32.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ_زیبا_برای_شهیدمدافع_حرم___مصطفی_صدرزاده_سیدابراهیم
✨ بخشی از سخنان سردار حاج قاسم سلیمانی در رابطه با شهید مصطفی صدرزاده(سیدابراهیم)
@syed213
⭕️هرچند تا #انتخابات آتی مجلس باید هر روز منتظر یک بحث داخلی پیرامون موضوعاتی همچون حجاب، کنسرت، #ورزشگاه رفتن زنان و... بود تا افکار عمومی از ناکارآمدی اقتصادی دولت، مخالفت نمایندگان مجلس با #شفافیت و... منحرف شود اما اکنون که گویا مشکل ورود بانوان به ورزشگاه برای بازی ایران و #کامبوج حل شده باید به شدت مراقب دو قشر بود؛
1⃣ کسانی که احتمالاً سعی میکنند با توسل به این موضوع از #پاسخگویی بابت دیگر وعدههای عمل نشده از سوی این دولت و ابراز پشیمانیِ چند وقت گذشتهشان بابت رای دادن به آن فرار کنند و احیاناً با شعار "ما همانها هستیم که درب استادیوم را برای #زنان باز کردهایم" دوباره رای جمع کنند!
2⃣ عدهای که احتمالاً با سر دادن شعارهای سیاسی و هنجار شکنانه در زمان حضور زنان در ورزشگاه و یا با برگزاری تجمع و فراخوان دادن بمنظور مخالفت با حضور زنان در ورزشگاه سعی خواهند کرد بر طبل ایجاد یک دوقطبی دیگر در آستانه انتخابات بدمند!!
➕ البته باید توجه داشت که حتی باوجود یک سری اولویت بمراتب مهمتر، نباید با مطالبه قشر دیگری از بانوان (مخصوصاً بعد از آماده سازی زیرساختهای ورزشگاهها) مخالفت کرد!
@syed213
قرار بی قرار.m4a
4.8M
✅ قصه ی #مصطفی_باصدای_من...
#کتاب_قرار_بی_قرار
#فصل_اول_کتاب
#قسمت_دوازدهم
#نذر_عمویم_عباس
#از_زبان_مادر_بزرگوار_شهید
✅ ارسالی از یاس، پزشک از کرمانشاه
@syed213
🎇🎇🎇🎇🌿🌹🌿🎇🎇🎇🎇
💠 هیچگاه دو دعوت متضاد وجود ندارد؛ مگر این که یکى از آن دو ضلالت و گمراهى است...
📒 #نهج_البلاغه #حکمت183
@syed213
🎇🌹🕊
🎇🌿🌹
🎇🎇🎇🎇
سیدابراهیم(شهیدصدرزاده)
🎇🎇🎇🎇🌿🌹🌿🎇🎇🎇🎇 💠 هیچگاه دو دعوت متضاد وجود ندارد؛ مگر این که یکى از آن دو ضلالت و گمراهى است... 📒 #
✨ بعضى از شارحان نهجالبلاغه مانند ابنابىالحدید چون این جمله را برخلاف عقیده خود در تصویب در فروع دین دانستهاند آن را به مسئله اختلاف در عقاید دینى تفسیر کرده و گفتهاند:
🔺 دو عقیده #مختلف و #متضاد دینى نمىتواند هر دو #درست باشد؛ یکى از آن دو #حق است و دیگرى #باطل.
✅ در صورتى که کلام امام(علیه السلام) #عام است و هرگونه نظرات متضاد را شامل مىشود و گویا امام (علیه السلام) با این گفتار حکیمانه خود مىخواهد عقیده سخیف تصویب را ابطال کند.
🔹 توضیح این که گروهى از اهلسنت معتقدند مجتهدانى که اختلاف در آراء دارند؛ یکى فلان کار را حرام مىداند و دیگرى واجب یا یکى حرام مىشمرد و دیگرى حلال همگى بر حقند و عقیده همه حکم الهى است نه حکم ظاهرى بلکه حکم واقعى.
