eitaa logo
زوار العباس علیه السلام
180 دنبال‌کننده
451 عکس
239 ویدیو
6 فایل
اللهم عجل لولیک الفرج و فرجنا بفرجه
مشاهده در ایتا
دانلود
به این میگن جامعه شیعی؟؟؟؟ یعنی همه ی سگ بازها ، سنی هستند؟؟؟ ببینید کار ورود سگ توی خونه ها به کجا رسیده ، که میان قیمت اصلاح موی سگ رو هم مشخص میکنن. یادمون نره ، یزید خبیث ، سگ باز بوده ، سگ بازی در شان یک شیعه ۱۲ امامی نیست. سگ بازی در شان یک محب اهلبیت علیهم السلام نیست. سگ و خوک ، نجس العین هستند و هیچ وقت و تحت هیچ شرایطی پاک نمیشن. با نگهداشتن سگ توی خونه ، ملائکه به اون خونه وارد نمیشن. بخاطر خدا ، به خودمون و بچه هامون رحم کنیم.
؟ ؟ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عُبَیْدٍ عَنْ أَبِی الْحَسَنِ الثَّالِثِ علیه السلام قَالَ: سَمِعْتُهُ بِسُرَّمَنْ رَأَی یَقُولُ الْغَوْغَاءُ قَتَلَةُ الْأَنْبِیَاءِ وَ الْعَامَّةُ اسْمٌ مُشْتَقٌّ مِنَ الْعَمَی مَا رَضِیَ اللَّهُ أَنْ شَبَّهَهُمْ بِالْأَنْعَامِ حَتَّی قَالَ بَلْ هُمْ أَضَلُ أمالی الطوسیّ ج ۲ ص ۲۲۶. عبدالله بن محمد گوید :شنیدم امام علی النقی علیه السلام فرمود : غوغاء (یعنی مردم پست و آشوب طلب) قاتلان انبیاء هستند و  «عامّة» اسمی است مشتق و گرفته شده از  «العمی» یعنی  «کوری» و اللَّه راضی نشده است که آنها را به چهارپایان تشبیه کند تا اینکه فرموده است : «بلکه گمراه تر»! اسم  «عامه» که به پیروان غاصبان خلافت اطلاق شده است، طبق فرموده امام علی النقی علیه السلام مشتق از  «العمی» به معنای کوری است که البته بر حسب اشتقاق کبیر می باشد و آیه مورد اشاره امام که در ذم اینها می باشد، آیه 179 سوره اعراف می باشد: وَلَقَدْ ذَرَأْنَا لِجَهَنَّمَ كَثِيرًا مِّنَ الْجِنِّ وَالْإِنسِ لَهُمْ قُلُوبٌ لَّا يَفْقَهُونَ بِهَا وَلَهُمْ أَعْيُنٌ لَّا يُبْصِرُونَ بِهَا وَلَهُمْ آذَانٌ لَّا يَسْمَعُونَ بِهَا أُولَئِكَ كَالْأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُولَئِكَ هُمُ الْغَافِلُونَ به یقین، گروه بسیاری از جن و انس را برای دوزخ آفریدیم؛ آنها دلهایی [= عقلهایی]  دارند که با آن (اندیشه نمی کنند، و) نمی فهمند؛ و چشمانی که با آن نمی بینند؛ و گوشهایی که با آن نمی شنوند؛ آنها همچون چهارپایانند؛ بلکه گمراهتر! اینان همان غافلانند! آیه فوق در توصیف کسانی است که ولایت امیرالمؤمنین صلوات الله علیه را رها نمودند و به گرد پیشوایان ضلالت جمع شدند و لذا به آنها  «عامه» گفته می شود که بیانگر کوری دلهای آنهاست و توصیه می شود به جای به کار بردن نام  «اهل سنت» یا  «سنی» برای آنها که هیچ مناسبتی با آنها ندارد، نام  «عامه» برای آنها به کار برده شود و آیه و روایت فوق در مفهوم  «عامه» همواره مد نظر و مقصود باشد. .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
الْقَاضِی أَبُو مُحَمَّدٍ الْکَرْخِیُّ فِی کِتَابِهِ عَنِ الصَّادِقِ علیه السلام قَالَتْ فَاطِمَهُ علیها السلام: لَمَّا «نَزَلَتْ لا تَجْعَلُوا دُعاءَ الرَّسُولِ بَیْنَکُمْ کَدُعاءِ بَعْضِکُمْ بَعْضاً» رَهِبْتُ رَسُولَ اللَّهِ صلی الله علیه و آله أَنْ أَقُولَ لَهُ یَا أَبَتِ فَکُنْتُ أَقُولُ یَا رَسُولَ اللَّهِ فَأَعْرَضَ عَنِّی مَرَّهً أَوِ اثْنَتَیْنِ أَوْ ثَلَاثاً ثُمَّ أَقْبَلَ عَلَیَّ فَقَالَ یَا فَاطِمَهُ إِنَّهَا لَمْ تَنْزِلْ فِیکِ وَ لَا فِی أَهْلِکِ وَ لَا فِی نَسْلِکِ أَنْتِ مِنِّی وَ أَنَا مِنْکِ إِنَّمَا نَزَلَتْ فِی أَهْلِ الْجَفَاءِ وَ الْغِلْظَهِ مِنْ قُرَیْشٍ أَصْحَابِ الْبَذَخِ وَ الْکِبْرِ قُولِی یَا أَبَتِ فَإِنَّهَا أَحْیَا لِلْقَلْبِ وَ أَرْضَی لِلرَّبِّ ... . کرخی در کتاب خود از حضرت امام صادق، از فاطمه زهراء علیها السّلام روایت می کند که فرمودند: وقتی آیه «لَا تَجْعَلُوا دُعَآءَ الرَّسُولِ بَيْنَكُمْ كَدُعَآءِ بَعْضِكُمْ بَعْضًا» «صدا كردن پيامبر را در ميان خود، مانند صدا كردن يكديگر قرار ندهید» [نور ٫ 63] نازل شد، من از اينكه به رسول خدا صلی الله علیه و آله پدر بگويم خوددارى مى كردم و می گفتم: ای رسول خدا! ولى ايشان از من إعراض می کردند، یک بار و دو بار و یا سه بار، تکرار شد، سپس رو به سوی من نمودند و فرمودند: اى فاطمه! اين آيه در بارۀ تو و خانوادۀ تو و نسل تو، نازل نشده است، چون تو از من هستی و من از تو، بلكه اين آيه در باره جفاکاران و ستمكاران قريش که متكبّرند نازل شده است، تو بگو: ای پدر! که همانا این پدر گفتن تو، قلب مرا حیات مى بخشد، و خداوند را بيشتر خشنود مى سازد ... . بحارالأنوار ٫ جلد 43 ٫ صفحه 33
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در ضمن روایتی رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله فرمودند: فَإِذَا دَخَلَتِ الْجَنَّةَ بَقِیَ مِرْطُهَا مَمْدُوداً عَلَی الصِّرَاطِ طَرَفٌ مِنْهُ بِیَدِهَا وَ هِیَ فِی الْجَنَّةِ وَ طَرَفٌ فِی عَرَصَاتِ الْقِیَامَةِ هنگامی که فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها وارد بهشت می‌گردد، چادر او بر روی صراط کشیده شده و بر روی آن پَهن می‌شود؛ یک طرف چادر به دست اوست و حال این که او در جایگاه خویش در بهشت هست و یک طرف چادر نیز در عرصات قیامت است. در این هنگام منادی ندا سر می‌دهد: یَا أَیُّهَا الْمُحِبُّونَ لِفَاطِمَةَ تَعَلَّقُوا بِأَهْدَابِ مِرْطِ فَاطِمَةَ سَیِّدَةِ نِسَاءِ الْعَالَمِینَ ای دوستداران فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها ! به رشته‌های چادر او آویزان شوید. فَلَا یَبْقَی مُحِبٌّ لِفَاطِمَةَ إِلَّا تَعَلَّقَ بِهُدْبَةٍ مِنْ أَهْدَابِ مِرْطِهَا حَتَّی یَتَعَلَّقَ بِهَا أَکْثَرُ مِنْ أَلْفِ فِئَامٍ وَ أَلْفِ فِئَامٍ. در این هنگام باقی نمی‌ماند از محبین فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها مگر این که هر کدام به رشته‌ای از رشته‌های چادر آن حضرت آویزان می‌گردد تا این که بیشتر از هزار فِئام و هزار فِئام به چادر حضرت آویزان می‌شوند. اصحاب گفتند: یا رسول الله! یک «فِئام» چند نفر است؟ آن حضرت فرمودند: هزار هزار [یک میلیون] و همۀ ایشان به سبب چادر فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها از آتش جهنم نجات پیدا می‌کنند. تفسیر امام عسکری علیه‌السلام،ص۴۳۴ بحار الأنوار،ج۸ ص۶۸ .
اعظم الله اجورنا و اجورکم
عن الامام جعفر بن محمد - عليه السّلام - عن آبائه - عليهم السّلام - قال: لمّا حضرَتْ فاطمةَ الوفاةُ بَكَتْ، فقالَ لها اميرالمؤمنين يا سيدتي ما يبكيكِ؟ قالتْ: ابكي لِما تَلقي بَعدي.   امام صادق عليه السّلام از قول پدرانشان عليهم السّلام فرمودند: زماني كه حضرت فاطمه سلام الله عليها  در حال احتضار بودند و شهادتش نزديك شد، شروع به گريه كردند‌. اميرالمؤمنين عليه السّلام فرمودند: اي بانوي من چرا گريه مي‌كني. حضرت زهرا سلام الله عليها فرمودند: بر آنچه بعد از من از رنجها و سختي ها مي‌بيني گريه مي‌كنم. بحار الانوار، ۴۳/۲۱۸
لقد ماتت غاضبة عليكما و أوصتني و قالت: إن هما صلّيا عليّ شكوتُك إلى أبي بمثل الذي أشكوهما، فكرهت أن أغضبها. حضرت امیر المومنین (علیه السلام) به ابوبکر و عمر فرمود: همانا فاطمه (علیها السلام) از دنیا رفت در حالی که بر شما غضبناک بود و به من وصیت نمود: اگر آن دو بر من نماز بخوانند محضر پدرم از تو نیز شکایت می‌کنم همان‌گونه که از آنان شکایت می‌کنم. کامل بهائی، تألیف عماد الدین طبری، صفحه ۳۱۵، چاپ انتشارات مرتضی
علیه السلام علیهم السلام پيامبر اکرم صلی ﷲ علیه و آله خطاب به امام عوالم هستی حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام فرمودند: يا على! هر كس تو را دوست بِدارد در قيامت با پيمبران راستين و در درجۀ آنان خواهد بود؛ و هر کس بمیرد در حال دشمنی با تو، باکی نیست که یهودی بمیرد یا نصرانی. قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ لِعَلِيٍّ: مَنْ أَحَبَّكَ كَانَ مَعَ اَلنَّبِيِّينَ فِي دَرَجَتِهِمْ يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ وَ مَنْ مَاتَ وَ هُوَ يُبْغِضُكَ فَلاَ يُبَالِي مَاتَ يَهُودِيّاً أَوْ نَصْرَانِيّاً. عيون أخبار الرضا عليه‌السلام، ج ۲، ص ۵۸ بحار الأنوار، ج ۲۷، ص ۷۹ .
امیرمؤمنان علی علیه السلام : مِنْ تَوْفیقِ الْمَرْءِ اکْتِسابُهُ الْمالَ مِنْ حِلِّهِ از موفقیت های آدمی، به دست آوردن مال از راه حلال است. مستدرک الوسائل، ج13، ص66 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عَنْ سُلَيْمَانَ الْجَعْفَرِيِّ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا الْحَسَنِ علیه السلام يَقُولُ لَا يَدْخُلُ الْفَقْرُ بَيْتاً فِيه اسْمُ مُحَمَّدٍ أَوْ أَحْمَدَ أَوْ عَلِيٍّ أَوِ الْحَسَنِ أَوِ الْحُسَيْنِ أَوْ جَعْفَرٍ أَوْ طَالِبٍ أَوْ عَبْدِ اللَّه أَوْ فَاطِمَةَ مِنَ النِّسَاءِ.    سلیمان جعفری گوید از امام موسی بن جعفر علیه السلام شنیدم که فرمودند فقر و بیچارگی در خانه ای که نام محمد و احمد و علی و حسن و حسین و جعفر و طالب و عبد الله و یا از اسامی زن ها نام فاطمه باشد راه پیدا نمی کند . بحار الأنوار، ج:104، ص:131
قال الامام الباقر علیه السلام: فَیَقُولُ اللَّهُ (لمحبین فاطمة) یَا أَحِبَّائِی ارْجِعُوا وَ انْظُرُوا مَنْ أَحَبَّکُمْ لِحُبِّ فَاطِمَةَ انْظُرُوا مَنْ أَطْعَمَکُمُ لِحُبِّ فَاطِمَةَ انْظُرُوا مَنْ کَسَاکُمْ لِحُبِّ فَاطِمَةَ انْظُرُوا مَنْ سَقَاکُمْ شَرْبَةً فِی حُبِّ فَاطِمَةَ انْظُرُوا مَنْ رَدَّ عَنْکُمْ غَیْبَةٍ فِی حُبِّ فَاطِمَةَ فَخُذُوا بِیَدِهِ وَ أَدْخِلُوهُ الْجَنَّةَ امام باقر علیه السلام: خداوند متعال در روز قیامت به محبین فاطمه زهرا سلام الله علیها می فرماید: ای محبوبان من، بازگردید و ببینید چه کسی شما را به خاطر فاطمه دوست داشته است، چه کسی به شما به خاطر فاطمه غذا داده است، چه کسی شما را به خاطر فاطمه لباس پوشانده است و چه کسی به خاطر فاطمه به شما آبی نوشانده است و چه کسی به خاطر فاطمه غیبتی را از شما دور کرده است. پس دست او را بگیرید و او را به بهشت وارد کنید. بحار الانوار/ج۸/ص۵۲ تفسير فرات الكوفي/ص۲۹۹ القطرة/ج۲/ص۲۷۳ بحار الانوار/ج۴۳/ص۶۵ ها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امیرالمومنین صلوات الله علیه: ....