eitaa logo
تاریخ تشیع
177 دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
4.5هزار ویدیو
28 فایل
کانال تاریخ تشیع همراه با عالیترین مطالب در حوزه های تاریخ، علوم سیاسی، اجتماعی، هنر، ادبیات، نجوم، دانستنیها، فایلها + پی دی اف تمامی مطالب معتبر هستند همراه با مرجع، منابع آورده می شوند. نظرات وپیشنهادات مدیرکانال: @uwiyut
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از یوسف الزهرا
4_319907705579896976.mp3
573.9K
هدایت شده از یوسف الزهرا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. اللهم صل علی علی بن موسی الرضاالمرتضی الامام التقی النقی وحجتک علی من فوق الارض ومن تحت الثری الصدیق الشهیدصلوة کثیرةتامةزاکیةمتواصلةمتواترة مترادفةکافضل ماصلیت علی احدمن اولیائک
هدایت شده از یوسف الزهرا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. اللهم صل علی علی بن موسی الرضاالمرتضی الامام التقی النقی وحجتک علی من فوق الارض ومن تحت الثری الصدیق الشهیدصلوة کثیرةتامةزاکیةمتواصلةمتواترة مترادفةکافضل ماصلیت علی احدمن اولیائک
هدایت شده از یوسف الزهرا
4_319907705579896976.mp3
573.9K
هدایت شده از یوسف الزهرا
4_319907705579896976.mp3
573.9K
هدایت شده از یوسف الزهرا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. اللهم صل علی علی بن موسی الرضاالمرتضی الامام التقی النقی وحجتک علی من فوق الارض ومن تحت الثری الصدیق الشهیدصلوة کثیرةتامةزاکیةمتواصلةمتواترة مترادفةکافضل ماصلیت علی احدمن اولیائک
‍ ‍(علیه السلام)_در_آخرالزمان: 📌قسمت سوم: رجعت علیه السلام: رجعت خاص که در دوران ظهور رخ می‌دهد، دو مرحله زمانی دارد؛ مرحله اول، مقارن با ظهور و قیام امام زمان (عج) به اتفاق می‌افتد و افرادی مانند برخی از اصحاب پیامبر (ص) و اولیای الهی که در گذشته زندگی می‌کرده‌اند به دنیا بازمی‌گردند، از اصحاب امام زمان (عج) می‌شوند و حضرت را در قیامش یاری می‌کنند. مرحله دوم رجعت که زمان بازگشتن امامان معصوم (ع) به دنیاست، نزدیک رحلت امام زمان (عج) می‌خواهد بود. در ادامه به زمان و چرایی رجعت امام حسین (ع) من از دیدگاه روایات، می‌پردازیم.  ۱. نخستین رجعت‌کننده امام حسین (ع) به عنوان اولین امام رجعت‌کننده پس از قیام ‌حضرت مهدی (عج) معرفی شده است: «از امام صادق (ع) پرسیدند: آیا رجعت صحیح است؟ فرمود: آری. گفتند: نخستین کسی که می‌آید کیست؟ فرمود: حسین (ع) است که بعد از ظهور قائم (عج) می‌آید.» (دوانی، ۱۳۷۸: ۱۲۲۰) جابر از امام محمدباقر (ع) روایت کرده است که امام حسین (ع) در روز عاشورا پیش از شهادتش درباره رجعت خود فرمود: «اول کسی که زمین شکافته می‌شود و از آن بیرون می‌آید من خواهم بود و بیرون آمدن من موافق می‌افتد با بیرون آمدن امیرالمومنین و قیام قائم ما.» (مجلسی، ۱۳۶۳: ۲/۷) ۲. همراهان امام حسین (ع) در رجعت از بررسی روایات مشخص می‌شود که در هنگام رجعت امام حسین (ع) دسته‌ای از انبیای الهی و اصحاب ایشان به دنیا بازخواهند گشت. امام صادق (ع) می‌فرماید: «امام حسین (ع) با ۷۲ تن از یاران و اصحابشان که با حضرت در کربلا شهید شده بودند به دنیا برمی‌گردد و رجعت می‌کند؛ درحالی‌که لباس سفید پوشیده است و هفتاد پیغمبری که با حضرت موسی بن عمران (ع) برانگیخته شدند، با اوست. آن وقت حضرت قائم انگشترش را به او می‌سپارد و به مردم اعلان می‌کند که امام حسین (ع) با یارانش قیام کرده است تا اهل ایمان تردید ننمایند و بدانند که او دجال و شیطان نیست، بلکه او امامی ‌است که در دسترس مردم است و چون یقین کردند او امام حسین (ع) است تردید نخواهند کرد.» (مجلسی، ۱۳۶۲: ۵۳/ ۱۰۳؛ دوانی، ۱۳۷۸: ۲۴۹) در روایتی دیگر، تعداد همراهان رجعت‌کننده امام حسین (ع) دوازده هزار نفر عنوان شده است: «مفضل از امام صادق (ع) پرسید: ‌ای سید من! حضرت صاحب‌الامر پس از قیام به کجا متوجه خواهد شد؟ حضرت فرمود: به سوی مدینه جدم؛ در آنجا ظالمان به اهل‌بیت را به امر خداوند زنده خواهند کرد و انتقام اهل‌بیت را از آن‌ها می‌گیرد. آنگاه فرمود: سپس حضرت امام حسین (ع) با یارانش و دوازده هزار صدیق ظاهر می‌شوند و رجعتی از این خوش‌تر نباشد. سپس صدیق اکبر امیرالمومنین (ع) بیرون می‌آید و پس ‌ازآن سید اکبر محمد رسول‌الله (ص) با هرکه ایمان به آن حضرت آورده از مهاجر و انصار و غیر ایشان و هرکس در جنگ‌های ایشان به شهادت رسیده است بیرون می‌آید و جمعی را که آن حضرت را تکذیب کرده و در حقیقت او شک می‌کردند و یا گفته او را رد می‌نمودند و هر کس با او جنگ کرده باشد، همه را زنده می‌کند و به جزای خود می‌رساند. همچنین یک‌یک ائمه تا صاحب‌الامر و هرکس ایشان را یاری کرده را برمی‌گرداند تا خوشحال شوند و هر کس که از ایشان دوری کرده را بازمی‌گرداند تا پیش از آخرت به عذاب و خواری دنیا مبتلا گردند.» (مجلسی، ۱۳۶۲: ۵۳/ ۲۶۶-۲۶۸)  ۳. مدت حکومت امام حسین (ع) پس از رجعت درباره زمان و مقدار حکومت امام حسین (ع) در زمان رجعت، روایات درخور توجهی یافت نشد. تنها در روایاتی از امام محمدباقر (ع) به طولانی بودن حکومت امام حسین (ع) در عصر رجعت اشاره شده است: «اول کسی که در رجعت بر خواهد گشت، حضرت امام حسین (ع) خواهد بود و آن مقدار پادشاهی خواهد کرد که از پیری، موهای ابروهای او بر روی دیدگانش آویخته شود.» (همان، ۱۳۶۳: ۲/ ۷) و در روایاتی نیز زمان خلافت امام حسین (ع) پس از رجعت را چهل هزار سال تعیین کرده‌اند (همان، ۱۳۶۲: ۵۳/۴۶). ۴. فلسفه رجعت امام حسین (ع) همه سنت‌های الهی حکیمانه و هدفمند است؛ زیرا فاعل حیکم، کار لغو و بیهوده انجام نخواهد داد. آموزه رجعت نیز اهدافی حکیمانه دارد و در آن فلسفه‌هایی نهفته است. در متون دینی به فلسفه و چرایی رجعت به این امور اشاره شده است: مجازات سخت کافران، زمینه‌سازی تکامل معنوی یا تکامل شقاوت، مدال عظیم یاری امام برای منتظران واقعی (مکارم شیرازی، ۱۳۸۶: ۵۵۹)، شفای دل اهل ایمان، لذت بردن مومنان از حاکمیت اسلام و نصرت دین و حکومت عدل جهانی (حر عاملی، ۱۳۶۲: ۲۷۲). ادامه دارد... 🌱
هدایت شده از یوسف الزهرا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. اللهم صل علی علی بن موسی الرضاالمرتضی الامام التقی النقی وحجتک علی من فوق الارض ومن تحت الثری الصدیق الشهیدصلوة کثیرةتامةزاکیةمتواصلةمتواترة مترادفةکافضل ماصلیت علی احدمن اولیائک
هدایت شده از یوسف الزهرا
4_319907705579896976.mp3
573.9K
تاریخ تَشیع: بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم صبح سه شنبه تون بخیر و نیکی پر از نگاه خوب خدا باشه براتون ان شاء الله کنفرانس امشب درباره حمله به -علی(ع) در قبال لشکرکشی به سایر کشورها چه موضعی داشت؟ 👈آیا امام (ع) با ابوبکر و عمر به سایر کشورها برای توسعه‌ی اسلام موافق بود؟👇👇👇👇 ✍در ‏ای از جنگ‌ها؛ مانند جنگ با ایران، روم و فتح ­المقدس (ع) مورد مشورت قرار ‏گرفت، ولی خود حضرت در جنگ حضور نداشت. 👈حضرت (ع) در چنین مواردی نه تنها بر اساس مصلحت و که بر اساس مصلحت و منافع همه‌ی جامعه‌ی بشری بویژه و نظر خود را اعلام می‌فرمود. 👈در جنگ با حضرت علی(ع) به عنوان معصوم که ولی، دلسوز و همه‌ی مردم جهان - حتی غیر و - است ✍با ابراز نظر مشورتی خود کاری کرد که این جنگ‌­ها با کمترین خطر و به پایان برسد و چنین هم شد. البته باید توجه داشت که اگر (ص) زنده بود، یا (ع) پس از (ص)، به خلافت می‌‏رسید، بیقین فتوحات به آن صورتی که اتفاق افتاد، انجام نمی‌گرفت؛ یعنی انجام شده در زمان خلفا به طور مطلق مورد تأیید (ع) . ✍خلفا امام (ع) را کنار زدند و آن‌حضرت در زمان ، و بود. منتهی وقتی که آنان احتیاج پیدا می‌کردند از هم، نظر و مشورت می‌خواستند. 👈 امام (ع) نیز در چنین مواردی نه تنها بر اساس و که بر اساس مصلحت و منافع همه‌ی جامعه‌ی بشری بویژه و مظلومان نظر خود را اعلام می‌فرمود. 👈در پاره‌‏ای از ؛ مانند جنگ با و علی(ع) مورد مشورت قرار ‏گرفت. البته خود در جنگ حضور در و جنگ با می‌گویند وقتی خلیفه دوم(عمر بن خطاب) فهمید که آماده حمله بزرگی می‌شوند به آمد و همه را دعوت کرد و از آنان نظر خواست. گفت: تو خودت به جبهه جنگ برو تا مسلمانان با دیدن تو شوند و خوب بجنگند. گفت: همه‌ی مردم ، همه‌ی مردم ، مردم و مردم را حرکت ده و به جبهه جنگ برو تا با دیدن تو و این همه نیرو خوب بجنگند، 👈عثمان نشست و دیگر کسی بلند نشد. بن خطاب دوباره گفت: ای مسلمانان نظر دهید. 👇👇👇👇👇 ✍این درست نیست که مردم شام را روانه جبهه‌ی جنگ کنی؛ چون در این صورت حمله می‌کنند و و آنان را می‌کشند. مردم را هم حرکت نده؛ چون حمله می‌کند و را قتل و غارت می‌کند. اگر مردم و را بیرون ببری اطراف حمله می‌کنند و این دو شهر را می‌کنند. 👈 تو خودت هم نرو، بلکه به نامه بنویس و تعدادی از آنان را به کمک بفرست. این نظر را بن خطاب پسندید و گفت: نظر درست همین است و باید مطابق آن عمل کنم 👈 در همین سخنان خود به این نکته هم اشاره کرد که ما در زمان (ص)، با عدد و کثرت نیرو ، بلکه به یاری خدا می‌جنگیدیم و تو از کمی نیروهای هراس نداشته باش. 👈 با این تدبیر، هم ، ، و را از خطر، و هم مردم را از کشته شدن نجات دادند؛ زیرا اگر حمله می‌کرد، زن و بچه کشته می‌شدند. اگر حبشه حمله می‌کرد زن و بچه کشته می‌ شدند و اگر اطراف و به این دو شهر حمله می‌کردند باقیمانده مردم آن‌جا هم کشته می‌شدند ✍از سوی دیگر، اگر این همه نیروی جنگی به طرف حمله‌ور می‌شدند می‌داند چه بلایی بر سر می‌آمد به جهت این‌که در آن زمان(زمان سوم آخرین شاه ساسانی) حکومت ایران بسیار و در حال فروپاشی بود. 👈و تعداد کمی از نیروهای آن‌را از بین ببرند و اگر به جای نیروهای مستقر در جبهه‌ی ، ده برابر آن نیرو می‌آمد، . بنابراین (ع) به عنوان امام معصوم که ولی، دلسوز و همه‌ی مردم جهان - حتی غیر - کاری کرد که این جنگ با کمترین خطر و کمترین به برسد و چنین هم شد. ✍از آنچه گذشت شد که در به ، به حقیقت در حال ویرانی و نابودی بود و با آمدن ، این تمدن جان تازه گرفت و به حیات خود ادامه داد. و این امر امکان‌پذیر نبود مگر با حسن تدبیر و در جنگ با روم، از آن‌جا که یکی از دشمنان مهم به شمار می‌رفت، در زمان
مبر_اکرم(ص) همواره فکر ایشان متوجه آن بود. به همین جهت در سال هفتم هـ.ق گروهی را به فرماندهی جعفر بن ابی‌طالب برای جنگ با رومیان اعزام نمود که منجر به و جمعی دیگر شد ✍در سال نهم هـ.ق گرامی (ص) با سپاهی مجهز به سمت "" حرکت کرد، ولی بدون درگیری با سپاه روم به بازگشت. آن‌حضرت در آخرین روزهای عمر شان سپاه "اسامه" را مأمور مبارزه با کرد که قبل از حرکت سپاه ، (ص) کرد و این مأموریت انجام نشد. بعد از تثبیت در ، در این زمینه با (ص) به مشورت پرداخت و هر کدام نظری دادند که مورد قبول خلیفه واقع نشد. سرانجام با (ع) در این زمینه مشورت کرد. وی را به اجرای دستور (ص) تشویق نمود و بشارت داد که در جنگ با پیروز می‌شود، خلیفه از تشویق خوش‌حال شد و گفت: 👈 «فال نیک زدی و به ما مژده نیک دادی ✍در مورد فتح ­المقدس نیز وقتی با امام مشورت کرد، وی را به این جنگ تشویق کرد. در سایر جنگ‌ها و نیز اگر با آن‌حضرت مشورتی می‌شد ایشان با فهم و درایت کامل تمام جوانب کار را بررسی کرده و با در نظر گرفتن و و همه‌ی مردم اظهارنظر می‌فرمود. 👈 حتی با در نظر گرفتن مصلحت نسل آینده. مثلا بعد از نیروهای اسلام به سرزمین ، عده‌ای از خواستند که آن زمین‌های حاصل‌خیز را بین تقسیم نماید و ملک شخصی افراد قرار دهد. 👈عمر پیرامون تقسیم سرزمین از (ع) مشورت خواست، امام فرمود: این زمین‌ها بین نسل کنونی ، برای نسل‌های آینده ندارد ­جاسودمند : 👈به مقتضای ضوابط و ایدئولوژی ؛ یعنی با توجه به محتوای دین اسلام - که مشتمل بر جهاد، دفاع، امر به معروف، نهی از منکر، دادخواهی و کمک به مظلومان و استضعاف‌زدایی و... است- و سیره (ص) و (ع) می‌‏توان به این نتیجه رسید که جهاد و دفاع برای زدودن موانعی که در مسیر وجود دارد، تا حدودی، آن هم با وجود یک سری ضوابط و شرایط پذیرفته شده است. که مورد تأیید است، جنگ‌‏های کشور گشایی و ، بلکه مبارزات رهایی‌بخش است. شعار (ص) شعار ، آزادی و آزادگی بشریت بود: ✍«قولوا لا اله الاّ اللَّه تفلحوا».و می‌‏کوشید با اقدامات فرهنگی مردم را به راه رستگاری رهنمون سازد. ‏های (ص) تنها برای رفع موانع بود؛ چون‌که دشمنان در مسیر فعالیت‌‏های سازنده موانع ایجاد می‌‏کردند، حال اگر (ص) موانع را از مسیر راه بر نمی‌‏داشت، نمی‌‏توانست به هدف‌‏های والای خویش که همان و بشر بود نایل گردد؛ به ناچار از جهاد و دفاع بهره می‌‏گرفت تا مانع‏‌های مسیر رشد زدوده و راه، برای سعادت و هموار گردد ✍در واقع استفاده از را تنها در سه مورد روا می‌داند: الف) برای نابودی آثار شرک و ؛ چون از نظر شرک و ، انحراف و بیماری و خرافه است؛ از این‌رو (ص) اوّل را از راه تبلیغ به سوی توحید دعوت می‌‏کرد، آن‌گاه که کردند، به زور متوسّل شد. 👈ب) برای نابودی نقشه‌‏های دشمنان، کسانی که نقشه‌ی نابودی و حمله به را می‌‏کشند، اسلام دستور جهاد و به بر ضد اینان را صادر کرده است. ✍ج) برای آزادی در تبلیغ؛ زیرا هر آیینی حق دارد و به صورت منطقی خود را معرفی کند و اگر کسانی مانع این کار شوند، می‌‏توان با به زور این حق را به دست آورد. 👈البته می‌‏توان همه‌ی این موارد را در دایره دفاع از رشد و تعالی و کمال انسان‌‏ها قرار داد. از آنچه در باره نظر مشورتی (ع) بیان شد، به دست نمی‌آید که انجام شده در زمان خلفا به طور مطلق مورد تأیید قوانین اسلام بود و (ع) با تمام کارهای انجام شده از سوی در این فتوحات موافق بود؛ یعنی اگر (ص) زنده بود، یا (ع) پس از (ص)، به خلافت می‌‏رسید، بیقین فتوحات به آن صورتی که اتفاق افتاد، انجام نمی‌گرفت. به عبارت دیگر؛ توسعه‌‏ی ‏برنامه‏‌ی_قلمرواسلامی، و حضرت (ع) در رأس حکومت، انحرافاتی را موجب گشت که بیقین با برنامه‌های تطابق نداشت. 👈ما در این‌جا به نمونه‌ای از این اشاره می‌کنیم و بحث مفصل آن‌را به وقت دیگر موکول می‌کنیم: 👈الف) طبقه‌ای در اجتماع پیدا شد که به اسلام علاقه‌مند بود، به مؤمن و معتقد بود، اما فقط ظاهر را می‌شناخت، با روح آشنا نبود؛ طبقه‌ای که هر چه فشار می‌آورد، فقط روی مثلاً نماز خواندن بود نه روی معرفت،
نه روی شناسایی . ✍ب) فاصله گرفتن از عدالت و رواج تبعیض، مثلا؛ موالی(غیر عرب‌ها) در شهروند درجه‌ی دوم شناخته می‌‏شدند و به همین دلیل از همان آغاز، به کارهای پر مشقّتی؛ مانند اقامة السوق و عمارة الطریق، یعنی چرخاندن و بر پای داشتن بازار و راه‌سازی به آنها می‌‏شد». 👈«در زمان خلیفه‌ی دوم عجمان را به مدینة الرسول راه نمی‌دادند و این در ظاهر به دلیل عدم آمیختگی آنها با عرب‌ها و نفوذ در مرکز اسلام صورت می‌‏گرفت. وقتی دید که مردم در داشتن بردگان عجم دستشان باز است، سزاوار نمی‌‏دید که با وجود آنها برده وجود داشته باشد» ✍ابن جریح در این باره می‌‏نویسد: «... وقتی خلیفه‌ی ثانی در طواف مشاهده کرد که دو نفر به تکلم می‌‏کنند. بدان‌ها گفت: به عربی سخن بگویند که اگر کسی به دنبال برود و آن‌را فرا بگیرد مروت او از میان خواهد رفت. 👈 و بنا به سنتی که نهاده بود اجازه داشتند تا از بگیرند، اما بدان‌ها زن ‏دادند 👈به دنبال آن رویه، در زمان خلفا، استحقاق خلافت نداشتند. خلیفه وقت در گفته بود: هیچ در نباید امام باشد. 👈او حتی موالی را به زور به میدان جنگ می‌‏برد. و یا این‌که موالی معمولاً در جنگ‌ها مشارکت می‌‏کردند به هنگام از سهم داشتند. ناگوارتر این‌که از آنچه به نام عطاء از بیت المال به مردم داده می‌‏شد به ‏شد. ✍البته این امر موجب شد که از حقیقی، فاصله گرفته و گمان ‏کنند که ، همان است که آنها دیده و شنیده‌‏اند. 👈 و همین هم باعث شده بود که پس از ، در سرزمین‌های فتح شده پدید آید و از این جهت (ع) ناگزیر شد را به و دو سپاه به اعزام کند و شهرهای خراسان از جمله را دوباره فتح کند. 👈گفتنی است که هدف (ع) در حکومت کوتاهش، تصحیح انحرافاتی بود که بعد از (ص) در امت پدید آمده بود. خب تا اینجا کافیه ان شاء الله عمری باشه از جنایت خطاب بن ولید بگیم برای سلامتی عجل الله تعالی فرجه الشریف تعجیل در فرج شون ان شاء الله خشنودی قلب از اولین تا آخرین خشنودی قلب از اولین تا آخرین خشنودی قلب از اولین تا آخرین شادی قلب از اولین تا آخرین خشنودی قلب علی علیه السلام حاجت روایی مؤمنان خدا الهم عجل لولیک الفرج بحق زینب کبری سلام الله علیها
هدایت شده از یوسف الزهرا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. اللهم صل علی علی بن موسی الرضاالمرتضی الامام التقی النقی وحجتک علی من فوق الارض ومن تحت الثری الصدیق الشهیدصلوة کثیرةتامةزاکیةمتواصلةمتواترة مترادفةکافضل ماصلیت علی احدمن اولیائک
هدایت شده از یوسف الزهرا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. اللهم صل علی علی بن موسی الرضاالمرتضی الامام التقی النقی وحجتک علی من فوق الارض ومن تحت الثری الصدیق الشهیدصلوة کثیرةتامةزاکیةمتواصلةمتواترة مترادفةکافضل ماصلیت علی احدمن اولیائک
هدایت شده از یوسف الزهرا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. اللهم صل علی علی بن موسی الرضاالمرتضی الامام التقی النقی وحجتک علی من فوق الارض ومن تحت الثری الصدیق الشهیدصلوة کثیرةتامةزاکیةمتواصلةمتواترة مترادفةکافضل ماصلیت علی احدمن اولیائک
هدایت شده از یوسف الزهرا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. اللهم صل علی علی بن موسی الرضاالمرتضی الامام التقی النقی وحجتک علی من فوق الارض ومن تحت الثری الصدیق الشهیدصلوة کثیرةتامةزاکیةمتواصلةمتواترة مترادفةکافضل ماصلیت علی احدمن اولیائک
هدایت شده از یوسف الزهرا
4_319907705579896976.mp3
573.9K
هدایت شده از یوسف الزهرا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. اللهم صل علی علی بن موسی الرضاالمرتضی الامام التقی النقی وحجتک علی من فوق الارض ومن تحت الثری الصدیق الشهیدصلوة کثیرةتامةزاکیةمتواصلةمتواترة مترادفةکافضل ماصلیت علی احدمن اولیائک
هدایت شده از یوسف الزهرا
4_319907705579896976.mp3
573.9K
هدایت شده از یوسف الزهرا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💚 صلوات خاصه امام رضا «ع» 💚 🌷 اللهم 🌷 🌷 صل علیٰ 🌷 🌷عليِ بْنِ موسَی 🌷 🌷الرِضَا المرتضیٰ الاِمام🌷ِ 🌷 التَّقيِ النَّقي و حُجَّتكَ 🌷 🌷 عَلی مَنْ فَوقِ الاَرض 🌷 🌷ومَن تَحتَ الثَّريٰ 🌷 🌷 الصِّديقِ 🌷 🌷الشهید🌷 🌷صَلاةً 🌷 🌷كَثيرةً تامَّةً 🌷 🌷 زاكيةً مُتَواصِلةً 🌷 🌷 مُتَواتِرَة ًمُتَرادِفة 🌷 🌷 كَأَفْضَل ماصَلَّيْتَ عَلى🌷 🌷 أَحَدٍ مِن اَوْليائِك. 🌷 🌷صلوات الله علیک🌷 🌷و علی آبائك🌷 🌷وأوﻻدك🌷 💚♻️کاش میشد پر بگیرم تا حرم 💚♻️پیشِ سلطان پیشِ آقایِ کرم 💚♻️کاش دعوت میشدم با زائران 💚♻️در حرم پر میزدم با عاشقان 💚♻️کاش من راهم صدایم میزدی 💚♻️یک زیارت را به نامم میزدی 💚♻️کاش گردد این گدا پابوسِ تو 💚♻️بندهٔ عاشق تر و مخصوصِ تو 💚♻️درشبِ قبرم کنی من راخطاب 💚♻️میکنی آقا قدم‌ها را حساب 💚♻️باتوعاشق‌ترشدن عشقِ منست 💚♻️عشقِ زیبای شما رزق منست
هدایت شده از یوسف الزهرا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💚 صلوات خاصه امام رضا «ع» 💚 🌷 اللهم 🌷 🌷 صل علیٰ 🌷 🌷عليِ بْنِ موسَی 🌷 🌷الرِضَا المرتضیٰ الاِمام🌷ِ 🌷 التَّقيِ النَّقي و حُجَّتكَ 🌷 🌷 عَلی مَنْ فَوقِ الاَرض 🌷 🌷ومَن تَحتَ الثَّريٰ 🌷 🌷 الصِّديقِ 🌷 🌷الشهید🌷 🌷صَلاةً 🌷 🌷كَثيرةً تامَّةً 🌷 🌷 زاكيةً مُتَواصِلةً 🌷 🌷 مُتَواتِرَة ًمُتَرادِفة 🌷 🌷 كَأَفْضَل ماصَلَّيْتَ عَلى🌷 🌷 أَحَدٍ مِن اَوْليائِك. 🌷 🌷صلوات الله علیک🌷 🌷و علی آبائك🌷 🌷وأوﻻدك🌷 💚♻️کاش میشد پر بگیرم تا حرم 💚♻️پیشِ سلطان پیشِ آقایِ کرم 💚♻️کاش دعوت میشدم با زائران 💚♻️در حرم پر میزدم با عاشقان 💚♻️کاش من راهم صدایم میزدی 💚♻️یک زیارت را به نامم میزدی 💚♻️کاش گردد این گدا پابوسِ تو 💚♻️بندهٔ عاشق تر و مخصوصِ تو 💚♻️درشبِ قبرم کنی من راخطاب 💚♻️میکنی آقا قدم‌ها را حساب 💚♻️باتوعاشق‌ترشدن عشقِ منست 💚♻️عشقِ زیبای شما رزق منست
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*عدم درک غدیر، ننگی بزرگ برای شیعه...* (قسمت اول) *شیعه باید همه کاراش رو بزاره کنار و خیلی سریع تکلیفش رو با خودش روشن کنه* کلیپهایی که به مناسبت عید بزرگ غدیر خدمتتون ارسال میشه فوق العاده اثرگذاره لطفا در حد توانتون به نیت فرج نشر دهید* غدیر_مهدوی
هدایت شده از یوسف الزهرا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💚 صلوات خاصه امام رضا «ع» 💚 🌷 اللهم 🌷 🌷 صل علیٰ 🌷 🌷عليِ بْنِ موسَی 🌷 🌷الرِضَا المرتضیٰ الاِمام🌷ِ 🌷 التَّقيِ النَّقي و حُجَّتكَ 🌷 🌷 عَلی مَنْ فَوقِ الاَرض 🌷 🌷ومَن تَحتَ الثَّريٰ 🌷 🌷 الصِّديقِ 🌷 🌷الشهید🌷 🌷صَلاةً 🌷 🌷كَثيرةً تامَّةً 🌷 🌷 زاكيةً مُتَواصِلةً 🌷 🌷 مُتَواتِرَة ًمُتَرادِفة 🌷 🌷 كَأَفْضَل ماصَلَّيْتَ عَلى🌷 🌷 أَحَدٍ مِن اَوْليائِك. 🌷 🌷صلوات الله علیک🌷 🌷و علی آبائك🌷 🌷وأوﻻدك🌷 💚♻️کاش میشد پر بگیرم تا حرم 💚♻️پیشِ سلطان پیشِ آقایِ کرم 💚♻️کاش دعوت میشدم با زائران 💚♻️در حرم پر میزدم با عاشقان 💚♻️کاش من راهم صدایم میزدی 💚♻️یک زیارت را به نامم میزدی 💚♻️کاش گردد این گدا پابوسِ تو 💚♻️بندهٔ عاشق تر و مخصوصِ تو 💚♻️درشبِ قبرم کنی من راخطاب 💚♻️میکنی آقا قدم‌ها را حساب 💚♻️باتوعاشق‌ترشدن عشقِ منست 💚♻️عشقِ زیبای شما رزق منست
هدایت شده از یوسف الزهرا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💚 صلوات خاصه امام رضا «ع» 💚 🌷 اللهم 🌷 🌷 صل علیٰ 🌷 🌷عليِ بْنِ موسَی 🌷 🌷الرِضَا المرتضیٰ الاِمام🌷ِ 🌷 التَّقيِ النَّقي و حُجَّتكَ 🌷 🌷 عَلی مَنْ فَوقِ الاَرض 🌷 🌷ومَن تَحتَ الثَّريٰ 🌷 🌷 الصِّديقِ 🌷 🌷الشهید🌷 🌷صَلاةً 🌷 🌷كَثيرةً تامَّةً 🌷 🌷 زاكيةً مُتَواصِلةً 🌷 🌷 مُتَواتِرَة ًمُتَرادِفة 🌷 🌷 كَأَفْضَل ماصَلَّيْتَ عَلى🌷 🌷 أَحَدٍ مِن اَوْليائِك. 🌷 🌷صلوات الله علیک🌷 🌷و علی آبائك🌷 🌷وأوﻻدك🌷 💚♻️کاش میشد پر بگیرم تا حرم 💚♻️پیشِ سلطان پیشِ آقایِ کرم 💚♻️کاش دعوت میشدم با زائران 💚♻️در حرم پر میزدم با عاشقان 💚♻️کاش من راهم صدایم میزدی 💚♻️یک زیارت را به نامم میزدی 💚♻️کاش گردد این گدا پابوسِ تو 💚♻️بندهٔ عاشق تر و مخصوصِ تو 💚♻️درشبِ قبرم کنی من راخطاب 💚♻️میکنی آقا قدم‌ها را حساب 💚♻️باتوعاشق‌ترشدن عشقِ منست 💚♻️عشقِ زیبای شما رزق منست
آرشیو گل نرگس: 🔷بسم الله الرحمن الرحیم🔷 📚موضوع: تاریخ اسلام محوریت: غدیر شناسی دوستان عزیز!!! ✍ما میخواییم بخش اول کنفرانس، پیشینه «غدیر» رو بررسی کنیم 👈👈که آیا فقط در غدیر خم پیامبر حضرت علی«ع» رو معرفی کرد یا به کرات این امر مهم رو به مردم گوشزد مینمود!؟! ✍معمول بر این بود که پیامبر در هر جنگ، کسی را در مدینه، منصوب می‌کرد ✔️✔️ تا در غیاب حضرتش، امور مسلمین را سر و سامان بخشد. ✍امّا در سال نهم هجرت، وضعیّت فرق می‌کرد. 👑 «امپراطور روم» در حال لشکرکشی گسترده ای برای حمله به مدینه بود تا کار مسلمانان را یکسره کند.❌❌❌ 🕋مکّه به تازگی به تصرّف مسلمانان درآمده بود. بسیاری از افرادش، هنوز مشرک بودند. 💢💢 منافقان مدینه نیز تحرکّات جدیدی را آغاز کرده بودند. ♻️ اینک پیامبر خدا دستور داده است که همه ی مردم از پیر و جوان، فقیر و غنی، شاغل و فارغ، آماده ی حرکت شوند تا به مقابله با رومیان بشتابند. ⚠️ امّا مشکلاتی چند پیش رو بود از آن جمله: 👇👇👇 ✍مشکلات و یا بهانه مردم چه بود!؟؟ ۱ هوا به شدّت گرم بود و حرکت در بیابان خشک و سوزان، بسی دشوار می‌نمود. ☀️ ۲ راه مدینه تا تبوک که نزدیک شام است بسیار طولانی بود. 🌍 ۳ فصل برداشت محصول بود و مردم کشاورز مایل بودند در شهر بمانند. 🌻 ۴ - بیم مقابله با رومیان هراس را در دل‌های مسلمانان افکنده بود.💥 ۵ منافقان مدینه با مشرکان مکّه قصد توطئه داشتند.🌑 🌕با این همه پیامبر تصمیم به حرکت گرفت. ⚡️⚡️امّا در این شرائط دشوار، چه کسی را در مدینه منصوب کند که بتواند با این همه مشکلات، مدینه را حفظ کند؟ 🔰🔰🔰 ✅هیچکس جز علی علیه السلام، فدایی رسول خدا مناسب تر برای این کار نبود ✍ امّا منافقان دست به شایعه ای چنین زدند: علی در رفتن به جنگ با رومیان، از دستور رسول خدا سرپیچی کرده است. ✅امیرالمؤمنین، پس از این شایعه، فوراً سلاح برگرفت و خود را به سرعت به لشکر اسلام رساند، ✍امّا پیامبر اکرم فرمود: «برادرم! به جایگاه خویش بازگرد که مدینه جز با وجود من یا تو سامان نمی پذیرد. تو جانشین من در میان امّتم هستی. » ✍و رسول اکرم«ص» تأکید فرمود: «اَما تَرْضی أنْ تَکُونَ مِنّی بِمَنْزِلَةِ هارُونَ مِنْ مُوسی إلّا انَّهُ لانَبِیَّ بَعْدی؟» یعنی👈👈 آیا نمی خواهی که منزلت تو نزد من مانند هارون به موسی باشد، جز آنکه بعد از من پیامبری نخواهد بود؟! دوستان گلم!!!!! 👆👆👆این ماجرا، که دلالت صریح بر خلافت حضرت علی علیه السلام دارد در منابع زیر آمده است: 👇👇 📚از منابع شیعه: بحارالانوار جلد ۳۷، صفحه۲۵۹ 📚و از مدارک سنّی: صحیح بخاری جلد ۱۴، صفحه ۲۴۵ صحیح مسلم جلد ۱۵، صفحه ۱۷۳ صحیح ترمذی جلد ۵، صفحه ۶۴۰ طبقات ابن سعد جلد ۳، صفحه۱۶ المستدرک علی الصحیحین جلد ۳، صفحات ۱۱۷و ۱۱۸ ✍ اعتراف دشمن🔰🔰 عزیزان!! 📚در مقابل این همه روشنی و وضوح، برای پوشاندن حق و حقیقت، دشمن نیز از تلاش و تکاپو دست نکشیده!! 👈👈و در برهه ای از تاریخ، مردم را به لعن این انسان برگزیده ی الهی وادار کرده است. 👈جالب آن که یکی از کسانی که دستور معاویه را مبنی بر لعن خلیفه و جانشین واقعی رسول خدا اجرا نمی کرد، دوست صمیمی معاویه یعنی «سعد ابن وقاص» بود.✔️✔️✔️ 🔷یک روز معاویه، علّت را از او جویا شد. 👈👈و گفت: سعد!! تو چرا علی را لعن نمیکی!؟؟؟؟ 🔸سعد پاسخ داد: ✍سه سخن از رسول خدا، درباره ی علی شنیده‌ام که اگر هر کدام از آن‌ها درباره ی من بود، از شتران سرخ مو برایم قیمتی تر بود. ۱--- 👈👈در جنگ تبوک وقتی او را در مدینه باقی گذاشت، به پیامبر عرض کرد ای رسول خدا! مرا با کودکان و زنان می‌گذاری و اجازه نمی دهی در جنگ شرکت کنم؟ پیامبر به او فرمود: آیا راضی نیستی که منزلت تو نزد من مثل هارون به موسی باشد جز آن که پس از من پیامبری نخواهد بود؟! ✅✅✅✅✅ ۲--- در جنگ خیبر که مسلمانان نتوانسته بودند قلعه ی محکم خیبر را تصرّف کنند، شنیدم که پیامبر فرمود: پرچم جنگ را فردا به دست مردی می‌سپارم که خدا و رسولش را دوست دارد. 👈و آن شخص علی مرتضی بود ۳---در ماجرای مباهله بعد از نزول آیه ۶۱ سوره آل عمران پیامبر اکرم، فاطمه و علی و حسنین«ع» را با خود آورد و فرمود: 🔷 بارالها! اینان اهل بیت من هستند. ✅سپس گفت: ای معاویه! من خود شاهد و ناظر این سه ماجرا بودم و بنابراین هیچ گاه او را دشنام نخواهم گفت. 🔸معاویه که خود خوب این ویژگی‌ها را می‌دانست، سر به زیر افکند و هیچ نگفت دوستان عزیز!! 👆👆تمام آنچه «سعد لبن وقّاص» به آن اعتراف کرده دلالت بر اهلیت و صلاحیت علی علیه السلام برای خلافت و امارت بر مؤمنین دارد.✅✅✅✅ دوستان عزیز!! ✅در آن اجتماع بی نظیر در «غدیر خم»، 👈👈 پیامبر با ایراد خطابه ی غدیر، بار دیگر رسماً علی علیه السلام را به عنوان جانشین خود