eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.9هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 سلسله جلسات 11 👌 جلساتی برای یادگیری شیوه های علاقه مند کردن فرزندانمان به کتاب و مطالعه 🔶 جلسه 1⃣1⃣ 🎤 با توضیحات 👈 مطالعه هدفمند و اصولی، آینده ای خوش عاقبت به همراه دارد 👉 @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عج 🔻بروکراسی علوی (۴) ⬅️ حقوقی که برخی مسئولین می گیرند حرام است❗️ ⬅️ برخی مسئولین، خائن نیستند ولی عاجزند... اینا رو هم سریع باید عزل کرد❗️ ⬅️ سریع زنگ بزن به مسئول مربوطه... اگه بهانه آورد بگیر بهانه رو ازش... اگرم واقعا مشکل داشت کمکش کن... ⬅️ کار امروز رو اگه به فردا بندازی یعنی یک کار مهم فردا رو ضایع کردی... ▪️▪️▪️▪️▪️▪️ @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥داستان بیست و دوم ؛ برای علی! 💢 جوری زندگی کن که خدا عاشقت بشه! 📌 مجموعه کلیپ‌های «حکایت سر» برش‌هایی پرجاذبه و زیبا از زندگانی شهیدِ بی سر محسن حججی @zandahlm1357
4.mp3
4.08M
📗کتاب صوتی "زندگینامه داستانی شهید رجایی" قسمت 4⃣
تطهیر نفس از نجاستهای هجده گانه و تطهیر نفس به علم و عمل به واسطه این است که چنان که برای نفس به اعتبار بدن نجاسات مختلفه و مطهّرات عشره است از ماء و استحاله و انقلاب و غیره که در کتب فقهاء رضوان اللّه علیهم مفصّلاً مذکور است، نیز از برای نفس به اعتبار جهت روحانیت او نجاسات عشره ای است که روی آنها به حسب علم است و هشت دیگر به حسب عمل، امّا آن دو که از حیث علم است: جهل بسیط و جهل مرکب که اعظم نجاسات معنویه، و أم الخبائث است. و اما آن هشت که به حسب عمل است: جربزه و بلاهت که دو طرف افراط و تفریط قوّه ادراکیه است و اعتدال او حکمت. و دوی دیگر، شره و خمود است، که افراط و تفریط قوّه شهویّه باشد، که نجس معنوی است، و مُطهّر او عفّت است که حد وسط بین افراط و تفریط مذکور باشد. و دوی دیگر، از هشت نجاسات معنویه: تقتیر و تبذیر است که از جمله اخلاق خبیثه مذمومه است، و اعتدال او « سخاوت » است. چنان که هفتم و هشتم از اقسام نجاسات و خبائث معنوی تهوّر و جُبن است، و حدّ وسط بین این دو طرف افراط و تفریط « شجاعت » است که مُطهّر نفس و ممدوح خدا است، کما ورد « إنّ اللّه یحبّ الشجاع و لو بقتل حیة » [۱] . و چنان که مطهّرات بدنی تمام فی الحقیقه راجع به یکی است که آن ازاله نجاست باشد. و باقی دیگر از استحاله و انقلاب و غیره إمارات طهارت اند، هم چنین مطهرات معنویه راجع به مطهّر واحد است که علم توحید باشد، که: « التوحید إسقاط الاضافات » [۲] . و در مُطهّریت علم همین کافی است که کلب نجس العین همین قدر که معلَّم شده، و اثر علم از انسان در او ظهور و بروز نموده به طهارت نزدیک شده، و حکم او با سایر کلاب غیر معلّم تغییر می‌نماید، و آن که با وجودی که در « کلاب هفت صفت حسنه است از قناعت و حراست و شب زنده داری و حقوق نعمت شناسی »، و غیره، که اگر آن صفات در آن انسان باشد از اولیاء اللّه است، مع ذلک شرع مطهّر حکم به نجاست او نموده، به واسطه آن که با این صفات ممدوحه، چون قوه غضبیه به حدّ افراط بر او مستولی است و شیمه او اذیت است حکم به خباثت و نجاست او شده. ایماء به این که این صفت نجس معنوی و واجب الاحتراز است، چنان که نیز حکماء رسیده اند که در گوشت و پاره[ای] از اجزاء خنزیر خواصّ عدیده است برای دفع امراض و اصلاح مصالح حال بنی آدم، با این وجود شرع نیز حکم به نجاست و حرمت گوشت او نموده، برای آن که شهوت بر او مستولی است و گوشت او مولّد شهوت است، و از باب آن که شهوت نجس معنوی و واجب الاجتناب است حکم به نجاست و حرمت گوشت او شده که این صفت ذمیمه در اکل او بروز ننماید، قال العارف: نجاست اندر این عالم چهار است طهارت کردن از وی هم چهار است اول پاکی ست از احداث و انجاس و ارجاس [۱] دوم از معصیت و از شر وسواس سوم پاکی ز اخلاق ذمیمه است که با وی آدمی همچون بهیمه است چهارم پاکی سِرّ است از غیر که اینجا منتهی می‌گرددش سیر [۲] ---------- [۱]: ۱ - کنزالعمال، ج ۱۵، ص ۸۷۶ ؛ سبل الهدی و الرشاد، ج ۱۱، ص ۲۹۸: - و لو بقتل حیة. [۲]: ۲ - بسنجید: مجموعه و مصنّفات کاشانی، ص ۵۸۲ ؛ کشاف اصطلاحات الفنون، ج ۱، ص ۱۷۷ ؛ اشراق هیاکل النور، ص ۲۱۰. [۱]: ۱ - در مصدر: نخستین پاکی از احداث و انجاس. [۲]: ۲ - گلشن راز، شبستری، « سؤال از شرایط شناخت وحدت » (با اختلاف نقل در ابیات). .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
تفسیر آیه بقرات سمان و عجاف در تفسیر آیه إِنِّی أَریٰ سَبْعَ بَقَرٰاتٍ سِمٰانٍ یَأْکُلُهُنَّ سَبْعٌ عِجٰافٌ وَ سَبْعَ سُنْبُلاٰتٍ خُضْرٍ وَ أُخَرَ یٰابِسٰاتٍ [۳]، زمخشری می‌گوید: آیا فرق است در اینکه سمان صفت بقرات باشد نه برای سبع، یا فرقی نیست؟ گوییم اگر سمان صفت بقرات باشد سبع را به نوع بقر سمان تمیز داده ای، نه به جنس بقر سمان و اگر سمان صفت سبع باشد، سبع به جنس بقر تمیز داده شد، نه به نوع آن. نیز ایشان می‌گوید: اخر یابسات، عطف بر سنبلات خضر است که محلاً مجرور است یا نه؟ گوییم: این موجب تواضع می‌شود چرا که در این صورت باید در حکم آخر یابسات قرار گیرد و هر دو باید ممیز سبع باشند. در حالی که لفظ اخر، این معنا را می‌رساند که غیر از سبع باشد. مثلاً اگر بگویی نزد او هفت نفر ایستاده و نشسته هستند، یعنی برخی ایستاده و عده ای نشسته هستند، صحیح است ولی اگر بگویی نزد او هفت نفر ایستاده هستند و بقیه نشسته اند این تدافع را ایجاد می‌کند. چون آخرین غیر آن ایستاده‌ها می‌باشند. مسؤلیت کسی که گردن زیر افسار آورد، پایش می‌لغزد. ---------- [۳]: ۳) - یوسف، ۴۳. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
زمانه ات را بشناس 1.MP3
6.71M
🔰 سلسله سخنرانی های 1 🌀 بازخوانی تحلیل های مهم مقام معظم رهبری 🎬 جلسه 1️⃣ 🎤 با تدریس 👈برای آشنا شدن جوانان انقلابی با تحلیلی های رهبری عزیز، در نشر این فایلها حتی با لینک خودتان، همکاری بفرمایید @zandahlm1357
تأمّلى در زمينۀ فرمانروايان انتخابى اميرالمؤمنين (عليه السّلام) اميرالمؤمنين (عليه السّلام) كسانى را براى تصدّى مقام هاى حكومتى خود تعيين كرد كه به فرمودۀ خود آن حضرت, صاحبان فضيلت بودند و در اثر سياست هاى غلط خلفاى پيشين عقب مانده، و عده اى به ناحق بر آن‌ها پيشى گرفته بودند. با نگاهى به كارگزاران درجۀ يك حضرت امير (عليه السّلام)، مى بينيم جز پسر عموهاى خود, هيچ مهاجرى در ميان آن‌ها نيست و همه از انصار و يمنى‌ها هستند. شايد علت آن، كينه ورزى مهاجران نسبت به اميرالمؤمنين (عليه السّلام) و خيانت هاى پى در پى آن‌ها بود كه در سه نوبت و به مدت ۲۵ سال على (عليه السّلام) از رسيدن به خلافت باز داشته شد و در حقيقت مردم از نعمت رهبرى او محروم گشتند. اميرالمؤمنين (عليه السّلام) در ميان مهاجران فقط به پسر عموهاى خود اعتماد داشت، اما در نهايت آن‌ها هم نسبت به وظيفۀ خود كوتاهى و يا خيانت كردند و از اين راه به اميرالمؤمنين (عليه السّلام) و امام حسن مجتبى (عليه السّلام) ضربه زدند. تشیع ✍️استاد محمد حسین رجبی https://eitaa.com/zandahlm1357
استوانه تبلیغاتی کورش منشور حقوق بشر نیست پل الین بیلیو استاد آشورولوژی دانشگاه تورنتو در مورد منشور کوروش می نویسد : از نظر شکل استوانه کورش یک کتیبه ساختمانی نوشته شده به زبان ادبی استاندارد بابلی است. یافته های اخیر...حاکی از آن است که متن از تیراژ گسترده تری نسبت به بیشتر کتیبه های ساختمانی برخوردار بوده است وممکن است به عنوان رساله تبلیغات سیاسی مورد استفاده قرار گرفته باشد.گزارش شعرگونه نبونید که تعداد زیادی از درونمایه ها را مشترکا با استوانه به کار برده است.مطئنا همان عملکرد را داشته است.ضمنا آدمی باید از پرزنتیسم (پایبندی غیرانتقادی به نگرش های امروزی به ویژه تمایل به تفسیر رویداد های گذشته ازنظر ارزشها و مفاهیم مدرن)اجتناب کند و ماهیت استوانه را به عنوان اولین منشورحقوق بشر غلو و بزرگنمایی نکند همان طور که در گذشته نزدیک برای انگیزه های مختلف سیاسی وفرهنگی انجام شده است.مفاهیم مدرن آزادی از استوانه غایب است که چنین موضوعاتی را در هیچ روش قابل درکی بررسی نمی کند. (صفحه 248 منبع زیر) لینک دانلود کتاب ✴️https://b2n.ir/t28939@zandahlm1357
walker1972.pdf
424.4K
مقاله ایی از کریستوفر واکر، زبان شناس و تاریخدان معروف در مورد منشور کوروش : ▪️جناب در انتهای مقاله خود چنین می نویسد : 🔻The new addition serves to emphasize the essential character of the Cyrus Cylinder as not a general declaration of human rights or religious toleration but simply a building inscription, in the Babylonian and Assyrian tradition, commemorating Cyrus's restoration of the city of Babylon and the worship of Marduk previously neglected by Nabonidus. 🔹این ضمیمه  جدید به کار می آید  تا تأکید کنیم  ماهیت اصلی استوانه کوروش مانند یک اعلامیه عمومی حقوق بشر یا مدارای مذهبی نیست ، بلکه به سادگی یک کتیبه بنایی است ، در سنت بابلی و آشوری ، به یادبود بازسازی  شهر بابل توسط و پرستش که قبلا توسط نبونیدوس نادیده گرفته شد 🔸لازم به ذکر است نویسنده این مقاله کتابی نیز به نام تاریخ خط میخی دارد که نشر ققنوس آن را ترجمه و نشر داده است @zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
كناره گيري و فرار وثوق الدوله همزمان با افزايش تنش ميان آمريكا و انگليس به دنبال توافق نفتي سن رمو ميان انگلستان و فرانسه در آوريل ۱۹۲۰، گسست در اركان كابينه وثوق الدوله آغاز شد. سوم آوريل ۱۹۲۰، كالدول ترميم‌هاي كابينه وثوق را اينچنين گزارش مي‌كند: «تغييراتي كه اخيراً صورت گرفته است شامل وزارت خانه‌هاي جنگ، ماليه و خارجه مي‌شود. اما بايد اضافه كنم رئيس الوزرا، وثوق الدوله، همه چيز را تحت كنترل دارد و شخصاً تمام وزارت خانه‌هاي دولت فعلي ايران را اداره مي‌كند لذا تغييرات اخير در كابينه، تأثير چنداني جز در مورد اشخاصي كه درگير كارها بوده اند، در پي نداشت. » [۱] كالدول جزئيات تغييرات را اينچنين شرح مي‌دهد: چندي پيش شايع شده بود كه روابط وزير ماليه و رئيس الوزرا خدشه دار شده است و وثوق الدوله عليه اين وزير توطئه چيني مي‌كند. اما شواهد حاكي از آن است كه چون وزير ماليه يكي از طرفداران انگليس است، وزيرمختار انگلستان تا چندي پيش بر باقي ماندن او در كابينه پافشاري مي‌كرد. با اين حال چند روز پيش از اين، رئيس الوزرا تهديد كرد چنانچه صارم الدوله، وزير ماليه، از سمت خود كناره گيري نكند، استعفا خواهد داد. در نهايت صارم الدوله از سمت خود استعفا داد... با كناره گيري وزير ماليه، وزير جنگ، سپهداراعظم، نيز كابينه را ترك كرد. اين فرد، همانند وزير ماليه سابق، مدتها در پي تصاحب منصب رياست وزرا بلندپروازي مي‌كرد. با اين حال به نظر مي‌رسد مخالفت افكار عمومي مردم با فعاليت كميسيون نظامي (انگلستان) و دشواري همكاري با اين گروه مستشار خارجي، دليل اصلي استعفاي وزير جنگ بود. كناره گيري وزير پس از به اتمام رسيدن اقدامات اوليه كميسيون نظامي رخ داد و درست در همين زمان مهمترين عضو ايراني اين كميسيون پس از شخص وزير، يعني كلنل فضل الله خان، خودكشي كرد. [۱] كلنل با به جا گذاشتن يادداشتي به تمام وطن پرستان ايراني پيشنهاد كرد از شيوه او پيروي كنند. وزير جديدي به وزارت جنگ منصوب شد، اما در تمام مدت وزارت خود در هيچ يك از جلسات كابينه شركت نكرد و پس از چند هفته او نيز از سمت خود استعفا داد. سپس، شاهزاده سالارلشكر (برادر شاهزاده نصرت الدوله، وزير امور خارجه فعلي) با دشواري بسيار راضي شد تصدي وزارت جنگ را بر عهده گيرد. كناره گيري وزير جنگ و ماليه از دو وزارت خانه اي كه تحت كنترل انگليسي‌ها است، امري صرفاً تصادفي نيست. اخيراً شايع شده است كه وثوق الدوله درصدد كناره گيري است و شاهزاده فرمانفرما، والي فعلي استان فارس، استاني مهم در حاشيه خليج فارس، براي تصدي رياست وزرا به تهران باز خواهد گشت... افرادي كه براي نمايندگي مجلس انتخاب و وارد تهران شده اند، در جلسات غيررسمي كه به صورت هفتگي برگزار مي‌شود شركت مي‌كنند. در اين جلسات نمايندگان براي كار‌هايي كه پس از بازگشايي رسمي مجلس مي‌بايد انجام دهند، آماده مي‌شوند، به خصوص سعي مي‌شود وكلاي جديد با روند و طرز كار نهادِ مجلس آشنا گردند. در واقع از آنجا كه در حال حاضر هيچ مجلسي در كار نيست، در نتيجه قوانين جديدي هم به تصويب نخواهد رسيد. اما كابينه خود را ملزم مي‌داند قوانيني را كه ضروري به نظر مي‌رسد، اعلام كند... ---------- [۱]: گزارش كالدول، شماره ۵۶۳، ۷۵/۰۰۲. ۸۹۱، مورخ۳ آوريل ۱۹۲۰ [۱]: كلنل فضل الله خان آق اولي متولد ۱۳۶۵ كه عضو كميسيون مختلط كميسيون نظامي قرارداد ۱۹۱۹ بود و بنابر نقل مشهور چون با قرارداد ايران و انگليس مخالف بود و از اينكه افسران ايراني زير دست سركردگان نظامي انگليس بودند اقدام به خودكشي كرد. 📚از قاجار تا پهلوی ✍محمد قلی مجد https://eitaa.com/zandahlm1357
🌟💐🌟💐🌟💐 💐🌟💐🌟💐 🌟💐🌟💐 💐🌟💐 🌟💐 💐 💐قسمت بيست و دوم 🌟 🔱داستانهاى_هزار_و_يك_شب_دربار 🔰خاطرات_پروين_غفارى 🔱از برق چشمانش فهمیدم که شاه پشت خط است . با اشاره مرا صدا کرد .گوشی را گرفتم و وقتی که صدای شاه را شنیدم ، گوشی را محکم کوبیدم و ارتباط را قطع کردم . ⚜مادرم نگران به طرفم آمد و گفت: _ این چه حرکتی است پروین با شاه مملکت⁉️ _ مگر میشود اینطور رفتار کرد⁉️ ⚜گفتم: _ او برای من شاه مملکت نیست. یک مرد عیاش است که هستی دختری مثل مرا به باد داده . حالا که حامله شدم میخواهد جنین را سقط کنم تا بتواند به هوس بازی هایش ادامه دهد. من هم با او میجنگم ❗️ تو هم حق دخالت در کار مرا نداری 🔱 مادرم وحشت زده گفت: _ می دانی چه می گويى دختر⁉️ دودمان ما را به باد میدهد ،پدر را خانه نشین می کند و همه ما از گرسنگی خواهیم مرد. ⚜فریاد زدم : _بس کن مادر این تو بودی که مرا همچون یک فاحشه به آغوش و انداختی حالا مرا می ترسانی⁉️ هیچ غلطی نمیتواند بکند من آبرویش را در تمام تهران خواهم برد 🔱مادرم مات و متحیر گفت پروین تو دیوانه شدى ❗️ او چون تورا میخواهد نمی تواند از تو بچه دار شود اگر پای بچه وسط باشد تو دیگر نخواهی توانست در کنار او باشی او هنوز فوزيه را رسما طلاق نداده ❗️ چرا نمی خواهی بفهمی⁉️ تو باید سیاست داشته باشی با دیوانه بازی کاری از پیش نمیرود تو بایستی اکنون که مورد علاقه او هستی بتوانی حفظش کنی با نفوذ در روح و جسم و می توانیم آینده را تضمین کنید و به خواست خودت که ازدواج با اوست برسید❗️ با این وضع دیگر سراغتو نخواهد آمد.... ادامه دارد... ✍ 📔برگرفته از كتاب تا سياهى در دام شاه 🌟💐🌟💐🌟💐🌟💐🌟💐 🌟💐🌟💐🌟💐🌟💐🌟💐 @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💬 دوران پهلوی چگونه تحریف شد؟! 🔻«رضاشاه روحت شاد» چگونه تولید شد؟ پهلوی‌ای که در زمان خودش سلاخترین رژیم جهان بود چگونه تطهیر شد؟! __🌱 @zandahlm1357