eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.6هزار دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
5.2هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح پدر و مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹 سؤال قرآنی: طبق آیه ١٣ سوره ، دلیل اصلی سقوط شیطان از مقام قرب خدا چه بود؟ 🔸پاسخ سؤال قرآنی: تکبر کانال 👇 @Targomeh
خداوند از کسانی که ایمان آورده اند دفاع میکند‌‌؛ خداوند هیچ خیانتکار ناسپاسی را دوست ندارند. 📚سوره - 38 کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸 اَعوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم  هُوَ الَّذي أَنْزَلَ السَّكينَةَ في قُلُوبِ الْمُؤْمِنينَ لِيَزْدادُوا إيماناً مَعَ إيمانِهِمْ وَ لِلهِ جُنُودُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ كانَ اللهُ عَليماً حَكيماً او كسى است كه آرامش را در دل‌هاى مؤمنان نازل كرد تا ايمانى بر ايمانشان بيفزايند لشكريان آسمان ها و زمين از آن خداست، و خداوند دانا و حكيم است. 📗سوره فتح آیه ۴ کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📒📒 🌵 > 👈 ...... ادامه 🌱مفسران درباره رویش درختی در می گویند : بعید نیست که خداوند با کامل خود درختی از جنس بیافریند یا از گوهری که آتش آن را از بین نبرد ، چنانکه در آب خفه نمی شود و از همین رو آتش جهنم زنجیر ها ، غل ها نیز مارها و عقرب های را نمی سوزاند . 💥 در برخی آیات ، و ثمره درخت زقوم به سرهای تشبیه شده است : * طلعها کانّه رئوس الشّیاطین * (صافات ۶۵ ) 🌱به گفته برخی ، شیاطین ثمره درخت زشتی است به نام * استن * . 💥برخی ، شیاطین را از جنس پنداشته و میوه درخت را شبیه سر این مارها دانسته اند . این به جهت بیان نهایت و تنفرآمیز بودن آن است . 🌱از دیگر ویژگی‌های و چگونگی تاثیر آن بر اهل آتش این است که همانند فلز - سرب یا طلا و نقره - در شبیه آب داغ می جوشد : * کالمهل یغلی فی البطون * کغلی الحمیم * (دخان ۴۵ - ۴۶ ) و برخی را رسوب روغن مذاب دانسته اند . 💥 این گیاه فوق العاده ای در شکم ایجاد می کند و به جای اینکه مایه و قدرت باشد رنج‌آور است . 🌱از این رو برخی در آیه ۱۰ بروج مقصود از جهنم را حمیم و زقومی دانسته‌اند که باطن اهل را می سوزاند . 💥در آیه ۲۹ کهف نیز از یاد شده که همانند مثل گداخته ، چهره ها را می کند : * و ان یستغیثوا یغاثوا بماء کالمهل یشوی الوجوه * 🌱سعید بن جبیر آن را دانسته که چنان آتشی در اندامشان پدید می آورد که گوشت و پوست ایشان پخته میشود ، بگونه ای که پاره گوشتشان همراه عرق می ریزد ، آنگاه تشنگی بر آنها غلبه می کند . ( حج ۲۰ ) ادامه دارد ....... کانال 👇 @Targomeh
5.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قطره ای قرآن کریم آیه ۲۷۷ إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَأَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآتَوُا الزَّكَاةَ لَهُمْ أَجْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ ﴿٢٧٧﴾ مسلماً کسانی که ایمان آوردند و کارهای شایسته انجام دادند، و نماز را به پا داشتند، و زکات پرداختند، برای آنان نزد پروردگارشان پاداشی [شایسته و مناسب] است، و نه بیمی بر آنان است و نه اندوهگین می شوند. (۲۷۷) کانال 👇 @Targomeh
(آيه ٢٧٧) 💠 -در اين آيه سخن از گروه با ايمانى مى‌گويد كه درست نقطۀ مقابل ربا خوارانند، مى‌فرمايد: «كسانى كه ايمان آوردند و عمل صالح انجام دادند و زكات را پرداختند اجر و پاداششان نزد خداست، نه ترسى بر آنان است و نه غمگين مى‌شوند» (إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصّالِحاتِ وَ أَقامُوا الصَّلاةَ وَ آتَوُا الزَّكاةَ لَهُمْ أَجْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَ لا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَ لا هُمْ يَحْزَنُونَ) . 💠در برابر رباخواران ناسپاس و گنهكار، كسانى كه در پرتو ايمان، خود پرستى را ترك گفته و عواطف فطرى خود را زنده كرده و علاوه بر ارتباط با پروردگار و برپاداشتن نماز، به كمك و حمايت نيازمندان مى‌شتابند و از اين راه از تراكم ثروت و به وجود آمدن اختلافات طبقاتى و به دنبال آن هزار گونه جنايت جلوگيرى مى‌كنند پاداش خود را نزد پروردگار خواهند داشت و در هر دو جهان از نتيجۀ عمل نيك خود بهره‌مند مى‌شوند. 💠طبيعى است ديگر، عوامل اضطراب و دلهره براى اين دسته به وجود نمى‌آيد خطرى كه در راه سرمايه‌داران مفت‌خوار بود و لعن و نفرينهايى كه به دنبال آن نثار آنها مى‌شد براى اين دسته نيست. برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 248 کانال 👇 @Targomeh
🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸 بسم الله الرحمن الرحيم 🌷 🌷 🌸 إِنَّ الَّذِينَ ءَامَنُواْ وَعَمِلُواْ الْصاَّلِحاَتِ وَأَقَامُواْ الْصَّلَاةَ وَ ءَاتَوُاْ الْزَّكَاةَ لَهُمْ أَجْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَاهُمْ يَحْزَنُونَ 🍀 ترجمه:همانا كسانى كه ایمان آورده اند و كارهاى نیكو انجام داده اند و نماز برپا داشته و زكات پرداخته اند، پاداششان نزد پروردگارشان (محفوظ) است و ترسى بر آنها نیست و غمگین نمى شوند. 🔴 این آیه، برابر رباخواران كه «كفّار اثیم» هستند، سیماى مؤمنان را ترسیم مى‌كند كه عمل صالح انجام داده و نماز را بر پاى مى‌دارند و زكات پرداخت مى‌كنند. تا اشاره به این باشد كه زمینه ى برچیده شدن ربا در جامعه، توجّه به ایمان وعمل صالح و احیاى نماز وزكات است. 🔴 مردم چهار گروهند: 1⃣ گروهى ایمان آورده و عمل صالح انجام مى‌دهند كه اینان «مؤمنانند». 2⃣ گروهى، نه ایمان آورده ونه كار شایسته انجام مى‌دهند كه اینان «كافرانند». 3⃣ گروهى ایمان دارند، ولى عمل صالح ندارند كه اینان «فاسقانند». 4⃣ گروهى ایمان ندارند، ولى اظهار ایمان مى‌كنند و در ظاهر كار نیک انجام مى‌دهند كه اینان «منافقانند». 🔴 اگر رباخواران از خدا و مردم بریده اند، امّا در مقابل، كسانى هستند كه اهل ایمان و عمل صالح بوده و از طریق نماز، با خداوند مرتبط مى‌باشند و با پرداخت زكات با مردم پیوند دارند. 🔹 پيام های آیه277سوره بقره 🔹 ✅ در كنار مسائل عبادى وفردى، به مسائل اقتصادى ومردمى نیز توجّه دارد. نماز وزكات در كنار هم مطرح هستند «اقاموا الصلاة و ءاتوا الزكاة» ✅ ذكر و بعد از عمل صالح، نشانه آن است كه در میان كارهاى شایسته حساب این دو جداست. «عملوا الصالحات و اقاموا الصلاة و اتوا الزكاة» ✅ تشویق به دنبال تهدید بدكاران، یک اصل تربیتى است. «لهم اجرهم عند ربّهم» ✅ انسان باهوش كسى است كه در محاسبات، تنها به موجودى امروز كه در دست دارد نگاه نکند، بلكه به آینده وذخیره هایى كه نزد است توجّه داشته باشد. «عند ربّهم» ✅ پروردگار، به مؤمنانى كه اهل عمل صالح و وزكات هستند ، نظر ویژه اى دارد. كلمه «ربّهم» اشاره به لطف خاصّ اوست. ✅ وعده هاى الهى، انگیزه ى عمل صالح است. «لهم اجرهم عند ربّهم» ✅ امنیّت و واقعى، در سایه ى ایمان و عمل صالح و پیوند با خدا و مردم است. «لاخوف علیهم و لا هم یحزنون» ✅ عوامل ، ایمان، عمل صالح، نماز وزكات است. «امنوا و عملوا الصالحات و اقاموا الصلوة و اتوا الزكوة... لاخوف علیهم ولا هم یحزنون» کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ومَا أَصَابَكُمْ مِنْ مُصِيبَةٍ فَبِمَا كَسَبَتْ أَيْدِيكُمْ و هر آسیبی به شما رسد به سبب اعمالی است که مرتکب شده اید 📖 سوره شوری، آیه ۳۰ کانال 👇 @Targomeh