eitaa logo
زوار العباس علیه السلام
178 دنبال‌کننده
454 عکس
240 ویدیو
6 فایل
اللهم عجل لولیک الفرج و فرجنا بفرجه
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مُحَمَّدُ بْنُ الْحَسَنِ بِإِسْنَادِهِ عَنِ الْحُسَیْنِ بْنِ سَعِیدٍ عَنْ فَضَالَةَ عَنْ جَمِیلِ بْنِ دَرَّاجٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ وَ زُرَارَةَ بْنِ أَعْیَنَ قَالا سَأَلْنَا أَبَا جَعْفَرٍ علیه السلام عَنِ الرَّجُلِ یَنْسَی الْقُنُوتَ حَتَّی یَرْکَعَ قَالَ یَقْنُتُ بَعْدَ الرُّکُوعِ فَإِنْ لَمْ یَذْکُرْ فَلَا شَیْ ءَ عَلَیْهِ. زراره و محمد بن مسلم گویند از حضرت أبا جعفر امام باقر علیه السلام سوال کردیم از شخصی که قنوت را فراموش کرده و بعد از رکوع متوجه شده ؟! فرمودند: بعد از رکوع قنوت را بخواند، و اگر یادش نیامد چیزی بعهده اش نیست‌. وسائل الشیعه ٫ جلد 6 ٫ صفحه 287 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
؟ لعنت الله علیهما ●عَنِ الْکُمَیْتِ بْنِ زَیْدٍ الْأَسَدِیِّ قَالَ: دَخَلْتُ عَلَی أَبِی جَعْفَرٍ (صلوات الله علیه) فَقَالَ وَ اللَّهِ یَا کُمَیْتُ لَوْ کَانَ عِنْدَنَا مَالٌ لَأَعْطَیْنَاکَ مِنْهُ وَ لَکِنْ لَکَ مَا قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) لِحَسَّانِ بْنِ ثَابِتٍ لَنْ یَزَالَ مَعَکَ رُوحُ الْقُدُسِ مَا ذَبَبْتَ عَنَّا قَالَ قُلْتُ خَبِّرْنِی عَنِ الرَّجُلَیْنِ قَالَ فَأَخَذَ الْوِسَادَةَ فَکَسَرَهَا فِی صَدْرِهِ ثُمَّ قَالَ وَ اللَّهِ یَا کُمَیْتُ مَا أُهَرِیقَ مِحْجَمَةٌ مِنْ دَمٍ وَ لَا أُخِذَ مَالٌ مِنْ غَیْرِ حِلِّهِ وَ لَا قُلِبَ حَجَرٌ عَنْ حَجَرٍ إِلَّا ذَاکَ فِی أَعْنَاقِهِمَا. ●کُمیت بن زیاد اسدی روایت می‌کند: بر امام باقر (صلوات الله علیه) وارد شدم، حضرت فرمود: به خدا سوگند، ای کمیت، اگر مالی در نزد ما بود به تو از آن می دادیم. ولی آنچه را رسول خدا (صلَّی الله علیه و آله) به حسان بن ثابت فرمود برای تو هم هست: دائماً روح القدس با تو هست تا زمانی که از ما دفاع کنی. کمیت می‌گوید: عرض کردم: از حال آن دو نفر (ابوبکر و عمر) مرا خبر بده. کمیت می‌گوید: حضرت بالش را برداشت و آن را تا (دولا) کرده و در زیر سینه اش گرفت، سپس فرمود: به خدا قسم، ای کمیت، به اندازه شاخ حجامتی خون ریخته نشود و نیز هیچ مالی از طریق غیر حلال (به ناحق) گرفته نشود و هیچ سنگی از روی سنگ دیگر نغلتد جز آن که مسئولیت آن بر گردن آن دو نفر است. الكافي- ط الاسلامية جلد 8 صفحه 102 حدیث 75 بحارالأنوار جلد 46 صفحه 341 تفسیر البرهان جلد 3 صفحه 412 الوافي جلد 2 صفحه 201 سفینة البحار جلد 7 صفحه 533 عوالم العلوم و المعارف و الاحوال ، من الآيات و الاخبار و الاقوال جلد 19 صفحه 400 ●و قلب الحجر عن الحجر كناية عن وضع الأشياء في غير مواضعها ، وتغيير الأحكام الشرعية وإحداث الأمور المبتدعة. ●مرحوم علامه مجلسی در شرح این کلام امام که فرموده حتی اگر سنگی روی سنگ دیگر بغلتد به گردن ابوبکر و عمر است، می گوید: کنایه از این است که امور را در غیر جایش قرار دادند، و احکام شرعی را تغییر، و امور ابداعی و اختراعی (بدعت) را به وجود آوردند. مرآة العقول جلد 25 صفحه 248 ●و تغليب حجر عن حجر كناية عن الشدائد، أو عن إزالة الحق عن مركزه، والمقصود أن جميع المفاسد إلى يوم القيامة في أعناقهما لأنهما منشأ لها، ولولا فسادهما في الدين لشاع العدل وارتفع الجور واستقام نظام الخلق. ●ملا صالح مازندرانی می گوید: غلتیدن سنگ از روی سنگ کنایه از شدائد و سختی هاست، یا اینکه حق را از مرکز و اصلش منحرف کردند، و منظور این است که تمام مفسده ها تا روز قیامت به گردن آن دو (ابوبکر و عمر) است زیرا آن دو نفر منشا آن می باشند، و اگر فسادانگیزی آن دو نفر در دین نبود، عدل اشاعه می یافت و ظلم و جور از بین می رفت و نظام خلقت استوار میشد. شرح أصول الكافي (ملا صالح مازندرانی) جلد 12 صفحه 30 و 31
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لعنت الله علیه قَالَتْ اَلصِّدِّيقَةِ اَلطَّاهِرَةِ فَاطِمَةَ اَلزَّهْرَاءِ صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهَا سَيِّدَةِ نِسَاءِ اَلْعَالَمِينَ : ...فضربني بيده حتى انتثر قرطي من أذني ، وجاءني المخاض فأسقطت محسنا قتيلا بغير ... حضرت صدیقه طاهره فاطمة الزهراء صلوات الله علیها سرور بانوان دو عالم می فرمایند : ...پس عمر 【لعنة الله عليه】چنان به من سیلی زد که گوشواره‌ام از گوشم کنده شد... بحارالأنوار ج۳۰ ص۳۴۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
علیه السلام قَالَ اَلْإِمَامُ اَلصَّادِقُ صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ : إِذَا رَأَيْتَ اَلْقَائِمَ أَعْطَى رَجُلاً مِائَةَ أَلْفٍ وَ أَعْطَى آخَرَ دِرْهَماً فَلاَ يَكْبُرُ فِي صَدْرِكَ وَ فِي رِوَايَةٍ أُخْرَى فَلاَ يَكْبُرُ ذَلِكَ فِي صَدْرِكَ فَإِنَّ اَلْأَمْرَ مُفَوَّضٌ إِلَيْهِ . حضرت امام صادق صلوات الله علیه می فرمایند : وقتی امام قائم علیه السّلام را ديدى كه به يک نفر صد هزار درهم و به ديگرى يک درهم عطا فرمودند، اين كار به نظر تو بزرگ نيايد؛ زیرا امر به او تفويض و واگذار شده است. بصائر الدرجات ج۱ ص۳۸۶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💥با این دستورالعمل، دو جن را نگهبان خود کنید در ضمن روایتی که شیخ کلینی رحمه الله نقل کرده، امام صادق علیه السلام فرمودند: مَنْ قَرَأَ عِنْدَ مَنَامِهِ آيَةَ اَلْكُرْسِيِّ ثَلاَثَ مَرَّاتٍ وَ اَلْآيَةَ اَلَّتِي فِي آلِ عِمْرَانَ: «شَهِدَ اَللّٰهُ أَنَّهُ لاٰ إِلٰهَ إِلاّٰ هُوَ وَ اَلْمَلاٰئِكَةُ» وَ آيَةَ اَلسُّخْرَةِ وَ آيَةَ اَلسَّجْدَةِ وُكِّلَ بِهِ شَيْطَانَانِ يَحْفَظَانِهِ مِنْ مَرَدَةِ اَلشَّيَاطِينِ شَاءُوا أَوْ أَبَوْا وَ مَعَهُمَا مِنَ اَللَّهِ ثَلاَثُونَ مَلَكاً يَحْمَدُونَ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ وَ يُسَبِّحُونَهُ وَ يُهَلِّلُونَهُ وَ يُكَبِّرُونَهُ وَ يَسْتَغْفِرُونَ لَهُ إِلَى أَنْ يَنْتَبِهَ ذَلِكَ اَلْعَبْدُ مِنْ نَوْمِهِ وَ ثَوَابُ ذَلِكَ لَهُ. هرکس در وقت خواب سه مرتبه "آية الكرسى" بخواند و یکبار آیه "شهدالله و آيه سُخره و آيه سجده" * را بخواند، حق سبحانه و تعالى دو جنّى را نگهبان سازد كه در هر صورت او را حفظ كنند از شياطين گردنكش، و سى فرشته را با اينها مقرّر فرمايد كه حمد الهى و تسبيح و تهليل و تكبير و استغفار كنند تا بنده از خواب بيدار شود و ثواب اينها از او باشد. الکافی، ط_الاسلامیه، ج ٢ ص ٥٣٩ * آیه شهدالله، آیه هجدهم سوره آل عمران است. آیه سُخره، آیه پنجاه و چهارم سوره اعراف است. آیه سجده، بنابر مشهور دو آیه آخر سوره فصلت است، و برخی گفته‌‌اند آیه شانزدهم سوره سجده است، اما احتیاط خواندن هردو است. مرآة العقول، ج ١٢ ص ٣١٧ .
چطور سفیانی را تشخیص دهیم و بشناسیم؟ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ أَبِي مَنْصُورٍ قَالَ سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (صلوات الله علیه) عَنِ اسْمِ السُّفْيَانِيِّ فَقَالَ وَ مَا تَصْنَعُ بِاسْمِهِ إِذَا مَلَكَ كُنُوزَ الشَّامِ الْخَمْسَ دِمَشْقَ وَ حِمْصَ وَ فِلَسْطِينَ وَ الْأُرْدُنَّ وَ قِنَّسْرِينَ فَتَوَقَّعُوا عِنْدَ ذَلِكَ الْفَرَجَ قُلْتُ يَمْلِكُ تِسْعَةَ أَشْهُرٍ قَالَ لَا وَ لَكِنْ يَمْلِكُ ثَمَانِيَةَ أَشْهُرٍ لَا يَزِيدُ يَوْماً. 🔸ابو منصور نقل کرده است که از امام صادق (صلوات الله علیه) درباره اسم سفیانی سؤال کردم. حضرت فرمود: تو را با اسمِ او چه کار؟ هر گاه مناطق پنج‌ گانه شام: دمشق و حمص و فلسطین و اردن و قنسرین (حلب) را تصرف کرد، منتظر فرج باشید. گفتم: آیا 9 ماه این را در تصرف دارد؟ فرمود: خیر بلکه تصرف او 8 ماه است که یک روز هم بر آن اضافه نمی شود. الإمامة و التبصرة/ص130 الغيبة للنعماني/ص304 كمال الدين/ج‏2/ص651 إثبات الهداة/ج‏5/ص350 بحار الأنوار (ط - بيروت)/ج‏52/ص206 ظاهرا این روایت شریف در نهی تطبیق است. چه کار به اسم سفیانی داری؟ صبر کن تا 100 درصد مطمئن شوی که او سفیانی است. با وجود اینکه تطبیق مصداق هلک المستعجلون و کذب الوقاتون (عجله در امر ظهور و تعیین کردن وقت) است؛ افرادی هستند که دائما در حال تطبیق هستند؛ روایاتی را بر شخصیت ها و جریانات تطبیق می دهند؛ در حالی که این کار باطل است در این روایت نورانی امام برای مطمئن شدن از اینکه فرد مورد نظر، سفیانی است یا خیر به ما نشانه می دهد وقتی سفیانی ملعون بر مناطق پنج گانه که امام فرمود مسلط شود و همان قدری که امام فرمود حکومت کند؛ او سفیانی است تا 100 درصد شباهت ها محقق نشده نیازی به انطباق های آبکی و پوچ و باطل ما نیست مطلب کپی شده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا