eitaa logo
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
6.1هزار دنبال‌کننده
10.6هزار عکس
1.5هزار ویدیو
192 فایل
آشنایی با فرقه های عجیب ادیان و مذاهب – عرفان های کاذب مهدویت – مدعیان دروغین مهدویت آئین ها– جشنها و مراسم عجیب عجایب جهان باستان- فرازمینیها و اتفاقاتی که توضیحی بر تبادل 👇👇 @jh1397 ❌کپی مطالب و فیلم های کانال فقط با ذکر لینک و آیدی کانال مجاز است❌
مشاهده در ایتا
دانلود
@ferghe_mavara السَّلامُ عَلَيْكَ يا اَبا عَبدِالله الْحُسَيْن (ع) 🏴 ▪️ کربلایت بار دیگر منزل زینب شده ▪️ در عزای اربعینت جان او بر لب شده ▪️ او که شمع محفل شمس و قمر، وان غنچه بود ▪️ بعد از این پروانه ی هجده گل و کوکب شده ▪️ اربعین حسینی بر شما تسلیت باد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تخریب حرم امام حسین (علیه السلام) توسط فرقه ضاله وهابیت 👹✡️🔺 📝 اینجا بخوانید 🔻🔻 کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
تخریب حرم امام حسین (علیه السلام) توسط فرقه ضاله وهابیت 👹✡️🔻 ♦️ جنایت، قتل و خون‌ریزی از ضروریات فرقه ضاله‌ی وهابیت است. 🔷 قتل و غارت به‌صورت عجیبی با سیاست وهابیت آمیخته شده است. 🔶 این مطلب را کتب تاریخی وهابیت ثابت می‌کند.[1] ♦️ وهابیت با شعار توحید، که گوش جهانیان از شنیدن آن کر شده است، همه مسلمانان را مشرک و کافر خطاب می‌کنند و جنگ بر علیه آنان را جایز می‌داند.[2] 🔷 به شیعه و سنی رحم نمی‌کند، و اسلام برایش مطرح نیست، بلکه از دین به‌‌عنوان حربه‌ای برای پیش‌برد، منافع سیاسیش استفاده می‌کند.[3] 🔶 وهابیون، با نام دین، سر از تن مسلمانان جدا کردند. جنایاتی که امروزه توسط داعش و گروه‌های تروریستی در حال تکرار است. 🔷 جنایات وهابیت در سال 1216 هجری قمری ، همان سالی که لشکر شیطانی آل سعود، برای قتل و غارت مسلمانان و تخریب حرم مقدس فرزند رسول خدا (صلی الله علیه و آله) به‌سوی کربلا، شهر عشق و بلاء حمله‌ور شد. 🔶 هنگامی‎که سپاهیان آل سعود در ذی قعده سال 1216 قمری، به شهر کربلا وارد شدند، دیوارها را تخریب کردند، به زن و مرد حمله بردند و نزدیک به دو هزار مرد را به قتل رساندند. و هر فردی را که در خانه و بازار یافتند، کشتند. 🔷 سپس به مقبره امام حسین (علیه السلام) تجاوز کرده و آن را تخریب کردند، و هر چیز قیمتی را به تاراج بردند. جواهرات فراوان، پارچه‌هایی که با زمرّد و یاقوت تزیین شده بود، را به غارت بردند. 🔶 سپس هر آن‌چه که در شهر یافت می‌شد، از اموال، سلاح، لباس، فرش، طلا، نقره و کتاب‌های ارزشمند را به تاراج بردند. 🔷 آنان همه این جنایات را در یک نصف روز انجام دادند، از صبح زود تا هنگام ظهر و سپس همه این اموال را از شهر خارج کردند.[4] ♦️ آیا به چنین انسان‌هایی، می‌توان نام مسلمان اطلاق کرد! 🔷 آیا تخریب حرم فرزند رسول الله (صلی الله علیه و آله) و کشتار مسلمانانی که به وحدانیت خداوند، شهادت می‌دهند، به‌خاطر خدا صورت گرفت، یا به‌خاطر دنیا و پول و ثروت مادی! قضاوت با شما! 🔻پی‌نوشت: [1]. وهابی ها دو کتاب تاریخی دارند، که برایشان بسیار ارزشمند است یکی کتاب تاریخ نجد ابن غنام است و دیگری کتاب تاریخ نجد ابن بشر. جنایات وهابیت در کربلاء در این مقاله به نقل از تاریخ ابن بشر است. [2]. ر.ک: الگار حامد، وهابیگری، ترجمه احمد نمایی، مقدمه مترجم، مشهد، بنیاد پژوهش های اسلامی، 1387، ص34. [3]. ایدئولوژی آل سعود. [4]. عثمان بن عبدالله بن بشر، تاریخ نجد، تحقیق: عبدالرحمن بن عبدالطیف بن عبدالله آل شیخ، مطبوعات داره الملک عبدالعزیز، الطبعه الرابعه، الریاض، 1402ق، ص257-258. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
رایج ترین روش اعدام در قرون وسطی 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
استشفاء با تربت امام حسین (علیه السلام) در منابع اهل سنت 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 قدیمی ترین صدای ضبط شده از نوحه خوانی و تصاویر مراسم عزاداری در زمان قاجار 🔺 ♦️ چندین صدای ضبط شده به دوره ناصری و مظفرالدین شاه منسوب هستند که نوحه «جبرئیل» هم از آن جمله است. 🔷 شعر نوحه «جبرئیل» منسوب به ناصرالدین شاه قاجار بوده و خواننده آن نامشخص است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
مصریان باستان « روح » را به 9 قسمت می کنند 🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ ایده شکل روح ، هزاران سال است که بشریت را مجذوب خود کرده است. 🔷 فرهنگ ها در سراسر جهان به روش های مختلفی وجود روح یا ارواح را توضیح داده اند. روح غالباً بخش مهمی از دین است و با اعتقاد به زندگی پس از مرگ ، تناسخ و جهان معنوی بسیار گره خورده است. 🔶 این بدان معناست که مفهوم روح بخشی جدایی ناپذیر از بسیاری از ادیان است و در بسیاری از موارد توصیف و توضیحات شکل یا عملکرد آن پیچیده و مفصل است. 🔷 روح نمادی از وجود خود باقی می ماند و ایده مشترک شدن یا از دست دادن روح در بسیاری از داستان ها ، مانند فاوست ، به عنوان طرح مورد استفاده قرار گرفته است. 🔶 در برخی از فرهنگ ها ، مانند قبایل شکارچی جمجمه در اندونزی ، این عقیده وجود دارد که روح در قسمت خاصی از بدن ساکن است و گرفتن آنها از دشمن بالاترین غنایم جنگی است. 🔷 در عین حال ، این از ورود دشمن به زندگی پس از مرگ جلوگیری می کند و قبیله یا خانواده می توانند از قدرت روح او به نفع خود استفاده کنند. ♦️ مصریان باستان ایده دقیق خود را از آنچه روح انسان ساخته شده است ، داشتند. طبق ایمان آنها ، روح به 9 قسمت تقسیم شده: چت ، با ، رن ، شات ، ایب ، آه ، ساهو و سچم. هشت نفر از آنها نامیرا بودند و وارد زندگی پس از مرگ می شدند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
مصریان باستان « روح » را به 9 قسمت می کنند🔻 قسمت (دوم) 2️⃣ ♦️ نهمین بدن فیزیکی بود که در واقعیت مادی باقی ماند. هر قسمت عملکرد منحصر به فرد خود را داشت و با بررسی دقیق آنها می توان درک عمیق تری از ایمان مصریان باستان به دست آورد. 🔻 چت یا چا – بدن 🔷 مصریان باستان معتقد بودند که شکل ظاهری انسان بخشی از روح وی است و آن را چت یا چا می نامیدند. این نیز یکی از دلایل مهم شدن مومیایی برای مصری ها است – حفظ بدن مادی اساساً حفظ قسمت مهمی از روح بود. 🔶 پس از مرگ ، فداکاری ها همچنان بر جسم و روح جسمی انجام می شد تا بقیه روح بتوانند آنها را به روشی فوق طبیعی تغذیه کنند. بدن کسی را که در آن ساکن است با ذات خود مرتبط می کند ، مفهومی که در برداشت های دیگر از روح نیز وجود دارد. 🔻 کارشناسی – شخصیت 🔷 این شامل تمام عناصری است که شخصیت را منحصر به فرد کرده است. Ba ، به شکل پرنده ای با سر انسان ، به روح اجازه می داد تا بین جهان فانی و معنوی حرکت کند. 🔶 مصری ها معتقد بودند که Ba در طول زندگی بشر هر از چندگاهی بین دو جهان سفر می کند ، اما پس از مرگ نظم و ترتیب این سفر بطور قابل توجهی افزایش می یابد. 🔷 او دنیای معنوی و خدایان را بازدید می کرد ، اما همچنین بخشی از روح بود که از مکانهایی که انسان در طول زندگی خود دوست داشت بازدید میکرد ، بنابراین ارتباط بین قسمتهای روح ساکن بین ستاره ها ، بدن فیزیکی چت و سایر قسمتهای روح که بر روی زمین باقی مانده است ، حفظ می شود. . 🔶 این مفهوم که Ba وقت خود را در مکانهایی گذرانده که فردی در طول زندگی خود دوست داشته است نیز شبیه برخی از تصورات معاصر از ارواح است که در مکانهایی زندگی می کنند که شخص با آنها رابطه خاصی داشته است. 🔷 همچنین اعتقاد بر این بود که Ba هنگامی که از مکان های دیگر در دنیای جسمی یا معنوی بازدید نمی کرد ، به بدن جسمی که در آن مانده بود متصل است. 🔻 رن – نام واقعی 🔷 هنگام تولد ، به مصریان باستان نامی داده شده بود که از همه غیر از خدایان پنهان مانده بود. این نام بخشی بسیار مهم و قدرتمند از روح قلمداد می شد که توانایی نابودی انسان و روح او را برای همیشه داشت. در طول زندگی خود ، انسان فقط با یک لقب شناخته می شد ، به طوری که هیچ کس نمی توانست رن واقعی او را یاد بگیرد و بنابراین قدرت وی یا دانش لازم برای نابودی او را بدست آورد. 🔶 تا زمانی که رن وجود داشت ، روح قدرت ادامه زندگی را داشت. اگر مومیایی کردن به درستی انجام می شد و مومیایی موفقیت آمیز بود ، رن ، یعنی انسان و روح او ، می توانست برای همیشه وجود داشته باشد. 🔷 قدرت این نام با نوشتن آن در کارتو – “محافل” محافظ جادویی که نام در آن نوشته شده بود ، مورد تأکید قرارمی گرفت و در نام حاکمان استفاده می شده است. حفظ نام ، مانند رن ، برای حفظ روح مهم بود. 🔶 تخریب رن راهی بود تا روح برای همیشه نابود شود. این نیز یکی از دلایلی است که باعث شده نام برخی شخصیت های منفور مانند آخناتن به طور آیینی تخریب شده و پس از مرگ از بناها و متن ها برداشته شود. 🔻 جوهر زندگی 🔷 کا « Ka »جوهر حیات انسان است ، که تفاوت بین مرگ و زندگی را ایجاد می کند. به گفته مصریان ، کا در طول تولد خود الهه باروری هاکت یا الهه زایمان Meschenet را به دنیا آورد. کا همان چیزی بود که نوزاد تازه متولد شده را زنده کرده و در طول زندگی از طریق غذا و نوشیدنی حفظ می شد. 🔶 او حتی بعد از مرگش به تغذیه احتیاج داشت ، بنابراین نوشیدنی و غذایی به چت ارائه شد که می توانست از طریق آن مواد مغذی را به روشی فوق طبیعی بخورد. با این حال ، او به اجزای فیزیکی غذا احتیاج نداشت. 🔷 کاسه قربانی ساخته شده از خاک رس و به صورت خانه ای شکل گرفته می شد که “خانه روح” نامیده می شد و برای قربانی دادن به کا استفاده می شد. برخی از نمونه های برجای مانده حتی حاوی مدل های غذایی هستند و توسط متخصصان برای تعیین شکل ظاهری خانه های معمولی مصر باستان استفاده می شد. 🔶 برخی از مردم بر این باورند که خانه های روح به طور مستقیم محل زندگی فیزیکی کا بوده است ، اگرچه هیچ مدرکی برای این امر وجود ندارد و به نظر می رسد احتمالاً این یک روش پیشرفته برای ارائه پیشکش های غذایی و آشامیدنی به آن مرحوم بوده است. 🔻 خاموش – سایه ♦️ مصریان باستان معتقد بودند که سایه بخشی از روح انسان است. او همیشه حضور داشت و به گفته آنها ، حاوی بخشی از آنچه شخص را منحصر به فرد می کرد ، بود. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
مصریان باستان « روح » را به 9 قسمت می کنند 🔻 قسمت (پایانی) 3️⃣ ♦️ سایه به نوعی مانند سایر فرهنگ ها ، برای مصری ها ، با مرگ همراه بود. شوت نوکر آنوبیس ، خدای مرگ و مومیایی مصر بود. به تصویر کشیدن سوت به شکل یک شکل کاملاً سیاه و سفید انسانی بود. 🔷 برخی از افراد در تجهیزات تشییع جنازه خود یک “جعبه سایه” داشتند که در آن می توانست زندگی کند. کتاب مردگان مصر چگونگی خروج روح از آرامگاه را به شکل سایه در طول روز بیان می کند. 🔻 قلب – Ib 🔷 مصریان باستان ، مانند بسیاری از مردم امروز , آنها قلب را به عنوان صندلی احساسات انسانی درک کردند. همچنین مرکز تفکر ، اراده و قصد بود. این بدان معناست که برای آنها ، Ib (قلب) قسمت بسیار مهمی از روح بود و این کلمه در بسیاری از گفته های مصر باستان حفظ شده وجود دارد. 🔶 در حالی که تصور ما قلب را بیشتر به عنوان استعاره می فهمد ، اما در گفته های مصر باستان این به معنای قلب واقعی جسمی است. Ib به عنوان بخشی از روح ، بخشی از موجود بود که دسترسی به زندگی پس از مرگ را فراهم می کرد. 🔷 قلب با مقیاس در برابر قلم – قلم حقیقت – توزین می شد و اگر قلب از قلم سنگین تر بود ، انسان اجازه ورود به زندگی پس از مرگ را نداشت و دیو آمیت ، که به عنوان موجودی مرکب از تمساح ، شیر و نرگس توصیف می شود ، قلب او را می خورد. 🔶 برای حفظ و محافظت از Ib ، قلب به روش خاصی مومیایی شده و سپس همراه با بقیه بدن و اسکاراب قلب ذخیره می شود. این طلسم جادویی از محافظت در برابر قلب که نکات زیادی را درباره فرد متوفی را فاش می کند ، چون Ib می تواند غلبه بر موفقیت آمیز نگهبانانی را که به زندگی پس از مرگ وارد می شوند را به خطر بیندازد. 🔻 آه – خود ابدی 🔷 آه ترکیبی جادویی از عناصر Ba و Ka بود که نمایانگر یک موجود جاودانه منور است. این اتحاد جادویی Ba و Ka تنها با رعایت آداب مناسب تشییع جنازه امکان پذیر بود. آه ، برخلاف سایر قسمتهای روح ، با چت باقی نمی ماند ، بلکه با خدایان در میان ستارگان زندگی میکرد ، اگرچه گاهی اوقات در صورت لزوم به بدن برمی گشت. 🔶 این نشان دهنده عقل ، اراده و قصد انسان بود. آه همچنین بخشی از روح بود که از طریق رویاهای خود با بازماندگان محبوب ارتباط برقرار می کرد. 🔻 ساهو – قاضی و بدن روحانی 🔷 « ساهو » Sahu در واقع جنبه دیگری از Ah بود. به محض اینکه روح شایسته ورود به زندگی پس از مرگ را یافت ، ساهو از قسمتهای دیگر جدا شد. همانند تصورات امروزی اشباح ، ساهواز کسانی که انسان را آزار می دهند و کسانی را که دوستشان داشت محافظت می کند. 🔶 همانطور که آه می توانست در خواب ظاهر شود ، ساهو نیز می تواند برای انسان ظاهر شود. او غالباً روحی برای جبران قصاص قلمداد می شود و می توان او را در بدبختی های مختلف مقصر دانست. حتی نامه ای از پادشاهی میانه وجود دارد که بیوه زن در مقبره همسر متوفی خود باقی مانده است ، و در آن او با جدیت از او خواسته است تا از آزار و شکنجه او جلوگیری کند. 🔻 «انرژی زندگی» – Sechem 🔷 «انرژی زندگی» – Sechem قسمت دیگری از Ach بود. اطلاعات زیادی در مورد آن شناخته نشده است ، اما نوعی انرژی زندگی روح محسوب می شود. در کتاب مردگان ، Sechem به عنوان نیرو و مکانی برای زندگی خدایان Horus و Osiris در قلمرو مردگان توصیف شده است. Sechem همچنین می تواند برای تأثیرگذاری بر محیط و نتایج فعالیتهای انسانی مورد استفاده قرار گیرد. 🔻 پیچیدگی روح 🔷 نحوه تقسیم روح توسط مصریان باستان نشان می دهد که اهمیت آنها برای آنها چقدر مهم بوده است. حتماً چیزی بوده است که آنها با کمترین جزئیات درباره آن فکر می کردند و نشان دهنده اصلی اعتقاد آنها به زندگی پس از مرگ و راه دستیابی به آن بود. 🔶 ایمان آنها همچنین نحوه برخورد آنها با بدن را پس از مرگ تعیین کرد. این مومیایی ، نمونه ای از فرهنگ مصر باستان ، نتیجه نیاز آنها به حفظ محل زندگی چت و سایر قسمت های روح بود. ♦️ نه قسمت از روح نیز بسیاری از جنبه های فرهنگ مصر را تحت تأثیر قرار داد. روح در مرکز خود بود و از اشکال نامناسبی که قرار بود به وسیله آن رن تخریب شود تا خلق آثار ادبی مانند کتاب مردگان ، به اشکال مختلفی بروز کرد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
عجیب‌ترین روش‌ « بخیه زدن » با مورچه 🐜🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
معنای سحر و حقیقت آن چیست⁉️🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️مساله سحر از موضوعاتی است که برخی فرقه‌های انحرافی به آن پرداخته و از آن سوء استفاده‌هایی می‌کنند. برای آشنایی نظری با این مقوله به حوزه‌های مختلف سحر می‌پردازیم. 🔷 درباره سحر و جادو در متون دینی، بحث در دو حیطه انجام می‌گیرد: 1🔸 معنای سحر و حقیقت آن چیست⁉️ 2🔹 آیا سحر مطلقاً حرام است یا در بعضی موارد و بعضی از اقسام آن جایز است⁉️ 🔶 در این جا قصد آن است تا سحر در منظر علمای جامعه شناس مورد بحث و بررسی قرار ‌گیرد. 🔷 پیش از آن که به بررسی سحر و جادو از منظر دینی بپردازیم و منظر جامعه شناسان را در این باره جویا شویم، لازم است «سحر و جادو» را در اصطلاح جامعه شناسان مورد مطالعه قرار دهیم. 🔶 سحر در میان جامعه‌شناسان بیش‌تر از سوی انسان‌شناسانی که بر جوامع ابتدایی یا قبیله‌ای مطالعاتی داشته‌اند مثل نوتایلرها و منتقدانش بررسی شده است.[1] 🔷 معنای جادو و هدف از جادو و سحر نزد مردم‌شناسان و علمای دینی و متون دینی ما یکی نیست، هر چند بسیار به هم نزدیک است. 🔶 انسان‌شناسانی که تجربه مستقیم و دست اوّلی از جوامع ابتدایی داشتند، عملکردهایی از این قبایل مشاهده می‌کردند که برایشان بسیار بی‌خردانه می‌نمود. 🔷 نخستین واکنش در برابر این باورداشت‌ها و عملکردهای به ظاهر بی‌خردانه این بود که آن‌ها را به عنوان محصول عقب‌ماندگی و توحّش طرد می‌نمودند. 🔶 لوی برول (1922‌) آن را خصلتی ماقبل منطقی و فریزر و تایلر آن را اندیشه‌ای ماقبل علمی می‌انگاشتند و این نوع رفتارها را "جادو و سحر" می‌نامیدند. 🔷 به دلیل آن‌که این‌گونه عملکردها رابطه نزدیکی با ادیان ابتدایی آن قبایل داشت و در بیش‌تر موارد، جزیی از مناسک مذهبی آن‌ها بود، تفکیک جادو از دین در هر مورد معیّن، همیشه امکان پذیر نبود. 🔶 اگرچه برخی از دانشمندان سعی داشتند به طریقی میان دین و جادو تمایز قائل شوند؛ مانند مالینوفسکی که جادو را برای منظور مشخص یا نتیجه معیّن و دین را فاقد منظور مشخص و معیّن می‌دانست و می‌گفت: 🔷 جادو یک فنِ عملی و در برگیرنده کنش‌هایی است که تنها به عنوان وسیله رسیدن به هدف‌های مشخص و مورد انتظار ساخته و پرداخته شده است و حال آن که دین مجموعه‌ای از کنش‌های فی نفسه است که مقصود از آن نفس انجام گرفتن همین کنش‌هاست.[2] 🔶 به هر روی، این کوشش‌ها نشان می‌دهد که مردم‌شناسان تا چه حد سعی در توجیه و تبیین اعمال عجیب و غریب اقوام ابتدایی داشتند و گاهی نیز همچون فریزر، که جادو را منشأ دین می‌دانست، این اعمال را سرمنشأ دین معرفی می‌کنند. 🔻 ویلیام گود، یازده معیار را برای تمایز جنبه‌های جادویی از جنبه‌های مذهبی برمی شمارد که به آنها اشاره می کنیم: 1🔹 جادو ابزارمندتر است و هدفش رسیدن به نوعی نتیجه نهایی ملموس و مادی است. 2🔸 شگردهای جادو با چشم‌بندی بیش‌تری همراه است. 3🔹 هدف‌های جادو مشخص و محدود است. 4🔸 جادو در جهت هدف‌های فردی است، نه گروهی. 5🔹جادو بیش‌تر یک کار فردی است تا یک فعالیت گروهی. 6🔸 فنون جادویی را می‌توان جا به جا کرد. 7🔹 جادو از جنبه عاطفیِ اندکی برخوردار است. 8🔸 عمل جادو کمتر جنبه اجباری دارد. 9🔹 جادو به شرایط و زمان خاص بستگی ندارد. 10🔸 احتمال ضد اجتماعی بودن جادو بیش‌تر است. 11🔹 جادو به عنوان وسیله به کار برده می‌شود و فی نفسه یک هدف نیست. 🔶 نکته کلی‌تر دیگری که می‌توان درباره جادو گفت این است که مفهومی که ما از جادو داریم به سنّت فرهنگی خاص ما تعلق دارد و فرهنگ‌های دیگر ممکن است در آن اشتراک نداشته باشند.»[3] ♦️ بنابراین، مفهوم جادو به فرهنگ خاص بیش‌تر بستگی دارد و چه بسا عملی را غربی‌ها جادویی تصور کنند، در حالی که آن عمل از نظر کنش‌گر یک عمل کاملاً عادی محسوب می‌شود. 🔻پی‌نوشت: [1]. ملکم همیلتون، جامعه‌شناسی دین، ترجمه ثلاثی محسن، مؤسسه فرهنگی انتشاراتی تبیان، 1377، ص 49 [2]. همان، صص 49-52 [3]. همان، ص 52 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
معنای سحر و حقیقت آن چیست⁉️🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ به همین جهت، نادل در بررسی‌اش از باورداشت‌ها و عملکردهای قوم نوپ در افریقای غربی یادآوری می‌کند که: 🔷 ممکن است در نگاه نخست، وسوسه شویم که بسیاری از داروها و عملکردهای درمانی این قوم را در مقوله جادو قرار دهیم، اما بسیاری از این اعمال از دیدگاه خود نوپی‌ها به هیچ روی خارق العاده یا جادویی انگاشته نمی‌شود.[4] 🔶 پس دو معیار را می‌توان در مورد یک عملکرد جادویی به کار بست. برابر با یک معیار، این عمل بر حسب مـقولات مشاهده‌گر جادویی تلقی می‌شود و بنابر معیار دیگر، بر حسب مقولات کنشگر همان عمل می‌تواند درست تجربی به نظر آید. 🔻بنابراین، نادل چهار قضیه امکانی را مطرح می‌سازد: 1🔹 هم کنش‌گر و هم مشاهده‌گر عمل مورد نظر را فن تجربی و عادی می‌دانند. 2🔸 کنش‌گر عمل را معقول و تجربی، ولی مشاهده‌گر آن را غیرتجربی و نادرست به شمار می‌آورد. 3🔹 کنش‌گر عمل را آشکارا و اسرارآمیز می‌انگارد، اما مشاهده‌گر تصور می‌کند این عمل در واقع یک مبنای تجربی درست دارد. 4🔸 کنش‌گر عمل را اسرارآمیز می‌انگارد در حالی که از دیدگاه مشاهده‌گر هم فاقد یک مبنای تجربی درست است.[5] ♦️ او می‌گوید: امکان چهارم را به سادگی و روشنی می‌توان "جادو" نامید.[6] 🔷 به اعتقاد جان بیتی نیز جادو اساساً یک پدیده نمایشی است و جنبه وسیله‌ای تنها بُعد سطحی و ظـاهری آن را تشکیل می‌دهد. جادو بیش‌تر به هنر شباهت دارد تا علم و برای شناخت آن باید تحلیلی را به کار برد که متفاوت از تحلیل وسیله‌ای رفتار باشد. 🔶 جادو به تحلیلی بر حسب معنای رفتار نیاز دارد. بنابراین، برای بیتی، معقول یا نامعقول بودن اَعمال جادویی مطرح نیست، بلکه این‌ها ماهیتی نمادین دارد. پس راه شناخت آن کشف معناهایی است که این نوع اَعمال مجسّم می‌سازند.[7] 🔷 پس از بیتی، رابرت هورتون سعی داشت تحلیلی کامل از جادو ارائه دهد. البته، بحث‌های تفصیلی در این زمینه بسیار است و مجال مستقلی می‌طلبد، اما به عنوان نتیجه‌گیری می‌توان گفت: 🔶 جادو نزد مردم‌شناسان غرب همان اعمال عجیب و غریبی است که اقوام ابتدایی برای دست یابی به اهدافی خاص انجام می‌دهند. بهترین شاخص‌های جادو شاخص‌های یازده گانه ویلیام گود می‌باشد. 🔷 اما این تعریف مردم شناسان از جادو تعریف عامی است که حتی بعضاً با مناسک دینی اشتباه گرفته می‌شود. از این‌رو، آنان بحث جادو را در ضمن بحث دین مطرح می‌کنند و حتی بعضی جادو را جزیی از دین می‌انگارند. 🔶 ولی موشکافی معنای جادو و این که دقیقاً مراد جامعه شناسان از جادو چیست، مجال دیگری می‌طلبد؛ زیرا هر جامعه شناس صاحب نظر تعریفی منحصر به فرد ارائه می‌کند و شاخص‌هایی ارائه می‌دهد که با دیگری متفاوت است. 🔷 با تحقیقات در فرهنگ‌های مختلف جهان، این اصل پذیرفته شده که تفکر جادویی همراه با تفکر جان‌پنداری یک فرایند عام و همگانی در میان تمام جامعه‌های آغازین بوده و برخی معتقدند بشر از سپیده‌دم تاریخ با جادو آشنایی داشته است.[8] 🔶 ژان پیاژه نشان داده است که کودکان در جریان رشد خود، از مراحل تفکر جادویی و تفکر جان‌پندارانه می‌گذرند.[9] ♦️ درنهایت این‌گونه نتیجه‌گیری می‌شود که هر چند شاید تعریف سحر و جادو از دید جامعه‌شناسان غربی با آنچه شرقیان آن را سحر و جادو می‌نامند، تفاوت داشته باشد، ولی در عین حال تعارف آنان نیز بی‌ارتباط با سحری که در کلام شرقیان به کار می‌رود، نیست. 🔻 پی‌نوشت: [4]. ملکم همیلتون، جامعه‌شناسی دین، ترجمه ثلاثی محسن، مؤسسه فرهنگی انتشاراتی تبیان، 1377، ص 54 [5]. همان، ص 55 [6]. همان، ص 59 [7]. همان، صص 61 و 62 [8]. بعلبکی منیر، موسوعة المورد العربیة، دارالعلم للملایین، بیروت، ج۱، ص۶۱۳ [9]. جاهودا گوستاو، روان‌شناسی خرافات، ترجمه براهنی محمدتقی، تهران، ۱۳۶۲، ج ۱، ص۱۹۰. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
روش عجیبِ مردم « تبت » برای ادای احترام 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
گرسنگی و شکنجه اسیران آلمانی در فرانسه 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
آیا یوفوها ارتباطی با موجودات بیگانه‌ی فضایی ندارند⁉️👽🛸🔺 📝 اینجا بخوانید 🔻🔻 کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
آیا یوفوها ارتباطی با موجودات بیگانه‌ی فضایی ندارند ⁉️👽🛸🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ این روزها افکار عمومی جهان با این پرسش مواجه است که چرا هم‌زمان با خیزش موج تازه‌‌ در پوشش رسانه‌‌ای اخبار مربوط ‌‌به رؤیت یوفوها، دولت آمریکا برخلاف گذشته، درصدد تابوشکنی از این جریان برآمده است. 🔷 واژه‌‌ی یوفو (UFO) در اکثر محافل سیاسی، مفهومی اساسا تمسخرآمیز به‌‌شمار می‌‌آید. همواره ادعاهای افراد مختلف درباره‌ی ربوده‌شدن به‌وسیله‌ی بیگانگان فضایی آن‌هم با شمایلی سبزرنگ و قامتی کوتاه، دستاویز طنزپردازان برای تمسخر ایده‌‌ی وجود حیات هوشمند فرازمینی بوده است. 🔶 همچنین، مفهوم یوفوها برای سال‌ها با مفاهیم بعیدتری نظیر پاگنده‌‌ها و حلقه‌‌های کشتزارها ارتباط داده شده‌‌اند؛ نظیر آنچه در فیلم «نشانه‌‌ها» به کارگردانی ام. نایت شیامالان دیده می‌شود. 🔷 شاید واضح‌‌ترین دلیل این نوع ارتباط ‌‌دهی این باشد که واژه‌‌ی یوفو در نظر بسیاری معادل «حیات فرازمینی» در نظر گرفته می‌‌شود.؛ درحالی‌که اگر کمی دقیق‌‌تر بیندیشید، متوجه ریشه‌‌ی این خطای شناختی خواهید شد. یوفو ازلحاظ معنایی هیچ ارتباطی با موجودات بیگانه‌ی فضایی ندارد. 🔶 یوفو درحقیقت واژه‌‌ی اختصاری درنظرگرفته‌‌شده برای «شیء پرنده‌‌ی ناشناخته» (Unidentified Flying Object) است؛ پس، یوفو به‌‌معنای بیگانه‌ای از سیاره‌‌ی دیگر نیست. 🔷 به‌‌بیان‌ساده‌‌تر، یوفو فقط شیئی در‌حال‌پرواز است که نمی‌‌توان ازطریق روش‌‌های رایج، هویت آن را توضیح داد؛ اما چون این مفهوم همواره به شوخی گرفته شده، ده‌ها سال با بی‌‌توجهی کارشناسان مواجه بوده است. 🔶 شاید یکی از بهترین مقالات موجود دراین‌زمینه مربوط‌به کار مشترک الکساندر ونت و ریموند دوال با عنوان سلطه و یوفو باشد. 🔻 در این مقاله، نویسندگان این‌‌گونه استدلال می‌‌کنند که بنابر درک ما، حاکمیت دولت مفهومی با محوریت انسان‌‌شناسی است؛ یعنی فقط با ارجاع به نوع بشر تعریف‌پذیر و سازمان‌‌دهی‌شدنی است. 🔷 آن‌‌ها می‌‌گویند دلیل اصلی نادیده‌‌انگاشتن یوفوها این واقعیت است که چنین مفهومی می‌‌تواند جهان‌‌بینی فعلی ما را به‌‌کلی دچار شک و تردید کند؛ یعنی همان دیدگاهی که می‌‌گوید انسان پیشرفته‌‌ترین گونه‌‌ی حیات جهان است. این دو می‌‌گویند: 🔶 علم یا دولت‌‌‌‌ هرگز یوفوها را به‌‌صورت سیستماتیک بررسی نکرده‌‌اند؛ چراکه تصور غالب این است که هیچ‌کدام از این اشیاء ماهیت فرازمینی ندارند. هرچند واقعیت این است که ما حتی هنوز از صحت این موضوع نیز به‌‌درستی اطلاع نداریم. 🔷 این امر باعث شده یوفوها برای ما به تابو تبدیل شوند. معضل از اینجا ریشه می‌‌گیرد که با الزامات نوعی حاکمیت با رویکردی انسان‌‌محور مواجه هستیم که با وجود برخورداری از این حق، به‌درستی نمی‌‌تواند درباره‌ی استثنائاتی نظیر یوفوها در این نوع جهان‌‌بینی خاص تصمیم‌‌گیری کند. 🔶 وقتی ونت و دوال این استدلال را مطرح کردند، با واکنش تمسخرآمیز بسیاری از مخاطبان مواجه شدند. بااین‌حال، این مقاله این ادعای منطقی را مطرح می‌کند که یوفوها قطعا وجود خارجی دارند؛ هرچند این اشیاء ممکن است لزوما ماهیتی فرازمینی نداشته باشند. 🔷 از دیدگاه این دو پژوهشگر، نکته‌‌ی اصلی این است که هیچ‌‌یک از مقام‌های رسمی ایده‌‌ی احتمال ماهیت فرازمینی یوفوها را جدی نمی‌‌گیرند. بیشتر فعالیت‌‌های فعلی با هدف نادیده‌‌گرفتن یوفوها انجام می‌‌گیرند تا این اشیاء را به‌‌عنوان موضوعاتی دست‌‌مایه‌‌ی تمسخر معرفی کنند. 🔶 بااین‌حال در سالیان اخیر، به‌‌نظر می‌‌رسد تحولاتی نامحسوس در‌حال‌شکل‌‌گیری است که پرسش‌‌های جالبی پیش‌‌ روی استدلال‌‌های مطرح‌شده‌ی ونت و دوال می‌‌گذارد. به‌‌عنوان نمونه، چند صباحی است که بحث درباره‌ی یوفوهای واقعی را برخی از جریان‌‌های رسانه‌‌ای پوشش می‌‌دهند. 🔷 در دسامبر۲۰۱۷، هلن کوپر به‌‌همراه رالف بلومنتال و لسلی کین مقاله‌‌ای در نیویورک تایمز با موضوع برنامه‌‌ی شناسایی تهدیدهای پیشرفته‌‌ی هوافضایی وزارت دفاع تألیف کردند و در آن فهرستی از یوفوهای مشاهده‌‌شده‌ی خلبانان ارتش ایلات متحده را ذکر کردند. ♦️ جالب اینکه این گزارش‌‌ها را وزارت دفاع نیز تأیید کرد. با اینکه انتشار این مقاله عملا موجی از گمانه‌‌زنی‌‌ها و بدبینی‌‌‌‌ها را به‌راه انداخت، این اولین‌بار بود که دولت آمریکا وجود چنین جریانی را تصدیق می‌‌کرد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
آیا یوفوها ارتباطی با موجودات بیگانه‌ی فضایی ندارند⁉️👽🛸🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ اندکی پس از این گزارش‌‌ها ، با ماجرای اوموآموا مواجه شدیم: شیئی مرموز با ظاهر سیگاری‌‌شکل که از فضای میان‌‌ستاره‌‌ای آمد و با سرعت زیادی از داخل منظومه‌‌ی شمسی عبور کرد و ناپدید شد. 🔷 شکل و مسیر حرکتی اوموآموا به‌‌اندازه‌‌ای غیرعادی جلوه می‌‌کرد که برخی از فیزیک‌‌اخترشناسان برجسته نیز ضمن انتشار مقاله‌‌ای، از احتمال منشأ مصنوعی این سازه و عملکرد آن براساس بادبان نوری سخن گفتند. 🔶 این ادعاها نیز با موج دیگری از واکنش‌‌های انتقادی مواجه شد؛ بااین‌حال، تندترین منتقدان نیز نتوانستند امکان ماهیت فرازمینی این شیء را به‌‌طورکامل رد کنند. هنوز آتش گمانه‌زنی‌ها فروکش نکرده بود که نیویورک تایمز در اقدامی تازه، داستان دیگری از همان گزارشگران مقاله‌‌ی سال ۲۰۱۷ را منتشر کرد: 🔷 اشیای عجیبی مانند شیء فرفره‌‌مانندی که برخلاف جریان باد حرکت می‌‌کرد، تقریبا به‌‌صورت روزانه از تابستان‌۲۰۱۴ تا مارس‌۲۰۱۵ برفراز آسمان ساحل شرقی دیده شده‌‌اند. 🔶 خلبانان نیروی دریایی در گزارش‌‌های خود به مقام‌های مافوق آورده‌‌اند که این اشیاء موتور قابل‌‌مشاهده‌‌ای نداشته‌اند و اثری از گرمای اگزوز در حسگرهای فروسرخ نیز دیده نمی‌‌‌‌شده است. بااین‌‌حال، اشیای مذکور قابلیت پرواز تا ارتفاع ۳۰ هزارپایی و حرکت در سرعت‌‌های مافوق سرعت صوت را داشته‌‌اند. 🔷 رایان گرویز، خلبان جنگنده‌‌ی سوپر هورنت F/A-18 که ۱۰ سال سابقه‌ی خدمت در نیروی دریایی را دارد و گزارش‌‌ مشاهدات خود را مستقیما به پنتاگون و کنگره ارائه کرده، در‌این‌باره می‌‌گوید اشیای مذکور برای تمام روز آنجا بوده‌‌اند. 🔶 او می‌‌افزاید که نگه‌‌داشتن هوانورد در آسمان به انرژی درخورتوجهی نیاز دارد. آن‌‌ها ۱۲ ساعت در آسمان بودند که چنانچه سرعت‌‌ حرکت آن‌ها را نیز در نظر بگیریم، می‌بینیم این مدت زمان ۱۱ ساعت بیشتر از حد انتظار ما بوده است. 🔷 البته کسی در وزارت دفاع اعلام نکرده این اشیاء ماهیتی فرازمینی دارند و کارشناسان نیز تأکید می‌‌کنند برای چنین مشاهداتی می‌‌توان توضیحاتی با منشأ زمینی نیز ارائه کرد. 🔶 لیوتنانت گریوز و چهار خلبان دیگر نیروی دریایی نیز در مصاحبه با نیویورک‌تایمز اظهار کرده‌‌اند حین مانورهای آموزشی از ویرجینیا به‌‌ مقصد فلوریدا در سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ نیز این اشیاء را دیده‌‌اند. 🔷 گزارشگران مجله‌ی تایمز نیز پا را فراتر گذاشته‌ و مصاحبه‌‌های مستقیم خود را با خلبانان منتشر کرده‌‌اند؛ اما نکته‌‌ی عجیب درباره‌ی این موج جدید اخبار، واکنش مقام‌های وزارت دفاع به این گزارش‌‌ها بوده که اصلا شباهتی به پیش‌‌بینی‌‌های اخیر دنت و دوال نداشته است. عجیب‌تر آنکه سیاست‌مداری به‌نام باریان بندر در گزارشی در ماه اخیر این‌‌چنین گفت: 🔶 نیروی دریایی ایالات متحده در‌حال‌تدوین دستورالعمل تازه‌‌ای برای نحوه‌‌ی گزارش‌‌دهی خلبانان و کارکنانی است که با «هوانوردهای ناشناخته» مواجه می‌‌شوند. این گامی تازه و مهم در ایجاد فرایندی قانونی برای تجزیه‌‌وتحلیل مشاهدات توضیح‌ناپذیر است. 🔷 مقام‌های دولتی نمی‌گویند یوفوها ماهیتی فرازمینی دارند؛ اما در تلاشی عجیب، شروع به تابوشکنی در حوزه‌ی مباحث عمومی آن کرده‌اند 🔶 برخی گزارش‌‌های تازه حاکی از آن است که این دستورالعمل‌‌های جدید نیروی دریایی، فرایند گزارش‌‌دهی را فرمالیزه و ضمن ازبین‌‌بردن حس شرم از صحبت درباره‌‌ی یوفوها، تجزیه‌‌وتحلیل براساس داده‌‌ها را نیز تسهیل خواهد کرد. این شاید یکی از بهترین تصمیمات این نهاد در دهه‌‌های اخیر بوده است. 🔷 به‌‌نظر می‌‌رسد ارگان‌‌های دولتی ضمن عبور از مرحله‌ی انکار وجود یوفوها، به‌‌صورت ضمنی حتی آن را تصدیق نیز کرده‌اند؛ هرچند اگر به‌‌صورت مستقیم نیز از این واژه استفاده نکنند. آن‌‌ها نمی‌‌گویند این یوفوها ماهیتی فرازمینی دارند؛ اما تلاش می‌کنند با تابوشکنی در جهت کاهش حس شرم افراد هنگام صحبت در این‌‌ حوزه گام‌‌هایی تازه بردارند. 🔶 درهرحال، ممکن است آنچه در جریان است، به‌منظور تضعیف نظریه‌‌ی اخیر ونت و دوال پیش‌‌ برود. اگر به تاریخچه‌‌ی چنین اتفاقاتی رجوع کنید، متوجه وجود شباهت‌هایی خواهید شد. همواره این گونه اقدامات در دو مرحله اجرا شده‌‌اند: ۱. تصدیق وجود یوفوها؛ ۲. درنظرگرفتن احتمال فرازمینی‌‌بودن یوفوها. ♦️ در سال‌‌های اخیر، بروکراسی امنیت ملی ایالات متحده شرایط مرحله‌ی اول را برآورده کرده است. حال باید منتظر ماند و دید که آیا قدرت‌‌های جهانی تصمیم خواهند گرفت به مرحله‌ی دوم وارد شوند یا خیر❓ به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2