eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.7هزار دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
5.3هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح پدر و مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
« هر چه کنی به خود کنی گر همه نیک و بد کنی» مَنْ كَفَرَ فَعَلَيْهِ كُفْرُهُ ۖ وَمَنْ عَمِلَ صَالِحًا فَلِأَنْفُسِهِمْ يَمْهَدُونَ (روم : 44) هر کس کافر شود به زیان خودش است و هر که کار نیکی انجام دهد برای خود پس انداز میکند ╭─🍁🍂🍁🍂🍁🍂─╮ کانال 👇 @Targomeh
8.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏞 🏞 هم بـتـــرس😬 هم نـتـــرس🤗 بترس👈 تا در دنیا درستکار باشی نترس👈 چون هرگز در دادگاهِ قیامت به هیچکس ظلم نمیشود و در صور دمیده میشود،پس همه کسانیکه در آسمانها و زمینند میمیرند (پایان دنیا)مگر کسانیکه خدا بخواهد؛سپس بار دیگر در صور دمیده میشود، ناگهان همگی به پا میخیزند و در انتظار حساب وجزا هستند. زمر۶۸ کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
﷽📚🕥 (ع) ابراهيم و اسماعيل عليهماالسلام در قربانگاه‏ ابراهيم فرزند عزيزش، ميوه دلش و ثمره يك قرن رنج و سختيهايش، اسماعيل عزيزتر ازجانش را به قربانگاه منى آورد، به او گفت: فرزندم، در خواب ديدم كه تو را قربان مى‏كنم. اسماعيل اين فرزند رشيد و با كمال كه به راستى شرايط فرزندى ابراهيم را دارا بود، بى درنگ در پاسخ گفت: اى پدر! فرمان خدا را انجام بده، به خواست خدا مرا از مردان صبور و با استقامت خواهى يافت. اى پدر وصيت من به تو اين است كه: 1 - دست و پاى مرا محكم ببند تا مبادا تيزى كارد بر من رسيد، حركتى كنم و لباس تو خون آلود گردد. 2 - وقتى به خانه رفتى به مادرم تسلى خاطر بده و آرام‏بخش او باش. 3 - مرا در حالى كه پيشانيم روى زمين است و در حال سجده هستم قربان كن كه بهترين حال براى قربانى است، وانگهى چشمت به صورت من نمى‏افتد و در نتيجه محبت پدرى بر تو غالب نمى‏شود و تو را از اجراى فرمان خدا باز نمى‏دارد. ابراهيم دست و پاى اسماعيل را با طناب بست و آماده قربان كردن اسماعيل عزيزش شد، روحيه عالى اسماعيل، پدر را در اجراى فرمان كمك مى‏كرد، ابراهيم كارد را بر حلقوم اسماعيل مى‏گذارد، و براى اين كه فرمان خدا سريع اجرا گردد، كارد را فشار مى‏دهد، فشارى محكم، اما كارد نمى‏برد، ابراهيم ناراحت مى‏شود از اين رو كه فرمان خدا به تأخير مى‏افتد، با ناراحتى كارد را بر زمين مى‏اندازد، كارد به اذن خدا به زبان مى‏آيد و مى‏گويد: خليل به من مى‏گويد ببر، ولى جليل (خداى بزرگ) مرا از بريدن نهى مى‏كند. ابراهيم از اسماعيل كمك مى‏خواهد، به او مى‏گويد فرزند! چه كنم؟ اسماعيل مى‏گويد: سر كارد را (مانند نحر كردن شتر) در گودى حلقم فرو كن، ابراهيم مى‏خواست پيشنهاد اسماعيل را عمل كند در همان لحظه نداى حق به گوش ابراهيم مى‏رسد: هان اى ابراهيم! قَد صَدَّقتَ الرُّؤيا؛ فرمان خدا را با عمل تصديق كردى همراه اين ندا گوسفندى كه مدتها در صحراى علفزار بهشت چريده بود، نزد ابراهيم آورده شد، ابراهيم ندايى شنيد كه از اسماعيل دست بردار و به جاى او اين گوسفند را قربانى كن. خداوند تشنه خون نيست، نمى‏خواهد آدم بكشد، بلكه مى‏خواهد آدم بسازد، ابراهيم و اسماعيل با اين همه ايثار و بندگى و ايستادگى در سخت‏ترين امتحانات الهى، قهرمانانه فاتح شدند. قصه ابراهيم و اسماعيل، قصه كشتن و خونريزى نيست بلكه قصه ايثار و استقامت و فداكارى و تسليم حق بودن است، تا ابراهيميان تاريخ بدانند كه بايد اين چنين به سوى خدا رفت، از همه چيز بريد و سر به آستان الله نهاد. چرا كه تا انسان اين چنين نفس‏كش و ابليس بر انداز و