#آداب_عطسه
#دعاعطسه
#الحمدلله
#صلوات
ابن ابى عمير از برخى از اصحابش حديث كند كه گفت:
مردى در خدمت حضرت باقر عليه السّلام عطسه زد و گفت:«الحمد للّٰه»
حضرت باقر عليه السّلام جواب عطسۀ او را نداد و فرمود: از حق ما كاست
سپس فرمود: چون يكى از شماها عطسه كرد بگويد:
«الحمد للّٰه رب العالمين و صلى اللّٰه على محمد و أهل بيته». گويد: پس آن مرد آنچنان گفت و حضرت نيز جواب عطسه او را داد.(يعنى باو فرمود: يرحمك اللّٰه).
عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ اِبْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ بَعْضِ أَصْحَابِهِ قَالَ:
عَطَسَ رَجُلٌ عِنْدَ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ فَقَالَ اَلْحَمْدُ لِلَّهِ
فَلَمْ يُسَمِّتْهُ أَبُو جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ وَ قَالَ :نَقَصَنَا حَقَّنَا ثُمَّ قَالَ
إِذَا عَطَسَ أَحَدُكُمْ فَلْيَقُلِ
«اَلْحَمْدُ لِلّٰهِ رَبِّ اَلْعٰالَمِينَ» وَ صَلَّى اَللَّهُ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ أَهْلِ بَيْتِهِ قَالَ فَقَالَ اَلرَّجُلُ فَسَمَّتَهُ أَبُو جَعْفَرٍ .
الکافي ج۲ ص۶۵۴
#الحمدلله_که_مولایم_امیرالمومنین_است.
#فریاد_چهار_بقعه
#طوفان_نوح علیه السلام
قَالَ اَلْإِمَامُ اَلصَّادِقُ صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ : أَرْبَعُ بِقَاعٍ ضَجَّتْ إِلَی اللَّهِ أَیَّامَ الطُّوفَانِ الْبَیْتُ الْمَعْمُورُ فَرَفَعَهُ اللَّهُ وَ الْغَرِیُّ وَ کَرْبَلَاءُ وَ طُوسُ.
حضرت امام صادق صلوات الله علیه می فرمایند : چهار بقعه هستند که در روزهای طوفان نوح به سوی خداوند فریاد بر آوردند: خانه کعبه، که خداوند آن را والامرتبه گرداند؛ و نجف و کربلا و طوس.
بحارالأنوار ج۸۹ ص۱۰۶
وسائل الشیعه ج۱۴ ص۵۶۱
#اللهم_صلی_علی_محمد_و_آل_محمد_و_عجل_فرجهم_والعن_اعدائهم
#قمر_در_عقرب ۱۰-۱۴۰۳:
از ساعت ۳:۵۲ پنجشنبه ۸ آذر ۱۴۰۳
تا ساعت ۱۵:۲۲ شنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۳
#امام_صادق علیهالسلام فرمودند:
«کسی که در موقع قمر در عقرب، سفر کند یا ازدواج و نکاحی انجام دهد، خیری نمیبیند.»
(کافی، ج۸، ص۲۷۵، ح۴۱۶)
در این بازۀ زمانی کوتاه، بهتر است از انجام کارهایی نظیر #عقد_ازدواج، #انعقاد_نطفه، #سفر و #حجامت پرهیز کنید! و در صورتی که ضرورت دارد و امکان تغییر زمان میسّر نیست، با دادن #صدقه، خواندن #آیت_الکرسی، #توکل به پروردگار کائنات و #توسل به ذوات مقدّسه معصومین علیهمالسلام، خواستار #دفع_بلا شوید.
زمان بعدی: ۵ دی ۱۴۰۳
#طلسم
#جادو
#دمیدن
#شیطانی
مجلسی اول رحمه الله:
"طريق ساحران آنست كه چيزهاى باطل مىخوانند و گِره مىزنند و بر آن مىدمند."
لوامع صاحبقرانى، ج ۴، ص ۱۶۵
در #حرز های روائی و دستورات حدیثی، چنین اعمالی نداریم، این نوع روشها مختص ساحران و شیادان است. اگر کسی در هر لباسی و با هر عنوانی، چنین اعمال و روشی را انجام داد، یقین کنید او ساحرست یا از روش ساحران استفاده میکند، و از امور باطل مدد میگیرد. البته مطلب مذکور، بدین معنا نیست که سِحر فقط در این روش خلاصه میگردد.
#اللهم_العن_ابابکر_عمر_عثمان_یزید
هدایت شده از 🔰 گفتار های ماندگار🔰
❌ تلنگر‼️❌
❓مکرر از حق یا باطل بودن فلان عارف و فلان سالک و فلان واصل ، پرسیده می شود
‼️ اما به شما یک ملاک مهم و ترازوی دقیق می دهم که خودتان بتوانید به راحتی بطلان یا حقانیت آنها را بسنجید.
