eitaa logo
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
6.1هزار دنبال‌کننده
10.6هزار عکس
1.5هزار ویدیو
192 فایل
آشنایی با فرقه های عجیب ادیان و مذاهب – عرفان های کاذب مهدویت – مدعیان دروغین مهدویت آئین ها– جشنها و مراسم عجیب عجایب جهان باستان- فرازمینیها و اتفاقاتی که توضیحی بر تبادل 👇👇 @jh1397 ❌کپی مطالب و فیلم های کانال فقط با ذکر لینک و آیدی کانال مجاز است❌
مشاهده در ایتا
دانلود
اظهارات ناامیدکننده فیزیک‌دان روسی درباره وجود بیگانگان فضایی 👽🔺 📝 اینجا بخوانید 🔻🔻 کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
اظهارات ناامیدکننده فیزیک‌دان روسی درباره وجود بیگانگان فضایی 👽🔺 #ادعاهای_عجیب #فضا #فرازمینیها #اجن
اظهارات ناامیدکننده فیزیک‌دان روسی درباره وجود بیگانگان فضایی 👽🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ جهان بی‌نهایت بزرگ است؛ آن‌قدر بزرگ که حتی می‌تواند انواع بی‌شمار حیات را در خود جا داده باشد. پس اگر این‌طور است، سایر موجودات زنده غیرزمینی‌ها کجا هستند⁉️ 🔷 پارادوکس فرمی به موضوع بحث‌بر‌انگیزی اشاره می‌کند که براساس آن، با وجود میلیارد‌ها ستاره صرفا در کهکشان راه شیری و تعدادی بی‌شمار در خارج از این محدوده، تا‌کنون نشانه‌ای از تمدن‌ها‌ی فرا‌زمینی دیده‌ نشده‌ است. 🔶 حال، دلیل این موضوع چیست❓ این سؤال بسیار خوبی است که از دهه‌ها پیش شکل گرفته و نسل‌ها‌ی متوالی دانشمندان و متفکران با آن مواجه بوده و به‌دنبال پاسخ آن گشته‌اند. 🔷 پیشنهاد می شود مطالب مربوط به پارادوکس فرمی و معادله دریک را در همین کانال مطالعه فرمایید. 🔶 بعضی گمان می‌کنند ممکن است موجودات فرا‌زمینی فعالیت بسیار کمی داشته‌ باشند و بعضی دیگر گمان می‌کنند مانعی نامرئی بر سر راه رشد و تکامل آن‌ها وجود‌ دارد یا حتی شاید آن‌ها کاری با ما ندارند. 🔷 الکساندر برزین، فیزیک‌دان نظری از دانشگاه پژوهش‌ها‌ی بین‌المللی الکترونیک و تکنولوژی (MIET) روسیه، سال گذشته درباره‌ی اینکه چرا ما در جهان، تنها به‌نظر می‌رسیم، توضیحاتی ارائه داد و آن را اولین و آخرین راه‌حل پارادوکس فرمی نامید. 🔶 براساس مقاله‌ی برزین که هنوز دانشمندان دیگر آن را بررسی نکرده‌‌اند، پاسخ این پارادوکس بسیار پیش‌ پا افتاده است و به فرضیه‌ها‌ی بحث‌بر‌انگیز نیاز ندارد. 🔷 بااین‌حال، ممکن است پذیرش آن مشکل باشد؛ چرا که آینده‌ای برای تمدن ما پیش‌بینی می‌کند که از انقراض هم بد‌تر است. 🔶 از دیدگاه برزین، مشکل بسیاری از جواب‌ها‌ی داده‌شده به پارادوکس فرمی این است که آن‌ها تمدن‌ها‌ی فرا‌زمینی را بسیار دقیق و با جزئیات توصیف می‌کنند. برزین می‌گوید: 🔷 به جزئیات طبیعی تمدن‌ها‌ی میان‌ستاره‌ای نباید بسیار توجه شود و مهم باشد. آن‌ها می‌توانند سیستم‌ها‌ی زیستی شبیه‌ به ما باشند یا موجوداتی که بر ضد خالقشان انقلاب کرده‌اند یا حتی مغز‌ها‌یی به‌اندازه‌ی یک سیاره؛ درست شبیه آنچه در رمان فلسفی و علمی‌تخیلی Solaris می‌بینیم. 🔶 البته با این حد انتظار از تمدن‌ها‌ی فرا‌زمینی، باز‌هم نشانه‌ای از آن‌ها در سراسر کیهان ندیده‌ایم؛ اما به‌گفته‌ی برزین، برای حل پارادوکس فرمی، تنها پارامتری که برای توصیف حیات فرازمینی باید به آن اهمیت دهیم، آستانه‌ای فیزیکی برای مشاهده‌ی وجود این‌گونه تمدن‌ها است. 🔷 برزین می‌گوید: تنها متغیری که به‌صورت عینی می‌توانیم اندازه‌گیری کنیم، احتمال شناسایی‌پذیرشدن حیات از فضای بیرونی در محدوده‌ی مشخصی از زمین است. اجازه‌ دهید برای سادگی این پارامتر را A بنامیم. 🔶اگر تمدنی فرازمینی به هر طریقی نتواند به حد پارامتر A برسد، چه با توسعه‌ی سفر میان‌ستاره‌ای، چه با ارتباطات رادیویی در فضا یا با روش‌های دیگر، می‌تواند همچنان وجود داشته باشد؛ اما در حل پارادوکس فرمی به ما کمکی نمی‌کند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
اظهارات ناامیدکننده فیزیک‌دان روسی درباره وجود بیگانگان فضایی 👽🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ درحقیقت، سناریو‌ برزین برای حل پارادوکس فرمی، یعنی به‌قول خود او اولین و آخرین راه‌حل این پارادوکس چندان خوشایند به‌نظر نمی‌رسد. فرضیه‌ای که برزین در‌ نظر می‌گیرد، این است: چه اتفاقی می‌افتد اگر اولین تمدنی که به‌ ما می‌رسد و خودش را نشان می‌دهد، برای گسترش تمدنش بخواهد ما را ریشه‌کن کند❓ 🔷 برزین می‌گوید: این فرضیه لزوما بدین‌معنی نیست که تمدن فرا‌زمینی بسیار قدرتمند از قصد و هوشیارانه بخواهد همه‌ی گونه‌ها‌ی دیگر حیات را از بین‌ ببرد؛ بلکه ممکن است اصلا متوجه این کار نباشد. 🔶 درست مانند زمانی‌که کارگران ساختمانی برای ساخت خانه، تپه‌ی کوچکی را از بین می‌برند که زیستگاه مورچه‌ها است؛ زیرا آن‌ها فاقد انگیزه برای حفاظت از آن تپه هستند. 🔷 پس آیا منظور برزین این است که ما همان مورچه‌ها هستیم و دلیل اینکه هنوز نشانه‌ای از تمدن‌ها‌ی فرا‌زمینی ندیده‌ایم، این است که هنوز تمدنمان را اشکال برتر و تصورناپذیر حیات ویران‌ نکرده‌اند❓ 🔶 خیر، ما آن مورچه‌ها نیستیم و دلیل ندیدن تمدن دیگر نیز این فرضیه نیست؛ بلکه ما خودمان کسانی هستیم که جهان‌ها‌یی را نابود کرده‌ایم که تمام این مدت به‌دنبال آن‌ها می‌گشتیم. 🔷 برزین می‌گوید: در‌نظرگرفتن فرضیه‌ی مذکور کار درستی است؛ اما معنی آن چیست❓ آینده‌ی ما چه می‌شود❓ 🔶 تنها راهی که برای توضیح این مسئله داریم، اصل آنتروپیک (اصل انسان‌نگر) است. ما اولین کسانی هستیم که به پهنه‌ی میان‌ستاره‌ای پا گذاشته‌ایم و به‌نظر می‌رسد آخرین کسانی هستیم که آن را ترک می‌کنیم. 🔷 دوباره تأکید می‌کنیم نیازی نیست چنین ظرفیت تخریبی را به‌طورکامل و با جزئیات بشناسیم؛ بلکه می‌توانیم آن را به‌صورت سیستمی در‌ نظر بگیریم که هیچ‌گونه محدودیتی ندارد و کنترل آن از عهده‌ی هرکسی خارج است. 🔶 مثالی که برزین برای روشن‌شدن بهتر این موضوع بیان می‌کند، مثال نظام سرمایه‌داری بازار آزاد است و دیگری می‌تواند خطرهای مربوط‌ به هوش مصنوعی افسار‌گسیخته‌ای باشد که از کنترل خارج شده است. 🔷 برزین می‌گوید: هوش مصنوعی بد‌ذات می‌تواند گروه بزرگی از کهکشان‌ها را با کپی‌ها‌یی از خودش پر‌ کند و هر منظومه‌ی خورشیدی را به ابر‌کامپیوتر تبدیل‌ کند و فایده‌ای هم ندارد که بپرسیم چرا این کار را می‌کند. تنها مسئله‌ مهم این است که می‌تواند این کار را انجام‌ دهد. 🔶 این دیدگاه وحشتناکی از پارادوکس فرمی محسوب می‌شود و در‌اصل ممکن است ما برندگان مسابقه‌ی مرگ‌باری باشیم که حتی خودمان هم نمی‌دانستیم در آن شرکت‌ کرده‌ایم و طبق گفته‌ی اندرو مسترسون در کازموس، ما خودمان بر‌طرف‌کننده‌ی پارادوکس هستیم. 🔷 حتی خود برزین اعتراف‌ کرد آرزو می‌کند دیدگاهش درباره‌ی این پارادوکس اشتباه باشد؛ ولی از هیچ بهتر است و اینکه سایر دانشمندان بسیار خوش‌بین هستند که روزی در‌باره‌ی حیات فرا‌زمینی پیشرفته خبر‌ها‌یی بشنویم. 🔶 با وجود این، دیدگاه‌ها‌ی این فیزیک‌دان جدید‌ترین ادعا‌ها‌ی علمی بر این قضیه است که چرا وقتی به آسمان و ستاره‌ها نگاه می‌کنیم، خودمان را در فضا و زمان تنها می‌بینیم. ♦️ آرزو‌یمان این است که این درست نباشد و در فضا و زمان تنها نباشیم. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
رادارهای عجیب انسانی 📡🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
بدترین بلای طبیعی تاریخ بشریت چه بود⁉️🌊💨🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
عرفان روان‌شناختی چیست⁉️🔺 #عرفان_های_نوظهور #مدعیان_دروغین #عرفان_های_کاذب #خدا_نا_باوری #تناسخ
