eitaa logo
زوار العباس علیه السلام
179 دنبال‌کننده
454 عکس
240 ویدیو
6 فایل
اللهم عجل لولیک الفرج و فرجنا بفرجه
مشاهده در ایتا
دانلود
المومنین علیه السلام شیخ معتمد و عالم بزرگ شیعه، جناب شاذان بن جبرائیل قمی رضوان الله علیه روایت کرده است: وَ قَدْ رُوِيَ عَنِ النَّبِيِ‌ (صلی الله علیه و آله) أَنَّهُ قَالَ لِعَلِيٍّ (علیه السلام) سَبْعَةَ عَشَرَ اسْماً فَقَالَ ابْنُ عَبَّاسٍ أَخْبِرْنَا مَا هِيَ يَا رَسُولَ اللَّهِ فَقَالَ اسْمُهُ عِنْدَ الْعَرَبِ عَلِيٌّ وَ عِنْدَ أُمِّهِ حَيْدَرَةُ وَ فِي التَّوْرَاةِ إِلْيَا وَ فِي الْإِنْجِيلِ بريا وَ فِي الزَّبُورِ قريا وَ عِنْدَ الرُّومِ بظرسيا وَ عِنْدَ الْفُرْسِ نَيْرُوزُ وَ عِنْدَ الْعَجَمِ شميا وَ عِنْدَ الدَّيْلَمِ فريقيا وَ عِنْدَ الكرور شيعيا وَ عِنْدَ الزِّنْجِ حيم وَ عِنْدَ الْحَبَشَةِ تَبِيرُ وَ عِنْدَ التُّرْكِ حميرا وَ عِنْدَ الْأَرْمَنِ كِرْكِرُ وَ عِنْدَ الْمُؤْمِنِينَ السَّحَابُ وَ عِنْدَ الْكَافِرِينَ الْمَوْتُ الْأَحْمَرُ وَ عِنْدَ الْمُسْلِمِينَ وَعْدٌ وَ عِنْدَ الْمُنَافِقِينَ وَعِيدٌ وَ عِنْدِي طَاهِرٌ مُطَهَّرٌ وَ هُوَ جَنْبُ اللَّهِ وَ نَفْسُ اللَّهِ وَ يَمِينُ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ قَوْلُهُ‌ وَ يُحَذِّرُكُمُ اللَّهُ نَفْسَهُ‌ وَ قَوْلُهُ‌ بَلْ يَداهُ مَبْسُوطَتانِ يُنْفِقُ كَيْفَ يَشاء. از رسول خدا صلى الله عليه و آله روایت شده است که فرمودند: برای علی علیه السلام هفده اسم است؛ پس ابن عباس گفت: یا رسول الله! به ما خبر بده که آن اسامی چه هستند؟ پس آن حضرت فرمودند: اسم او نزد عرب علی و نزد مادرش حیدره و در تورات الیا و در انجیل بریا و در زبور قریا و نزد روم بظرسیا و نزد فارس نوروز و نزد عجم شمیا و نزد دیلم فریقیا و نزد کرور شیعیا و نزد زنج حیم و نزد حبشه تبیر و نزد ترک حمیرا و نزد ارمن کرکر و نزد مومنین سحاب و نزد کافرین مرگ سرخ و نزد مسلمین وعد و نزد منافقین وعید و نزد من طاهر مطهر است و اوست جنب خدا و نفس خدا و سمت راست خدای عز و جل [سپس پیامبر خدا صلى الله عليه و آله به این دو آیه از قرآن استشهاد کرد] و کلام خداوند: خداوند شما را از خود بیم می‌دهد (سوره آل عمران، آیه ۲۸) و کلام دیگر او: بلکه هر دو دست او گشاده است، هر گونه بخواهد می‌بخشد. (سوره مائده، آیه ۶۴) الفضائل، تالیف شاذان بن جبرائیل قمی، صفحه ۱۷۵، چاپ منشورات مکتبة العرفان طبق این حدیث شریف، نوروز نام امیر المومنین علیه السلام بوده و آیین مغان (= ماگوس = مجوس) مانند دیگر آیین‌های آسمانی بشارت وصی پیامبر آخر الزمان صلی الله علیه و آله را داده و با توجه به تقارن نوروز با غدیر و هم خلافت ظاهری امیر المومنین علیه السلام اثبات می‌شود ایرانیان از دوران باستان تاکنون خواسته و ناخواسته ولایت امیر المومنین علیه السلام را جشن گرفته‌اند. .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صلوات الله علیک یا اباالحسن جان چه سال پر برکتی باشه سال ۱۴۰۲ سالی که با لحظات آغازینش در کنار ضریح شاهنشاه عالمین حضرت امیرالمومنین صلوات الله علیه ، بیادت باشن. ممنونتم زائر ، خیر ببینی.
9.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
لحظه آغاز سال نو ۱۴۰۲ در بین الحرمین صلوات الله علیک یا مولانا الشهید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
رسول خدا صلّی‌الله‌علیه‌وآله فرمودند: «شيطان تا وقتی كه شخص مؤمن مراقب نمازهای پنجگانه‌اش باشد، نسبت به او در ترس و هراس است؛ امّا همين كه آنها را ضايع كرد و در انجام نمازهایش کاهل و بی‌اعتنا شد، نسبت به او جرأت پیدا می‌کند و او را به دامن گناهان بزرگ می‌افكند.» كافی، ج۳، ص۲۶۹
عَن النَّبِیِّ صَلَّی اللهُ عَلَیْه وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ أنّه قالَ ؛ سَیَأْتِی زَمَانٌ عَلَی أُمَّتِی لَا یَعْرِفُونَ الْعُلَمَاءَ إِلَّا بِثَوْبٍ حَسَنٍ ، وَ لَا یَعْرِفُونَ الْقُرْآنَ إِلَّا بِصَوْتٍ حَسَنٍ ، وَ لَا یَعْبُدُونَ اللهَ إِلَّا فِی شَهْرِ رَمَضَانَ ، فَإِذَا کَانَ کَذَلِکَ سَلَّطَ اللهَ عَلَیْهِمْ سُلْطَاناً لَا عِلْمَ لَهُ وَ لَا حِلْمَ لَهُ وَ لَا رَحْمَ لَهُ. خاتم الأنبياء صَلَّی اللهُ عَلَیْه وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ فرمود ؛ زمانی بر امّت من خواهد آمد که نمی شناسند علماء را مگر به لباس نیکو (ملاک عالم بودن در نزد آنان ، لباس گرانبها ، و زبان چرب و نرم ، و وضع مالیِ خوب ، خواهد شد ، و از عالم واقعی دوری میکنند) ، و نمی شناسند قرآن را مگر به صدای نیکو ( کسی عمل به قرآن نمیکند و فقط به خواندن قرآن با صدای خوش بسنده میکنند ) ، و عبادت نمیکنند خداوند تبارک و تعالی را مگر در ماه رمضان. در این هنگام ، مسلّط میکند خدا بر آنان ، سلطانی را که نه علم دارد ، و نه حلم ، و نه رَحْم. بحارالأنوار ۲۲ / ۴۵۲ .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عبد اللَّه بن سنان گويد: خدمت امام صادق (صلوات الله علیه) بودم و شنيدم كه مردى از همدان به آن حضرت مى‌گفت: اين عامّه (عمری ها لعنهم الله) ما را مورد عيبجوئى و سرزنش قرار مى‌دهند و به ما مى‌گويند: شما مى پنداريد كه ندا كننده اى از آسمان به نام صاحب اين امر آواز خواهد داد، آن حضرت كه در اين هنگام تكيه داده بود خشمگين شد و به حالت نشسته در آمده، سپس فرمود: آن را از من روايت نكنيد بلكه از پدرم روايت كنيد و اشكالى بر شما در آن نيست، من گواهى مى‌دهم كه خود شنيدم از پدرم ( امام باقر صلوات الله علیه) مى‌فرمود: به‌ خدا سوگند كه اين موضوع در كتاب خداى عزّ و جلّ كاملا روشن است آنجا كه مى‌فرمايد: إِن نَّشَأْ نُنَزِّلْ عَلَيْهِم مِّنَ السَّمَاءِ آيَةً فَظَلَّتْ أَعْنَاقُهُمْ لَهَا خَاضِعِينَ ‎﴿شعراء ٤﴾ «اگر بخواهيم نشانه اى از آسمان بر ايشان فرو فرستيم كه گردنهاى ايشان براى آن خاضع و ذليل گردد» پس در آن هنگام هيچ كس در زمين به جاى نماند مگر آنكه در برابر آن خضوع كند و گردن خود فرود آورد، و چون مردم روى زمين آن صدا را بشنوند كه از آسمان ندا مى‌دهد «آگاه باشيد كه حقّ در جانب علىّ بن ابى طالب [صلوات الله علیه] و پيروان اوست» پس همه ايمان آورند. آن حضرت فرمود: و چون فردا شود ابليس در فضا بالا رود تا از ديده زمينيان پوشيده گردد سپس آواز سر دهد «بدانيد كه حقّ در عثمان بن عفّان و پيروان اوست كه او مظلومانه كشته شد پس خونخواهى كنيد» آن حضرت فرمود: پس خداوند آنان را كه ايمان دارند به گفتار ثابت بر حقّ پايدار مى‌دارد و آن همان نداى نخستين است، ولى آنان كه در دلهايشان بيمارى است در آن هنگام دچار ترديد مى‌شوند، و بيمارى به خدا سوگند دشمنى با ماست كه در آن زمان از ما بيزارى جويند و ما را ناسزا گويند و گويند: كه ندا دهنده نخستين سحرى از سحرهاى اين خاندان است، آنگاه امام صادق (صلوات الله علیه) اين فرمايش خداى عزّ و جلّ را تلاوت فرمود:‏ وَإِن يَرَوْا آيَةً يُعْرِضُوا وَيَقُولُوا سِحْرٌ مُّسْتَمِرٌّ ‎﴿قمر ٢﴾ «و اگر نشانه اى را ببينند روى گردانند و گويند سحر سابقه دارى است» الغيبة للنعماني صفحه 260 باب 14 حدیث 19 بحار الأنوار - ط دارالاحیاء التراث جلد 52 صفحه 292 تفسیر البرهان جلد 4 صفحه 166
عَنْ أَبِي بَصِيرٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ (صلوات الله علیه) قَالَ قَالَ لَهُ رَجُلٌ إِنِّي ضَعِيفُ الْعَمَلِ قَلِيلُ الصَّلَاةِ قَلِيلُ الصَّوْمِ وَ لَكِنْ أَرْجُو أَنْ لَا آكُلَ إِلَّا حَلَالًا وَ لَا أَنْكَحَ إِلَّا حَلَالًا فَقَالَ وَ أَيُّ جِهَادٍ أَفْضَلُ مِنْ عِفَّةِ بَطْنٍ وَ فَرْجٍ ابی بصیر، از حضرت باقر (صلوات الله علیه) نقل می‌کند که شخصی خدمت ایشان عرضه داشت: من شخصی با عمل ضعیف، نماز کم، روزه کم هستم ولی امید دارم (این تصمیم را دارم) که به جز حلال (غذایی) نخورم و جز حلال، ازدواج نکنم. پس (حضرت امام باقر صلوات الله علیه) فرمود: کدام جهادی برتر است از عفت شکم (حلال خوردن) و عفت فرج (پاکدامنی) است. الكافي- ط الاسلامية جلد 2 صفحه 79 بَابُ الْعِفَّةِ حدیث 4
در شب اول ماه مبارک رمضان از زيارت امام حسین علیه السلام غافل مشوید که در روایات شریف سفارش شده است. زاد المعاد علامه مجلسی ص ٨٠ .