eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.7هزار دنبال‌کننده
5.7هزار عکس
5.3هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح پدر و مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
اثر قرائت از رویِ آن پیامبر‌ رحمت‌ صلّی‌ الله علیه و آله و سلّم فرمودند: هیچ چیز به اندازه خواندنِ از رویِ آن بر شیطان گران نمی آید. کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔷️ سوال از امام زمان در روز محشر 🔹️روز قیامت از ما نمیپرسند آن زمان که دستان امیرالمومنین را بستند؛ زهرای اطهر را بین دیوار و درب آتشین قرار دادند؛ محسن آل الله را شهید کردند؛ امام مجتبی را بی یاور و تنها گذاشتند؛ سیدالشهداء را تشنه لب و مظلومانه سر بریدند؛ ناموس خود را به اسارت برده و در شام و کوفه در مقابل چشمان نامحرمان گرداندند؛ تو کجا بودی؟! از مصائب دیگر ائمه علیهم السلام هم نمیپرسند؛ 🔹️چون در آن زمان نبودیم! اما از غیبت و غربت و مظلومیت و آوارگی و دل پُر درد و اشک‌های امام دوازدهم خواهند پرسید؛ چون عصر، عصر مهدی صاحب الزمان عجل الله فرجه است! و در مقابل امام زمانمان مسولیم!! 💎يَوْمَ نَدْعُوا كُلَّ أُناسٍ بِإِمامِهِمْ -به‌يادآور- روزى را كه هرگروهى را با امام‌شان فرا مى‌خوانيم. (اسراء/۷۱) 💎امام صادق علیه‌السلام فرمودند: منظور امامی است که در میان آن‌هاست و او قائمِ اهل زمان خود است. 📗تفسير البرهان، ج۳، ص۵۵۳ کانال 👇 @Targomeh
13.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔖منبر کوتاه 🔖 🎥 🔅چرا زیباتر از قرآن در این عالم نیست؟ 👈 کسی که قرآن رو نازل کرده، خودش زیبای بی‌نهایته... کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️ برخورد شیطان با حضرت آدم (ع) 1⃣ اولا به آدم سجده نکرد 🍀 «وَلَقَدْ خَلَقْنَاكُمْ ثُمَّ صَوَّرْنَاكُمْ ثُمَّ قُلْنَا لِلْمَلَائِكَةِ اسْجُدُوا لِآدَمَ فَسَجَدُوا إِلَّا إِبْلِيسَ لَمْ يَكُنْ مِنَ السَّاجِدِينَ»اعراف۱۱ 2⃣ برای توجیه این کار گفت من از آدم بهترم «قَالَ مَا مَنَعَكَ أَلَّا تَسْجُدَ إِذْ أَمَرْتُكَ قَالَ أَنَا خَيْرٌ مِنْهُ خَلَقْتَنِي مِنْ نَارٍ وَخَلَقْتَهُ مِنْ طِينٍ»اعراف۱۲ 3⃣ از درگاه خداوند رانده شد🍀 «قَالَ فَاهْبِطْ مِنْهَا فَمَا يَكُونُ لَكَ أَنْ تَتَكَبَّرَ فِيهَا فَاخْرُجْ إِنَّكَ مِنَ الصَّاغِرِينَ»اعراف۱۳ 4⃣ شیطان از خدا مهلت خواست🍀 «قَالَ إِنَّكَ مِنَ الْمُنْظَرِينَ»اعراف۱۵ 5⃣ پس از مهلت گرفتن گفت من از هرسو فرزندان آدم (ع) را گمراه می کنم 🍀 «قَالَ فَبِمَا أَغْوَيْتَنِي لَأَقْعُدَنَّ لَهُمْ صِرَاطَكَ الْمُسْتَقِيمَ»اعراف۱۶ 6⃣ لذا اولین اقدام شیطان با ایجاد وسوسه وقسم حضرت آدم و حوا را اغوا نموده در نتیجه از بهشت رانده شدند🍀 «فَوَسْوَسَ لَهُمَا الشَّيْطَانُ لِيُبْدِيَ لَهُمَا مَا وُورِيَ عَنْهُمَا مِنْ سَوْآتِهِمَا وَقَالَ مَا نَهَاكُمَا رَبُّكُمَا عَنْ هَٰذِهِ الشَّجَرَةِ إِلَّا أَنْ تَكُونَا مَلَكَيْنِ أَوْ تَكُونَا مِنَ الْخَالِدِينَ »اعراف۲۰ کانال 👇 @Targomeh
✳ انسان قرآنی 🔻 هر كسى وظيفه‌اش اين است كه بايد بشود. انسان قرآنى كسى است كه: «لا يَمَسُّهُ إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ»(واقعه، ۷۹) حرف مى‌زند پاك، غذا مى‌خورد پاك، مى‌بيند پاك، خيالش طاهر، ذكرش، عقلش، قلمش، امضايش، شهادتش، كسب‌و‌كارش، همه قرآنى است. چون انسان آنچه را مى‌شنود، آنچه را مى‌بيند، همه را مس مى‌كند و انسان قرآنى كسى است كه «لا يَمَسُّهُ إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ». 👤 📚 برگرفته از کتاب «گفت‌و‌گو با علامه حسن‌زاده آملی, ص ۶۵ کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📋📋 ❇️ > 👈موارد کاربرد اذن الهى 🟣مفهوم اذن انسان‌ها فقط براى موجودات به‌کار مى‌رود ; ولى ، آن را براى موجودات غیر عاقل نیز به‌کار برده است و بعید نیست که آن، وجود نوعى ادراک در همه موجودات باشد ( فصّلت ۲۱ ) ، 🟡گرچه همه حوادث و تشریع همه احکام ، به اذن الهی است . 👈در فقط به مواردی که اهمیت بیشتری دارند شده است : ⬅️1. 🟣هر که از‌طرف خدا براى یکى از وحى مى‌آورد، به خداوند است: «... اَو یُرسِلَ رَسولاً فَیوحِىَ بِاِذنِهِ ما یَشاءُ‌ ...» ( شورى ۵۱ ); 🟡 چنان‌که قرآن را نیز علیه السلام با اجازه خداوند بر اکرم صلی الله علیه و آله نازل کرده است : * قل من کان عدوّا لجبریل فانّه نزّله علی قلبک باذن الله ...... * ( بقره ۹۷ ) 🟣در نزول آیه گفته اند : گروهی از نزد رسول خدا صلی الله علیه و آله آمده ، پس از طرح و پاسخ آن حضرت ، گفتند : کدام برای تو وحی می آورد ؟ صلی الله علیه و آله فرمود : 🟡گفتند : او ما است و‌ پیوسته ، فرمان و سختی می آورد . اگر بدایت وحی می آورد ، به تو می آوردیم . 🟣خداوند این آیه را در جواب یهود نازل کرد و آوردن وحی بوسیله جبریل را به اذن خدا دانست . 🟡 روشن است که هر ای از طرف خداوند ، و ماموریتی خاص دارد و نازل کردن به جبریل و آوردن به میکائیل واگذار شده است . 🟣اذن درآیه ۹۷ بقره به معنای و ( آسان کردن ) ،‌‌امر ، جنگ‌ ، و اختیار نیز دانسته شده است . ادامه دارد ...... کانال 👇 @Targomeh
9.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قطره ای قرآن کریم آیه ۲۷ وَاتْلُ عَلَيْهِمْ نَبَأَ ابْنَيْ آدَمَ بِالْحَقِّ إِذْ قَرَّبَا قُرْبَانًا فَتُقُبِّلَ مِنْ أَحَدِهِمَا وَلَمْ يُتَقَبَّلْ مِنَ الْآخَرِ قَالَ لَأَقْتُلَنَّكَ قَالَ إِنَّمَا يَتَقَبَّلُ اللَّهُ مِنَ الْمُتَّقِينَ ﴿۲۷﴾ و داستان دو پسر آدم را به درستى بر ايشان بخوان هنگامى كه [هر يك از آن دو] قربانيى پيش داشتند پس از يكى از آن دو پذيرفته شد و از ديگرى پذيرفته نشد [قابيل] گفت‏ حتما تو را خواهم كشت [هابيل] گفت‏ خدا فقط از تقواپيشگان مى ‏پذيرد (۲۷) کانال 👇 @Targomeh
(آيه ٢٧) -نخستين قتل در روى زمين! از اين آيه به بعد داستان فرزند آدم، و قتل يكى به وسيلۀ ديگرى، شرح داده شده است و شايد ارتباط آن با آيات سابق -كه در بارۀ بنى اسرائيل بود-اين باشد كه انگيزۀ بسيارى از خلافكاريهاى بنى اسرائيل مسئله «حسد» بود، و خداوند در اينجا به آنها گوشزد مى‌كند كه سر انجام حسد چگونه ناگوار و مرگبار مى‌باشد كه حتى به خاطر آن برادر دست به خون برادر خود مى‌آلايد! نخست مى‌فرمايد: «اى پيامبر! داستان دو فرزند آدم را به حق بر آنها بخوان» (وَ اتْلُ عَلَيْهِمْ نَبَأَ ابْنَيْ آدَمَ بِالْحَقِّ) . ذكر كلمۀ «بالحقّ» ممكن است اشاره به اين باشد كه سرگذشت مزبور در «عهد قديم » (تورات) با خرافاتى آميخته شده است، اما آنچه در قرآن آمده عين واقعيتى است كه روى داده است. سپس به شرح داستان مى‌پردازد و مى‌گويد: «در آن هنگام كه هر كدام كارى براى تقرب به پروردگار انجام دادند، اما از يكى پذيرفته شد و از ديگرى پذيرفته نشد» (إِذْ قَرَّبا قُرْباناً فَتُقُبِّلَ مِنْ أَحَدِهِما وَ لَمْ يُتَقَبَّلْ مِنَ الْآخَرِ) . و همين موضوع سبب شد برادرى كه عملش قبول نشده بود ديگرى را تهديد به قتل كند، و «سوگند ياد نمايد كه تو را خواهم كشت» ! (قالَ لَأَقْتُلَنَّكَ) . اما برادر دوم او را نصيحت كرد كه اگر چنين جريانى پيش آمده گناه من نيست بلكه ايراد متوجه خود تو است كه عملت با تقوا و پرهيزكارى همراه نبوده است و «گفت: خدا تنها از پرهيزكاران مى‌پذيرد» (قالَ إِنَّما يَتَقَبَّلُ اللّهُ مِنَ الْمُتَّقِينَ) . برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 508 کانال 👇
6.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قطره ای قرآن کریم آیه ۲۸ لَئِنْ بَسَطْتَ إِلَيَّ يَدَكَ لِتَقْتُلَنِي مَا أَنَا بِبَاسِطٍ يَدِيَ إِلَيْكَ لِأَقْتُلَكَ إِنِّي أَخَافُ اللَّهَ رَبَّ الْعَالَمِينَ ﴿۲۸﴾ اگر دست ‏خود را به سوى من دراز كنى تا مرا بكشى من دستم را به سوى تو دراز نمى ‏كنم تا تو را بكشم چرا كه من از خداوند پروردگار جهانيان مى‏ ترسم (۲۸) کانال 👇 @Targomeh