ايثارگر و مرد ميدان نباشد نمى‏تواند ابراهيم شود و به امامت برسد، و بر فرق فرقدان كمال تكيه زند و بر ملكوتيان فايق گردد، و خداوند بر او سلام كند، و در قرآن مى‏فرمايد: سلام بر ابراهيم، ما اين چنين به نيكوكاران توجه داريم، ابراهيم از بندگان با ايمان ما بود. اين است معنى ايثار، قربانى، انتخاب بزرگ، فداكارى و استقامت و بالاخره همه چيز را براى خدا خواستن و در راه او فدا كردن. خداوند در قرآن سوره صافات آيه 107 مى‏فرمايد: وَ فَدَينَاهُ بِذِبحٍ عَظيمٍ؛ ما قربانى بزرگى فداى اسماعيل كرديم. واژه عظيم شايد اشاره به اين است كه فداكارى ابراهيم آن قدر بزرگ است كه فداشده آن نيز بزرگ است، نه تنها همان گوسفند كه در آن لحظه نزد ابراهيم آورده شد قربانى شد، بلكه همه سال در مراسم حج، و در تمام دنيا، مسلمانان روز عيد قربان، ميليونها گوسفند يا حيوانات ديگر ذبح مى‏كنند و به ياد ابراهيم قهرمان ايثار مى‏افتند، و خاطره ابراهيم را تجديد مى‏نمايند، به راستى عظيم است، و خداوند اين چنين به بندگان مخلص و فداكارش پاداش مى‏دهد و نام بزرگ آنان را جاودانه در سينه زرين ابديت مى‏نگارد و انسان‏هاى با ايمان تاريخ را بر آن مى‏دارد كه در برابر ابراهيم اين چنين تواضع كنند و ياد و حماسه او را فراموش ننمايند و سعى كنند كه در خط ابراهيم گام بردارند و ايثار و گذشت و ترور شيطان را از او و همسر و فرزندش بياموزند. و در مناسك حج، كه بر حاجيان واجب شده با زدن هفت سنگ به جمره اخرى، سپس با بيست و يك سنگ، سه ستون سنگى (جمره اولى و وسطى و اخرى) را سنگ باران كنند، براى آن است كه در كلاس بزرگ حج، همچون ابراهيم و همسر و فرزندش به ميدان شيطان بروند و مردان و زنان و جوانان، اين چنين شيطان را ترور كنند نه اين كه خود مورد ترور شيطان شوند. ادامه۰۰۰۰👇👇 ┄┅═✼✿‍✵✿‍✵✿‍✼═┅┄ کانال 👇 @Targomeh
ارزش آدما به روح و معنویته وقرآن تو این زمینه هیچ فرقی بین مرد و زن نذاشته و زنها دوش به دوش مردها ذکر شدن ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ إِنَّ الْمُسْلِمِينَ وَالْمُسْلِمَاتِ وَالْمُؤْمِنِينَ وَالْمُؤْمِنَاتِ وَالْقَانِتِينَ وَالْقَانِتَاتِ وَالصَّادِقِينَ وَالصَّادِقَاتِ وَالصَّابِرِينَ وَالصَّابِرَاتِ وَالْخَاشِعِينَ وَالْخَاشِعَاتِ وَالْمُتَصَدِّقِينَ وَالْمُتَصَدِّقَاتِ وَالصَّائِمِينَ وَالصَّائِمَاتِ وَالْحَافِظِينَ فُرُوجَهُمْ وَالْحَافِظَاتِ وَالذَّاكِرِينَ اللَّهَ كَثِيرًا وَالذَّاكِرَاتِ أَعَدَّ اللَّهُ لَهُم مَّغْفِرَةً وَأَجْرًا عَظِيمًا. (احزاب35) ╭─┅🍁🍂🍁🍂🍁🍂┅─╮ کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕋 وَتَوَلَّىٰ عَنْهُمْ وَقَالَ يَا أَسَفَىٰ عَلَىٰ يُوسُفَ وَابْيَضَّتْ عَيْنَاهُ مِنَ الْحُزْنِ فَهُوَ كَظِيمٌ (یوسف/٨٤) ⚡️ترجمه: "و از آنها روی برگرداند و گفت: «افسوس بر یوسف» و چشمان او از اندوه سفید شد، در حالی که (سرشار از غم بود،) اندوه خود را فرو می برد. " 🔹 همیشه نگرانی والدین نسبت به فرزندان، بسیار بیشتر از نگرانی فرزندان نسبت به والدین است این ویژگی را حتی در پیامبران خدا علیهم السلام نیز می توان یافت. 🔹 حضرت یوسف علیه السلام با اینکه پیامبر خداوند بود اما در فراق پدرش، همانند حضرت یعقوب علیه السلام دچار اندوه و نگرانی نشد و چشمانش سفید نگشت. 👈 والدین باید به این آیه دقت کرده و انتظارات خویش از فرزندانشان را، اندکی کاهش دهند. ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📔📔 🏮 ✴️ جمع امام و درقرآن به‌دوصورت « » و « » قرائت شده است. 🏮 امام کسى است که دیگران قرار دارد و به او اقتدا مى‌شود و در لغت به معناى و پنهان کردن چیزى است و مقصود از آن در اینجا وحدانیت خدا یا شریعت و نبوت است ، ✴️بنابراین ، کفر که ترکیبی اضافی است ، بر کسانی اطلاق می شود که در کفر بر دیگران گرفته ، دیگر کافران از آنان پیروی می کنند . 🏮ترکیب یاد شده در تنها یک بار به کار رفته است ( توبه ۱۲ ) ؛ ولی تعبیر های دیگری مانند (سبا ۳۱-۳۳) ؛ امامانی که به آتش فرا می خوانند ( قصص ۴۱) و روسا و بزرگترهایی که باعث ضلالت می شوند ( احزاب ۶۷ ) نیز در قرآن به کار رفته است که هر یک به نحوی می تواند به ائمه کفر ارتباط پیدا کند . ✴️گرچه مفهوم ائمه کفر بوده ، می تواند مصادیق گوناگونی داشته باشد ؛ ولی در روایات به برخی از آن اشاره شده است مانند : طلحه ، زبیر ، معاویه ، عمرو عاص و ابوموسی اشعری ، اهل صفین و بصره و خوارج . 🏮 امیرمومنان علیه السلام فرموده اند : امامان از اند . خوبان آنها پیشوای خوبان و بدان آن پیشوای بدان اند . ✴️در روایتی دیگر اصحاب ، از مصادیق ائمه کفر دانسته شده‌اند . 🏮مفسران نیز در تعیین ائمه کفر ، آرای گوناگونی دارند . ✴️برخی معتقدند ائمه کفر شامل هر می شود ، زیرا هرکس پیشوای خویش و کافر امام خود است ، 🏮بنابراین مقصود از با ائمه کفر ، جهاد با همه است ؛ ✴️ ولی این سخن گذشته از بودن آن ، با سیاق آیات نیز ناسازگار است و احادیثی که به مصادیق آیه اشاره دارد نیز آن را می‌کند . 🏮نقش کفر و ضلالت در گمراهی انسانها و دوری آنها از همانند نقش برجسته امامان هدایت در هدایت و رهبری مردم و رساندن آنها به و قرب به خدا جای تردید نیست . ✴️با نگاهی به تاریخ درمی یابیم که مهمترین عامل پیدایش فرقه های ساختگی ، وجود افرادی است که به عنوان عده ای را در پی خود کشانده ، به تدریج فرقه‌هایی پدید آورده‌اند . 🏮 تعداد متنبّبان و امامان بیش از شمار انبیا و امامان حق است ، به همین علت قرآن افزون بر دادن امامان حق و آنها و تشویق مردم به پیروی از آنها ، امامان باطل را همراه با صفات آنها معرفی کرده و آنها و پیروانش را در قیامت بیان می کند و به این وسیله انسانها را از آنها برحذر داشته ، به رویارویی با آنها فرمان میدهد . ادامه دارد ....... کانال 👇 @Targomeh
21.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سوره ی مبارکه ی آیه 4⃣7⃣1⃣ إِنَّ الَّذِينَ يَكْتُمُونَ ما أَنْزَلَ اللَّهُ مِنَ الْكِتابِ وَ يَشْتَرُونَ بِهِ ثَمَناً قَلِيلًا أُولئِكَ ما يَأْكُلُونَ فِي بُطُونِهِمْ إِلَّا النَّارَ وَ لا يُكَلِّمُهُمُ اللَّهُ يَوْمَ الْقِيامَةِ وَ لا يُزَكِّيهِمْ وَ لَهُمْ عَذابٌ أَلِيمٌ‌ كسانى كه آنچه را خداوند از كتاب نازل كرده، كتمان مى‌كنند و بدان بهايى اندك مى‌ستانند، آنها جز آتش در شكم‌هاى خود فرو نمى‌برند، و خداوند روز قيامت با آنها سخن نمى‌گويد و پاكشان نمى‌كند و براى آنها عذاب دردناكى است. ........................................... کانال 👇 @Targomeh
آيه ١٧٤- شأن نزول: به اتفاق همۀ مفسران اين آيه و دو آيۀ بعد در مورد اهل كتاب نازل شده است، و به گفتۀ بسيارى مخصوصا به علماى يهود نظر دارد كه پيش از ظهور پيامبر اسلام صلّى اللّه عليه و آله صفات و نشانه‌هاى او را مطابق آنچه در كتب خود يافته بودند براى مردم بازگو مى‌كردند، ولى پس از ظهور پيامبر صلّى اللّه عليه و آله و مشاهده گرايش مردم به او ترسيدند كه اگر همان روش سابق را ادامه دهند منافع آنها به خطر بيفتد و هدايا و ميهمانيهايى كه براى آنها ترتيب مى‌دادند از دست برود! ، لذا اوصاف پيامبر صلّى اللّه عليه و آله را كه در تورات نازل شده بود كتمان كردند، اين سه آيه نازل شد و سخت آنها را نكوهش كرد. برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 152 کانال 👇 @Targomeh