eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.6هزار دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
5.2هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح پدر و مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 مواظب نفوذی‌ها باشیم! ✅ در قرآن کلمه «نفوذ» به معنای مصطلح سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ذکر نشده است. جنبه مثبتِ نفوذ همان است که؛ پیامبران با استفاده از ابزار عقلانیت در مسیر هدایت مردم به سمت حق و حقیقت از آن بهره جستند. امّا در مورد جنبه منفی آن؛ جریان نفوذ با شیطان آغاز می‌شود و فرعون و منافقان و یهود از جمله افرادی هستند که در قرآن کریم به آنها اشاره شده است. شیطان در ابتدای امر، با هدف تغییر رویکرد فرمانبرداری آدم(ع)، موضوع خُلد جاوید و مَلَک شدن آنها را مطرح کرد. قرآن در برخی آیات از خطوات (گام‌های) شیطان نام می‌برد که ویژگی این شیوه‌ی نفوذ، تدریجی بودن آن است. نفوذ از روش‌هایی بوده که دشمنان اسلام در طول تاریخ، به انحاء مختلف در پیش گرفتند تا از این طریق از تحقق اهداف اسلامی جلوگیری کنند و امروز هم با استفاده‌ از ابزارهای نوین در همان جهت تلاش می‌کنند. یکی از موضوعات جهاد تبیین، همین دشمن‌شناسی و شناخت جریان نفاق است که باید در خصوص آن روشنگری صورت گیرد. ➖یکی از خطرناکترین جریان‌های نفوذی در جامعه، جریان نفاق است چرا که همه مظاهر اسلامی را با خود دارد و نمی‌توان به سادگی آن را از جریان اصلی باز شناخت (محمد/۳۰). ➖دشمن می‌خواهد دین‌تان را از شما بگیرد (بقره/۱۲۰، آل‌عمران/۷۲) ➖دشمنان، از رسیدن خیر به شما ناراحتند و از اصابت شرّ به شما، خوشحال می‌شوند (آل‌عمران/۱۲۰) ➖دوست دارند همیشه در رنج و سختی باشید (آل‌عمران/۱۱۸) ➖نفوذی‌های دشمن، رفیقان نیمه راه و فرصت‌طلبان فتنه‌جو هستند (توبه/۴۷و۴۸) ➖آنها، اصلاً شما را دوست ندارند (آل‌عمران/۱۱۹) ➖دوست دارند شما را گمراه کنند (آل‌عمران/۶۹) ➖به دنبال تضعیف ایمان‌ها هستند (بقره/۱۰۹) ➖برای رسیدن به اهداف خود، سرمایه‌گذاری می‌کنند (انفال/۳۶) ➖ایجاد سوءظن نسبت به رهبری جامعه (اعراف/۱۳۱) ➖با محاصره اقتصادی (منافقون/۷) ➖با ایجاد شبهه و مسایل سرگرم‌کننده (لقمان/۶) ➖دشمن ممکن است برای نفوذ، نرمش نشان دهد (توبه/۹۴) ➖وعده زبانی می‌دهند ولی عمل نمی‌کنند (توبه/۸) ⬅️ قرآن، جاسوسان، سمّاعون، سست ایمان‌ها را نفوذی می‌داند و در خدمت دشمن (توبه/۷۷ و ۷۸، آل‌عمران/۱۱۹، مائده/۵۲ و ۵۴). تغییر حاکمیت و تغییر فلسفه و سبک زندگی از اهداف نفوذ دشمن است که با بهره‌گیری از نقاط ضعف (اعراف/۱۳۸، طه/۸۸) تحریف‌گری (مائده/۴۱) شایعه‌پراکنی (احزاب/۶۰ و ۶۱) شبهه‌افکنی (یونس/۷۸) و ایجاد اختلاف (انفال/۴۶) و ... می‌خواهند به آن برسند. 💠 یادآوری: در عربی واژه «نفوذ» به معنای رخنه کردن، رسوخ کردن، اجرا شدن، گذشت و گذر کردن، تمام شدن و به پايان رسيدن آمده است (المنجد و لسان العرب ذيل واژه نفذ)، همچنين «نفذ الامر» به معنای اجرای کاری است و تنفيذ به معنای اجرايی کردن، هدف‌زنی و انجام‌دادن کاری آمده است. در قرآن اين واژه، فقط سه بار و آن ‌هم در یک آیه به‌کار رفته است: يا معشر الجن و الانس ان استطعتم ان تنفذوا من اقطار السماوات و الارض فانفذوا لاتنفذون الا بسلطان (الرحمن/۳۳). ➖مفسران گفته‌اند: منظور از این نفوذ، مسافرت‌های فضایی بشر است که جز با نیرویی فوق‌العاده ممکن نیست یا مقصود نفوذ فکری و علمی بشر به اطراف جهان است که با قدرت استدلال امکان‌پذیر است یا منظور روز رستاخیز است که انسان‌ها و جنیان نمی‌توانند از حساب و کتاب و عذاب الهی به اطراف آسمان و زمین فرار کنند. البته تفسیر سوم با سیاق آیات قبل و بعد که در مورد رستاخیز است، موافق است و به‌وسیله برخی روایات تأیید می‌شود.(تفسیر نمونه، ج۲۳، ص۱۴۹) @Targomeh
39.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌙 تلاوت آیات سوره فرقان توسط قاری محترم وحید نظریان در ابتدای دیدار کارگران با رهبر انقلاب. ┅✿◽️✨❀🌙❀✨◽️✿┅ @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ توصیه علامه حسن‌زاده آملی رضوان‌الله‌علیه 🔹مهم‌ترین نقشی که در احیای معارف اسلامی باید داشته باشیم، این است که نخست، خودمان را درست بسازیم. 🔸ما در عالم، کاری مهم‌تر از خودسازی نداریم و دیگر امور و شئون زندگی ما، همه، معدّ و ممدّ برای نیل به این هدف مقدّس نهایی انسانی است. 🔹دستورالعمل انسان‌ساز و سرچشمه‌ی حیات انسانی، قرآن است؛ اِنَّ هذا القُرآنَ یَهدی لِلَّتی هِیَ اَقوَم (اسراء/۹)، یا اَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا استَجیبُوا لِله وَ لِلرَّسولِ اِذا دَعاکُم لِما یُحییکُم (انفال/۲۴) 🔸روایات و خطَب و دیگر کلمات نوریه‌ی اهل بیت عصمت و طهارت در حقیقت، ظلّ قرآن و مرتبه‌ی نازله‌ی آن‌اند. 🔹کتب حکمت متعالیه و صحف مسائل عرفانیه، برگشت به اسرارِ بیت عصمت و وحی و حقایق و بطون روایات و آیات می‌کنند و از آن‌ها منشعب می‌شوند. 📚 نقش عرفای اسلام در احیای معارف اسلامی، ص۱۷ @Targomeh
🔴 در محضر قرآن کریم/ ✅ يَأَيُّهَا الَّذِينَ ءَامَنُواْ اتَّقُواْ اللَّهَ وَ ابْتَغُواْ إِلَيْهِ الْوَسِيلَةَ وَ جاَهِدُواْ فِى سَبِيلِهِ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ‏ (مائده/۳۵) 🔹ای کسانی که ایمان آورده‌اید، از خدا پروا نمایید و با اطاعت از او در پی برقراری پیوند با او باشید و در راه او جهاد کنید، باشد که نیکبخت شوید. 🔸حضرت على علیه السلام مى‌فرماید: بهترین وسیله‌اى كه مى‌توان با آن به خدا نزدیک شد ایمان به خدا و پیامبرش و جهاد در راه او و كلمه‌ى اخلاص و اقامه‌ى نماز و پرداخت زكات و روزه گرفتن ماه رمضان و حج و عمره و صله‌ى رحم و انفاق‌هاى پنهانى و آشكار و كارهاى نیک است.(نهج‌البلاغه/خطبه ۱۱۰) 🔸توسّل، موضوعى است كه در كتب بسیارى از اهل سنّت درباره آن روایت نقل شده است. ضمناً آیه ۶۴ سوره نساء، آیه ۹۷ سوره یوسف(ع) و آیه ۱۱۴ سوره توبه نیز مى‌تواند سند توسّل باشد. توسل به اهل بیت علیهم السلام نیز تأثیر فراوانی در جلب محبت و فضل الهی دارد؛ زیرا آنان واسطه‌ی ارتباط میان مردم و خدا هستند. با این توضیح، توسل نه تنها شرک نیست؛ بلکه ارتباط با خداوند از راهی است که مورد سفارش قرآن می‌باشد. 🔸پیامبر اکرم(ص) فرمودند: امامان از ذریه حسین(ع) _ که هر کس آنان را اطاعت کند، از خدا اطاعت کرده و هر کس از آنان نافرمانی کند، از خدا نافرمانی کرده است _ همان دستگیره‌های محکم (تقوا) و وسیله به‌ سوی تقرب خدا هستند.(عیون اخبارالرضا، ج۲، ص۵۸) ✅ از پيام‌های آیه ▫️در این آیه ترسیم شده است: ➖ایمان: «آمنوا»، ➖تقوا: «اتّقوا اللَّه»، ➖توسل و شفاعت: «وابتغوا الیه الوسیلة» و ➖جهاد: «وجاهدوا فى سبیله»؛ ➖راه سعادت و رستگارى است. «لعلّكم تفلحون» ▫️براى رسیدن به فلاح، هم باید گناهان را ترک كرد: «اتّقوا اللَّه»، هم باید طاعات را انجام داد:«و ابتغوا الیه الوسیلة» ▫️كارهاى خیر همه زمینه و وسیله‌ى سعادتند. (البتّه اگر با گناه خود، آن زمینه‌ها را از بین نبریم.) «لعلّكم تفلحون» @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 جلوه‌های نصرت الهی ✅ نصرت و یاری پروردگار منّان در مورد پیامبران و مؤمنان به صورت‌های مختلف جلوه می‌کند. خداوند در سوره‌ی محمد(ص) آیه‌ی ۷ می‌فرماید: «یایها الذین ءامنوا ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم»؛ ای کسانی که ایمان آورده‌اید! اگر به دین خدا کمک کنید، خدا هم کمکتان می‌کند و قدم‌هایتان را محکم می‌سازد. در ادامه، نمونه‌هایی از نصرت‌ و یاری خداوند در آیات قرآن را ملاحظه بفرمایید: 🔹با ايجاد الفت و گرایش دل‌ها: وَ لِيَرْبِطَ عَلى‌ قُلُوبِكُمْ (انعام/۱۱) يُثَبِّتُ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا بِالْقَوْلِ الثَّابِتِ فِي الْحَياةِ الدُّنْيا (ابراهیم/۲۷) 🔸با استجابت دعا: فَاسْتَجابَ لَهُ رَبُّهُ (یوسف/۳۴) 🔹با معجزه و استدلال: أَرْسَلْنا رُسُلَنا بِالْبَيِّناتِ (حدید/۲۵) 🔸با اعطاى حکومت: آتَيْناهُمْ مُلْكاً عَظِيماً (نساء/۵۴) 🔹با غلبه در جنگ: لَقَدْ نَصَرَكُمُ اللَّهُ فِي مَواطِنَ كَثِيرَةٍ (توبه/۲۵) 🔸با سکینه و آرامش قلبی: فَأَنْزَلَ اللَّهُ سَكِينَتَهُ عَلَيْهِ وَ أَيَّدَهُ بِجُنُودٍ لَمْ تَرَوْها (توبه/۴۰) 🔹با هلاکت دشمنان يا انتقام از آنان: ... فَأَغْرَقْناهُمْ (اعراف/۱۳۶) 🔸با امدادهای غیبی و نزول فرشتگان: أَلَنْ يَكْفِيَكُمْ أَنْ يُمِدَّكُمْ رَبُّكُمْ بِثَلاثَةِ آلافٍ مِنَ الْمَلائِكَةِ مُنْزَلِينَ (آل‌عمران/۱۲۴) 🔹با ايجاد رعب در دل دشمن: وَ قَذَفَ فِي قُلُوبِهِمُ الرُّعْبَ (حشر/۲) 🔸با گسترش و پیروزی دین اسلام: لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ (صف/۹) 🔹با نجات از خطرها: فَأَنْجَيْناهُ وَ أَصْحابَ السَّفِينَةِ (عنکبوت/۱۵) 🔸با خنثى‌كردن حيله‌ها و خدعه‌ها: وَ أَنَّ اللَّهَ مُوهِنُ كَيْدِ الْكافِرِينَ (انفال/۱۸) @Targomeh
🔸لَا يَجِدُونَ وَلِيّٗا وَ لَا نَصِيرٗا 🔹هیچ یار و یاوری نخواهند یافت (احزاب/۶۵) @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 امنیّت در آیات قرآن ✅ امنیّت که سنگ زیربنای حیات فردی و اجتماعی بشر است، در قرآن اهمیّت ویژه‌ای دارد، تا آن‌جا که این کتاب آسمانی، امنیّت را؛ پیش‌ شرط توسعه اقتصادی، زمینه‌ساز رشد معنوی و مایه‌ی خوداتکایی سیاسی، معرفی کرده‌است. در این خصوص، چند آیه را مرور می‌کنیم: 🔸رفاه و شکوفایی اقتصادی وامدار برقراری امنیت است: 🔹و ضرب الله مثلا قریة کانت آمنة مطمئنة یأتیها رزقها رغدا من کل مکان (نحل/بخشی از آیه۱۱۲) 🔹و اذ قال ابراهیم ربّ اجعل هذا بلدا آمنا و ارزق اهله من الثمرات (بقره/بخشی از آیه ۱۲۶) 🔸رشد معنوی در سایه امنیت امکان‌پذیر است: 🔹فاذا امنتم فاذکرواالله (بقره/بخشی از آیه ۲۳۹) 🔹فاذا اطمأنتم فاقیموا الصلاة (نساء/بخشی از آیه۱۰۳) 🔸مقابله و برخورد با امنیت‌ستیزان داخلی و خارجی: 🔹مائده/۳۳، بقره/۱۹۰ تا ۱۹۳ 🔸قرآن با یادآوری امنیت‌خواهی حضرت ابراهیم(ع) و طرح داستان ذوالقرنین، گوشه‌ای از پیشینه امنیت را گزارش کرده‌است: 🔹ابراهیم/بخشی از آیه۳۵، کهف/۹۴ تا ۹۷ 🔸قرآن، برقراری امنیت را از آن رو لازم می‌داند که در سایه آن، دستورات الاهی اجرا گردد و ارزش‌ها گسترش یابد (امنیت، وسیله است نه هدف) 🔹بقره/۲۳۹و ۱۲۵ 🔹و لیبدّلنّهم من بعد خوفهم اَمنا یعبدوننی لا یشرکون بی شیئا (نور/۵۵) 🔹فلیعبدوا ربّ هذا البیت الذی اطعمهم من جوع و آمنهم من خوف (قریش/۳و۴) 🔹فقاتلوا التی تبغی حتی تفیءالی امر الله (حجرات/۹) 🔸در نگاه قرآن؛ تجاوز به جان مردم، امری مردود و ناپسند است (اسراء/۳۳) و با حکم قصاص، امنیت را از جانیان و ... سلب می‌کند (بقره/۱۷۹). قرآن، از تجاوز ظالمانه به اعتبار و حیثیت مردم منع کرده‌است (حجرات/۱۱و۱۲) و این حق را برای ستمدیدگان نیز محفوظ داشته‌است که اینان بتوانند، حقوق از دست رفته خویش را بازیابند (نساء/۱۴۸). همچنین، اگر قرآن در باره پناه دادن به برخی افراد، نظری مساعد دارد (توبه/۶) ولی در باره مشرکان امنیت ستیز، دستوری قاطع و بازدارنده داده است (بقره/۱۹۳) قرآن، اِعمال خشونت علیه اخلال‌گران امنیت را فضل و رحمت خداوند می‌داند و اگر در برابر تجاوز و تباهی سکوت شود، آرامش و امنیت، تهدید خواهد شد (بقره/۲۵۱). @Targomeh
‌ ‌شعری بسیار زیبا از رهبر معظم انقلاب تو را است معجزه در کف ز ساحران مَهَراس عصا بیفکن و از بیمِ اژدها مگریز وَ أَنْ أَلْقِ عَصَاكَ ۖ فَلَمَّا رَآهَا تَهْتَزُّ كَأَنَّهَا جَانٌّ وَلَّىٰ مُدْبِرًا وَلَمْ يُعَقِّبْ ۚ يَا مُوسَىٰ أَقْبِلْ وَلَا تَخَفْ ۖ إِنَّكَ مِنَ الْآمِنِينَ آیه ۳۱ سوره مبارکه قصص (موسی) و تو (در این مقام) عصای خود بیفکن. چون (عصا افکند و) بر آن نگریست و دید که گویی اژدهایی مهیب و سبک خیز است رو به فرار نهاد و واپس نگردید. (در آن حال بدو خطاب شد) ای موسی پیش آی و مترس که تو از ایمنان هستی.‌ ‌ ‌ @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شنیدی میگن تو انجام بده گناهش با من ✅قرآن میگه: ✴️وَقَالَ الَّذِينَ كَفَرُوا لِلَّذِينَ آمَنُوا اتَّبِعُوا سَبِيلَنَا وَلْنَحْمِلْ خَطَايَاكُمْ وَمَا هُم بِحَامِلِينَ مِنْ خَطَايَاهُم مِّن شَيْءٍ إِنَّهُمْ لَكَاذِبُونَ (عنکبوت12) 👈و کافران به اهل ایمان میگن بیایید شما هم کافر شید گناهش با ما و البته هیچ گناهی از آنها حمل نمیکنن قطعا دارن دروغ میگن @Targomeh
بعضی چیزا رو اصلا لازم نیست قرآن بگه مثلا خودت میدونی چادر سیاه برا نماز ی جوریه حتی تو خونه هم چادر سیاه نمیپوشی برا نماز خب پس چطور تو مسجدی که قرآن میگه لباس خشگلاتونو بپوشید ✴️يَا بَنِي آدَمَ خُذُوا زِينَتَكُمْ عِندَ كُلِّ مَسْجِدٍ (اعراف31) باز با چادر سیاه وامیستید نماز خب چه عیبی داره چادر نمازتو با خودت ببری یا اصلا اگه امکانش هست بزار مسجد بمونه ی سجاده ی خوب ی مهر تمیز و تسبیح ی عطر خوب توش باشه با ی کتاب دعای کوچیک @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷تساوی زن‌ومرد دربعضی موارد‌درقرآن🌷 1⃣هردو از یک نفس خلق شده اند🌸 يَا أَيُّهَا النَّاسُ اتَّقُوا رَبَّكُمُ الَّذِي خَلَقَكُم مِّن نَّفْسٍ وَاحِدَةٍ ﺍﻱ ﻣﺮﺩم ! ﺍﺯ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺗﺎﻥ ﺑﭙﺮﻫﻴﺰﻳﺪ ، ﺁﻧﻜﻪ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻳﻚ ﺗﻦ ﺁﻓﺮﻳﺪ ﻭ ﺟﻔﺘﺶ ﺭﺍ ﺍﺯ [ ﺟﻨﺲ ] ﺍﻭ ﭘﺪﻳﺪ ﺁﻭﺭﺩ.(نساء ١) 2⃣هردو می‌توانند‌به‌مقامات عالی برسند🌸 مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِّن ذَكَرٍ أَوْ أُنثَىٰ وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْيِيَنَّهُ حَيَاةً طَيِّبَةً وَلَنَجْزِيَنَّهُمْ أَجْرَهُم بِأَحْسَنِ مَا كَانُوا يَعْمَلُونَ ﺍﺯ ﻣﺮﺩ ﻭ ﺯﻥ ، ﻫﺮ ﻛﺲ ﻛﺎﺭ ﺷﺎﻳﺴﺘﻪ ﺍﻧﺠﺎم ﺩﻫﺪ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ ﻣﺆﻣﻦ ﺍﺳﺖ ، ﻣﺴﻠﻤﺎً ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﭘﺎﻙ ﻭ ﭘﺎﻛﻴﺰﻩ ﺍﻱ ﺯﻧﺪﻩ ﻣﻰ ﺩﺍﺭﻳﻢ ﻭ ﭘﺎﺩﺍﺷﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺮ ﭘﺎﻳﻪ ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﻋﻤﻠﻲ ﻛﻪ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺍﻧﺠﺎم ﻣﻰ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﻧﺪ ، ﻣﻰ ﺩﻫﻴﻢ .(نحل٩٧) 3⃣هردو در ثواب وپاداش مساویند🌸 وَمَن يَعْمَلْ مِنَ الصَّالِحَاتِ مِن ذَكَرٍ أَوْ أُنثَىٰ وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَأُولَٰئِكَ يَدْخُلُونَ الْجَنَّةَ ﻭ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﺍﺯ ﻣﺮﺩﺍﻥ ﻳﺎ ﺯﻧﺎﻥ ﻛﻪ ﺑﺨﺸﻲ ﺍﺯ ﻛﺎﺭﻫﺎﻱ ﺷﺎﻳﺴﺘﻪ ﺭﺍ ﺍﻧﺠﺎم ﺩﻫﻨﺪ ، ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ ﻣﺆﻣﻦ ﺑﺎﺷﻨﺪ ، ﭘﺲ ﺍﻳﻨﺎﻥ ﻭﺍﺭﺩ ﺑﻬﺸﺖ ﻣﻰ ﺷﻮﻧﺪ .(نساء ١٢٤) 4⃣هر دو حق تعلیم وتربیت دارند🌸 وَاذْكُرْنَ مَا يُتْلَىٰ فِي بُيُوتِكُنَّ مِنْ آيَاتِ اللَّهِ وَالْحِكْمَةِ إِنَّ اللَّهَ كَانَ لَطِيفًا خَبِيرًا [ ﺍﻱ ﻫﻤﺴﺮﺍﻥ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ! ]ﻭ ﺁﻧﭽﻪ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺁﻳﺎﺕ ﺧﺪﺍ ﻭ ﺣﻜﻤﺖ ﺩﺭ ﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎﻱ ﺷﻤﺎ ﻣﻰ ﺧﻮﺍﻧﻨﺪ ﺑﻪ ﻳﺎﺩ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻴﺪ.(احزاب٣٤) (روایت طلب العلم فریضه علی کل مسلم و مسلمه) 5⃣حق حضوردرفعالیت های اجتماعی🌸 وَالْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ يَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ ﻣﺮﺩﺍﻥ ﻭ ﺯﻧﺎﻥ ﺑﺎ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺩﻭﺳﺖ ﻭ ﻳﺎﺭ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮﻧﺪ ; ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺑﻪ ﻛﺎﺭﻫﺎﻱ ﻧﻴﻚ ﻭ ﺷﺎﻳﺴﺘﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻣﻰ ﺩﻫﻨﺪ ﻭ ﺍﺯ ﻛﺎﺭﻫﺎﻱ ﺯﺷﺖ ﻭ ﻧﺎﭘﺴﻨﺪ ﺑﺎﺯﻣﻰ ﺩﺍﺭﻧﺪ.(توبه ٧١) @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹چهار دستور مهم به مومنان در قرآن🌹 يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ(آل عمران ٢٠٠) 1⃣صبر در برابر مشکلات شخصی يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اصْبِرُوا 2⃣صبر در برابر دشمن وَصَابِرُوا 3⃣آمادگی دفاع از خود و جامعه وَرَابِطُوا 4⃣رعایت تقوا و پارسایی وَاتَّقُوا اللَّهَ @Targomeh
🌺ویژگیهای زن در قرآن🌺 1⃣مایه آرامش ❤️ وَمِنْ آيَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُم مِّنْ أَنفُسِكُمْ أَزْوَاجًا لِّتَسْكُنُوا إِلَيْهَا وَجَعَلَ بَيْنَكُم مَّوَدَّةً وَرَحْمَةً ﻭ ﺍﺯ ﻧﺸﺎﻧﻪ ﻫﺎﻱ ﺍﻭ ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﺮﺍﻱ ﺷﻤﺎ ﺍﺯ ﺟﻨﺲ ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ ﻫﻤﺴﺮﺍﻧﻲ ﺁﻓﺮﻳﺪ ﺗﺎ ﺩﺭ ﻛﻨﺎﺭﺷﺎﻥ ﺁﺭﺍﻣﺶ ﻳﺎﺑﻴﺪ ﻭ ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻥ ﺷﻤﺎ ﺩﻭﺳﺘﻲ ﻭ ﻣﻬﺮﺑﺎﻧﻲ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩ(روم ٢١) 2⃣موجب ادامه نسل❤️ نِسَاؤُكُمْ حَرْثٌ لَّكُمْ فَأْتُوا حَرْثَكُمْ أَنَّىٰ شِئْتُمْ وَقَدِّمُوا لِأَنفُسِكُمْ ﺯﻧﺎﻥ ﺷﻤﺎ ﻛﺸﺘﺰﺍﺭ ﺷﻤﺎﻳﻨﺪ ، ﻫﺮ ﺯﻣﺎﻥ ﻭ ﻫﺮ ﻛﺠﺎ ﻛﻪ ﺧﻮﺍﺳﺘﻴﺪ ﺑﻪ ﻛﺸﺘﺰﺍﺭ ﺧﻮﺩ ﺩﺭ ﺁﻳﻴﺪ . ﻭ [ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻧﺴﻠﻲ ﭘﺎﻙ ﻭ ﺷﺎﻳﺴﺘﻪ ﻭ ﺻﺎﻟﺢ] ﺑﺮﺍﻱ ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ ﭘﻴﺶ ﻓﺮﺳﺘﻴﺪ .(بقره ٢٢٣) 3⃣نقش مادری و نیکی کردن به او❤️ وَوَصَّيْنَا الْإِنسَانَ بِوَالِدَيْهِ حَمَلَتْهُ أُمُّهُ وَهْنًا عَلَىٰ وَهْنٍ وَفِصَالُهُ فِي عَامَيْنِ أَنِ اشْكُرْ لِي وَلِوَالِدَيْكَ إِلَيَّ الْمَصِيرُ ﻭ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﭘﺪﺭ ﻭ ﻣﺎﺩﺭﺵ ﺳﻔﺎﺭﺵ ﻛﺮﺩﻳﻢ ، ﻣﺎﺩﺭﺵ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺣﺎﻣﻠﻪ ﺷﺪ ،ﺳﺴﺘﻲ ﺑﻪ ﺭﻭﻱ ﺳﺴﺘﻲ [ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺩﺳﺖ ﻣﻰ ﺩﺍﺩ ]ﻭ ﺑﺎﺯ ﮔﺮﻓﺘﻨﺶ [ ﺍﺯ ﺷﻴﺮ ] ﺩﺭ ﺩﻭ ﺳﺎﻝ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﺮﺍﻱ ﻣﻦ ﻭ ﭘﺪﺭ ﻭ ﻣﺎﺩﺭﺕ ﺳﭙﺎﺱ ﮔﺰﺍﺭﻱ ﻛﻦ (لقمان١٤) @Targomeh
هدایت شده از آرشیو
🌷چهل شب با چهل شهید 🌷 ✅ خیلی ها با این چله حاجت گرفتند و توی زندگیشون معجزه ها دیدند 🌹چله ی توسل به شهدا 🌹 ⬇️ توضیحات تکمیلی چله ی شهدا : ۱_ برای شرکت در چله نام نویسی داریم ۲ _ فرصت هدیه کردن اَعمال چله از اذان صبح تا نیمه شب شرعی می‌باشد ۳ _ هر شب چله ی شهید روز بعد را می‌گذاریم ۴_ هر روز چله ی شهید مختص همان روز را سنجاق می‌کنیم ۵_ چله یعنی ۴۰ روز با ۴۰ شهید عزیز و هیچ روزی را فراموش نکنید زیرا چله شما باطل می‌شود و برای اینکه فراموش نکنید می‌توانید آلارم برای موبایلتون بگذارید که در طول روز یادآوری شود ۶_ اَعمال چله شاملِ : 👇👇👇 👈 یک مرتبه زیارت عاشورا و .👈۱۲۸مرتبه ذکر شریف صلوات از طرف شهید مختص هر روز هدیه به سیدالشهدا آقا امام حسین علیه السلام . 👈 فاتحه کبیره هدیه به روح مطهر شهید عزیز..دقت فرمایید👇👇 🔴سؤال:فاتحه کبیره چیست؟؟ 🌸یک مرتبه سوره حمد؛ .🌸یک مرتبه چهار قل ( سوره های کافرون، فلق، توحید و ناس) 🌸هفت مرتبه سوره قدر؛ 🌸سه مرتبه آیت الکرسی؛ خواهران عزیز توجه داشته باشید از هدیه ها به شهدا هرکدام از اذکار را خواستید بخونید اما بهتره 40 روز همه را انجام بدیم اگر یک‌روز فراموش شد چون 👈 چله 👉 هست دوباره باید چله بگیریم فرق میکنه با ختمهای دیگه که داریم 👇👇👇 بعنوان مثال..حزب خوانی ونمازقضا که ۳۰ روز هست اگه موقعیت نداشتیم روزهای بعد میتونیم عقب افتاده هارا باهم دریه روز بخونیم 👇👇👇 اما چله شهدا باید پیاپی وپشت سرهم باشه التماس دعا 🌹🌷🌹🌷🌹🌷 لیست اسامی .. ۱🌷 ۲🌷 ۳🌷 ۴🌷 ۵🌷 https://eitaa.com/joinchat/2122973195Cbb62a2a6cc ثبت نام درگروه چله خانم ام البنین 👆👆👆👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨دائره المعارف قرآن کریم✨ 🍀> 💜 فضایل ابراهیم علیه السلام> ◀️20ـ 🌺 « و ءَاتَینـهُ فِى الدُّنیا حَسَنةً و إِنَّهُ فِى الأَخِرَةِ لَمِنَ الصَّـلِحین » ( نحل /۱۲۲ )، 🌸 * و ءَاتَینــهُ أَجرَهُ فِی الدُّنیا و اِنَّه فِی الآخِرَهِ لَمِن الصّالِحین * ( عنکبوت ۲۷ ) 🌺 این احتمال وجود دارد که در آیه ۱۲۲ نحل ، همان در آیه ۲۷ عنکبوت باشد . 🌸 بعضی ، در آیه نحل را پاسخ به حضرت در آیه ۸۴ شعرا * و اجعل لی لسان صدق فی الاخرین ) دانسته‌اند . 🌺 مقصود از می‌تواند هر امر از مقام رسالت گرفته تا نعمت‌های مادی باشد . 🌸 بعضی ، آن را نام ابراهیم به نیکی ، مقتدا بودن برای آیندگان یا نبوت حضرت یا فرزندان او دانسته‌اند . 🌺 * * در آیه ۲۷ عنکبوت نیز به فرزند صالح و یاد نیک و امتداد در فرزندان تفسیر شده است . 🌸 در رایی دیگر ، آیه ۱۲۲ نحل به نیکو و ثروت فراوان ، همراه با عظیم حضرت اشاره دارد . 🌺 ابراهیم علیه السلام از کار با سرمایه فراوانی که ساره ، همسرش در اختیار او قرار داد ، از برخوردار شد ؛ به گونه‌ای که در سرزمین * کوئی * کسی از او یافت نمی شد . 🌸 به رغم جلوگیری ، ابراهیم توانست همه دارای خویش را در سفر با خود ببرد . 🌺 بهره‌مندی حضرت از فراوان الهی در این زمینه ، از ماجرای پذیرایی او از که در سوره‌های حجر و ذاریات ، بیان شده نیز استفاده می‌شود . 🌸 احتمال داده شده که مقصود از در آیه ۲۷ عنکبوت نیز همین بهره‌مندی از الهی باشد ؛ هرچند ممکن است مقصود مقامات قربی باشد که در به مومنان می‌دهند و به آن حضرت در دنیا عطا شده است . ادامه دارد ....... @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وَ ما كانَ اللَّهُ لِيُعَذِّبَهُمْ وَ أَنْتَ فِيهِمْ وَ ما كانَ اللَّهُ مُعَذِّبَهُمْ وَ هُمْ يَسْتَغْفِرُونَ «انفال‌آیه33» و (لى) تا تو در ميان مردمى، خداوند بر آن نيست كه آنان را عذاب كند، و تا آنان استغفار مى‌كنند، خداوند عذاب كننده‌ى آنان نيست. وَ ما لَهُمْ أَلَّا يُعَذِّبَهُمُ اللَّهُ وَ هُمْ يَصُدُّونَ عَنِ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ وَ ما كانُوا أَوْلِياءَهُ إِنْ أَوْلِياؤُهُ إِلَّا الْمُتَّقُونَ وَ لكِنَّ أَكْثَرَهُمْ لا يَعْلَمُونَ «انفال آیه‌34» و چرا خداوند آنها را عذاب نكند؟ با اينكه آنان (مردم را) از مسجدالحرام باز مى‌دارند، در حالى كه سرپرست آنجا نيستند. جز افراد پرهيزگار ديگران حقّ توليت و سرپرستى آن را ندارند، ولى بيشترشان نمى‌دانند. @Targomeh
💠 نور (محسن قرائتی)💫 وَ ما كانَ اللَّهُ لِيُعَذِّبَهُمْ وَ أَنْتَ فِيهِمْ وَ ما كانَ اللَّهُ مُعَذِّبَهُمْ وَ هُمْ يَسْتَغْفِرُونَ «انفال‌آیه33» و (لى) تا تو در ميان مردمى، خداوند بر آن نيست كه آنان را عذاب كند، و تا آنان استغفار مى‌كنند، خداوند عذاب كننده‌ى آنان نيست. نکته ها با توجّه به اين‌كه در آيه‌ى بعد، كفّار مكّه به عذاب تهديد شده‌اند، معلوم مى‌شود كه منظور از نفى عذاب در اين آيه، برداشته شدن عذاب عمومى از مسلمانان به بركت وجود شخص پيامبر صلى الله عليه و آله است، مثل عذاب‌هاى اقوام پيشين، وگرنه اشخاصى در موارد خاصّى گرفتار عذاب الهى شده‌اند. مانند: نعمان‌بن حارث در آيه‌ى قبل. در احاديث آمده است كه خداوند به خاطر وجود برخى افراد پاك و علماى ربّانى، سختى و عذاب را از ديگران برمى‌دارد. چنانكه در ماجراى قلع و قمع قوم لوط، حضرت ابراهيم به فرشتگان مأمور عذاب گفت: «إِنَّ فِيها لُوطاً» يعنى آيا با وجود يك مرد خدايى در منطقه، آنجا را نابود مى‌سازيد؟! فرشتگان گفتند: ما مى‌دانيم كه لوط در آنجاست و به او دستور داديم تا از آنجا خارج شود. «1» يا حضرت على عليه السلام پس از رحلت پيامبر صلى الله عليه و آله فرمود: «يكى از دو امان از ميان ما رفت، أمان ديگر را كه استغفار است حفظ كنيد». «2» و يا در روايت مى‌خوانيم امام رضا عليه السلام به زكريا ابن آدم فرمود: «در شهر قم بمان! كه خداوند همان گونه كه به واسطه‌ى امام كاظم عليه السلام بلا و عذاب را از اهل بغداد برداشت، به واسطه‌ى‌ «1». عنكبوت، 31- 32. «2». نهج‌البلاغه، حكمت 88. جلد 3 - صفحه 311 وجود تو نيز بلا را از آن شهر دور مى‌كند». «1» پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله فرمودند: «مرگ و زندگى من براى شما خير است؛ در زمان حياتم خداوند عذاب را از شما بر مى‌دارد و پس از مرگم نيز با عرضه‌ى اعمالتان به من، با استغفار و طلب بخشش من، مشمول خير مى‌شويد. «امّا فى مماتى فتعرض علىّ اعمالكم فاستغفر لكم» «2» نافرمانى و انجام بعضى گناهان، از اسباب نزول بلا و عذاب الهى است، و راه جبران آن توبه و استغفار است. «وَ ما كانَ اللَّهُ مُعَذِّبَهُمْ وَ هُمْ يَسْتَغْفِرُونَ» چنانكه در دعاى كميل مى‌خوانيم: «اللّهم اغفر لى الذنوب الّتى تنزل البلاء» وهمان گونه كه خداوند در آيه‌اى ديگر مى‌فرمايد: «وَ ما كانَ رَبُّكَ لِيُهْلِكَ الْقُرى‌ بِظُلْمٍ وَ أَهْلُها مُصْلِحُونَ» «3» تا وقتى كه مردم اهل صلاح و اصلاح باشند، خداوند آنان را هلاك نمى‌كند. پیام ها 1- وجود پيامبر صلى الله عليه و آله و مردان خدا، مايه‌ى امان براى اهل زمين است. «وَ ما كانَ اللَّهُ لِيُعَذِّبَهُمْ وَ أَنْتَ فِيهِمْ» 2- استغفار، مانع بلاست. «وَ ما كانَ اللَّهُ مُعَذِّبَهُمْ وَ هُمْ يَسْتَغْفِرُونَ» (برگشت از كفر و الحاد نيز نوعى استغفار است.) 3- توبه و استغفار، اهميّت ويژه‌اى نزد خدا دارد، چنانكه سرنوشت امّتى را نيز تغيير مى‌دهد. «وَ ما كانَ اللَّهُ مُعَذِّبَهُمْ وَ هُمْ يَسْتَغْفِرُونَ» «1». بحار، ج 57، ص 217. «2». تفسير نورالثقلين. «3». هود، 117. @Targomeh
💠 نور (محسن قرائتی)💫 وَ ما لَهُمْ أَلَّا يُعَذِّبَهُمُ اللَّهُ وَ هُمْ يَصُدُّونَ عَنِ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ وَ ما كانُوا أَوْلِياءَهُ إِنْ أَوْلِياؤُهُ إِلَّا الْمُتَّقُونَ وَ لكِنَّ أَكْثَرَهُمْ لا يَعْلَمُونَ «انفال آیه‌34» و چرا خداوند آنها را عذاب نكند؟ با اينكه آنان (مردم را) از مسجدالحرام باز مى‌دارند، در حالى كه سرپرست آنجا نيستند. جز افراد پرهيزگار ديگران حقّ توليت و سرپرستى آن را ندارند، ولى بيشترشان نمى‌دانند. جلد 3 - صفحه 312 نکته ها در آيه‌ى قبل، خداوند به خاطر وجود پيامبر صلى الله عليه و آله در ميان مردم و همچنين برگشت وتوبه و استغفارشان، عذابى همچون عذاب آسمانى قوم عاد و ثمود را از آنان برداشت، امّا در اين آيه سخن از عذاب آنان است كه مى‌توان گفت: آنها استحقاق عذاب را دارند، هر چند خداوند به خاطر وجود پيامبر صلى الله عليه و آله عذابشان نمى‌كند. البتّه ممكن است مراد از عذاب در اين آيه، بلاها و سختى‌هاى جنگ و اسارت باشد. حضرت على عليه السلام مى‌فرمايد: «اللّه اللّه فى بيت ربّكم لا تخلوه ما بقيتم فانّه ان تُرك لم‌تناظروا» «1»، از خدا پروا كنيد، از خدا پروا كنيد، درباره‌ى خانه‌ى خدايتان كه اگر آن را رها كنيد و تعطيل شود، عذاب الهى، بى‌درنگ شما را فراخواهد گرفت. پیام ها 1- آنان كه مانع ورود مؤمنان به مسجد الحرام مى‌شوند، افراد بى‌تقوايى هستند و بايد منتظر عذاب الهى باشند. وَ ما لَهُمْ أَلَّا يُعَذِّبَهُمُ‌ ... 2- كفّار، خود را به ناحقّ متولّى مسجدالحرام مى‌پنداشتند. «وَ ما كانُوا أَوْلِياءَهُ» 3- توليتِ خانه‌اى كه به دست ابراهيم خليل عليه السلام و بر اساس تقوا ساخته شده، نبايد به دست افراد بى‌تقوا باشد. «إِنْ أَوْلِياؤُهُ إِلَّا الْمُتَّقُونَ» 4- تعيين سرپرست براى رسيدگى به امور مسجدالحرام ضرورى است. «إِنْ أَوْلِياؤُهُ إِلَّا الْمُتَّقُونَ» (از اين كه آيه شرايط متولّى را بيان مى‌كند نه اصل آن را، پس تعيين توليت لازم است) «1». نهج‌البلاغه، نامه 47. تفسير نور(10جلدى)، ج‌3، ص: 313 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 شایعه‌سازی و شایعه‌پراکنی از بلاهای جامعه است ! 🔸شایعه؛ ▪️روح تفاهم و همکاری را در میان مردم، می‌کشد. ▪️اعتماد عمومی را، متزلزل می‌سازد. ▪️نیرو و فکر و وقت مردم را، مشغول می‌کند. ▪️مردم را در انجام کارها، سُست می‌سازد. ▪️افراد لایق را در خدمت‌کردن، دل‌سرد می‌کند. ▪️گاهی هم! حیثیت و آبروی افراد را، بر باد می‌دهد. 🔹امروزه با توجه به گستردگی و تنوع وسایل ارتباطی به خصوص در فضای مجازی! اطلاعات و اخبار با حجم زیادی و با سرعت غیر قابل تصور در جامعه پخش و منتشر می‌شود. قرآن برای سالم‌سازی محیط از نشر اکاذیب و حرکت بر محور صداقت، با این بلای اخلاقی برخورد کرده است: ✅ اگر فاسقی برایتان خبری آورد، نیک وارسی کنید، مبادا از روی نادانی، گروهی را آسیب برسانید و (بعد) از آنچه کرده‌اید، پشیمان شوید (حجرات/۶). در فرهنگ قرآنی، شایعه‌پراکنان «مُرجِفون» نامیده شده‌اند. چون اضطراب و تزلزل در جامعه ایجاد می‌کنند (احزاب/۶۰) 🔹رسول خدا(ص) فرمودند: بر دروغ‌گویی انسان همین بس که هرچه شنید، باز گوید. (یعنی هر چه در سایت‌ها، فضای حقیقی و مجازی و ... خواند و دید و شنید، بدون تأمل و بررسی، بازنشر کند). در نامه ۵۳ حضرت علی(ع) به مالک اشتر می‌فرمایند: در تصدیق سخن‌چین شتاب مکن، گر چه در لباس اندرزدهنده ظاهر می‌شود، امّا خیانتکار است. 🔻از آیه ۷۱ تا ۸۴ سوره نساء، جمعاً یازده سفارش به رزمندگان اسلام بیان شده است که سفارش دهم، مربوط به اسرار جنگ و مسأله شایعه‌سازی دشمن است (هنوز این جنگ ادامه دارد !!) ✅ و اذا جاء هم امر من الامن او الخوف اذاعوا به و لو ردوه الی الرسول و الی اولی الامر منهم لعلمه الذین یستنبطونه منهم و لولا فضل الله علیکم و رحمتة لاتبعتم الشیطان الا قلیلا (نساء/۸۳)؛ و چون خبری(حاکی ) از ایمنی یا وحشت به آنان برسد، انتشارش دهند و اگر آن را به پیامبر و اولیای امر خود ارجاع کنند، قطعاً از میان آنان کسانی‌اند که(می‌توانند درست و نادرست) آن را دریابند و اگر فضل خدا و رحمت او بر شما نبود، مسلماً جز (شمار) اندکی، از شیطان پیروی می‌کردید. 🔸سخن آخر آنکه، اختلاف افکنی، شایعه پراکنی، القای ناامیدی و توسّل به ترس و فریب و ...تکنیک‌هایی است که دشمن در جنگ روانی از آن استفاده می‌کند و قدم اول در راه مبارزه با آن، جهاد تبیین است و آگاهی‌بخشی و بصیرت‌افزایی و طبق معمول نیاز به فرهنگ‌سازی !! 🔳 متأسفانه هشدار‌هایی که سالیانی از سوی حضرت آقا، در بحث جنگ نرم، جنگ ترکیبی، جهاد تبیین داده می‌شود و در رأس آن؛ رها بودن فضای مجازی است، کمتر مورد توجه متولّیان امر قرار می‌گیرد. ⬅️ خداوند؛ ما و مسؤولین را از خوابِ غفلت، بیدار کند. (ان‌شاءالله) @Targomeh
🔴 آیات استقامت در قرآن ✅ علامه طباطبایی رحمة الله علیه در المیزان: استقامت؛ طلب قیام شیء و درخواست ظهور و آشکار شدن همه آثار و منافع آن است. پس استقامتِ راه، متّصف نمودن آن است به آنچه از راه قصد می‌شود، مانند: مستقیم بودن، واضح و آشکار بودن. و عدم تمایل و انحراف و استقامت انسان در امر، به این است که از نفس خودش قیام آن و اصلاحش را طلب نماید، به گونه‌ای که با فساد و نقصی مواجه نشود و به طور کامل و تمام حاصل گردد. ▫️نکته قابل توجه: به جز آیه‌ی اوّل که مدنی هست، هشت آیه‌ی بعدی، مکّی است یعنی به قبل از هجرت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله به مدینه، مربوط می‌شود. 🔹کیفَ یکونُ لِلْمُشْرِکینَ عَهْدٌ عِنْدَ اللَّهِ وَ عِنْدَ رَسُولِهِ إِلَّا الَّذِینَ عاهَدْتُمْ عِنْدَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ فَمَا اسْتَقامُوا لَکمْ فَاسْتَقِیمُوا لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ یحِبُّ الْمُتَّقِینَ.[توبه/۷] 🔸قالَ قَدْ أُجِیبَتْ دَعْوَتُکما فَاسْتَقِیما وَ لا تَتَّبِعانِّ سَبِیلَ الَّذِینَ لا یعْلَمُونَ.[یونس/۸۹] 🔹فَاسْتَقِمْ کما أُمِرْتَ وَ مَنْ تابَ مَعَک وَ لا تَطْغَوْا إِنَّهُ بِما تَعْمَلُونَ بَصِیرٌ.[هود/۱۱۲] 🔸قُلْ إِنَّما أَنَا بَشَرٌ مِثْلُکمْ یوحی إِلَی أَنَّما إِلهُکمْ إِلهٌ واحِدٌ فَاسْتَقِیمُوا إِلَیهِ وَ اسْتَغْفِرُوهُ وَ وَیلٌ لِلْمُشْرِکینَ.[فصلت/۶] 🔹إِنَّ الَّذِینَ قالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ الْمَلائِکةُ أَلَّا تَخافُوا وَ لا تَحْزَنُوا وَ أَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِی کنْتُمْ تُوعَدُونَ.[فصلت/۳۰] 🔸فَلِذلِک فَادْعُ وَ اسْتَقِمْ کما أُمِرْتَ وَ لا تَتَّبِعْ أَهْواءَهُمْ وَ قُلْ آمَنْتُ بِما أَنْزَلَ اللَّهُ مِنْ کتابٍ وَ أُمِرْتُ لِأَعْدِلَ بَینَکمُ اللَّهُ رَبُّنا وَ رَبُّکمْ لَنا أَعْمالُنا وَ لَکمْ أَعْمالُکمْ لا حُجَّةَ بَینَنا وَ بَینَکمُ اللَّهُ یجْمَعُ بَینَنا وَ إِلَیهِ الْمَصِیرُ.[شوری/۱۵] 🔹إِنَّ الَّذِینَ قالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا فَلا خَوْفٌ عَلَیهِمْ وَ لا هُمْ یحْزَنُونَ.[احقاف/۱۳] 🔸وَ أَنْ لَوِ اسْتَقامُوا عَلَی الطَّرِیقَةِ لَأَسْقَیناهُمْ ماءً غَدَقاً.[جن/۱۶] 🔹لِمَنْ شاءَ مِنْکمْ أَنْ یسْتَقِیمَ.[تکویر/۲۸] 🔺یادآوری: توضیح بیشتر برخی از این آیات در بخش «در محضر قرآن کریم»، بیان شده است. @Targomeh