eitaa logo
زوار العباس علیه السلام
180 دنبال‌کننده
451 عکس
239 ویدیو
6 فایل
اللهم عجل لولیک الفرج و فرجنا بفرجه
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام رضا علیه السلام فرمودند: مثَلُه مَثَلُ الساعَةِ التی لا یُجَلّیها لِوَقْتِها إلّا هو... لا یأتیکُم إلّا بَغْتَةً ظهور همچون قیامت است که آن را در زمان خاصّ خودش فقط خداوند ظاهر می سازد... جز این نیست که به طور ناگهانی برایتان رخ می دهد. کمال الدین باب۳۵ ، ح۶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
علیهم السلام عَنْ سَیْفِ بْنِ عَمِیرَةَ قَالَ: سَمِعْتُ الْعَبْدَ الصَّالِحَ أَبَا الْحَسَنِ (علیه السلام) یَنْعَی إِلَی رَجُلٍ نَفْسَهُ فَقُلْتُ فِی نَفْسِی وَ إِنَّهُ لَیَعْلَمُ مَتَی یَمُوتُ الرَّجُلُ مِنْ شِیعَتِهِ فَقَالَ شِبْهَ الْمُغْضَبِ یَا إِسْحَاقُ قَدْ کَانَ رُشَیْدٌ الْهَجَرِیُّ یَعْلَمُ عِلْمَ الْمَنَایَا وَ الْبَلَایَا فَالْإِمَامُ أَوْلَی بِذَلِکَ (2). سیف بن عَمیره گفت: از بنده صالح موسی بن جعفر (علیه السلام) شنیدم که به مردی خبر مرگ او را می داد. به خودم گفتم: مگر او می داند آن مرد از شیعه اش کی می میرد؟ پس با حالتی غضب آلود فرمود: ای اسحاق، رُشَیْد هَجَرِیّ علم مرگ ها و مصیبت ها را می دانست پس امام شایسته تر و اولی تر از او به دانستن است. بحارالانوار ج42/ص123/باب 122 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
علیه السلام احمد بن محمد السیاری رضوان الله علیه در کتاب شریف القراءات (ص۱۳۴ ح۵۰۱) از یکی از ائمه معصومین علیهم السلام روایت کرده است: «اولین چیزی که خدا خلق فرمود قلم بود پس به قلم فرمان داد بنویس قلم گفت چه بنویسم؟ خداوند فرمود: بنویس «وَإِنَّهُ فِي أُمِّ الْكِتَابِ لَدَيْنَا لَعَلِيٌّ حَكِيمٌ»؛ همانا او در ام الکتاب نزد ما، علیِ حکیم (علیه السلام) است». .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عَنِ الرِّضَا عَنْ آبَائِهِ (صلوات الله علیهم) عَنِ النَّبِیِّ (صلی اللّٰه علیه و آله) قَالَ: خَلَقَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ مِائَةَ أَلْفِ نَبِیٍّ وَ أَرْبَعَةً وَ عِشْرِینَ أَلْفَ نَبِیٍّ أَنَا أَكْرَمُهُمْ عَلَی اللَّهِ وَ لَا فَخْرَ وَ خَلَقَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ مِائَةَ أَلْفِ وَصِیٍّ وَ أَرْبَعَةً وَ عِشْرِینَ أَلْفَ وَصِیٍّ فَعَلِیٌّ أَكْرَمُهُمْ عَلَی اللَّهِ وَ أَفْضَلُهُمْ از امام رضا از پدرانش (صلوات الله علیهم) نقل شده پیامبر (صَلی الله علیهِ و آله) فرمود: خدای عزّ و جل یکصد و بیست و چهار هزار پیامبر آفرید و من نزد خدا از همه آنها گرامی تر هستم و این را از باب فخرفروشی نمی گویم، و خدای عزّ و جل یکصد و بیست و چهار هزار وصی آفرید که علی (صلوات الله علیه) نزد خداوند گرامی ترین و با فضیلت ترین آنهاست. بحار الأنوار جلد 38 حدیث 4
