eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.6هزار دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
5.2هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح پدر و مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥جرعه‌ای از زلال قرآن 📖سوره مبارکه اسراء، ۱۱ 💠 وَ يَدْعُ الْإِنسَانُ بِالشَّرِّ دُعَاءَهُ بِالْخَيْرِ وَ كَانَ الْإِنسَانُ عَجُولًا 💠 ﻭ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﻪ ﻫﻤﺎﻥ ﺻﻮﺭﺕ ﻛﻪ ﻧﻴﻜﻲﻫﺎ ﺭﺍ ﻣﻰﻃﻠﺒﺪ [ﺑﺪﻭﻥ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻋﻮﺍﻗﺐ ﺍﻣﻮﺭ ﻭ ﺑﻪ ﺳﺒﺐ ﺟﻬﻞ ﺑﻪ ﻣﺼﺎﻟﺢ ﻭ ﻣﻔﺎﺳﺪ ﺧﻮﻳﺶ ﮔﺰﻧﺪ ﻭ ﺁﺳﻴﺐ ﻭ] ﺑﺪﻱ‌ﻫﺎ ﺭﺍ ﻣﻰﻃﻠﺒﺪ ﻭ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺷﺘﺎﺏ ﺯﺩﻩ ﻭ ﻋﺠﻮﻝ ﺍﺳﺖ.(١١) کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻زندگی بر اساسِ حرفِ مردم🔻 📛 مشکلِ ما از اونجایی شروع شد که:👇 تو انجام هر کاری.. 👈 به جای اینکه بگیم خدا چی میگه؟ 👈 گفتیم مردم چی میگن؟🤔 ✅ تو انتخاب لباس ✅ ماشین ✅خونه.. 👈 نصف عمرمون، درصددِ برآوردنِ رضایت مردم گذشت‼️😔 😟 اما چه فایده... هر کاری کردیم، پشت سرمون حرف زدن‼️😳 هر شکلی شدیم، پشت سرمون حرف زدن‼️😳 ❗️❗️ جالب اینجاست، که بعضی‌ها انقدری که از مردم و حرف مردم می‌ترسند، از خدا نمی‌ترسند:↶ 🕋 فَرِیقٌ مِّنْهُمْ یَخْشَوْنَ النَّاسَ کَخَشْیَةِ اللَّهِ أَوْ أَشَدَّ خَشْیَةً. (نساء/۷۷) 💢 بعضی‌ها هستند که از مردم می‌ترسند، همانطور که از خدا می‌ترسند، بلکه بیشتر! بعد خداوند می‌فرماید:↶ 🕋 فَلَا تَخْشَوُا النَّاسَ وَ اخْشَوْنِ. (مائده/۴۴) 💢 از مردم نترسید، از من بترسید! 👂 ولی کیه که گوش بده.❌ دوباره خدا می‌فرماید:↶ 🕋 فَلَا تَخْشَوْهُمْ وَ اخْشَوْنِی. (بقره/۱۵۰) 💢 از اونها نترسید، از من بترسید. 👂 ولی باز کیه که گوش بده.❌ و بعد می‌فرماید:↶ 🕋 تَخْشَى النَّاسَ وَ اللَّهُ أَحَقُّ أَنْ تَخْشاهُ. (احزاب/۳۷) 💢 از مردم و حرفشون مي‌ترسيدى، در حالیکه خداوند سزاوارتر است که از مخالفتِ امرِ او بترسى. 😱 واااای بر ما... 👥 مردمی که عمری نگران حرفاشون بودیم، 👈 اون دنیا یه لحظه‌ هم نگران ما نیستن.. 👈 پس بذار مردم هر چی میخوان بگن.. ☝️ خدا باید تو رو قضاوت کنه، و خدا هم، پرونده‌ای رو که مردم می‌نویسند، نمی‌خونه...🤔 👈 پس نگران حرف مردم نباش، و رضایت خدا رو به دست بیار. کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
های نور أَحَسِبَ ٱلنَّاسُ أَن يُتۡرَكُوٓاْ أَن يَقُولُوٓاْ ءَامَنَّا وَهُمۡ لَا يُفۡتَنُونَ  آیا مردم پنداشته اند، همین که بگویند: ایمان آوردیم. [به حال خود] رها مى‌شوند و آنها آزمایش نمى‌شوند🥺 عنکبوت/۲ کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 در محضر قرآن کریم/ ✅ وَ الَّذِينَ جَاهَدُواْ فِينَا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنَا وَ إنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِينَ (عنکبوت/۶۹) 🔹و كسانى كه در راه ما (تلاش و) جهاد كردند، راه‌هاى (قُرب به) خود را به آنان نشان خواهیم داد و همانا خداوند با نیكوكاران است. 