eitaa logo
طرائف
5.6هزار دنبال‌کننده
103 عکس
122 ویدیو
17 فایل
ارتباط با ادمین @mh_vakili
مشاهده در ایتا
دانلود
شرح رسائل علامه طباطبایی (15).mp3
1.13M
📜 شرح رسائل توحیدیه مرحوم علامه طاطبایی (۱۵) ✨ ماهیات نسبی ربط حقیقی نیستند 📌 مقولات نسبی ماهیات اند، نه وجود نسبی 📌 تصویر متفاوت رسائل توحدیه از بدائة و نهایة در مورد وجود رابط 📌«عین الربط هیچگاه در دو ذات تحقق نمیابد» یعنی چه؟ https://eitaa.com/taraef110
ostad vakili. Arafe01.mp3
30.45M
🎙 کسانی که می‌خواهند به سمت خدا حرکت کنند، این صوت را گوش کنند: 🔸 روز عرفه از روزهایی است که اتصال انسان به ملکوت بسیار بیشتر است. 🔹آمادگی‌های لازم برای بهره‌برداری از این روز شریف چیست؟ 🤲🏻 دعا کردن یعنی چه؟ چگونه با خداوند ارتباط برقرار کنیم؟ https://eitaa.com/taraef110
ostad vakili. Arafe02.mp3
27.53M
بخش دوم: شرح دعای عرفه 🤲 شرایط و آداب دعا چیست؟ 🌱 عالی‌ترین چیزهایی که باید روز عرفه از خداوند خواست. https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️استاد وکیلی:رسالةالوضع(15) ✨ آیا وضع برای خاص در صورت تعلیل واضع ممکن است ؟ 💠 « التقریر السادس : الوضع للخاص مع التعلیل » 🔰 ذهب فی «تحریرات فی الاصول» تبعا للمحق الرشتی(قدس سره) الی أن الوضع الخاص یمکن أن یکون للموضوع له العام اذا کان مع تعلیل الواضع (۱) وبنی مسالة وضع الالفاظ للمعانی العامة علیه. و إن رده بعد ذلک بأن« ما عرفت من امکانه هو ما اذا صرح الواضع بالعلة حتی یسری الی عموم الموضوع له و ما نحن فیه من العلة المستنبطة لا المنصوصة . مع أن الوضع متوقف علی الانشاء و حدود الانشاء اذا کانت مضیقة فلایسری الی المعنی الاعم و مجرد فرض السوال عن الواضع لا یکفی لعموم موضوع له بل لابد من لحاظ العموم.»(۲) 📚رسالة فی الوضع و اقسام الکلمة و الکلام، الصفحة ۶۱ (مع تصرف یسیر) 📌(۱) البحث عن نظریة صاحب«بدائع الافکار» مذکور فی نص هذا الکتاب ذیل عنوان «أقسام الوضع» 📌(۲) تحریرات فی الاصول ، ج۱، ص۱۰۹ ⚠️ برای اطلاع دقیق از تفصیل نظریه و اشکال آن به سائر سطور کتاب در نشانی مذکور مراجعه فرمایید. 🏷 برای نظریة «وضع الالفاظ للمعانی العامة» تقریرات گوناگون و احتمالات متعددی ذکر شده است که به برخی از آنان به مرور اشاره خواهد شد. https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
علم النفس فلسفی در حکمت صدرایی.ج.ثالث۴.mp3
1.52M
📜 علم النفس فلسفی در حکمت صدرایی (۱۵) ✨ مفتاح حل تعارض تعابیر مرحوم ملا صدرا 📌 حصول یک تاثیر اساسی در تصویر نسبت صور https://eitaa.com/taraef110
4_5956120660223724458.ogg
37.64M
🎧 بخشی از سخنرانی استاد وکیلی به مناسبت عید سعید غدیر https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
[@Nooremojarrad_com]14441218-04-96kbps.mp3
36.16M
🎙سخنرانی استاد حاج شیخ محمدحسن وکیلی 🔖 روز عید سعید غدیر؛ سال ۱۴۴۴ ه.ق ▫️حقیقت نعمتهای الهی چیست؟ همه نعمتهای دنیا در واقع نقمت و اسباب آزمایش هستند ▫️غیر از توحید و ولایت نعمت حقیقی وجود ندارد ▫️غدیر، روز اتمام نعمت های الهی است چون انسان به وسیله امروز می‌تواند به سمت خدا پرواز کند ▫️چگونگی مراتب تمسک به ولایت امیرالمؤمنین در عوالم مختلف ▫️سرمنزل مقصود انسان، وارد شدن در ولایت امیرالمؤمنین و حصن خداوند است ▫️چگونه در حریم ولایت امیرالمؤمنین وارد شویم ▫️معنای ولایت عظمای امیرالمؤمنین، عالم قیامت، ظهور ولایت و توحید است ▫️معنای کلام شریف: وِلايَةُ عَلِيِّ بنِ أبي طالِبٍ حِصني ، فَمَن دَخَلَ حِصني أمِنَ مِن عَذابي ▫️مراتب رها شدن از زندانهای عوالم مختلف با ذکر یونسیه ┄┅══✾☘️🌷☘️✾══┅┄ 🆔 @mhva_ir 🌐 www.mhva.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️علم دینی (15) 💠یکی دیگر از ویژگی های تعریف مختار در علم دینی‼️ 🆔eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جواز تأدیب و تنبیه. استاد وکیلی.mp3
11.63M
⭕️ استاد وکیلی: فقه تربیتی (32) 🔶ضرب و زدن در تربیت موضوعیت ندارد طریقیت دارد 🔹با اینکه زدن طریقیت دارد و شاید بالفعل عملا صورت نگیرد اما خود حق الضرب و حق التادیب برای والدین مصلحت دارد 🔹اصل حق الضرب و جواز تادیب و تنبیه باعث نفی استقلال فرزند می شود 🔹 فرزند در 7 سال دوم باید حس اطاعت داشته باشد روحیه حق الطاعه ای نه روحیه استقلال 🔹 بدون حق التادیب عنوان اطاعت و عبدبودن محقق نمی شود 🔹در جامعه نیاز به قانون و مجوز تنبیه افراد داریم 🔹حس اطاعت با جعل عقاب رخ می دهد نه صرف تشویق https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️استاد وکیلی؛معرفت شناسی(14) 🔶لذت جویی یا کمال طلبی⁉️ 🔸برخی بر اساس الگوی ((کمال طلبی))، انسان ها را به دین داری و حرکت به سمت خداوند دعوت می‌کنند و معتقدند چون حرکت به سوی خداوند موجب کمال است باید به سوی او حرکت کرد. ✔️نقد 🔹این الگو با اینکه در جای خود صحیح است، ولی فطری نیست؛چرا که انسان ها ذاتاً کمال جو نبوده، بلکه لذت جو هستند. کمال در نگاه فلسفی، به معنای افزایش یافتن سعه و ظرفیت وجودی انسان در مقابل ضعف و نقصان وجودی است. انسان هرچه به عقل خود مراجعه کند، با این حکم مواجه نخواهد شد که باید در جستجوی کمال باشد مگر آنکه از خارج بداند کمال برای او موجب لذت، سعادت و خوشی است. 🔹 شاهد این مسئله، آن است که اگر انسان احساس کند رسیدن به کمال عاری از لذت و همراه با اَلَم و رنج است، هیچ انگیزه‌ای برای حرکت به سوی کمال در او پدید نمی آید و از آن فرار خواهد کرد. از اینجا معلوم می‌شود که حرکت ناخودآگاه انسان به سوی کمال ریشه در این دارد که کمال را ملازم با لذت می داند. در حقیقت می توان گفت عامل اصلی و اساسی در حرکت او، لذت است نه کمال. 📚کتاب معلم معرفت شناسی صفحه ۴۲و۴۳ https://eitaa.com/taraef110
ولایت مداری به چه معناست؟رابطه ولایت اهل بیت ع با دین چیست.الانسان بعد الدنیا.ج۷.mp3
1.09M
⭕️استاد وکیلی 1⃣ولایت مداری به چه معناست❓ 2⃣محتوا و منظورِ روایاتِ ولایت و برائت چیست❓ 3⃣رابطه ولایتِ اهل بیت علیهم السلام با دین چیست❓ 4⃣ریشه و علتِ شکل گیریِ غُلات در تشیع❗️ 📚رساله الانسان بعد الدنیا مرحوم علامه طباطبایی https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️عیار تجربه(9) 💠راهی برای آگاهی و علم غیر از حواس ظاهر(علوم تجربی) 🆔eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
TaAseman06_6.mp3
550.9K
💠استاد وکیلی؛(35) ❓در روایات است که شرک خفی از راه رفتن مورچه در شب تار بر روی سنگ سیاه نامحسوس تر است. این روایت را چگونه معنی می‌کنند ؟ https://eitaa.com/taraef110
TaAseman06_7.mp3
379.4K
💠استاد وکیلی؛(36) ❓آیا ممکن است انسان مسلمان و مومن هم دچار شرک بشود؟ https://eitaa.com/taraef110
قال امام صادق علیه السلام: مَنْ أَرَادَ اللَّهُ بِهِ الْخَيْرَ قَذَفَ فِي قَلْبِهِ حُبَّ الْحُسَيْنِ ع وَ حُبَّ زِيَارَتِهِ وَ مَنْ أَرَادَ اللَّهُ بِهِ السُّوءَ قَذَفَ فِي قَلْبِهِ بُغْضَ الْحُسَيْنِ وَ بُغْضَ زِيَارَتِهِ. 📚 ما از تو به غیر از تو نداریم تمنا حلوا به کسی ده که محبت نچشیده https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا