eitaa logo
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
6.1هزار دنبال‌کننده
10.7هزار عکس
1.5هزار ویدیو
192 فایل
آشنایی با فرقه های عجیب ادیان و مذاهب – عرفان های کاذب مهدویت – مدعیان دروغین مهدویت آئین ها– جشنها و مراسم عجیب عجایب جهان باستان- فرازمینیها و اتفاقاتی که توضیحی بر تبادل 👇👇 @jh1397 ❌کپی مطالب و فیلم های کانال فقط با ذکر لینک و آیدی کانال مجاز است❌
مشاهده در ایتا
دانلود
نماد « ستاره شش پر» دریهودیت و فراماسونری ✡️🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ در اجراي مراسم عضويت ماسونها در لژ فراماسوني نامزد عضويت پس از اينكه طنابي به گردنش انداختند اولين كاري كه بايد انجام دهد بوسيدن ستاره داوودي است. 🔷 لازم به ذكر است شبيه به اين ستاره درتاريخ زياد ديده مي شود و حتي در دوران پيش از تاريخ هم رد پاي آن ديده شده است. 🔶 برای مثال ستاره شش گوشه نشانه چاکرای قلب است، به عنوان نماد مقدس اتحاد زن و مرد استفاده شده، در یونان نشانه ازدواج مقدس (Hieros Gamous) بوده و در هند به عنوان نماد رقص کیهانی شیوا و شاکتی به کار رفته است. 🔷 اولین بار که این نشان در تاریخ یهود ثبت شده در قرن ۱۲ میلادی توسط یهودا حدسی بوده است. 🔶 ستاره داوود آبی، نماد کنونی کشور اسراییل ، برخی از یهودیان اعتقاد دارند که ستاره داوود نشانه آمیزش نهایت و بی نهایت، جهان دیدنی و جهان نادیدنی است. 🔷 بر طبق نظر برخی علمای تورات ستاره شش گوشه دارد که نشان از شش روز هفته دارد. مرکز ستاره را نماد روز هفتم می‌دانند که روز استراحت است. این معنا به نوعی همان جامعیت و تقدس عدد هفت است. 🔶 اما برخی دیگر بر این باور هستند که این نشان داوود پیغمبر نیست، بلکه نشانهٔ داوود الروی فرزند سلیمان بن دوجی، که با ادعای مسیح بودن در مقابل سلجوقیان شورش کرد. سپس پس از مرگ وی نشانه پرچم او در بین یهودیان اشکنازی مشهور گردید. 🔷 برخی از گروههای سنتی یهودی بجای این نشان که آن را بدعت می خوانند، از نشان سنتی یهود، منوره، استفاده می کنند. 🔶 بجز یهودیت، این نشان در ادیان و عقاید بسیاری مانند مسیحیت، زرتشتی، هندو، بودایی، اسلام کاربرد داشته‌است. امروزه در برخی عقاید و گروههای سِرّی مانند اشراقیون و فراماسونها و شیطان پرستان از این نشان استفاده می‌شود. ♦️ این علامت در افکار عمومی به عنوان نماد «یهودی ها» شناخته شده است و به آن « ستاره ی داوود » یا « مهر سلیمان » هم می گویند. 🔷 ولی در حقیقت این نماد هم جزء نمادهای الحادی بوده که بر اساس تفکرات الحادی مصر باستان ساخته شده است و نماد تعادل طبیعت بین زن و مرد، طبع سرد و گرم، الهه های ماه و خورشید و…. است. 🔶 البته علامت مذکور در مکتب های الحادی دیگر، مانند هندوییسم و دیگر مکتب های شرقی نیز با مفاهیم مشابهی به کار می رود. این علامت، قوی ترین علامت در شیطان پرستی است. ستاره ی شش گوشه از شش ضلع، شش گوشه (زاویه) و شش مثلث کوچک درست شده است که معرّف عدد 666 می باشد. » ♦️ این عدد در بین مسیحیان و نیز شیطان پرستان عددی ویژه و خاص است و نشان دهنده ی دجال یا Antichristمی باشد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
« اتاق ٣٩ » دفتری اسرارآمیز در کره شمالی 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
روسری های « ضد فلاش » 📸🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
گروه مخوفِ « گریزپاها » 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
مکتب ودانتا یا «اوپانیشادها» و مکتب « می مام سا » ☯️☸️🔻 قسمت (اول)1️⃣ ♦️ودانتا یا پایان‌‏راه وداها در ابتدا نام دیگر «اوپانیشادها» (از کهن‌ترین متون مینوی آئین هندو) بود؛ اما با گذر زمان، دامنه آن گسترده شد و تمامی آرا و اندیشه‏‌هایی را که بر مبنای اوپانیشادها بود در برگرفت. 🔷 اوپانیشادها در ابتدا متعدد بودند (بادارایانا) این کتاب‌‏ها را در قالب (برهماسوترا) و طی چهارفصل گرد آورد. 🔶 خلاصه بودن این نوشتار باعث شد تا شارحان متعددی بر آن شرح بنویسند. هرکدام از این شارحان خود بنیان‌‏گذار یک مکتب ودانتایی شدند. 🔷 شان کارا، رامانوجا ، مادّهوا ، والابها و نیمباکرا از جمله این شرح‌‏ها هستند. 🔶 به علت همین تشتّت در شرح و بسط است که ودانتاهای گوناگونی در دنیا وجود دارند. مهم‏‌ترین اختلاف میان این نحله‏‌ها در رابطه بین نفس و خدا تجلّی یافته است. 🔷 شان کارا و رامانوجا بیش از دیگران شهرت دارند. بر اساس باور شان کارا روح در اثر جهلی نامعلوم، خود را با بدن یکی می‏‌انگارد و به اسارت تن در می‏‌دهد. او خود را به‌‏سان جسم پنداشته، «من» را به جسم و کیفیات آن نسبت می‌‏دهد. ♦️برای رهایی از اسارت تن باید به یکی بودن نفس با برهمن آگاه شود تا آزاد گردد؛ البته این آگاهی لزوماً به آزادی از جسم نمی‌‏انجامد بلکه بدن حتی پس از دست یافتن به رهایی و آزادی هنوز هم می‌‏تواند به حیات خود ادامه دهد زیرا این بدن کنونی محصول کارماهایی است که از گذشته، متراکم شده و آثار خود را بروز داده است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد..🔻🔻
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
مکتب ودانتا یا «اوپانیشادها» و مکتب « می مام سا » ☯️☸️🔻 قسمت (اول)1️⃣ ♦️ودانتا یا پایان‌‏راه وداها
مکتب ودانتا یا «اوپانیشادها» و مکتب « می مام سا » ☯️☸️🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ روحی که به آزادی رسیده دیگر هرگز خود را با بدن یکی نمی‌‏داند و با آن‌‏که هنوز جهان در برابر او ظاهر می‌‏شود فریب نمی‌‏خورد.[1] این آگاهی را در اصطلاح «جیوان موکتی» می‏‌گویند. 🔷 آن‏‌گونه که پیداست تناسخ در این باور نیز مسلّم پنداشته شده و هرآن‌‏چه انجام می‌‏دهند، برای رهایی از آن است. 🔶 در تبیین کارما نیز «شان کارا» تناسخ را مسلّم دانسته است: «کارماها سه نوعند؛ دو نوع از آن‏‌ها کارماهایی هستند که از زندگی‌‏های گذشته جمع و متراکم شده‌‏اند...».[2] 🔷 «رامانوجا» اما درباره خدا برداشت متفاوتی از «شان‏کارا» دارد. به نظر او خدا دارای دو جزء متفاوت است: «یکی مادّه و دیگری روح‏‌های متناهی.»[3] 🔶 او بر این باور است که انسان دارای بدن واقعی و یک روح واقعی است. بدن از مادّه ساخته شده و جزئی از خداست. بدن، آشکارا محدود است و روح، قدیم و سرمدی است.[4] 🔷 از نظر رامانوجا: «زنجیر شدن روح به بدن به خاطر کارمای آن است. کارما تعیین می‏‌کند که هر روح شایستگی هم‌‏نشینی با چه بدنی را دارد. 🔶 هنگامی‌‏که روح بر طبق کارمایش به بدنی که درخور آن است وارد شد، شعورش در تناسب با شرایط اندام‌‏های معرفتی آن بدن، محدود و مقید می‌‏شود.»[5] 🔷 او برای رها شدن از این اسارت و مقیدبودن پیشنهاد می‌‏دهد که: «از راه عمل و معرفت می‏‌توان به رهایی و آزادی رسید؛ چون هر دوی آن‌‏ها راه را برای رسیدن به هدف هموار می‌‏سازند... 🔶 تشریفات و آداب دینی باید در همه عمر به عنوان تکلیف تلقی شود و بدون توقع و چشم‌‏داشتی (مانند امید به بهشت رفتن) به اجرا در آید.»[6] ♦️ مکتب « می مام سا » 🔻 🔷 مکتب می مام سا (Purva Mimamsa) برخلاف مکتب ودانتا که بر جنبه عقلانی فرهنگ ودایی تکیه دارد، بیش‏تر محصول وجه آیین و مناسک‌گرایانه این فرهنگ می‌‏باشد. 🔶 این مکتب بر آن است از راه فلسفه، آیین و مناسک‌‏گرایی، ودایی را پا برجا نگاه دارد. باورهایی که از درون این مکتب می‏‌تراود با دیگر باورهای آیین‌‏های هندی تفاوت چندانی ندارد اما گونه‌‏گونی آن با دقت آشکار می‏‌شود: 🔷 «مکتب «می مام سا» با تکیه بر اعتبار و درستی ادراک حسی، به واقعیت جهان و همه اشیای گوناگون آن باور دارد و بر این مبنا نظریه بودایی تهی بودن و بی‌‏اعتباری و لحظه‌‏ای بودنِ جهان ‏را ردّ می‌‏کند؛ هم‏‌چنان ‏که نظریه مکتب ودانتا مبنی بر غیرواقعی بودن جهان پدیده‌‏ها را هم قبول ندارد.[7] 🔶 این مکتب علاوه بر واقعی دانستن محسوسات، چیزهایی چون روح، بهشت، جهنّم و شیاطین را واقعی می‌‏داند. روح‌‏ها ذواتی جاودانه، سرمدی و تغییرناپذیرند؛ هم‏‌چنان‏که عناصر مادی که جهان از ترکیب آن‏‌ها ساخته شده چنین اند. 🔷 قانون کارما (عمل و پیامدهای آن) خود به تنهایی برای هدایت و تعیین چگونگی شکل‏‌گیری اشیای جهان کافی و وافی است.[8] این سخن دو چیز را به‌‏خوبی روشن می‏‌کند: 🔶 نخست باور به تناسخ که از وجود کارما و سرمدی بودن روح درک می‌‏شود و دیگری بی‏‌نیازی از تدبیر خداست که از وافی و کافی بودن کارما برای شکل‌‏گیری اشیای جهان برمی‏‌آید. 🔷 روح جوهری است فرازمان و بی‌‏نهایت که با بدن جسمانی و جهان واقعی پیوند دارد و پس از مرگ برای برداشت محصول کار خود و دریافت نتیجه و ثمره اعمالی که در جهان انجام داده است، زنده و باقی می‏‌ماند.[9] 🔶 ناگفته نماند در اندیشه متقدّمان این مکتب، خیر اعلی و سعادت کامل، نیل به بهشت بود. 🔷 آنان پایان ‏راه اجرای مستمر و بی‏‌وقفه آیین و مناسک را بهشت می‌‏دانستند اما «با گذشت زمان و به مرور، اندیشه‌‏ورزان و نویسندگان «می مام سا» با دیگر مکتب‌‏های هند هم‏‌آواز و هم‏‌رأی شدند و پذیرفتند که خیر اعلی(nihsreyasa)، رهایی و آزادی از وابستگی‏‌های مادّی و دنیایی است. ♦️ آن‏‌ها می‌‏گفتند انجام عمل نیک یا بد، چنان‏‌چه به خاطر کسب لذّت از اشیای دنیایی باشد، باعث تولّد دوباره می‌‏شود.[10] 🔻 پی‌نوشت: [1]. معرفی مکتب‏‌های فلسفی هند، چاترجی، ساتیش چاندرا، با همکاری موهان داتا، دریندا، قم، مرکز مطالعات و تحقیقات ادیان و مذاهب، 1384، ص 739. [2]. همان، ص 740.. [3]. همان، ص 756.. [4]. همان، ص 769.. [5]. همان، ص 770.. [6]. همان، ص 771.. [7]. همان، ص 608.. [8]. همان، ص 609.. [9]. همان، ص 613.. [10]. همان، ص619. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
آیا ما جاودانه هستيم⁉️🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
کشتار دو میلیون ارامنه توسط عثمانی ها ☠️🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
آیا « جنيان» همان موجودات بيگانه فضایی هستند⁉️👹👽🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
رد « نظریه‌ای باطل تناسخ » توسط اندیشمندان اسلامی ☯️🔺 #تناسخ #عرفان_های_کاذب #عرفان_های_نوظهور #
رد « نظریه‌ای باطل تناسخ » توسط اندیشمندان اسلامی ☯️🔻 ♦️ تناسخ از ماده «نسخ» است که در معانی چون زدودن، از بین بردن، از میان برداشتن، باطل کردن، تحول و انتقال به کار رفته است.[1] 🔷 ولی در دین‌واره‌ها تناسخ دارای معانی و اصطلاحات گوناگونی است. به صورت اجمالی می‌توان آن‌‏را با بازتن‌‏یابی یا زندگی دوباره دنیوی مترادف دانست. 🔶 معتقدین به تناسخ بر این باورند که پس از مرگ، بار دیگر روح در تن دیگری حلول کرده، به زندگی دنیوی ادامه خواهد داد. اما این نظریه دارای اشکالاتی است که اندیشمندان اسلام از قرن‌ها پیش تا کنون موارد نقضی در رد آن وارد آورده‌اند: 🔷 بدن انسان بنا به حدوث جسمانی نفس، پس از رسیدن به حدّ تکامل نهایی و کسب معتدل‌‏ترین مزاج ممکن، مستعدّ دریافت درجه‌‏ای از تکامل می‌‏شود که جسمانی نیست. 🔶 این درجه همان روحانی شدن و دریافت روح است. درواقع دریافت روح نیز یکی از صورت‌‏های تکامل بدن انسانی است و باید بین دو صورتی که پی‏‌درپی حاصل می‏‌شود سنخیّت و تلازم ذاتی وجود داشته باشد. 🔷 تولّد انسان در واقع با دوجنبه از حیات شکل می‌‏گیرد که ترکیب بین آن‌‏ها، ترکیب طبیعی اتحادی است و از همین روی همواره تناسب از نظر قوّه و فعل میان آن‌‏ها محفوظ است. 🔶 طیّ مسیرِ حرکتِ جوهری است که نفس و بدن با هم از قوّه خارج شده، به فعلیت‏‌های خود دست می‏‌یابند. این حرکت تا زمان انفکاک روح از بدن ادامه دارد. 🔷 پرسش این است که چگونه روحی که تا این اندازه از فعلیت را به‌‏دست آورده، می‏‌تواند دوباره در تنی داخل شود که قوّة محض است و هیچ‌‏گونه فعلیّتی نداشته است. 🔶 روی دادن چنین اتفاقی یا باید خارج از دایره مسانخت و هماهنگی باشد که خلاف فرض است و یا این‏‌که روح در یک عقب‌‏گرد، به قوّة محض بدل شود که این نیز محال است. 🔷 حالت دیگری نیز قابل تصور است و آن این‌‏که بدن بتواند فعلیت‌‏های جسم سابق را به همراه داشته باشد. این فرض نیز ممکن نیست چون بدن بدون روح نمی‏‌تواند به این قابلیت‌‏ها دست یابد. 🔶 بین زمان جدا شدن روح از بدنِ نخست و وارد شدن در بدن دوم، تطابق وجود ندارد؛ چه این‏‌که زمان انفصال و زمان اتصال از هم متفاوتند و در بین این دو زمان، نفس از تدبیر بدن که ذاتی اوست باز می‌‏ماند و این محال است. ♦️ اگر تناسخ بدین شکل که گفته شد صحیح باشد، باید در همه تاریخ تعداد نفوس و متولّدان از موجودات برابر باشند. 🔷 نفس ناطقه، هم در حال تعلّق به بدن و هم پس از مرگ و جدایی از تن، ادراک معقولات می‏‌کند. ملکات اخلاقی انسان اگرچه از راه تکرار به وسیله اعضای بدن در نفس حاصل می‏‌شود، این ادراکات و ملکات مربوط به ذات نفس و واقع در خود او هستند، به‌‏طوری‏‌که با فقدان بدن و بروز مرگ از بین نمی‌‏روند. 🔶 از این روی اگر تناسخ درست باشد حیواناتی که روح افراد مرده را دریافت می‌‏کنند، باید معلومات ملکات و ادراکات گذشته فرد را که در بدن دیگری به دست آورده، دارا باشند. ♦️ در این ‏صورت حیواناتی هنرمند، عالم و دانشمند خواهیم داشت که این نیز به بداهت باطل است. 🔷 هرگاه در بدن، مزاج معتدلی شکل گیرد، نفسِ تدبیرکننده‏‌ای بدان تعلق می‌‏گیرد. وانگهی نفوس تعطیل شده از بدن نیز می‌خواهند تا به بدنِ تولّد یافته وارد شوند. 🔶 در دعوای بین دو روح، اولویت با کدام یک است❓ 🔷 آیا هر دو در یک بدن وارد می‌‏شوند❓ 🔶 یا این‌‏که یکی ترجیحاً صاحب بدن می‌‏شود❓ 🔷 وجود دو روح در بدن به بداهت عقلی و وجدانی باطل است و هیچ انسانی پیدا نشده است که ادعای داشتن دو روح بنماید. 🔶 وانگهی در نزاع بین دو روح و گزینش یکی از آن‌‏ها، چه ترجیح و نظامی ‏باید حاکم باشد که ترجیح بلامرجّح پیش نیاید❓ 🔷 در صورتی که نزول و یا صعود نفس به کالبد دیگری، برای اعتلا بخشیدن و یا مجازات وی از اعمال گذشته باشد، و در صورتی که کالبد جدید، هیچ درکی از گذشته خود نداشته باشد، نمی‌‏تواند لذت و یا المی را که به خاطر آن تناسخ یافته درک کند. ♦️ چنان‏‌که می‏‌دانیم نفوس حیوانی، قادر به درک مفاهیم کلی و تعقّل نیستند؛ پس چگونه می‏‌توان از حیوانات انتظار داشت با طیّ مراحل تکامل، به درجه‏‌ای از انسانیت برسند تا شایستگی حلول در کالبد انسانی را داشته باشد؟[2] 🔻 پی‌نوشت: [1]. کتاب العین، فراهیدی، خلیل بن احمد، چاپ مهدی مخزومی و ابراهیم سامرايی، قم، 1409، ص 1784. [2]. تناسخ نفس و نظریات ملاصدرا، آموزش معارف اسلامی، ادیبی، فرزانه،شماره 2، 1385، ص 22. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
طرح « ستاره مرموز» در قزاقستان 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
احتمال وجود حیات درمنظومه سیاره ای «ا تراپیست-۱» 🌖👽🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
کتاب که توسط سازمان سیا توقیف شده 📘🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
آیین « کابالا » موروج ابتذال جنسی 🔯🕎🔺 #کابالا #فراماسونری #ادعاهای_عجیب #مدعیان_دروغین #ایلومیناتی
آیین « کابالا » موروج ابتذال جنسی 🔯🕎🔻 ♦️ وجود تعابیر و صورت‌های جنسی در آموزه‌های کابالا همواره یکی از بحث‌برانگیزترین موضوعات در این طریقت بوده است. 🔷 هرچند این صور، مانند آنچه در اشعار صوفیانه آمده است، مجازی شمرده می‌شود. 🔶 بااین‌حال کثرت استفاده از این تعابیر، چه در متون دینی و چه ادبیات کابالایی باعث شده است تا برخی از روشنفکران یهودی همچون فُروید، (کابالا را سکسی کردن خدا و خدا کردن سکس تعریف نماید).[۱] در زبان عبری واژه سکس به (مین) تعبیر می‌شود.[2] 🔻 متون دینی یهود، نه به‌صورت شفاف بلکه به‌صورت نمادین سرشار از صور خیالی جنسی است؛ به‌عنوان‌مثال: 🔷 سفر هوشع و غزل غزل‌های سلیمان دارای چنین محتوایی هستند. 🔶 در سِفر هوشع برای بیان خیانت قوم بنی‌اسرائیل نسبت به پروردگار، کردار ایشان همچون خیانتی که جومِر، همسر هُوشع در حق او روا داشت، به تصویر کشیده شده است. 🔷 در این آیات، خداوند داماد و اسرائیل، نماد جومِر می‌باشند. باوجود خیانت اسرائیل، خدا نیز همچون هوشع که به دنبال زن خیانت‌کار خود رفت، سرانجام اسرائیل را مورد لطف دوباره خود قرار می‌دهد.[3] 🔶 خاخام‌های یهودی از اولین مروّجان صُور و تفاسیر جنسی در سنت ادبی یهود بودند. 🔷 آنان کتاب مقدس را یک متن مفتوح و باز می‌دانستند که پیوسته به روی همه اشخاص گشوده است؛ ولی کسی نمی‌تواند به محتوای واقعی و کنه معنی آن دست یابد. 🔶 به همین سبب علاقه و اشتیاق اشخاص را در تفسیر این کتاب مقدس، به‌نوعی از لذت جنسی تشبیه می‌کردند که شخص در دست یافتن به یک زن زیبا و فریبنده همواره ناکام باقی می‌ماند.[4] 🔷 بر اساس تلمود، سکس غریزه‌ای انسانی و طبیعی است و انسان باید با روابط زناشویی آن را اشباع نماید؛ البته زنا با زنان غیر یهودی مجرد و متأهل از دیدگاه تلمود برای یهودیان حرام نیست.[5] 🔶 در دوران معبد دوم، صور جنسی به صورت نقوش فرشتگان و به شکل مرد و زنی در حال هم‌آغوشی بر صندوق عهد عتیق ترسیم‌شده بود.[6] 🔷 بنابراین با توجه به مطالب گفته شده این مسئله به ذهن خطور می‌کند که موضوع سکس و ابتذال جنسی جزء لا ینفک آموزه‌های یهودیان و آیین کابالا بوده و در تمامی ادوار به انحاء مختلف از آن اسمی به میان آمده است. ♦️ باید گفت به نوعی آیین کابالا در ادوار مختلف درگیر چنین تفکرات و اعمالی از سوی مریدان و روشنفکران خود بوده است. 🔻 پی‌نوشت [۱]. المسیری، عبدالوهاب، دایرة‌المعارف یهود، یهودیت، صهیونیسم، ترجمه موسسه تاریخ خاورمیانه، تهران ج 5، ص 189 [2]. همان ص 267 [3]. هُوشع 14-1 [4]. ابراهیمی دینانی، غلامحسین، فیلسوفان یهودی و یک مسئله بزرگ. تهران، 1389، نشر هرمس ص 156 [5]. المسیری، عبدالوهاب، دایرة‌المعارف یهود، یهودیت، صهیونیسم، ترجمه موسسه تاریخ خاورمیانه، تهران ج 5،، ص 268 [6]. همان برگرفته از کتاب برسی و نقد مبانی نظری کابالیسم، فاطمه مهدیه ص 133. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
باشگاه عجیب « آقایان وایت » 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
کشف گنج عجیبِ نازی ها 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
معرفی اجمالی عرفان های نوظهورهندی 🕉☯️☸️🔺 #عرفان_های_کاذب #عرفان_های_نوظهور #تناسخ #وحدت_وجود #ریاض
معرفی اجمالی عرفان های نوظهور هندی 🕉☯️☸️🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ عرفان‌‏های هندی در یک دسته‏‌بندی به عرفان‌‏های باستانی و عرفان‌‏های جدید تقسیم می‏‌شود. 🔷 در میان عرفان‌‏های باستانی آیین ودا، برهمنیسم، جین، بودا و منتره قابل ذکر هستند. 🔶 آیین‌‏های عرفانی نوظهور هندی نیز شامل انواع یوگا، اشو، سای‌‏بابا، رام الله، کریشنا مورتی، یوگاناندا، و دالایی لاما می‌‏شود. 🔻 یوگا 🔷 یوگا هرچند دارای سابقه هزاران سالانه است، به جهت رویکرد جدید و بازتولید نوین آن، می‌‏تواند مورد مداقه قرار گیرد. 🔻 سیستم معنوی یوگا دارای انواع گوناگونی است: 🔶 منتره یوگا مربوط به راهبه‌‏هایی است که در معبدهای تبتی به خواندن اوراد مشغول هستند. اساس این شبه‏‌آیین‏ بر بصیرت و آگاهی درونی است که با بیان اصوات و کلمات به دست می‌‏آید. 🔷 کرمه یوگا بر اساس تفکر شکل گرفته است. بر اساس این تفکر آرامش و سکوت و نیز بی‏‌برنامگی و بی‏‌نظمی، مهم‏‌ترین راه‏‌های کسب معنویّت است. 🔶 بهکتی یوگا به تمرکز بر مفهوم ماورایی تکیه دارد و برخی به اشتباه آن را یوگای عبادت می‌‏خوانند درحالی که از عبادت در آن خبری نیست. 🔷 در یوگای پاتانچلی هشت مرحله شمرده شده است که یوگیست باید یک به یک آن‌‏ها را طی کند. 🔶 در سیستم یوگا برای کالبد انسان، بدن‏‌ها نادی‌‏ها و چاکراهایی ترسیم می‌‏شود که می‏‌تواند انرژی‌زایی کرده، معنویّت را بارور سازد.[1] 🔻 اشو 🔷 شخصیتی است هندی که گسترش تعالیم خود را مرهون آمریکاست. 🔶 او که هیچ‌‏گاه کتابی ننوشت بیش از هفت‌‏هزار سخنرانی داشت. تمام تعالیم او در این سخنرانی‌‏ها بیان شده‏‌اند. 🔷 او دارای شخصیتی شهوت‌ران، متکبر و مغرور بود و خود را هم‏‌طراز و یا بالاتر از مسیح می‌‏دانست. 🔶 اصول اصلی تعالیم او را عشق، سم بودن نفس، نفی ذهن، درون‌‏گرایی، مراقبه و چاکراها تشکیل می‌‏دهند. 🔷 او از مسیر این تعالیم‏ به رابطۀ مرد و زن پل زد و توانست آزادی جنسی را در اردوگاهش رواج دهد. بسیاری علت اخراج او را از آمریکا مسائل جنسی و فسادهای اخلاقی وی می‌‏دانند. 🔶 این مشکلات و مشکلات دیگر باعث شد تا بیست و یک کشور جهان از پذیرش وی سر باز زنند و او به ناچار به هندوستان برگردد.[2] 🔷 دربارۀ علت مرگ او نیز اختلافاتی وجود دارد. او خود تلاش می‏‌کند تا علت مرگش را سرطان استخوان معرّفی کند، اما علایم بیماری او بیش‏تر شبیه به بیماری‏‌هایی چون ایدز بود تا سرطان.[3] ♦️ خدا در تعالیم او جای ویژه‌‏ای ندارد و هراز گاهی به نوعی با موضوع خداشناسی برخورد می‌‏کند. گاهی خدا در نظر او یک تجربۀ ساده است.[4] گاهی بحث درباره خدا را بی‌مفهوم می‌‏پندارد[5] و گاهی نیز به خود خدایی دست می‏‌یازد.[6] به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
معرفی اجمالی عرفان های نوظهور هندی 🕉☯️☸️🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ 🔻 سای‏‌بابا 🔷 سوامی ساتیا سای‏‌بابا شخصیتی است که خود را تناسخ یافتۀ سای‏‌بابای شیردی می‏‌داند. وی که به تردستی و معجزات مشهور است توانست بسیاری را گرد خود جمع کند. 🔶 سای بابا نیز مانند دیگر ادیان هندی به تناسخ و کارما معتقد است. هر چند تلاش دارد تا تعالیم خود را با خدا همراه سازد اما خدایی که او می‌‏سازد مانند خدایان دیگری است که پندار بشر ساخته است. 🔷 او گاهی رفتار صحیح انسان را خدا قلمداد می‌‏کند [7] و گاه بر این باور است که انسان‏‌ها خود خدای خویش‏‌اند. از دیگر تعالیم او توجه به عالم درون است. 🔶 وی بر این باور است که اگر بر ذهن خود چیره شویم و درون خویش را به تسخیر درآوریم می‏‌توانیم کوه‌‏ها را نیز به حرکت واداریم.[8] 🔻 رام الله 🔷 این فرقه نیز کاملاً به مبانی آیین‌‏های هندی به‏‌ویژه تفکرات یوگا پایبند است. 🔶 چاکراها و نیروهای درونی نیز از مهم‌‏ترین تعالیم آن‏‌ها به شمار می‌‏رود. عشق و عشق‌ورزی نیز در این فرقه مورد تأکید قرار می‌‏گیرد. 🔷 از احترامات شدید رام‌‏الله نسبت به مسیح؟ می‌‏توان تأثیرات مسیحیت را در این فرقه استنباط کرد.[9] 🔻 کریشنا مورتی 🔷 اساس باورهای مورتی را تناسخ، کرمه، یوگا و اندیشه‌‏های روان‌‏شناختی تشکیل می‏‌دهد. کریشنا که برهمن زاده است، به خودشناسی و آزادی درون معتقد است. 🔶 او بر این باور است که درون یکایک عالمیان، رستاخیزی بزرگ همراه با صلح برپاست. او خودشناسی را موجب کم شدن آلام و رنج‌‏های روحی می‌‏دانست.[10] 🔻 یوگاناندا 🔷 وی نیز مانند دیگر مبدعین شبه‏‌آیین‌‏ها مدعی درون‌‏گرایی است و معتقد است می‏‌توان با گسترش دانش عینی و تجربیات درونی به ورای محدودیت‌‏های دانش تجربی دست یافت. 🔶 وی نیز توصیفات چندگانه‌‏ای درباره خداوند دارد و از همین روی دچار تضاد و تناقض شده است. 🔷 ادعای رؤیت خدا یکی از مراحلی است که خداباوری او را دچار تضاد نموده است. 🔶 حالاتی که او از ملاقات خود با خدا گزارش کرده به حالات بشر شبیه‌‏تر است تا خداوند.[11] 🔷 چند خدایی، تثلیث و ثنویت نیز بر باورهای یوگاناندا سایه افکنده است به‌‏گونه‌‏ای که او از برهما، ویشنو، شیوا و کالی نام برده و آن‌‏ها را در صف خدایان قرار می‌‏دهد.[12] ♦️ وی هنگامی که دربارۀ دین سخن می‌‏گوید به‏‌گونه‌‏ای است که اعتقاد به خدای ترس و وحشت در آن مشهود است؛ گو این‌‏که باورهای تایلور و فریزر در مورد منشأ دین درست است.[13] 🔻 پی‌نوشت: [1]. آفتاب و سایه‏‌ها، محمد تقی فعالی، نگرشی بر جریان‌‏های نوظهور معنویّت‌‏گرا، تهران، انتشارات نجم‏‌الهدی، 1388، ص 84- 111. [2]. نگرشی بر آراء و اندیشه‏‌های اشو، تهران، سازمان ملی جوانان، معاونت مطالعات و تحقیقات، فعالی، 1388، ص 59. [3]. همان، ص 60. [4]. شورشی، اشو، ترجمه عبدالعلی براتی، تهران، نسیم دانش، 1383، ص 200. [5]. راز بزرگ، اشو، ترجمه روان کهریز، تهران، باغ نو، 1382، ص 135. [6]. همان، ص 147. [7]. عشق الهی را جلوه‏‌گر سازید، سای‏‌بابا، ساتیا، 1384، ترجمه پروین بیات، تهران، عصر روشن بینی، ص 18. [8]. تعلیمات ساتیا سای‌‏بابا(تعلیمات معنوی 6)، سای‏بابا، ترجمه رؤیا مصباحی محمدی، تهران، 1383، تعالیم حق، ص 26. [9]. نگرشی بر آراء و اندیشه‏‌های اشو، تهران، سازمان ملی جوانان، معاونت مطالعات و تحقیقات، فعالی، 1388، ص 166. [10]. همان، ص 168-169. [11]. یوگاناندا، محمد تقی فعالی، تهران، سازمان ملی جوانان، معاونت مطالعات و تحقیقات، فعالی، 1388، ص 75-82. [12]. سرگذشت یک یوگی، یوگاناندا، پارمهانسا، ترجمه گیتی خوش‌دل، نشر پیکان، تهران، 1383، ص 31-33. [13]. یوگاناندا، محمد تقی فعالی، تهران، سازمان ملی جوانان، معاونت مطالعات و تحقیقات، فعالی، 1388، ص 91. برای اطلاع بیشتر مراجعه کنید به: سودای دین‌داری، عبدالحسین مشکانی سبزواری، قم، نشر صهبای یقین، ص 40. #فرقه_های_عجیب به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
شهر مخوف « بانکوک » در تایلند 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
کشف بقایای نوع ناشناخته‌ای از انسان درفلسطین 💀🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
تایید موجودات فضایی توسط واتیکان ✝️👽🛸🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2