eitaa logo
اندیشمندان جوان سپنتا
216 دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
132 ویدیو
15 فایل
کد شامد 1-2-736791-61-0-10 Andishmandan Javan Sepanta Tel: +98 (26) 34 81 92 10 +98 (26) 34 82 41 70 SMS: 1000 26 34 81 92 10 Web: https://ajs.org.ir e-mail: info@ajs.org.ir Channel Admin: @ajs_org_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 یا 🔵 اسارت به کسر اول در به‌معنای است اما در به‌معنای وضع یا حالت کسی که است به‌کار می‌رود و اشکالی ندارد در متون فارسی عبارت آمده که امروزه نیز کم و بیش متداول است همه است و همه میان و چون تواند بود؟ ص 46 هر که خواهی می‌کن که در دست بُوَد لينک کانال 👈🏻 @ajs_org
۲۲ شهریور ۱۴۰۱
شصت و چهار آخر هفته ناصرالدین شاه آکتور سینما ساخته محسن مخملباف آخر هفته کنار قدم های جابر با صدای میثم مطیعی آخر هفته شهریور داغ نوشته هدا عربشاهی لینک کانال 👈 @ajs_org
۲۴ شهریور ۱۴۰۱
نان پاره ز من بستان جان نخواهد شد ما آواره نخواهد شد آن را که منم خرقه نشود هرگز وان را که منم چاره بیچاره نخواهد شد آن را که منم منصب کجا گردد آن خاره که شد او خاره نخواهد شد آن مشتاقان ویران نشود هرگز وان خاموشان سی پاره نخواهد شد از اشک شود این دیده من لیکن بی مخمورش خماره نخواهد شد بیمار شود اما بنمی میرد ماه ار چه که شد استاره نخواهد شد خاموش کن و چندین غمخواره مشو آخر آن که شد عاشق نخواهد شد لینک کانال 👈 @ajs_org
۲۷ شهریور ۱۴۰۱
🔴 یا 🔵 این دو را به‌جای هم به‌کار برد در به‌معنای است و به‌معنای و به‌معنای بعضی آن‌را به‌معنای به‌کار می‌برند و است در این معنی باید گفت ؛ به‌معنای و به‌معنای درنتیجه به‌جای ترکیب غلطِ و باید گفت اجاره و لينک کانال 👈🏻 @ajs_org
۲۹ شهریور ۱۴۰۱
آنکه بی‌باده کند مرا کجاست و آنکه بیرون کند از جان و دست کجاست و آنکه خورم جز به سر او نخورم و آنکه سوگند من و توبه‌ام اشکست کجاست و آنکه جان‌ها به نعره زنانند از او و آنکه ما را غمش از جای ببرده‌ست کجاست جان‌ست وگر جای ندارد چه عجب این که جا می‌طلبد در ما هست کجاست بهانه‌ست و زان سو هوسی‌ست و آنکه او در پس غمزه‌ست خست کجاست پرده روشن دل بست و خیالات نمود و آنکه در پرده چنین پرده دل بست کجاست تا مست نشد چون و چرا پست نشد و آنکه او مست شد از چون و چرا رست کجاست لینک کانال 👈 @ajs_org
۱۰ مهر ۱۴۰۱
شصت و پنج آخر هفته مرد نقره ای ساخته محمدحسین لطیفی آخر هفته پرچم با صدای رضا یزدانی آخر هفته پرچم ایران میراث کهن نوشته محمد سهل آبادی لینک کانال 👈 @ajs_org
۱۴ مهر ۱۴۰۱
بیست هركس برای بیماری بكوشد ـ چه ان را برآورده سازد، چه نسازد ـ مانند روزی كه از مادرش شده، از پاک می شود Anyone who tries to eliminate a sick person's if eliminates them or not his or her will be cleaned like the day he or she had been لینک کانال 👈 @ajs_org
۱۶ مهر ۱۴۰۱
۱۶ مهر ۱۴۰۱
ای چراغ و رحمت بر زمی من گوش دار و درد حال من ببین از میان صد بلا من سوی تو بگریختم دست رحمت بر سرم نه یا بجنبان آستین یا روان کن آب رحمت را بکش یا خلاصم ده چو عیسی از جهان آتشین یا من بده یا فارغم کن از مراد فردا رها کن یا چنان کن یا چنین یا در انافتحنا برگشا تا بنگرم صد هزاران و صد هزاران یا ز الم نشرح روان کن چارجو در سینه‌ام جوی آب و جوی و جوی شیر و انگبین ای رو مدد خواه از روان مصطفی ما جاء الا رحمة للعالمین لینک کانال 👈 @ajs_org
۱۷ مهر ۱۴۰۱
بیست و یک هرکه از خود بداند و ان را بپوشاند، در روز وی را بپوشاند Everyone who knows his/her 's and cover it, will cover his/her on لینک کانال 👈 @ajs_org
۲۳ مهر ۱۴۰۱
۲۳ مهر ۱۴۰۱
بر آستانه نرسد به بام و یقین هیچ نردبان نرسد گمان در معرفت چو سیر کند هزار اختر و مه اندر آن گمان نرسد کسی که شد در این خراب ز بلبلان ببرید و به نرسد هر آن دلی که به یک دانگ جو جوست ز حرص به دانک بسته شود جان او به کان نرسد علف مده حس خود را در این ز که حس چو گشت مکانی به لامکان نرسد که آهوی متأنس بماند از به و به مرعای نرسد به سوی روی تا به پیوندی برو محال مجو کت همین همان نرسد و به بینی بری و می‌بویی از آن پیاز دم آهوان نرسد خموش اگر سر گنجینه ضمیرستت که در ضمیر هدی رسد نرسد لینک کانال 👈 @ajs_org
۲۴ مهر ۱۴۰۱
⭕️ تفاوت بین 🔴wear ⚪️dress ⚫️put on ⭕️ The difference between 🔴wear ⚪️dress ⚫️put on 🔴 کلمه‌ی "wear" به معنی "به تن داشتن" است، نه پوشیدن. ⚫️⚪️ کلمات "put on و dress" هر دو به معنی پوشیدن هستند. ‼️ ولی یک فرق مهم بین این دو وجود دارد؛ ❗️⚪️❗️ مفعول فعل "dress" همیشه یک شخص است ❗️⚫️❗️ مفعول فعل "put on" همیشه یک چیز "کفش، پیراهن، شلوار، جوراب…" است ♦️ I was wearing a suit at the airport ♦️ در فرودگاه یک کت و شلوار به تنم بود 🔲 Would you dress the children? 🔲 میشه لباس بچه ها رو براشون بپوشی 🔳 I want to put on this shirt 🔳 من میخوام این پیراهن رو بپوشم ♦️ I normally wear a shirt at work ♦️ من معمولا در محل کار یک پیراهن می پوشم Channel Link 👉 @ajs_org لینک کانال 👈 @ajs_org
۲۵ مهر ۱۴۰۱
شصت و شش آخر هفته ایستاده در غبار ساخته محمد حسین مهدویان آخر هفته مرد میدان با صدای علیرضا افتخاری آخر هفته شقایق های زخمی نوشته مهدی خوشحال لینک کانال 👈 @ajs_org
۲۸ مهر ۱۴۰۱
بیست و دو با به روزه گیر شب‌ زنده ‌دار می‌رسد A will be able to reach the fast person's who prays at night if he/she is -tempered لینک کانال 👈 @ajs_org
۳۰ مهر ۱۴۰۱
۳۰ مهر ۱۴۰۱
اندیشمندان جوان سپنتا
#غزلیات_جلال_الدین_محمد_بلخی #مولانای_جان #مولوی #رومی #غزل_بیست_و_پنجم #اندیشمندانه_انتخاب_کنید #ا
ای که به ِ دَرد، راحت ِ جانی مرا؛ و ای که به تلخی‌ِ ِ روانی مرا آن‌چه نَبُرده ست وَهم، ندیده ست و فهم، از تو به جان‌ام رسید؛ از آنی مرا از کَرَم‌ات، من به می‌نگرم در بقا کی بفریبَد شَها ِ فانی مرا؟ نَغمَت ِ آن‌کس که او مژده‌یِ تو آوَرَد، گر چه به خوابی بوَد، بِه زِ اَغانی مرا در رکَعات ِ ، هست خیال ِ تو، شه! واجب و لازم چُنان‌ک سَبع ِ مَثانی مرا در گُنَه ِ رحم و شفاعت تو را ست مهتری و سروری! سنگ‌دلانی مرا گر کَرَم ِ لایزال عَرضه کُنَد مُلک‌ها، پیش نهَد جمله‌ئی کَنز ِ نهانی مرا سُجده کُنَم من ز ؛ روی نهَم من به گویم: از این‌ها همه، ِ فلانی مرا عُمر ِ ابَد، پیش ِ من هست ِ وصال زآن‌ک نگنجد در او هیچ زمانی مرا عمر، اَوانی‌ست و ، ِ صافی در آن بی تو چه کار آیدم ِ اَوانی مرا بود مرا پیش از این در هوس‌اش خود نماند هیچ اَمانی مرا از مدد ِ لطف ِ او ایمِن گشتم؛ از آن‌ گوید ِ غیب: «لَستَ تَرانی» مرا گوهر ِ معنی ِ او ست پر شده جان و دل‌ام او ست اگر گفت نیست ثالث و ثانی مرا رفت وصال‌اش به روح؛ جسم نکرد گر چه مجرّد زِ تَن گشت عیانی مرا شدم از غم‌اش؛ لیک چو را نام بَری، بازگشت جمله مرا لینک کانال 👈 @ajs_org
۱ آبان ۱۴۰۱
🔴 یا 🔵 یا ⚫️ این سه در ولی در هستند 🔴 اسیر یعنی که در به‌دست طرف گدای کوی تو از هشت خلد میتغنی است تو از هر دو عالم آزاد است «حافظ» 🔵 اثیر در معتقدات قدیمیان ای از در بالای جوّ زمین متشکل از عنصری رقیق و بی‌وزن و آتشگون است کس نداند پیش ایوان تو کیوان را بلند کس نخواند پیش فرمان تو گردون را اثیر «عثمان مختاری» ⚫️ عصیر عبارت است از هر چیز و اصطلاحاً به یعنی اطلاق می‌شوند وقت عصیر است و را گَرد نشانده است نیم جوشیده عصیر از سرِ خُم در کشیدن، که چنین است «منوچهری» لينک کانال 👈🏻 @ajs_org
۳ آبان ۱۴۰۱
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
۴ آبان ۱۴۰۱
۴ آبان ۱۴۰۱