این مصیبت ، به خدا قسم مصیبتی ست که عزائی در خور ندارد و دردی ست که مثلی ندارد .... کافی (ط_دارالحدیث) جلد۱۰صحفه۶۲۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حضرت امیرالمومنین صلوات الله علیه: شیعیانم را با دو خصلت بشناسید؛ نماز اول وقت، و مواسات با برادرانشان در مال. جامع‌الاخبار،ص‌۳۵ .
حضرت زهرا علیهاالسلام میفرمایند: ای اباالحسن ، آیا گمان میکنی در مخالفت با غدیر ، این مرد (ابی بکر)تنهاست؟ سوگند به خدا، او پیشگام قومی است که هنوز نقابِ چهره شان فرو نیفتاده است و آنگاه که فرصت بدست آورند ، مخالفت خود را آشکار خواهند کرد. سیره حلبی ج۳ ص۳۰۸ ها
حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام: ...هر هنگام که شاخ شیطان سربرآورد یا اژدهایی از مشرکین ، دهان باز کرد ، رسول خدا ، برادرش علی بن ابی طالب را در کام اژدها و شعله های فتنه ها افکند... خطبه فدکیه
حضرت فاطمه زهرا صلوات الله علیها : ...و ما صبر می کنیم از ناحیه ی شما، همچون کسى که با تیغ بزرگ او را تکه تکه می کنند ، همانند فرو رفتن نوک نیزه بر درون شکم انسان... خطبه فدکیه مناقب آل أبي طالب جلد 2 صفحه 208
عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ علیه السّلام فِی قَوْلِهِ تَعَالَى إِنَّهَا لَإِحْدَى الْكُبَرِ نَذِيرًا لِلْبَشَر (المدّثر) قال ؛ يَعْنی فاطِمَةَ عَلَیْها السّلام. إمام باقر علیه السّلام فرمودند ، منظور خداوند تبارک و تعالی در آیه شریفه از یکی از نشانه های بزرگ ، حضرت فاطمه علیها السّلام است. بحار الأنوار ۲۴ / ۳۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اَلْحُسَیْنُ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ مُعَلَّی بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ اَلْحَسَنِ بْنِ عَلِیٍّ عَنْ حَمَّادِ بْنِ عُثْمَانَ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اَللَّهِ عَلَیْهِ اَلسَّلاَمُ یَقُولُ: لَجُلُوسُ اَلرَّجُلِ فِی دُبُرِ صَلاَهِ اَلْفَجْرِ إِلَی طُلُوعِ اَلشَّمْسِ أَنْفَذُ فِی طَلَبِ اَلرِّزْقِ مِنْ رُکُوبِ اَلْبَحْرِ فَقُلْتُ یَکُونُ لِلرَّجُلِ اَلْحَاجَهُ یَخَافُ فَوْتَهَا فَقَالَ یُدْلِجُ فِیهَا وَ لْیَذْکُرِ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ فَإِنَّهُ فِی تَعْقِیبٍ مَا دَامَ عَلَی وُضُوءٍ. ((قوله علیه السلام: «عَلَی وُضُوءٍ» أی إذ ذکر الله و هو علی وضوء فهو معقب و إن لم یکن جالسا ... )) حمّاد بن عثمان گوید: از امام صادق علیه السّلام شنیدم که می فرمود: به طور حتم، نشستن مرد پس از نماز صبح تا طلوع آفتاب (مشغول تعقیبات بودن)، از سفر دریایی، برای جلب رزق و روزی بهتر است. عرض کردم: گاهی اینان کاری دارد و ترس آن می رود که زمانش بگذرد ؟! فرمودند: پس از نمازش در پی آن کار برود و به ذکر خدای متعال مشغول باشد؛ چون تا زمانی که وضویش باقی است در حال تعقیب نماز خواهد بود. الکافی ٫ جلد 5 ٫ صفحه 310 مرآة العقول ٫ جلد 19 ٫ صفحه 427 مومنین: لطفا چند بار ، حدیث رو با دقت مطالعه کنید. .
