eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.6هزار دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
5.2هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح پدر و مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
6.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴🌱🏴🌱🏴🌱 🏴 💫عبرت های عاشورا از نگاه قرآن💫 1⃣ظلم ستیزی 🤔تا حالا به این چند آیه سوره الرحمن توجّه داشتی؟ 🌞خورشید 🌙ماه ⭐️ستارگان 🌫آسمان 👌همه با نظم مشخصی در کارند چرا⁉️ 🔰تا تو به عدالت رفتار کنی 🌻🌻 🔰و در حق کسی ظلم نکنی 📚الرحمن/۵تا٩ 🎍عدالت در رفتار یعنی: 🌼 نه ظالم باشی 🌼نه مظلوم 🔸اسلام به همان اندازه که ظالم را دشمن میدارد، مظلوم را که قدرت دارد اما تسلیم است را نیز دشمن میپندارد 💥چرا در طول تاريخ و زمان حال مستکبرین و ظالمان از برپایی مراسمات روضه‌خوانی و عزاداری اباعبدالله الحسین علیه السلام ترس و وحشت داشتن و همه تلاش خودشون رو جهت کمرنگ کردن این عزاداری ها میکردن⁉️ 💠چون که از مهم ترین درس های عاشورا حق طلبی، استقلال، آزادگی و نپذیرفتن ظلم است به گونه ای که اصحاب عاشورا متحمّل سخت ترین مصائب میشوند اما اصلا به ظلم رضایت نمی دهند☘🍀 💠 و عزاداری حسینی یعنی تقویت روحیه حق طلبی و آزادگی و مبارزه با ظلم در همه جای عالم☘🍀 ✨ لاَ تَظْلِمُونَ وَلاَ تُظْلَمُونَ✨ سوره بقره/279 👈نه ستم کنید و نه مورد ستم واقع شوید👉 کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜 🎁> ◀️ 🌺« و حُلُّوا أَساوِرَ مِن فِضّةٍ = و آنان دست بندهاى است .» ( انسان ۲۱ ) 🌼« » جمع « » و به گفته راغب، معرّب « دستواره » ( ) است . ◀️ 🌺« لـکِنِ الَّذِینَ اتَّقوا رَبَّهم لَهم جنّـتٌ تَجرِى مِن تحتِها الأنهـرُ خـلدین فیِها نُزُلاً مِن عندِاللّهِ و ما عِندَاللّهِ خیرٌ لِلأبرارِ = ولى کسانى که پروردگار شان را پیشه ساخته اند ،‌ خواهند داشت که از زیر [ درختان ] آنها ، نهرها روان است ،‌در آنجا بمانند . 🌼 [ این پذیرایی ] از خدا است و آنچه نزد خدا وجود دارد ، برای بهتر است * ( ال عمران ۱۹۸ ) 🌺مقصود از * الّذین اتّقوا * در این آیه به قرینه ذیل آن ، است . 🌼* نُزُل * چیزی است که با آن از مهمان میشود یا همه چیز هایی است که برای تازه وارد فراهم می کنند ، بر این اساس ، باغ های بهشتی با همه و مواهبش ، پذیرایی نخست خدا در بزرگ بهشتی است و مفهومش این است که های مهم تر و عالی تری در پی آن است که شاید اشاره ای به نعمت های و جلوه های ربانی باشد ؛ از این رو در ذیل آیه می فرماید : * آنچه نزد وجود دارد ، برای بهتر است *. 🌺 منظور از * ما عندالله * می تواند برتر از بهشت و آن باشد و بیان آن به صورت مبهم ( آنچه نزد خدا است ) بیانگر و وصف ناپذیری آن است . 🌼نکته شایان ذکر این که در نعمتهای بهشتی ابرار در سوره انسان ، سخن از و همسران بهشتی به میان نیامده است . 🌺بنابراین که این سوره درباره علیهم السلام نازل شده باشد ، در بر دارنده این نکته است که خدای سبحان برای رعایت حرمت و نور چشم رسول ،‌در این سوره از سخن نگفته و فقط به ذکر خدمتکاران و جاویدان بهشتی بسنده کرده است . ادامه دارد ...... کانال 👇 @Targomeh
03.Ale.imran.056-59.mp3
2.45M
إِنَّ مَثَلَ عِيسَىٰ عِنْدَ اللَّهِ كَمَثَلِ آدَمَ ۖ خَلَقَهُ مِنْ تُرَابٍ ثُمَّ قَالَ لَهُ كُنْ فَيَكُونُ ﴿٥٩﴾ قطعاً داستان عیسی نزد خدا [از نظر چگونگی آفرینش] مانند داستان آدم است که [پیکر] او را از خاک آفرید، سپس به او فرمود: [موجود زنده] باش؛ پس بی درنگ [موجود زنده] شد. (۵۹) کانال 👇 @Targomeh
(آيه ٥٩) شأن نزول: قبلا گفتيم مقدار زيادى از آيات اين سوره در پاسخ گفتگوهاى مسيحيان نجران نازل شده است، آنها در يك هيأت شصت نفرى براى گفتگو با پيامبر صلّى اللّه عليه و آله به مدينه وارد شده بودند. از جمله مسائلى كه در اين گفتگو مطرح شد اين بود كه آنها از پيامبر اسلام صلّى اللّه عليه و آله پرسيدند ما را به چه چيز دعوت مى‌كنى، پيامبر صلّى اللّه عليه و آله فرمود: به سوى خداوند يگانه و اين كه مسيح بنده‌اى از بندگان اوست و حالات بشرى داشت، آنها اين سخن را نپذيرفتند و به ولادت عيسى (ع) بدون پدر اشاره كرده و آن را دليل بر الوهيت او خواندند آيه نازل شد و به آنها پاسخ داد و چون حاضر به قبول پاسخ نشدند آنها را دعوت به مباهله كرد. برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 289 کانال 👇 @Targomeh
💠تفسير: آيه ناظر به كسانى است كه ولادت حضرت مسيح (ع) را بدون پدر، دليل بر فرزندى او نسبت به خدا، و يا الوهيتش مى‌گرفتند، آيه مى‌گويد: «مثل عيسى نزد خدا همچون مثل آدم است كه او را از خاك آفريد، سپس به او فرمود: موجود باش، او نيز بلافاصله موجود شد» (إِنَّ مَثَلَ عِيسى عِنْدَ اللّهِ كَمَثَلِ آدَمَ خَلَقَهُ مِنْ تُرابٍ ثُمَّ قالَ لَهُ كُنْ فَيَكُونُ) . بنابراين، اگر مسيح بدون پدر به دنيا آمد، جاى تعجب نيست، زيرا موضوع آدم (ع) از اين هم شگفت‌انگيزتر بود، او بدون پدر و مادر به دنيا آمد، سپس به غافلان مى‌فهماند كه هر كارى در برابر ارادۀ حق، سهل و آسان است تنها كافى است بفرمايد: موجود باش آن هم موجود مى‌شود! برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 289 کانال 👇 @Targomeh
12.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قطره ای قرآن کریم عمران آیه ۶۰ الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ فَلَا تَكُنْ مِنَ الْمُمْتَرِينَ ﴿٦٠﴾ حق از [ناحیه] پروردگار توست؛ بنابراین از تردیدکنندگان مباش. (۶۰) کانال 👇 @Targomeh
(آيه ٦٠) -در اين آيه براى تأكيد آنچه در آيات قبل آمد، مى‌فرمايد: «اينها را (كه در بارۀ حضرت مسيح (ع) و چگونگى ولادت او و مقاماتش) بر تو مى‌خوانيم حقى است از سوى پروردگارت، و چون حق است، هرگز از ترديد كنندگان در آن مباش» (الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ فَلا تَكُنْ مِنَ الْمُمْتَرِينَ) . برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 290 کوثر: کانال 👇 @Targomeh
🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸 بسم الله الرحمن الرحيم 🌹 🌹 🌸 إِنَّ مَثَلَ عِيسَى‏ عِنْدَ اللَّهِ كَمَثَلِ ءَادَمَ خَلَقَهُ مِنْ تُرَابٍ ثُمَّ قَالَ لَهُ كُنْ فَيَكُونُ(59) الحق من ربك فلا تكن من الممترين (60)‏ 🍀 ترجمه: همانا حکایتِ (آفرینش) عیسى نزد خداوند، همچون حکایتِ (آفرینش) آدم است كه او را از خاک آفرید و سپس به او فرمود: باش، پس موجود شد. (59) حق از جانب پروردگار توست، پس از تردید کنندگان نباش. (60) 🌷 : حکایت ، سرنوشت 🌷 : همانند 🌷 : او را خلق كرد 🌷 : خاک 🌷 : باش 🌷 : پس نباش 🌷 : تردید کنندگان 📚 : 🌸 گروهى از نصارای نجران وارد مدینه شده و به حضور صلى الله علیه وآله رسیدند. آنان در گفتگو با پیامبر صلى الله علیه وآله ولادت عیسى علیه السلام را بدون داشتن پدر، نشانه و دلیل این را داشتند که او پسر خداست این آیه نازل شد إن مثل عيسى عندالله كمثل ءادم خلقه من تراب ثم قال له كن فيكون: همانا مثل آفرينش نزد خدا ، همانند مثل آفرينش آدم است كه او را از خاک آفرید و سپس به او فرمود: باش، پس موجود شد. وجواب آنان را چنین بیان نمود: اگر تولّد بدون پدر، دلیل خدا یا فرزند خدا بودن است، خلقت حضرت آدم كه از این هم شگفت انگیزتر بود است، چون آدم نه پدر داشت و نه مادر. پس چرا شما آدم را خدا یا فرزند خدا نمى‏ دانید؟ آنها پاسخ نداشتند و همچنین سؤالات ديگر طرح می کردند و حاضر به قبول پاسخ نبودند. 🌸 در ادامه در آیه 60 سوره آل عمران می فرماید: الحق من ربک فلا تکن من الممترین: حق از جانب پروردگارت است، پس از تردید کنندگان نباش. یعنی آنچه درباره علیه السلام گفته شد سخن حق است و سخن حق همان است که از جانب پروردگارت به تو رسید پس مبادا هیچ گاه در آن شک کنی و از تردید کنندگان نباش این آیه با پیامبر سخن می گوید ولی در واقع با مسیحیان و سایر انسان ها هم می باشد. نصارای نجران حاضر به قبول پاسخ نبودند که طبق آیه بعدی یعنی آیه 61 سوره آل عمران و به دستور پیامبر آنها را دعوت به مباهله کرد داستان مباهله و اینکه مباهله چیست در تفسیر آیه 61 سوره آل عمران یعنی جلسه بعدی بیان خواهیم کرد. 🔹 پيام های آیات59و60 سوره آل عمران ✅ را از همان راهى كه پذیرفته‏ اند، به حقّ دعوت كنیم. مسیحیان پذیرفته‏ اند كه آدم مخلوق خداست، با اینكه پدر و مادر نداشت. «مَثَل عیسى... كمَثل آدم» ✅ استناد به و تجربه‏ هاى گذشته و ارائه نمونه‏ هاى عینى بهترین راه دعوت است. «انّ مَثَل عیسى عنداللّه كمَثل آدم» ✅ در خلقت، محدود نیست. «كن فیكون» ✅ بیان رمز ربوبیت و تربیت است. ✅ ثبات و حقانیت فقط در راه ، سخن خدا و قانون خداوند وجود دارد. ✅ تعداد زیاد مخالفان ، تلاش و فعالیت آنان و ثروت و تبلیغاتشان، نباید در حقانیت راه و عقاید ما تأثير گذارد. کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا