eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.7هزار دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
5.3هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح پدر و مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📂📂 ❤️ > 👈 ..... ادامه 💎بر پایه نقل برخی در روزگار کنونی نیز روزه در میان متدینان از وجود دارد. ☀️ در نیز هست که حضرت علیه السلام شبانه روز روزه گرفت . 💎همچنین نقل شده است که آن حضرت روزه می گرفتند . ☀️در دستور هایی در مورد و پرهیز از در آن هست . 💎به گزارشی امام علیه السلام فرمود که در تنها از روزه بر پیامبران امت های گذشته یاد شده است . سند این روایت دارد ؛ نیز مخالف با مضمون آیه ۱۸۳ بقره است که روزه را بر همه واجب دانسته ، پس پذیرفتنی نیست . 💎 روزه در میان رایج بوده ، به گونه ای که به برخی از آنان به جهت روزه گرفتن فراوان ؛ * * ( روزه‌داران ) اطلاق می کردند . ☀️ در همانند بودن پیروان شرایع اختلاف است . 💎 به باور برخی ، از آیه فهمیده می شود که روزه پیروان از همه جهات - اعم از وقت روزه و شمار روزهای واجب - همانند هم بوده است . ☀️موید این دیدگاه ،‌روایتی است که در آن از ماه رمضان در کلام حضرت علیه السلام سخن به میان آمده است . 💎بر این اساس ، برخی گفته اند : و نیز سی روز ماه رمضان را روزه می گرفتند ؛ ولی به تدریج زمان و شمار روزهای این تکلیف را دادند . ☀️ در روایتی از پیامبر صلی الله علیه و آله نیز به روزه ماه رمضان از ۳۰ روز به ۵۰ روز از سوی نصارا اشاره شده است . 💎به اعتقاد بسیاری از ،‌مراد آیه تنها مشابهت در اصل روزه است ؛ اما خصوصیات روز آنان ، از جهت زمان و عدد روزها ، داشته است . ☀️موید دیدگاه روایتی دیگر از صلی الله علیه و آله است که در آن کمتر بودن روزهای روزه مسلمانان نسبت به پیروان گذشته یاد شده است . ادامه دارد ....... کانال 👇 @Targomeh
38.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قطره ای قرآن کریم آیه ۲۴۶ أَ لَمْ تَرَ إِلَى الْمَلَإِ مِنْ بَنِي إِسْرائِيلَ مِنْ بَعْدِ مُوسى‌ إِذْ قالُوا لِنَبِيٍّ لَهُمُ ابْعَثْ لَنا مَلِكاً نُقاتِلْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ قالَ هَلْ عَسَيْتُمْ إِنْ كُتِبَ عَلَيْكُمُ الْقِتالُ أَلَّا تُقاتِلُوا قالُوا وَ ما لَنا أَلَّا نُقاتِلَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَ قَدْ أُخْرِجْنا مِنْ دِيارِنا وَ أَبْنائِنا فَلَمَّا كُتِبَ عَلَيْهِمُ الْقِتالُ تَوَلَّوْا إِلَّا قَلِيلًا مِنْهُمْ وَ اللَّهُ عَلِيمٌ بِالظَّالِمِينَ‌ آيا نديدى گروهى از بزرگان بنى‌اسرائيل را كه بعد از موسى به پيامبر خود گفتند: براى ما زمامدار (و فرماندهى) برانگيز تا (تحت فرماندهى او) در راه خدا پيكار كنيم، او گفت: آيا احتمال مى‌دهيد كه اگر دستور جنگ به شما داده شود (نافرمانى كرده و) پيكار و جهاد نكنيد؟ گفتند: چگونه ممكن است در راه خدا پيكار نكنيم، در حالى كه از خانه و فرزندانمان رانده شده‌ايم؟ پس چون دستور جنگ بر آنان مقرّر گشت، جز عدّه اندكى، سرپيچى كردند و خداوند به ظالمان آگاه است. کانال 👇 @Targomeh
