eitaa logo
زوار العباس علیه السلام
180 دنبال‌کننده
451 عکس
239 ویدیو
6 فایل
اللهم عجل لولیک الفرج و فرجنا بفرجه
مشاهده در ایتا
دانلود
عنْ إِبْرَاهِيمَ الْكَرْخِيِّ قَالَ: قُلْتُ لِلصَّادِقِ (علیه السلام) إِنَّ رَجُلًا رَأَى رَبَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ فِي مَنَامِهِ فَمَا يَكُونُ ذَلِكَ فَقَالَ ذَلِكَ رَجُلٌ لَا دِينَ لَهُ إِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى لَا يُرَى فِي الْيَقَظَةِ وَ لَا فِي الْمَنَامِ وَ لَا فِي الدُّنْيَا وَ لَا فِي الْآخِرَةِ. ابراهیم کرخی نقل می کند که به امام صادق علیه السلام گفتم: همانا مردی  پروردگارش را در خواب می بیند، این چه تعبیری دارد؟ حضرت فرمود: این مرد دین ندارد، چون خداوند متعال در بیداری ودر خواب و در دنیا و در آخرت دیده نمی شود. روضة الواعظين ص 34 بحار الأنوار ج ‏4 ص 32 الأمالي(صدوق) ص 708 ها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
وَ قَالَ (عليه السلام): أَلَا وَ إِنَّ مِنَ الْبَلَاءِ الْفَاقَةَ، وَ أَشَدُّ مِنَ الْفَاقَةِ مَرَضُ الْبَدَنِ، وَ أَشَدُّ مِنْ مَرَضِ الْبَدَنِ مَرَضُ الْقَلْبِ؛ أَلَا وَ إِنَّ مِنْ صِحَّةِ الْبَدَنِ تَقْوَى الْقَلْبِ. امیرالمومنین صلوات الله علیه: بدانيد از جمله بلاها تهيدستى، و سخت تر از تهیدستی بيمارى جسم، و سخت تر از بيمارى جسم ، بيمارى قلب است. و بدانيد كه همانا عامل تندرستى تن، تقواى دل است. نهج البلاغه حکمت 388 .
[بصائر الدرجات] أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنِ ابْنِ مَحْبُوبٍ عَنْ جَمِیلِ بْنِ صَالِحٍ عَنْ أَبِی عُبَیْدَةَ الْحَذَّاءِ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ علیه السلام قَالَ سَمِعْتُهُ یَقُولُ أَمَا وَ اللَّهِ إِنَّ أَحَبَّ أَصْحَابِی إِلَیَّ أَوْرَعُهُمْ وَ أَفْقَهُهُمْ وَ أَكْتَمُهُمْ لِحَدِیثِنَا وَ إِنَّ أَسْوَأَهُمْ عِنْدِی حَالًا وَ أَمْقَتَهُمْ إِلَیَّ الَّذِی إِذَا سَمِعَ الْحَدِیثَ یُنْسَبُ إِلَیْنَا وَ یُرْوَی عَنَّا فَلَمْ یَعْقِلْهُ وَ لَمْ یَقْبَلْهُ قَلْبُهُ اشْمَأَزَّ مِنْهُ وَ جَحَدَهُ وَ كَفَّرَ بِمَنْ دَانَ بِهِ وَ هُوَ لَا یَدْرِی لَعَلَّ الْحَدِیثَ مِنْ عِنْدِنَا خَرَجَ وَ إِلَیْنَا أُسْنِدَ فَیَكُونُ بِذَلِكَ خَارِجاً مِنْ وَلَایَتِنَا. أبو عبیده حذاء می‌گوید: از امام باقر علیه السلام شنیدم که فرمودند: بدان محبوب‌ترین أصحاب من نزد من با ورع ترین آنها، داناترین و با کتمان ترین آنها نسبت به أحادیث ما است، و همانا بدحال ترین یاران من نزد من و مبغوض ترین آنها کسی است که حدیثی را که منسوب به ماست و از ما روایت شده را بشنود در آن تعقل نکرده، و قلبش آن را نپذیرد و آن را انکار کند و به افرادی که آن روایت را بپذیرند کفر ورزد، درحالی که او نمیداند شاید در واقع آن حدیث از ما صادر شده و منسوب به ما باشد و او به خاطر این إنکارش از ولایت ما بیرون رود. بحارالأنوار ٫ جلد 2 ٫ صفحه 186 لطفا چند باره حدیث☝☝☝ را مطالعه و در آن تعمق کنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
# اطاعت خبیث امام مجتبی علیه‌السلام در روز هدنه (آتش بس) به معاویه ( ملعون) فرمود: به خدا قسم می‌خورم، قسمی سخت و محکم! اگر مردم به حرف خدا و رسولش گوش می‌دادند، (و با پدرم بیعت می‌کردند) آسمان، بارانش را و زمین، برکاتش را نثارشان می‌کرد، حتّی دو نفر هم در این امّت به اختلاف نمی‌خوردند، و همه تا قیامت از طراوت و سرسبزی دنیا برخوردار می‌شدند (و خوش و خرم زندگی می‌کردند). وَ لَكِنْ أُقْسِمُ بِاللَّهِ قَسَماً تَالِياً، لَوْ أَنَّ النَّاسَ سَمِعُوا قَوْلَ اللَّهِ (عَزَّ وَ جَلَّ) وَ رَسُولِهِ، لَأَعْطَتْهُمُ السَّمَاءُ قَطْرَهَا، وَ الْأَرْضُ بَرَكَتَهَا، وَ لَمَا اخْتَلَفَ فِي هَذِهِ الْأُمَّةِ سَيْفَانِ، وَ لَأَكَلُوهَا خَضْرَاءَ خَضِرَةً إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ، الامالی شیخ طوسی، ص۵۶۶.
عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ علیه السلام قَالَ: النِّسَاءُ یُحْبِبْنَ أَنْ یَرَیْنَ الرِّجَالَ فِی مِثْلِ مَا یُحِبُّ الرِّجَالُ أَنْ یری [یَرَوْا] فِیهِ النِّسَاءَ مِنَ الزِّینَةِ. امام باقر صلوات الله علیه: زنان دوست دارند مردان را در زینتی بینند که مردان خواهند زنان را در آن بینند. مكارم الاخلاق (طبرسی) صفحه 80 بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار جلد 73 صفحه 101 لطفا در این حدیث☝ دقت کنید ، چون بعضی از مردان بمحض ازدواج ، دیگه به ظاهر و لباسشون اهمیت نمیدن و متاسفانه به فکر نیازهای دیداری همسرشون نیستن. بزرگوارن ناگفته نمانه که گاها دیده میشه ، بعضی اقایون زیر ابرو درمیارن ، یا ریش میتراشن و ... ، این گونه مطالب هیچ ربطی به حدیث فوق نداشته و فقها این حرکات را حرام میدانند. وللکلام بقیه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
علیه السلام [إِرْشَادُ الْقُلُوبِ] وَ رُوِیَ أَنَّ دَاوُدَ علیه السلام خَرَجَ مُصْحِراً مُنْفَرِداً فَأَوْحَی اللَّهُ إِلَیْهِ یَا دَاوُدُ مَا لِی أَرَاكَ وَحْدَانِیّاً فَقَالَ إِلَهِی اشْتَدَّ الشَّوْقُ مِنِّی إِلَی لِقَائِكَ وَ حَالَ بَیْنِی وَ بَیْنَكَ خَلْقُكَ فَأَوْحَی اللَّهُ إِلَیْهِ ارْجِعْ إِلَیْهِمْ فَإِنَّكَ إِنْ تَأْتِنِی بِعَبْدٍ آبِقٍ أُثْبِتْكَ فِی اللَّوْحِ حَمِیداً [جمیلا]. روایت شده که حضرت داوود علیه السلام به تنهایی راهی بیابان شد، پس خدا به او وحی فرمود: ای داوود، چه شده که تو را تنها می‌بینم ؟؟ داوود گفت: خداوندا، شوق و رغبت من به دیدار تو شدت گرفته و مخلوقات ات بین من و تو حائل هستند، پس خداوند به او وحی فرمود: به سوی آنان بازگرد که اگر بنده ای فراری را به من بازگردانی، اسم تو را در لوح به صورتی ستوده شده و زیبا ثبت می‌گردانم. بحارالأنوار ٫ جلد 14 ٫ صفحه 40
صلوات الله علیه لعنت الله علیهما : چرا امیرالمومنین علی صلوات الله و سلامه علیه بعد از غصب خلافت توسط ابوبکر و عمر لعنت الله علیهما با آنان نجنگید؟؟ : با توجّه به روایات، علّت این مسئله سه مورد بود: الف) ایشان يار و لشکری نداشت، به جز تعدادی انگشت‌شمار ب) برخی ودائع مؤمنین، در صلب کفّار و منافقین بود، که اگر این افراد در جنگ‌ها کشته می‌شدند، ای ودایع إلهی از بین می‌رفت ج) خوف امیرالمؤمنین علیه السّلام از إرتداد مردم، و بازگشت آنان‌ از اسلام ظاهری و قلبی. علّامه مجلسی رحمه الله، در کتاب شریف بحارالانوار حدود ۶٠ روایت برای این بحث آورده: ج ٢٩ ص ۴١٧ . ها
علیه السلام امام جواد علیه السلام به نقل از پدران بزرگوارش فرمود: سلمان ابوذر را به خانه اش دعوت کرد و دو قرص نان بر سفره جلوی او گذاشت. ابوذر دو قرص نان را برداشت و به زیر و رو کردن آن پرداخت. سلمان به ابوذر گفت: چرا دو قرص نان را زیر و رو می‌کنی؟ ابوذر گفت: ترسیدم که کاملاً پخته نشده باشد. سلمان به شدت خشمگین شد و گفت: چه چیزی تو را به این جرأت و جسارت واداشته است. به خدا سوگند آب زیر عرش در این نان موثر بوده، فرشتگان برای آن، باد را به حرکت درآورده و باد ابر را جابه جا نموده و ابر بر زمین باران ریخته و رعد و برق و ملائکه فعالیت کرده تا آن را در جای خود قرار داده اند و زمین و چوب و آهن و چارپایان و آتش و هیزم و نمک و آنچه که قابل شمردن نیست در کار بوده است (تا این قرص نان سر این سفره قرار گرفته) چگونه می‌توانی به شکر این همه نعمت برخیزی؟ ابوذر گفت: به پیشگاه خدا توبه می‌کنم و از آنچه پیش آمده طلب مغفرت می‌کنم و از اینکه باعث ناراحتی تو شدم از تو پوزش می‌خواهم. حضرت فرمود: روزی سلمان ابوذر را به مهمانی دعوت کرد. تکه نانی خشک را از کیسه چرمی بیرون آورد و با آب کوزه به آن تکه نان، رطوبت داد (تا نرم شود) ابوذر گفت: اگر در کنار این نان نمکی بود چه قدر این نان بهتر می‌شد. سلمان از جای برخاست و از خانه بیرون رفت و کوزه اش را در برابر مقداری نمک به گرو گذاشت و به نزد ابوذر بازگشت تا نان را با نمک بخورد. ابوذر نمک را به نان می‌پاشید و می‌خورد و می‌گفت: خدا را شکر و سپاس که این قناعت را نصیب ما فرمود: سلمان گفت: اگر قناعتی در کار بود کوزه ما به گرو نمی رفت. عیون أخبار الرضا علیه السلام، ص ۲۱۵ و ۲۱۶ أمالی الصدوق،ص ۲۶۵ و ۲۶۶ بحارالانوار، ج۲۲،ص۳۲۰،ح۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
این روزها زیاد بگوئید ؛ السَّلامُ عَلَیْکَ یا أميرَالْمُؤْمِنين این روزها کسی در مدینه سلامش نمیکند ، مولای عوالم ، سلام میکند ، جوابش نمیدهند ..... داغ پَیَمبر کمرم را شکست مرگ تو رکن دگرم را شکست
به این میگن جامعه شیعی؟؟؟؟ یعنی همه ی سگ بازها ، سنی هستند؟؟؟ ببینید کار ورود سگ توی خونه ها به کجا رسیده ، که میان قیمت اصلاح موی سگ رو هم مشخص میکنن. یادمون نره ، یزید خبیث ، سگ باز بوده ، سگ بازی در شان یک شیعه ۱۲ امامی نیست. سگ بازی در شان یک محب اهلبیت علیهم السلام نیست. سگ و خوک ، نجس العین هستند و هیچ وقت و تحت هیچ شرایطی پاک نمیشن. با نگهداشتن سگ توی خونه ، ملائکه به اون خونه وارد نمیشن. بخاطر خدا ، به خودمون و بچه هامون رحم کنیم.
؟ ؟ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عُبَیْدٍ عَنْ أَبِی الْحَسَنِ الثَّالِثِ علیه السلام قَالَ: سَمِعْتُهُ بِسُرَّمَنْ رَأَی یَقُولُ الْغَوْغَاءُ قَتَلَةُ الْأَنْبِیَاءِ وَ الْعَامَّةُ اسْمٌ مُشْتَقٌّ مِنَ الْعَمَی مَا رَضِیَ اللَّهُ أَنْ شَبَّهَهُمْ بِالْأَنْعَامِ حَتَّی قَالَ بَلْ هُمْ أَضَلُ أمالی الطوسیّ ج ۲ ص ۲۲۶. عبدالله بن محمد گوید :شنیدم امام علی النقی علیه السلام فرمود : غوغاء (یعنی مردم پست و آشوب طلب) قاتلان انبیاء هستند و  «عامّة» اسمی است مشتق و گرفته شده از  «العمی» یعنی  «کوری» و اللَّه راضی نشده است که آنها را به چهارپایان تشبیه کند تا اینکه فرموده است : «بلکه گمراه تر»! اسم  «عامه» که به پیروان غاصبان خلافت اطلاق شده است، طبق فرموده امام علی النقی علیه السلام مشتق از  «العمی» به معنای کوری است که البته بر حسب اشتقاق کبیر می باشد و آیه مورد اشاره امام که در ذم اینها می باشد، آیه 179 سوره اعراف می باشد: وَلَقَدْ ذَرَأْنَا لِجَهَنَّمَ كَثِيرًا مِّنَ الْجِنِّ وَالْإِنسِ لَهُمْ قُلُوبٌ لَّا يَفْقَهُونَ بِهَا وَلَهُمْ أَعْيُنٌ لَّا يُبْصِرُونَ بِهَا وَلَهُمْ آذَانٌ لَّا يَسْمَعُونَ بِهَا أُولَئِكَ كَالْأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُولَئِكَ هُمُ الْغَافِلُونَ به یقین، گروه بسیاری از جن و انس را برای دوزخ آفریدیم؛ آنها دلهایی [= عقلهایی]  دارند که با آن (اندیشه نمی کنند، و) نمی فهمند؛ و چشمانی که با آن نمی بینند؛ و گوشهایی که با آن نمی شنوند؛ آنها همچون چهارپایانند؛ بلکه گمراهتر! اینان همان غافلانند! آیه فوق در توصیف کسانی است که ولایت امیرالمؤمنین صلوات الله علیه را رها نمودند و به گرد پیشوایان ضلالت جمع شدند و لذا به آنها  «عامه» گفته می شود که بیانگر کوری دلهای آنهاست و توصیه می شود به جای به کار بردن نام  «اهل سنت» یا  «سنی» برای آنها که هیچ مناسبتی با آنها ندارد، نام  «عامه» برای آنها به کار برده شود و آیه و روایت فوق در مفهوم  «عامه» همواره مد نظر و مقصود باشد. .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
الْقَاضِی أَبُو مُحَمَّدٍ الْکَرْخِیُّ فِی کِتَابِهِ عَنِ الصَّادِقِ علیه السلام قَالَتْ فَاطِمَهُ علیها السلام: لَمَّا «نَزَلَتْ لا تَجْعَلُوا دُعاءَ الرَّسُولِ بَیْنَکُمْ کَدُعاءِ بَعْضِکُمْ بَعْضاً» رَهِبْتُ رَسُولَ اللَّهِ صلی الله علیه و آله أَنْ أَقُولَ لَهُ یَا أَبَتِ فَکُنْتُ أَقُولُ یَا رَسُولَ اللَّهِ فَأَعْرَضَ عَنِّی مَرَّهً أَوِ اثْنَتَیْنِ أَوْ ثَلَاثاً ثُمَّ أَقْبَلَ عَلَیَّ فَقَالَ یَا فَاطِمَهُ إِنَّهَا لَمْ تَنْزِلْ فِیکِ وَ لَا فِی أَهْلِکِ وَ لَا فِی نَسْلِکِ أَنْتِ مِنِّی وَ أَنَا مِنْکِ إِنَّمَا نَزَلَتْ فِی أَهْلِ الْجَفَاءِ وَ الْغِلْظَهِ مِنْ قُرَیْشٍ أَصْحَابِ الْبَذَخِ وَ الْکِبْرِ قُولِی یَا أَبَتِ فَإِنَّهَا أَحْیَا لِلْقَلْبِ وَ أَرْضَی لِلرَّبِّ ... . کرخی در کتاب خود از حضرت امام صادق، از فاطمه زهراء علیها السّلام روایت می کند که فرمودند: وقتی آیه «لَا تَجْعَلُوا دُعَآءَ الرَّسُولِ بَيْنَكُمْ كَدُعَآءِ بَعْضِكُمْ بَعْضًا» «صدا كردن پيامبر را در ميان خود، مانند صدا كردن يكديگر قرار ندهید» [نور ٫ 63] نازل شد، من از اينكه به رسول خدا صلی الله علیه و آله پدر بگويم خوددارى مى كردم و می گفتم: ای رسول خدا! ولى ايشان از من إعراض می کردند، یک بار و دو بار و یا سه بار، تکرار شد، سپس رو به سوی من نمودند و فرمودند: اى فاطمه! اين آيه در بارۀ تو و خانوادۀ تو و نسل تو، نازل نشده است، چون تو از من هستی و من از تو، بلكه اين آيه در باره جفاکاران و ستمكاران قريش که متكبّرند نازل شده است، تو بگو: ای پدر! که همانا این پدر گفتن تو، قلب مرا حیات مى بخشد، و خداوند را بيشتر خشنود مى سازد ... . بحارالأنوار ٫ جلد 43 ٫ صفحه 33
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در ضمن روایتی رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله فرمودند: فَإِذَا دَخَلَتِ الْجَنَّةَ بَقِیَ مِرْطُهَا مَمْدُوداً عَلَی الصِّرَاطِ طَرَفٌ مِنْهُ بِیَدِهَا وَ هِیَ فِی الْجَنَّةِ وَ طَرَفٌ فِی عَرَصَاتِ الْقِیَامَةِ هنگامی که فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها وارد بهشت می‌گردد، چادر او بر روی صراط کشیده شده و بر روی آن پَهن می‌شود؛ یک طرف چادر به دست اوست و حال این که او در جایگاه خویش در بهشت هست و یک طرف چادر نیز در عرصات قیامت است. در این هنگام منادی ندا سر می‌دهد: یَا أَیُّهَا الْمُحِبُّونَ لِفَاطِمَةَ تَعَلَّقُوا بِأَهْدَابِ مِرْطِ فَاطِمَةَ سَیِّدَةِ نِسَاءِ الْعَالَمِینَ ای دوستداران فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها ! به رشته‌های چادر او آویزان شوید. فَلَا یَبْقَی مُحِبٌّ لِفَاطِمَةَ إِلَّا تَعَلَّقَ بِهُدْبَةٍ مِنْ أَهْدَابِ مِرْطِهَا حَتَّی یَتَعَلَّقَ بِهَا أَکْثَرُ مِنْ أَلْفِ فِئَامٍ وَ أَلْفِ فِئَامٍ. در این هنگام باقی نمی‌ماند از محبین فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها مگر این که هر کدام به رشته‌ای از رشته‌های چادر آن حضرت آویزان می‌گردد تا این که بیشتر از هزار فِئام و هزار فِئام به چادر حضرت آویزان می‌شوند. اصحاب گفتند: یا رسول الله! یک «فِئام» چند نفر است؟ آن حضرت فرمودند: هزار هزار [یک میلیون] و همۀ ایشان به سبب چادر فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها از آتش جهنم نجات پیدا می‌کنند. تفسیر امام عسکری علیه‌السلام،ص۴۳۴ بحار الأنوار،ج۸ ص۶۸ .
اعظم الله اجورنا و اجورکم
عن الامام جعفر بن محمد - عليه السّلام - عن آبائه - عليهم السّلام - قال: لمّا حضرَتْ فاطمةَ الوفاةُ بَكَتْ، فقالَ لها اميرالمؤمنين يا سيدتي ما يبكيكِ؟ قالتْ: ابكي لِما تَلقي بَعدي.   امام صادق عليه السّلام از قول پدرانشان عليهم السّلام فرمودند: زماني كه حضرت فاطمه سلام الله عليها  در حال احتضار بودند و شهادتش نزديك شد، شروع به گريه كردند‌. اميرالمؤمنين عليه السّلام فرمودند: اي بانوي من چرا گريه مي‌كني. حضرت زهرا سلام الله عليها فرمودند: بر آنچه بعد از من از رنجها و سختي ها مي‌بيني گريه مي‌كنم. بحار الانوار، ۴۳/۲۱۸
لقد ماتت غاضبة عليكما و أوصتني و قالت: إن هما صلّيا عليّ شكوتُك إلى أبي بمثل الذي أشكوهما، فكرهت أن أغضبها. حضرت امیر المومنین (علیه السلام) به ابوبکر و عمر فرمود: همانا فاطمه (علیها السلام) از دنیا رفت در حالی که بر شما غضبناک بود و به من وصیت نمود: اگر آن دو بر من نماز بخوانند محضر پدرم از تو نیز شکایت می‌کنم همان‌گونه که از آنان شکایت می‌کنم. کامل بهائی، تألیف عماد الدین طبری، صفحه ۳۱۵، چاپ انتشارات مرتضی
علیه السلام علیهم السلام پيامبر اکرم صلی ﷲ علیه و آله خطاب به امام عوالم هستی حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام فرمودند: يا على! هر كس تو را دوست بِدارد در قيامت با پيمبران راستين و در درجۀ آنان خواهد بود؛ و هر کس بمیرد در حال دشمنی با تو، باکی نیست که یهودی بمیرد یا نصرانی. قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ لِعَلِيٍّ: مَنْ أَحَبَّكَ كَانَ مَعَ اَلنَّبِيِّينَ فِي دَرَجَتِهِمْ يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ وَ مَنْ مَاتَ وَ هُوَ يُبْغِضُكَ فَلاَ يُبَالِي مَاتَ يَهُودِيّاً أَوْ نَصْرَانِيّاً. عيون أخبار الرضا عليه‌السلام، ج ۲، ص ۵۸ بحار الأنوار، ج ۲۷، ص ۷۹ .
امیرمؤمنان علی علیه السلام : مِنْ تَوْفیقِ الْمَرْءِ اکْتِسابُهُ الْمالَ مِنْ حِلِّهِ از موفقیت های آدمی، به دست آوردن مال از راه حلال است. مستدرک الوسائل، ج13، ص66 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عَنْ سُلَيْمَانَ الْجَعْفَرِيِّ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا الْحَسَنِ علیه السلام يَقُولُ لَا يَدْخُلُ الْفَقْرُ بَيْتاً فِيه اسْمُ مُحَمَّدٍ أَوْ أَحْمَدَ أَوْ عَلِيٍّ أَوِ الْحَسَنِ أَوِ الْحُسَيْنِ أَوْ جَعْفَرٍ أَوْ طَالِبٍ أَوْ عَبْدِ اللَّه أَوْ فَاطِمَةَ مِنَ النِّسَاءِ.    سلیمان جعفری گوید از امام موسی بن جعفر علیه السلام شنیدم که فرمودند فقر و بیچارگی در خانه ای که نام محمد و احمد و علی و حسن و حسین و جعفر و طالب و عبد الله و یا از اسامی زن ها نام فاطمه باشد راه پیدا نمی کند . بحار الأنوار، ج:104، ص:131
قال الامام الباقر علیه السلام: فَیَقُولُ اللَّهُ (لمحبین فاطمة) یَا أَحِبَّائِی ارْجِعُوا وَ انْظُرُوا مَنْ أَحَبَّکُمْ لِحُبِّ فَاطِمَةَ انْظُرُوا مَنْ أَطْعَمَکُمُ لِحُبِّ فَاطِمَةَ انْظُرُوا مَنْ کَسَاکُمْ لِحُبِّ فَاطِمَةَ انْظُرُوا مَنْ سَقَاکُمْ شَرْبَةً فِی حُبِّ فَاطِمَةَ انْظُرُوا مَنْ رَدَّ عَنْکُمْ غَیْبَةٍ فِی حُبِّ فَاطِمَةَ فَخُذُوا بِیَدِهِ وَ أَدْخِلُوهُ الْجَنَّةَ امام باقر علیه السلام: خداوند متعال در روز قیامت به محبین فاطمه زهرا سلام الله علیها می فرماید: ای محبوبان من، بازگردید و ببینید چه کسی شما را به خاطر فاطمه دوست داشته است، چه کسی به شما به خاطر فاطمه غذا داده است، چه کسی شما را به خاطر فاطمه لباس پوشانده است و چه کسی به خاطر فاطمه به شما آبی نوشانده است و چه کسی به خاطر فاطمه غیبتی را از شما دور کرده است. پس دست او را بگیرید و او را به بهشت وارد کنید. بحار الانوار/ج۸/ص۵۲ تفسير فرات الكوفي/ص۲۹۹ القطرة/ج۲/ص۲۷۳ بحار الانوار/ج۴۳/ص۶۵ ها