eitaa logo
من شیعه هستم
568 دنبال‌کننده
308 عکس
376 ویدیو
20 فایل
✅ شناخت دین اسلام : بدون تعصّب، بدون خرافه، با محوریّت تفسیر المیزان علامه طباطبایی (ره) و سخن بزرگان اهل معرفت ✅ معرفت، اعتقاد، اخلاق ✅ اینجا قم مقدّس است
مشاهده در ایتا
دانلود
💠و أَکثِرْ ذِکرَ الْمَوْتِ وَ مَا بَعْدَ الْمَوْتِ وَ لَا تَتَمَنَّ الْمَوْتَ إِلَّا بِشَرْطٍ وَثِيقٍ. بسيار به ياد و عقبات بعد از آن باش، البته در آرزوی مرگ مباش، مگر آنکه به سعادت و رو سفيدی در آن جهان اطمينان داشته باشی. 📚 نهج البلاغه، نامه حضرت امير(ع) به حارث همدانی ╔═══💌══╗ 🆔 @ishiaa ╚═══💌══╝
بحث جدید رو درباره تقدیم حضورتون میکنم🌹👇
💙❤️💙 📝 آراء و عقايدى كه انسان براى خود انتخاب می كند : 1⃣ يا تنها افكارى است كه بطور مستقیم و بدون واسطه، هيچ ربطى به عمل ندارد، مانند رياضيات و طبيعيات و علوم ما وراء الطبيعه. 2⃣ و يا افكارى است ، كه سر و كارش مستقيماً با عمل است، مانند مسائل مربوط به خوبى و بدى اعمال و اينكه چه عملى را بايد انجام داد؟ و چه عملى را نبايد انجام داد؟ 📝 در قسم اول، راه تشخيص افكار صحيح از افكار و عقايد ناصحيح، تنها پيروى و يقينى است كه از راه برهان و يا حسّ دست مي دهد. و در قسم دوم، راه منحصر در است. يعنى آن عملى را صحيح بدانيم كه ببينيم سعادت انسان را تأمين می كند و يا حداقل در تأمين آن نافع است و آن عملى را باطل بدانيم، كه ببينيم يا به شقاوت آدمى منجر مي شود و يا در سعادتش مضرّ است. 📝✅ و اما در قسم اول، اعتقاد به آنچه که علم به حقانيتش نداريم، و در قسم دوم اعتقاد به آنچه که نمى دانيم خير است يا شرّ، چنين اعتقاداتى جزء است. 📝 و آدمى از اين نظر كه آراءش همه به اقتضاى منتهى مى شود (فطرتى كه از علل هر چيز جستجو می كند) و نيز به اقتضاى منتهى مي شود (كه او را وادار به استكمال نموده، به سوى آنچه كه كمال حقيقى اوست سوقش ميدهد)، هرگز حاضر نيست خود را تسليم آراء خرافى كند و در برابر هر خرافه اى، كوركورانه و جاهلانه خاضع شود. إلاّ اینکه... ادامه دارد... 📚 جلد 1 ص 638 💌 کانال " آی💚شیعه " : 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/4236247057Cded3cd6bc7 🌺کپی آزاد بشرط دعا و صلوات بر مهدی فاطمه(عج)🌺
🌼🌼🌼 💠 علت گرایش به خرافات 💠 📝 إلاّ اينكه درونى و باطنى او كه بيشتر و عمده اش خوف و رجاء است، همواره خيال او را تحريك مى كند به اينكه تاثير پاره اى از خرافات را بپذيرد. اين عواطف، اعتقاد به خرافات را به گردنش می گذارد. چون قوه خيال در ذهن او صورتهايى هول انگيز و يا اميدوار كننده ترسيم مي كند و حسّ خوف و رجاء هم آن صورتها را حفظ می كند و نمی گذارد از خزانه نفس غائب شود. 📝 هم چنان كه وقتى آدمى در بيابانى وسيع و بی كرانه قرار بگيرد - و در آنجا مونسى نداشته باشد و فرا رسد كه ديگر چشم جايى را نبيند- در چنين وضعى هيچ مايه دلگرمى كه او را ايمنى ببخشد و مخاطر (=خطرناک) را از غير مخاطر برايش جدا سازد وجود ندارد، نه نورى و نه چراغى و نه هيچ ايمنى بخش ديگرى هست. 📝 در چنين وضعى چه بسا مى شود كه او صورت هايى در ذهنش تصوير كند از قبيل حركات و رفت و آمدها و صعود به آسمان و نزول به زمين، و يا اَشكال و تمثالهايى برايش تصوير مى كند و همواره اين تصاوير را در نظرش تكرار می كند، تا در ذهنش نقش ببندد. بطورى كه اگر در وقتى ديگر و جايى ديگر، دچار شد، آن صحنه هاى خيالى دوباره به يادش مى آيد و اى بسا آن صحنه ها را براى ديگران نقل مي كند و در ديگران نيز همان ترس و دلهره را ايجاد مي كند و ديگران نيز به ديگران مي گويند تا آنكه منتشر مي شود. در حالى كه اصل آن، بود و جز به يك خيال واهى منتهى نمي شد. و چه بسا... ادامه دارد... 📚 💌 کانال " آی💚شیعه " : 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/4236247057Cded3cd6bc7 🌺کپی آزاد بشرط دعا و صلوات بر مهدی فاطمه(عج)🌺
سه بار برایش درجه تشویقی آمد، نگرفت. تهِ دلش این بود که کار برای این حرف ها را ندارد. بی هیچ ادعایی میگفت: اگر برای همهٔ بچه های لشکر تشویقی آمد، چشم؛ من هم میگیرم... ✔️ شهید محمود رادمهر، شهادت ۱۳۹۵ خانطومان سوریه، پیکر مطهّر باز نگشت... ❤️شادی روح شهدا صلوات ╔═══💌══╗ 🆔 @ishiaa ╚═══💌══╝
🌷🌷🌷 📝 و خلاصه اينكه، لازمه آنچه در اين باره اشاره كرديم اين است كه هر جا قوا و خواص با قوا و خواص معارضه كند، قوا و خواص اجتماعى به خاطر اينكه نيرومندتر است، بر قوا و خواص فردى غلبه كند، و همين طور هم هست، چون لازمه قوى تر بودنِ يكى از دو نيروى متضاد اين است كه بر آن ديگرى غلبه كند، علاوه بر اينكه حس و تجربه هم همين را اثبات مى كند و بر اين معنا (يعنى غلبه قوا و خواص فاعله ی جامعه و قوا و خواص منفعله آن، بر قوا و خواص فاعله و منفعله فرد) شهادت مى دهد. 📝 مثلا وقتى بر امرى همت بگمارد و تحقق آن را اراده كند، و قوا و خواص فاعله خود را به كار بگيرد، يك فرد نمى تواند با نيروى خودش به تنهايى عليه جامعه قيام كند، مثلا در جنگها و هجومهاى دسته جمعى اراده يك فرد نمى تواند با اراده جمعيت معارضه نمايد، بلكه فرد چاره اى جز اين ندارد كه تابع جمع شود تا هر چه بر سر كلّ آمد بر سر آن جزء هم بيايد، حتى مى توان گفت آن قدر قوى است كه از فرد سلب اراده و شعور و فكر می كند. 📝 و همچنين آنجا كه قوا و خواص منفعله جامعه به كار مى افتد مثلاً خطرى عمومى از قبيل شكست در يا شروع و يا وجود قحطى و وَبا او را وادار به فرار مى سازد، و يا رسوم متعارفه باعث مى شود كه از ترك عملى شرم كند و يا عادتى قومى، جامعه را وادار مى سازد به اينكه فرم مخصوصى از بپوشد. در همه اين انفعالهاى عمومى، يك فرد نمى تواند منفعل نشود بلكه خود را ناچار مى بيند به اين كه از جامعه پيروى كند، حتى در اين دو حال كه گفته شد فعل و انفعال ، شعور و فكر را از افراد و اجزاء خود سلب می كند. 📝 و همين معنا ملاك اهتمام به شأن اجتماع است، اهتمامى كه تا كنون نديده و ابداً نيز نخواهيم ديد كه نظيرش در يكى از اديان و در يكى از سنن ملت هاى يافت شود (هر چند كه ممكن است خواننده محترم اين دعوى ما را نپذيرد). ادامه دارد... 📚 💌 کانال " آی💚شیعه " : 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/4236247057Cded3cd6bc7 🌺کپی آزاد بشرط دعا و صلوات بر مهدی فاطمه(عج)🌺
💞💞💞 📝 علت اين شدّت اهتمام هم روشن است. براى اينكه و رشد و در يك فردِ انسان (كه ريشه و مبدأ تشكيل اجتماع است) وقتی مؤثر واقع مى شود كه جوّ جامعه با آن تربيت معارضه نكند. زیرا - از آنجايى كه گفتيم قدرت نيروى جامعه، فرد را در خود مستهلك می كند - اگر اخلاق و غرائز با اين تربيت ضدّيت كند : يا تربيت ما اصلاً مؤثر واقع نمى شود و يا آن قدر ناچيز است كه قابل قياس و اندازه گيرى نيست. (و مثل اين مى ماند كه ما بخواهيم يك ماهى قزل آلا را در آب شور تربيت كنيم كه اگر در همان روزهاى اول، ماهى كوچولوى ما از بين نرود، تربيت ما آن طور كه بايد و آن طور كه به زحمات ما بيارزد، مؤثر واقع نمى شود). 📝 به همين جهت است كه مهم ترين احكام و شرايع خود از قبيل و و و را و بطور خلاصه، تقواى دينى را بر اساس اجتماع قرار داد و علاوه بر اينكه قواى حكومت اسلامى را حافظ و مراقب تمامى شعائر دينى و حدود آن كرده و علاوه بر اينكه فريضه دعوت به خير و و نهى از تمامى منكرات را بر عموم واجب نموده، براى حفظ وحدت اجتماعى هدف مشتركى براى جامعه اعلام نموده، و معلوم است كه كل جامعه هيچوقت بى نياز از هدف مشترك نيست، و آن هدف مشترك عبارت است از ، (نه خيالى) و رسيدن به قرب و منزلت نزد خدا، و اين خود يك پليس و مراقب باطنى است كه همه نيت ها و اسرار باطنى انسان را كنترل می كند تا چه رسد به اعمال ظاهريش. 📝 پس در اگر مأمورين حكومتى (كه گفتيم موظف به دعوت به خير و امر به معروف و نهى از منكرند) اطلاعى از باطن افراد نداشته باشند، باطن ها بى پليس و بدون مراقب نمانده اند، و به همين جهت گفتيم : اهتمام به امر اجتماع در حكومت و بيش از هر نظام ديگر است. ادامه دارد... 📚 💌 کانال " آی💚شیعه " : 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/4236247057Cded3cd6bc7 🌺کپی آزاد بشرط دعا و صلوات بر مهدی فاطمه(عج)🌺
💜 راه یگانه برای سعادت دنیا و آخرت، بندگی خدای بزرگ است؛ و بندگی، در 🚫ترک معصیت🚫 است در اعتقادیات و عملیات،(اعتقاد و عمل). 💌 کانال " آی💚شیعه " : http://eitaa.com/joinchat/4236247057Cded3cd6bc7
💚💚💚 📝 و چه بسا مى شود كه ، حس دفاع آدمى را تحريك مي كند، كه براى دفع شرّ اين موجود موهوم چاره اى بينديشد و حتى ديگران را هم وادار مي كند كه براى ايمنى از شرّى كه او گرفتار شده چاره انديشى كنند، و همين باعث مي شود كه رفته رفته، قضيه به صورت يك رائج گردد. 📝 و بشر از قديمى ترين اعصار، همواره گرفتار اين گونه آراء خرافى بوده و تا امروز نيز هست و آن طور كه بعضى گمان كرده اند، خرافه پرستى از خصائص ها نيست، بلكه همان قدر كه در شرقى ها هست، در ها هم هست، اگر نگوئيم غربى ها حريص تر بر اعتقاد به خرافات از شرقى ها هستند. 📝 و از سوى ديگر همواره خواص بشر يعنى و در پى نابود سازى رسوم اين خرافات، چاره انديشى كرده و می كنند تا بلكه اعتقاد به آنها را از دلهاى مردم زايل سازند. چه لطائف الحيل که به كار نبردند، تا مگر عوام بدان وسيله متنبه شده، از بيدار گردند. ولى معالجات اين طبيبان مؤثر واقع نشد و انسان ها هم چنان گرفتار خرافات هستند. علتش هم اين است كه انسان هيچ وقت از تقليد در آراء نظرى و حقايق اعتقادى خالى نيست، اين از يك سو و از سوى ديگر از احساسات و عواطف نفسانى هم خالى نيست و بهترين دليلش هم همين است كه مى بينيم معالجات اطباء روحى بشر تا به امروز اثر نكرده است. ادامه دارد... 📚 💌 کانال " آی💚شیعه " : 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/4236247057Cded3cd6bc7 🌺کپی آزاد بشرط دعا و صلوات بر مهدی فاطمه(عج)🌺
💛 مَن واسَى الفَقیرَ وَ أَنصَفَ النّاسَ مِن نَفسِهِ فَذلِکَ المُؤمِنُ حَقّاً. هر کس به نیازمند، کمک مالى کند و با مردم منصفانه رفتار نماید؛ چنین کسى مؤمن حقیقى است. 📚 کافی ج 2 ص 147 💗روزهای پایانی سال است، با مردم انصاف داشته باشیم، نکنه با بی خیالی ما، آبروی مؤمنی به خطر بیفته. ╔═══💌══╗ 🆔 @ishiaa ╚═══💌══╝
💞💞 ❇️ آيا سنّت اجتماعى اسلام، ضمانت بقا و اجرا دارد❓ 📝 ممكن است خواننده محترم بگويد : گيرم دعوى شما حق باشد، يعنى عالی ترين نظام، و نظر در پديد آوردن جامعه اى صالح، پيشرفته ترين و مُتقن ترين و اساسى ترين نظريه ها باشد و حتى از نظريه جوامع پيشرفته عصر حاضر نيز متقن تر باشد، ولى وقتى ندارد چه فايده؟ 📝 و دليل نداشتن - ضامن اجرا - همين است كه در طول چهارده قرن به جز چند روزى در همان اوائل بعثت، نتوانست خود را حفظ كند و جاى خود را به قيصريّت و كسرويّت داد و حكومتش به صورت حكومتى در آمد. آن هم بصورت ناهنجارترين و فجيع ترين وضعش، و اعمالى را مرتكب شد كه امپراطوريهاى قبل از او هرگز مرتكب نشده بودند، به خلاف حكومتِ زائيده شده از ن_غرب، كه همواره روى پاى خود ايستاده و هيچ تغيير ماهيّتى نداده است. 🔴 شبهه اى كه دل را به خود مشغول داشته است👆👇 📝 و همين خود دليل بر اين است كه پيشرفته ترين تمدن، و نظام اجتماعيشان متقن ترين و مستحكم ترين نظام است كه سنّت اجتماعى و قوانينش بر اساس خواست مردم و هر پيشنهادى است كه مردم از روى طبيعت و هوا و هوسهاى خود می كنند و در اين باره معيار را، خواست و پيشنهاد آنان قرار داده. چون اتحاد و اجتماع كل جامعه در يك خواسته، به حسب عادت محال است (و هيچ نظامى نمى تواند آنچه را مىكند، مطابق ميل كل جامعه باشد و از سوى ديگر تحميل خواست اقليّت بر اكثريت هم معقول نيست) و غلبه بر ، سنّتى است كه در طبيعت نيز مشهور است. چرا که ما می بینیم... ادامه دارد... 📚 💌 کانال " آی💚شیعه " :👇 http://eitaa.com/joinchat/4236247057Cded3cd6bc7 🌸کپی با ذکر لینک مجاز است🌸
💙💛💙 📝 چرا كه ما مى بينيم هر يك از علل مادّى و اسباب طبيعى مؤثر واقع می شوند، نه پيوسته و على الدوام، و همچنين از ميان عوامل مختلف و ناسازگار، مؤثر واقع مى شود نه ، و نه . به همين جهت مناسب است كه هيكل اجتماع نيز، هم از نظر غرض و هم به حسب سنّت ها و قوانين جاريه در آن، بر اساس خواست بنا شود. 📝 و امّا اين فرضيه كه پيشنهادى را كه مى دهد، در دنياى حاضر جز آرزويى خام نيست و از مرحله فرض تجاوز نمی كند و تنها مثالى است كه جايش در عقل و ذهن است و نه در خارج. ولى تمدن عصر حاضر در هر جا كه قدم نهاده نيروى مجتمع و سعادتش را و تهذيب و طهارت افرادش از رذائل را ضمانت كرده است( البته منظور از رذائل هر عملى است كه جامعه آن را نپسندد) نظير دروغ،خيانت،ظلم، جفا، خشونت، خشكى و امثال آن. 📝 اين مطالب خلاصه و فشرده خيالاتى است كه دل ما را به خود مشغول نموده، مخصوصاً تحصيل كرده هاى مشرق زمين را كه به اصطلاح رشته تحصيلشان بحث در مسائل و است. چيزى كه هست اين آقايان بحث را در غير موردش ايراد كردند و در نتيجه حق مطلب بر ايشان مشتبه شده است و اينك توضيح آن. ادامه دارد... 📚 💌 کانال " آی💚شیعه " :👇 http://eitaa.com/joinchat/4236247057Cded3cd6bc7 🌺کپی آزاد بشرط دعا و صلوات بر مهدی فاطمه(عج)🌺
💙💚💙 ❇️ اساس تمدن مادّىِ امروز بر خرافه پرستى ❇️ 📝 و عجيب تر از همه خرافه پرستان، دنيا و امروزند. كه مى گويند علم امروز، اساسش بر و است و غير آن را هر چه باشد ردّ می كنند. به این دلیل که می گویند تمدّن و حضارت (=به روز بودن)، اساسش بر استكمال اجتماع است در كمالى كه برايش فراهم باشد و به هر قدر كه فراهم باشد. لذا تربيت و فرهنگ خود را هم بر همين اساس پايه گذارى كرده اند. 📝 در حالى كه همين اساسشان، خودش يكى از خرافه پرستى هاى است. براى اينكه علوم طبيعى از خواص طبيعت بحث مى كند و آثار هر موضوعى را براى آن اثبات می نمايد. و به عبارتى ديگر، اين علوم مادّى عرصه جولانگاهش تنها است كه بايد آثار و خواص ناپيداى ماده را پيدا كند و اما غير آثار آن را نمی تواند متعرّض شود و در آن چيزى را اثبات و يا نفى كند. پس اعتقاد به نبود چيزى كه دستِ حس و تجربه به آن نمى رسد، اعتقادى بدون دليل و از روشن ترين مصاديق است. 📝 و همچنين ، كه آن نيز يك خرافه پرستى ديگر است. براى اينكه اين استكمال و رسيدن به سعادت اجتماعى چه بسا مستلزم آن است كه بعضى از افراد، از سعادت زندگىِ فردى محروم شوند تا با محروميت خود از حريم اجتماع دفاع كنند، كشته شوند، تا وطن و يا قانون و يا مَرام اجتماع محفوظ بماند، و شخص از سعادتِ شخصى خود، براى حفظ حريم اجتماع، امرى است كه انسان عاقل هرگز اقدام به آن نمی كند. مگر وقتى كه آن را براى كمال بداند. 📝 زیرا خودِ محروميت، كمال نيست چون عدم و محروميت است. و اگر چنانچه كمال باشد ناچار براى كمال است نه براى خود شخص. در حالى كه انسان و افراد انسانها، اجتماع را براى خود می خواهند نه خود را براى اجتماع، (پس اگر محروميت باشد، بايد اجتماع به خاطر فرد محروم شود، نه فرد براى اجتماع، و آن هم تصوّر ندارد). ادامه دارد... 📚 💌 کانال " آی💚شیعه " :👇 http://eitaa.com/joinchat/4236247057Cded3cd6bc7 🌺کپی آزاد بشرط دعا و صلوات بر مهدی فاطمه(عج)🌺
❇️ آیت الله خوشوقت: همه باید تابع یک صراط باشند، آن هم در برابر فرمان خدا مطیع باشیم؛ یعنی خدا را انجام بدهیم و را ترک کنیم. این اولین پله شروع حرکت بندگی است، که در صورت استمرار آن، خیلی کار از آن برمی آید. فقط شروع کردن نه، ادامه ‌اش؛ چون هر روز که ما اطاعت فرمان می کنیم یک مقدار تأثیر مثبت به نام رشد ایمان پیش می‌ آید، با استمرار این اطاعت فرمان‌ها، کم‌ کم ایمان زیاد می‌ شود و ایمان رشد و ترقی می ‌کند؛ آن‌ وقت حجابها برطرف می ‌شود و حرف‌ های دیگر هم پیش می آید، اما به شرط اینکه شروع کنیم و بعد ادامه بدهیم. 📚 طریق بندگی ص95 ╔═══💌══╗ 🆔 @ishiaa ╚═══💌══╝
💠 ، حجاب میان خدا و بنده است. و سبب غفلت، اشتغال به امور پَست دنیا است. اشتغال به دنیا، موجب حُبّ و اهتمام کامل به آن شده، پس قلب به آن مشغول می شود و در نتیجه، آینه قلب صفا پیدا نمی کند؛ تا جمال حقّ – سبحانه - بر آن منعکس شده و حاصل شود. 👈 ما جَعَلَ اللَّهُ لِرَجُلٍ مِنْ قَلْبَيْنِ فِي جَوْفِهِ (خداوند برای هیچ کس، دو دل در درونش نیافریده). 📚 رسالة الولایة ص 59 ╔═══💌══╗ 🆔 @ishiaa ╚═══💌══╝
💞💞 📝 اما اينكه مى پندارند سنّت اجتماعى در دنيا و در مقابل سنن تمدّن فعلى و در شرايط موجود در دنيا قابل اجرا نيست، به اين معنا كه اوضاع حاضر دنيا با احكام اسلامى نمى سازد؛ ما نيز قبول داريم، ليكن اين سخن چيزى را اثبات نمی كند. چون ما هم نمى گوئيم با حفظ شرايط موجود در جهان، احكام اسلام بدون هيچ درد سری جارى می شود. (ولی اگر توجه داشته باشید) هر سنّتى در هر جامعه اى که جارى شده، داشته يعنى قبلاً نبوده و بعد موجود شده است، و وقتى می خواسته موجود شود البته شرايط حاضر، با آن ناسازگار بوده و آن را طرد مى كرده و هم با سنّت قبليش مبارزه می كرده. 📝 و چه بسا به خاطر ريشه دار بودن سنّت قبلى، چند بارى هم مى خورده و دوباره قيام مى كرده. تا پس از دو يا سه بار شكست، غلبه مى يافته و سنّت قبلى را ريشه كن مى كرده اند. و چه بسا اتفاق مى افتاده كه در مقابل سنّت قبلى، توان مقاومت پیدا نمی کرده اند. چون عوامل و شرايط موجود، هنوز با آن مساعد نبوده و در نتيجه شكست مى خورده و به كلى از بين مى رفتند. خود شاهد بر اين معنا است و از اين پيروزيها و شكست ها (چه در سنّت هاى دينى، و چه دنيوى، و حتى در مثل نظام دموكراتيك و اشتراكى) نمونه ها دارد. ادامه دارد... 📚 💌 کانال " آی💚شیعه " :👇 http://eitaa.com/joinchat/4236247057Cded3cd6bc7 🌺کپی آزاد بشرط دعا و صلوات بر مهدی فاطمه(عج)🌺
🌸🌸 📝 مثلاً نظام و سنّت (كه در دنياى امروز، سنّت پسنديده است) بعد از جنگ جهانى اول در روسيه شكل واقعى خود را از دست داد و به صورت نظامى و در آمد، و بعد از جنگ جهانى دوم كشورهاى اروپاى شرقى نيز به روسيه ملحق شدند، و سپس چين به آن پيوست، و نيز فرضيه دموكراتيك در بين جمعيتى قريب به نصف سكنه روى زمين بی كلاه ماند و تقريباً يك سال قبل بود(= اوایل دهه 30) كه ممالك كمونيستى اعلام كردندكه رهبر فقيد شوروى (استالين) در طول مدت حكومتش يعنى سى سال بعد از حكومت لِنين، نظام اشتراكى را به نظام و منحرف كرد. دموکراتیک⬅️ اشتراکی و کمونیستی⬅️ فردی و استبدادی 📝 و حتى در همين روزها هم وضع چنين است كه اگر طايفه اى شيفته آن مى شود، طايفه اى ديگر از آن بر مى گردند و اگر جمعى به آن ايمان مى آورند، جمعى ديگر مرتد مى شوند؛ و اين نظام هم چنان رو به گستردگى مى رود، و از اين قبيل نمونه ها زياد دارد. قرآن كريم هم به اين حقيقت اشاره نموده مى فرمايد: ❣قدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِكُمْ سُنَنٌ، فَسِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانْظُروا كَيْفَ كانَ عاقِبَةُ الْمُكَذِّبِينَ - قبل از شما نيز سنّت ها و نظامهايى اجتماعى وجود داشت، پس در زمين سيرى بكنيد تا بفهميد عاقبت تكذيب كنندگان چگونه بوده است. (سوره آل عمران آيه 137) و مى فهماند كه هر سنّت و نظامى كه با آيات خدا همراه بوده، به عاقبتى پسنديده منتهى نشده است. 📝✅ پس صِرف اينكه سنّتى از سنّت ها با وضع حاضر انسانها انطباق ندارد، دليل بر بطلان آن سنّت و فساد آن نظام نيست، بلكه آن نيز مانند همه سنّت هاى طبيعى كه در عالَم جريان دارد، پای گير شدنش (= استقرار یافتنش) به دنبال فعل و انفعالها و كشمكش ها با عوامل مختلفى است كه سدّ راهش مى شوند. ادامه دارد... 📚 💌 کانال " آی💚شیعه " :👇 http://eitaa.com/joinchat/4236247057Cded3cd6bc7 🌺کپی آزاد بشرط دعا و صلوات بر مهدی فاطمه(عج)🌺