خیلی هم سخت نیست و لازم نیست عمری را با او سپری کنید :
🔺ببینید در دست ، قرآن و حدیث دارد یا مثنوی؟
🔺زیر لب دو بیتی می خواند یا کلام الله را
🔺در حافظه اش اشعار صوفیه نقش بسته یا احادیث
🔺از او رائحه مدینه استشمام میشود یا قونیه
🔺نصوص را بر فصوص ترجیح می دهد یا خیر
🔺پیرو فتوحات مدنیه است یا فتوحات مکیه
🔺مدرس حکمت صدرایی است یا علوی
🔺زمزمه اش قال الصادق است یا غزل حافظ
🔺از امام غریب دم میزند یا پیر طریق
🔺ثناگوی اهل بیت است یا اهل خانقاه
🔺مروج اذکار ماثوره است یا اوراد غریبه
🔻توحیدش تسبیح است یا تشبیه
🔻ولایتش امامت است یا قطبیت
🔻مصادرش به کلینی میرسد یا قشیری
🔻از کتب اربعه می خواند یا اسفار اربعه
‼️کثرت صلاة و صوم و چشمان اشکبار، مادامی راهگشاست که درب خانه اهل بیت علیهم السلام خرج شود
و مُوالی و شیعه حقیقی اهل بیت علیهم السلام کسی است که اعتقادات و مبانی دینی و منظومه فکری اش را از آن ذوات مقدسه گرفته باشد
در غیر این صورت مسیر خود و پیروانش به ضلالت است ولو بَلَغَ ما بَلَغ.
🔰امام باقر علیه السلام:
شَرِّقَا و غَرِّبَا، فَلَا تَجِدَانِ عِلْماً صَحِيحاً إِلَّا شَيْئاً خَرَجَ مِنْ عِنْدِنَا أَهْلِ الْبَيْت
شرق و غرب جهان را سِیْر کنید ، علم صحیح را نمی یابید مگر آنچه از ما اهل بیت علیهم السلام صادر شده باشد.
📚كافي (ط - دار الحديث)، ج2، ص: 328
🔰نصیحت امیرالمومنین علیه السلام به کمیل ، مختصر و مفید بوده و شایسته است در حافظه نگه دارید:
يا كميل لا تأخذ إلاّ عنا تكن منا
ای کمیل!
علوم و معارف را از غیر ما اهل بیت (علیهم السلام) نگیر، تا از ما باشی.
https://eitaa.com/GoftarHayeMandegar
#ایام_فاطمیه
#گریه_رسول_الله صلّى الله علیه و آله
#جسارتها
#ظلمها
الْمُفِيدُ، عَنِ الصَّدُوقِ، عَنْ أَبِيهِ، عَنْ أَحْمَدَ بْنِ إِدْرِيسَ، عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ الْجَبَّارِ، عَنِ ابْنِ أَبِي عُمَيْرٍ، عَنْ أَبَانِ بْنِ عُثْمَانَ، عَنْ أَبَانِ بْنِ تَغْلِبَ، عَنْ عِكْرِمَةَ، عَنْ عَبْدِاللَّهِ بْنِ الْعَبَّاسِ قَالَ: لَمَّا حَضَرَتْ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّي اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِه وَ سَلَّم الْوَفَاةُ بَكَي حَتَّي بَلَّتْ دُمُوعُهُ لِحْيَتَهُ، فَقِيلَ لَهُ: يَا رَسُولَ اللَّهِ مَا يُبْكِيكَ؟ فَقَالَ: أَبْكِي لِذُرِّيَّتِي وَ مَا تَصْنَعُ بِهِمْ شِرَارُ أُمَّتِي مِنْ بَعْدِي، كَأَنِّي بِفَاطِمَةَ بِنْتِي وَ قَدْ ظُلِمَتْ بَعْدِي وَ هِيَ تُنَادِي يَا أَبَتَاهْ، فَلا يُعِينُهَا أَحَدٌ مِنْ أُمَّتِي، فَسَمِعَتْ ذَلِكَ فَاطِمَةُ سلام الله عليها فَبَكَت.
ابن عباس گوید: موقعى كه شهادت پيغمبر اکرم صَلَّي اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِه نزديک گرديد، آن حضرت به قدری گريست که محاسن مبارکش تَر شد. گفته شد: يا رسول الله! چرا گريه می کنی؟ فرمود: براى ذريّه و فرزندانم و آن ستمهايی که از «اشرار امّتم» بعد از من به ايشان میرسد، میگريم. گويا میبينم دخترم فاطمه زهراء بعد از من مظلوم واقع شده، هر چه صدا میزند: يا اَبَتاه! احدى از امّت من به فرياد او نمی رسد. وقتي فاطمه اطهر سلام الله عليها اين مطلب را شنيد گريان شد.
أمالی طوسی رحمه الله، ۱/۱۸۸
#اللهم_العن_ابابکر_عمر_عثمان_عایشه
#آداب_دعا
#مسح_صورت
#دست_بلندکردن
#دست_بصورت_کشیدن
عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ سَهْلِ بْنِ زِیَادٍ عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ الْأَشْعَرِیِّ عَنِ ابْنِ الْقَدَّاحِ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ: مَا أَبْرَزَ عَبْدٌ یَدَهُ إِلَی اللَّهِ الْعَزِیزِ الْجَبَّارِ إِلَّا اسْتَحْیَا اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ أَنْ یَرُدَّهَا صِفْراً حَتَّی یَجْعَلَ فِیهَا مِنْ فَضْلِ رَحْمَتِهِ مَا یَشَاءُ فَإِذَا دَعَا أَحَدُکُمْ فَلَا یَرُدَّ یَدَهُ حَتَّی یَمْسَحَ عَلَی وَجْهِهِ وَ رَأْسِهِ.
حضرت صادق علیه السّلام فرمودند: هیچ بنده ای دست بدرگاه خدای عزیز جبار نگشاید جز اینکه خدای عز و جل حیا کند که آن را تهی بازگرداند تا اینکه از فضل رحمت خود در آن بنهد،
پس هرگاه یکی از شماها دعا کرد دستش را برنگرداند تا آن را بسر و روی خود بکشد.
الکافی ٫ جلد 2 ٫ صفحه 470
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج_و_فرجنا_بفرجه
#قَضَاءِ_الْقُنُوتِ
#بَعْدَ_الرُّکُوعِ
مُحَمَّدُ بْنُ الْحَسَنِ بِإِسْنَادِهِ عَنِ الْحُسَیْنِ بْنِ سَعِیدٍ عَنْ فَضَالَةَ عَنْ جَمِیلِ بْنِ دَرَّاجٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ وَ زُرَارَةَ بْنِ أَعْیَنَ قَالا سَأَلْنَا أَبَا جَعْفَرٍ علیه السلام عَنِ الرَّجُلِ یَنْسَی الْقُنُوتَ حَتَّی یَرْکَعَ قَالَ یَقْنُتُ بَعْدَ الرُّکُوعِ فَإِنْ لَمْ یَذْکُرْ فَلَا شَیْ ءَ عَلَیْهِ.
زراره و محمد بن مسلم گویند از حضرت أبا جعفر امام باقر علیه السلام سوال کردیم از شخصی که قنوت را فراموش کرده و بعد از رکوع متوجه شده ؟!
فرمودند: بعد از رکوع قنوت را بخواند،
و اگر یادش نیامد چیزی بعهده اش نیست.
وسائل الشیعه ٫ جلد 6 ٫ صفحه 287
#الحمدلله_که_مولایم_امیرالمومنین_است.
#سنگ_رو_سنگ_بند_نمیشه؟
#تقصیر_ابوبکر_عمر لعنت الله علیهما
●عَنِ الْکُمَیْتِ بْنِ زَیْدٍ الْأَسَدِیِّ قَالَ: دَخَلْتُ عَلَی أَبِی جَعْفَرٍ (صلوات الله علیه) فَقَالَ وَ اللَّهِ یَا کُمَیْتُ لَوْ کَانَ عِنْدَنَا مَالٌ لَأَعْطَیْنَاکَ مِنْهُ وَ لَکِنْ لَکَ مَا قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) لِحَسَّانِ بْنِ ثَابِتٍ لَنْ یَزَالَ مَعَکَ رُوحُ الْقُدُسِ مَا ذَبَبْتَ عَنَّا قَالَ قُلْتُ خَبِّرْنِی عَنِ الرَّجُلَیْنِ قَالَ فَأَخَذَ الْوِسَادَةَ فَکَسَرَهَا فِی صَدْرِهِ ثُمَّ قَالَ وَ اللَّهِ یَا کُمَیْتُ مَا أُهَرِیقَ مِحْجَمَةٌ مِنْ دَمٍ وَ لَا أُخِذَ مَالٌ مِنْ غَیْرِ حِلِّهِ وَ لَا قُلِبَ حَجَرٌ عَنْ حَجَرٍ إِلَّا ذَاکَ فِی أَعْنَاقِهِمَا.
●کُمیت بن زیاد اسدی روایت میکند: بر امام باقر (صلوات الله علیه) وارد شدم، حضرت فرمود: به خدا سوگند، ای کمیت، اگر مالی در نزد ما بود به تو از آن می دادیم.
ولی آنچه را رسول خدا (صلَّی الله علیه و آله) به حسان بن ثابت فرمود برای تو هم هست:
دائماً روح القدس با تو هست تا زمانی که از ما دفاع کنی. کمیت میگوید: عرض کردم: از حال آن دو نفر (ابوبکر و عمر) مرا خبر بده. کمیت میگوید: حضرت بالش را برداشت و آن را تا (دولا) کرده و در زیر سینه اش گرفت، سپس فرمود: به خدا قسم، ای کمیت، به اندازه شاخ حجامتی خون ریخته نشود و نیز هیچ مالی از طریق غیر حلال (به ناحق) گرفته نشود و هیچ سنگی از روی سنگ دیگر نغلتد جز آن که مسئولیت آن بر گردن آن دو نفر است.
الكافي- ط الاسلامية جلد 8 صفحه 102 حدیث 75
بحارالأنوار جلد 46 صفحه 341
تفسیر البرهان جلد 3 صفحه 412
الوافي جلد 2 صفحه 201
سفینة البحار جلد 7 صفحه 533
عوالم العلوم و المعارف و الاحوال ، من الآيات و الاخبار و الاقوال جلد 19 صفحه 400
●و قلب الحجر عن الحجر كناية عن وضع الأشياء في غير مواضعها ، وتغيير الأحكام الشرعية وإحداث الأمور المبتدعة.
●مرحوم علامه مجلسی در شرح این کلام امام که فرموده حتی اگر سنگی روی سنگ دیگر بغلتد به گردن ابوبکر و عمر است، می گوید: کنایه از این است که امور را در غیر جایش قرار دادند، و احکام شرعی را تغییر، و امور ابداعی و اختراعی (بدعت) را به وجود آوردند.
مرآة العقول جلد 25 صفحه 248
●و تغليب حجر عن حجر كناية عن الشدائد، أو عن إزالة الحق عن مركزه، والمقصود أن جميع المفاسد إلى يوم القيامة في أعناقهما لأنهما منشأ لها، ولولا فسادهما في الدين لشاع العدل وارتفع الجور واستقام نظام الخلق.
●ملا صالح مازندرانی می گوید: غلتیدن سنگ از روی سنگ کنایه از شدائد و سختی هاست، یا اینکه حق را از مرکز و اصلش منحرف کردند، و منظور این است که تمام مفسده ها تا روز قیامت به گردن آن دو (ابوبکر و عمر) است زیرا آن دو نفر منشا آن می باشند، و اگر فسادانگیزی آن دو نفر در دین نبود، عدل اشاعه می یافت و ظلم و جور از بین می رفت و نظام خلقت استوار میشد.
شرح أصول الكافي (ملا صالح مازندرانی) جلد 12 صفحه 30 و 31
#اللهم_العن_ابابکر_عمر_عثمان_عایشه
#سیلی
#گوشواره
#سقط_جنین
#عمر لعنت الله علیه
قَالَتْ اَلصِّدِّيقَةِ اَلطَّاهِرَةِ فَاطِمَةَ اَلزَّهْرَاءِ صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهَا سَيِّدَةِ نِسَاءِ اَلْعَالَمِينَ : ...فضربني بيده حتى انتثر قرطي من أذني ، وجاءني المخاض فأسقطت محسنا قتيلا بغير ...
حضرت صدیقه طاهره فاطمة الزهراء صلوات الله علیها سرور بانوان دو عالم می فرمایند : ...پس عمر 【لعنة الله عليه】چنان به من سیلی زد که گوشوارهام از گوشم کنده شد...
بحارالأنوار ج۳۰ ص۳۴۹
#اللهم_العن_ابابکر_عمر_عثمان_عایشه
#راضی
#عطای_امام علیه السلام
#درهم
#تفویض
قَالَ اَلْإِمَامُ اَلصَّادِقُ صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ : إِذَا رَأَيْتَ اَلْقَائِمَ أَعْطَى رَجُلاً مِائَةَ أَلْفٍ وَ أَعْطَى آخَرَ دِرْهَماً فَلاَ يَكْبُرُ فِي صَدْرِكَ وَ فِي رِوَايَةٍ أُخْرَى فَلاَ يَكْبُرُ ذَلِكَ فِي صَدْرِكَ فَإِنَّ اَلْأَمْرَ مُفَوَّضٌ إِلَيْهِ .
حضرت امام صادق صلوات الله علیه می فرمایند : وقتی امام قائم علیه السّلام را ديدى كه به يک نفر صد هزار درهم و به ديگرى يک درهم عطا فرمودند، اين كار به نظر تو بزرگ نيايد؛ زیرا امر به او تفويض و واگذار شده است.
