♨️ #معرفی_تدریس
👈رسائل بخش اول/ پایه۷
🔰حجت الاسلام سیدمحمد هاشمی
🌀مکان: مصلی مدرس۳۰
📌جهت هماهنگی شروع کلاس و حضوری یا مجازی بودن آن به گروه زیر بپیوندید
👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2232811583C0050f30390
⚡️کانال شخصی حجت الاسلام هاشمی
👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/264306724Cb12f03d82d
@almorsalaat
المرسلات
♨️ #متن_پیاده شده تدریس استاد علی فرحانی 💠 تدریس الموجز eitaa.com/almorsalaat/1403 💠تدریس اصول فقه
#هدیه_متن_دروس
🔸با سلام
🔸با توجه به نکاتی که دیروز در کانال👆 عرض کردم، برخی از خیّرین کانال، مبلغی را برای #هدیه_رایگان متن دروس الموجز و اصول فقه استاد فرحانی، در اختیار ما قرار دادند.
🔸لذا بزرگوارانی که #واقعا از جهت مالی برای تهیه متن دروس الموجز و اصول فقه مشکل دارند، به ادمین محترم کانال صدا به آیدی @Admin_soda پیام بدهند. (هزینه هر کدام از متون #فقط 15000تومان است)
📌چند نکته:
👈تعداد محدود است و لذا ملاک، اولویت درخواست است.
👈از بین الموجز و اصول فقه، به هر نفر فقط یکی از این دو متن، تقدیم می شود. اگر الموجز را کار نکرده اید، پیشنهاد بنده دریافت الموجز است.
👈جهت دریافت هدیه، به ادمین صدا بفرمایید که از طریق کانال #المرسلات پیام داده اید.
♨️بزرگواران دیگری که می خواهند در این امر خیر و همچنین پیاده سازی صوت ها کمک مالی کنند، به بنده @ebrahimi845 پیام بدهند.
@almorsalaat
🔉🔉♨️ #مجموعه_جلسات
✅موضوع: ابتلائات مومن
🔰استاد علی فرحانی
💢دهه اول محرم ۹۹، هیئت انصار المهدی (عج)، مسجد جامع، شهرستان بوئین زهرا
👈تعداد: ۱۱جلسه
⬇️لینک دانلود صوت👇👇👇
🆔 http://www.ostadfarhani.ir/morsalat/maaref/ebtelaate-moamen-moharram99-booeenzahra
#محرم #اهل_بیت #پای_درس_استاد #استاد_علی_فرحانی
@almorsalaat
هدایت شده از المرسلات
♨️ #مجموعه_جلسات ادبیات کاربردی
🔰حجت الاسلام مقدسی @m_mahdi1384
💢 یکی از مشکلات شایع بین طلاب این است که با وجود آموختن قواعد ادبی این قواعد را فراموش می کنند و نمی توانند از آن در متن خوانی استفاده کنند. در این جلسات خلاصه ای از روش های کاربردی کردن قواعد در چهار سرفصل بیان شد:
1️⃣ بیان مراحل استخراج قواعد از منابع و تبیین مرحله ای که طلاب در دوران تحصیل ادبیات در آن مرحله هستند و باید روشی متناسب با همان مرحله را به کار گیرند.
2️⃣ توضیح دو روش آموزش زبان «گرامر محور» و «مکالمه محور»: با توجه به اینکه در حوزه زبان عربی به روش اول آموخته می شود باید این روش در دو مرحله «یادگیری قواعد» و «عملیاتی کردن قواعد» اجرا گردد.
👈در جلسه دوم این دوره به صورت تئوری روش صحیح و کاربردی یادگیری و عملیاتی کردن قواعد بیان گردید.
3️⃣ یکی از امور ضروری در فهم کلام عرب ارتباط و مراجعه به کتب لغت است. در جلسه سوم کتاب «المعجم الوسیط» به عنوان کتابی روان و کاربردی برای فهم اولیه متون عربی معرفی شد و در قالب چند مثال روش استفاده از آن بیان گردید.
4️⃣ «متن خوانی» مهارتی است که پس از یادگیری قواعد با تمرین و تکرار حاصل می شود.
👈در آخرین جلسه در ضمن چند مثال نکاتی ضروری درباره روش صحیح متن خوانی بیان گردید.
✅با توجه به ضیق وقت، در این دوره فهرستی از مطالب لازم جهت نهادینه کردن قواعد در ذهن و روش صحیح تجزیه و ترکیب و متن خوانی بیان شد.
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
⬇️ لینک دانلود صوت👇👇
ostadfarhani.ir/morsalat/shagerdan/adabiate-karbordi-moghaddasi/
#ادبیات
@almorsalaat
♨️ #معرفی_تدریس
👈رسائل بخش اول/ پایه۷
🔰حجت الاسلام محمدمهدی مقدسی
🌀مکان: مدرس حضرت آيه الله العظمي تبريزي(ره) حجره 210 طبقه دوم
📌جهت هماهنگی شروع کلاس و حضوری یا مجازی بودن آن به گروه زیر بپیوندید.
👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2708144191C1fd01b3db0
⚡️کانال شخصی حجت الاسلام مقدسی
👇👇👇
http://eitaa.com/joinchat/3226796048Cb05e224f31
@almorsalaat
♨️ #چگونه_درس_بخوانیم⁉️⁉️
⚡️یکی از مهمترین ارکان تحصیل، هدف و روش صحیح علم آموزی است. استاد علی فرحانی در سالیان متعدد تدریس خود، مطالب مختلفی را در مسائل مربوط به چرایی و چگونگی درس خواندن بیان کرده اند که این بیانات توسط #هیئت_تحریریه_المرسلات جمع آوری و تنظیم شده است. مناسب است اکنون که سال تحصیلی حوزه دوباره #آغاز شده است، با استماع این بیانات سعی کنیم #عادت درس خواندن خود را اصلاح کنیم.
✅این مجموعه بیانات دارای ویژگیهایی است که آن را منحصر به فرد می کند. این ویژگیها را در لینک زیر مطالعه کنید.
👇👇👇
🆔 eitaa.com/almorsalaat/1242
⚡️این مجموعه صوتی دارای ۸بخش است.
1⃣بخش اول: اهداف و چشم اندازها
🔺 در این بخش استاد درباره سه هدف اصلی: اجتهاد، معنویت و تبلیغ بیاناتی را ارائه می کنند و جایگاه و تربیت این اهداف را شرح می دهند. خلاصه این بخش این است که هدف غایی حوزه، ترویج و تبلیغ محتوای آپدیت شده اسلام است و اجتهاد و معنویت، مقدمات تامین این هدف هستند.
2⃣بخش دوم: راهکارها و مهارت های برنامه ریزی
🔺مهمترین نکته در این بخش این است که باید با رعایت واقع بینی نسبت خود و همچنین رعایت اعتدال، شرایطی مساعد را برای یک دوره طولانی مدت تدریس فراهم کرد و در این شرایط مساعد، بر اساس نکاتی که درباره مدیریت زمان و برنامه ریزی بیان میکنند، یک برنامه ای برای درس خواندن ریخته شود.
3⃣بخش سوم: روش ها و مهارت های علم آموزی
🔺 بعد از اینکه هدف مشخص شد و بر اساس آن شرایط تحصیل آماده شد، نوبت به روش تحصیل می رسد. نکته اصلی در این بخش یادگیری تفکیک سیر آموزشی از سیر محتوایی و قوانین سیر محتوایی است. بعد از این مسئله جایگاه مهارت های علم آموزی همچون: استماع صوت، مباحثه، تقریر، تفکر و ... معین می شود.
4⃣-8⃣ بخش۴ تا ۸: آشنایی با دروس حوزوی
🔺در این بخش ها نکاتی در مورد جایگاه و روش تحصیل علوم مختلف حوزوی و آشنایی با کتب حوزوی بیان می شود.
🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰
⬇️⬇️این مجموعه صوتی را به تفکیک هر بخش از لینک زیر دانلود کنید و 🔉بشنوید
👇👇👇👇
🆔 eitaa.com/almorsalaat/1318
🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد👇
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
♨️ #معرفی_تدریس
👈رسائل بخش دوم/ پایه۷
🔰حجت الاسلام محسن ابراهیمی
🌀مکان: مدرس حضرت آيه الله العظمي تبريزي(ره) حجره 204 طبقه دوم
📌جهت هماهنگی شروع کلاس و حضوری یا مجازی بودن آن به گروه زیر بپیوندید.
👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3540058175C39d23a8152
@almorsalaat
#تقریر
💠منظور از کلمه #اصل در عبارت فقهاء
👈گزارشی از درس مکاسب (فقه ۴) استاد علی فرحانی/ ۱۹آذر۹۸
🔰مقرر: حجت الاسلام وحید منسوبی
🔸گاهی اوقات درعبارات فقهاء به کلمه ای به نام #اصل برخورد میکنیم. مثلا میفرمایند: حکم فلان مساله این است للاصل، حالا سوالی مطرح میشود که، این اصل به چه معنا می باشد؟ آیا منظور از آن یکی از اصول عملیه میباشد، یا نه چیز دیگری منظور است؟
🔸یکی از جاهایی که کلمه اصل، معرکـة الآرای بین محشین و شراح شده است، کتاب مکاسب شیخ انصاری (ره) میباشد. معمولا شراح بیشتر تمایل دارند که اصل را از اصول عملیه مانند اصل استصحاب و برائت بحساب آورند.
🔸ولی استاد می فرمایند: به صرف دیدن کلمه اصل نمیتوان آن را از اصول عملیه به حساب آورد. باید اول در عبارات قوم، زبان علما را در هر دوره و زمانی و در هر کتابی شناخت. مثلا وقتی علامه حلی کلمه اصل را به کار می برند، منظورشان اصل عملی نیست. چون تا یک دوره ای، اصل عملی به پررنگی امروز نبوده است.
🔸 همچنین اگر در گذشته هم اصل عملی مطرح بوده است، الان نمیشود گفت که منظور علماء از کلمه اصل، اصل عملیه بوده است. مثلا برائتی که آن زمان بوده است منظور برائت اصلیه میباشد. مانند شیخ انصاری که در کتاب رسائل که عبارات محقق را در معتبر و معارج نقل کرده است، میگوید منظور صاحب معارج برائت اصلیه میباشد. قدما عقیده داشته اند که برائت اصلیه محرز واقع و استصحاب هم اماره بوده است.
🔸پس نمیشود به صرف دیدن کلمه اصل در کلام قدماء، سریع آن بر اصول عملیه حمل کرد. ممکن است کسی کلمه اصل را به کار ببرد ولی منظورش عمومات و قواعد اجتهادیه باشد.
🔸این نکته در عبادات بسیار مهم میباشد، کما اینکه در معاملات یک اصل اولی داشتیم به نام اصاله الفساد که می شود آن را به چهار نحو تقریر کرد. لذا اینطور نیست که تا در عبارتی اصالة الفساد بیاید آن را بر اصل عملی حمل کرد.
پس کلمه اصل، فی کل مورد و فی کل عبارت و عند کل مصنف بحسبه.
🔸استاد عقیده دارند که در کتاب شریف شرح لمعه غالبا اصلهایی که در عبارت بود غیر اصول عملیه میباشد بر خلاف دیدگاه شراح و محشین لمعه.
🔸نکته دیگر این که، خود کلمه اصل یک اصلی ندارد تا در مواقعی که دچار تردید در تشخیص آن شویم، آن اصل محل رجوع ما شود و بگوییم اصل در اصل، فلان است.
🔸ممکن است اینجا سوالی مطرح شود که با توجه به توضیحات فوق، در عبارت فقهاء، اصل را به چه نحو معنا کنیم؟
🔸برای شناخت اصل در عبارت هر عالمی باید زبان آن عالم را در علم شناخت و ملای عبارت شد و سیر ریاضی و منطقی آن عالم دانسته شود تا بتوان اصل را در عبارت های او معنا کرد و به عبارت دیگر بر و مزاق فقهی و اصولی آن عالم مسلط شد تا بتوان حرفهای آن را طوری تفسیر کرد که تفسیربما لا یرضی صاحبه نشود.
🔸بعد از این مطلب، استاد فرمودند: که بعضی از بزرگان و فقهاء بر نفس کلام معصوم مسلط بوده اند. مانند آیة الله بروجردی و آیة الله حجت -رحمة الله علیهما - وبه عنوان موید مطلبی را از استادشان ایه الله سبحانی -حفظه الله - آوردند که آیه الله سبحانی از استادشان آیة الله حجت نقل کرده اند که ایشان فرموده اند: من از نفس حدیث متوجه می شوم که آیا این حدیث از حضرات مصعومین -سلام الله علهیم اجمعین صادر شده است یا نه؟ با این که سند حدیث معتبر بود اما ما بعد از تحقیق و تفحص متوجه می شدیم که بله استاد درست میفرمایند. قدما به این احادیث یا عمل نکرده اند یا آن حدیث موافق عامه بوده است یا به جهت تقیه صادر شده است.
#فقه #اصول
#مکاسب #پای_درس_استاد
@almorsalaat
032- maanaye-asalat-dar-ebarate-ghadama-v-ebarate-tazkere@almorsalat.mp3
1.93M
🔉🔉 #فقه
💠 معنای "اصل" و "اصالت" در کتب فقهی و شرح عبارت "لاصاله بقاء الملک" در عبارت علامه در تذکره
🔰 استاد علی فرحانی
📌شرح مکاسب ج۳ ص۳۱
⬇️لینک دانلود: b2n.ir/asalat
#فقه #مکاسب
#معاطات #پای_درس_استاد
@amoozesh_figh
@almorsalaat
هدایت شده از بدون سانسور🇮🇷
⬛️انا لله و انا الیه راجعون
متأسفانه ساعتی قبل برادر انقلابی و یکی از مدیران ارزشی #حاج_سیدلطف_اله_پادام پدر بزرگوار برادر عزیزمون #دکترسیدسجادپادام( @sspadam) به دلیل ابتلا به بیماری منحوس کرونا بعد از تحمل یک دوره طولانی این بیماری، دار فانی رو وداع گفتند و اکنون این نیروی مخلص و دارای تفکر اصیل انقلابی از میان ما پرکشیدند.
کلمات و جملاتم توانایی توصیف ذکر این مصیبت رو ندارند.
ذکر فاتحه برای شادی روح این بزرگ مرد انقلابی کمترین کار ممکن هست.
ان شاء الله که این فرزند حضرت زهرا سلام الله علیها با اهل بیت علیهم السلام محشور باشند.
بدینوسیله خدمت برادر عزیز و نخبه انقلابی دکترپادام، خانواده محترمشان و مجموعه پتروشیمی ماهشهر این ضایعه اندوهناک رو تسلیت عرض میکنیم.
شادی روح همه اموات و درگذشتگان صلوات بفرستیم.
✍سید بدون سانسور