عرفان روان‌شناختی چیست⁉️🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ عرفان روان‌شناختی ، یکی از عرفان‌های نوظهور است که در آن افراد را به شادی، مثبت اندیشی، جادوی فکر و قدرت درون دعوت می‌کند. 🔷 هدف از این روش ساختن دنیای خود با کمک فکر است. که در واقع با این روش انسان خالق آینده‌ی خود می‌باشد به این ترتیب که خدا نقشی در ساختن آینده‌ی بشر ندارد و تنها انسان است که با قدرت فکر و آرزوی خود زندگی را می‌سازد. 🔶 عرفان‌های روان‌شناسانه، جریان‌های متأثر از روان‌شناسی جدید هستند که به صورت پررنگی از آموزه‌های روان‌شناسی در تعلیمات خویش بهره‌ گرفته‌اند. 🔷 این جنبش که هم‌اکنون فراگیرترین و گسترده‌ترین جریان معنویت‌گرا در ایران است، مفاهیمی همچون شادی، هیجان‌های مثبت، آرامش و مثبت اندیشی را با مفاهیمی روحی و معنوی ترکیب کرده است و تلاش دارد تا سبک زندگی، احساسِ موفقیت و بهره‌مندی از حس معنوی و درنتیجه، رضایت‌مندی روحی و باطنی را در افراد به ارمغان بیاورد. 🔶 یکی از علل پیدایش عرفان‌های روان‌شناسانه، شکل‌گیری شاخه‌های جدید علمی در روان‌شناسی است که تلاش دارد علوم روان‌شناختی را از شکل موجود خارج ساخته و به سمت معنویت‌خواهی سوق دهد. 🔷 امروزه کتاب‌های مربوط به این جنبش با طرح شعارهایی همچون جادوی تفکر مثبت، قدرت درون، زندگی موفق، راز تحول، معجزه تفکر، تحول معنوی و مفاهیمی از این دست به صورت چشم‌گیری در گیشه کتاب‌فروشی‌ها به چشم می‌خورد. 🔶 اگرچه این کتاب‌ها همگی از مفاهیم روان‌شناسی بهره‌ برده‌اند، اما به شکل برجسته‌ای به بینش معنوی، تحولات روحی و راه‌کارهای باطنی همچون مدیتیشن و مراقبه پرداخته‌اند و با تکیه بر اصل قانون جذب، به باطن‌گرایی و معنا‌خواهی روی آورده‌اند. 🔷 نکته‌ی حائز بررسی این است که، در جنبش‌های روان‌شناختی اگرچه مفاهیمی مانند شادی، آرامش و تعادل رفتار کم تکرار نیستند، شاخص اصلی در این جنبش‌ها، دستیابی به حس موفقیت با تأکید بر محورِ ثروت و کامروایی معیشتی است. 🔶 این شاخص که شعار مشترک بسیاری از رهبران معنوی در آمریکاست، با هدف کسب رضایتمندی از زندگی و محیط تعقیب می‌شود. 🔷 موضوع پول و رفاه، بیش از همه در میان طرفداران کلیسای وحدت و جنبش اندیشه نوین در آمریکا مورد توجه است. به دنبال آن، پاره‌ای از روان‌شناسان نه چندان مشهور به این حوزه ورود پیدا کرده و از همین زاویه به موفقیت نظر انداخته‌اند و آموزه‌های روان‌شناسی را با همین مفاهیم عجین ساخته و پردازش کرده‌اند. 🔶 زنان مشهوری مانند باربارا دی انجلیس، کاترین پاندر، اسکاول شین، لورا دی، دبی فورد و شاکتی گواین بیش از دیگران کتاب‌ و سمینارهای خویش را از این مفهوم پر کرده‌اند. 🔷 این افراد همگی روان‌شناس نیستند، اما نگاه ایشان به سلامت روان و الگوی موفقیت، منطق بر روان‌شناسی جدید است؛ با این تفاوت که به نیازهای روحی و باطنی نیز توجه کرده‌اند و در این زمینه، برنامه‌های معنوی و روحی پیشنهاد داده‌اند. 🔶 کاترین پاندر خود به معرفی میلیونرهای کتاب مقدس پرداخته و کتاب‌های قانون توانگری و از دولت عشق را نگاشته است. وی حتی قدرت واژگان و استفاده از نام‌های خداوند را برای همین منظور (اعجاز زندگی و باریدن نعمت‌ها) توصیه کرده است.[1] 🔷 شاکتی گواین از نقشه گنج سخن رانده است و برای این منظور، فرایند تجسم خلاق را پیشنهاد می‌کند. وی با دسترسی به خزانه‌ی بیکران، عالمی لبریز از فراوانی و بارش مادی را به مریدان خویش نوید می‌دهد. 🔶 دیپاک چوپرا، نویسنده‌ی مشهور که تعلیمات باطنی‌اش باعث شکل‌گیری جنبش‌های معنوی زیادی در آمریکا شده، در کتاب آفرینش فراوانی گفته است: 🔷 «اصول مطرح شده در این کتاب، اختصاصاً به ایجاد ثروت بی‌انتهای مادی مربوط می‌شود... تنعم و ثروت یعنی اینکه شخص به آسانی می‌تواند به آرزوهایش جامه عمل بپوشاند؛ خواه نیازهای مادی، خواه احساسی، روانی و یا معنوی و هرچه در حیطه روابط ما باشد».[2] ♦️ لوئیز هی می‌گوید: «خزانه‌ی کائنات لبریز و لایتناهی است... آغوش من برای پذیرفتن همه خیر و خوشی و فراوانی کائنات گشوده است... چون بتوانید ثروت بیشتری را احساس کنید، ثروت بیشتری به سراغتان خواهد آمد».[3] به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
عرفان روان‌شناختی چیست⁉️🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ برخلاف آنچه در این آیین‌های روان‌شناسی ادعا می‌شود، تنگنای معیشتی و به طور کلی بروز آفت، بلا و مصیبت، نه نشانه‌ی منفی نگری و ناتوانی، بلکه علامت قرب الهی و برتری معنوی و روحی است. 🔷 البته چنین مقامی برای مؤمنین و اهل معنا این‌گونه تفسیر شده است. در روایات پرشماری آمده است: بلاها به قدر ولایت و بهره انسان از معنویت رخ می‎نمایند و هر اندازه بهره روحی انسان از تعالی و تقوا بیشتر باشد، مصیبت‌ها و مشکلات نیز همان قدر در زندگانی بیشتر می‌شود. در روایات شیعی از بلا به «خوراک مؤمن» و «تغذیه روح» تعبیر شده است. 🔶 پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله) فرمود: خداوند بنده مؤمن خویش را با گرفتاری تغذیه می‌کند(رشد می‌دهد)؛ همچنان که مادر فرزند خویش را با شیر تغذیه می‌کند.[4] 🔷 مراد از گرفتاری، آزار دادن و عذاب کردن نیست، بلکه مقصود بسترها و فراز و نشیب‌هایی است که باعث می‌شود استعدادهای الهیِ وجود انسان شکوفا گردد و در پی آن، ظرفیت‌های روحی والاتری برای آدمی ایجاد شود. 🔶 برای نمونه، پاره‌ای انسان‌ها در موقعیت گشایش و فراوانی نعمت‌ها شکرگزار و قدردان هستند و کثرت مواهب و امکانات، ایشان را فریفته نمی‌کند؛ در حالی که همین افراد ممکن است در مواقع سختی و به وقتِ مضیقه نتواننند بردباری پیشه کنند و در نتیجه ظرفیت حلم و صبر در آن‌ها شکوفا نشده، به صورت بالقوه باقی بماند. غایت ابتلائات الهی، به فعلیت رساندنِ چنین ظرفیت‌هایی است. ♦️ امام صادق (علیه‌السلام) فرمود: «خداوند پیامبر خویش را بیش از همه‌ به سختی و گرفتاری مبتلا می‌کند. سپس جانشینان و پیروان ایشان هر اندازه به پیامبران نزدیک‌تر باشند، بلا و گرفتاری ایشان بیشتر است» از این رو نباید تصور کرد که گرفتاری تنها به شداید اطلاق می‌شود، بلکه فراوانی مواهب و ازدیادِ امکانات نیز جزو همین گرفتاری‌هاست. 🔷 این درحالی است که در معنویت‌های جدید زندگی آرمانی به زندگی راحت و آسوده تفسیر شده و وجود ابتلائات و فراز و نشیب‌ها، علاماتِ دوری از معنویت و نشانه خسران روحی معرفی می‌شود. 🔶 اسکاول شین بدون اینکه نقشی برای ابتلای اهل ایمان قائل شود و در ابتلائات سهمی برای رشد روحی و تکامل معنوی انسان در نظر بگیرد، معتقد است انسان فقیر، تصویر فقر را در ذهن نیمه هوشیارش خلق کرده و انسان ثروتمند نیز تصاویر ثروت و سلامت را در ذهن خویش ساخته است. 🔷 برخلاف معنویت‌های روان‌شناسانه که برای اثبات روزی‌رسانی خداوند به صفت قدرت الهی تمسک می‌کنند، در نگرش توحیدی برای اثبات آن به صفت حکمت او استناد می‌شود. حاصل آنکه، حکمت الهی اقتضا می‌کند خداوند مهربان در رحمت خویش را در اختیار ایشان قرار دهد. 🔶 صد البته این تفضل نه بدین جهت است که بندگان غرق در خوشی و رفاه گردند و سرمایه عمر خویش را به بطالت بگذرانند، که به این دلیل است که بعد از ضمانت الهی برای تأمین رزق، با فراغت خاطر به قرب الهی بیندیشند و عمر گران‌مایه را در طلب رضای دوست سپری کنند. ♦️ حکمت «تضمین» نه لنگر انداختن در رفاه و شنا در فراوانی، بلکه به کار‌گیری قوای روحی جهت دستیابی به حیات طیبه و قرب الهی است.[5] پی‌نوشت: [1] . کاترین پاندر، قدرت دعا، ج 2، تهران: نشر میترا، 1388، ص 28. [2] . چوپرا، آفرینش فراوانی، نشر اوحدی، 1386، ص 9 و 51. [3] . لوئیز هی، شفای زندگی، نشر پیکان، 1395، ص 128 و 200. [4]. علامه مجلسی، بحارالانوار، به نقل از: محمدی ری‌شهری، منتخب میزان الحکمه، ح 891. [5] . حمزه شریفی‌دوست، عرفان‌های کاذب، قم: دفتر نشر معارف، 1392، ص 35. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
روش وحشیانه اعدام در اسپانیا 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
قلعه واقعی کنت دراکولا کجاست⁉️👹🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
مرگ ابلیس چگونه و چه وقت خواهد بود ⁉️👹🔺 #موجودات_عجیب #موجودات_ماورالطبیعه #عالم_برزخ #جن_شیطان #پر
مرگ ابلیس چگونه و چه وقت خواهد بود ⁉️👹🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ درباره اینکه مرگ ابلیس، سرکرده شیاطین، چگونه و چه وقت خواهد بود و اینکه آیا کسى او را مى کشد یا خودش مى میرد، نظرات گوناگونی وجود دارد از جمله اینکه به دست مبارک حضرت مهدی علیه السلام به هلاکت می رسد. در این نوشتار به بررسی این موضوع می پردازیم. 🔻 پایان مهلت شیطان چه وقت است 🔷 در قرآن کریم آمده است وقتی شیطان به علّت سجده نکردن بر انسان از پیشگاه الهی رانده شد به خداوند عرض کرد: پروردگارا! تا روزى که انسان ها برانگیخته مى شوند به من مهلت بده. خداوند فرمود: 🔶 «فَإِنَّکَ مِنَ الْمُنظَرِینَ * إِلىَ یَوْمِ الْوَقْتِ الْمَعْلُوم؛ تو از مهلت یافتگانى، تا زمانى معین و معلوم » (سوره ص، آیات 79-81) امّا "در اینکه منظور از «یَوْمِ الْوَقْتِ الْمَعْلُوم»، چه روزى است، مفسران احتمالات متعددى داده اند. 🔷 بعضى گفته اند منظور پایان این جهان و بر چیده شدن دوران تکلیف است، چرا که بعد از آن، طبق ظاهر آیات قرآن، همه جهانیان از بین میروند و تنها ذات پاک خداوند باقى مى ماند، بنابر این تنها به مقدارى از درخواست ابلیس موافقت شد. 🔶 بعضى دیگر احتمال داده اند که منظور از وقت معلوم زمان معینى است که تنها خدا مى داند، و جز او هیچکس از آن آگاه نیست، چرا که اگر آنوقت را آشکار مى ساخت ابلیس تشویق به گناه و سرکشى بیشتر شده بود. 🔷 بعضى نیز احتمال داده اند منظور روز قیامت است چرا که او مى خواست تا آن روز زنده بماند تا از حیات جاویدان برخوردار گردد و با نظر او موافقت گردید، به خصوص اینکه تعبیر به یوم الوقت المعلوم در آیه 50 سوره واقعه درباره روز قیامت نیز آمده است. 🔶 ولى این احتمال بسیار بعید است ، چرا که اگر چنین مى بود باید خداوند به طور کامل با درخواست او موافقت کرده باشد، در حالى که ظاهر آیات فوق این است که بطور کامل با درخواست او موافقت نشده و تنها تا یوم الوقت المعلوم موافقت شده است. 🔷 به هر حال تفسیر اول با روح و ظاهر آیه از همه موافقتر است، و در بعضى از روایات که از امام صادق علیه السلام نقل شده نیز به این معنى تصریح گردیده است." (تفسیر نمونه، ج11، ص71) 🔻 مرگ شیطان، در زمان ظهور یا پس از نفخه اول صور 🔷 در روایتی نقل شده است که شخصی در مورد جمله «یَوْمِ الْوَقْتِ الْمَعْلُومِ» که در آیه مذکور آمده، از امام صادق علیه السلام سوال کرد، حضرت فرمود: 🔶 «وقتی که قائم ما ظهور کند و به حجر کوفه بیاید، در این حجر شیطان به حضور آن حضرت می آید و زانو به زمین می زند و می گوید: «یا ویل من هذا الیوم؛ ای وای از این روز.» آنگاه امام قائم موی پیشانی شیطان را می گیرد و گردنش را می زند و او را به هلاکت می رساند.(اثبات الهداة، ج7، ص101) 🔷 این احتمال وجود دارد کشته شدن شیطان همان قطع نفوذ او است و مرگ حکومت و تزویز او. یعنی منظور از کشته شدن شیطان این است که ریشه های فساد و عوامل انحراف و ظلم و جو در عصر درخشان حکومت امام مهدی علیه السلام نابود می گردد و به جای آن عقل و ایمان حکومت می کند. 🔶 اما آن حضرت در حدیث دیگرى مى فرمایند: «شیطان بین نفخه اول و دوم صور اسرافیل مى میرد.» (بحارالانوار، ج 60، ص 244) 🔷 در این میان برخی به اشتباه دچار خلط شده اند و گفته اند که "متن این دو روایت با یکدیگر معارض است، و جمع کردن آنها با یکدیگر ممکن نیست. 🔶 زیرا هنگام ظهور حضرت ولى عصرعلیه السلام تا نفخه صور بسیار فاصله است، و طبق اعتقاد شیعه بین زمان ظهور و نفخه صور، رجعت نیز وجود دارد؛ و چون دومین روایت بیشتر نقل شده است و در سند آن مؤیّداتى وجود دارد، موجب مى شود تا آن بر نخستین روایت ترجیح داده شود؛ پس کشته شدن شیطان توسط امام زمان علیه السلام دلیل محکمى ندارد." 🔷 اما می توان گفت این دو روایت تعارض ندارند و سبب خلط به خاطر آن است که برای مرگ ابلیس نتوانسته اند دو مرگ را قائل شوند. ♦️ همانطور که انسانها از دنیا رحلت می کنند -یعنی یک زمان مشخص برای مرگ دارند، و پس از آنکه در برزخ حاضر شدند تا زمان دمیده شدن صور و بر پایی قیامت در آنجا مستقر اند- پس از دمیده شدن صور همین افراد نیز خواهند مرد -البته باید توجه کرد که مرگ، در دو نشئه مختلف است- حال می توان برای شیطان دو مرگ متصور شد در این صورت نه تنها روایات متعارض نیستند بلکه دو مطلب جداگانه را می خواهند اثبات نمایند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
مرگ ابلیس چگونه و چه وقت خواهد بود ⁉️👹🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ اگر شیطان نباشد پس امتحان بندگان چه می شود⁉️ 🔷 عده ای هم ادعا کرده اند که " «یَوْمِ الْوَقْتِ الْمَعْلُومِ» پس از اتمام زندگی انسانها خواهد بود، چون انسان باید بین خوبی ها و بدی ها وسوسه ای داشته باشد تا انتخاب کند و دارای اجر و یا عذاب شود و اگر شیطان در عصر ظهور کشته شود با تکلیف انسانی در تعارض است." 🔶 در پاسخ باید گفت در آن زمان، آزادی و اختیار از انسانها گرفته نمی شود؛ چنانکه مرحوم علامه طباطبایى مى فرماید: 🔷 «ملازمه اى بین تکلیف انسان و وجود شیطان براى اغواگرى او وجود ندارد؛ پس چنین نیست که تا انسان مکلّف است در پى گمراه کردن او باشد؛ زیرا ممکن است خداوند، جامعه انسانى را صالح گرداند و فساد را ریشه کن کند، و مردم جز پروردگار کسى را نپرستند، در این صورت شیطان نمى تواند کسى را گمراه کند.»(المیزان، ج ۱٢، ص 128) 🔶 به عبارت دیگر هر چند وجود شیطان سبب افزایش وسوسه خواهد بود اما تمام وسوسه با شیطان نیست بلکه نفس اماره هم اگر شیطان نباشد، انسان را به امور ناپسند وسوسه می کند پس این قول هم بسیار ضعیف هست و نمی توان بدان توجه کرد. 🔻 روایتی دیگر از مرگ شیطان 🔷 برخی می گویند که "کشته شدن و نابودی شیطان همانند کشته شدن و نابودی انسان نیست؛ شیطان مانند ما جسم ندارد تا کشته شود" در صورتی که باید توجه نمود علاوه بر اینکه طبق قولی شیطان چون از جن است، مثل آنها می توان برای او مرگ و کشته شدن نیز تصور کرد. 🔶 همچنین این احتمال وجود دارد کشته شدن شیطان همان قطع نفوذ او است و مرگ حکومت و تزویز او. 🔷 یعنی منظور از کشته شدن شیطان این است که ریشه های فساد و عوامل انحراف و ظلم و جو در عصر درخشان حکومت امام مهدی علیه السلام نابود می گردد و به جای آن عقل و ایمان حکومت می کند. 🔻 چنانچه در در صحف ادریس پیامبر آمده است: 🔷 "تو ای شیطان تا زمانی که مقدر کرده ام که زمین را در آن زمان از کفر و شرک و گناه پاک سازم، مهلت داده خواهی شد؛ ولی در این زمان به جای تو بندگان خالص و پاک دل و با ایمان روی کار می آیند. 🔶 آنها را خلیفه می کنم و حاکم زمین می کنم و دینشان را استوار سازد که آنها تنها مرا می پرستند و هیچ چیز را شریک من قرار نمی دهند در آن روز است که تو و همه لشکریانت از پیاده و سواره را نابود می نماییم." ♦️ یعنی در آن زمان حنای شیطان و فرزندان او رنگی دیگر ندارد و در حکومت صالحان حکومت شیطان از بین رفتنی است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
پیش‌بینی ادامه زمستان با موش خرما 🐀🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
آیا ارسال پیغام به آینده و گذشته ممکن است⁉️🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
« نفرین شکسپیر» چه کسی جمجمه او را دزدیده است⁉️💀🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
افراط‌ وتفریط صوفیه در خوردن و آشامیدن 👹🔺 #صوفیه #سحر_جادو #خلسه_نشئگی_توهم #اباحی_گری #شطح_گویی_صوف
افراط‌ وتفریط صوفیه در خوردن و آشامیدن 👹🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ اعتدال و میانه‌روی در زندگی انسان باعث آرامش و آسایش اشخاص در زندگی روزمره آنهاست . 🔷 در دین مبین اسلام نیز باعث دور نشدن از صراط مستقیم خواهد شد و خداوند متعال نیز در قرآن کریم، دین اسلام را به‌عنوان دین وسط معرفی کرده است. 🔶 در اسلام کردار و رفتار اشخاص، بر پایه نیازهای فطری آنان است که نباید هیچ‌گونه افراط‌ وتفریطی در آن باشد و آیات و روایات زیادی افراط‌ وتفریط در هر امری را مورد سرزنش و مذمت قرار داده است. 🔷 اما افراط‌ وتفریط امری عجین شده با تمام فرق است چون اکثر آموزه‌های فرق یا از آموزه‌های دینی است که دست‌خوش تحریف و تغییر شده یا بدعت و نوآوری است که مسبب هردوی آنها نیز افراط‌ وتفریط در آموزه‌های هر دین است. ♦️ صوفیه ازجمله فرقی است که از صدر اسلام تاکنون افراط و تفریط‌های زیادی داشته و با افراط‌ و تفریط خود مسبب تغییر و تحریف در آموزه‌های دین اسلام شده است، تا آنجا که یحیی باخزری صوفی صاحب ‌ نام قرن هشتم هجری درباره زهد و ترک حلال‌ها توسط صوفیه می‌نویسد: 🔷 «زهد آنست که حلالهای دنیا را همه ترک کنی و از دنیا و شهوات او روی بگردانی».[1] از همین جهت است که قشیری در رساله خود افراط در جوع و گرسنگی را از ارکان مجاهدت دانسته و گفته: 🔶 «بدان ‌ که گرسنگی از صفات این قوم و یکی از ارکان مجاهدت می‌باشد و سالکان این طریق به ‌ گرسنگی بدین درجه رسیدند و از طعام بازایستادند و چشمه‌های حکمت اندر گرسنگی یافتند.»[2] 🔷 عطار در کتاب تذکره الاولیاء موارد زیادی از افراط‌ وتفریط صوفیه در ترک حلال و خوردن و آشامیدن ذکر کرده است که ازجمله درباره سهل بن عبدالله آورده که: 🔶 «گاهی بود که در 40 شبانه ‌روز تنها یک مغز بادام غذای او بود.»[3] یا در شرح‌حال بایزید بسطامی آورده است که: «بایزید گفت چهل سال ازآنچه آدمی‌زادگان خورند من نخوردم.»[4]یا درجایی دیگر در شرح‌حال ابوالحسن مکی گفته‌شده: 🔶 «او مردی بود دائم الصوم و نان را جز در شب جمعه نمی‌خورد و که خوراکش در هرماه، چهار دانگ بود.»[5] در شرح‌حال ابوسعید ابوالخیر گفته‌شده که در هفت سال ریاضتش در بیابان جز خار بیابان و سرگز و امثال آن چیزی نخورد.[6] 🔻 نگاه صوفیه به ترک حلال و تحمل گرسنگی نه تنها نگاهی اسلامی نیست بلکه نگاهی افراطی است که آن را مایه سعادت و رسیدن به کمال می‌دانند چنانچه در کتاب رساله‌ی قشیریه از قول ابراهیم ادهم نقل‌شده که گفته: 🔷 مرد به جایگاه نیکان نرسد، تا شش عقبه بگذراند، اینکه درِ نعمت در بندد و درِ سختی بر خود بگشاید، دیگر اینکه در سیری ببندد و درِ گرسنگی بگشاید.[7] 🔻در حالی بزرگان صوفیه خود را از نعمت‌های الهی محروم کرده‌اند که خداوند متعال در قرآن کریم این افراط‌وتفریط را مذمت و نکوهش کرده و می‌فرماید: 🔷 «قُل مَن حَرَّمَ زینَةَ اللَّهِ الَّتی أَخرَجَ لِعِبادِهِ وَالطَّیِّباتِ مِنَ الرِّزقِ[اعراف / 32] بگو چه کسی زینت‌هایی را که خدا برای بندگانش آفریده و روزی‌های پاکیزه را بر آنها حرام کرده است. در آیه دیگر نیز می‌فرماید: 🔶 «وکُلُواْ وَاشْرَبُواْ وَلاَ تُسْرِفُواْ إِنَّهُ لاَ یُحِبُّ الْمُسْرِفِینَ [اعراف / 31] بخورید و بیاشامید ولی اسراف نکنید که خداوند مسرفان را دوست ندارد.» این آیات نشان‌دهنده این مطلب است که از منظر اسلام هیچ‌گونه منافاتی بین سیر و سلوک الی الله با استفاده از نعمت‌های الهی به دور از افراط‌وتفریط وجود ندارد. ♦️اما افراط‌وتفریط صوفیه به گرسنگی و دوری کردن از نعمت‌های الهی خلاصه نمی‌شود و صوفیان از طرف دیگر پشت‌بام افتاده‌اند، درجایی که آن‌چنان مشغول به شکم‌پرستی و پرخوری می‌شوند که شخصی همچون ابوالعلاء معری پرخوری و شکم‌بارگی را یکی از مختصه‌های صوفیه می‌داند».[8] به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
افراط‌ وتفریط صوفیه در خوردن و آشامیدن 👹🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ سید مرتضی در معرفی صوفیه گروهی از آنان را شکم‌پرستان معرفی کرده و نوشته است: «از صوفیان قومی باشند که همت ایشان جز شکم نبود، خرقه‌ها درپوشند و از حرام احتراز نکنند و ایشان را نه علم باشد و نه دیانت، به اطراف عالم می‌گردند از بهر لقمه و همیشه طالب طعام و رقص باشند و چون شکم سیر کردند، روی در روی کنند و حکایت ایشان همه آن بود که در فلان شهر در خانقاه، طعام‌های نیکو سازند و سماع و رقص نیکو کنند . 🔷 صوفیانی باشد که در سمرقند بشنود که در مصر خانقاه کرده‌اند و آنجا لوت بسیار به خلق می‌دهند، از سمرقند قصد مصر کند، هیچ کس دون ‌ همت‌تر ازیشان نباشد، این جمله اصناف صوفیانند که بعضی دعوی ربوبیّت کنند و بعضی دعوی معجزات و کرامات.[9] 🔶 همچنین گفته‌شده ابوعبدالله رودباری از مشایخ شام هر وقت مریدانش را کسی از تجار و توانگران به سور می‌خواند، وی خود پیش از رفتن به مهمانی به آن‌ها غذا می‌داد تا چون به مهمانی می‌روند از سر سیری طعام خورند و مردم در حق آن‌ها سخن نگویند[10] 🔷 و نیز آمده است افراطی که بعضی درویشان بر سر سفره دعوت می‌کردند سبب شد که صوفیه به شکم‌پرستی و پرخوری معروف شوند و اَکل صوفی به قول ثعالبی مثل شود.[11] 🔶 همواره صوفیه در طول تاریخ دچار افراط‌ وتفریط بوده چنانچه زهد افراطی در بین صوفیان قرون اول که با ترک زندگی و دوری جستن از حلال‌ها و دوری از نعمات الهی همراه بوده و بارها بزرگان صوفیه به آن اشاره‌کرده‌اند. ♦️ اما سال‌ها بعد این زهد افراطی در بین بعضی از صوفیه رنگ و بوی خود را از دست می‌دهد و تحمل گرسنگی و جوع، جای خود را به شکم‌پرستی و پرخوری می‌دهد . 🔷 گویا صوفیان فراموش کرده بودند که زهد و روی برگردانی از نعمات الهی سنت همیشگی بزرگانشان بوده و بی‌توجه به سنت‌های بزرگان خود به شهوت شکم مشغول شده . ♦️صوفیان همواره در پیمودن راه افراط‌ و تفریط بی‌نظیر بوده‌اند و همواره در طول زندگی خود راه اعتدال و میانه‌روی که همان سبک زندگی معرفی‌شده توسط قرآن و روایات اهل‌بیت(علیهم‌السلام) است را کم کرده‌اند. 🔻 پی‌نوشت: [1]. باخرزی، یحیی، اوراد الاحباب و فصوص الآداب، به کوشش ایرج افشار، انتشارات دانشگاه تهران، تهران، 1383، ص 514 [2]. قشیری، ابوالقاسم، رساله قشیریه، ترجمه ابو علی حسن بن احمد عثمانی، تصحیح بدیع‌الزمان فروزان فر، نشر زوار، تهران، 1388 ش، ص 206 [3]. عطار، فریدالدین، تذکرةالاولیاء، به ‌ کوشش نیکلسون، انتشارات صفی ‌ علیشاه، تهران، چاپ سوم، 1375 ش، باب 28، ص 264 [4]. همان، ص 148 [5]. سراج طوسی، ابونصر، اللمع فی التصوف، به ‌ تصحیح رینولد آلن نیکلسون، ترجمه مهدی محبتی، انتشارات اساطیر، چاپ دوم، 1388 ش، ص 206 [6]. محمد بن منور، اسرارالتوحید فی مقامات أبی سعید، تصحیح و تنظیم شفیعی کدکنی، محمدرضا، انتشارات آگاه، تهران، 1386، ص 27 [7]. هوازن قشیری، ابوالقاسم، ترجمه رساله قشیریه، به کوشش بدیع‌الزمان فروزان فر، انتشارات علمی و فرهنگی، چاپ چهارم، 1374، ص 208 [8]. زرین‌کوب، عبدالحسین، تصوف ایرانی در منظر تاریخی آن، مترجم مجدالدین کیوانی، تهران، انتشارات سخن، ۱۳۸۳، ص 91 [9]. رازی، سید مرتضی ابن حسنی داعی، تبصرة العوام فی معرفة مقالات الأنام، تصحیح اقبال آشتیانی، نشر اساطیر، تهران، 1364، چاپ دوم،، ص 132 - 133 [10]. هوازن قشیری ابوالقاسم، ترجمه رساله قشیریه، به کوشش بدیع الزمان فروزانفر، انتشارات علمی و فرهنگی، چاپ چهارم، 1374، ص 30 [11]. ثعالبی، عبدالملک بن محمد، ثمار القلوب فی المضاف و المنسوب، مترجم انزابی‌نژاد، نشر دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ١٣٧۶، ج ١، ص 174 – 176 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
آیا روح انسان دارای اثرات فیزیکی است ⁉️🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2