بصائر الدرجات ج۱ ص۳۸۶
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج_و_فرجنا_بفرجه
#دفع_جن
#جن_نگهبان
#خواب
#آداب
#سلاح_مؤمن
#ضعف_شیاطین
💥با این دستورالعمل، دو جن را نگهبان خود کنید
در ضمن روایتی که شیخ کلینی رحمه الله نقل کرده، امام صادق علیه السلام فرمودند:
مَنْ قَرَأَ عِنْدَ مَنَامِهِ آيَةَ اَلْكُرْسِيِّ ثَلاَثَ مَرَّاتٍ وَ اَلْآيَةَ اَلَّتِي فِي آلِ عِمْرَانَ: «شَهِدَ اَللّٰهُ أَنَّهُ لاٰ إِلٰهَ إِلاّٰ هُوَ وَ اَلْمَلاٰئِكَةُ» وَ آيَةَ اَلسُّخْرَةِ وَ آيَةَ اَلسَّجْدَةِ وُكِّلَ بِهِ شَيْطَانَانِ يَحْفَظَانِهِ مِنْ مَرَدَةِ اَلشَّيَاطِينِ شَاءُوا أَوْ أَبَوْا وَ مَعَهُمَا مِنَ اَللَّهِ ثَلاَثُونَ مَلَكاً يَحْمَدُونَ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ وَ يُسَبِّحُونَهُ وَ يُهَلِّلُونَهُ وَ يُكَبِّرُونَهُ وَ يَسْتَغْفِرُونَ لَهُ إِلَى أَنْ يَنْتَبِهَ ذَلِكَ اَلْعَبْدُ مِنْ نَوْمِهِ وَ ثَوَابُ ذَلِكَ لَهُ.
هرکس در وقت خواب سه مرتبه "آية الكرسى" بخواند و یکبار آیه "شهدالله و آيه سُخره و آيه سجده" * را بخواند، حق سبحانه و تعالى دو جنّى را نگهبان سازد كه در هر صورت او را حفظ كنند از شياطين گردنكش، و سى فرشته را با اينها مقرّر فرمايد كه حمد الهى و تسبيح و تهليل و تكبير و استغفار كنند تا بنده از خواب بيدار شود و ثواب اينها از او باشد.
الکافی، ط_الاسلامیه، ج ٢ ص ٥٣٩
* آیه شهدالله، آیه هجدهم سوره آل عمران است. آیه سُخره، آیه پنجاه و چهارم سوره اعراف است. آیه سجده، بنابر مشهور دو آیه آخر سوره فصلت است، و برخی گفتهاند آیه شانزدهم سوره سجده است، اما احتیاط خواندن هردو است.
مرآة العقول، ج ١٢ ص ٣١٧
#الحمدلله_که_مولایم_امیرالمومنین_است.
#نهی_ازتطبیق
#سفیانی
#سوریه
#مناطق_پنجگانه
چطور سفیانی را تشخیص دهیم و بشناسیم؟
#هلک_المستعجلون #کذب_الوقاتون
عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ أَبِي مَنْصُورٍ قَالَ سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (صلوات الله علیه) عَنِ اسْمِ السُّفْيَانِيِّ فَقَالَ وَ مَا تَصْنَعُ بِاسْمِهِ إِذَا مَلَكَ كُنُوزَ الشَّامِ الْخَمْسَ دِمَشْقَ وَ حِمْصَ وَ فِلَسْطِينَ وَ الْأُرْدُنَّ وَ قِنَّسْرِينَ فَتَوَقَّعُوا عِنْدَ ذَلِكَ الْفَرَجَ قُلْتُ يَمْلِكُ تِسْعَةَ أَشْهُرٍ قَالَ لَا وَ لَكِنْ يَمْلِكُ ثَمَانِيَةَ أَشْهُرٍ لَا يَزِيدُ يَوْماً.
🔸ابو منصور نقل کرده است که از امام صادق (صلوات الله علیه) درباره اسم سفیانی سؤال کردم. حضرت فرمود: تو را با اسمِ او چه کار؟ هر گاه مناطق پنج گانه شام: دمشق و حمص و فلسطین و اردن و قنسرین (حلب) را تصرف کرد، منتظر فرج باشید. گفتم: آیا 9 ماه این را در تصرف دارد؟ فرمود: خیر بلکه تصرف او 8 ماه است که یک روز هم بر آن اضافه نمی شود.
الإمامة و التبصرة/ص130
الغيبة للنعماني/ص304
كمال الدين/ج2/ص651
إثبات الهداة/ج5/ص350
بحار الأنوار (ط - بيروت)/ج52/ص206
ظاهرا این روایت شریف در نهی تطبیق است.
چه کار به اسم سفیانی داری؟ صبر کن تا 100 درصد مطمئن شوی که او سفیانی است.
با وجود اینکه تطبیق مصداق هلک المستعجلون و کذب الوقاتون (عجله در امر ظهور و تعیین کردن وقت) است؛ افرادی هستند که دائما در حال تطبیق هستند؛ روایاتی را بر شخصیت ها و جریانات تطبیق می دهند؛ در حالی که این کار باطل است
در این روایت نورانی امام برای مطمئن شدن از اینکه فرد مورد نظر، سفیانی است یا خیر به ما نشانه می دهد
وقتی سفیانی ملعون بر مناطق پنج گانه که امام فرمود مسلط شود و همان قدری که امام فرمود حکومت کند؛ او سفیانی است
تا 100 درصد شباهت ها محقق نشده نیازی به انطباق های آبکی و پوچ و باطل ما نیست
مطلب کپی شده
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج_و_فرجنا_بفرجه
#خلق_خوش
#عاریه
#دشمن
[الكافی] عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ یَحْیَی عَنْ عَبْدِ اللَّهِ الْحَجَّالِ عَنْ أَبِی عُثْمَانَ الْقَابُوسِیِّ عَمَّنْ ذَكَرَهُ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ: إِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَی أَعَارَ أَعْدَاءَهُ أَخْلَاقاً مِنْ أَخْلَاقِ أَوْلِیَائِهِ لِیَعِیشَ أَوْلِیَاؤُهُ مَعَ أَعْدَائِهِ فِی دَوْلَاتِهِمْ.
وَ فِی رِوَایَةٍ أُخْرَی: وَ لَوْ لَا ذَلِكَ لَمَا تَرَكُوا وَلِیّاً لِلَّهِ إِلَّا قَتَلُوهُ.
حضرت صادق علیه السّلام فرمودند: خداوند متعال مقداری از اخلاق أولیای خود را به عنوان عاریه به دشمنانش داده است تا در نتیجه دوستان خدا بتوانند با دشمنان در زمان حکومت و دولت دشمنان زندگی کنند.
و در روایت دیگری آمده است که اگر این طور نبود، دشمنان خدا احدی از دوستان خدا را باقی نمی گذاشتند و همه را میکشتند.
بحارالأنوار ٫ جلد 68 ٫ صفحه 378
#اللهم_صلی_علی_محمد_و_آل_محمد_و_عجل_فرجهم_والعن_اعدائهم
#ادب
#درخواست
#شرم
#حیاء
روزی #امیرالمؤمنین صلواتاللهعلیه متوجه شدند در منزلشان هیچ خوردنی موجود نیست (بخاطر کثرت #انفاق حضرت، گاهی چنین وضعی پیش میآمد)؛ به #حضرت_زهرا سلاماللهعلیها فرمودند: «فاطمهجان! چرا به من نگفته بودید تا برایتان چیزی بخرم؟» سرور بانوان عالم عرض کردند:
«اى أباالحسن! من از پروردگارم شرم دارم که از شما درخواستی كنم و توانِ برآوردنش را نداشته باشید.»
«فقال علي عليهالسلام: يا فاطمة ألا كنت أعلمتيني فأبتاعكم شيئا؟ فقالت فاطمه علیهاالسلام: يا أباالحسن إني لاستحيي من إلهي أن تكلف نفسك ما لاتقدر عليه.»
تفسیر فرات کوفی، ص۸۳
الأمالی (شیخطوسی)، ص۶۱۶
چه زندگیِ نورانی میشد اگر بانوان شیعه، #چشم_و_همچشمی که آتش به بنیان خانوادهها کشیده است را کنار میگذاشتند و کمی به #ساده_زیستی و #ایثار صدّیقهکبری علیهاالسلام تأسّی میکردند.
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج_و_فرجنا_بفرجه
#اولین_اسم_خداوند
#علی_عظیم
قَالَ اَلْإِمَامُ اَلرِّضَا صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ : فَلَيْسَ يَحْتَاجُ أَنْ يُسَمِّيَ نَفْسَهُ وَ لَكِنَّهُ اخْتَارَ لِنَفْسِهِ أَسْمَاءً لِغَيْرِهِ يَدْعُوهُ بِهَا لِأَنَّهُ إِذَا لَمْ يُدْعَ بِاسْمِهِ لَمْ يُعْرَفْ فَأَوَّلُ مَا اخْتَارَ لِنَفْسِهِ الْعَلِيُّ الْعَظِيمُ
حضرت امام رضا صلوات الله علیه می فرمایند : پس خداوند نيازى نداشت كه اسمى بر خود بگذارد ؛ البتّه به اين خاطر كه ديگران بتوانند او را بخوانند نامهايى براى خودش انتخاب كرد؛ زيرا اگر به نامى نخوانندش شناخته نخواهد شد. و نخستين نامى كه براى خود اختيار كرد "علىّ عظيم" بود
كافي ج۱ ص۱۱۳
عيون أخبار الرضا عليه السلام، ج۱ ص۱۲۹
#الحمدلله_که_مولایم_امیرالمومنین_است.
هدایت شده از 🔰 گفتار های ماندگار🔰
‼️چرا حضرت ام البنین سلام الله علیها در کربلا حضور نداشت؟
نگاهی به گزارش های تاریخی درباره شخصیت مادر حضرت عباس(سلام الله علیها)
به گزارش منابع تاریخی حضرت ام البنین (سلام الله علیها) در آن زمان بانوی میان سالی بود؛ یعنی اگر هنگام ازدواج با امیرالمؤمنین (علیه السلام) در سال بیستم هجری حدوداً بیست ساله بوده، در هنگام واقعه کربلا که ابتدای سال ۶١ق اتفاق افتاد در حدود شصت سال داشته اند.
ایشان بعنوان همسر امیرالمؤمنین(علیه السلام) از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده است.از سوی دیگر، ظاهر حرکت کاروان امام حسین(علیه السلام) در همان ابتدا اینطور نبود که به قصد کربلا و شهادت باشد؛ خروج شبانۀ امام(علیه السلام) و اهل بیتش در شب بیست و نهم رجب سال شصت هجری قمری از مدینه به سمت مکه بود، نه کربلا!و به این قصد بود که در پناه حرم امن الهی در امان باشند بدین صورت که یزید از اینکه امام را بین دوراهیِ قتل یا بیعت مطلقه گذاشته بود کوتاه بیاید.که در این سفر، فرزندان ام البنین همراه امام حسین(علیه السلام) و در رکاب ایشان بودند.
و دعوت کوفیان از امام(علیه السلام) در این مدتِ اقامتِ حدوداً چهار ماهۀ امام در مکه انجام گرفت، نه پیش از خروج امام(علیه السلام) از مدینه!اهل کوفه که خود از خلافت یزید ناراضی بودند و نمی خواستند زیر بار بیعت او روند هنگامی که از خود داری امام(علیه السلام) از بیعت با یزید و پناه بردن ایشان به حرم مکه مطلع شدند با فرستادن نامه هایی ایشان را به کوفه دعوت، و آمادگی خود جهت حمایت و دفاع از ایشان، و حتی آمادگی شان جهت اخراج حاکم کوفه را اعلام نمودند.
امام(علیه السلام) اقامتش در پناه حرم مکی را ادامه داد تا آنکه با شروع ایام حج و سرازیر شدن مسلمانان از سراسر مناطقِ دور و نزدیکِ سرزمین پهناور اسلامی به مکه و بالا رفتن احتمال پیوستن آنان به امام یا دست کم تحت تأثیر قرار گرفتنشان جهت خروج از بیعت با یزید، تهدیدها و فشارهای یزید بر امام(علیه السلام) شدیدتر شد و به جایی رسید که دستور خونریزی مطلق یعنی حتی در داخل مسجدالحرام و در جوار کعبه را صادر کرد.
با این تشدّد دستگاه خلافت، امام برای جلوگیری از شکسته شدن امنیت و احترام خانۀ خدا چاره ای نداشت جز اینکه یا ذلت بیعت مطلقه را بپذیرد یا از حرم مکه خارج شود تا تهوّر و گستاخی و بی پروایی یزید و آل ابی سفیان در جنگ طلبی و خونریزی، در منطقۀ حرم انجام نگیرد و موجب شکسته شدن حرمت مکه و مسجدالحرام نشود. لذا امام(علیه السلام) و همراهانش در روز هشتم ذی حجه، روز ترویه، از مکه خارج شدند. و در انتخاب مقصد، از آنجا که در تمام این مدتِ اقامت امام در مکه، اهالی هیچ منطقه ای جز کوفه از بیعت با یزید خودداری نکرده و ارتباطی با امام برقرار نکرده بودند.بنابراین به طور طبیعی راه و مقصدی برای امام(علیه السلام) نبود مگر کوفه.و این سفر هم ظاهرش از ابتدا معلوم نبود که به کربلا منجر می شود، بلکه هجده هزار نفر از کوفیان و اهل عراق با مسلم بن عقیل سفیر امام بیعت کرده بودند، و چهار هزار نفرشان در خانه های اطراف محل سکونت مسلم از او نگهبانی می کردند.
شاید اگر این سفر امام به عراق به فرجام می رسید و پرچم عدل علی(علیه السلام) و خلافت اولاد معصومش در کوفه برپا می شد، فرزندان ام البنین(سلام الله علیها)، مادر را نیز به کوفه دعوت نموده و در آن جا میزبان او می شدند.اما وضعیت به گونۀ دیگری پیش رفت و حضرت ام البنین(سلام الله علیها) به طبیعت حال همچنان در مدینه ماند و خبر واقعه کربلا و شهادت فرزندانش را به او رساندند.
هدایت شده از زوار العباس علیه السلام
#تحریف_واژه ها
#واژه_سریانی
#شب_چله
#یلدا
#میترا
❌❌یلدا چیست و معنای حقیقی آن❌❌
🔸 دشمنان این مرز و بوم که سر در آخور اجانب دارند، میکوشند از هر فرصتی برای ضربه زدن بر پیکره ی دین و هویت راستین ملت سوء استفاده کنند.
در همین راستا، مدتی است که با انتشار پیامهای جهتدار، شب یلدا را نماد ارزشمندی و هویت زن ایرانی در عقائد باستانی معرفی کنند.
بدین صورت که شب یلدا، شب تولد میترا یا همان الهه بانوی خورشید است و ایرانیان همواره آن را قدر میدانستند ((و سپس چنین تداعی میکنند که اسلام چنین رسم و رسوماتی را در ایران نابود کرد)).
در پاسخ به این ادعاهای واهی و مغرضانه باید گفت:
🔹 اسلام، کِی و کجا با شبنشینیهای این چنینی مخالفت کرده است؟
قرآن و سنت پیامبر صلی الله علیه و آله، این گونه گرما بخشیدن به نظام خانواده را تحت عنوان «صلهی رَحِم» ستوده است و آن را در برخی موارد، واجب، و در مواردی بسیاری مستحب دانسته است.
🔹 باید دانست که یلدا واژهای سریانی است یعنی این کلمه از یک زبان سامی (به نام زبان سُریانی) و منشأ آن در بینالنهرین بوده است و لذا این واژه ابداً ریشه آریایی ندارد.
🔹این حق شماست که از ما سند بخواهید.
سند اینکه واژه یلدا ریشه آریایی ندارد، بلکه ریشه سامی دارد:
حسن عمید، فرهنگ فارسی (فرهنگ عمید)، تهران: مؤسسه انتشارات امیرکبیر، 1387. برگه 1222-1223. همچنین بنگرید به لغتنامه دهخدا، ذیل واژه یلدا، و نیز بنگرید به فرهنگ معین، ذیل واژه یلدا.
🔹 بنا بر متنِ اَوِستا (کتاب مقدس زرتشتیان)، میترا که نام دیگر آن، مِهر است، اصلاً یک الهه بانو نیست ، بلکه مذکّر است.
در اوستا: اَشی یشت (اَرت یشت)، بند 16 آمده است که میترا برادر ایزد اشی است و در نتیجه میترا پسر اهورامزدا است. همچنین در مهر یَشتِ اَوِستا که در ستایشِ میترا است، دائماً از ضمایر مذکّر برای او استفاده شده است
🔹 يافتههای باستانشناسی نيز گويای اين است كه ميترا در باور ايرانيان، مانند باور يونانيان و روميان، جنس مذكر داشت از جمله در نقشبرجسته «اردشير دوم» در طاق بستان كرمانشاه، تصوير ميترا به صورت مَردی كه هالهی نور (اشعه نور) دور سرش وجود دارد، در «سمت چپ» نگاره ديده میشود.
سند: آرتور كرستين سن، ايران در زمان ساسانيان، ترجمه رشيد ياسمى، تهران: نشر دنياي كتاب، 1368، برگه 211
پس اولاً «یلدا» واژهای آریایی نیست و ثانیاً ایزد «میترا» ابداً الهه بانو نبوده، بلکه به صورت مذکر است.
❌لطفا اجازه ندهید با تحریف واژها و استخدام آن در پیشبرد اهداف شیطانی ، بیش از این به دین و هویت شیعی ما بتازند❌
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج_و_فرجنا_بفرجه
#بهشت
#زیرپای_مادر
صدّیقه کبری #حضرت_زهرا سلاماللهعلیها روایت شده است که فرمودند:
«همیشه در خدمت مادر و پایبند او باش، چرا که بهشت زیر پای مادران است (و همین خدمت و پایبندی تو به مادر، باعث عاقبتبخیری و بهشتی شدنت خواهد شد).»
«عن فاطمة الزهراء علیهاالسلام: الزم رجلها فإن الجنة تحت أقدامها.»
کتب شیعه:
احقاق الحق (شوشتری)، ج۲۵، ص۵۳۳
کتب عامه:
کنز العمّال (متقیهندی)، ج۱۶، ص۴۶۲
#اللهم_صلی_علی_محمد_و_آل_محمد_و_عجل_فرجهم_والعن_اعدائهم