان تازه گرفت و به حیات خود ادامه داد. و این امر امکانپذیر نبود مگر با حسن تدبیر و
#مشورتهای_مشفقانهی_امام #علی_علیه_السلام
در جنگ #اسلام با #امپراطوری روم، از آنجا که #امپراطوری_روم یکی از دشمنان مهم #اسلام به شمار میرفت، در زمان #پیا
مبر_اکرم(ص) همواره فکر ایشان متوجه آن بود. به همین جهت در سال هفتم هـ.ق #پیامبر گروهی را به فرماندهی جعفر بن ابیطالب برای جنگ با رومیان اعزام نمود که منجر به #شهادت #جعفر و جمعی دیگر شد
✍در سال نهم هـ.ق #رسول گرامی #اسلام(ص) با سپاهی مجهز به سمت "#تبوک" حرکت کرد، ولی بدون درگیری با سپاه روم به #مدینه بازگشت. آنحضرت در آخرین روزهای عمر شان سپاه "اسامه" را مأمور مبارزه با #رومیان کرد که قبل از حرکت سپاه #اسلام، #پیامبر(ص) #رحلت کرد و این مأموریت انجام نشد.
بعد از تثبیت #حکومت_ابوبکر در #مدینه، #ابابکر در این زمینه با #اصحاب_پیامبر(ص) به مشورت پرداخت و هر کدام نظری دادند که مورد قبول خلیفه واقع نشد. سرانجام با #حضرت_علی(ع) در این زمینه مشورت کرد. #حضرت وی را به اجرای دستور #پیامبر(ص) تشویق نمود و بشارت داد که در جنگ با #رومیان پیروز میشود، خلیفه از تشویق #حضرت خوشحال شد و گفت:
👈 «فال نیک زدی و به ما مژده نیک دادی
✍در مورد فتح #بیتالمقدس نیز وقتی #خلیفهی_دوم با امام مشورت کرد، #حضرت وی را به این جنگ تشویق کرد.
در سایر جنگها و #لشکرکشیها نیز اگر با آنحضرت مشورتی میشد ایشان با فهم و درایت کامل تمام جوانب کار را بررسی کرده و با در نظر گرفتن #مصالح #اسلام و #مسلمانان و همهی مردم اظهارنظر میفرمود.
👈 حتی با در نظر گرفتن مصلحت نسل آینده. مثلا بعد از #پیشروی نیروهای اسلام به سرزمین #عراق، عدهای از #عمر خواستند که آن زمینهای حاصلخیز را بین #مسلمانان تقسیم نماید و ملک شخصی افراد قرار دهد.
👈عمر پیرامون تقسیم سرزمین #عراق از #امام(ع) مشورت خواست، امام فرمود: #تقسیم این زمینها بین نسل کنونی #مسلمانان، برای نسلهای آینده #سودی ندارد
#تذکر_نکاتی_دراینجاسودمند #است:
👈به مقتضای ضوابط و ایدئولوژی #اسلام؛ یعنی با توجه به محتوای دین اسلام - که مشتمل بر جهاد، دفاع، امر به معروف، نهی از منکر، دادخواهی و کمک به مظلومان و استضعافزدایی و... است- و سیره #پیامبر(ص) و #امامان(ع) میتوان به این نتیجه رسید که جهاد و دفاع برای زدودن موانعی که در مسیر #گسترش_اسلام وجود دارد، تا حدودی، آن هم با وجود یک سری ضوابط و شرایط پذیرفته شده است. #جنگهایی که مورد تأیید #اسلام است، جنگهای کشور گشایی و
#فتوحات_پادشاهان_نیست،
بلکه مبارزات رهاییبخش است. شعار #پیامبر #اسلام(ص) شعار #رستگاری، آزادی و آزادگی بشریت بود:
✍«قولوا لا اله الاّ اللَّه تفلحوا».و میکوشید با اقدامات فرهنگی مردم را به راه رستگاری رهنمون سازد. #جنگهای #پیامبر(ص) تنها برای رفع موانع بود؛ چونکه دشمنان در مسیر فعالیتهای سازنده #آنحضرت موانع ایجاد میکردند، حال اگر #پیامبر(ص) موانع را از مسیر راه بر نمیداشت، نمیتوانست به هدفهای والای خویش که همان #هدایت و #رستگاری بشر بود نایل گردد؛ به ناچار از #استراتژی جهاد و دفاع بهره میگرفت تا مانعهای مسیر رشد زدوده و راه، برای سعادت و #رستگاری هموار گردد
✍در واقع #اسلام استفاده از #قدرت_نظامی را تنها در سه مورد روا میداند:
الف) برای نابودی آثار شرک و #بتپرستی؛ چون از نظر #اسلام شرک و #بتپرستی، انحراف و بیماری و خرافه است؛ از اینرو #پیامبر_اسلام(ص) اوّل #بتپرستان را از راه تبلیغ به سوی توحید دعوت میکرد، آنگاه که #مقاومت کردند، به زور متوسّل شد.
👈ب) برای نابودی نقشههای دشمنان، کسانی که نقشهی نابودی و حمله به #مسلمانان را میکشند، اسلام دستور جهاد و #توسل به #قدرت_نظامی بر ضد اینان را صادر کرده است.
✍ج) برای آزادی در تبلیغ؛ زیرا هر آیینی حق دارد #آزادانه و به صورت منطقی خود را معرفی کند و اگر کسانی مانع این کار شوند، میتوان با #توسل به زور این حق را به دست آورد.
👈البته میتوان همهی این موارد #سهگانه را در دایره دفاع از رشد و تعالی و کمال انسانها قرار داد.
از آنچه در باره نظر مشورتی #حضرت_علی(ع) بیان شد، به دست نمیآید که #فتوحات انجام شده در زمان خلفا به طور مطلق مورد تأیید قوانین اسلام بود و #حضرت_علی(ع) با تمام کارهای انجام شده از سوی #خلفا در این فتوحات موافق بود؛ یعنی اگر #پیامبر(ص) زنده بود، یا #حضرت_علی(ع) پس از #پیامبر(ص)، به خلافت میرسید، بیقین فتوحات به آن صورتی که اتفاق افتاد، انجام نمیگرفت.
به عبارت دیگر؛ توسعهی #بیبرنامهی_قلمرواسلامی، و #فقدان حضرت #علی(ع) در رأس حکومت، انحرافاتی را موجب گشت که بیقین با برنامههای #آنحضرت تطابق نداشت.
👈ما در اینجا به نمونهای از این #انحرافات اشاره میکنیم و بحث مفصل آنرا به وقت دیگر موکول میکنیم:
👈الف) طبقهای در اجتماع #اسلامی پیدا شد که به اسلام علاقهمند بود، به #اسلام مؤمن و معتقد بود، اما فقط ظاهر #اسلام را میشناخت، با روح #اسلام آشنا نبود؛ طبقهای که هر چه فشار میآورد، فقط روی مثلاً نماز خواندن بود نه روی معرفت،
نه روی شناسایی #اهداف_اسلامی.
✍ب) فاصله گرفتن از عدالت #اسلامی و رواج تبعیض، مثلا؛ موالی(غیر عربها) در #عراق شهروند درجهی دوم شناخته میشدند و به همین دلیل از همان آغاز، به کارهای پر مشقّتی؛ مانند اقامة السوق و عمارة الطریق، یعنی چرخاندن و بر پای داشتن بازار و راهسازی به آنها #واگذاری میشد».
👈«در زمان خلیفهی دوم عجمان را به مدینة الرسول راه نمیدادند و این در ظاهر به دلیل عدم آمیختگی آنها با عربها و نفوذ #ایرانیان در مرکز اسلام صورت میگرفت. #خلیفه وقتی دید که مردم در داشتن بردگان عجم دستشان باز است، سزاوار نمیدید که با وجود آنها برده #عرب وجود داشته باشد»
✍ابن جریح در این باره مینویسد: «... وقتی خلیفهی ثانی در طواف مشاهده کرد که دو نفر به #زبان_فارسی تکلم میکنند. بدانها گفت: به عربی سخن بگویند که اگر کسی به دنبال #زبان_فارسی برود و آنرا فرا بگیرد مروت او از میان خواهد رفت.
👈 و بنا به سنتی که #خلیفهی_دوم نهاده بود #عربان اجازه داشتند تا از #عجمان_زن بگیرند، اما بدانها زن #عرب_نمیدادند
👈به دنبال آن رویه، در زمان #امویان_فرزندان_زنان_عجم خلفا، استحقاق خلافت نداشتند. #حجاج خلیفه وقت در #عراق گفته بود: هیچ #عجمی در #کوفه نباید امام #جماعت باشد.
👈او حتی موالی را به زور به میدان جنگ میبرد. و یا اینکه موالی معمولاً در جنگها مشارکت میکردند به هنگام #تقسیم_غنایم از #اعراب سهم #کمتری داشتند. ناگوارتر اینکه از آنچه به نام عطاء از بیت المال به مردم داده میشد به
#موالی_سهمی_داده_نمیشد.
✍البته این امر موجب شد که #مسلمانان از #اسلام حقیقی، فاصله گرفته و گمان کنند که #اسلام، همان است که آنها دیده و شنیدهاند.
👈 و همین هم باعث شده بود که پس از #فتوحات، #شورشهایی در سرزمینهای فتح شده پدید آید و از این جهت #حضرت_علی(ع) ناگزیر شد #سپاهی را به #قزوین و دو سپاه به #خراسان اعزام کند و شهرهای خراسان از جمله #نیشابور را دوباره فتح کند.
👈گفتنی است که هدف #حضرت_علی(ع) در حکومت کوتاهش، تصحیح انحرافاتی بود که بعد از #پیامبر(ص) در امت #محمدی پدید آمده بود.
خب تا اینجا کافیه ان شاء الله عمری باشه از جنایت #فرمانده #عمر خطاب #خالد بن ولید بگیم
برای سلامتی #امام_زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف
تعجیل در فرج شون ان شاء الله
خشنودی قلب#معصومین از اولین تا آخرین
خشنودی قلب #پیامبران از اولین تا آخرین
خشنودی قلب #شهدا از اولین تا آخرین
شادی قلب #اموات از اولین تا آخرین
خشنودی قلب #امیرالمؤمنین علی علیه السلام
حاجت روایی مؤمنان خدا #صلوات
الهم عجل لولیک الفرج بحق
زینب کبری سلام الله علیها
هدایت شده از یوسف الزهرا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
اللهم صل علی علی بن موسی الرضاالمرتضی الامام التقی النقی وحجتک علی من فوق الارض ومن تحت الثری الصدیق الشهیدصلوة کثیرةتامةزاکیةمتواصلةمتواترة مترادفةکافضل ماصلیت علی احدمن اولیائک
هدایت شده از یوسف الزهرا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
اللهم صل علی علی بن موسی الرضاالمرتضی الامام التقی النقی وحجتک علی من فوق الارض ومن تحت الثری الصدیق الشهیدصلوة کثیرةتامةزاکیةمتواصلةمتواترة مترادفةکافضل ماصلیت علی احدمن اولیائک
هدایت شده از یوسف الزهرا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
اللهم صل علی علی بن موسی الرضاالمرتضی الامام التقی النقی وحجتک علی من فوق الارض ومن تحت الثری الصدیق الشهیدصلوة کثیرةتامةزاکیةمتواصلةمتواترة مترادفةکافضل ماصلیت علی احدمن اولیائک
هدایت شده از یوسف الزهرا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
اللهم صل علی علی بن موسی الرضاالمرتضی الامام التقی النقی وحجتک علی من فوق الارض ومن تحت الثری الصدیق الشهیدصلوة کثیرةتامةزاکیةمتواصلةمتواترة مترادفةکافضل ماصلیت علی احدمن اولیائک
هدایت شده از یوسف الزهرا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
اللهم صل علی علی بن موسی الرضاالمرتضی الامام التقی النقی وحجتک علی من فوق الارض ومن تحت الثری الصدیق الشهیدصلوة کثیرةتامةزاکیةمتواصلةمتواترة مترادفةکافضل ماصلیت علی احدمن اولیائک
هدایت شده از یوسف الزهرا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💚 صلوات خاصه امام رضا «ع» 💚
🌷 اللهم 🌷
🌷 صل علیٰ 🌷
🌷عليِ بْنِ موسَی 🌷
🌷الرِضَا المرتضیٰ الاِمام🌷ِ
🌷 التَّقيِ النَّقي و حُجَّتكَ 🌷
🌷 عَلی مَنْ فَوقِ الاَرض 🌷
🌷ومَن تَحتَ الثَّريٰ 🌷
🌷 الصِّديقِ 🌷
🌷الشهید🌷
🌷صَلاةً 🌷
🌷كَثيرةً تامَّةً 🌷
🌷 زاكيةً مُتَواصِلةً 🌷
🌷 مُتَواتِرَة ًمُتَرادِفة 🌷
🌷 كَأَفْضَل ماصَلَّيْتَ عَلى🌷
🌷 أَحَدٍ مِن اَوْليائِك. 🌷
🌷صلوات الله علیک🌷
🌷و علی آبائك🌷
🌷وأوﻻدك🌷
💚♻️کاش میشد پر بگیرم تا حرم
💚♻️پیشِ سلطان پیشِ آقایِ کرم
💚♻️کاش دعوت میشدم با زائران
💚♻️در حرم پر میزدم با عاشقان
💚♻️کاش من راهم صدایم میزدی
💚♻️یک زیارت را به نامم میزدی
💚♻️کاش گردد این گدا پابوسِ تو
💚♻️بندهٔ عاشق تر و مخصوصِ تو
💚♻️درشبِ قبرم کنی من راخطاب
💚♻️میکنی آقا قدمها را حساب
💚♻️باتوعاشقترشدن عشقِ منست
💚♻️عشقِ زیبای شما رزق منست
هدایت شده از یوسف الزهرا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💚 صلوات خاصه امام رضا «ع» 💚
🌷 اللهم 🌷
🌷 صل علیٰ 🌷
🌷عليِ بْنِ موسَی 🌷
🌷الرِضَا المرتضیٰ الاِمام🌷ِ
🌷 التَّقيِ النَّقي و حُجَّتكَ 🌷
🌷 عَلی مَنْ فَوقِ الاَرض 🌷
🌷ومَن تَحتَ الثَّريٰ 🌷
🌷 الصِّديقِ 🌷
🌷الشهید🌷
🌷صَلاةً 🌷
🌷كَثيرةً تامَّةً 🌷
🌷 زاكيةً مُتَواصِلةً 🌷
🌷 مُتَواتِرَة ًمُتَرادِفة 🌷
🌷 كَأَفْضَل ماصَلَّيْتَ عَلى🌷
🌷 أَحَدٍ مِن اَوْليائِك. 🌷
🌷صلوات الله علیک🌷
🌷و علی آبائك🌷
🌷وأوﻻدك🌷
💚♻️کاش میشد پر بگیرم تا حرم
💚♻️پیشِ سلطان پیشِ آقایِ کرم
💚♻️کاش دعوت میشدم با زائران
💚♻️در حرم پر میزدم با عاشقان
💚♻️کاش من راهم صدایم میزدی
💚♻️یک زیارت را به نامم میزدی
💚♻️کاش گردد این گدا پابوسِ تو
💚♻️بندهٔ عاشق تر و مخصوصِ تو
💚♻️درشبِ قبرم کنی من راخطاب
💚♻️میکنی آقا قدمها را حساب
💚♻️باتوعاشقترشدن عشقِ منست
💚♻️عشقِ زیبای شما رزق منست