💗💗💗 💙 هیچ وقت امام‌ زمانتان و نائبش را تنها نگذارید و در هر نقطه و کاری مشغول هستید با دقت به آن بپردازید تا به دست صاحب اصلی آن برسد؛ 💙 توجه داشته باشید اگر هر کسی کار خود را جدّی نگیرد و ساده انگارد، به نظام اسلامی و انقلاب ضربه وارد کرده و این گناهی است؛ 💙 و بدانید در دیدگاه کلان، نوع مسئولیت مهم نیست بلکه انجام آن اهمیت دارد و جزءترین نیروها و مسئولیت‌ها با سهل انگاری و سستی ممکن است بزرگترین ضربه را بزنند. ❣بخاطر میخی نعلی افتاد 🍃 بخاطر نعلی، اسبی افتاد ❣بخاطر اسبی، سواری افتاد 🍃بخاطر سواری، جنگی شکست خورد ❣بخاطر شکستی، مملکتی شکست خورد 🍃و همه اینها بخاطر کسی بود که میخ را محکم نکوبیده بود. 💌 کانال " آی💚شیعه " : http://eitaa.com/joinchat/4236247057Cded3cd6bc7 💠شادی روح بلند شهدا 💠 💗💗💗
🌹🌹🌹 📝 و به همين جهت، اجتماعات متمدن امروز كه گفتيم اساس كارشان است، براى رفع اين اشكال كه در دل هر فردى خلجان می كند، در مقام چاره جويى به افراد اجتماع تلقين می كنندكه انسان با فداكارى و سربازى، كسب مى كند و بعد از مُردنش، نام او (و اگر نامش مشخص نباشد به عنوان مثلاً سرباز گمنام) دائماً در صفحه تاريخ باقى می ماند. و اين خود يك واضح است، چون بعد از مردنِ سرباز، ديگر چه حياتى و چه نامى؟ و آيا جز اين است كه ما (براى فريب دادن او) حياتى برايش تصور مى كنيم، كه ما وراى اسم، هيچ حقيقتى ندارد؟ 📝 باز نظير اين ، اعتقاد به اين است كه آدمى بايد تلخىِ قانون را تحمل كند و اگر قانون پاره اى لذائذ را از او منع كرد، بر اين محروميت صبر كند. براى چه؟ براى اينكه اجتماع محفوظ بماند و او بتواند با بقيه لذائذ، استكمال نمايد. و خلاصه، اعتقاد به اينكه كمالِ اجتماع كمال اوست، و اين خود خرافه اى ديگر است چون كمالِ وقتى كمال هم هست كه اين دو كمال با هم منطبق باشند (به اين معنا كه مثلاً سير شدنِ من، كمال اجتماع باشد و كمال اجتماع، سير شدن شكم من باشد؛ نه آن صورتى كه كمال اجتماع با من از غذا و آب و سلامتى و در آخر محرومیت من از هستى تأمين شود). 📝 فرد و يا اجتماعى كه كمال خود را و آمال و آرزوهاى خود را هر چند از راه جور و ستم، به دست آورد (اگر فرد است با ظلم به اجتماع خودش و اگر اجتماع است با استعمار و استثمار جامعه هاى ديگر به هدف خود نائل شود، و نيز مىتواند براى اين منظور، خود و يا جامعه خود را آن چنان نيرومند كند كه كسى در برابر مطامع نامشروعش تاب مقاومت نياورد) چنين فرد و چنين اجتماعى چه و انگیزه ای دارد تا معتقد شود به اينكه كمال اجتماع و يا كمال جوامع بشرى اوست؟ و نام نيك باعث افتخار او؟ و به خاطر همين اعتقاد خرافى و موهوم اگر فرد است به اجتماع نگويد و اگر اجتماع است به جوامع بشرى نكند؟ هيچ داعى صحيحى بر چنين اعتقادى نيست. شاهدش هم این است که... ادامه دارد... 📚 💌کانال " آی💚شیعه " :👇 http://eitaa.com/joinchat/4236247057Cded3cd6bc7 🌺کپی آزاد بشرط دعا و صلوات بر مهدی فاطمه(عج)🌺