eitaa logo
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
6.1هزار دنبال‌کننده
10.6هزار عکس
1.5هزار ویدیو
192 فایل
آشنایی با فرقه های عجیب ادیان و مذاهب – عرفان های کاذب مهدویت – مدعیان دروغین مهدویت آئین ها– جشنها و مراسم عجیب عجایب جهان باستان- فرازمینیها و اتفاقاتی که توضیحی بر تبادل 👇👇 @jh1397 ❌کپی مطالب و فیلم های کانال فقط با ذکر لینک و آیدی کانال مجاز است❌
مشاهده در ایتا
دانلود
« مرگ ایده آل » مطلوب ترین نوع مردن در دوره ویکتوریایی ⚰️🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ از قرن پانزدهم میلادی “هنر مرگ” به یکی از مطلوب ترین نوع مردن اطلاق می شد. 🔷 در قرن هجدهم میلادی و با آغاز دوره ی ویکتوریایی، این نوع از هنر بیشتر محبوب شد و مردم زیادی به سمت آن رفتند. 🔶 این مراسم گاهی اوقات با عکس برداری هایی هم همراه بود. ♦️در این مقاله ی کوتاه شما را با بخشی از این نوع رسومات آشنا خواهیم کرد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
« مرگ ایده آل » مطلوب ترین نوع مردن در دوره ویکتوریایی ⚰️🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ 🔻 مرگ خوب: 🔷 در دوره ی ویکتوریایی بحث در مورد بهشت و جهنم در اوج خودش قرار داشت. بسیاری از مردم در آن زمان خودشان را برای مردن آماده می کردند. 🔶 یک مرگ ایده آل زمانی بود که فرد در تخت خود دراز کشیده باشد. بهترین لباست را پوشیده باشد و بتواند در آخرین لحظه با تمام اعضای خانواده خود خداحافظی کند. 🔷 البته اعضای خانواده ی فرد نیز در کنار تخت او باشند و به آرامی به او بنگرند و اشک از چشما نشان جاری باشد. 🔶 در مجلات و روزنامه های آن زمان داستان های زیادی در مورد مرگ انسان ها منتشر می شد و برخی حاوی مطالب غیر واقعی و فرا طبیعی بود. 🔷 کم کم مردم به مردن سریع و بدون درد تمایل داشتند. حتی برخی از پزشکان راهکارهایی را به مردم ارائه می دادند تا بتوانند راحت تر بمیرند. ♦️ لباس های مخصوص عزاداری 🔷 در آن زمان پس مرگ عزیزی، تمام اعضای خانواده او و حتی دورترین خویشاوندانش برای او عزاداری می کردند. 🔶 این رسم از آنجا شروع شد که ملکه ویکتوریا برای مرگ شوهرش آلبرت همچین مراسمی را برگزار کرد. 🔷 معمولاً زنان لباسی بلند بر تن می کردند و نوع پوشش مردان در مراسم عزاداری کت و شلوار بود. 🔶 در برخی از مناطق انگلستان تا یک سال و نیم پس از مرگ عزیزی، خویشاوندان او برایش لباس عزاداری بر تن می کردند. 🔷 رنگ لباس های عزاداری بیشتر مشکی بود و بعدها زنان دستکش های سیاه نیز به دست می کردند. برخی زنان لباس های بنفش و یا خاکستری نیز بر تن داشتند. زنان بیشتر باید در خانه میماندن تا اقوام به آنها سر بزنند. ♦️ هنر مرگ: 🔷 در آن زمان هنرمندانی بودند که بعد از مرگ یک فرد وسایلی را برای یادبود او میساختند و ساختن این نوع از وسایل در آن زمان رونق داشت. 🔶 آرایشگاه های مردانه نیز مدل هایی را برای مراسم کف و دفن اموات درست کرده بودند. مردان در آن زمان بیشتر ریش و سبیل های کلفتی داشتند. 🔷 عکس گرفتن در آن زمان بسیار محبوب شده بود. خانواده با فردی که مرده بود عکس هایی را می گرفتند. 🔶 در برخی از این عکس ها، چشمان فرد فوت شده باز است و بر سر او کلاه قرار دارد و اگر زن بود بر روی سرش توری می کشیدند. 🔷 کم کم هنر به قبرستان ها نیز کشیده شد و قبرستان هایی که بیشتر شبیه به باغ بودند ساخته شد. ♦️ تشیع جنازه دوره ویکتوریایی: 🔷 این مراسم بیشتر ارتباطی بین کلیسا و خانواده ی فرد از دنیا رفته بود. با افزایش آمار مرگ و میر در آن زمان، مدیریتی جدی بر این گونه مراسمات از سوی حکومت مرکزی اعمال شد. 🔶 تابوت سازی و مامور کفن و دفن بودن به یک شغل تبدیل شد و کسانی بودند که جسد را با کالسکه ای به سمت قبرستان می بردند. 🔷 این نوع کالسکه ها را اسب هایی به رنگ سیاه می کشیدند و اجاره آنها کمی گران بود. ♦️ کم کم تجمل نیز به این نوع از مراسمات راه پیدا کرد و اشراف زادگان مراسم خاکسپاری گران قیمتی را برگزار می کردند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
آیا هیتلر قصد تخریب « برج ایفل » را داشته⁉️🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
پروژه‌ جدید هند برای تأسیس یک رصدخانه مستقر در فضا 🛰🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
عدم اعتقاد انجمن حجتیه به تشکیل حکومت اسلامی در زمان غیبت 🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ انجمن حجتیه منکر اقدام جهت تشکیل حکومت اسلامی در دوران غیبت بود. 🔷 انجمن حجتیه در شمار جریان‌های استعماری یا در جهت منافع استعمار و استکبار است؛ ازجمله رویه آن‌ها بی‌اعتقادی رهبران آن به تشکیل حکومت اسلامی پیش از ظهور است. 🔶 انجمن حجتیه تشکیل حکومت در زمان غیبت را به معنای قائل شدن اتمام رسالت برای امام زمان (عجل‌الله‌فرجه) و برافراشتن پرچم خلاف و دجالی می‌‌پنداشتند و معتقد بودند که تشکیل حکومت اسلامی در غیاب حضرت حجت به شکست می‌انجامد.[1] 🔷 هرچند که برای بطلان این نظر پیروان انجمن حجتیه، دلایل نقلی نیز وجود دارد؛ اما با بیان یک دلیل ابتدایی عقلی، به این مبنای انجمن حجتیه و طرفداران آن پاسخ می‌دهیم . ♦️ تشخیص فهم انحرافی بودن این تفکر، نیاز به علم خاصی نداشته و تنها با اندکی تأمل و تفکر، تشخیص حق از باطل امکان‌پذیر خواهد بود؛ با این حال عده‌ای به نظرات انجمن اصرار دارند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
عدم اعتقاد انجمن حجتیه به تشکیل حکومت اسلامی در زمان غیبت 🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ حضرت آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی (رحمةالله‌علیه) این دلیل عقلی و ساده را این‌گونه بیان می‌فرماید: 🔻مقدمات دلیل عقلی: 1️⃣ برای تأمین مصالح فردی و اجتماعی بشر و جلوگیری از هرج و مرج و فساد و اختلال نظام، وجود حکومت در جامعه، ضروری و لازم است. 2️⃣ حکومت ایده آل و عالی‌ترین و مطلوب‌ترین شکل آن، حکومتی است که امام معصوم (علیه‌السلام) در رأس آن باشد و جامعه را اداره کند. 3️⃣ هنگامی‌که تأمین و تحصیل یک مصلحت لازم و ضروری در حد مطلوب و ایده‌آل میسّر نباشد، باید نزدیک‌ترین مرتبه به حد مطلوب را تأمین کرد؛ لذا در بحث ما هم هنگامی‌که مردم از مصالح حکومت امام معصوم (علیه‌السلام) محروم بودند، باید به دنبال نزدیک‌ترین مرتبه به حکومت معصوم باشند. 🔶 مثلاً فرض کنید شخصی در دریا مورد حمله یک کوسه واقع شده و اگر ما برای نجات جان او اقدام کنیم، باز هم قطعاً کوسه، یک یا هر دو پای او را قطع می‌کند؛ بنابراین یا به کلی هلاک می‌شود یا اگر موفق شویم به نجات او شویم، قطعاً دچار نقص عضو خواهد شد؛ 🔻سؤال این است که در این صحنه، عقل ما چه حکمی می‌کند❓ 🔷 آیا می‌گوید چون بالأخره نمی‌توانیم او را کاملاً صحیح و سالم بیرون بیاوریم، دیگر لازم نیست کاری انجام دهیم، بلکه کافی است بنشینیم و تماشا کنیم چه پیش می‌آید❓ 🔶 هر انسان عاقل و با وجدانی قطعاً حکم می‌کند که گرچه یقیناً یک یا دو پای او قطع می‌شود و دچار نقص عضو خواهد شد، اما به هر حال باید برای نجات جانش اقدام کرد و عدم امکان نجات او به طور کاملاً صحیح و سالم (مصلحت صد درصد) مجوز عدم اقدام برای نجات انسان یک پا (مصلحت ناقص) و تماشای خورده شدن او توسط کوسه نخواهد بود! این پاسخ، عقلی و روشن است.[2] 🔻 حضرت امام خمینی (رحمةالله‌علیه) درباره این رویکرد انجمن حجتیه می‌فرماید: 🔷 «هر که اظهار کند که تشکیل حکومت اسلامی ضرورت ندارد، منکر اجرای احکام اسلام شده است و جامعیت احکام و جاودانگی دین مبین اسلام را انکار کرده است؛ ♦️ از زمان غیبت صغری، هزار و چند صدسال می‌‌گذرد و ممکن است سالیان دیگر هم بگذرد و مصلحت اقتضا نکند، امام تشریف بیاورند؛ آیا در طول این مدت زیاد، باید احکام اسلام زمین بماند و اجرا نشود؟!»[3] 🔻پی‌نوشت: [1]. جریان شناسی انجمن حجتیه، سلمان علوی‌نیک، سیدضیاءالدین، ص87. [2]. نگاهی گذرا به نظریه ولایت فقیه، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی (رحمةالله‌علیه)، انتشارات موسسه آموزشی امام خمینی (رحمةالله‌علیه)، چاپ بیست و دوم، ص84-88. [3]. امام خمینی، ولایت فقیه و حکومت اسلامی، ص27. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
یکی از قدیمی ترین ردپاهای انسانی 👣🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
« سیزده هراسی » ترس از عددِ سیزده 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
نیم نگاهی به عرفان مسیحی ✝️🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ حضرت عیسی به صورت اصلاح‌گر یهودیت از میان بنی‌اسرائیل برخاست؛ از این‌رو کتاب تورات برای مسیحیان مقدس است و همراه با انجیل کتاب مقدس آن‌ها را تشکیل می‌دهد. 🔷 بسیاری از اعتقادها و آیین‌های یهودی در آن زمان کاملاً در تعالیم حضرت مسیح وارد شد، از جمله توحید که برای بررسی غایت سیر عرفانی در این دین به کار می‌آید؛ اما به گمان مسیحیان پس از مصلوب شدن او توحید مسیحی در چهره‌ی تثلیث تبیین شد. 🔶 سیر عرفان مسیحی به اتحاد با خدا به واسطه‌ی کلمه او، مسیح است. همان‌طور که مسیح با خدا متحد است، انسان‌ها نیز می‌توانند با خدا متحد شوند. فقط با این تفاوت که وحدت مسیح، ذاتی است؛ ولی وحدت مؤمنان وفقی و با واسطه، فرق این دو عبارت از یکی بودن و یکی شدن است. 🔷 بر این اساس، هرچند انسان هیچ تناسبی با خداوند ندارد، تا با او اتحاد یابد، زیرا مانع بزرگ گناه ذاتی نیز در میان است؛ اما به واسطه‌ی خدای پسر انسان می‌تواند به اتحاد با خداوند یکتا نایل گردد. ♦️ خانم هادیوچ که از عارفان مسیحی است درباره‌ی اتحاد می‌نویسد: «حلاوت خارق‌العاده‌ای است که در آن عاشق و معشوق هر کدام در دیگری سکنا گزیده‌اند و آن‌قدر در یک دیگر حلول کرده‌اند که هیچ کدام نمی‌توانند خود را از دیگری باز یابند... آن دو یک چیزند که با هم آمیخته‌اند؛ ولی باز هم دو نفس متمایزند.[1] به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
نیم نگاهی به عرفان مسیحی ✝️🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ اتحاد با خدا در عرفا ن مسیحی، به معنای فراگیری مطلق انسان در مقایسه با خدا نیست؛ بلکه یک تمایز در آن باقی می‌ماند. «براساس تصوف مسیحی خدای سبحان به طور هم‌زمان متعالی و حاضر است.»[2] 🔷 این جنبه‌ی متعالی که از حضور انسان غایب است، موجب می‌شود که وحدت انسان با خداوند، خدا را از مقامش فرو نکشد، یا انسان را به مقام خدایی مطلق نرساند. 🔶 عارفان مسیحی با همه‌ی اصراری که بر اتحاد و وحدت با خدای مهربان دارند، بر تعالی و تمایز او با خلق تأکید می‌کنند. دیوید نالد درباره‌ی اکهارت، معروف‌ترین عارف مسیحی می‌نویسد: 🔷 «با آن‌که مهم‌ترین دیدگاه اکهارت وحدت خدا و بشر است؛ لیکن در عین حال هیچ‌کس به اندازه‌ی او تمایز حق و خلق را بیان نکرده است».[3] 🔶 از نظر اکهارت، ذات نه می‌تواند متعلق علم باشد و نه متعلق پرستش؛ چراکه تاریکی و بی‌صورتی است. 🔷 غایت سیر در عرفان مسیحی، رسیدن به اتحاد با خدا از عشق و جذبه است که به آثاری، نظیر حیات جاودان، مشارکت در عشق و عظمت الهی و ملکوت خداوند می‌انجامد. 🔶 به نظر می‌رسد که مسیحیان با یک اشتباه تاریخی، دچار انحراف در عقاید شدند و به آموزه‌ای عقل‌ناپذیر (توحید در تثلیث) اعتقاد پیدا کردند. البته در این باره عده‌ای از مسیحیان اساساً منکر بودند و معتقدان نیز آرای گوناگونی دارند. 🔷 این اعتقاد شگفت‌انگیز، نیاز به توجیه و علت داشت؛ از این رو آموزه گناه نخستین یا گناه ذاتی نیز در مجموع عقاید وارد شد؛ به نحوی که به‌طور اساسی و ذاتی، لیاقت و شایستگی انسان برای رسیدن به خداوند و سیر عرفانی را باور نداشته، بلکه منکر بود و با زدن این نهر، درخت تثلیث آبیاری و تحکیم گردید. 🔶 ویژگی بسیار ارزشمند عرفان مسیحی که آن را در رتبه‌ای فرادست در مقایسه با عرفان‌های انسان‌گرا می‌نشاند آن است که خداوند حقیقت و هویتی مستقل از انسان و متعالی و متمایز از اوست. 🔷 به همین دلیل، راه سیر عرفانی به انسان ختم نمی‌شود؛ بلکه با این که بر صورت نامتناهی خدا آفریده شده است، او در سیر عرفانی راهی فراتر از نفس خود را پش رو داشته و غایتی برتر و متعالی‌تر از خویشتن را می‌جوید که هر چه به آن نزدیک‌تر می‌شود، هنوز هم برای ادامه راه، سفر‌ه‌ی سیر گشوده و توشه‌ی عشق و امید مهیاست و نفس، غایت بن‌بست گونه‌ی سیر عرفانی نیست. 🔶 اما جنبه‌های منفی این غایت، یکی گناه ذاتی است که به‌شدت هرگونه ربط و لیاقت انسان با خدا را در مقام سیر، وصول و اتحاد با او انکار می‌کند. 🔷 دیگری، تثلیث است که سالک را دچار حیرت می‌کند و آن مرتبه‌ی متعالی الهی را به صورت انسانی که حد، جسم، صورت و نام دارد، مجسم می‌سازد. 🔶 این مانع به حدی آزار دهنده و راهزن سیر است که عارفانی مثل اکهارت سیر خود را گاهی با تعبیر گذشت از خدا و نام و صورت او بیان می‌کند. 🔷 آن هم عظمت و تعالی که راه را تا اوج بی‌نهایت برای انسان می‌گشاید، ناگاه به صورت انسانی ضعیف و مغلوب و مصلوب نمودار می‌شود. 🔶 گویی عارفی در سیرش به سوی خدا از اوج بی‌نهایت به زمین رنج و خستگی، محدودیت و مادیت و ذلت و مرگ می‌خورد، تا با نیروی رستاخیز مسیح فرا رسد و او را اعتلا بخشد. 🔷 به این انسان‌انگاری خدا باعث عروج و هبوط‌های پی در پی در سیر عرفان می‌شود، تا جایی که عارف با تجربه و اندیشور به گذر از خدا حکم می‌کند. 🔶 آیا این آشفتگی در غایت سیر، مانع و راهزن و اضطراب‌آور نیست❓ غایت سیر باید یگانه، متمرکز و تماماً درنهایت اوج باشد تا با تمام توان، عشق و فکر بتوان به سوی او حرکت کرد و این چیزی است که عرفان مسیحی آن را از دست داده است[4] ♦️ تأکید عرفان مسیحی به عشق بر مردم که به همدردی و کمک به محرومان و ضعفا می‌انجامد. در دنیای ستم‌زده و سیاه‌زده و سیاه امروز بسیار جذاب جلوه کرده، که در اقصا نقاط جهان حتی آفریقا نهضنت‌های معنوی گرای مسیحی به راه افتاده است.[5] 🔻پی‌نوشت: [1] . کاکایی، قاسم، وحدت وجود به روایت ابن عربی و اکهارت، نشر هرمس، ۱۳۹۴، ص ۱۴۱ و ۱۴۲. [2] . میشل، توماس، کلام مسیحی، ناشر: مرکز نشر ادیان و مذاهب، ۱۳۸۱، ص ۱۴۰. [3] . کاکایی، قاسم، وحدت وجود به روایت ابن عربی و اکهارت، نشر هرمس، ۱۳۹۴، ص ۶۱۳. [4] . حمیدرضا مظاهری‌سیف، جریان‌شناسی انتقادی عرفان‌های نوظهور، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، ۱۳۸۹، ص ۱۳۳. [5] . جان نیزبیت و آبردین، پاتریشا، دنیای ۲۰۰۰، ترجمه ناصر موفقیان، ص ۴۱۹. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
نفرین « گتیسبورگ » 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
استخراج انرژی از سنگهای کریستال 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
تبلیغ شبه معنویت‌های نوظهور در متاروس 🥽🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ فضای مجازی متاورس، امروزه هر چه بیشتر در حال رشد و گسترش است. 🔷 در تعریف ساده متاورس باید بگوییم این مفهوم در حقیقت به یک دنیای مجازی اشاره می‌کند که فضای ایجادشده در آن، تجربه کاملاً متفاوتی برای کاربر رقم می‌زند. 🔶 در واقع در ((Metaverse با بهره‌مندی از فناوری‌های واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و واقعیت ترکیبی که ترکیبی از این دو فناوری محسوب می‌شود، دنیایی برای کاربران خلق می‌شود که کاربران در آن می‌توانند ملک بخرند، بازی کنند و با نسخه‌ای مجازی از سایر افراد که آواتار نام دارند، بدون هیچ‌گونه محدودیت و مشکلی، ارتباط و تعامل برقرار کنند و از حضور در کنار آن‌ها لذت ببرند. 🔷 دنیای متاورس به صورت عمومی و فراگیر، بخشی از زندگی ما نشده است؛ اما احتمالاً به زودی مانند شبکه‌های پیام رسان و اجتماعی که بخشی از زندگی انسان مدرن شده است، بخشی جداناپذیر از زندگی انسان‌ها شود. ♦️ همان‌طور که اینترنت و فضای مجازی، فواید و معایبی دارد، فضای متاورس هم محاسن و معایبی دارد. از محاسن متاورس، ارتباط و ملاقات با دیگران به صورت 3بُعدی و واقعی‌تر از پیام‌رسان و شبکه‌های اجتماعی است، گردشگری و دیدن خیلی از افراد و مکان‌ها، با کم‌ترین هزینه و وقت، برگزاری کلاس‌های آموزشی و آنلاین، کسب و کار مانند خرید و فروش زمین‌های مجازی، کالای مجازی و ... است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
تبلیغ شبه معنویت‌های نوظهور در متاروس 🥽🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ امروزه بعضی شرکت‌های هنری و موسیقی، روی متاورس سرمایه‌گذاری کرده‌اند و سعی می‌کنند کالای متناسب این فضا را تولید و به فروش برسانند؛ بحث سرگرمی و بازی‌های مجازی هم بخش دیگری از این فواید است. 🔷 از معایب آن می‌شود به این نکته اشاره کرد که بشر مدرن را وابسته به فضای مجازی کرده و از فضای حقیقی دور می‌کند. افراد می‌توانند با هویت مستعار و جعلی در این فضا حضور پیدا کنند و بحث سوء استفاده‌های مالی و اخلاقی و ... وجود دارد. 🔶 نکته حائز اهمیت دیگر این است که بحث ترویج معنویت‌های نوظهور، در این فضا یک تهدید بالقوه است. در این فضا، به راحتی می‌توانند آموزه‌های انحرافی خود را در قالب‌های مختلف ارائه و افراد را جذب فرقه‌های انحرافی کنند؛ مخصوصاً که محیط برای بی‌بندوباری جنسی، فرهنگی و کلاهبرداری مالی، کاملاً فراهم است. معنویت‌های نوپدید در جهان حاضر، به مثابه یک کالا ارائه می‌شوند و لذا بحث کسب درآمد در آن، بسیار حائز اهمیت است. 🔷 شرکت فیس‌بوک اعلام کرد طرح‌هایی برای سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد دلاری طی یک سال آتی، روی فناوری‌هایی دارد که به تحقق متاورس بر اساس ذهنیت مدیرانش تحقق می‌بخشد. خیلی از افراد سودجو، برای کسب درآمد و منفعت مالی، شبه معنویت‌های متناسب حاضر را ایجاد و یا ترویج می‌کنند و باعث آسیب‌های مالی، روانی و ... می‌شوند. 🔶 به نظر می‌رسد فعالان مقابله و نقد شبه معنویت‌های نوظهور و فِرق انحرافی، از همین امروز به صورت جدی، وارد این فضا شوند تا در آینده با چالش‌های غیر قابل جبران آن، مواجه نشوند. 🔷 پلیس بین الملل، از خطرات آتی متاورس احساس خطر کرده و از الان وارد این فضا شده است: «اینترپل هم فضای واقعیت مجازی (VR) خود را ساخته که کاربران می‌توانند در آن آموزش ببینند و در جلسات مجازی شرکت کنند. دبیر کل اینترپل گفته: 🔶 برای ما مهم است که از تکنولوژی عقب نمانیم. او گفت: مجرمان در انطباق سریع با هر ابزار تکنولوژیکی جدیدی که برای ارتکاب جرم در دسترس است، پیچیده و حرفه‌ای هستند. ما باید به اندازه کافی، به آن‌ها واکنش نشان دهیم. گاهی اوقات قانون‌گذاران، پلیس و جوامع ما، کمی از فناوری‌ها عقب هستند. 🔷 محیطی که فقط از طریق سرورهای امن قابل دسترسی است، افسران پلیس را قادر می‌سازد، تا آنچه را که متاورس می‌تواند باشد، تجربه کنند و به آن‌ها حسی از جنایاتی که ممکن است رخ دهد و نحوه کنترل آن‌ها را می‌دهد.»[1] 🔶 فعالین فرهنگ و دین و معنویت، غالباً بسیار عقب‌تر از فضای عصر خود هستند و وقتی معایب و آسیب‌های آن نمایان شد، دست به کار می‌شوند و تصمیم به فعالیت می‌گیرند؛ در حالی‌که باید با آینده پژوهی و آینده نگری، خود را آماده بحران‌های معنوی و اجتماعی کرده باشیم. محتوا و افراد آموزش دیده را قبل بحران آماده به کار داشته باشیم. ♦️ امروزه ، علماء، فعالین فرهنگی و اندیشمندان و ... هشدار می‌دهند که در این جنگ معنوی، باید حضور پیدا کنیم و برای مقابله با این آسیب‌ها آماده باشیم. 🔻پی‌نوشت:‌ [1]. خبرگزاری صدا و سیما، کد خبر: ۳۷۴۲۸۹۳. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
منطقه چرخ جادوگران در آمریکا 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
کتیبه باستانی پیشگویی « اوروک » 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
آیا زمین باید در سال 2012 نابود می شد ❓🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ خیلی از افراد دنیا بر این باور بودند که دنیا در ۲۱ دسامبر سال ۲۰۱۲ به پایان می رسد و نظریه های زیادی هم درمورد چگونگی نابودی دنیا بیان شده بود. 🔷 اما ناسا درهمان زمان نابودی دنیا را رد کرده بود و همچنین اعلام کرده بود که نظریه های نابودی دنیا پایه علمی ندارند و خرافاتی بیش نیستند. 🔶 بسیاری از مردم فکر می کنند که تقویم مایاها در تاریخ ۲۱ دسامبر ۲۰۱۲ به پایان می رسد ولی در اصل این طور نیست. تقویم بلند مدت مسوامریکایی توسط بسیاری از جوامع پیشاکلمبی و مسوامریکایی مایا استفاده می شده است اما به دلیل استفاده ی زیاد قوم مایا از این تقویم به تقویم بلند مدت مایاها معروف شده است. 🔷 دوره ی پیشاکلمبی، دوره ی قبل از ورود اروپاییان به آمریکا و ناحیه مسوامریکا، ناحیه ای شامل مکزیک مرکزی، بلیز، گوآتامالا، ال سالوادور، هندوراس، نیکاراگوئه و کوستا ریکاست که از لحاظ رشد تمدن اهمیت بسیاری دارد. 🔶 این تقویم از تاریخ شروع خلقت به باور مایاها، آغاز می شود. براساس این تقویم در تاریخ ۲۱ دسامبر سال ۲۰۱۲، باک تون سیزدهم که یک دوره ی ۱۴۴۰۰۰ روزه است به پایان می پذیرد و باک تون چهاردهم آغاز می شود. ♦️ یعنی در اصل تقویم پایان نمی پذیرد بلکه یک دوره ی ۱۴۴۰۰۰ روزه پایان می پذیرد. همچنین اعلام شده است هیچ مدرکی وجود ندارد که بیان کند مایا ها باور داشته اند در ۲۱ دسامبر ۲۰۱۲ دنیا به پایان می رسد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