eitaa logo
زوار العباس علیه السلام
180 دنبال‌کننده
451 عکس
239 ویدیو
6 فایل
اللهم عجل لولیک الفرج و فرجنا بفرجه
مشاهده در ایتا
دانلود
ابو القاسم فرات کوفی رضوان الله علیه در تفسیر شریف خود (ص۳۴۲) روایت کرده است که ابو هاشم گفت: همراه امام صادق علیه السلام در مسجد الحرام بودم؛ والی [مکه] بالای منبر رفت تا خطبه جمعه را بخواند و این آیه را تلاوت کرد: «همانا خدا و فرشتگانش بر پیامبر (صلی الله علیه و آله) درود و رحمت می‌فرستند؛ اى مومنان! بر او درود فرستید و آن گونه که شایسته است، تسلیم او باشید» (سوره احزاب، آیه ۵۶). پس امام صادق علیه السلام فرمودند: ای ابا هاشم! [این مرد] چیزی گفت که تفسیرش را نمی‌داند! منظور از تسلیم، یعنی تسلیم ولایت علی علیه السلام شوید.
علیه السلام امام حسن عسکری علیه‌السلام فرمودند : «شيعَةُ عَلِيٍّ عليه‌السلام هُمُ الَّذينَ يُؤثِرونَ إخوانَهُم عَلى أنفُسِهِم و لَو كانَ بِهِم خَصاصَةٌ» شيعيان امیرالمؤمنین على عليه‌السلام، کسانی هستند كه برادرانشان را بر خودشان مقدّم مى‌دارند، هرچند خودشان نیازمند باشند. بحارالأنوار، ج65، ص162
وقتی به حجابشان افتخار میکنند. در بانو تَهمینه، دختر شاه سمنگان، همسر رستم و مادر سهراب است. به گواهی شاهنامه فردوسی، تهمینه در اولین دیدارش با رستم، به امتیاز ویژه خود اشاره نمود و بر عفت و پاکدامنی و حجابی که داشت، افتخار کرد تهمینه گفت: ای رستم! من همان دختری هستم که نه نامحرمان صدای مرا شنیدند و نه موی و چهره مرا دیدند! رستم نیز در اثر دیدن کمالات او با وی ازدواج کرد. فردوسی می‌گوید تهمینه به رستم گفت: 🔹بگیتی ز خوبان مرا جفت نیست 🔹چو من زیر چرخ کبود اندکیست 🔹کس از پرده بیرون ندیدی مرا 🔹نه هرگز، کس آوا شنیدی مرا
صلی‌الله‌علیه‌و‌آله فرمودند: منْ أَحْزَنَ مُؤْمِناً ثُمَّ أَعْطَاهُ اَلدُّنْيَا لَمْ يَكُنْ ذَلِكَ كَفَّارَتَهُ وَ لَمْ يُؤْجَرْ عَلَيْهِ هر كس مؤمنى را اندوهگين سازد و سپس همه دنيا را به او بدهد، اين كار ، كفّاره (جبران كننده) گناه او نخواهد بود و براى آن ، اجرى به او داده نمى شود. بحار الأنوار ج72 ص150 ‌
گفتار دلنشین حدیث روز حدیث 19 🔰قالَ النَّبِيَّ (صَلَى الله عَلَيهِ وَ الِهِ) يا عَلِيُّ تُريدُ سِتَّ مِئَةِ ألفِ شاةٍ اَو سِتَّ مِئَةِ اَلفِ دِينارٍ اَو ستَّ مِئَةِ ألفِ كَلِمَةٍ؟ قالَ يا رَسُولَ اللهِ سِتَّ مِئَةِ ألفِ كَلِمَةٍ فَقالَ: أجمَعُ سِتَّ مِئَةِ ألفِ كَلِمَةٍ في سِتِّ كَلِماتٍ يا عَلِىُّ: 1 إذا رَأَيتَ النّاسَ يَشتَغِلونَ بِالفَضائِلِ فَاشتَغِل أنتَ بِإتمامِ الفَرائِضِ، 2 وَ إذا رَأَيتَ النّاسَ يَشتَغِلُونَ بِعَمَلِ الدُّنيا فَاشتَغِل أَنتَ بِعَمَلِ الآخِرَةِ، 3 وَ إِذا رَأيتَ النّاسَ يَشتَغِلُون بِعُيُوبِ النّاسِ فَاشتَغِل أنتَ بِعُيُوبِ نَفسِك، 4 و إذا رَأيتَ الناسَ يَشتَغِلُونَ بِتَزيينِ الدُّنيا فَاشتَغِل أنتَ بِتَزيينِ الاخِرَةِ، 5 و إِذا رَأيتَ النّاسَ يَشتَغِلُونَ بِكَثرَةِ العَمَلِ فَاشتَغِل أنتَ بِصَفوَةِ العَمَلِ، 6 وَ اِذا رَأيَتَ النّاسَ يَتَوَسَّلُونَ بِالخَلقِ فَتَوَسَّل أنتَ بِالخالِقِ (المواعظ العددیة، الباب 6 الفصل 4 حدیث 1) 🔰رسول خدا (صلی الله علیه و آله) به حضرت علی(علیه السلام) فرمودند:«ای علی! آیا ششصد هزار گوسفند میخواهی، یا ششصد هزار دینار(طلا)، یا ششصد هزار کلمه(پند)؟» حضرت علی (علیه السلام) عرض کرد:«ای رسول خدا! ششصد هزار کلمه می خواهم.» پیامبر(صلی الله علیه و آله) فرمودند:« همۀ ششصد هزار کلمه را در شش کلمۀ فشرده جمع می کنم و آن اینکه: ای علی! 1- هر گاه دیدی مردم به مستحبّات و نیکی های غیر واجب، اشتغال دارند، تو به کامل نمودن واجبات بپرداز. 2- و هنگامی که دیدی مردم به کردار دنیا سرگرم هستند، تو به کردار آخرت، مشغول باش. 3- و هنگامی که دیدی مردم به ذکر عیب های مردم سرگرم هستند، تو به عیب های خودت مشغول باش (تا آنها را اصلاح کنی). 4- و هنگامی که دیدی مردم به آراستن دنیا سرگرم هستند، تو به آراستن آخرت مشغول باش. 5- و هنگامی که دیدی مردم به زیادی عمل (از نظر کمیّت) پرداخته اند، تو به ممتاز بودن و پاکی عمل، بپرداز( و به کیفیت عمل، توجه کن). 6- و هنگامی که دیدی مردم به خلق متوّسل می شوند و دستِ نیاز به سوی خلق دراز می کنند، تو به آفریدگار خلق تکیه نما، و دست نیاز به سوی او دراز کن. @GoftarHayeMandegar
یه سوال میپرسم که جوابش ، شاید به درد همه مون بخوره. در سال ۱۲۹۶ شمسی در ایران یک قحطی عظیم رخ داد که ۱۰ میلیون ایرانی از دنیا رفتند. بنظر شما علت اصلی این قحطی چی بود؟؟
قَالَ أَمِيرُاَلْمُؤْمِنِينَ عَلِيُّ بْنُ ابي طَالِبٍ صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهما : إظهارُ الغِنى مِن الشُّكرِ، إظهارُ التَّباؤسِ يَجلِبُ الفَقرَ اظهار توانگرى گونه اى شكر است ، فقير نشان دادن [خود] ، فقر مى آورد. غرر الحكم : 1140 و 1141
قَالَ أَمِيرُاَلْمُؤْمِنِينَ عَلِيُّ بْنُ ابي طَالِبٍ صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهما : الخائنُ مَن شَغَلَ نفسَهُ بغَيرِ نَفْسِهِ ، و كانَ يَومُهُ شَرّا مِن أمْسِهِ حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب صلوات الله علیهما می فرمایند : خيانتكار كسى است كه خودش را رها كرده به معايب ديگران بپردازد و امروزش بدتر از ديروزش باشد غررالحكم حدیث 2013
امام امیر المومنین علی صلوات الله علیه : «كسى كه به ماندگارى و پايدارى آخرت يقين دارد، سزاوار است كه براى آن كار كند». «يَنبَغي لِمَن أيقَنَ بِبَقاءِ الآخِرَةِ ودَوامِها أن يَعمَلَ لَها». غرر الحكم : ح ١٠٩٣٤ حلال زاده ها لطفا در این احادیث شریف توجه و تامل کنید ، هر حدیثی که در کانال بارگذاری میشود بین ده ها حدیث انتخاب شده و حاوی نکات نابی است.
۱۹ آبان برای شادی روح رفیق مظلومم یه صلوات مرحمت کنید.
عَنْ عَبْدِ الْعَظِیمِ الحسنیّ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ عَنْ آبَائِهِ علیهم السّلام قَالَ قَالَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ علیه السّلام ؛ بِئْسَ الزَّادُ إِلَی الْمَعَادِ الْعُدْوَانُ عَلَی الْعِبَادِ. حضرت عبدالعظيم حسنی از إمام جواد از پدران بزرگوارش از أميرالمؤمنين عليهم السلام نقل میکند که حضرتش فرمود ؛ بد توشه‌اى است براى روز قيامت ، دشمنى و ظلمِ بر بندگان خدا. بحارالأنوار ۷۵ / ۳۰۹ ، حدیث ۴
  امام امیرالمومنین صلوات الله علیه : زكاةُ القُدرَةِ ، الإنصافُ . زكات قدرت ، انصاف داشتن است . غرر الحكم ،ح 5448
پیامبر اکرم صلى الله عليه و آله فرمودند : إذَا كَانَ اُمَرَاؤكُمْ خِيَارَكُمْ، وَأغْنِيَاؤكُمْ سُمَحَاءَكُمْ، وأمْرُكُمْ شُورى بَيْنَكُمْ؛ فَظَهْرُ الأرْضِ خَيْرٌ لَكُمْ مِنْ بَطْنِهَا . وإذَا كَانَ اُمَراؤكُمْ شِرَارَكُمْ، وأغْنِيَاؤكُمْ بُخَلاءكُمْ، وَاُمُورُكُمْ إلى نِسَائكُمْ؛ فَبَطْنُ الأرْضِ خَيْرٌ لَكُمْ مِنْ ظَهْرِهَا . هرگاه فرمانروايان شما نيكانتان باشند و توانگران شما بخشندگانتان و كارهايتان با شور و مشورت، روى زمين از درون آن براى شما بهتر است، و هرگاه فرمانروايانتان بَدان شما باشند و ثروتمندانتان بخيلانتان و كار شما به دست زنانتان افتد، زير خاك از روى زمين برايتان بهتر است. تحف العقول ،ص۳۶
علیه السلام ابو حمزه ثمالی می گوید : روزی خدمت امام باقر علیه السلام مشرف شدم ؛ لبهای مبارک حضرت حرکت می کرد . چون نظرشان به من افتاد ،فرمود : از دیدن این حال به فکر افتادی که من چه می گویم ؟ عرض کردم : بله فدایت شوم فرمود : قسم به خدا من کلماتی را به زبان جاری می کنم که هر کس ان کلمات را به زبان اورد هر امر مهمی از امور دنیا و اخرت که داشته باشد ، خداوند ان را به انجام رساند ابوحمزه می گوید : عرض کردم ممکن است که ان کلمات را به من نیز تعلیم فرمایید ؟ فرمود : ای ابو حمزه هر کس از پی امر مهمی از خانه بیرون شود و هنگام خروج از منزل این کلمات را بر زبان اورد ، حتما انچه را دوست دارد براورده می شود بگوید : بِسْمِ اَللّٰهِ اَلرَّحْمٰنِ اَلرَّحِيمِ حَسْبِيَ اَللّٰهُ تَوَكَّلْتُ عَلَى اَللّٰهِ اَللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ خَيْرَ أُمُورِي كُلِّهَا وَ أَعُوذُ بِكَ مِنْ خِزْيِ اَلدُّنْيَا وَ عَذَابِ اَلْآخِرَةِ مهج الدعوات ج۱ ص۱۷۴
صلوات الله علیه عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ صلوات الله علیه قَالَ‌ (قال الخارجی لامیرالمومنین صلوات الله علیه) ابْسُطْ یَدَكَ أُبَایِعْكَ. فَقَالَ عَلِیٌّ: عَلَی مَا ذَا؟ قَالَ: عَلَی مَا عَمِلَ بِهِ أَبُو بَكْرٍ وَ عُمَرُ. قَالَ: فَمَدَّ یَدَهُ فَقَالَ لَهُ: اصْفِقْ لَعَنَ اللَّهُ الِاثْنَیْن در حدیثی از امام باقر صلوات الله علیه آمده: (یکی از خوارج به امیرالمومنین صلوات الله علیه گفت): دستت را بده تا با تو بیعت کنم.» حضرت علی (صلوات الله علیه) فرمود: بر چه اساسی [با من بیعت می کنی]؟ مرد گفت: «بر اساس آنچه که ابو بکر و عمر بدان عمل کردند.» پس امیر المومنین (صلوات الله علیه) دستش را عقب کشید و فرمود: برو خداوند ، ان دو نفر را لعنت کند بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار جلد 34 صفحه 258 الاختصاص صفحه 312 سفینة البحار جلد 7 صفحه 602 بصائر الدرجات صفحه 392 مدينة المعاجز جلد 2 صفحه 199
«امام رضا عليه السلام در پاسخ شخصى كه پرسيد: «امروز، حجّت بر مردمان چيست؟»، فرمود: «عقل است كه به واسطه آن، كسى را كه حقيقتاً از جانب خدا سخن بگويد، مى‌‏شناسد و تصديقش مى‌‏كند و آن را هم كه بر خدا دروغ ببندد، مى‌‏شناسد و تكذيبش مى‌‏كند». «- لِمَن قالَ لَهُ ؛ فَما الحُجَّةُ عَلَى الخَلقِ اليَومَ؟ قالَ -: العَقلُ ؛ يُعرَفُ بِهِ الصّادِقُ عَلَى اللَّهِ فَيُصَدِّقُهُ، والكاذِبُ عَلَى اللَّهِ فَيُكَذِّبُهُ». الكافي : ج ١ ص ٢٤ ح ٢٠
# قلب صلوات الله علیه : «نگهدارى دل از انديشيدن به گناهان، برتر از نگهدارى شكم از غذاست». «صيامُ القَلبِ عنِ الفِكرِ في الآثامِ، أفضَلُ مِن صيامِ البَطنِ عنِ الطَّعامِ». غرر الحكم : ح ٥٨٧٣
نسخه مولوی عبدالحمید فتوا‌های رسمی و منتشر شده عبدالحمید ملعون (امام جماعت کذّاب مسجد موسوم به مکّی) و دارالعلوم زاهدان در مورد زنان با سند و مدرک! 1️⃣ پوشاندن دست‌ها برای زنان واجب است! 2️⃣ دایره و محدوده کار زن فقط خانه است! 3️⃣ پوشاندن صورت با برقع (پوشیه) برای زنان واجب است به شکلی که نهایتا فقط یک یا دو چشم پیدا باشد! 4️⃣ تعلیم و آموزش برای زنان فقط در صورت ضرورت و در صورت تفکیک جنسیتی و با استاد زن جایز است! 5️⃣ باید در کلاس درس (در صورت عدم تفکیک جنسیتی) حصار و دیوار بکشید و طرف زنان شیشه‌یِ یک طرف دید (شیشه رفلکس یک طرفه) نصب کنید! 6️⃣ شنیدن صدای زن (حتی سخنرانی) از تلویزیون و رادیو و ضبط صوت برای مردان حرام است! چه دلیلی دارد امروز عبد الحمیر مثل آفتاب پرست رنگ عوض کرده و حرف از آزادی زنان می زند؟ استاد علی شریفی شیطانی به مثل عبدالحمید سنی که زنها رو مثل شی و کالا میدونه ، در این اغتشاشات ، بنا به مصالح پلیدی که در ذهن داره ، تغییر موضع داده و شعار زن زندگی ازادی سر میده و ...
...عَنِ ابْنِ أَبِي يَعْفُورٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: قُلْتُ لَهُ: إِنِّي‏ أُرِيدُ أَنْ‏ أَتَزَوَّجَ‏ امْرَأَةً وَ إِنَّ أَبَوَيَّ أَرَادَا غَيْرَهَا قَالَ: «تَزَوَّجِ الَّتِي هَوِيتَ وَ دَعِ الَّتِي يَهْوَى أَبَوَاكَ.» 📚الكافي، ج‏۵، ص۴۰۱ 🌿از عبدالله بن ابی‌یعفور نقل شده است: 🔷به امام صادق (علیه‌السلام) عرض کردم: 🔹من می‌خواهم با زنی ازدواج کنم، اما پدر و مادرم شخص دیگری را در نظر دارند. (تکلیف چیست؟) 🔶حضرت فرمودند: 🔸«با کسی ازدواج کن که خودت می‌خواهی و کسی که پدر و مادرت می‌خواهند را رها کن.» به‌هرحال والدین باید توجه داشته باشند که ملاک، رضایت کسی است که قرار است سال‌ها با آن زن زندگی کند و به قول معروف «علف باید به دهان بزی شیرین بیاید!» آن‌ها حق ندارند کسی را که فرزندشان نمی‌پسندد، به زور به او تحمیل کنند و او را یک عمر در عذاب قرار دهند. هرچند وظیفه دارند نسبت به فرزند کم‌تجربه‌شان خیرخواهی داشته باشند و به او مشورت دهند.
صلوات الله علیه : «آن كه سودش در زيان تو باشد، هيچ گاه از دشمنى با تو بيرون نباشد». «مَن كانَ نَفعُهُ في مَضَرَّتِكَ لَم يَخلُ في كُلِّ حالٍ مِن عَداوَتِكَ». غرر الحكم : ح ٩١٥٠ الله اکبر از این حدیث حالا متوجه میشیم چرا عده ای دست از سر دین برنمیدارن و به انحاء مختلف به دین ستیزی میکنن.
قَالَ اَلْإِمَامُ اَلْكَاظِمُ صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ : لَا تَکْرَهُوا أَرْبَعَةً فَإِنَّهَا لِأَرْبَعَةٍ لَا تَکْرَهُوا الزُّکَامَ فَإِنَّهُ أَمَانٌ مِنَ الْجُذَامِ وَ لَا تَکْرَهُوا الدَّمَامِیلَ فَإِنَّهَا أَمَانٌ مِنَ الْبَرَصِ وَ لَا تَکْرَهُوا الرَّمَدَ فَإِنَّهُ أَمَانٌ مِنَ الْعَمَی وَ لَا تَکْرَهُوا السُّعَالَ فَإِنَّهُ أَمَانٌ مِنَ الْفَالِجِ. حضرت امام کاظم صلوات الله علیه می فرمایند : چهار چیز را ناخوش ندارید که چهار فایده دارند زکام را ناخوش ندارید که از بیماری خوره امانتان می‌ بخشد و دمل ها را ناخوش ندارید که امان بخش از پیسی است و چشم درد را ناخوش مدارید که از نابینایی امان است و سرفه را ناخوش مدارید که امان از فلج [و سکته ناقص] است. الخصال ج ۱ص۲۱۰
قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ سلام اللّه علیه يَقُولُ‏ لَا يَنْبَغِي لِلْمُؤْمِنِ أَنْ يُذِلَّ نَفْسَهُ قِيلَ لَهُ وَ كَيْفَ يُذِلُّ نَفْسَهُ قَالَ يَتَعَرَّضُ لِمَا لَا يُطِيقُ‏. حضرت امام صادق صلوات الله علیه می فرمایند : سزاوار نیست که مؤمن ، خود را خوار و ذلیل کند ، به حضرت عرض شد چگونه مومن خود را خوار و ذلیل می کند؟ حضرت فرمودند : کاری را به عهده می گیرد که توان انجام آن را ندارد. اصول كافی جلد ۵ صفحه ۶۴
پیامبراکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله فرمودند: اگر كسى داراى چهار خصلت باشد هرچند از سر تا قدمش را گناه فرا گرفته باشد، خداوند آن گناهان را به نيكى تبديل مى‌كند: 1⃣ راستگـويــى 2⃣ شـرم و حيـا 3⃣ خوش‌خلقى 4⃣ شكـرگـزارى قال رسول الله صلی‌الله‌علیه‌وآله: أَرْبَعٌ مَنْ كُنَّ فِيهِ وَ كَانَ مِنْ قَرْنِهِ إِلَى قَدَمِهِ ذُنُوباً بَدَّلَهَا اللَّهُ حَسَنَاتٍ؛‏ الصِّدْقُ وَ الْحَيَاءُ وَ حُسْنُ الْخُلُقِ وَ الشُّكْرُ. كافی، ج‏۲؛ ص۱۰۷
⁉️سوال : مطالعه‌ی چه کتابی را توصیه می‌فرمایید؟ یکی از کتاب‌های مفید برای عموم مردم، کتاب می‌باشد که مشتمل بر روایات نفیس اخلاقی است و همچنین باب عشرت از کتاب و باب جهاد نفس از کتاب مطالعه گردیده و مورد عمل قرار گیرد و اهل علم می‌توانند از روایات کتاب شریف استفاده کنند. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ حضرت آیت الله وحید خراسانی
رفیق مظلوم و عزیزم ، دواعش خبیث ، به اسم آزادی ، وحشیانه خون ت را به زمین ریخته و داغ نبودنت را بر دلم گذاشتند. رفیق ؛ امام زاده ابراهیم شهر آمل ، شاهد اشک های گرم و پر از محبتت و سینه زنی های روز تاسوعا و عاشورایت در مصیبت اباعبدالله صلوات الله علیه و شهادت حضرت زهرا علیهاالسلام بود و چه زیبا در همان آستان تا به روز قیامت ، مهمانش شدی. برادر پر از محبت و صمیمی من ، وحوش به جان جوانها افتاده و هر دم ، خونی بر زمین میریزند و به مانند خوناشام خون میخورند ، به مثل سگ هار عوعو میکنند و برای اربابان پلیدشان ، دم تکان میدهند و ای کاش ، شب سیاهمان با صبح فرج به پایان رسیده و مزه ی واقعی صلح و آرامش را درک کنیم. هادی جان ، آرام در بستر خاک با پهلوی به خون آغشته ات ، بخواب و متنعم باش به نعمتهای که خداوند روزیت نموده به پاس نوکری های بی ادعایت. ، مهندس ساختمان ، ۲۹ ساله در شامگاه پنجشنبه ۵ آبان حین راه رفتن در پیاده رو ، توسط یک تروریست مزدور در فاصله کمتر از دومتر به ضرب یک گلوله از پشت سر به شهادت رسید.
علیهاالسلام علیهاالسلام آلوسی، عالم مشهور اهل سنت عمر، در مورد دلیل افضلیت حضرت فاطمه سلام الله علیها بر تمامی زنان عالم، می‌نویسد: «فاطمه‌ی بتول، افضل زنان گذشته و آینده است، چون پاره تن و وجود رسول خداست، حتی بنابر قول به این‌که حضرت مریم نبی باشد، باز حضرت فاطمه بر او افضلیت دارد، زیرا بضعیت از روح وجود است و من ندیدم سید همه موجودات با چیزی مقایسه بشود، و از این بیان، افضیلت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها بر عایشه نیز مشخص می‌شود.» پیامبر صلی الله علیه و آله می‌دانست که دخترش مدت زیادی زنده نمی‌ماند، و اگر می‌دانست که حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها بیشتر عمر می‌کند، چه بسا می‌گفت که تمام دین خود را از فاطمه سلام‌الله‌علیها بگیرید؛ کلام آلوسی چنان محکم، متقن و کامل است که به توضیح اضافه‌ای احتیاج ندارد. روح المعانی، آلوسی، ج۳، ص۱۵۵ شیعیان و محبین در مطلبی که تقدیم کردم بسیار دقت کنید و ببینید که یک مفسر سنی در باب شان حضرت انسیه علیهاالسلام چه نگاشته است.
گفتار دلنشین حدیث روز حدیث 23 🔰 پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: یَا عَلِیُّ! لا تَغضَب، فِإِذا غضبت فَاقعُد، وَ تَفَکَّر فی قُدرَةِ الرَّبِّ عَلَی العِبادِ، وَ حِلمِهِ عَنهُم (تحف العقول ص14) ای علی! خشم نکن، و هنگامی که خشم کردی بنشین و دربارۀ قدرت پروردگار نسبت به بندگان و حلم و بردباری او در مورد آنها بیندیش. @GoftarHayeMandegar
قَالَ اَلْإِمَامُ اَلرِّضَا صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ : احرِصُوا عَلَى قَضَاءِ حَوَائِجِ المُؤمِنِينَ وَ إِدخَالِ السُّرُورِ عَلَيهِم وَ دَفعِ المَكرُوهِ عَنهُم فَإِنَّهُ لَيسَ شَيئٌ مِنَ الأَعمَالِ عِندَ اللهِ عَزَّوَجَلَّ بَعدَ الفَرَائِضِ أَفضَلَ مِن إِدخَالِ السُّرُورِ عَلَى المُؤمِن. حضرت امام رضا صلوات الله علیه می فرمایند : حريصانه به دنبال برطرف کردن نیازِ مؤمنان ، شاد كردن دل‌های آن‌ها و برطرف كردن ناراحتی‌شان باشيد. همانا هيچ عملی پس از واجبات، بالاتر از شاد كردن مؤمن نيست. بحارالأنوار ، ج ۷۵ ، ص۳۴۶