الطرائف رُوِیَ أَنَّ رَجُلًا سَأَلَ جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ الصَّادِقَ علیهما السلام عَنِ الْقَضَاءِ وَ الْقَدَرِ فَقَالَ مَا اسْتَطَعْتَ أَنْ تَلُومَ الْعَبْدَ عَلَیْهِ فَهُوَ مِنْهُ وَ مَا لَمْ تَسْتَطِعْ أَنْ تَلُومَ الْعَبْدَ عَلَیْهِ فَهُوَ مِنْ فِعْلِ اللَّهِ یَقُولُ اللَّهُ تَعَالَی لِلْعَبْدِ لِمَ عَصَیْتَ لِمَ فَسَقْتَ لِمَ شَرِبْتَ الْخَمْرَ لِمَ زَنَیْتَ فَهَذَا فِعْلُ الْعَبْدِ وَ لَا یَقُولُ لَهُ لِمَ مَرِضْتَ لِمَ قَصُرْتَ لِمَ ابْیَضَضْتَ لِمَ اسْوَدَدْتَ لِأَنَّهُ مِنْ فِعْلِ اللَّهِ تَعَالَی روایت شده مردی از امام صادق علیه السلام در مورد قضاء و قدر پرسید؛ ایشان فرمودند: هر چیزی که بتوانی بنده را بر آن ملامت کنی، از بنده است و هر چه که نتوانی بنده را بر آن ملامت کنی، از فعل خداوند است، خداوند متعال به بنده می فرماید: چرا عصیان کردی؟ چرا فسق نمودی؟ چرا شراب نوشیدی؟ چرا زنا کردی؟ [زیرا همه] این­ها کار بنده است. ولی نمی فرماید: چرا مریض شدی؟ چرا کوتاه قد هستی؟ چرا سفیدپوست هستی؟ چرا سیاه پوست هستی؟ زیرا این­ها کار خداوند متعال است. بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار جلد 5 صفحه 59 .
حقیر خودم تاالان موفق به سفر با این عزیزان نشدم ، ان شاءالله رزق حقیر هم بشه
عَنْ سَمَاعَةَ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (صلوات الله علیه) عَنْ إِغْلَاقِ الْأَبْوَابِ وَ إِيكَاءِ الْأَوَانِي وَ إِطْفَاءِ السِّرَاجِ فَقَالَ أَغْلِقْ بَابَكَ فَإِنَّ الشَّيْطَانَ لَا يَفْتَحُ بَاباً وَ أَطْفِ السِّرَاجَ مِنَ الْفُوَيْسِقَةِ وَ هِيَ الْفَأْرَةُ لَا تُحْرِقْ بَيْتَكَ وَ أَوْكِ الْإِنَاءَ[2]. - وَ رُوِيَ‌ أَنَّ الشَّيْطَانَ لَا يَكْشِفُ مُخَمَّراً يَعْنِي مُغَطًّى. سماعه می گوید از امام جعفر صادق (صلوات الله علیه) درباره بستن درها، و پوشیدن روی ظرفها و خاموش کردن چراغ پرسیدم، فرمود: درِ خانه ات را ببند زیرا شیطان در را باز نکند، و چراغ را از خطر موش خاموش کن که مبادا خانه ات را بسوزاند، و در ظرف را ببند، و روایت است که شیطان چیز در بسته را باز نکند. - چیزِ در پوشیده را باز نکند. الكافي- ط الاسلامية جلد 6 صفحه 532 بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار جلد 60 صفحه 260 .