(آيه ٢٤٦) - 💠يك ماجراى عبرت انگيز! قوم يهود كه در زير سلطۀ فرعونيان ضعيف و ناتوان شده بودند بر اثر رهبريهاى خردمندانۀ موسى (ع) از آن وضع اسف انگيز نجات يافته و به قدرت و عظمت رسيدند ، 💠 خداوند به بركت اين پيامبر نعمتهاى فراوانى به آنها بخشيده كه از جمله صندوق عهد بود. 💠ولى همين پيروزيها و نعمتها كم كم باعث غرور آنها شد و تن به قانون شكنى دادند. 💠سر انجام به دست فلسطينيان شكست خورده و قدرت و نفوذ خويش را همراه صندوق عهد از دست دادند . 💠 اين وضع سالها ادامه داشت تا آن كه خداوند پيامبرى به نام «اشموئيل» را براى نجات و ارشاد آنها برانگيخت . 💠 آنها گرد او اجتماع كردند و از او خواستند رهبر و اميرى براى آنها انتخاب كند تا همگى تحت فرمان او با دشمن نبرد كنند تا عزت از دست رفته را باز يابند. 💠«اشموئيل» به درگاه خداوند روى آورده و خواستۀ قوم را به پيشگاه وى عرضه داشت . 💠به او وحى شد كه «طالوت» را به پادشاهى ايشان برگزيدم. 💠در اين آيه، روى سخن را به پيامبر اكرم صلّى اللّه عليه و آله كرده مى‌فرمايد: «آيا نديدى جمعى از اشراف بنى اسرائيل را بعد از موسى (ع) كه به پيامبر خود گفتند زمامدارى براى ما انتخاب كن تا (تحت فرماندهى او) در راه خدا پيكار كنيم» (أَ لَمْ تَرَ إِلَى الْمَلَإِ مِنْ بَنِي إِسْرائِيلَ مِنْ بَعْدِ مُوسى إِذْ قالُوا لِنَبِيٍّ لَهُمُ ابْعَثْ لَنا مَلِكاً نُقاتِلْ فِي سَبِيلِ اللّهِ) . 💠 قابل توجه اين كه آنها نام اين مبارزه را «فِي سَبِيلِ اللّهِ» (در راه خدا) گذاردند . 💠از اين تعبير روشن مى‌شود كه آنچه به آزادى و نجات انسانها از اسارت و رفع ظلم كمك كند فى سبيل اللّه محسوب مى‌شود. 🔹به هر حال پيامبرشان كه از وضع آنان نگران بود، و آنها را ثابت قدم در عهد و پيمان نمى‌ديد به آنها گفت: اگر دستور پيكار به شما داده شود شايد (سرپيچى كنيد و) در راه خدا پيكار نكنيد» (قالَ هَلْ عَسَيْتُمْ إِنْ كُتِبَ عَلَيْكُمُ الْقِتالُ أَلاّ تُقاتِلُوا) . 💠 آنها در پاسخ گفتند: «چگونه ممكن است در راه خدا پيكار نكنيم در حالى كه از خانه و فرزندانمان رانده شديم» ! و شهرهاى ما به وسيلۀ دشمن اشغال و فرزندانمان اسير شده‌اند (قالُوا وَ ما لَنا أَلاّ نُقاتِلَ فِي سَبِيلِ اللّهِ وَ قَدْ أُخْرِجْنا مِنْ دِيارِنا وَ أَبْنائِنا) . 💠 اما هيچ يك از اينها نتوانست جلو پيمان شكنى آنها را بگيرد، و لذا در ادامۀ آيه مى‌خوانيم: «هنگامى كه دستور پيكار به آنها داده شد جز عدۀ كمى همگى سر پيچى كردند و خداوند ستمكاران را مى‌داند» و مى‌شناسد و به آنها كيفر مى‌دهد (فَلَمّا كُتِبَ عَلَيْهِمُ الْقِتالُ تَوَلَّوْا إِلاّ قَلِيلاً مِنْهُمْ وَ اللّهُ عَلِيمٌ بِالظّالِمِينَ) . 💠بعضى عدۀ وفاداران را ٣١٣ نفر نوشته‌اند، همانند سربازان وفادار اسلام در جنگ بدر. برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 222 کانال 👇 @Targomeh
🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸 بسم الله الرحمن الرحيم 🌷 🌷 🌸 أَلَمْ تَرَ إِلَى الْمَلَإِ مِنْ بَنِى إِسْراَءِيلَ مِنْ بَعْدِ مُوسَى إِذْ قَالُواْ لِنَبِىٍّ لَهُمُ ابْعَثْ لَنَا مَلِكاً نُقاَتِلْ فِى سَبِيلِ اللَّهِ قَالَ هَلْ عَسَيْتُمْ إِنْ كُتِبَ عَلَيْكُمُ الْقِتَالُ أَلَّا تُقاَتِلُواْ قَالُوا وَمَا لَنَآ أَلَّا نُقاَتِلَ فِى سَبِيلِ اللَّهِ وَ قَدْ أُخْرِجْنَا مِنْ دِيارِنَا وَأَبْنَآئِنَا فَلَمَّا كُتِبَ عَلَيْهِمُ الْقِتَالُ تَوَلَّوْاْ إِلَّا قَلِيلاً مِّنْهُمْ وَاللَّهُ عَلِيمٌ بَالْظَّالِمِينَ 🍀 ترجمه:آیا ندیدى گروهى از بزرگان بنى اسرائیل را كه بعد از موسى به پیامبر خود گفتند: براى ما فرماندهى برانگیز تا (تحت فرماندهى او) در راه خدا پیكار كنیم، او گفت: آیا احتمال نمى‌دهید كه اگر دستور جنگ به شما داده شود (نافرمانى كرده و) پیكار و جهاد نكنید؟ گفتند: چگونه ممكن است در راه خدا پیكار نكنیم، در حالى كه از خانه و فرزندانمان رانده شده ایم؟ پس چون دستور جنگ بر آنان مقرّر گشت، جز عدّه اندكى، سرپیچى كردند و خداوند به ظالمان آگاه است. 🌷 :آیا ندیدی 🌷 :بزرگان 🌷 :برانگیز، انتخاب کن 🌷 :فرمانده ، امیر 🌷 :بجنگیم 🌷 :نافرمانی، سرپیجی 🌷 :جنگ 🌷 :سرزمین ، خانه 🌷 :آنچه نوشته شده ، آنچه مقرر شده 🌷 :سرپیچی کردند 🌷 :اندکی 📚 بنى اسرائیل بعد از وفات حضرت موسى علیه السلام، به خاطر قانون شكنى و رفاه طلبى، مجدّداً تحت سلطه و فشار طاغوت و ستمگران قرار گرفته، آزادى و خود را از دست دادند و مجبور به کوچ شدند و عده ای هم گرفتار زندان و اسارت شدند. آنها براى نجات از آوارگى و خارج شدن از زیر سلطه طاغوت و باز پس گرفتن خود و نجات اسیران خود تصمیم به مبارزه گرفتند و از پیامبر خویش اشموئیل خواستند براى آنها فرمانده و امیرى را انتخاب كند تا به رهبرى او در راه خدا بجنگند. پیامبرشان گفت:آیا احتمال می دهید که اگر دستور به شما داده شود پیکار و جهاد نکنید؟ گفتند چگونه ممکن است در راه خدا نجنگیم در حالی که خانه و سرزمینمان را از دست داده ایم و فرزندانمان به اسارت رفتند. نکته عمیق این آیه اینجاست این قوم قرار است بجنگند تا سرزمین خود را از دشمن پس بگیرند و اسیران و فرزندان خود را نجات دهند ولی ، آن را فی سبیل الله می نامد یعنی دفاع از وطن و دفاع از مظلومان جهاد فی سبیل الله (جنگ در راه خدا) نامیده می شود. ولى با همه این ادعاها وقتى دستور صادر شد، همه آنها جز اندكى به میدان نبرد پشت كرده و از آن دستور سرپیچى نمودند. 🔹 پيام های آیه 246سوره بقره 🔹 ✅ باید با دقّت تاریخ بنى اسرائیل را بنگرند و پند بگیرند. «ألم تَر» ✅ وجود الهى، مانع پراكندگى، آوارگى و ستم پذیرى است. «من بعد موسى» ✅ بعضى از ، تنها براى گروهى از مردم رسالت داشتند، نه همه ى مردم. «اذ قالوا لنبىّ لهم» ✅ نظامى باید از سوى رهبر آسمانى انتخاب و نصب شود. «ابعث لنا» پس دین از سیاست جدا نیست. ✅ موفق، فرمانده لایق مى خواهد. «ابعث لنا ملكا» ✅ براى نجات از طاغوتها باید به انبیاى الهى پناه برد. «قالوالنبى لهم» ✅ تعهّد گرفتن از كسانى كه پیشنهادات اصلاحى دارند لازم است. «هل عسیتم» ✅ باید آینده نگر باشد و احتمال پیمان شكنى و فرار از مسئولیّت را از سوى مردم بدهد. «هل عسیتم» ✅ براى رفع ظلم و دفاع از وطن، جهاد در راه خداست. «ومالنا الاّ نقاتل فى سبیل اللّه و قد اخرجنا من دیارنا وابنائنا» ✅ پیدایش مشكلات، سبب بیدارى وحركت براى رهایى است. «اخرجنا» ✅ میدان ، عامل ارزیابى افراد پر ادّعا است. «توّلوا» ✅ شكنان و شعار دهندگان بى عمل، ظالمند. «علیم بالظالمین» ✅ آگاه است، پس این همه تظاهر براى چه؟! واللّه علیم بالظالمین کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺"أَلَمْ یَأْنِ لِلَّذِینَ آمَنُوا أَن تَخْشَعَ قُلُوبُهُمْ لِذِکْرِ اللَّهِ..."🌺 پس کِـی قلبت را به من می‌دهی ؟؟ هنوز وقتش نرسیده؟ هنوز فکر میکنی جز من؛ کسی خریدار دلت باشد؟ ♥️وَ الَّذِينَ آمَنُوا أَشَدُّ حُبًّا لِّلَّهِ ..؛♥️ (بقره، ۱۶۵) کسانی ‌که ‌ایمان‌ دارند عشقشان ‌به‌ خدا شدیدتر است💕 🌸 یـَا شَـ؋ـِیـقَ مَنْ لا شَـ؋ـِیـقَ لَهُ🌸 اى یـار دلسوز آن کس کـہ دلسوزى ندارد✨ ♥️ خدایـا چـہ کسے دلسوزتر از توست براے من تویـے کـہ بـہ همـہ ے کوچـہ پس کوچـہ هاے قلبم آشنایـیـ..❣ ✅ خدایـا من راه را از چاه نمیـدانم دستم را بگیـر.. 🤲🌱 🌹و اُ؋ـوِّضُ أمرے إلَے اللـہ إنّ اللـہ بصیـرٌ بالعباد 🌹 ✧❁🍃🌸🍃❁✧ کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✳️فرار از مرگ محال است✳️ سوره نساء ایه ۷۸ اینما تکونوا یدرککم الموت ولو کنتم فی بروج مشیده ( از مرگ فرار نکنید وخیال نکنید با نرفتن به میدان های های جنگ و جهاد از مرگ در امان می مانید ) هرکجا باشید مرگ شما را در می یابد اگر چه در میان حصارها وقصرها وساختمان های محکم واستوار باشید ...... کانال 👇 @Targomeh
🔴 🅾خسارت های شکستن عهد و پیمانوفای بعهد برای استحکام روابط اجتماعی است، چنانچه نقض عهد و سوگند نمایید؛ 1⃣گام های محکم شما در ایمانتان می لغزد و سرمایه اعتماد مردم به شما از ببن میرود. 2⃣آثار سوء این عمل یعنی جلوگیری از راه خدا و بدبین کردن مردم و اینکه مردم هم به عهد خودشان وفا نمی کنند. 3⃣ایجاد ناراحتی و شکست و تلخکامی در دنیا و عذاب بزرگ الهی در آخرت در انتظار عهد شکنان، خواهد بود. 🔷(وَلَا تَتَّخِذُوا أَيْمَانَكُمْ دَخَلًا بَيْنَكُمْ.....) (نحل/ ۹۴) ✅گرفتاریهای امروز جامعه ما نتیجه ۶ سال وعده های دروغ، و عهد شکنی بسیاری از مدیران ونمایندگان، میباشد. کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا