eitaa logo
مدرسه علمیه حکمت و عرفان باقرین علیهماالسلام
2.5هزار دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
90 ویدیو
26 فایل
» کانال مدرسه علمیه حکمت وعرفان باقرین (علیهما السلام) » مدرسه علوم اسلامی، ویژه خواهران » تحت اشراف استاد گران‌قدر، حجة الاسلام و المسلمین سید یدالله یزدان پناه. پذیرش👇 تخصصی: @EmamReza5 عمومی: @hekmat_baqerain ادمین کانال: @Bagherain11
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی ◾️ مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام سپهبد قاسم سلیمانی 🎙 سخنران: حضرت استاد یزدان‌پناه ◽️ مداح: حاج عباس یوسفی 🗓 زمان: یکشنبه ۱۲ دی‌ماه، همراه با اقامه نماز مغرب و عشا 🕌 مکان: آمل، مسجد مقدس امام حسن عسکری علیه السلام https://eitaa.com/joinchat/3838181378C8d1d2d5742 @nasimehekmat
‼️آدم خیال می کند که باید خوب ببیند، خوب بشنود، خوب بخورد. ✅ خوردن زیادی کمال نیست، دیدن زیاد کمال نیست، عمر زیادی کمال نیست، ⬅️ مهم آن است که ببینید در ما چه ریخته اند و ما عصاره چه هستیم. اگر ما عصاره هستیم اول مان پیدا بشود که آن اول را نگاه بکنیم که با چه ترکیب کرده اند که من اگر مفصل شدم و شرح شدم همان بشوم نه چیز دیگری بشوم.✨ https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰 گذشتن از گناه دیگران 💎 یکی از خلقیات عارفان، گذشتن از گناه دیگران است و چگونه نگذرد در حالی که بزرگتر از آن است که لغزش بشری روحش را جریحه دار کند. 🗂 جلسه ۱ https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🏴 هیچ‌ فردی در امت مانند فاطمه(س) نبود. حسن بصری که از زهّاد ثمانیّه‌ی‌ معروف است و زاویه هم دارد با اهل‌بیت، می‌گوید که «ما کان فی هذه الامّة اعبد من فاطمة کانت تقوم حتّی تورّم قدماها». معنای این تعبیر «ما کان اعبد من فاطمة» این نیست که شبیه او و به اندازه‌ی او تعدادی وجود داشتند؛ نه، در تعبیرات عربی معنایش این است که هیچ کس در امّت، مانند او نبود از لحاظ عبادت. این را حسن بصری می‌گوید؛ حسن‌بصری دوران فاطمه‌ی زهرا(س) را درک نکرده، امّا اینکه این طور قاطع این حرف را می‌زند نشان می‌دهد این جزو مسلّمات و متواتراتی بوده است که در آن زمان وجود داشته است. 🗓 ۱۳۹۹/۱۱/۱۵ https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰 معرفی‌نامه علامه طباطبایی ره قسمت سوم به محضر جناب استاد علامه طباطبابى مد ظله العالى تشرف حاصل كردم. سخن از زمان تحصيل و كارهاى علمى معظم له به ميان آمد، فرمودند: من انتظار آمدن بهار و تابستان را مى‌بردم؛ چه در آن دو فصل چون شب‌ها كوتاه بود، شب را به مطالعه و نوشتن به روز مى‌آوردم و در روز مى‌خوابيدم. 📚 سپس درباره تفسيرش فرمودند: 🔹من اول در روايات بحار بسيار فحص و تتبع كردم كه از اين راه كارى كرده باشم و درباره روايات، تأليفى در موضوعى خاص داشته باشم. 🔸بعد در تلفيق آيات و روايات زحمت بسيار كشيده‌ايم تا اين كه به فكر افتاديم بر قرآن تفسيرى نويسيم ولى چنين مى‌پنداشتم كه چون قرآن بحر بى‌پايان است، اگر به همه آن بپردازيم، مبادا توفيق نيابيم. 🔹لذا آنچه از قرآن در اسماء و صفات الهى و آيات معاد و از اينگونه امور بود جدا كرديم كه هفت رساله مستقل در هفت موضوع تأليف كرده‌ام. 🔸 تا اين كه به تفسير قرآن اشتغال ورزيديم كه اكنون چهارده جلد آن طبع و منتشر شده است. ▫️ اين سخن استاد در آن روز بود و امروز بحمدالله تعالى توفيق يافت كه تفسير الميزان را در بيست مجلد در مدت بيست سال به اتمام رسانيد و در آخر تفسير تاريخ اتمام را مرقوم فرموده به اين عبارت: «تم الكتاب و الحمدلله و اتفق الفراغ من تأليفه فى ليلة القدر المباركة الثالثة والعشرين من ليالى شهر رمضان من شهور سنة اثنتين و تسعين و ثلاثمائة بعد الالف من الهجرة و الحمد على الدوام و الصلوة على سيدنا محمد و آله والسلام
🔰 نور عالم‌گیر فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها ▪️هر کسی در این عالم هست، حظی از عوالم بالاتر دارد. ▪️حظ فاطمه زهرا سلام الله علیها، نوری است که عالم را پر می‌کند. ▪️همه‌ جای عالم، فاطمی است و همه‌جا فاطمه است که به شکل های مختلف حاضر است. https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
جناب محی الدين سرّ محبوب بودن زن را در اين می‌داند كه چون: ☘ ذات اقدس خداوند منزّه از آن است كه بدون مجلی و مظهر مشاهده شود، و هر مظهری كه بيشتر جامع اسماء و اوصاف الهی باشد، بهتر خدا را نشان می‌دهد، و زن در مظهريت خدا كامل تر از مرد است☘ ✔️زيرا مرد فقط مظهر قبول و انفعال است چون مخلوق حق است. 🔸و زن گذشته از آن كه مظهر قبول و انفعال الهی است. 🔸 مظهر فعل و تأثير الهی نيز هست چون در مرد تصرّف می‌كند و آن را مجذوب خويش قرار داده و محبّ خود می‌سازد، و اين تصرّف و تأثير نموداری از فاعليت خداست، از اين جهت زن كامل تر از مرد است. https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 مروری بر ویژگی‌های آیت‌الله مصباح یزدی در کلام رهبر انقلاب؛ 👈🏻 اطلاع‌نگاشت | عالم مجاهد و پارسا 🔻 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نسبت به آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی به عنوان شخصیتی دارای علم و بصیرت و صفا ارادت خاصی داشته‌ و در بیانات مختلف از ایشان تجلیل کرده‌اند که این موارد در این اطلاع‌نگاشت مرور می‌شود. 📥 نسخه قابل چاپ: khl.ink/f/47052
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷 مصباح عزیز 📹 انتشار فیلم برای نخستین‌بار | رهبر انقلاب: امروز بحمداللَّه نظام اسلامی ما مفتخر است که شخصیتهای برجسته‌ی علمی و معنوی در آن حضور دارند؛ مثل همین شخصیت عزیز و عظیم - جناب آقای مصباح- که بحمداللَّه این کار هم از برکات ایشان است. من ایشان را نزدیک به چهل سال است میشناسم و به ایشان ارادت قلبی دارم؛ فقیه، فیلسوف، متفکّر و صاحب‌نظر در مسائلِ اساسی اسلام. اگر خدای متعال به نسل کنونی ما این توفیق را نداد که از شخصیتهایی مثل مرحوم علّامه‌ی طباطبایی، یا مرحوم شهید مطهّری استفاده کند، بحمداللَّه این شخصیت عزیز و عظیم، خلاءِ آن عزیزان را در زمان ما پر میکنند. من حقیقتاً خدا را حمد و شکر میکنم. 🗓 سالگرد درگذشت عالم ربانی، فقیه و حکیم مجاهد، آیت‌الله مصباح یزدی 💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 وحشت مستکبران از تکثیر شهید سلیمانی 🔻رهبر انقلاب: به‌ هر حال شهید سلیمانی ماندنی است، تا ابد زنده است؛ آنهایی که او را شهید کردند ــ ترامپ و امثال او ــ جایشان زباله‌دان تاریخ است و جزو فراموش‌شدگان تاریخ خواهند بود در زباله‌دان، امّا او تا ابد زنده است؛ شهید این جوری است و دشمنان او گم و گور خواهند شد. البتّه ان‌شاءاللّه بعد از آنکه دنیوی‌شان را بدهند. ۱۴۰۰/۱۰/۱۱ 👈🏼 گزیده بیانات رهبر انقلاب در دیدار خانواده و ستاد سالگرد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی 💻 @Khamenei_ir |
قهرمانِ پرافتخار.pdf
6.72M
📚 کتابچه | مجموعه بیانات رهبر انقلاب درباره شهید حاج قاسم سلیمانی
# ابعاد اجتماعی اسلام 🔰قسمت هفتاد و پنجم🔰 🔸بیان شد که عقاید انسانی دو نوعند: 1⃣ عقایدی که دستخوش دگرگونی می‌شود. 2⃣ عقايدى كه دچار چنين تحولى نمى‏‌شود، هر چند كه تحول به معناى ديگر را مى‏‌پذيرد. 🔹یعنی معارف عامه الهيه‏‌اى است كه در مسائل مبدأ و معاد و سعادت و شقاوت و امثال آن احكامى قطعى و متوقف دارد. 🔸يعنى احكامش دگرگونى و تحول نمى‏‌پذيرد، هر چند كه از جهت دقت و تعمق ارتقا و كمال مى‏‌پذيرد. 🔹و اين معارف و اجتماعات و سنن حيات تاثير نمى‏‌گذارد مگر به نحو كلى ⬅️فلذا توقف و يك نواختى آن باعث توقف اجتماعات از سير تكاملیش نمى‏‌شود. 🔹هم چنان كه در وجدان خود، آراء کلی بسیاری مى‏‌بينيم كه در يك حال ثابت مانده‏‌اند و در عين حال اجتماع ما به خاطر آن آراى متوقف و ثابت، از سير خود و تكاملش باز نايستاده. 🔸مانند اين عقيده ما كه مى‏‌گوئيم: ✔️ انسان براى حفظ حياتش بايد به سوى كار و كوشش انگيخته شود. یا ✔️كارى كه انسان مى‏ كند بايد به منظور نفعى باشد كه عايدش شود. و يا معتقديم كه: ✔️ عالم هستى حقيقتا هست نه اينكه خيال مى‏ كنيم هست و در واقع وجود ندارد. و يا مى‏ گوئيم: ✔️ انسان جزئى از اين عالم است و او نيز هست و يا انسان جزئى از عالم زمينى است. و از اين قبيل آراء و معلوماتى كه تا انسان بوده آنها را داشته، و تا خواهد بود خواهد داشت و در عين حال دگرگون نشدنش باعث نشده كه اجتماعات بشرى از ترقى و تعالى متوقف شود و راكد گردد. 📚 ترجمه المیزان، ج ۴، ص ۱۸۶. https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰قسمت صد و شانزدهم🔰 🌴 آنچه انسان با او به حق تعالى توجه مى‏‌كند؛ 🌴و آنچه كه از عوالم خلقيّه لايق نظر به كبرياى عظمت و جلال است؛ ❇️ قلب است. ⚫️ ديگر جوارح و اعضاء را از آن حظّ و نصيبى نيست. 🔹معذلك طهارت صوريّه و نظافت ظاهريّه را نيز اهمال ننموده‏‌اند: 🔸 صورت طهارت را براى صورت انسان مقرر فرمودند. 🔸 و باطن آن را براى باطن او. ✳️ و از آن كه تزكيه قلب را در حديث شريف از فوائد وضو قرار داده: ✅معلوم شود كه براى وضو باطنى است كه به آن تزكيه باطن شود. 🔻 و نيز رابطه ما بين ظاهر و باطن و شهادت و غيب معلوم شود. 🔻و نيز استفاده شود كه طهور ظاهرى و وضو صورى از عبادات است. 🔻 و اطاعت ربّ است. ❇️ و از اين جهت طهور ظاهر موجب طهور باطن گردد. ✅و از طهارت صورى تزكيه فواد حاصل شود. https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰 روش رسیدن به نماز مقبول 🌱عرفا توصیه کردند اگر می‌خواهید نماز مقبول بخوانید، حداقل در یک نماز سرمایه گذاری کنید. هر نمازی که حال معنوی بهتری دارید. حتی همه یک نماز هم لازم نیست، مقداری از یک نماز را با این حال خوش بخوانید، برای شروع خوب است. 🗂 جلسه ۶۷ https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰قسمت صد و چهل و سوم🔰 🔹 مراحلی که عارفان در بابِ سلوک می‌گویند طبق یک دسته بندی کلی، سه مرحله است: ◀️مرحلۀ اوّل: ریاضت ◀️مرحلۀ دوم: عشق ◀️مرحلۀ سوم: فناء . به یک لحاظ ما می توانیم بگوییم تمام آنچه که به عنوانِ منازلِ اوّلیّه هست و این کارهایی که انجام می دهیم، در واقع داریم ریاضت می‌کشیم مثلاً گفته اند: 🔻باید این ده حسِ ظاهر و باطن را ضبطش کند. 🔻نفس امّارة را باید رام کند. 🔻باید از دنیا بگذرد. 🔻باید از القائات شیطانی بگذرد. 🔻باید ایمان بیاورد و عملِ صالح کند. 🔻کارهای خیر بکند و... این ها را می گویند "مرحله ی ریاضت" ✅ریاضت، یعنی صیقل دادنِ جان درست است که نفس از عالم نور و آن گلشنِ قدس است، ولی وقتی تعلّق به بدن پیدا کرد، تعلّق به خاک هم در آن آمده است و در نتیجه قیودات و غل و زنجیرهایی پیدا کرده است. ❓ریاضت می خواهد چه کار کند؟ می خواهد این غل و زنجیرها را باز کند. ✅ لذا قدرِ نمازها، روزه ها، قدرِ اعمال صالح، قدرِ جنگیدن با نفس را باید دانست، چون این ها دارد این قیودات را از ما می کند. https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰 معرفی‌نامه علامه طباطبایی ره ▪️قسمت چهارم ✔️طلاب عزيز ما سرمشق بگيرند كه حضرت علامه طباطبائى شب قدر را به بحث و تحقيق آيات قرآنى احيا مى‌كرد و تفسيرش در اين شب فرخنده به پايان رسيد. 🔺 آرى! 🔘 اين چنين بايد بكار بود و به شعر رسا و شيواى شمس الدين محمد بن محمود آملى صاحب نفائس الفنون: 🌱به هوس راست نيايد به تمنى نشود 🌱كاندرين راه بسى خون جگر بايد خورد 💠 شيخ المشايخ صاحب جواهر قدس سره العزيز در آخر كتاب ديات آن فرمايد: تم كتاب جواهر الكلام فى شرح شرايع الاسلام فى مسائل الحلال و الحرام فى ليلة الثلاثاء ثلاثة و عشرين من شهر رمضان المبارك ليلة القدر التى كان من تقدير الله تعالى فيها ان يتفضل علينا باتمام الكتاب المزبور من سنة الالف و المأتين و الاربع و الخمسين من الهجرة النبوية الخ. 💠 از جناب صدوق ابن بابويه رضوان الله تعالى عليه در احياى شبهاى بيست و يكم و بيست و سوم ماه مبارك رمضان كه ليالى قدرند در مفاتيح محدث قمى چنين نقل شده است: قال شيخنا الصدوق فيما أملى على المشايخ فى مجلس واحد من مذهب الامامية و من أحيا هاتين الليلتين بمذاكرة العلم فهو أفضل؛ 🔅 يعنى افضل اعمال در احياى اين دو شب قدر، مذاكره علم است. https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
✅از نظر مسائل عقلی تفاوتی بين زن و مرد در اصل كمال نيست. ☘البته ممكن است زن به اوجی كه يك مرد، ـ انسان كامل يعنی وجود مبارك رسول خدا صلي الله عليه وآله ـ بار يافت، نايل نشود. 🔹 اما مردهای فراوان ديگری حتی انبيا و مرسلين بی‌شمار و اوليا و اوصيای فراوان، هم به آن مقام نرسيدند. 🔸اين نه به آن علت است كه زن، چون زن است به آن مقام نمی‌رسد، بلكه برای آن است كه چنان مقامی فقط نصيب اوحدی از انسان‌های كامل می‌شود لذا خيلی از مردها هم به آن مرتبه راه نيافته‌اند. https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
اجتماعی اسلام 🔰قسمت هفتاد و ششم🔰 معارف اصولى دين، از قبيل معلوماتی است که با گذشت زمان تغییر نکرده؛ 📌 مثل اينكه مى‏ گوئيم عالَم خودش خود را درست نكرده، بلكه آفريدگارى داشته و آن آفريدگار واحد است و در نتيجه معبود عالم نيز يكى است. 📌يا مى‏ گوئيم اين خداى واحد براى بشر، شرعى را تشريع فرموده كه جامع طرق سعادت است و آن شريعت را از طريق انبیاء به بشر رسانده. 📌 يا مى‏ گوئيم پروردگار عالم بزودى تمامى اولين و آخرين را در يك روز زنده و جمع مى‏ كند و به حساب اعمالشان مى‏ رسد. ⬅️و همين اصول سه‏ گانه كلمه واحده‏ اى است كه اسلام جامعه خود را بر آن پى نهاده و در حفظ آن كوشيده(يعنى هر حكم ديگرى كه تشريع كرده طورى تشريع نموده كه اين كلمه واحده را تقويت كند). 🔺و معلوم است كه چنين معارفى، بحث بر سر" بود" و" نبودش" و نتيجه گرفتن رأيى ديگر در آن، ثمره‏ اى جز انحطاط جامعه ندارد.( مثل اين مى‏ ماند كه بحث كنيم از اينكه در جهان چيزى بنام خورشيد و داراى خاصيت نور افشانى وجود دارد يا نه) 🔻تمامى حقايق مربوط به ماوراى طبيعت از اين نوع معارف است كه بحث از درستى و نادرستی اش و يا انكارش به هر نحوى كه باشد به جز انحطاط و پستى، ارمغانى براى جامعه نمى‏ آورد. 🌀 حاصل آنكه مجتمع بشرى در سير تكاملی اش جز به تحول هاى تدريجى، به تحول ديگرى نيازمند نيست. و اين تحول هم با بحث‏ هاى علمى و تطبيق عمل بر علم (يعنى تجربه دائمى) حاصل مى‏ شود، و اسلام هم به هیچ وجه جلو آن را نگرفته. 📚 تفسیر المیزان، ج ۴، ص ۱۸۷. https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
✅ مخاطب واقع شدن یعنی قابل می شود برای این که آن چیز در او ظاهر شود مثلا قابل می شود تا حقیقت در او ظاهر شود. ✅ وقتی الرحمن در انسان ظاهر شد و از عبادت شیطان خارج شد، عابد الله می شود. ⬅️ آن وقت مخاطب الله می شود و از حقیقت حکایت می کند.✨ https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰قسمت صد و چهل و چهارم🔰 🔹مقاماتی درست کرده اند؛ مثلا: ◀️مقامِ حُزن ◀️خوف ◀️ توبه ◀️ یقظه. ⬅️در یقظه اوّل بیدار شود ⬅️ بعد توبه کند ⬅️ بعد راه بیافتد ⬅️ بعد خوف پیدا شود و... این ها همه مراحل و مقامات ریاضت است، آن ریاضتِ به معنای کلان. ❓ریاضت در واقع یعنی چی؟ یعنی جنگیدن با بسیاری از مشکلات و قوَّت دادن به نفس، جنگیدن با موانع نفس، موانع نفسی که قرار است برود به سمت گلشن قدس. ❓و در کنارش چه کار کند؟ باید قوت و غذا پیدا کند. ❓قوت و غذا چی هست؟ قوت و غذای عالم عقل و عالم نور، تسبیح و تحمید حق است. ✅نفس هم همین خاصیّت را دارد، این خاصیّتِ نفس است که با این تسبیح و تحمید، قوّت می‌گیرد. ◀️همین شب زنده داری ها ریاضت است. ◀️اینکه انسان سحر بلند می شود ریاضت است. ◀️این که با خدایش خلوت می کند ریاضت است. https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰 چرا؟! عمر می‌گذرد... چرا از این عمر کوتاه استفاده‌ای نمی‌کنیم؟ چرا از این نمازهای پنجگانه عمر استفاده‌ای نمی‌کنیم؟ چرا وقت ویژه‌ای نداریم با خدا و اهل بیت صلوات‌الله‌علیهم‌اجمعین بنشینیم؟ چرا ارتباط مستقیم برقرار نمی‌کنیم و وقت خاصی نمی‌گذاریم؟ چرا به ظاهر اکتفا می‌کنیم؟ چرا به سمت باطن حرکت نمی‌کنیم؟ 🗂 جلسه ۱۰ https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰 معرفی‌نامه علامه طباطبایی ره ▪️قسمت پنجم 🔺 جناب آقاى سيد حسين بادكوبه اى، يكى از اساتيد بزرگ استاد علامه طباطبائى روزى در محضر مباركش (علامه طباطبایی ره) در ولايت و امامت سئوالاتى عنوان كردم تا اين كه سخن از آيه كريمه: «و اذابتلى ابراهيم ربه بكلمات فأتمهن قال انى جاعلك للناس اماما قال و من ذريتى قال لا ينال عهدى الظالمين» به ميان آمد. به حضورش عرض كردم جنابعالى در تفسير در وجه استفاده آيه بر عصمت امام بيانى از بعضى اساتيدتان نام برده‌ايد. اين استاد كدام بزرگوار است؟ فرمود: مرحوم آقا سيد حسين بادكوبه اى راقم گويد كه ديگر اساتيد ما هم: 🔹آيات عظام حاج شيخ محمد تقى آملى 🔸آقا سيد محمد حسن قاضى الهى طباطبائى قدس سرّ هما از استادشان جناب آقا سيد حسين بادكوبه‌اى به تجليل و تعظيم نام مى‌بردند. 🌴آن جناب آقا سيد حسين بن سيد رضا بن سيد موسى حسينى بادكوبى لاهجى ( نه لاهيجى ) است . در سال 1293 ه . ق در قريه خود دلان بادكوبه متولد شده است. 🌴 وى يكى از اعاظم تلامذه جناب آقا ميرزا هاشم اشكورى و آقا ميرزا ابوالحسن جلوه و آقا على مدرس صاحب بدايع الحكم و آخوند خراسانى صاحب الكفايه و شيخ محمد حسن مامقانى رضوان الله تعالى عليهم و از مفاخر علماى متأخرين و متحلى به ملكات فاضله انسانى بود . در 28 شوال 1358 ه . ق در نجف اشرف به جوار رحمت الهى پيوست و او را تأليفاتى در معقول و منقول است و در طبقات اعلام الشيعه علامه شيخ آقا بزرگ تهرانى رضوان الله عليه مذكور است.
🔰قسمت صد و هفدهم 🔰 🌴سالك إلى اللّه بايد در وقت وضو متوجّه شود به اينكه مى‏‌خواهد متوجّه محضر مقدّس حضرت كبريا شود. 🌑 و با اين احوال قلوب كه او را است، لياقت محضر ندارد. 🌑بلكه شايد مطرود از درگاه عزّ ربوبيت شود. ✅ پس، دامن همّت به كمر زند: 🔸كه طهارت ظاهرى را به باطن سرايت دهد. 🔸و قلب خود را، كه مورد نظر حق. 🔸 بلكه منزلگاه حضرت قدس است. ⬅️ از غير حقّ تطهير كند. 🔸و تفرعن خود و خوديّت را، كه اصل اصول قذارات است، از سر بيفكند تا لايق مقام مقدّس شود. https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰قسمت سی‌وهشتم🔰 🇮🇷فرهنگ غربی فقط هواپیما و وسائل آسایش زندگی و وسائل سرعت و سهولت نیست؛ ⏪ این‌ها ظواهر فرهنگ غربی است، كه تعیین‌كننده نیست. ⚠️باطن فرهنگ غربی عبارت است از همان سبك زندگی: 🔹 مادیِ 🔸 شهوت‌آلودِ 🔹 گناه‌آلودِ 🔸 هویت‌زدا 🔹 و ضد معنویت 🔸 و دشمن معنویت. ✔️ شرط رسیدن به تمدن اسلامیِ نوین در درجه‌ی اول این است كه از تقلید غربی پرهیز شود. ما متأسفانه در طول سالهای متمادی، عادت کرده‌ایم از یك چیزهائی تقلید كنیم. 🇮🇷بنده طرفدار این نیستم كه حالا در مورد لباس، در مورد مسكن، در مورد سایر چیزها، یكباره یك حركت جمعی و عمومی انجام بگیرد؛ نه، این كارها باید به تدریج انجام بگیرد؛ دستوری هم نیست. ⬅️ این‌ها فرهنگ‌سازی لازم دارد. همان طور كه گفتم، كار نخبگان است، كار فرهنگ‌سازان است. و شما جوان‌ها باید خودتان را برای این آماده كنید؛ ♦️🔸این، رسالت اصلی است.🔸♦️ https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab