eitaa logo
زوار العباس علیه السلام
180 دنبال‌کننده
451 عکس
239 ویدیو
6 فایل
اللهم عجل لولیک الفرج و فرجنا بفرجه
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
علیه السلام قَالَ اَلْإِمَامُ اَلصَّادِقُ صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ : إِذَا رَأَيْتَ اَلْقَائِمَ أَعْطَى رَجُلاً مِائَةَ أَلْفٍ وَ أَعْطَى آخَرَ دِرْهَماً فَلاَ يَكْبُرُ فِي صَدْرِكَ وَ فِي رِوَايَةٍ أُخْرَى فَلاَ يَكْبُرُ ذَلِكَ فِي صَدْرِكَ فَإِنَّ اَلْأَمْرَ مُفَوَّضٌ إِلَيْهِ . حضرت امام صادق صلوات الله علیه می فرمایند : وقتی امام قائم علیه السّلام را ديدى كه به يک نفر صد هزار درهم و به ديگرى يک درهم عطا فرمودند، اين كار به نظر تو بزرگ نيايد؛ زیرا امر به او تفويض و واگذار شده است. بصائر الدرجات ج۱ ص۳۸۶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💥با این دستورالعمل، دو جن را نگهبان خود کنید در ضمن روایتی که شیخ کلینی رحمه الله نقل کرده، امام صادق علیه السلام فرمودند: مَنْ قَرَأَ عِنْدَ مَنَامِهِ آيَةَ اَلْكُرْسِيِّ ثَلاَثَ مَرَّاتٍ وَ اَلْآيَةَ اَلَّتِي فِي آلِ عِمْرَانَ: «شَهِدَ اَللّٰهُ أَنَّهُ لاٰ إِلٰهَ إِلاّٰ هُوَ وَ اَلْمَلاٰئِكَةُ» وَ آيَةَ اَلسُّخْرَةِ وَ آيَةَ اَلسَّجْدَةِ وُكِّلَ بِهِ شَيْطَانَانِ يَحْفَظَانِهِ مِنْ مَرَدَةِ اَلشَّيَاطِينِ شَاءُوا أَوْ أَبَوْا وَ مَعَهُمَا مِنَ اَللَّهِ ثَلاَثُونَ مَلَكاً يَحْمَدُونَ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ وَ يُسَبِّحُونَهُ وَ يُهَلِّلُونَهُ وَ يُكَبِّرُونَهُ وَ يَسْتَغْفِرُونَ لَهُ إِلَى أَنْ يَنْتَبِهَ ذَلِكَ اَلْعَبْدُ مِنْ نَوْمِهِ وَ ثَوَابُ ذَلِكَ لَهُ. هرکس در وقت خواب سه مرتبه "آية الكرسى" بخواند و یکبار آیه "شهدالله و آيه سُخره و آيه سجده" * را بخواند، حق سبحانه و تعالى دو جنّى را نگهبان سازد كه در هر صورت او را حفظ كنند از شياطين گردنكش، و سى فرشته را با اينها مقرّر فرمايد كه حمد الهى و تسبيح و تهليل و تكبير و استغفار كنند تا بنده از خواب بيدار شود و ثواب اينها از او باشد. الکافی، ط_الاسلامیه، ج ٢ ص ٥٣٩ * آیه شهدالله، آیه هجدهم سوره آل عمران است. آیه سُخره، آیه پنجاه و چهارم سوره اعراف است. آیه سجده، بنابر مشهور دو آیه آخر سوره فصلت است، و برخی گفته‌‌اند آیه شانزدهم سوره سجده است، اما احتیاط خواندن هردو است. مرآة العقول، ج ١٢ ص ٣١٧ .
چطور سفیانی را تشخیص دهیم و بشناسیم؟ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ أَبِي مَنْصُورٍ قَالَ سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (صلوات الله علیه) عَنِ اسْمِ السُّفْيَانِيِّ فَقَالَ وَ مَا تَصْنَعُ بِاسْمِهِ إِذَا مَلَكَ كُنُوزَ الشَّامِ الْخَمْسَ دِمَشْقَ وَ حِمْصَ وَ فِلَسْطِينَ وَ الْأُرْدُنَّ وَ قِنَّسْرِينَ فَتَوَقَّعُوا عِنْدَ ذَلِكَ الْفَرَجَ قُلْتُ يَمْلِكُ تِسْعَةَ أَشْهُرٍ قَالَ لَا وَ لَكِنْ يَمْلِكُ ثَمَانِيَةَ أَشْهُرٍ لَا يَزِيدُ يَوْماً. 🔸ابو منصور نقل کرده است که از امام صادق (صلوات الله علیه) درباره اسم سفیانی سؤال کردم. حضرت فرمود: تو را با اسمِ او چه کار؟ هر گاه مناطق پنج‌ گانه شام: دمشق و حمص و فلسطین و اردن و قنسرین (حلب) را تصرف کرد، منتظر فرج باشید. گفتم: آیا 9 ماه این را در تصرف دارد؟ فرمود: خیر بلکه تصرف او 8 ماه است که یک روز هم بر آن اضافه نمی شود. الإمامة و التبصرة/ص130 الغيبة للنعماني/ص304 كمال الدين/ج‏2/ص651 إثبات الهداة/ج‏5/ص350 بحار الأنوار (ط - بيروت)/ج‏52/ص206 ظاهرا این روایت شریف در نهی تطبیق است. چه کار به اسم سفیانی داری؟ صبر کن تا 100 درصد مطمئن شوی که او سفیانی است. با وجود اینکه تطبیق مصداق هلک المستعجلون و کذب الوقاتون (عجله در امر ظهور و تعیین کردن وقت) است؛ افرادی هستند که دائما در حال تطبیق هستند؛ روایاتی را بر شخصیت ها و جریانات تطبیق می دهند؛ در حالی که این کار باطل است در این روایت نورانی امام برای مطمئن شدن از اینکه فرد مورد نظر، سفیانی است یا خیر به ما نشانه می دهد وقتی سفیانی ملعون بر مناطق پنج گانه که امام فرمود مسلط شود و همان قدری که امام فرمود حکومت کند؛ او سفیانی است تا 100 درصد شباهت ها محقق نشده نیازی به انطباق های آبکی و پوچ و باطل ما نیست مطلب کپی شده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
[الكافی] عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ یَحْیَی عَنْ عَبْدِ اللَّهِ الْحَجَّالِ عَنْ أَبِی عُثْمَانَ الْقَابُوسِیِّ عَمَّنْ ذَكَرَهُ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ: إِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَی أَعَارَ أَعْدَاءَهُ أَخْلَاقاً مِنْ أَخْلَاقِ أَوْلِیَائِهِ لِیَعِیشَ أَوْلِیَاؤُهُ مَعَ أَعْدَائِهِ فِی دَوْلَاتِهِمْ. وَ فِی رِوَایَةٍ أُخْرَی: وَ لَوْ لَا ذَلِكَ لَمَا تَرَكُوا وَلِیّاً لِلَّهِ إِلَّا قَتَلُوهُ. حضرت صادق علیه السّلام فرمودند: خداوند متعال مقداری از اخلاق أولیای خود را به عنوان عاریه به دشمنانش داده است تا در نتیجه دوستان خدا بتوانند با دشمنان در زمان حکومت و دولت دشمنان زندگی کنند. و در روایت دیگری آمده است که اگر این طور نبود، دشمنان خدا احدی از دوستان خدا را باقی نمی گذاشتند و همه را می‌کشتند. بحارالأنوار ٫ جلد 68 ٫ صفحه 378
روزی صلوات‌الله‌علیه متوجه شدند در منزلشان هیچ خوردنی موجود نیست (بخاطر کثرت حضرت، گاهی چنین وضعی پیش می‌آمد)؛ به سلام‌الله‌علیها فرمودند: «فاطمه‌جان! چرا به من نگفته بودید تا برایتان چیزی بخرم؟» سرور بانوان عالم عرض کردند: «اى أباالحسن! من از پروردگارم شرم دارم که از شما درخواستی كنم و توانِ برآوردنش را نداشته باشید.» «فقال علي عليه‌السلام: يا فاطمة ألا كنت أعلمتيني فأبتاعكم شيئا؟ فقالت فاطمه علیهاالسلام: يا أباالحسن إني لاستحيي من إلهي أن تكلف نفسك ما لاتقدر عليه.» تفسیر فرات کوفی، ص۸۳ الأمالی (شیخ‌طوسی)، ص۶۱۶ چه زندگیِ نورانی می‌شد اگر بانوان شیعه، که آتش به بنیان خانواده‌ها کشیده است را کنار می‌گذاشتند و کمی به و صدّیقه‌کبری علیهاالسلام تأسّی می‌کردند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قَالَ اَلْإِمَامُ اَلرِّضَا صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ : فَلَيْسَ يَحْتَاجُ أَنْ يُسَمِّيَ نَفْسَهُ وَ لَكِنَّهُ اخْتَارَ لِنَفْسِهِ أَسْمَاءً لِغَيْرِهِ يَدْعُوهُ بِهَا لِأَنَّهُ إِذَا لَمْ يُدْعَ بِاسْمِهِ لَمْ يُعْرَفْ فَأَوَّلُ مَا اخْتَارَ لِنَفْسِهِ الْعَلِيُّ الْعَظِيمُ‏ حضرت امام رضا صلوات الله علیه می فرمایند : پس خداوند نيازى نداشت كه اسمى بر خود بگذارد ؛ البتّه به اين خاطر كه ديگران بتوانند او را بخوانند نامهايى براى خودش انتخاب كرد؛ زيرا اگر به نامى نخوانندش شناخته نخواهد شد. و نخستين نامى كه براى خود اختيار كرد "علىّ عظيم" بود كافي ج‏۱ ص۱۱۳ عيون أخبار الرضا عليه السلام، ج‏۱ ص۱۲۹ .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‼️چرا حضرت ام البنین سلام الله علیها در کربلا حضور نداشت؟ نگاهی به گزارش های تاریخی درباره شخصیت مادر حضرت عباس(سلام الله علیها) به گزارش منابع تاریخی  حضرت ام البنین (سلام الله علیها) در آن زمان بانوی میان سالی بود؛ یعنی اگر هنگام ازدواج با امیرالمؤمنین (علیه السلام) در سال بیستم هجری حدوداً بیست ساله بوده، در هنگام واقعه کربلا که ابتدای سال ۶١ق اتفاق افتاد در حدود شصت سال داشته اند. ایشان بعنوان همسر امیرالمؤمنین(علیه السلام) از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده است.از سوی دیگر، ظاهر حرکت کاروان امام حسین(علیه السلام) در همان ابتدا اینطور نبود که به قصد کربلا و شهادت باشد؛ خروج شبانۀ امام(علیه السلام) و اهل بیتش در شب بیست و نهم رجب سال شصت هجری قمری از مدینه به سمت مکه بود، نه کربلا!و به این قصد بود که در پناه حرم امن الهی در امان باشند بدین صورت که یزید از اینکه امام را بین دوراهیِ قتل یا بیعت مطلقه گذاشته بود کوتاه بیاید.که در این سفر، فرزندان ام البنین همراه امام حسین(علیه السلام) و در رکاب ایشان بودند. و دعوت کوفیان از امام(علیه السلام) در این مدتِ اقامتِ حدوداً چهار ماهۀ امام در مکه انجام گرفت، نه پیش از خروج امام(علیه السلام) از مدینه!اهل کوفه که خود از خلافت یزید ناراضی بودند و نمی خواستند زیر بار بیعت او روند هنگامی که از خود داری امام(علیه السلام) از بیعت با یزید و پناه بردن ایشان به حرم مکه مطلع شدند با فرستادن نامه هایی ایشان را به کوفه دعوت، و آمادگی خود جهت حمایت و دفاع از ایشان، و حتی آمادگی شان جهت اخراج حاکم کوفه را اعلام نمودند. امام(علیه السلام) اقامتش در پناه حرم مکی را ادامه داد تا آنکه با شروع ایام حج و سرازیر شدن مسلمانان از سراسر مناطقِ دور و نزدیکِ سرزمین پهناور اسلامی به مکه و بالا رفتن احتمال پیوستن آنان به امام یا دست کم تحت تأثیر قرار گرفتنشان جهت خروج از بیعت با یزید، تهدیدها و فشارهای یزید بر امام(علیه السلام) شدیدتر شد و به جایی رسید که دستور خونریزی مطلق یعنی حتی در داخل مسجدالحرام و در جوار کعبه را صادر کرد. با این تشدّد دستگاه خلافت، امام برای جلوگیری از شکسته شدن امنیت و احترام خانۀ خدا چاره ای نداشت جز اینکه یا ذلت بیعت مطلقه را بپذیرد یا از حرم مکه خارج شود تا تهوّر و گستاخی و بی پروایی یزید و آل ابی سفیان در جنگ طلبی و خونریزی، در منطقۀ حرم انجام نگیرد و موجب شکسته شدن حرمت مکه و مسجدالحرام نشود. لذا امام(علیه السلام) و همراهانش در روز هشتم ذی حجه، روز ترویه، از مکه خارج شدند. و در انتخاب مقصد، از آنجا که در تمام این مدتِ اقامت امام در مکه، اهالی هیچ منطقه ای جز کوفه از بیعت با یزید خودداری نکرده و ارتباطی با امام برقرار نکرده بودند.بنابراین به طور طبیعی راه و مقصدی برای امام(علیه السلام) نبود مگر کوفه.و این سفر هم ظاهرش از ابتدا معلوم نبود که به کربلا منجر می شود، بلکه هجده هزار نفر از کوفیان و اهل عراق با مسلم بن عقیل سفیر امام بیعت کرده بودند، و چهار هزار نفرشان در خانه های اطراف محل سکونت مسلم از او نگهبانی می کردند. شاید اگر این سفر امام به عراق به فرجام می رسید و پرچم عدل علی(علیه السلام) و خلافت اولاد معصومش در کوفه برپا می شد، فرزندان ام البنین(سلام الله علیها)، مادر را نیز به کوفه دعوت نموده و در آن جا میزبان او می شدند.اما وضعیت به گونۀ دیگری پیش رفت و حضرت ام البنین(سلام الله علیها) به طبیعت حال همچنان در مدینه ماند و خبر واقعه کربلا و شهادت فرزندانش را به او رساندند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ها ❌❌یلدا چیست و معنای حقیقی آن❌❌ 🔸 دشمنان این مرز و بوم که سر در آخور اجانب دارند، می‌کوشند از هر فرصتی برای ضربه زدن بر پیکره ی دین و هویت راستین ملت سوء استفاده کنند. در همین راستا، مدتی است که با انتشار پیام‌های جهت‌دار، شب یلدا را نماد ارزشمندی و هویت زن ایرانی در عقائد باستانی معرفی کنند. بدین صورت که شب یلدا، شب تولد  میترا یا همان الهه بانوی خورشید است و ایرانیان همواره آن را قدر می‌دانستند ((و سپس چنین تداعی می‌کنند که اسلام چنین رسم و رسوماتی را در ایران نابود کرد)). در پاسخ به این ادعاهای واهی و مغرضانه باید گفت: 🔹 اسلام، کِی و کجا با شب‌نشینی‌های این چنینی مخالفت کرده است؟ قرآن و سنت پیامبر صلی الله علیه و آله، این گونه گرما بخشیدن به نظام خانواده را تحت عنوان «صله‌ی رَحِم» ستوده است و آن را در برخی موارد، واجب، و در مواردی بسیاری مستحب دانسته است. 🔹 باید دانست که یلدا واژه‌ای  سریانی است یعنی این کلمه از یک زبان سامی (به نام زبان سُریانی) و منشأ آن در بین‌النهرین بوده است و لذا این واژه ابداً ریشه آریایی ندارد. 🔹این حق شماست که از ما سند بخواهید. سند اینکه واژه یلدا ریشه آریایی ندارد، بلکه ریشه سامی دارد: حسن عمید، فرهنگ فارسی (فرهنگ عمید)،‌ تهران: مؤسسه انتشارات امیرکبیر، 1387. برگه 1222-1223. همچنین بنگرید به لغت‌نامه دهخدا، ذیل واژه یلدا، و نیز بنگرید به فرهنگ معین، ذیل واژه یلدا. 🔹 بنا بر متنِ اَوِستا (کتاب مقدس زرتشتیان)، میترا که نام دیگر آن، مِهر است، اصلاً یک الهه بانو نیست ، بلکه مذکّر  است. در اوستا: اَشی یشت (اَرت یشت)، بند 16 آمده است که میترا برادر ایزد اشی است و در نتیجه میترا پسر اهورامزدا است. همچنین در مهر یَشتِ اَوِستا که در ستایشِ میترا است، دائماً از ضمایر مذکّر برای او استفاده شده است 🔹 يافته‌های باستان‌شناسی نيز گويای اين است كه ميترا در باور ايرانيان، مانند باور يونانيان و روميان، جنس مذكر داشت  از جمله در نقش‌برجسته «اردشير دوم» در طاق بستان كرمانشاه، تصوير ميترا به صورت مَردی كه هاله‌ی نور (اشعه نور) دور سرش وجود دارد، در «سمت چپ» نگاره ديده می‌شود. سند:  آرتور كرستين سن، ايران در زمان ساسانيان‏، ترجمه رشيد ياسمى‏، تهران: نشر دنياي كتاب، 1368، برگه 211 پس اولاً «یلدا» واژه‌ای آریایی نیست و ثانیاً ایزد «میترا» ابداً الهه بانو نبوده، بلکه به صورت مذکر است. ❌لطفا اجازه ندهید با تحریف واژها و استخدام آن در پیشبرد اهداف شیطانی ،  بیش از این به دین و هویت شیعی ما بتازند❌
اسعد الله ایامکم و لیالیکم
صدّیقه کبری سلام‌الله‌علیها روایت شده است که فرمودند: «همیشه در خدمت مادر و پای‌بند او باش، چرا که بهشت زیر پای مادران است (و همین خدمت و پایبندی تو به مادر، باعث عاقبت‌بخیری و بهشتی شدنت خواهد شد).» «عن فاطمة الزهراء علیهاالسلام: الزم رجلها فإن الجنة تحت أقدامها.» کتب شیعه: احقاق الحق (شوشتری)، ج۲۵، ص۵۳۳ کتب عامه: کنز العمّال (متقی‌هندی)، ج۱۶، ص۴۶۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◻️ جمادی الثانی 🌺 تفسیر آیه انا انزلناه في ليلة القدر در توصیف حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها 🔷 ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها 🔰کوتاه و قطره ای 🔰استاد امیدواری خراسانی 📱 کانال گفتارهای ماندگار @GoftarHayeMandegar
ایشان در قالب وارد مسجد شدند و در قرار گرفتند: ۱_حجاب ظاهری ایشان با استفاده از خمار و جلباب! لاثَتْ خِمَارَها عَلَی رَأْسِهَا وَ اشْتَمَلَتْ بِجِلْبَابِهَا حضرت فاطمةالزهرا سلام‌الله‌علیها خمار را به سر کردند و آن پوشش سراسری را هم طوری بر سر افکندند که محیط بر تمام بدن ایشان بود. [خمار: روسری ای که روی گردن و سینه را کاملا می پوشاند] [جلباب: نوعی پوشش سراسری بوده که روی لباس ها می پوشیده اند. شاید چیزی شبیه عبای امروز یا پیراهن بلند عربی باشد] ۲_حجاب پیکرهٔ ظاهری حضرت سلام‌الله‌علیها به وسیله جماعت زنان! وَ أَقْبَلَتْ فِی لُمَّةٍ مِنْ حَفَدَتِهَا وَ نِسَاءٍ مِنْ قَوْمِهَا [تَطَأُ ذُیولَهَا] حضرت فاطمةالزهرا سلام‌الله‌علیها در میان گروهی که به اصطلاح هم سن یا هماهنگ یا از یاران و اعوان و خویشاوندان ایشان بودند حرکت می کردند، [در حالیکه چادرشان به زمین کشیده می شد.] ۳_حجاب به واسطه پرده ای که میان زنان و مردان نصب شد. فَنِیطَتْ دُونَهَا مُلاَءَةٌ سپس میان حضرت سلام‌الله‌علیها و مردم پرده ای نصب شد بحارالأنوار ج۲۹، ص۲۳۶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
إبن بابويه بإسناده، عن علي بن ميمون الصائغ، قال: قال أبو عبد الله عليه السلام: من قرأ سورة «ن و القلم» في فريضة أو نافلة آمنه الله عز و جل من أن يصيبه فقر أبدا، و أعاذه الله إذا مات من ضمة القبر. إبن بابویه با سند خود، از علی بن میمون صائغ نقل می‌کند: امام صادق علیه السلام می‌فرماید: هر کس سوره «ن وَ الْقَلَمِ» را در نماز واجب یا مستحب بخواند، خداوند عزّ و جلّ او را همواره از فقر در أمان می‌دارد، و در هنگام مرگ او را از فشار قبر محفوظ می‌دارد. البرهان في تفسير القرآن ٫ جلد 5 ٫ صفحه 452 .
اللهم العن الجبت و الطاغوت. قالت فاطمه الزهرا علیهاالسلام لابی بکر : والله لا کلمتک ابدا والله لاهجرتک ابدا. حضرت زهرا علیهاالسلام به ابوبکر فرمودند: به خدا قسم دیگر هیچ گاه با تو سخن نخواهم گفت. به خدا قسم برای همیشه از تو دوری می جویم. شرح نهج‌البلاغه👈 ابن ابی الحدید سنی معتزلی 👈 ج ۱۶ ص ۲۱۴.
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 گوشه ای از رفتار شناسی ابوبکر (خلیفه خودخوانده اول) ۱_دستور حمله به بیت حضرت فاطمه سلام الله علیها که منجر به شهادت ایشان شد. ۲_دستور به قتل حضرت محسن بن علی علیه السلام. ۳_دستور به ضرب و شتم حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها. ۴_غصب خلافت و حق حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام. ۵_غصب فدک ۶_دروغ گو خواندن حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها. ۷_قبول نکردن شاهدان حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها. ۸_امضاء صحیفه ملعونه و تعهد برای نرسیدن خلافت به امیرالمؤمنین علیه السلام. ۹_شرکت در طرح ترور حضرت پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌) در راه بازگشت از تبوک. ۱۰_شرکت در سقیفه و عدم شرکت در غسل و کفن و دفن پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌). ۱۱_تخلف از جیش اسامه. ۱۲_فرار در جنگ اُحُد. ۱۳_فرار در جنگ خیبر. ۱۴_تعریف از قدرت پوشالی مشرکین در بدر و ترساندن مسلمین. ۱۵_تخلف از دستور پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌) در عدم خروج از منزل در شب هجرت. ۱۶_انتخاب جانشین برای خود. ۱۷_قبول نکردن قرآن جمع آوری شده توسط امیرالمومنین علیه السلام. ۱۸_قصد کردن برای نبش قبر حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها. ۱۹_به غضب آوردن حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها. ۲۰_غصب لقب صدیق. ۲۱_غصب لقب امیرالمؤمنین. ۲۲_قتل مالک بن نویره توسط عمالش. ۲۳_شرکت در طرح مسموم کردن و قتل پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌). ۲۴_کنار زدن صحابه مؤمن و سپردن امور به افراد نالایق. ۲۵_کافر و بت پرست بودن قبل از اسلام ظاهری. ۲۶_سازماندهی برای کودتا بعد از شهادت پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌) و......... 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 ‼️اميرالمؤمنين (صلوات الله عليه) فرمودند: فمساويه ومساوي صاحبه أكثر من أن تُحصی أُو تُعدّ رفتارهای زشت وعیب های عمر ورفیقش "ابوبکر" بیش از آنست که قابل شمارش باشد. 📚کتاب سلیم بن قیس هلالی (اسرار آل محمد) ص ۶۸۴ ارشادالقلوب ج۲ ص۴۰۰ 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 اللهم العن الجبت والطاغوت
قَالَ عَلِيُّ بْنُ ابي طَالِبٍ صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهما : قال و یبطل حدود ما انزل الله فی کتابه علی نبیه محمد صلی الله علیه وآله و یقال رای فلان و یتخذ الآراء و القیاس و ینبذ الآثار فعند ذلک تشرب الخمور و تسمی بغیر اسمها و یضرب علیها بالعرطبه و الکوبه و القینات و المعارف و تتخذ آنیه الذهب و الفضه. حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب صلوات الله علیهما می فرمایند : در آخر الزمان حدود و قوانین الهی که در کتابش بر پیامبراکرم صلی الله علیه وآله نازل کرده، از بین می رود. و گفته می شود : فلانی چنین گفته ! رأی فلانی چنین است. تابع آراء و عقاید دیگران می شوند و سنت پیامبراکرم صلی الله علیه وآله را ترک می کنند. در آن زمان مشروبات الکلی به نام های دیگر رایج می شود . در مجالس شرب، ساز و آواز ، نرد و شطرنج، و غناء و موسیقی معمول می گردد و ظرف های طلا و نقره رواج می یابد. يوم الخلاص ص۴۳۵
آیا و به انسان واقعیت دارد و مورد تایید آیات و روایات است ؟ بر اساس روایات , جنیان شرور و شیاطین جنی , می توانند به انسان آسیب برسانند و مثلا به شکل حیواناتی چون مار یا سگ یا عقرب یا حشرات در آمده و به سراغ انسان بیایند : "رُوِيَ أَنَّ النَّبِيَّ صلی الله علیه و آله قَالَ: خَلَقَ اللَّهُ الْجِنَّ خَمْسَةَ أَصْنَافٍ صِنْفٌ كَالرِّيحِ فِي الْهَوَاءِ وَ صِنْفٌ حَيَّاتٌ وَ صِنْفٌ عَقَارِبُ وَ صِنْفٌ حَشَرَاتُ الْأَرْضِ وَ صِنْفٌ كَبَنِي آدَمَ عَلَيْهِمُ الْحِسَابُ وَ الْعِقَابُ. " _ " الْجِنُّ عَلَى ثَلَاثَةِ أَجْزَاءٍ فَجُزْءٌ مَعَ الْمَلَائِكَةِ وَ جُزْءٌ يَطِيرُونَ فِي الْهَوَاءِ وَ جُزْءٌ كِلَابٌ وَ حَيَّات‏ " بحار الأنوار ج‏60، ص267 الخصال، ج‏1، ص154 در روایاتی نیز از نبرد و جنگیدن امیرمؤمنان علیه السلام با جنیان شرور سخن به میان آمده که قصد ضربه زدن به مومنین را داشتند : " عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ رَحِمَهُ اللَّهُ عَلَيْهِ قَالَ: لَمَّا خَرَجَ النَّبِيُّ صلی الله علیه و آله إِلَى بَنِي الْمُصْطَلِقِ جَنَّبَ عَنِ الطَّرِيقِ فَأَدْرَكَهُ اللَّيْلُ فَنَزَلَ بِقُرْبِ وَادٍ وَعِرٍ فَلَمَّا كَانَ فِي آخِرِ اللَّيْلِ هَبَطَ عَلَيْهِ جَبْرَئِيلُ ع يُخْبِرُهُ أَنَّ طَائِفَةً مِنْ كُفَّارالْجِنِّ قَدِ اسْتَبْطَنُوا الْوَادِيَ يُرِيدُونَ كَيْدَهُ وَ إِيقَاعَ الشَّرِّ بِأَصْحَابِهِ عِنْدَ سُلُوكِهِمْ إِيَّاهُ فَدَعَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ عَلِيَّ بْنَ أَبِي طَالِبٍ علیه السلام فَقَالَ لَهُ اذْهَبْ إِلَى هَذَا الْوَادِي فَسَيَعْرِضُ لَكَ مِنْ أَعْدَاءِ اللَّهِ الْجِن‏ " _ " طلع امير المؤمنين (علیه السلام) منه و سيفه يقطر دما و معه غطرفة " الإرشاد في معرفة حجج الله على العباد، ج‏1، ص: 339 _ عيون المعجزات، ص: 45 : آیا جنیان می‌توانند به بدن انسان هم نفوذ کنند و روح و روان انسان را تحت تاثیر قرار دهند ؟ بر اساس روایات , این نوع اذیت جن نیز امکان دارد یعنی جنیان شرور هم می توانند مثلا به شکل حیواناتی در بیایند و به بدن انسان آسیب بزنند و هم وارد بدن انسان شده و روح و روان او را تحت تاثیر قرار دهد , در روایتی از نفوذ جن به بدن دختری سخن به میان آمده که با کرامت امام سجاد علیه السلام , جن از بدن فرد مذکور خارج شد : " ثُمَّ قَالَ يَا خَبِيثُ يَقُولُ لَكَ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ اخْرُجْ مِنْ هَذِهِ الْجَارِيَةِ وَ لَا تَعْرِضْ لَهَا إِلَّا بِسَبِيلِ خَيْرٍ فَإِنَّكَ إِنْ عُدْتَ أَحْرَقْتُكَ بِنَارِ اللَّهِ الْمُوقَدَةِ الَّتِي تَطَّلِعُ عَلَى الْأَفْئِدَةِ فَخَرَجَ مِنْهَا " مناقب آل أبي طالب عليهم السلام ج‏4، ص145 امیرمومنان علیه السلام نیز در مورد نفوذ شیطان و جنیان شرور به بدن انسان و تحت تاثیر قرار دادن افکار و روحیاتش خطاب به فردی فرمود : "«آيا تعادل فكرى خود را از دست‏ داده‌‏اى يا جن‏ زده‌‏اى يا بر اثر شدت بيمارى هذيان مى‌‏گويى؟»؛ (أمختبط أنت أم ذوجنّة، أم تهجر؟). نهج البلاغه خطبه 224 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قَالَ آيَةُ اَللهِ اَلْعُظْمَى اَلْإِمَامُ اَلرَّحْمَة سَيِّدُ اَلْمُرْسَلِين رَسُولُ اَللهِ صَلَّى اَلله عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ : لو أنّ الدنيا كانَت تَعدِلُ عند اللّه ِ عزّ و جلّ جَناحَ بَعوضَةٍ ما سَقَى الكافِرَ و الفاجرَ مِنها شَربَةً مِن ماءٍ . حضرت آیت الله العظمی امامِ رحمت رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم می فرمایند : اگر دنيا نزد خداوند عزّ و جلّ به اندازه پر پشه‌اى ارزش داشت، هرگز كافر و تبهكار را جرعه اى آب نمى‌نوشاند . الأمالي للطوسي 531/1162 .
شیخ عبّاس قمّی رحمه الله در "تحفة الاحباب" می‌گوید: سالی که از حاجی نوری استفاده می‌کردیم، با ایشان به کوفه رفته بودیم و در آن‌جا صبح‌ها شیر گاو می‌خوردیم. حاجی نوری بـه مـن می‌فرمود: طبق فـتوای ، من و تو برادر رضاعی هستیم؛ چون بخاری طبق آنچه از وی مشهور است، خوردن شیر بز، شیر گاو، شیر خر و مانند این‌ها را موجب نشر حرمت می‌داند. (تحفة الأحباب، ص۱۱۸) طـبـق چنین فتوایی بایـد حـكم كـنیم که مثلاً در زمان قدیم کـه گاودارها به نجف می‌آمدند و عموم طلبه‌ها و غیرطلبه‌ها از شیر آن گاوها استفاده می‌کردند، همه اهل نجف خواهر و برادر همدیگر باشند و عقدشـان هـم باطل بوده است. در مورد چنین فتواهایی که به دلیل انقطاع از مبدأ وحی صادر می‌شده است، امام می‌فرماید: «فِي‏ مِثْلِ‏ هَذَا الْقَضَاءِ وَ شِبْهِهِ‏ تَحْبِسُ‏ السَّمَاءُ مَاءَهَا وَ تَمْنَعُ الْأَرْضُ بَرَكَتَهَا». (الكافي؛ ج‏۵؛ ص۲۹۱) عجیب اینجاست که بخاری، إرتضاع از لبن واحد را و لو يک مرتبه‌، موجب نشر حرمت می‌داند و حتّى قـيد إمتصاص (مکیدن) از پستان را هم ندارد، و لذا طبق فتوای امام اهل‌سنّت دو نفری که از شیر گاو، و لو مقداری با فنجان بنوشند، با هم برادر و خواهر رضاعی می‌شوند. جرعه‌ای از دریا، ج۴ ص۵۱۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پاسخ سریع ❌ 🔰فردی به حضرت امام هادی صلوات‌الله‌علیه عرض کرد: کسی که دوست دارد همان‌گونه که به خدای خود عرض حاجت می‌کند، به امامش نیز عرض حاجت کند، چگونه این کار را انجام دهد؟ حضرت فرمودند: 💠 إن كانَ لَكَ حاجَةٌ فَحَرِّك شَفَتَيكَ فَإنَّ الجَوابَ يَأتيكَ 💠 🌹 اگر حاجتی داشتی، لبانت را تکان بده، جواب به سوی تو می‌آید. 🌹 📚 بحارالأنوار، جلد ۵۰، صفحه ۱۵۵ https://eitaa.com/GoftarHayeMandegar