صلوات الله علیهم عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ صلوات الله علیه قَالَ: إِنَّمَا أُمِرَ النَّاسُ أَنْ يَأْتُوا هَذِهِ الْأَحْجَارَ فَيَطُوفُوا بِهَا ثُمَّ يَأْتُونَا فَيُخْبِرُونَا بِوَلَايَتِهِمْ وَ يَعْرِضُوا عَلَيْنَا نَصْرَهُمْ. امام باقر صلوات الله علیه: همانا مردم مأمور شده اند كه نزد اين سنگ‌ها [ى خانه خدا] آمده، گِرد آنها طواف كنند سپس پيش ما بيايند و ولايتشان را به ما خبر دهند و نصرت و يارى خود را به ما عرضه بدارند. الكافي- ط الاسلامية جلد 4 صفحه 549 بَابُ إِتْبَاعِ الْحَجِّ بِالزِّيَارَةِ حدیث 1
وفي رواية: فقام رجل فقال: يا رسول اللّه، وهل يبغض عليا أحد؟ قال: نعم، القعود عن نصرته بغض. و در روایتی است که: شخصی بلند شد و گفت یا رسول الله مگر کسی هست بغض علی (علیه السلام) را داشته باشد ؟؟ حضرت فرمودند: بله! نشستن از نصرت و یاری او ، بغض ایشان است. مناقب آل ابی طالب (ابن شهر آشوب) ج ۳ ص۱۶ .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‏۹۶ درصد الماس،۹۰درصد کروم، ۸۵ درصد پلاتین،۵۰ درصد کبالت، ۵۵ درصد منگنز، ۴۰ درصد بوکسیت، ۱۳ درصد مس، ۵۰ درصد فسفات،۶۵ درصد طلا و ۳۰ درصد توریوم و اورانیوم جهـان به صورت طبیعی در قاره .....ذخیره شدن. بنظر شما معادن فوق در کدام قاره وجود دارد؟؟؟
اسعد الله ایامکم ۲۴ ذی الحجه سالروز واقعه مباهله که عظمت و ابهت رسولخدا و امیرالمومنین و حضرت زهرا و حسنین علیهم السلام بر مسیحی های بنی نجران آشکار شدو آیه ی انفسنا و انفسکم نازل شد و روز خاتم بخشی مولایمان امیرالمومنین صلوات الله علیه که در رکوع به فقیر انگشتر خویش را مرحمت فرمود و آیه انما ولیکم الله نازل شد و سالروز نزول سوره ی مبارکه انسان (هل اتی) در شان اهلبیت علیهم السلام بر تمامی شیعیان و محبین تبریک و تهنیت باد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
از امام صادق(علیه السلام) روایت شده که وزن حلقه انگشتری که حضرت علی (علیه السلام) به فقیر داد، چهار مثقال و وزن نگین آن پنج مثقال و جنس آن نگین، یاقوت سرخ بوده و بهای آن با مالیات شام (۳۰۰ بار شتر نقره و ۴ بار شتر طلا) برابری می‌کرده است. این انگشتر برای مروان بن طوق بود که در جنگ به دست حضرت (امیرالمومنین) علی (علیه السلام) کشته شد. حضرت علی انگشتر آن را به عنوان غنیمت جنگی نزد پیامبر (صلی الله علیه و اله) برد. پیامبر نیز آن را به او هدیه داد. البرهان، ۱۳۷۴ش، ج۲، ص۳۲۶-۳۲۷؛ مستدرک الوسائل، ۱۴۰۸ق، ج۷، ص۲۵۹-۲۶۰ .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در روز ۲۴ ذی الحجه خداوند متعال ، مولای ما امیرالمومنین صلوات الله علیه رو نفس نفیس حضرت رسول صلی الله علیه و آله معرفی فرمود. آیه ۶۱ سوره آل عمران بزرگترین فضیلت قرآنی امیرالمومنین علی صلوات الله علیه است. این عید بر کام تک تک شما گوارا اسعد الله ایامکم .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
گاهی "بدخُلقی" و یا "اختلال روحی" ربطی به سِحر و ندارد، بلکه انسان در اثر ترک برخی مواد غذایی مبتلا به موارد مذکور می‌گردد. در آموزه‌های دینی، اهمیت به خوراک و تأمین قوای بدن بسیار پررنگ است که در این‌باره روایات زیادی وجود دارد. مکتب تشیع با و رياضات جسمی و بشدت مخالف است، اما مکتب صوفیه بشدت چله‌نشینی و رياضات جسمی را تأیید و ترویج می‌کند. یکی از موارد اختلافی بین شیعه و صوفیه بحث اهمیت به "خوردن گوشت" است. طبق روایات ما‌: "هرکس چهل روز گوشت نخورد، بد اخلاق می‌شود و باید در گوشش اذان گفت." و این مهم تا بدان جا تأکید شده که فرمودند: "هرکس نتوانست تا چهل روز گوشت تهیه کند، قرض کند و گوشت بخرد، خداوند متعال قرض او را ادا می‌کند." (الکافی، ط_الاسلامیه، ج ۶ ص ٣٠٩) اما در صوفیه، برای رسیدن به برخی اهداف و قدرت‌های ، نه تنها یک چله، بلکه باید چندین چله متوالی خوردن گوشت را ترک کرد. (و ترک مواردی دیگر مثل جماع و لبنیات و میوه و ... که فعلا بحث ما روی ترک گوشت است.‌) آنان می‌دانند که انسان با ترک گوشت چه عذابی را متحمل می‌شود، لذا معتقدند با نخوردن گوشت که مبارزه‌ای سخت با نفس است، روح قوی می‌گردد. همین‌جاست که آنان شرع و عقل را زیرپای نهادند، و در دام شیطان گرفتار آمدند. کجای دین ما دستور آمده که جسم خود را از حلال‌ترین و قوی‌ترین خوراک‌ها به بهانه سیر و سلوک و زهد و ریاضت، محروم کنیم؟ بلکه ریاضت در مکتب تشیع، در واقع همان پرهیز از حرام، و انجام دستورات الهی است، نه نهی از حلال، و انجام أعمال خلاف سنت و عقل! آیا اهل بیت علیهم السلام که اعقل و اعلم و أفضل در عوالم وجودند، معاذالله به اندازه صوفیان آگاه نبودند؟! که این‌همه تأکید بر خوردن گوشت می‌فرمودند و خود نیز استفاده می‌کردند و گاهی دستور می‌دادند که گوشت را "کباب" کنید تا بدن قوی گردد. (الکافی، ط_الاسلامیه، ج ۶ ص ٣١٨)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حكم تبرّك جستن و بوسيدن و كشيدنِ دست بر منبرها و درب‌های مساجد و حسينيه‌ای كه به نام اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام است چيست؟ آیت الله صافی گلپایگانی رحمه الله: اين اعمال، براى اظهار علاقه و محبّت است. بوسيدن منبر نسبت به منبر رسول اكرم صلى الله عليه و آله كه بالخصوص در آداب زيارت آن بزرگوار وارد شده و در غير آن هم، چون منبر جاى رسول خدا و ائمه عليهم السلام و مقام ارشاد و بيان اصول و فروع دين است، بوسيدن آن مستحسن است، و درب مسجد به جهت انتساب آن به خداوند و درب حسينيه براى انتساب به حضرت سيدالشهداء عليه السلام است؛ و دليل اين امور، فطرت شخص مؤمن و معتقد است. شما، طفل خود را مى بوسيد و ممكن است اگر فرزند شما از شما دور شده باشد، لباس و اشياء متعلّق به او را ببوسيد. دليلش چيست؟ آيا اين عمل احتياج به آيه و روايت دارد، يا يك امر طبيعى است؟ مورد سؤال نيز چنان كه شرح داده شد چنين است. معارف دین، ج ٣ ص ١٠٧ .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام صادق علیه السلام فرمودند: كربلا را زيارت كنيد! و آن را ترک نكنيد؛ زيرا اين سرزمين بهترین فرزندان پیامبران را در آغوش خویش گرفته است. بِهَذَا اَلْإِسْنَادِ عَنْ عَلِيِّ بْنِ حَارِثٍ عَنِ اَلْفَضْلِ بْنِ يَحْيَى عَنْ أَبِيهِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ: زُورُوا كَرْبَلاَءَ وَ لاَ تَقْطَعُوهُ فَإِنَّ خَيْرَ أَوْلاَدِ اَلْأَنْبِيَاءِ ضُمِّنَتْهُ. کامل الزيارات، ج ۱، ص ۲۶۹ .
علیهم السلام عَنْ مُحَمَّدِ‌بْنِ‌الْحَنَفِیَّهًِْ عَنِ الْحَسَنِ‌بْنِ‌عَلِیٍّ (علیه السلام) قَال کُلُّ مَا فِی کِتَابِ اللَّهِ عَزَّوَجَلَّ إِنَّ الْأَبْرارَ فَوَ اللَّهِ مَا أَرَادَ بِهِ إِلَّا عَلِیَّ‌بْنَ‌أَبِی‌طَالِبٍ (علیه السلام) وَ فَاطِمَهًَْ (سلام الله علیها) وَ أَنَا وَ الْحُسَیْنَ (علیه السلام) لِأَنَّا نَحْنُ أَبْرَارٌ بِآبَائِنَا وَ أُمَّهَاتِنَا وَ قُلُوبُنَا عَلَتْ بِالطَّاعَاتِ وَ الْبِرِّ وَ تَبَرَّأَتْ مِنَ الدُّنْیَا وَ حُبِّهَا وَ أَطَعْنَا اللَّهَ فِی جَمِیعِ فَرَائِضِهِ وَ آمَنَّا بِوَحْدَانِیَّتِهِ وَ صَدَّقْنَا بِرَسُولِهِ. امام حسن صلوات الله علیه : هرچه در قرآن مجید لفظ إِنَّ الْأَبْرارَ هست به خدا سوگند! جز علیّ‌بن‌ابی‌طالب و فاطمه و من و حسین (علیهم السلام) کسی دیگری را منظور نکرده‌اند. زیرا ما پاکان و نیکان از نظر پدرها و مادرانیم و دل‌های ما شیفته‌ی اطاعت خدا و نیکوکاری است و از دنیا و علاقه به آن بیزار است و در تمام فرایض و واجبات خدا را اطاعت نموده‌ایم و به یکتایی او ایمان داریم و پیامبرش را تصدیق نموده‌ایم. بحارالأنوار، ج۲۴، ص۳ .
رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله فرمود: هركس پس از من امامت على را انكار كند،مانند كسى است كه در دوران حيات من،پيامبرى‌ام را انكار مى‌كند و هركس چنين كند،ربوبيت حق را انكار كرده است. عنْ عَبْدِ اَللَّهِ بْنِ عَبَّاسٍ قَالَ قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ : مَنْ أَنْكَرَ إِمَامَةَ عَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ بَعْدِي كَانَ كَمَنْ أَنْكَرَ نُبُوَّتِي فِي حَيَاتِي وَ مَنْ أَنْكَرَ نُبُوَّتِي كَانَ كَمَنْ أَنْكَرَ رُبُوبِيَّةَ رَبِّهِ عَزَّ وَ جَلَّ. الأمالی (للصدوق) ج1ص656 .