🔸 این عقیده بر اثر اختلاف آراء شدیدى که میان فقهاى آنها واقع شد ظهور کرد و متأسفانه آنان هدایت امامان اهلبیت را در این امور نپذیرفتند و به این گونه خطاها گرفتار شدند. از آن بدتر این که بعضى از آنها اختلاف در عقاید دینى اصول دین را هم هرچند متضاد باشد صحیح شمرده و حتى تصریح کردهاند که قرآن هم مطالب متضاد و متناقضى گفته و همه آنها صحیح است.
💠 مرحوم علامه شوشترى از ابن قتیبة در کتاب مختلف الحدیث نقل مىکند که عبیدالله بن حسن، از متکلمان اهل سنت که مدتى قاضى بصره بود نظر داشت که قرآن دلالت بر اختلاف دارد؛ آن کس که معتقد به آزادى اراده است صحیح مىگوید و مطابق بعضى از آیات قرآن است و آن کس که معتقد به جبر است او هم صحیح مىگوید و موافق بعضى از آیات قرآن است، پس همه آنها درست مىگویند..! روزى از او سؤال شد که درباره معتقدان به جبر و اختیار چه مىگویى؟ گفت: هر دو گروه صحیح مىگویند. گروهى خدا را بزرگ شمرده و گروهى او را منزه دانسته.اند. (گروه اول اشاره به #جبرىهاست که همه چیز را #فعل_الله مىدانند و گروه دوم اشاره به #اختیارىها که مىگویند #عدالت_خدا ایجاب مىکند افراد را مجبور به کارى نسازد و بعد مؤاخذه کند). نامبرده از این هم فراتر رفته و مىگوید اگر کسى زناکار را مؤمن بداند صحیح گفته و اگر کافر بداند او هم صحیح گفته و سخنان ناموزون و ابلهانه دیگرى از این قبیل.
🔺 بدین ترتیب او قرآن و اسلام را دینى غیر منطقى و دور از عقل و خرد معرفى کرده که هیچ عاقل آزاداندیشى حاضر نمىشود آن را بپذیرد.
❇️ امامان اهل بیت (علیهم السلام) در بیانات مختلفى این گونه عقاید خرافى را نفى مىکنند و اسلام را به شکل خردمندانه و مقبول عقلا که هماهنگ با آیات عقلانى قرآن است معرفى مىنمایند.
🔸 سایر امامان اهل بیت (علیهم السلام) نیز همین معنا را در سخنان نورانىشان دنبال کرده و با صراحت گفتهاند: 👇🏻
همیشه #حق یکى است و آنچه در #نقطه_مقابل آن باشد #باطل است و همه با هم باید بکوشند و حق را پیدا کنند.
✅ آرى اگر کسى تلاش و کوشش کافى براى رسیدن به حق چه در اصول دین و چه در فروع دین انجام دهد و راه خطا را بپیماید در نزد خدا معذور خواهد بود. نه این که آنچه را به آن رسیده حق و عین واقعیت است، بلکه به مقتضاى (لاَ یُکَلِّفُ اللهُ نَفْساً إِلاَّ وُسْعَهَا) بیش از این توان نداشته و تکلیفى متوجه او نیست وگرنه حق باطل مىشود و نه باطل حق.
👌🏻 مصیبت بزرگ نسبت دادن #تناقضگویى به قرآن مجید است که واقعاً گفتار بىشرمانهاى است و نمونه آن در کلام عبیدالله بن حسن متکلم گذشت.
❇️ قرآن مجید با صراحت مىفرماید: «آیا درباره قرآن نمىاندیشید اگر از سوى غیر خدا بود اختلاف فراوانى در آن مىیافتید».
💠 اصولاً نبودن #اختلاف در کتابى که حدود بیست و سه سال از سوى خدا در مورد حوادث تلخ و شیرین و سخت و آسان نازل شده یکى از دلایل #اعجاز_قرآن است.
🔹 در جاى دیگر بعد از بیان احکام دهگانه معروف مىفرماید: «این راه مستقیم من است از آن پیروى کنید و از راههاى پراکنده (و انحرافى) پیروى نکنید که شما را از راه او دور مى سازد، این چیزى است که خداوند شما را به آن سفارش مىکند، تا پرهیزگارى پیشه کنید». در این آیه #راه_خدا #یکى معرفى شده و راههاى منحرف و بیگانه از خدا متعدد و پراکنده...