🔸جهاد به معنای کوشش است و در این‌جا شامل هر نوع تلاشی در راه خدا می‌شود، از جمله: ➖جهاد نظامی و مبارزه با دشمنان اسلام، ➖جهاد فرهنگی و تلاش در راه اعتلای علمی و فرهنگی مسلمانان، ➖جهاد با نفس و مبارزه با هویٰ و هوس‌های سرکش درون، ➖جهاد سازندگی و تلاش در راه پیشرفت‌ کشور و ... 🔸مقصود از راه‌‌های خدا، مسیرهای مختلفی است که به‌سوی خدا منتهی می‌شود هم‌چون مسیر دانش، تزکیه نفس، مقاومت در برابر دشمنان و ... که در نهایت انسان را به هدایت نایل می‌سازد. در این آیه پیروزی و موفقیت را متوقف بر دو شرط کرده است: تلاش و اخلاص. در احادیث از امام باقر(ع) روایت شده که مقصود این آیه، آل محمد(ص) و پیروان آنها هستند و در حدیث دیگری از امام علی(ع) روایت شده که مقصود از محسن (نیکوکار)، ایشان هستند.(بحار، ج۲۴، ص۱۴۳ و ۱۶۳) البته روشن است که این‌گونه احادیث مصداق کامل و روشن آیه را بیان می‌کند. ❇️ از پيام‌های آیه ▫️براى رسیدن به هدایت ویژه‌ى الهى، تلاش لازم است و باید گام اوّل را خود انسان بردارد. «جاهدوا - لنهدینّهم»، چنانكه در جاى دیگر مى‌فرماید: «اِن تنصروا اللَّه ینصركم» (محمد«ص»/۷) ▫️گاهى، یک گام و یک لحظه تلاش خالصانه، هدایت و نجات ابدى را به دنبال دارد. («جاهدوا» به صورت ماضى و «لنهدینّهم» به صورت مضارع و مستمر آمده است.) ▫️در مدیریّت و رهبرى، لازم نیست تمام ابعاد كار از روز اوّل روشن باشد، همین كه گامى الهى بر داشته شد، در میانه راه، هدایت‌هاى غیبى مى‌آید. «جاهدوا - لنهدینّهم» ▫️آنچه به تلاش‌ها ارزش مى‌دهد، خلوص است. «فینا» ▫️راه‌هاى وصول به قرب الهى، محدودیّتى ندارد. «سبلنا» ▫️به وعده‌هاى خداوند اطمینان داشته باشیم. «لنهدینّهم» (حرف لام و نون تأكید، نشانه‌هاى تأكید است) ▫️نشانه‌ى نیكوكار بودن، تلاش در راه حقّ و اخلاص است. «جاهدوا فینا - لمع المحسنین» ▫️همراه بودن خداى بزرگ با بنده‌اى ضعیف، یعنى رسیدن انسان به همه چیز. «انّ اللّه لمع المحسنین» چنانكه در دعاى عرفه‌ى امام حسین ‌علیه السلام مى‌خوانیم: «ماذا فقد مَن وجدک و ماذا وجد مَن فقدک» هر كه تو را یافت، چه كمبودى دارد و هر كه تو را از دست داد، چه دارد؟ ▫️خداوند، هم راه قرب را به ما نشان مى‌دهد و هم تا رسیدن به مقصد، دست ما را مى‌گیرد. «لنهدینّهم... مع المحسنین» کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
آیه102بقره 📌 = در سحر تحولاتی در چشم بیننده پدید می آیدودر بیرون حادثه ای واقع نمی شود ؛ ولی در معجزه به دلیل ارتباط با خدا ، در تکوین حادثه رخ میدهد ، مثلا مرده زنده می شود 🔸 = تعلیم می دهند دونفر 🔸 = یاد می گیرد 📌= یُعَلِّمونَ ازباب تفعیل است یعنی یاد میدهند ولی یَتَعَلَّمونَ از باب تَفعُّل است یعنی یاد می گیرند 🔸= به آنچه جدایی می اندازد به سبب آن 🔸 = به ایشان زیان نمی توانند بزنند به سبب آن کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📣📣امام علی را نه فقط با شعر و شعار در مدحش، بلکه با اشارات علمی اش بشناسیم!!! امیر مؤمنان على(ع) در تفسیر آیه «إِذَا السَّماءُ انْشَقَّتْ» مى فرمایند: إِنَّها تَنْشَقُّ مِنَ الْمَجَرَّةِ» «آسمان ها از کهکشان جدا مى شود»، (نفحات القرآن ج6 ص21) ناسا: "آیا جهان ختم به "شکاف بزرگ" مي‌شود؟" "رشد فراگیر انرژي دافعه مرموز که بطور واقعي همه‌چیز را از هم خواهد شکافت." کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
ی ذره ریاضی کار کنیم😳 🔰بردار مثبت و منفی یادته؟؟ اگه برای وسوسه های شیطان ی بردار بکشیم هرچی سمت مثبت بردار بری میری سمت مخلصین که شیطان بهت راه پیدا نمیکنه میشی همون که قرآن گفت ✴️إِلَّا عِبَادَكَ مِنْهُمُ الْمُخْلَصِينَ📜(حجر40) هرچی سمت منفی ها بری میشی از اونا که ی شیطان خصوصی دارن ✴️ نُقَيِّضْ لَهُ شَيْطَانًا فَهُوَ لَهُ قَرِينٌ 📜(زخرف36) ╰─┅🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃┅─╯ کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 بصیرت در قرآن / بخش چهارم ✅ در ادامه‌ی موضوع بصیرت، به برخی از آثار بصیرت اشاره می‌کنیم: 🔹ره‌یافتن به توحید: قُلْ أَرَأَیتُمْ إِن جَعَلَ اللَّهُ عَلَیکمُ النَّهَارَ سَرْمَداً إِلَی یوْمِ الْقِیامَةِ مَنْ إِلهٌ غَیرُ اللَّهِ یأْتِیکم بِلَیلٍ تَسْکنُونَ فِیهِ أَفَلاَ تُبْصِرُونَ (قصص/۷۲، رعد/۱۶) 🔹انذارپذیری: وَ مَا یسْتَوِی الْأَعْمَی وَ الْبَصِیرُ. وَ لَا الظُلماتُ وَ لَا النُّور. وَ لَا الظّل وَ لا الحَرور. وَ مَا یسْتَوِی الْأَحْیاءُ وَ لاَ الْأَمْوَاتُ. إِنَّ اللَّهَ یسْمِعُ مَن یشَاءُ وَ مَا أَنتَ بِمُسْمِعٍ مَّن فِی الْقُبُورِ إِنْ أَنتَ إِلَّا نَذِیر (فاطر/۱۹ تا ۲۲) 🔹عبرت آموزی: مَثَلُ الْفَرِیقَینِ کالْأَعْمَی وَ الْأَصَمِّ وَ الْبَصیرِ وَ السَّمِیعِ هَلْ یسْتَوِیانِ مَثَلاً أَفَلاَ تَذَکرُونَ (هود/۲۴، آل عمران/۱۳، نور/۴۴، غافر/۵۸، حشر/۲) 🔹منفعت نفس: قَدْ جَاءَکم بَصَائِرُ مِن رَبِّکمْ فَمَنْ أَبْصَرَ فَلِنَفْسِهِ...(انعام/۱۰۴) 🔹غفلت انسان در دنیا، مانع بصیرت نسبت به حقایق آخرت است: لَقَدْ کنتَ فِی غَفْلَةٍ مِنْ هذَا فَکشَفْنَا عَنک غِطَاءَک فَبَصَرُک الْیوْمَ حَدِیدٌ (ق/۲۲) ✅ قرآن صاحبان بصیرت را به تفکر و عبرت فرا می‌خواند: 🔸گاه آنان را به بینش و دقت در وجود خود یادآور می‌شود: وَ فِی أَنفُسِکمْ أَفَلاَ تُبْصِرُونَ (ذاریات/۲۱) 🔸به پدیده‌های محیط اطراف سفارش می‌کند: أَوَلَمْ یرَوْا أَنَّا نَسُوقُ الْمَاءَ إِلَی الْأَرْضِ الْجُرُزِ فَنُخْرِجُ بِهِ زَرْعاً... أَفَلاَ یبْصِرُونَ (سجده/۲۷) 🔸گاه آنان را از سرنوشت گذشتگان زنهار می‌دهد و به عبرت‌گیری از آنها فرا می‌خواند: وَ اللّهُ یؤَیدُ بِنَصْرِهِ مَن یشَاءُ إِنَّ فِی ذلِک لَعِبْرَةً لأُولِی الْأَبْصَارِ (آل‌عمران/۱۳، حشر/۲) کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نماهایی بسیار زیبا و دیدنی از شاهکار های خلقت و قدرت لایزال خالق قدرتمند، الله سبحانه و تعالی کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨دائره المعارف قرآن کریم✨ 🍀> 👈نشان دادن ملکوت به ابراهیم علیه السلام 🌸یکى از معنوى ابراهیم این است که خداوند، آسمان‌ها و زمین را به او نشان داده است: « و کَذلکَ نُرِى إِبرهیمَ مَلکوتَ السَّمـوتِ والأَرضِ و لِیَکونَ مِن المُوقِنین .»( انعام ۷۵) 🌺* * صیغه مبالغه از * مُلک * و به معنای تسلط گسترده همه جانبه است ؛ زیرا آسمان‌ها و زمین دارای یک ظاهری و ملکی و یک وجهه باطنی و ملکوتی است که وجهه باطنی ، بر وجهه آنها محیط است و خداوند بر وجهه باطنی آنها احاطه دارد که لازم آن بر وجهه ظاهری آنها نیز هست ؛ بنابراین ملکوت ، سلطه حقیقی ( و نه اعتباری ) خداوند بر ظاهر و باطن موجودات به شمار می‌رود که امکان یا انتقال آن به دیگری منتفی است ؛ 🌸 زیرا این ، از آفرینش موجودات و قائم بودن آنها در ذات ، بقا و آثار به ذات حق سرچشمه می‌گیرد ؛ 🌺 به تعبیر دیگر ، اشیا ، همان حکومت خداوند بر سراسر هستی و با وابستگی هستی به قدرت مطلق الهی و حقیقی موجودات برای خداوند است . ادامه دارد ...... کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قالَ الْمَلَأُ الَّذِينَ اسْتَكْبَرُوا مِنْ قَوْمِهِ لَنُخْرِجَنَّكَ يا شُعَيْبُ وَ الَّذِينَ آمَنُوا مَعَكَ مِنْ قَرْيَتِنا أَوْ لَتَعُودُنَّ فِي مِلَّتِنا قالَ أَ وَ لَوْ كُنَّا كارِهِينَ «اعراف آیه88» سران مستكبر قوم شعيب گفتند: اى شعيب! حتماً تو و كسانى را كه با تو ايمان آورده‌اند، از آبادى‌مان بيرون خواهيم كرد، مگر آنكه به آئين ما برگرديد. (شعيب) گفت: گرچه بى‌رغبت باشيم؟ کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
💠 نور (محسن قرائتی)💫 قالَ الْمَلَأُ الَّذِينَ اسْتَكْبَرُوا مِنْ قَوْمِهِ لَنُخْرِجَنَّكَ يا شُعَيْبُ وَ الَّذِينَ آمَنُوا مَعَكَ مِنْ قَرْيَتِنا أَوْ لَتَعُودُنَّ فِي مِلَّتِنا قالَ أَ وَ لَوْ كُنَّا كارِهِينَ «اعراف آیه88» سران مستكبر قوم شعيب گفتند: اى شعيب! حتماً تو و كسانى را كه با تو ايمان آورده‌اند، از آبادى‌مان بيرون خواهيم كرد، مگر آنكه به آئين ما برگرديد. (شعيب) گفت: گرچه بى‌رغبت باشيم؟ نکته ها زورگويى و تهديد به اخراج و تبعيد، به نوعى در مورد همه‌ى انبيا بوده است، چنانكه در جاى ديگر مى‌خوانيم: كافران نسبت به پيامبران خود چنين تهديدهايى داشته‌اند. «قالَ الَّذِينَ كَفَرُوا لِرُسُلِهِمْ لَنُخْرِجَنَّكُمْ مِنْ أَرْضِنا أَوْ لَتَعُودُنَّ فِي مِلَّتِنا» «1» هيچ يك از انبيا، پيش از رسالت، مشرك و بت‌پرست نبوده‌اند، ولى برخورد آنان با مشركان آرام بوده است. امّا پس از رسالت با عزم و اراده‌اى قوى‌تر مردم را هدايت كرده و با مشركان مقابله مى‌كردند، لذا خطاب‌ «لَتَعُودُنَّ»، به پيروان انبيا است، نه خود آنان. «2» پیام ها 1- اشراف مستكبر، دشمن انبيا بوده‌اند. قالَ الْمَلَأُ الَّذِينَ اسْتَكْبَرُوا ... لَنُخْرِجَنَّكَ‌ 2- استدلال و منطق، شيوه‌ى انبياست، «جاءَتْكُمْ بَيِّنَةٌ» «3» ولى روش كفّار، تهديد و زورگويى است. «لَنُخْرِجَنَّكَ» 3- مبلّغان نبايد از تهديدهاى مخالفان بترسند، چون در اين راه، تهديد به قتل و تبعيد هميشه بوده است. «لَنُخْرِجَنَّكَ» 4- تحميل عقائد، شيوه‌ى كفّار است و دين تحميلى سودى ندارد. لَتَعُودُنَّ فِي مِلَّتِنا ... كارِهِينَ‌ «1». ابراهيم، 13. «2». تفسير نمونه. «3». اعراف، 85. جلد 3 - صفحه 116 5- در برخورد با جهالت كافران، از ادب و گفتار نرم و حكميانه استفاده كنيم. «أَ وَ لَوْ كُنَّا كارِهِينَ» کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❤️ درستکار در تعریف قرآنی‌اش یعنی کسی که در راه خدا هزینه‌ می‌کند، در وقت عصبانیت خودکنترلی دارد و خطاپوشی بلد است. 📖آل عمران، آیۀ ۱۳۴ کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
🍃قرآن 🔸سوره نحل، آیه ١٣: وَمَا ذَرَأَ لَكُمْ فِي الأَرْضِ مُخْتَلِفاً أَلْوَانُهُ إِنَّ فِي ذَلِكَ لآيَةً لِّقَوْمٍ يَذَّكَّرُونَ ⚡️ترجمه : ‏(علاوه بر ‏اين،) مخلوقاتى را كه در زمين به رنگ هاى گوناگون آفريده نيز مسخّر ‏(فرمان ‏شما) ساخت; در اين، نشانه روشنى است براى گروهى كه متذكر مى شوند. 💥توضیح : رنگ هاى مختلف و متنّوع را خداوند براى انسان آفريده است و نشانه ى قدرت و حكمتِ خداوند است. کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
2⃣ انواع لذت ها در یک تقسیم‌بندی کلی لذت‌ها چهار نوع هستند: 🔸لذت حسی: لذت‌هایی که از راه اعضای بدن و حواس پنج‌گانه ظاهری نصیب انسان می‌شود. 🔸لذت خیالی: لذتی که از راه خیال نصیب انسان می‌شود؛ مانند لذت در خواب، لذت بردن از ناحیه خیال حضور در جایی زیبا و لذت بردن از یک خاطره خوش. 🔸لذت عقلی: لذت بردن از درک حقایق عقلی؛ مانند لذت بردن از کشف فرمول‌های ریاضی و فیزیک و لذت آگاهی یافتن بر امور علمی. 🔸لذت معنوی و روحی: مانند لذتی که از امور معنوی و بندگی خدا نصیب بنده می‌شود. 🟡 البته هدف نهایی بنده در امور معنوی و عبادی نباید لذت باشد؛ زیرا امور عبادی باید خالصانه برای خدا انجام شود؛ اما به‌طور طبیعی آنها که اهل امور معنوی و عبادی‌اند و کار را برای خدا انجام می‌دهند، به طور طبیعی لذتی عائدشان می‌شود که با لذت‌های مادی قابل مقایسه نیست. 🔴خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: «شما به حسب طبعتان طالب لذت‌های مادی و دنیوی هستید در صورتی که لذت آخرت بر لذت دنیا رحجان دارد.» بَلْ تُؤْثِرُونَ الْحَياةَ الدُّنْيا [16اعلی] ولي شما زندگي دنيا را مقدّم مي‌داريد. وَ الْآخِرَةُ خَيْرٌ وَ أَبْقى [17اعلی] در‌حالي‌كه آخرت بهتر و پايدارتر است. کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 آثار جهاد و آثار ترک جهاد ✅ جهاد در راه خدا، تضمین کننده سعادت دنیا و آخرت مسلمانان است و در پرتو مجاهدات و جان‌فشانی‌های جهادگران است که بهشت امنیت در همین دنیا و بهشت سعادت در آخرت آغوش خود را می‌گشاید و سایه آرامش خود را بر میهمانان خود می‌گستراند. در نقطه مقابل، ترک جهاد؛ لباس خواری و ذلّت را بر اندام انسان‌ها و جوامع می‌پوشاند و دوزخی از رنج‌ها و ناملایمات را در این دنیا و دوزخ پُر بَلا را در آن عالَم برای افراد به ارمغان می‌آورد. نمونه‌هایی از آثار گران‌قدر جهاد و آثار زیان‌بار ترک جهاد در آیات قرآن را در این‌جا به نمایش می‌گذاریم: ▫️رحمت و خشنودی خدا (توبه/۲۰-۲۱) ▪️محرومیت از خدا (محمد«ص»/۲۰ و ۲۳) ▫️محبت خدا (صف/۴) ▪️خشم خدا (انفال/۱۶) ▫️بخشش گناهان (آل‌عمران/۱۹۵) ▪️فسق (توبه/۹۴ و ۹۶) ▫️هدایت خاص الهی (عنکبوت/۶۹) ▪️کوردلی (محمد«ص»/۲۰-۲۳) ▫️خوش‌حالی و مسرت مؤمنان (توبه/۱۴) ▪️طرد شدن از سوی مؤمنان (توبه/۹۵) ▫️پیروزی (صف/۱۰-۱۱ و ۱۳) ▪️نابودی و سقوط جامعه (توبه/۳۸-۳۹) ▫️مصونیت جامعه از تعرض بیگانگان (نساء/۸۴، فتح/۲۰ و ۲۴) ▪️فتنه و فساد در جامعه (انفال/۷۲-۷۳) ▫️خیر و برکت (بقره/۲۱۶) ▪️خسران و زیان (مائده/۲۱) ▫️نجات از عذاب (صف/۱۰-۱۱) ▪️هلاکت (توبه/۴۲) ▫️رستگاری (توبه/۲۰،۸۸،۱۱۱) ▪️عذاب دردناک (توبه/۳۹ و ۹۰، فتح/۱۶) کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 راه خدا و راه شیطان ✅ هنگامی که شیطان سر از فرمان الهی برتافت و از سجده بر آدم سرپیچی نمود، راه خود را از مسیر خدا جدا کرد و پا در مسیر عصیان و طغیان گذاشت. از آن به بعد بود که ابلیسِ لعین و رجیم تلاش نمود تا چنان که خود گمراه شده است، بندگان خدا را نیز هم‌چون خود گمراه سازد و در این راه از هیچ ترفند و شگردی مضایقه نکرد و نمی‌کند. در ادامه، نمونه‌‌هایی از این تقابل را ببینید: ▫️فلاح و رستگاری حزب الله (مجادله/۲۲) ▪️زیان‌کاری حزب شیطان (مجادله/۲۲) ▫️خداوند رهنما به رستگاری (صف/۱۰) ▪️ شیطان رهنما به فریبکاری (طه/۱۲۰) ▫️خداوند و نشان دادن راه حق (احزاب/۴) ▪️شیطان و بازداشتن از راه حق (زخرف/۶۲) ▫️خداوند و راهبری (بقره/۲۱۳) ▪️ شیطان و راهزنی (اعراف/۱۶) ▫️خداوند ایمنی‌بخش (قریش/۴) ▪️ شیطان رعب‌آفرین (آل‌عمران/۱۷۵) ▫️خداوند خواهان پاکی (مائده/۶) ▪️ شیطان خواهان دشمنی (مائده/۹۱) ▫️خداوند و امر به عدل و احسان (نحل/۹۰) ▪️شیطان و امر به فحشا و منکر (نور/۲۱) ▫️خداوند دعوت‌گر به بهشت (بقره/۲۲۱) ▪️ شیطان دعوت‌گر به دوزخ (لقمان/۲۱) ▫️خداوند و وعده‌های حق (نساء/۱۲۲) ▪️شیطان و وعده‌های فریبنده (نساء/۱۲۰) ▫️خداوند و وعده به آمرزش و فزونی (بقره/۲۶۸) ▪️شیطان و وعده به فقر (بقره/۲۶۸) ▫️خداوند تحقق‌بخش وعده‌ها (ابراهیم/۲۲) ▪️شیطان تخلف‌گر (ابراهیم/۲۲) ▫️خداوند، سرپرست و یاوری خوب؛ ان الله مولاکم نعم المولی و نعم النصیر (انفال/۴۰) ▪️شیطان، دوست و همنشین بد؛ و من یکن الشیطان لن قرینا فساء قرینا (نساء/۳۸) کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