eitaa logo
پایه های پوشالی در نقد مدعی یمانی ( احمدالحسن )
616 دنبال‌کننده
381 عکس
390 ویدیو
39 فایل
بررسی پایه های استدلالات احمدالحسن بصری همبوشی و ادعاهای او . در تلگرام: https://t.me/PayehayePooshaly وبلاگ: http://payehayepooshaly.blogfa.com/
مشاهده در ایتا
دانلود
https://t.me/PayehayePooshaly ـ📄👆👆👆 🔹 نکته سوم: حتی اگر عبدالله بن عمر این عبارات را از معصومین (ع) نقل می‌نمود باز هم دردی دوا نشده و به حدیث وی نمی‌توان نمود زیرا او و مورد اطمینان نبوده و جزو مخالفین اهل بیت (ع) محسوب می‌شود. 🔹 نکته چهارم: در سخنان عبدالله بن عمر، هیچ حرفی از برای امام زمان(ع) به میان نیامده است. ⛔️ ناظم العقیلی در ادامه می‌گوید: ((و الخبر کما لایخفی ینصّ علی أن بعد الامام المهدی (ع) عدّة ائمة مهدیین)) ترجمه: و خبر ـ همانطور که آشکار است ـ تصریح دارد بر این که بعد از امام مهدی (ع) تعدادی ائمه مهدیین هستند‏. 🔹 نکته پنجم: اگر بپذیریم که سخن عبدالله بن عمر حاصل از شنیدن سخنان معصومین (ع) باشد 👈 قطعا عبارت (ثم عَدَّدَ ائمةً مهديين/ سپس ائمه مهدیین را شمرد) جزو کلام او و ارتباطی به سخنان معصومین (ع) ندارد بلکه می‌باشد زیرا اگر عبارت فوق سخنان عبدالله بن عمر می‌بود 👈 باید به این صورت بیان می‌شد: (ثم عَدَّدتُ ائمةً مهديين/ سپس ائمه مهدیین را شمردم) 🔹 نکته ششم: قاضی نعمان مغربی، در کتاب دیگرش به اشاره می‌کند اما در آن 👈 به جای عبارت (ثم المنصور ثم عَدَّدَ ائمةً مهديين) 👈 جمله (ثم المنصور الذی یَنصُرُ اللهُ بِهِ الدِّینَ) وجود دارد. به عبارات زیر دقت فرمایید: أبشروا فتوشک أیام الجبارین أن تنقطع ثم یأتی الذی یجبر الله به أمة محمد و هو المهدی 👈 ثم المنصور الذی ینصر الله به الدین (1). 🔅 ترجمه: بشارت دهید که پایان روزگار جباران نزدیک است، سپس می‌آید که خدا به وسیله او امت محمد (ص) را اصلاح می‌کند و او مهدی است 👈 سپس منصور است که خدا به وسیله او دین را یاری می‌کند. 📌📌 همانطور که مشاهده فرمودید این نقل، با عبارت (المنصور الذی ینصر الله به الدین) . این هم دلیلی دیگر بر این که عبارت (ثم عَدَّدَ ائمةً مهديين) جزو کلام عبدالله بن عمر نبوده و از اضافات راوی می‌باشد 👈 اما ناظم العقیلی در جهت و شوم خود، به این نقل نمی‌کند. 🖼 تصویر کتاب إفتتاح الدعوة قاضی نعمان مغربی در لینک زیر و تقدیم عزیزان می‌گردد. 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/864 🔹 نکته هفتم: علی فرض پذیرش سخن ناظم العقیلی مبنی بر وجود تعدادی ائمه مهدیین، نام اولین ائمه مهدیین می‌باشد ـ نه احمد ـ که این مطلب تعارض با اعتقاد همبوشیان دارد. 🖋 توضیح مطلب: با توجه به سخنان عبدالله بن عمر، بعد از دوران ظالمان، و اصلاح کننده‌ی امت پیامبر (ص) می‌آید که نامش است. این مهدی، همان امام دوازدهم شیعیان است که نه تنها امت پیامبر (ص) را اصلاح می‌کند بلکه همه دنیا را پر از عدل و داد می‌نماید. در این صورت نام مهدی اول طبق کلام عبدالله بن عمر، می‌باشد که این مطلب در تعارض با اعتقاد همبوشیان است زیرا آنان نام مهدی اول را منحصر در 👈 (احمد، عبدالله و مهدی) 👉 می‌دانند. ⛔️ اگر گفته شود: (مراد از در سخنان عبدالله بن عمر، جابر نبوده بلکه می‌باشد که در این صورت دیگر تعارضی با اعتقاد همبوشیان وجود ندارد) 🖋 در جواب گوییم: اولا: قاضی نعمان مغربی در کتاب (افتتاح الدعوة) (1) این عبارات را با تفاوتی مختصر نقل کرده که کننده اشکال فوق می‌باشد. مجددا به عبارت کتاب افتتاح الدعوة (1) دقت فرمایید: ((أبشروا فتوشک أیام الجبارین أن تنقطع ثم یأتی الجابر الذی یجبر الله به أمة محمد 👈 و هو المهدی 👉 ثم المنصور الذی ینصر الله به الدین)) 🔅 ترجمه: بشارت دهید که پایان روزگار جباران نزدیک است، سپس جابر می‌آید که خدا به وسیله او امت محمد (ص) را اصلاح می‌کند 👈 و او مهدی است 👉 سپس منصور است که خدا به وسیله او دین را یاری می‌کند. 📌 در این نقل به صراحت تمام، از جابر به عنوان مهدی یاد شده است. ـــــــــــــــــ : (1) افتتاح الدعوة (نشر موسسه الأعلمی، 1426)، ص6 . (صفحه بعد)📄👇👇👇 .