@syed213
1_30800706.mp3
5.39M
◼️اربعین رفتی کربلا برا امام حسن گریه کن😭
🎤 #حمیدرضا_علیمی
#السلام_علیک_یا_حسن_بن_علی_ع
#هفتم_صفر
@syed213
هدایت شده از
سیدابراهیم(شهیدصدرزاده)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚡️اختصاصی
⚡️ویژه
🎶🎵دلم گرفته ای رفیق.....
تقدیم به همه ی رفقای سید ابراهیم🌹❤️
🎦پخش برای اولین بار ..
@syed213
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️آیا واقعا مردم عراق به دخالت ایران در امور کشورشان اعتراض دارند؟
@syed213
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 بچه هیئتیها! #اربعین نزدیک است.
🎙 توصیههای اربعینی حاج حسین یکتا
@syed213
قرار بی قرار ۱۳.m4a
5.84M
✅ قصه ی #مصطفی_باصدای_من...
#کتاب_قرار_بی_قرار
#فصل_دوم_کتاب
#قسمت_سیزدهم
#چقدرپدرشهیدشدنبهشمامیآید
#از_زبان_پدر_بزرگوار_شهید
✅ ارسالی از الف.میم کارشناس آزمایشگاه از تهران
@syed213
سیدابراهیم(شهیدصدرزاده)
✅ قصه ی #مصطفی_باصدای_من... #کتاب_قرار_بی_قرار #فصل_دوم_کتاب #قسمت_سیزدهم #چقدرپدرشهیدشدنبهشما
✨ سلام رفقا...
🏴 عزاداریهاتون انشاالله قبول باشه...
🙏🏻 انشاالله مزد عزاداریهاتون زیارت #اربعین سیدالشهدا (ع) باشه...
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
قراره کتاب #قرار_بی_قرار (زندگینامه #سید_ابراهیم) رو با کمک شما بخونیم...
✅ کتاب رو قرار هست به صورت #صوتی با #صدای_شما اعضای محترم و رفقای سیدابراهیم داخل کانال قرار بدیم...
🔺هر کسی تمایل داره تو طرح "قصهی #مصطفی_باصدای_من " شرکت کنه به آیدی زیر پیام بده...
👇🏻👇🏻👇🏻
@zrn_6791
🎇🎇🎇🎇🌿🌹🌿🎇🎇🎇🎇
💠 از آن زمان که حق به من نشان داده شده هرگز در آن شک و تردید نکردم.
📒 #نهج_البلاغه #حکمت184
@syed213
🎇🌹🕊
🎇🌿🌹
🎇🎇🎇🎇
سیدابراهیم(شهیدصدرزاده)
🎇🎇🎇🎇🌿🌹🌿🎇🎇🎇🎇 💠 از آن زمان که حق به من نشان داده شده هرگز در آن شک و تردید نکردم. 📒 #نهج_البلاغه #
✅ شرح و تفسیر حکمت ۱۸۴ نهجالبلاغه...👇🏻👇🏻👇🏻
✨ آگاهى بر چیزى درجات دارد که وابسته به طرق دریافت آن است؛گاه انسان چیزى را با #ادله_نظرى درک مى کند و گاه با #مقدمات_ضرورى، زمانى با #حس و #تجربه و هنگامى با #شهود_باطنى.
یا ادله بسیار محکمى همچون #شهود است، شهودى که از همه اینها برتر است یا #علم و #اطلاعى که از #ادله_نظرى حاصل مىگردد.
🔺 گاه نیز ممکن است در ادامه راه بر اثر #دلیل_معارضى با #شک مواجه شود.
🔹 از این گذشته افرادى که چیزى را درک مىکنند با هم متفاوتند؛
🔸 گاه افراد ضعیفى هستند که با کمترین شبههاى متزلزل مىشوند
🔸 و گاه افراد قوى و نیرومندى که هیچ شبههاى آنها را تکان نمىدهد.
💠 از سوى سوم معلمانى که چیزى به انسان مىآموزند نیز مختلفاند؛
🍃 گاه معلّم فرد عادى است
🍃 و گاه امام معصوم یا پیغمبر خدا؛
✅ در آموختههایى از فردى عادى ممکن است شک و تردید نفوذ کند; ولى آنچه را انسان از استاد معصومى آموخته از شک و تردید مصون خواهد بود.
✨ تمام این جهات در حد اعلا در روح و جان على (علیه السلام) وجود داشت؛ هم مشاهده او نسبت به حق از طریق #شهود بود و هم #قدرت_روح او اجازه #شک و #شبهه به وى نمىداد و هم استاد و معلم او شخصى همچون #پیامبر اسلام بود که مستقیما مطالب را از منبع وحى دریافت مىکرد.
🔺 به همین دلیل امام (علیه السلام) مىگوید: "از آن روزى که حق به من نشان داده شد هرگز در آن تردید نکردم."
❇️ افزون بر اینها بسیار مىشود که تزلزل ایمان انسان از #هواپرستى نشأت مىگیرد؛
🔺 مثلاً در داستان معروف «عمربنسعد» آمده است که وقتى در برابر شهید کردن سالار شهیدان، امام حسین، وعده فرماندارى رى به او داده شده به قدرى براى او جالب بود که حتى در #معاد شک کرد و گفت: مىگویند خداوند بهشت و دوزخى آفریده اگر راست گفته باشند این عمل را انجام مىدهم و توبه مىکنم و اگر دروغ گفته باشند به مقام بلندى در دنیا مىرسم و از آنجا که امام (علیه السلام) از این امور پاک و منزه بود هرگز شبههاى در وجود مبارکش راه نیافت و چه بسیار افرادى در صدر اسلام و بعد از رحلت پیامبر اکرم(صلى الله علیه وآله) براى جاذبههاى مال و ثروت و مقام ایمان خود را از دست دادند و گرفتار شبهات شدند.
🔹 در حدیثى از امام صادق (علیه السلام) مىخوانیم که از آن حضرت سؤال کردند چه چیزى ایمان را در انسان ثابت نگه مىدارد؟ امام (علیه السلام) فرمود: «آن چیزى که #ایمان را در انسان #ثابت مى دارد #ورع و #پرهیزگارى است و آن چیزى که ایمان را از او #خارج مىکند #طمع است».
🔺 از اینجا نتیجه مىگیریم که اگر بخواهیم در عقاید خود راسخ باشیم باید علاوه بر این که آنها را از #منبع_مطمئنى دریافت داریم #خودسازى را نیز فراموش نکنیم؛ مبادا طوفان #وسوسههاى_شیطان و #هواى_نفس کاخ ایمان ما را متزلزل و ویران سازد.
✳️ مطالعه خطبههاى نهجالبلاغه نیز شاهد صادق این گفتار است، زیرا مىبینیم همه جا امام (علیه السلام) با قاطعیت تمام در مورد مسائل مختلف از اعتقادات گرفته تا اخلاق و اعمال و احکام سخن مىگوید و این قاطعیت نشانه اعتقاد قطعى و تزلزل ناپذیر امام(علیه السلام) در تمام این مسائل است.
💠 این سخن را با کلام دیگرى از امام امیرمؤمنان (علیه السلام) در خطبه ۱۸۹ نهج البلاغه که برگرفته از قرآن مجید است پایان مىدهیم.
🔺 امام (علیه السلام) در آن خطبه مىفرماید: «بعضى از ایمانها ثابت و مستقر در دلهاست و بعضى دیگر ناپایدار و عاریتى است که در میان قلب و سینه تا سرآمدى معلوم قرار دارد»
👆🏻 گویى این سخن اشاره به آیه ۹۸ سوره انعام است که مىفرماید: «و کسى است که شما را از یک انسان آفرید (و شما از نظر ایمان یا آفرینش دو گروه مختلف هستید:) پایدار و ناپایدار»
🔺 یکى از تفسیرهاى این آیه شریفه همان است که در کلام امام صادق (علیه السلام) آمده که مىفرماید: «مستقر به معناى ایمان ثابت است و مستودع ایمان عاریتى است».
@syed213
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️به هم رسانده خدا عراق و ایران را
با نوای: حاج میثم مطیعی
🔻 شعری برای همدلی #ایران و #عراق در برابر فتنه انگیزی در راه برادری دو ملت
#حب_الحسین_یجمعنا
@syed213
من آرامم!
فقط ڪمے بیحوصلهام
آسمان روے سرم سنگینے میڪند...
تمام خنده هایم را نذر ڪرده ام
ڪه گریه ام نگیرد
هرچه خود را به ڪوچه بیخیالے میزنم
باز سر از دلتنگے در میآورم
من خوبم
اما تو باور نڪن... :-)
@syed213
🎇🎇🎇🎇🌿🌹🌿🎇🎇🎇🎇
💠 هرگز دروغ نگفتهام و هیچ گاه دروغ به من گفته نشده است (اشاره به اینکه آنچه پیامبر به من فرموده است راست و درست بوده است) و هرگز گمراه نبودهام و کسى نیز به وسیله من گمراه نشده است.
📒 #نهج_البلاغه #حکمت185
@syed213
🎇🌹🕊
🎇🌿🌹
🎇🎇🎇🎇
سیدابراهیم(شهیدصدرزاده)
🎇🎇🎇🎇🌿🌹🌿🎇🎇🎇🎇 💠 هرگز دروغ نگفتهام و هیچ گاه دروغ به من گفته نشده است (اشاره به اینکه آنچه پیامبر
✅ شرح و تفسیر حکمت ۱۸۵ نهجالبلاغه...👇🏻👇🏻👇🏻
✨ همان گونه که در سند این گفتار حکیمانه اشاره شد، امام (علیه السلام) این جمله را در حوادث مختلف بیان کرده است؛
🔺 از جمله در داستان «ذوالثدیة مخدج» است. او کسى بود که چون پیامبر (صلى الله علیه وآله) مشغول تقسیم غنایم جنگى بود آمد و با عصبانیت گفت: عدالت را رعایت نکردى. پیامبر (صلى الله علیه وآله) فرمود: واى بر تو اگر من به عدالت رفتار نکنم چه کسى به عدالت رفتار خواهد کرد؟ به دنبال این رخداد آیه ۵۸ سوره توبه نازل شد: «(و در میان آنها کسانى هستند که در (تقسیم) غنایم به تو خرده مىگیرند اگر سهمى از آن (غنایم) به آنها داده شود راضى مىشوند و اگر چیزى به آنها داده نشود خشمگین مىشوند (هر چند حقى نداشته باشند)» در این ماجرا یکى از حاضران (عمر بن خطاب) از پیامبر (صلى الله علیه وآله)اجازه خواست گردن او را بزند، ولى پیامبر (صلى الله علیه وآله) او را از این کار باز داشت و فرمود: او را رها کن او در آینده پیروانى پیدا خواهد کرد که از دین خدا خارج مىشوند، همان.گونه که تیر از کمان رها مىشود. آنها گروهى خواهند بود که (به ظاهر) نماز و روزه خود را در برابر نماز و روزه آنان ناچیز خواهید شمرد. قرآن (بسیار) مىخوانند ولى از شانه و گلوگاهشان فراتر نمىرود. امیرمؤمنان به پیروان خود پیش از جنگ نهروان خبر داده بود که آن مرد در میان خوارج است و کشته خواهد شد، ولى بعد از جنگ جسد او را پیدا نکردند. امام(علیه السلام) فرمود: نه من دروغ گفتهام و نه آن کسى که به من خبر داده به من دروغ گفته است ناگهان مردى آمد عرض کرد: اى امیرمؤمنان جنازه او را یافتیم. امام (علیه السلام) به سجده افتاد و خدا را شکر گفت. از این جمله (علاوه بر احادیث فراوان دیگر) به خوبى استفاده مىشود که رسول اکرم (صلى الله علیه وآله) اخبار غیبى فراوانى مربوط به حوادث آینده به امیرمؤمنان على (علیه السلام) داده بود و امام (علیه السلام) نیز با #اعتماد و #یقینى که به اخبار پیامبر اکرم (صلى الله علیه وآله)داشت، آنها را در حوادث مختلف بازگو مىکرد و هر گاه کسى در آن تردید مىنمود، مىفرمود: «نه من دروغ مىگویم و نه آن کسى که به من خبر داده دروغ گفته است» و این حوادث عیناً رخ مىداد و گاه که یکى از یاران آن حضرت سؤال کرد که اى امیرمؤمنان شما داراى علم غیب هستید امام خندید و در جواب براى اسکات او فرمود: «این علم غیب نیست، علمى است که از #صاحب_علمى (پیامبر اکرم(صلى الله علیه وآله)) آموختهام».
@syed213