eitaa logo
طرائف
5.6هزار دنبال‌کننده
108 عکس
126 ویدیو
19 فایل
ارتباط با ادمین @mh_vakili
مشاهده در ایتا
دانلود
01_Vakili.Tavazo_1_1.mp3
1.48M
⭕️استاد وکیلی؛علم الاخلاق 💠معرفی و توضیحی اجمالی در مورد کتاب های علم اخلاق: 1⃣جامع السعادات(نراقی) 2⃣معراج السعادة (نراقی) 3⃣محجةالبیضاء(فیض کاشانی) 4⃣کشف الغطاء(قزوینی) 5⃣الحکمة العملیه(مظاهری) https://eitaa.com/taraef110
در دل ما یاد علی است،‌ بر لب ما ناد علی است عزت ما نصرت ما،‌ بسته به امداد علی است ما اشداء علی الکفاریم،‌ ذوالفقار مولا در پیکاریم بر سر دشمن شرر می باریم،‌ هنگامه ی انتقام، کراریم دل های غم دیده یابد تسکین،‌ تنها با یک انتقام سنگین خونخواهان سیدنصرالله بسم الله،‌ بسم الله القاصم الجبارین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جلسه1-22 شوال المكرم 29_1.mp3
13.55M
👤استاد وکیلی 💠علت نیاز به علم اللغة 📝لزوم مراجعه به کتب لغت 📆سال تدریس: سال۱۴۲۹هجری قمری مصادف با ۱۳۸۷هجری شمسی https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️استاد وکیلی؛معادشناسی(1) 💠اهمیت بحث معاد 🔸اگر بحث معاد بی فایده بود، در قرآن تنها به آخرت حساب ،کتاب، بهشت و جهنم اشاره کوتاهی می شد و نیازی به شرح و بسط نبود ؛اهل بیت (علیه السلام) هم به آن نمی پرداختند. مثلا قرآن کریم به عالم ذر اشاره کوتاهی دارد و جزئیات زیادی را از آن مطرح نکرده است. شاید به همین جهت این مبحث اهمیت عملی و تربیتی زیادی ندارد . این نکته که در قرآن موضوع معاد و ریزه کاری هایش مبحث پر تکراری است ،جای بحث و گفت و گو دارد؛در مجموع فراوانی تکرار نشانه اولویت و اهمیت مبحث معاد است. 📚معاد شناسی ص ۲۶ https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️استاد وکیلی؛رسالة الوضع(32) ✨ بررسی دو اشکال مرحوم مظفر و امام راحل (رحمهما الله تعالی) 💠 « وضع المبهمات » (۳) 🔹 و الاشــكال علیهم بأن الواضــع لا یجب طاعته و لو وجب لكانالاســتعمال بغیــر مــا شــرطه عصیانا له لا غلط الكلام(۱) ، فناش عن حمــل كلامهم علی ما لیس بمراد لهم. فإن المقصود من شرط الواضع هو تقیید الموضوع له، بمعنی أن «هذا» موضــوع لــذات مفــرد مذكــر مع إلاشــارة؛ و قد تبین بما لا مزیــد علیه أن الاشــارة لا یتحقق إّلا إذا كانت متوجهة إلی الجزئي. فاستعمالها في غیره لیس استعمال الاشارة بالحمل الشائع التي هي جزء للموضوع له اللفظ. 🔹 ثم إن ما عن بعض الاجلاء(۲) من أن أســماء الاشــارة و الموصول و ضمیر الغیبة لیســت بدالة علی معنی اســمي، فصحیح في خصوص أســماء الاشارة إذا كانت مقترنــة بلفــظ المشــار إلیــه ك‍«هــذا الرجــل جائنــي» و أمــا نحــو «هــذا جائنــي» و الموصول و الضمیر فالظاهر دلالتها علی المعنی الاسمي أیضا. 🏷 (۱) اصول الفقه للمظفر ، ج۱ ، ص۶۱ 🏷 (۲) تهذیب الاصول ، ج ۱ ، ص۶۵ 📚رسالة فی الوضع و اقسام الکلمة و الکلام، الصفحة ۹۱ (مع تصرف یسیر) https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
sharh-roohemojarrad-20.mp3
9.61M
۲۰﷽ ╭┅──────┅╮ ✾ ۲۰ ✾ ╰┅──────┅╯ 📌 ادامه‌ی بخش پنجمین| سفر دوماهه‌ی زیارتی حضرت آقا حاج سیدهاشم حداد قدس‌الله‌سره به ایران و توقف در تهران و زیارت حضرت امام علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلامتجرد و مراتب ✅ اوج عبودیت ✅ اولین حصول تجرد برای مرحوم حداد ✅ وصف اولیای الهی در بیان امیرالمومنین علی علیه‌السلام ✅ علت فقر مرحوم حداد ✅ پاسخ علامه طباطبایی رحمه‌الله علیه به تقاضای طلاق مرحوم حداد ✅ علت تجرد مرحوم حداد ✅ منفعت فحش و شکنجه ✅ شرط آیت‌الله سیدعلی قاضی رحمه‌الله علیه برای پذیرش شاگرد ✅ جامعیت آیت‌الله سیدعلی قاضی رحمه‌الله علیه در بیان مرحوم حداد https://eitaa.com/taraef110