📌 غرض ورزی ناظم العقیلی (بزرگ لیدر فرقه همبوشی/ فرقه دروغین یمانی) و عدم اشاره به نقل فوق ✅ توضیح بیشتر در لینک زیر: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/862 .
https://t.me/PayehayePooshaly ـ📄👆👆👆 ثانیا: اگر مراد از جابر، امام زمان (ع) بوده و مراد از مهدی، مهدی اول باشد اعتقاد همبوشیان پیرامون بر باد می‌رود زیرا آنان معتقدند کسی که امت پیامبر (ص) را اصلاح کرده و دنیا را پر از عدل و داد می‌کند می‌باشد اما در کلام عبدالله بن عمر، ـ یعنی امام زمان(ع) ـ به عنوان معرفی شده است. بنابراین با توجه به نقل کتاب (افتتاح الدعوة) 👈 مهدی همان جابر بوده و به آسانی ادعای همبوشیان باطل می‌شود، مضافا این که 👈 در سخن عبدالله بن عمر، شخص آگاه به ادبیات عرب را به همین نتیجه نیز می‌رساند. ⛔️ اگر گفته شود که: (با توجه به سخن عبدالله بن عمر، مهدی همان جابر بوده اما مراد از مهدی، مهدی اول می‌باشد) 🖋 در جواب گوییم: این سخن، ادعای گزافی بیش نیست زیرا در مهدی اول ــ البته با فرض پذیرش وجود مهدیین ــ به عنوان اصلاح کننده امت پیامبر (ص) و پر کننده زمین از عدل و داد مطرح نشده است بلکه با توجه به روایات فراوان، این شئون مربوط به امام دوازدهم حضرت مهدی (ع) می‌باشد. به روایات نمونه زیر دقت فرمایید: • در روایتی امیرالمومنین (ع) پیرامون اوصیاء پس از امام حسین (ع) مطالبی فرموده وگفتند:‏ ‏. . . وَ مِنْ بَعْدِ الْحُسَيْنِ تِسْعَةٌ مِنْ صُلْبِه‏ . . . 👈 تاسِعُهُمُ الْقَائِمُ الَّذِي يَمْلَأُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ بِهِ الْأَرْضَ نُوراً بَعْدَ ظُلْمَتِهَا وَ عَدْلًا بَعْدَ ‏جَوْرِهَا. 📕 بحارالانوار، ج 36ص253 . 🔅 ترجمه: و بعد از حسین، 9 نفر از صلب او هستند . . . آنها همان است که زمین را پر از نور و عدل می‌کند پس از ظلمت و جور زمین. • ضمن حدیث دیگری امام باقر (ع) فرمودند:‏ . . . مِنَ الْمَحْتُومِ الَّذِي لَا تَبْدِيلَ لَهُ عِنْدَ اللَّهِ قِيَامُ قَائِمِنَا . . . ‏بِأَبِي وَ أُمِّي الْمُسَمَّى بِاسْمِي وَ الْمُكَنَّى بِكُنْيَتِي 👈 السَّابِعُ مِنْ بَعْدِي بِأَبِي مَنْ يَمْلَأُ الْأَرْضَ‏ عَدْلًا وَ قِسْطاً كَمَا مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْرا. ‏ 📕 غیبت نعمانی، ص86‏ . 🔅 ترجمه: از امور حتمی که تبدیلی برای او در نزد خدا نیست قیام قائم ما می‌باشد . . . پدر و مادرم فدای کسی که هم نام و هم کنیه من است، همان که بعد از من است، پدرم فدای کسی که زمین را پر از عدل و داد می‌کند بعد از آن که پر از ظلم و جور شده است. • در حدیث دیگری پیامبر خدا (ص) ضمن نام بردن تک تک اوصیاء خود، پیرامون وصی دوازدهم فرمودند:‏ . . . 👈 ثمَّ ابْنُهُ الْقَائِمُ‏ بِالْحَقِّ مَهْدِيُّ أُمَّتِي الَّذِي يَمْلَأُ الْأَرْضَ‏ قِسْطاً وَ عَدْلًا كَمَا مُلِئَتْ جَوْراً وَ ظُلْما. 📕 کمال الدین ج1ص258‏ . 🔅 ترجمه: سپس قائم به حق، مهدی امت من است کسی که زمین را پر از عدل و داد می‌کند بعد از آن که پر از ظلم و جور شده است. واحادیث فراوان ومتواتر دیگر که جهت مشاهده آنها می‌توانید به لینک زیر مراجعه فرمایید: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/869 📌 بنابراین اگر اگر اگر سخنان عبدالله بن عمر ناظر به مساله مهدیین باشد ــ که نیست ــ اسم به عنوان مشخص می‌گردد که این مطلب با اعتقاد همبوشیان در تعارض است زیرا آنان نام مهدی اول را منحصر در (احمد، عبدالله و مهدی) ذکر می‌کنند. (صفحه بعد)📄👇👇👇 .
https://t.me/PayehayePooshaly ـ📄👆👆👆 🔹 نکته هشتم: اگر اگر اگر بپذیریم که عبدالله بن عمر این عبارات را از معصومین کرده و معامله حدیث را با سخنان او داشته باشیم باید بگوییم که مراد از منصور، امام حسین (ع) بوده که بعد از حضرت مهدی (ع) رجعت خواهند نمود. به روایت زیر دقت فرمایید: عَنْ جَابِرٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا جَعْفَرٍ (ع) يَقُول‏ . . . ثُمَّ يَخْرُجُ 👈 الْمَنْصُورُ إِلَى الدُّنْيَا فَيَطْلُبُ دَمَهُ وَ دَمَ أَصْحَابِهِ فَيَقْتُلُ وَ يَسْبِي . . . فَإِذَا اشْتَدَّ الْبَلَاءُ عَلَيْهِ مَاتَ الْمُنْتَصِرُ وَ خَرَجَ السَّفَّاحُ‏ إِلَى الدُّنْيَا . . . قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ ع يَا جَابِرُ وَ هَلْ تَدْرِي مَنِ الْمُنْتَصِرُ وَ السَّفَّاحُ يَا جَابِرُ الْمُنْتَصِرُ الْحُسَيْنُ وَ السَّفَّاحُ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِمْ أَجْمَعِين‏ (1). 🔅 ترجمه: جابر گوید که از امام باقر(ع) شنیدم که می‌فرمودند: . . . سپس به سوی دنیا خارج می‌شود [و رجعت می‌کند] و خونش و خون اصحابش را طلب می‌کند پس می‌کشد و اسیر می‌کند . . . پس زمانی که بلاء بر او شدت بگیرد می‌میرد و سفّاح به سوی دنیا خارج می‌شود . . . سپس حضرتش فرمودند: ای جابر! آیا می‌دانی منتصر و سفّاح چه کسانی هستند؟ ای جابر، منتصر (ع) است و سفّاح امیرالمومنین (ع) است که درود خدا بر همه آنان باد. 📌 در روایات دیگر هم سخن از رجعت امام حسین(ع) و حکومت ایشان به میان آمده و از حضرتش به عنوان کسی که غسل و کفن و دفن امام زمان (ع) را انجام می‌دهد یاد شده است. به روایات زیر دقت فرمایید: • عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (ع)‏ سُئِلَ عَنِ الرَّجْعَةِ، أَ حَقٌّ هِيَ؟ قَالَ نَعَمْ، فَقِيلَ لَهُ: مَنْ أَوَّلُ مَنْ يَخْرُجُ‏؟ قَالَ الْحُسَيْنُ‏ يَخْرُجُ عَلَى أَثَرِ الْقَائِمِ (ع) ... 📕 بحارالانوار، ج53ص103 . 🔅 ترجمه: از امام صادق (ع) در مورد رجعت سوال شد که آیا حق است؟ حضرتش فرمودند: بله، به ایشان گفتند: اولین کسی که خارج می‌شود کیست؟ حضرت فرمودند: حسین(ع) است که به دنبال قائم (ع) خارج می‌شود. • عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ (ع) قَالَ: إِنَّ أوَّلَ مَنْ يَرْجِعُ‏ لَجَارُكُمُ الْحُسَيْنُ (ع) فَيَمْلِكُ حَتَّى تَقَعَ‏ حَاجِبَاهُ‏ عَلَى عَيْنَيْهِ مِنَ الْكِبَر. 📕 مختصر البصائر، ص117 . 🔅 ترجمه: امام باقر(ع) فرمودند که اولین رجعت کننده، همسایه شما حسین (ع) است پس حکومت می‌کند تا این که ابروانش از پیری بر چشمانش قرار می‌گیرد. • در روایت دیگری امام صادق(ع) به رجعت امام حسین(ع) اشاره کرده و فرمودند: . . . فَإِذَا اسْتَقَرَّتِ الْمَعْرِفَةُ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ أَنَّهُ الْحُسَيْنُ عَلَيْهِ السَّلَامُ، جَاءَ الْحُجَّةَ الْمَوْتُ، فَيَكُونُ الَّذِي يُغَسِّلُهُ‏ وَ يُكَفِّنُهُ وَ يُحَنِّطُه‏ وَ يَلْحَدُهُ‏ فِي حُفْرَتِهِ الْحُسَيْنَ بْنَ عَلِيٍ‏ عَلَيْهِمَا السَّلَام‏ . . . 📕 الکافی، ج8ص206 . 🔅 ترجمه: پس زمانی که معرفت به در قلوب مومنین مستقر شد به این که او حسین (ع) است، حجت [یعنی امام زمان(ع)] را موت فرا می‌گیرد پس کسی که او را غسل و کفن و حنوط کرده و در قبر قرار می‌دهد حسین بن علی (ع) است. 📌 پس این روایات هم قرینه دیگری است که مراد از آن منصوری که بعد از حضرت مهدی (ع) است ــ و به حکومت می‌رسد ــ امام حسین (ع) می‌باشد. 🔹 نکته نهم: با توجه به ادله روایی و قرآنی، از دوران امام زمان(ع) رجعت اهل بیت (ع) آغاز می‌گردد لذا کلام عبدالله بن عمر ــ در صورتی که سخن او، استماع از معصومین باشد ــ ناظر به بحث رجعت می‌باشد مخصوصا این که در کلام راوی، شخصیتهای پس از امام زمان(ع) با عنوان یاد شده‌اند. مجددا به عبارت او دقت فرمایید: ... ثم يكونُ بعدَهم الجابرَ الذي يَجبُرُ اللّهُ بِهِ اُمّةَ محمّدٍ9 المهدي، ثم المنصور، ثم عَدَّدَ ائمةً مهديين‌‏. همانطور که می‌دانید مراد از ائمه مهدیین در ادعیه و روایات، وجود مقدس امامان 12گانه (ع) می‌باشد و ارتباطی با مهدیین از فرزندان امام زمان (ع) ــ در صورت پذیرش وجود چنین افرادی ــ ندارد. ـــــــــــــــــ : (1) تفسیر عیاشی، ج2ص326 و با کمی تفاوت در الاختصاص، ص257 . لازم به ذکر است که در این روایت ابهاماتی وجود دارد اما در خصوص این که مراد از منصور و منتصر، وجود مقدس امام حسین (ع) می‌باشد صراحت دارد. (صفحه بعد)📄👇👇👇 .
https://t.me/PayehayePooshaly ـ📄👆👆👆 به روایات زیر دقت فرمایید: • پیامبر خدا (ص) ضمن حدیثی به توصیف حضرت علی (ع) پرداخته و فرمودند: مَعَاشِرَ النَّاسِ إِنَّ عَلِيّاً مِنِّي وَ أَنَا مِنْ عَلِي‏ . . . وَ زَوْجُ سَيِّدَةِ نِسَاءِ الْعَالَمِينَ 👈 و أبُو الْأئِمَّةِ الْمَهْدِيِّين‏ . . . (بحارالانوار، ج37ص109) 🔅 ترجمه: ای مردمان! همانا علی از من و من از علی هستم . . . و همسر سرور زنان عالمین است و پدر است. • ودر حدیث دیگری فرمودند: . . . يَا عَلِيُّ 👈 الْأئِمَّةُ الرَّاشِدُونَ الْمَهْدِيُّونَ‏ الْمَغْصُوبُونَ حُقُوقَهُمْ مِنْ وُلْدِكَ أحَدَ عَشَرَ إِمَاماً وَ أنْتَ. (الغیبة شیخ طوسی، ص136) 🔅 ترجمه: . . . یاعلی! راشدون ـ که حقوق آنها غصب شده ـ 11 امام از فرزندانت و تو هستی. • در ضمن حدیثی حضرت علی (ع) فرمودند: يَا يَهُودِيُّ لِهَذِهِ الْأمَّةِ 👈 اثْنَا عَشَرَ إِمَاماً مَهْدِيّا . . . وَ أمَّا الَّذِي مَعَ مُحَمَّدٍ (ص) فِي مَنْزِلَتِهِ فَالاثْنَا عَشَرَ 👈 الْأئِمَّةُ الْمَهْدِيُّون‏ . . . (الغیبة نعمانی، ص98) 🔅 ترجمه: ای یهودی! برای این امت 12 [یعنی هدایت شده] است . . . و اما کسی که با محمد (ص) در جایگاه و منزلت اوست، 12 می‌باشند. • ویا در دعا می‌خوانیم: . . . هَذَا مَقَامُ الْعَائِذِ بِاللَّهِ وَ بِمُحَمَّدٍ (ص) وَ بِوَلَايَةِ أمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ 👈 و الْأَئِمَّةِ الْمَهْدِيِّين‏ . . . (بحارالانوار، ج97ص410) . . . السَّلَامُ عَلَى 👈 الْأئِمَّةِ الرَّاشِدِينَ الْمَهْدِيِّين‏ . . . (کامل الزیارات، ص255) . . . اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ أهْلِ بَيْتِهِ 👈 الْأئِمَّةِ الْهَادِينَ الْمَهْدِيِّين . . . ‏ (الغیبة شیخ طوسی، ص279) . . . وَ أنَّ عَلِيّاً وَلِيُّهُ 👈 و الْأئِمَّةَ الْمَهْدِيِّينَ‏ مِنْ ذُرِّيَّتِهِ (ع) أوْلِيَائِي‏ . . . (المزار، ص162) و موارد فراوان دیگر . . . 📌 بنابراین عبارت (ائمه مهدیین) علیه اعتقاد فرقه همبوشی بوده زیرا این لفظ مربوط به امامان 12گانه (ع) است و ارتباطی به مهدیین و کلام فرزند عمر، ناظر به بحث امامان (ع) می‌باشد. 📌 البته اگر این نقل مشتمل بر حرف (و) بوده و به صورت (ثم عَدَّدَ ائمةً #و مهديين) می‌بود ــ با صرف نظر از اشکالات فراوان ــ می‌توانست مورد تمسک همبوشیان در جهت اثبات وجود مهدیینی غیر از امامان 12گانه شیعه قرار بگیرد. 📌 اما ناگفته نماند ــ علاوه بر این که حرف (و) در این عبارت وجود ندارد ــ در اصل وجود عبارت (ثُمَّ عَدَّدَ ائمةً مهديين) نیز وجود دارد که در نکته 5 و 6 به آن اشاره شد. 🔹 نکته دهم: آنچه در دو نکته قبل بیان شد با فرض پذیرش این احتمال بود که گفتار عبدالله بن عمر بر اساس بوده است اما احتمال این سخنان (1) به منظور تایید خلفاء جور، شاید از قوت بیشتری برخوردار باشد. 📌 مثلا قاضی نعمان ــ تنها ناقل گفتار عبدالله بن عمر در کتب شیعی ــ این نقل را در تایید خلفای فاطمی اسماعیلی مذهب آورده و می‌گوید: ((و قد كان المهدي و المنصور و [من‏] كان بعد هما و يكون كذلك ائمة مهديون و ينجز اللّه لهم ما وعدهم في كتابه، و على لسان رسوله بحوله و قوته)) 🔅 ترجمه: مهدی و منصور بوده‌اند و کسی که بعد آن دو بود و اینچنین می‌باشند و خدا به آنچه که آنها را در کتابش و بر زبان رسولش وعده داده بود وفا کرد، به حول و قوه خودش. ـــــــــــــــــ : (1) یعنی نه تنها کلام عبدالله بن عمر حاصل از شنیدن سخنان معصومین (ع) نبوده بلکه حتی او اساسا چنین سخنانی نگفته است و این عبارات را جاعلین وضع نموده و به او نسبت داده‌اند و قاضی نعمان هم آن را در تایید خلفای فاطمی ذکر می‌نماید. (صفحه بعد)📄👇👇👇 .
https://t.me/PayehayePooshaly ـ📄👆👆👆 🔵 خلاصه این که: ــ نقل کتاب شرح الاخبار حدیث نبوده بلکه 👈 سخن عبدالله بن عمر می‌باشد اما ناظم العقیلی طوری وانمود می‌کند که سخن عبدالله، بر اساس شنیده‌هایش از معصومین (ع) بوده و تحت عنوان در کتابش مطرح می‌نماید. ــ حتی اگر سخن عبدالله بن عمر بر اساس شنیده‌هایش از معصومین (ع) باشد، باز هم نمی‌تواند قابل استناد واقع شود زیرا او فردی و قابل اعتماد نمی‌باشد. ــ در سخنان عبدالله بن عمر، هیچ حرفی از برای امام زمان (ع) به میان نیامده است. ــ قطعا عبارت (ثم عَدَّدَ ائمةً مهديين/ سپس ائمه مهدیین را شمرد) می‌باشد زیرا اگر کلام عبدالله بن عمر باشد باید به این صورت بیان می‌شد: (ثم عَدَّدتُ ائمةً مهديين/ سپس ائمه مهدیین را شمردم). ــ قاضی نعمان مغربی، در نقلی دیگر به جای عبارت (ثم المنصور ثم عَدَّدَ ائمةً مهديين) 👈 جمله (ثم المنصور الذی یَنصُرُ اللهُ بِهِ الدِّینَ) ذکر می‌کند. ــ علی فرض پذیرش سخن ناظم العقیلی مبنی بر وجود تعدادی ائمه مهدیین، نام اولین ائمه مهدیین، می‌باشد ـ نه احمد ـ که این مطلب تعارض با اعتقاد همبوشیان دارد. ــ اگر اگر اگر بپذیریم که سخن عبدالله بن عمر از کلام معصومین (ع) نشأت گرفته و معامله حدیث را با سخن او داشته باشیم، باید بگوییم که 👈 مراد از منصور امام حسین (ع) می‌باشد که در روایتی به این مطلب اشاره شده است. ــ بر طبق روایات، امام حسین(ع) در زمان حضرت مهدی نموده و امر غسل و کفن و دفن امام زمان (ع) با ایشان بوده و بعد حضرتش عدل الهی را ادامه می‌دهند. ــ عبارت در نقل کتاب شرح الاخبار، علیه اعتقاد فرقه همبوشی بوده زیرا این لفظ مربوط به امامان 12گانه است و ارتباطی به مهدیین نداشته و کلام فرزند عمر، ناظر به بحث امامان (ع) می‌باشد. ــ اگر سخن عبدالله به صورت (ثم عَدَّدَ ائمةً #و مهديين) می‌بود ــ با صرف نظر از اشکالات وارده ــ می‌توانست مورد تمسک همبوشیان در جهت اثبات وجود مهدیینی غیر از امامان 12گانه شیعه قرار بگیرد. ــ همانطور که شاهد بودید، ناظم العقیلی از اثبات ادعاهای خویش پیرامون امامت مهدیین و فرزندی آنان برای امام زمان (ع) عاجز بوده و غرض ورزی او بر همگان آشکار گردید. 🔴 نکته: همانطور که سابقا عرض کردیم کتاب (40 حدیث مهدیین) ناظم العقیلی احمد اسماعیل همبوشی بوده لذا جهالتها و غرض ورزیهای موجود در این کتاب، دروغین بودن احمد اسماعیل را آشکار کرده و بطلان فرقه او را ثابت می‌نماید. 🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده 🙏 https://t.me/PayehayePooshaly https://eitaa.com/PayehayePooshali 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 .
یملا الارض قسطا و عدلا (1).docx
261K
🍁🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 🤔 زمین توسط چه کسی پر از عدل و داد می‌شود❓ 1️⃣ بخش اول 📌 روایات مربوطه در فایل پی دی اف پاسخ را مشخص می‌کند. 🖋 ادامه روایات در پست بعدی 🆔 @PayehayePooshaly .
یملا الارض قسطا و عدلا (2).docx
183.9K
🍁🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 🤔 زمین توسط چه کسی پر از عدل و داد می‌شود❓ 2️⃣ بخش دوم 📌 روایات مربوطه در فایل پی دی اف پاسخ را مشخص می‌کند. 🆔 @PayehayePooshaly .
هدایت شده از يمانی نیوز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻🔖 🔖 📢 خبر فورررری انتشار 📱 •نقد مدعی یمانی• 🔺• پاسخ به شبهات فرقه احمد بصرے 🔺• نقدهای صوتی و تصویری ✅ • و هر آنچه ڪه در نقد مدعے دروغین یمانے لازم است. 📲 نسخه اندروید (گوگل پلی): 🆔 https://play.google.com/store/apps/details?id=naqd.yamani 📲 نسخه آیفون (سیب اپ): 🆔 https://sibapp.com/applications/%D9%86%D9%82%D8%AF-%D9%85%D8%AF%D8%B9%DB%8C-%DB%8C%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C •☘️🌹•➼‌┅═۞═┅┅─┄•
4_5850657231464302426.pdf
1M
🍁🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 📚 نقد کتاب "/ناظم العُقیلی" : ابشروا فيوشك ايام الجبارين ان تنقطع، ثم يكون بعدهم الجابر الذي يجبر اللّه به امه محمد ص، المهدي، ثم المنصور، ثم عدد ائمه مهديين‏ ... 📄 قطع A5 🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده . . . 🌹🌹🌹 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👋 استعفای عدنان الزرفی و جهل مدعی دروغین یمانی 😇 رسوایی مدعیان دروغین با کناره گیری عدنان الزرفی از تشکیل کابینه 📌 مدعیان دروغینی که از یک تحلیل ساده سیاسی عاجزند❗️ 🎞 جهت توضیح بیشتر، کلیپ زیر را تا انتها با دقت ببینید: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/843 🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده . . .🌹🌹🌹 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👺معجزه‌های شیطانی در فرقه یمانی 🌈 جادوی جوهرهای رطوبتی 💫 معجزه‌ای از جنش کشک ✅ بسیار جذاب و دیدنی با 🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده . . . 🌹🌹🌹 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😢 . . . همه در غم فراق غمگین‌اند و اما او زیر لب خوشحال است . . . 😭 زیرا تا ساعاتی دیگر . . . بانویی خمیده قد، به او می‌آید. ⚫️ شهادت بزرگ مظلوم عالم، حضرت علی (ع) تسلیت باد. .
💥 تعارض سخنان مدعیان دروغین با کلمات گهربار پیامبر اکرم (ص) ✅ احمد اسماعیل (با نام مستعار احمدالحسن) مدعی دروغین یمانی .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 نقد کتاب (/ناظم العقیلی) : ابشروا فيوشك ايام الجبارين ان تنقطع، ثم يكون بعدهم الجابر الذي يجبر اللّه به امه محمد ص، المهدي، ثم المنصور، ثم عدد ائمه مهديين‏ ... ⛔️ همبوشیان بر این باورند که: [مهدیین، 12 نفر از فرزندان امام زمان (عج) بوده که بعد از ایشان به مقام امامت و وصایت می‌رسند و در حقیقت تعداد اوصیاء پیامبر خدا (ص) 24 نفر می‌باشند]❗️❗️❗️ 🤔 بر آن شدیم تا ضمن کلیپی، نهمین دلیل آنان را پیرامون این باور مورد نقد و بررسی قرار داده و صحت و سقم آن را مشخص نماییم. ✅ همراهی شما، افتخار ماست. 🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده . . . 🌹🌹🌹 .
هدایت شده از يمانی نیوز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☠️ ورود داعش به سامرا 🤝 با همکاری گروهک منحرف یمانی ⏳ انتشار به زودی . . . .
✌️ ضربه فنی سه سوته 📌جهل مبلغین فرقه همبوشی (مدعی دروغین یمانی) 😜 جهت مناظره با مبلغین بی‌سواد فرقه همبوشی لح لح می‌زنیم . . . 🆔 @almonqez_farsi 🆔 @ansar_almahdi_1 💥نمونه مختصری از گافهای گفتاری و نوشتاری احمد اسماعیل همبوشی در لینکهای زیر: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/651 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/843 🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده...🌹🌹🌹 .
🛡 مسلم است که مطلقِ علم حجت خدا راه شناختش نیست. بلکه علومی راه شناخت است که خودشان فرموده اند. مثل تکلم به همه ی زبان ها یا خبر از غیب یا از فردا و امثال چیز هایی که بتوان درستی اش را فهمید و عقل با دیدن آن پی به امامت ببرد. 👈 اما تفسیر متشابهات قرآن یا خبر دادن از قیامت و احکام الهی و و.. نمیتواند راه شناخت باشد چون صحتش برای مکلف قابل فهم نیست و این علوم از اموراتی است که بعد از اثبات امامتش میتوان پذیرفت نه اینکه با اینها بتوان اصل امامت فرد را فهمید. والا تسلسل پیش می آید که در تصویر فوق به وضوح خواهید دید. ⛔️ دلیل اصلی گول خوردن عوام و حتی بعضی طلاب بیسواد، عدم مغالطه شناسی بوده و اگر کسی دقیق و فهمش بالا باشد به راحتی متوجه مغالطات و تدلیس ها و سفسطه های جریان های کاذب خواهد شد و ابدا فریب علوم پوچ فرقه ها را نمیخورد. ♦️♦️♦️♦️♦️♦️ اینستاگرام https://www.instagram.com/antiahmaddajal
♦️مناظره کارشناس مجموعه ندای شیعه با اتباع احمد بن اسماعیل 🔸موضوع مناظره اول: جایگاه مهدیین به عنوان حجت های الهی بعد از امام زمان. 🔸موضوع مناظره دوم: ختم نبوت و جایگاه مدعی نبوت بعد از پیامبر-ص-در کلام اهل البیت-ع- 🎙 کارشناس مجموعه ندای شیعه: استاد شریفی 🎙 اتباع احمد بن اسماعیل:جناب کهندل 🕚 زمان مناظره اول:سه شنبه ۶ خرداد ماه، ساعت ۲۱ 🕚زمان مناظره دوم :متعاقباً اعلام میشود. 🔻پخش از گروه ندای شیعه: @nedayeshiaofficial
هدایت شده از يمانی نیوز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 اصلاحیه 💥 مناظره بین شیعیان و همبوشیان (پیروان احمدبصری، مدعی فرزندی امام زمان ع و امامت و یمانیت و...) استاد علی شریفی از شیعه جناب احمد کهندل از فرقه همبوشی (احمدالحسن) ⏰ چهار شنبه شب 1399/3/7 ساعت 21 📣 پخش در بسیاری از گروههای شیعیان از جمله: 📌 ندای شیعه: 🆔 @nedayeshiaofficial 📌 المنقذ العالمی 🆔 @almonqez_farsi 📌 انصار المهدی(عج) 🆔 @ansar_almahdi_1 📌 مجموعه تحقیقاتی سلمان فارسی 🆔 @salman_e_farsi_ir ✅ برای شنیدن این مناظره بسیار زیبا با ما همراه باشید . . . .
مناظره استاد شریفی با احمد کهندل همبوشی.mp3
29.38M
مناظره استاد شریفی به عنوان شیعه اثنی عشری با جناب احمد کهندل از اتباع احمد بصری با موضوع مهدیین 🤔 به راستی چرا هیچ کدام از گروه ها و کانال های احمد بصری حاضر نشدند این فایل مناظره را پخش کنند⁉️ با شنیدن این مناظره به جواب این سوال خواهید رسید. ✅ عدم پاسخگویی جناب کهندل به 8 تحدی جناب شریفی. ✅ اثبات دروغ های احمد بصری و جناب کهندل به شیخ طوسی ✅ عدم توانایی و ارائه یک حدیث صحیح طبق مبنای احمد بصری در مورد عقیده مهدیین به عنوان امام از طرف جناب کهندل. ✅ خروج چندین باره جناب کهندل از قواعد و تعهدات مناظره و عدم توجه با اخطارهای مکرر مجری برنامه جناب خزعلی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 بطلان فرقه همبوشی در کلام احمد کهندل (یکی از مبلغین شناسنامه‌دار این فرقه) 🤫 گافها و سوتی‌های فراوان احمد اسماعیل همبوشی (مدعی دروغین یمانی) و حرف دل احمد کهندل ⚖️ قضاوت با شما . . . 🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده ...🌹🌹🌹 .
🤯تناقض در کتب احمد همبوشی در کتاب گوساله 🐄 صفحه ۵۳ احمد به👌 جنبه اعجازی بارداری حضرت مریم (ع) به پسر اشاره می کند و میگوید: ... دمیدن جبرئیل باعث شکل گیری جنین در میشود... 😑در حالیکه در کتاب وهم الحاد صفحه ۱۹۵ الی ۱۹۸، توجیهی🤫 به خیال خودش علمی( ولی کاملا غیرعلمی) برای آن می اورد و اختلالی را به ایشان نسبت می دهد که در آن 👈 . 🤐قضاوت با شما .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم 🌹نجات یک مبلغ 🌹 باسابقه فرقه یمانی و آشتی با امام زمان علیه السلام یکی از مبلغین باسابقه فرقه یمانی با هدایت الهی به دامان پر مهر حضرت حجة بن الحسن علیه السلام بازگشت. ⛔️علل انحراف ⛔️روش های تدلیس این فرقه استعماری توسط این مبلغ باسابقه در کانال زیر بخوبی تشریح شده است. 🆔 https://t.me/bidare313 .