🏴 درس فاطمی
💠 حضرت زهرا سلام الله علیها:
کسی که عبادتهای خالصانه خویش را به سوی خدا بفرستد، خداوند بهترین مصلحتش را به سوی او میفرستد.
📚 بحار الأنوار؛ ج ۷۰؛ ص ۲۴۹.
📌 ما سرمشق اخلاص و مبارزه تا پای جان و آبرو برای تحقق ولایت را از مادرمان حضرت زهرا سلام الله علیها گرفتیم و آموختیم نهراسیم و مأیوس نشویم...
🏴 شهادت صدیقة طاهرة، بنت النبي، أم أبیها، زوجة الوليّ، ام الأئمة حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را خدمت مولاجانمان حضرت حجت بن الحسن العسکری و تمامی شیعیان و محبین حضرتش تسلیت عرض میکنیم.
آجرک الله یا صاحب الزمان
#اخلاص
#حضرت_زهرا
@Manahejj
ZohrFatemieh2-1397[02].mp3
10.49M
🏴 روضه حاضرشدن حسنین علیهماالسلام بر پیکر بیجان مادر
🎙 میثم مطیعی
🏴 آجرک الله یا صاحب الزمان
#روضه
#حضرت_زهرا
@Manahejj
هدایت شده از کشکول ناب حوزوی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ماجرای خواب دیدن #حضرت_زهرا سلام الله علیها توسط آیت الله نصرالله شاه آبادی(ره)😭
▪️در دوران کودکی به ما آموخته بودند قبل از خواب چهار قل و آیه الکرسی بخوانیم، و ما میخواندیم یک شب در سن 7 سالگی خواب دیدم حضرت زهرا سلام الله علیها تشریف آوردند من همانطور که نشسته بودم پشت سر من نشستند و منو بغل گرفتند و دستی زدند به بازوی راست من و فرمودند مادر! تو که آیه الکرسی میخوانی چرا درست نمیخوانی؟
🔻این را فرمودند من از خواب بیدار شدم اذان صبح بود. نماز صبح که خواندیم به اخوی که با من تو اون اتاق بود گفتم که داداش گوش بده من آیه الکرسی رو بخوانم و اگر اشتباه دارد تصحیح کن و ایشان گفت که من حوصله ندارم.
پدر صدای من را شنیدند و صدا زدند نصرالله! و فرمودند: بخوان! من یک دور آیه الکرسی را خواندم. ایشان فرمودند: دو مرتبه بخوان. دو مرتبه خواندم فرمودند: سه مرتبه بخوان. دفعه سوم که خواندم فرمودند: قسمت آخر آیه الکرسی ( الله ولی الذین آمنوا) را با قسمت بعد جابجا میخوانی. بعد پرسیدن چطور شده؟ خواب رو نقل کردم و ایشان شروع کردند به اشک ریختن و من را در بغل گرفتند و محبت بسیار زیاد و بیسابقه نمودند و فرمودند: که این خواب تو دو تا ثمره داره؛ یک ثمرش این است که شماها واقعا از اولاد زهرا هستید - چون مادر ما علویه بود- یک! دو البته این دومیش را من در حافظه نگه داشتم که بعد که طلبگی پیدا کردیم در آن طلبگی متوجه شدم که فرمودند در آیه الکرسی اختلافه که آیا تا هو العلی العظیم هست یا تا هم فیها خالدون.
#آیت_الله_شاه_آبادی
◾️کشکول ناب حوزوی🔻
☑️ @kashkolenab
🌀 سکوت و اعتراض، در ترازوی تاریخ
📝 ایفای نقش راهبردی در سیرهی فاطمی
🖋 حسین محمودزاده
🔸 سیره حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها در برابر غاصبان خلافت، ابعاد مختلفی دارد که در این نوشته به یک جنبه از آنها پرداخته میشود:
✊🏻 اعتراض به ستم در جایی که غلبهی ظالم قطعی و یقینی است و مقابلهی عملی با آن به خاطر نامتوازنبودن قوا سودی ندارد، به دیدگاه برخی افراد - در بهترین حالت- بیهوده و حتی منافی با عزت و اعتبار به شمار میرود.
🔺 منطق چنین افرادی این است که «اگر میتوانی اقدام عملی داشته باشی بسمالله؛ و اگر نه، با تکرار اعتراض و اصرار، خود را سبک نکن و ضعف عملی خودت را آشکار نساز.»
🔻 یکی از نتایج چنین منطقی، #سکوت در مقابل جرائم و ظلمهایی است که گسترده و سنگین هستند؛ چون ظلم سنگین، قدرت بیشتری میطلبد و هر چه قدرت بیشتر، امکان مقابلهی عملی با آن کمتر، و سکوت و سبکنکردن خودمان در مقابل آن، منطقیتر و موجهتر.
♨️ در روابط بینالملل، گاهی کشورها و نهادها به دلایل مختلف به محکومکردن برخی امور بسنده میکنند. به تصور برخی افراد و در نگاه ابتدایی، چنین اعتراضهایی بیشتر نمایشی و شعاری یا در بهترین حالت احساسی و برای تخلیهی هیجان عاطفی است. اما آنچه در حقوق بینالملل ثابت شده این است که از فواید مهم و سرنوشتساز این محکومیتهای لفظی و اعلامیهای، ثبت اعتراض در تاریخ و ایجاد ظرفیت برای اقدامهای عملی در آینده و هنگام توفر شرایط و امکانات برای تأمین منافع از دست رفته است.
✅ خلاصه آنکه محکومیت لفظی و اعلامیهای، صرفا یک واکنش شعاری و تخلیهی عاطفی نیست، بلکه اقدامی راهبردی است که منافع آن در درازمدت روشن میشود.
🔺 پس از کودتای #سقیفه و إعمال بزرگترین ستم ممکن علیه تاریخ و بشریت، شاید کسانی بودند که نسبت به وضعیت ناراضی بودند، اما با توجه به اقبال دولت کودتاچیان و کمبود تعداد یاوران حق، با خود میگفتند «خداوند که میداند ما در دل راضی نیستیم، اقدام و مخالفت عملی هم در جایی که دولت ستم رو به اقبال گذاشته، بیهوده است، حال در این شرایط اعتراضکردن زبانی و محکومکردن صرف، چه سودی دارد؟»
🔻 اینطور نبود که تمام اهل مدینه از منافقان و اشرار باشند که بغض و کینهی اهلبیت پیامبر صلوات الله علیه و آله را به دل داشته باشند؛ به عکس، از برخی گزارشها استفاده میشود که لااقل برخی مردم از اقدامات و سخنان صدیقهی طاهره (س) متأثر میشده و به فکر میرفتند، اما میتوان گفت دست کم بخشی از سکوتها به خاطر ذهنیتهایی از سنخ منطق پیشگفته بوده است.
◼️ در این شرایط بود که صدیقهی طاهره (سلام الله علیها) به تنهایی بار کمکاری همهی ناظران ساکت را به دوش کشید؛ و البته در انجام این مأموریت راهبردی تاریخی از تهمت «واکنش احساسی بیهوده» نیز هراسی نداشت.
◼️ صدیقهی کبری (سلامالله علیها) با اقدام سرنوشتساز خود به همگان آموخت که اعتراض ظاهری و اصرار بر آن، (حتی پس از روشن شدن خذلان مردمان زمان) ثمرات و آثار راهبردی تاریخی دارد و ترک آن به بهانهی نداشتن ثمرات ملموس در کوتاه مدت، موجه و عقلانی نیست.
◼️ تاریخ از ثبت مستقیم حال و هوای ناگفته و ارتکازات پنهان اجتماعی ناتوان است و برای ثبت آنها به علائم ظاهری و دلایل خارجی احتیاج دارد. امور و ارتکازاتی که در حال حاضر بسیار بدیهی به نظر میرسند، ممکن است برای نسل بعد کاملا پنهان و بلکه به شکل معکوس باشند.
♨️ اکنون برای ما و اکثریت مردم جهان، ظلم و ستم و نارضایتی نسبت به توحش صهیونیستها در فلسطین بدیهی است. اما برخی با احاله به: بدیهی بودن مسأله، علم خداوند به مضمرات قلبی و ناممکن بودن اقدام عملی، اعتراض ظاهری را بیفایده میشمرند و حتی به کسانی که صدای اعتراضشان قطع نمیشود کنایه میزنند که «وقتی ضعیف هستید چرا صبح و شب صرفا اعتراض میکنید؟» غافل از آنکه استمرار همین اعتراض ظاهری و لفظی علیه ظلم و ظالم در صبح و شب -نه به عنوان یک حرکت احساسی، بلکه به عنوان یک تکلیف راهبردی- درسی است که بانوی بزرگ اسلام برای تاریخ به یادگار گذاشته است.
#حضرت_زهرا
#راهبرد_مبارزه_تاریخی_فاطمه
@Tanbiholomah
@Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 مراعات اسلام صوری، موجب حفظ و تقویت شیعه شد
🎥 اگر به سب و لعن مشغول میشدیم کجا تشیع گسترده میشد؟!
👤 آیتالله بهجت
📌 مناهج:
خروجی تشیع انگلیسی نه تنها گستردهشدن تشیع نبود، بلکه با انتشار فیلمهای کذایی مراسمات لعن، جان و مال شیعیانی که در منطقه در اقلیت بودند را نیز همواره به خطر انداختند!
لذا خیلی فرق است بین اسلام علوی و فاطمی، با اسلام افراطی برخی؛ که با عقلانیت و دوراندیشی بیگانه است...
#فاطمیه
#آیت_الله_بهجت
@Manahejj
🌀 رویای اعتدال آمریکایی و آنتی تز انقلاب از قم
🔺 دلبستگان غرب که رؤیای اعتدال آمریکایی داشتند، اینک باز هم چشم امیدشان به آنتیتز انقلاب در قم است.
🔻 چراکه اندیشههای سیاسی، فقهی و کلامی سکولارها در قم، مبانی حرکت سیاسی اجتماعی آنها در تهران علیه نظام و انقلاب است.
🔹علما و بزرگان انقلابی از زمان هشدار صریح رهبر انقلاب در روز ۱۹ دی ۱۳۸۹ تا امروز حتما اقدامات گوناگونی انجام دادهاند، اما خروجی این اقدامات و برون داد رسانهای آن چه بوده؟
🔹 قرارگاه ۱۹ دی با دغدغه تأمین نظر رهبر معظم انقلاب تشکیل شد، رئیس محترم و دبیر محترم این قرارگاه به افکار عمومی بگویند تا امروز چه کردهاند؟
نمیخواهیم مثل برخی سیاهنمایی کنیم که هیچکس تا امروز هیچ کاری نکرده است، بلکه افکار عمومی خصوصا جبهه انقلاب سؤال دارند.
🔹 آیا عملکرد قرارگاه ۱۹ دی متناسب با انتظارات صریح رهبر انقلاب مبنی بر مواجهه صحیح با آنتی تز انقلاب از قم بوده است؟
امروز سؤال جبهه انقلاب خصوصا در قم اینست که آیا تمرکز قرارگاه فرهنگی و اجتماعی ۱۹ دی صرفا بر رفع آسیبهای اجتماعی است یا قبل از آن متمرکز بر دفع آسیبهای فرهنگی است؟!
🔹 نیروهای انقلابی انتظار دارند گزارش قرارگاه برای مقابله با نظریه پردازان آنتی تز انقلاب را بشنوند که چه اقدامات روشنگری در این سالها انجام شده است؟
آیا تنها راهکار مواجهه با آنتی تز انقلاب، صرفاً برخورد امنیتی با آنان است (که گاهی حتما هم لازمست) یا به تعبیر رهبر انقلاب آتش فتنه را با روشنگری باید خاموش کرد؟
👈 نباید با سادهسازی مسائل، از کنار آن به سادگی عبور کنیم، همه سهم تقصیر خویش را بپذیریم.
@Manahejj
🌀 وحدت حوزه و دانشگاه یا شبیهشدن حوزه به دانشگاه؟!
🖋 هادی مصریپور؛ #یادداشت_مهمان
🔸 در ایام سالروز وحدت حوزه و دانشگاه، برخی اساتید ابراز گلایه کرده بودند که همچنان پس از چند دهه، حوزه برای «وحدت حوزه و دانشگاه» برنامهای ندارد.
‼️ اما میخواهم بگویم اتفاقا امروز پس از سی سال، به همت شورای عالی و مرکز مدیریت، «حوزه» از هرروز دیگری به دانشگاه شبیهتر شده است و بجای حفظ سنن حوزوی و تعامل با دانشگاه، دچار اتحاد حوزه با برنامه دانشگاه شدیم:
1️⃣ چه به لحاظ آموزشی و سیستم سرطانیِ ترمی واحدی؛
2️⃣ چه به لحاظ مدرکی که دیگر خروجی حوزهها آیت الله و حجتالاسلام نیستند (یادداشت «دکتر بوشهری و دکتر اعرافی»)؛
3️⃣ چه به لحاظ هویت حوزوی و طلبگی که کاری کردهایم که طلاب حس کنند برای اینکه هویت و بها پیدا کنند لاجرم از داشتن مدرک دانشگاه هم هستند؛ چون وقتی هویت تحصیلی و مدرکی ذیل سیستم دانشگاهی تعریف شد، همه اصالتها هم به ظاهر با دانشگاه خواهد بود و خودبخود حوزه را در سایهی دانشگاه، هویتبخشی کردهایم.
♨️ استمرار همین روند خسارتبارِ خالی از ایده و برنامه، کمکم باعث بدبینی بسیاری از بزرگان و فضلای سنتی حوزه به رهبری شد؛ چراکه اساسا شورای عالی و مرکز مدیریت به فرمایش رهبری ایجاد شدند برای ارتقای حوزههای علمیه، اما آنچه در عمل رخ داد ترقی معکوس یا به تعبیر رهبری ارتجاع بود (عقبگرد و ارتجاع حوزه در آموزش).
⛔️ خناسان و یاوهگویان (متحجرینی که خونکردن دل امام را به ارث بردهاند و فقط وقتی آرام میگیرند که حوزه را برای همیشه به قهقرا برده باشند) نیز از این مجالِ کمکاری و ترک فعل شورای عالی و مرکز مدیریت، نهایت سوءاستفاده را داشتند در جهت بدنامساختن و بیاعتبار جلوهدادن رهبری بین علما و فضلایی که روزبروز نگران ازدسترفتن سنن حوزوی و بیمایه و سردشدن فضای حوزه بودند، فضایی که کمکم تبعات خسرانش در کمیت و کیفیت حوزه نمایان شد.
🔺 فضایی که در آن دیوانسالاری اداری و بیاعتمادی شدید و غلیظ نسبت به استاد و طلبه حاکم شد؛ تا جایی که استاد را مثابه یک رباتی دید که بیاید درسی بگوید و برود، لذا حتی امتحان و نمره استاد را ارجی نمینهند و سیستم دیوانسالارانه خودش باید امتحان کتبی و شفاهی (آن هم به بیکیفیتی که همگان مطلعاند) برگزار کند.
🔻 ساختاری که همهچیز را متمرکز تعریف کرد؛ جالب اینکه همهچیز را دانشگاهی کرد الا نقاط قوتی که دانشگاه داشت و حوزه خیلی پیشتر داشت: «اعتماد به استاد» و یا حتی برخی اختیارات در تعیین سرفصل و گرفتن امتحانات و ارزشیابی غیر متمرکز و بطور کلی «هویت استاد» که در دانشگاه وجود دارد را از «استاد حوزه» دریغ کردیم. حال بعد از سیسال باید ببینیم آثار مثبت این روند بیشتر بوده یا خسارتهایش؟!
🔴 بیانگیزهشدن طلبه برای حاضرشدن در دروس را با حضور و غیاب اجباری بدون هرگونه ایده خلاقانهای اجرا کردیم، ساختار متمرکز برای امتحانات شفاهی و پایاننامه تعریف کردیم، حال بعد از سیسال باید ببینیم آثار مثبت این روند بیشتر بوده یا خسارتهایش؟! (یادداشت «جذب و ماندگاری در حوزه و دو مانع بزرگ!)
❇️ امروز رهبری، تمامی مراجع و علما و فضلای حوزه انتظار دارند این روند اشتباه سیساله «در دانشگاهیکردن حوزه» هرچه زودتر خاتمه داده شود و توضیح داده شود، با چه مجوزی این طور سریعالسیر سنتهای حوزوی را منسوخ ساختیم.
#ارتجاع_سی_ساله
#شورای_عالی
#مرکز_مدیریت
#دانشگاهی_شدن_حوزه
@Manahejj
فرار از مرجعیت .mp3
702.4K
🌀 فرار حضرات آیات سید علی بهشتی و سید عبدالاعلی سبزواری از مرجعیت
🎙 استاد نجم الدین طبسی
🔸 ناقل خاطره: مرحوم آیت الله سید محمدمهدی موسوی خرسان رحمة الله عليه که به تازگی رحلت فرمودند.
#سلف_صالح
#مرجعیت_گریزی
#فرار_از_دنیا
@Manahejj
🌀 تجربه اعضای شورای عالی در نوشتن پایان نامه!
🖋 محمد خادمی؛ #یادداشت_مهمان
🔸 یکی از بهترین راهها برای فهم اینکه یک راه خوب است یا بد این است که آن راه را تجربه کرده باشید؛ مثلا در گذشته استاد درس خارج که کفایه را خوب خوانده بود میدانست در برنامه درسی طلاب چطور کفایه را بگنجاند و چندسال زمان لازم است؛ لذا مرجع تشخیص او، #تجربه دقیق وی بود!
🔹 راه دوم - هرچند به خوبی راه اول نیست- استفاده از #تجربه دیگران است؛ مثلا حوزهای بگوید این اقدام را انجام دادم و نتایج عالی از آن گرفتم، یا مثلا دانشگاهی بگوید اردوهای علمی تجربه کاملا موفقی بوده است.
❗️حال سؤال از اساتید عزیز #شورای_عالی این است:
آیا آنان در پیچ و خم پایان نامه سطح سه و چهار بودهاند تا تجربه خودشان را از این رفت و آمدها اعلام کنند؟! آیا برای خودشان #پایان_نامه به این نحو و طرح و تصویب موضوع و فرم استاد و... آورده علمی مهمی داشته است؟!
یا این روند را طی نکردهاند و الحمدلله در حوزه با همان شیوه #سنتی استاد سطح و خارج شدهاند، پس چرا همان #تجربه را برای سایرین بهینهسازی نمیکنند؟!
❗️سؤال دوم این است که اگر خودشان تجربه #پایان_نامه ندارند آیا تجربه دانشگاه در این زمینه تجربه موفقی بوده است و تنها راه منحصر ارائهی مدرک تحصیلی است؟
آیا علمای بزرگی چون آیتالله شاهرودی که تقریر درس خارج اصول شهید صدر (کتاب بحوث) را نگاشته بودند در سیستم فعلی با ارائهی این کتاب، مدرکی به ایشان تعلق میگیرد؟!
یا صرفا روی پایاننامههای مدل دانشگاهی تصلب داریم؟!!
♨️ حتی اگر #تصلب و جمود داریم که حوزه را تماما به لحاظ شکلی و روشی و ... به شکل دانشگاه درآوریم، چرا از عدم تمرکزگرایی در دانشگاه، الگوگیری نکردیم و با تمرکزگرایی افراطی باعث میشویم گاهی چندین ماه طلبهای معطل تصویب یا طیشدن روند تصویب و ارائهی پایاننامه شود!!
لذا اگر «دانشگاه» قطب آمال برنامهای و روشی ماست حداقل به محاسن آن پایبند باشیم تا لااقل خسارتهای کمتری در منسوخشدن سنتهای اصیل حوزوی را شاهد باشیم.
❗️سؤال سوم این است که تابحال آسیبشناسی جدی و کارشناسی از افرادی که پایاننامه نوشتهاند و افرادی که ماههاست در این روند متوقف یا کند شدهاند داشتهایم؟!
چراکه بدون ارتباط با بدنه حوزه نمیتوانیم به اشکالاتی که دیوانسالاری و تمرکزگرایی افراطی ایجاد کرده است پیببریم تا برای حل آن عزم و برنامهای داشته باشیم.
✅ توقع روحانیت از اعضای محترم #شورای_عالی این است که این ابهامات را به طلاب عزیز توضیح دهند؛ تا انشاءالله از ریزش و بدبینی بیش از پیشِ بدنه حوزه علمیه مانع شویم و کمکم قدمهای ابتدایی برای اصلاح و تحول حوزه برداشته شود.
#شورای_عالی
#دانشگاهی_شدن_حوزه
#ارتجاع_سی_ساله
@Manahejj
🌀 یک نمونه کوچک از دیوانسالاری اداری در قم
📝 آفات نظام کارمندی حوزه
🖋 استاد سطوح عالی (نام محفوظ) #یادداشت_مهمان
🔸 انتشار گسترده این نامه -از شب گذشته- گرچه برای سیستم بروکراتیکزدهی حوزه، آبرویی نگذاشته است.
اما این نامه اصلا مهم نیست؛ چون آب از سرچشمه گلآلود است!!
♨️ زمانی رهبری به شورای عالی فرمودند:
تشکیلات تا حد امکان سبک و چابک باشد؛ از دیوانسالاریهای شبه دولتی به شدت پرهیز شود؛ نگذارید تشکیلات حوزه به این بلیه دچار شود.
⏱ سی و دو سال است رهبری معظم به شورای عالی و مدیریت تذکر میدهند مرز کارهای خود را تعیین و رعایت کنید و به اموری که متصدی دارد، بلکه اولویت و ضرورت ندارد، نپردازید و این همچنان جزء پر مطالبهترین مطالبات ایشان است که محقق نشده و حتی مورد توجه قرار نمیگیرد!
⛔️ وقتی در شورای عالی اینگونه رفتار نشود انتظار دارید زیر مجموعه رفتار درستی پیدا کند؟
⁉️ نتیجه و خروجی دیوانسالاری این نیست که نه شورای عالی، نه مدیریت، نه معاونین و مدیران کل و رؤسای ادارات و کارشناسان، هیچکدام سرجای خود نیستند و همه با جدیت تمام و پرتلاش مشغول اسراف وقت خود و حوزه و طلاب و انقلاب و نظام و ملت و تشیع هستند؟!
‼️ واقعا جای اسباب توجه نفس در درک این #بدیهی خالی است: آرایشی متناسب با میدان مبتنی بر تفکر سیستمی و اصل تقسیم کار! به همین سادگی.
🔻 اما بیش از سه دهه است رهبری معظم پذیرش و عمل به این بدیهی مورد توافق عقلا را تکرار و مطالبه میکنند؛ ولی افسوس...
〰️〰️〰️〰️〰️〰️
📌 آگاهی بیشتر:
🌀 اسراف وقت در شورای عالی؟!
https://eitaa.com/manahejj/6168
#دیوان_سالاری_اداری
@Manahejj
🌀 سرعت فرایندها در حوزه
👤 استاد اعرافی
🔸 طرحی که برای ارتقای وضعیت معیشتی اساتید و مبلغین و... داشتیم بعد از ۵ سال تلاش، کمکم در حال اجرایی شدن میباشد،
♨️ این طرح میتوانست در یک ماه به نتیجه برسد اما سرعت فرآیندهای حوزه به این شکل است!
🌐 صدای حوزه
📌 مناهج:
بیشک امید اساتید و طلاب حوزههای علمیه و توقع ایشان از مجموعه شورای عالی و مرکز مدیریت اصلاح فرآیندهای بسیار کند هست؛ تا انشاءالله شاهد خروجی و ثمرات تصمیمات و مصوبات باشیم.
بالاخص عزم برای تصمیمات مهم جهت نجات ساختارهای حوزوی از دیوانسالاریهای شبه دولتی و بعضا بدتر از آن...
رسانه حوزوی مناهج برای انعکاس دستاوردها آمادگی کامل دارد.
#دیوان_سالاری_اداری
@Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 جمهوریت و اسلامیت نظام وابسته به انتخابات است
🎥 امام خامنهای هماکنون در دیدار هزاران نفر از مردم کرمان و خوزستان
✅ انتخابات جلوی دیکتاتوری، هرج و مرج و اغتشاش و ناامنی را میگیرد.
#امام_جامعه
@Manahejj
هدایت شده از 📻 رادیو مناهج 🎧
🌀 سوم دی ماه سالروز ولادت شهید آیتالله شیخ فضلالله نوری است، به همین مناسبت پیشنهاد میکنیم پادکست زندگینامه ایشان را که از تولیدات #رادیو_مناهج است، بشنوید تا با این عالم مجاهد و بصیر بیشتر آشنا شوید!👇👇
https://eitaa.com/Manahejj_Radio/139
〰️〰️〰️〰️〰️
📻 رادیو مناهج همراه شماست👇🏻
@Manahejj_Radio
📠 انعکاس نظر طلاب و اساتید
🔖 موضوع: اعتراض به نحوه طراحی آزمونهای پایانترم مرکز آموزشهای غیرحضوری خواهران
💬 نام محفوظ:
🔸 برای امتحانات پایانترم طلاب غیرحضوری مرکز آموزشهای غیرحضوری خواهران تصمیمی اتخاذ شده، که بارم تمام سؤالات تستی به یک نمره ارتقا پیدا کند، این در حالی است که در سنوات گذشته این بارم بندی برای هر تست، ابتدا ۰/۲۵ و بعد ۰/۳۳ و بعد ۰/۵ نمره و در این ترم به یک نمره ارتقا یافت.
🔹 به نظر، این تصمیم غیرکارشناسی است، زیرا ضریب خطا و اشتباه در سؤالات تستی بالاست و نزدیک بودن گزینهها، کار را دشوارتر هم میکند، اگر حقیقت امر بر سنجش آموختههای طلاب باشد، این معیار سنجش به شدت ناکارآمد و مغایر با اهداف آموزشی است.
🔺 ضمن اینکه با افزایش بارم سؤالات تعداد سوالات تقلیل خواهد یافت و این بدان معناست که طرح سؤالات محدود به بخشهایی از سرفصلها خواهد شد و سنجش درستی از تمام محدوده مطالعاتی طلاب صورت نمیگیرد.
🔻 از استاد مجتبی فاضل درخواست میشود به فوریت در خصوص این موضوع ورود نمایند، زیرا از پیامدهای چنین تصمیمی، مشروطشدن بسیاری از طلاب و ناکارآمد جلوهدادن مرکز آموزشهای غیرحضوری خواهران، نارضایتی بسیاری از طلاب و ... خواهد بود.
وَكَفَىٰ بِرَبِّكَ هَادِيًا وَنَصِيرًا
〰️〰️〰️〰️〰️〰️
📌 مناهج نظرات اعضا را بدون رد یا تأیید منتشر میکند؛ همچنین آمادگی دارد پاسخ مسؤولین را منتشر کند.
#نظر_اعضا
#صدای_طلاب
#حوزه_خواهران
@Manahejj
هدایت شده از 📻 رادیو مناهج 🎧
🌀 پادکست علمای مجاهد
🎧 قسمت پنجم
🎙 داعی الاسلام | نگاهی به مجاهدت تبلیغی سیدمحمدعلی داعی الاسلام در ایران و هند
📌 فایل صوتی پادکست، تا ساعاتی دیگر در رادیو مناهج...
〰️〰️〰️〰️〰️
🎧 #علمای_مجاهد
#داعی_الاسلام
#مبلغ_بین_الملل
#پاسدار_اسلام
📻 رادیو مناهج همراه شماست👇🏻
@Manahejj_Radio
هدایت شده از 📻 رادیو مناهج 🎧
جناب محمد علي داعيالاسلام.mp3
35.62M
🌀 پادکست داعی الاسلام | نگاهی به مجاهدت تبلیغی سیدمحمدعلی داعی الاسلام در ایران و هند
🎧 فصل علمای مجاهد
🎙 عطا یاوری
♨️ آنچه خواهید شنید:
❇️ ماجرای مناظره داعی الاسلام با مبلغین مسیحی
❇️ ماجرای ورود داعی الاسلام به هند و تأسیس انجمن دعوت الاسلام
❇️ تقابل الهیاتی و زبانیِ داعی الاسلام با انگلیسیها
❇️ پذیرفتن تدریس در دانشگاه
❇️ نسبت زبان فارسی و فرهنگ اسلامی
〰️〰️〰️〰️〰️
#علمای_مجاهد
#داعی_الاسلام
#مبلغ_بین_الملل
📻 رادیو مناهج همراه شماست👇🏻
@Manahejj_Radio
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 آیا علما و حوزههای علمیه با امام خمینی و انقلاب اسلامی مخالف بودند؟
🎥 تیزر
👤 استاد مهدی ابوطالبی؛ معاون پژوهش و مدیر گروه #تاریخ و اندیشه معاصر مؤسسه امام خمینی
🔸 #مذبذبین_حوزوی در عملیات روانی اخیری که آغاز کردهاند، شبهات و دروغهای بیاساسی را نسبت به امام خمینی (قدس سره) و انقلاب اسلامی وارد کردهاند که مغایر با حقایق و مستندات تاریخی است.
استاد ابوطالبی به این شبهات پاسخ دادهاند.
⁉️ آیا امام خمینی (قدس سره) یک استثناء بود و فقهای دیگر وارد سیاست نمیشدند؟!
⁉️ آیا حضرت امام در نهضت انقلابی خود، فقها و علما و بدنه حوزه را همراه نکردند؟!
⁉️ تنها حضرت امام اعلامیههای سیاسی میدادند؟!
⁉️ فقها و علما پس از پیروزی انقلاب چه برخوردی با حکومت اسلامی داشتند؟!
🎞 فیلم کامل:👇🏻
Aparat.com/v/tzqKi
#امام_خمینی
#انقلاب_اسلامی
#همراهی_علما
@Tanbiholomah
@Manahejj
🌀 شهید سیدرضی و چند نکته
🖋 عباس بابائی؛ #یادداشت_مهمان
۱) اگر آه تو از جنس نیاز است
در باغ #شهادت باز، باز است.
۲) برای شهادت باید وسط میدان و اهل قیام بود.
۳) اقتدار جمهوری اسلامی نه با فلان مدیر پرمدعا، که با سربازان و سرداران گمنام ذیل تبعیت از ولایت عظمای فقیه، بهدست آمده است.
۴) انقلاب اسلامی تراز #شهدای_ایرانی را بینالمللی و تاریخی کرد.
۵) اسرائیل سگ زنجیری آمریکا و در کنار صاحبش دشمن درجه یک ملت ایران است.
۶) برخلاف نگاه عدهای، #انتقام_سخت در حال وقوع است؛ آمریکا در منطقه به ذلتی گرفتار شده که حتی به یمن هم نمیتواند پاسخ بدهد.
۷) ای کاش میتوانستیم اسطورههای خودمان را به فرزندان کشورمان درست و به هنگام معرفی کنیم!
۸) غربگرایان وطنی شادمانی اندکی دارند؛ چون میدانند هر گام ولینعمتشان، چند گام جبههی مقاومت را بهدنبال خواهدداشت.
۹) غالباً شهیدان و شهادتهایی اینگونه، یا بلایی را از سر امت رفع میکنند یا مانع آمدن بلایی میشوند!
۱۰) جهت شادی روح شهید سیدرضی و فرماندهی دلاورش سیدالشهداء مقاومت حاجقاسم عزیز و تمام مدافعان گمنام حرم اهلبیت و حرم جمهوری اسلامی حمد و سورهای هدیه بفرمایید.
#مدافع_حرم
#سید_رضی
@Manahejj
هدایت شده از 📻 رادیو مناهج 🎧
🌀 تقابل استعمار با زبان فارسی
📝 از استعمار کهنه تا استعمار فرانو
🔰 اول دی ماه شبکه منوتو برنامهای در مورد زبان فارسی ساخته که کارشناس برنامه در بخشی از آن زبان فارسی را زبان تحمیلی تلقی میکند!
📌 بخشی از پادکست «داعی الاسلام» درباره #اهمیت_زبان_فارسی و نسبت آن با فرهنگ اسلامی است.
🎧 پادکست داعیالاسلام را در رادیو مناهج بشنوید👇🏻
https://eitaa.com/Manahejj_Radio/187
〰️〰️〰️〰️〰️
#علمای_مجاهد
#داعی_الاسلام
#مبلغ_بین_الملل
#پاسدار_زبان_فارسی
📻 رادیو مناهج همراه شماست👇🏻
@Manahejj_Radio
🌀 پاسخ هیجانی یا انتقام هوشمندانه
📝 تروری از سر استیصال
🖋 ابوعباس نجات
#یادداشت_مهمان
🔸 از لحظه شهادت سردار سید رضی موسوی تاکنون شاهد واکنشهای گوناگونی از سوی مراجع رسمی نظامی و دیپلماتیک کشور بودیم، اما در فضای مجازی کسانی هستند که گمان میکنند اقدام رژیم صهیونیستی در ترور شهید #سیدرضی یک حمله آفندی است که ناشی از ضعف ایران بوده است و به صورت هیجانی، خواستار واکنش سریع و ناپخته ایران هستند. نباید فراموش کرد که اقدام رژیم جعلی اسرائیل یک واکنش به صدها حملهای است که جبهه مقاومت به رهبری ایران در ماه های گذشته علیه جبهه صهیونیستی داشته است و اسرائیل به معنای واقعی کلمه «ضربه فنی» شده است.
🔹 کنشگران احساسی چون درک دقیق و جامعی از پدیدههای سیاسی و نظامی ندارند، با هر اتفاقی فورا آتشبار حمله را به سمت نیروهای خودی میگیرند و نظام و نیروهای مسلح را به ضعف و محافظهکاری متهم میکنند؛ تحلیلهایی که نه از محاسبات فنی برخوردار است و نه با آنالیز اتفاقات قبل و حین حادثه همراه است که اینچنین منجر به رگبار بستن به سوی سنگر خودی میشود.
🔹 همانگونه که در واکنش وزیر امور خارجه، بیانیه رسمی سپاه و موضعگیری سخنگوی وزارت دفاع و سایر مواضع رسمی مطرح شد به طور حتم پاسخ ایران، مقتدرانه و هوشمندانه به گونهای و در زمان و مکان و روشی انجام خواهد شد که اهداف رژیم صهیونیستی در اینگونه عملیاتهای تروریستی را محقق نکند.
با این وجود عدهای انتظار دارند در جنگ نامتقارن بعد از نابودی یک مقام بلندپایه نظامی رژیم صهیونیستی، مقامات سپاه مقابل دوربینها بیایند و بگویند ما زدیم!! در حالی که مقامات رسمی رژیم صهیونیستی هیچگاه ترور سردار ایرانی را گردن نمیگیرند، همانگونه که در غزه با حمله به اهداف بیمارستانی و کودکان در مدارس، آشکارا جنایت میکنند ولی در مجامع بین المللی مظلومنمایی کرده و از زیر بار مسئولیت جنایات جنگی خویش فرار میکنند.
🔹 تنها یک فعال مجازی بیاطلاع نمیداند جبهه مقاومت با حمایت سپاه قدس و بازوهای محور مقاومت با مدیریت حکیمانه رهبر معظم انقلاب و فرمانده کل قوا، #انتقام را در ابعاد گوناگون تا بیداری جهانی و نابودی جدول آمریکایی در افق استراتژیک دشمن تسرّی میبخشد.
♨️ مراقب باشیم پیغام مطالبهگری ما چه دانسته و چه نادانسته، از یکسو منجر به القای شکاف میان عناصر جریان انقلابی و سپاه و رهبری به دشمن نباشد و از سوی دیگر منجر به القای حس سرخوردگی و شکست در میان دلبستگان انقلاب نگردد؛
✅ یک نیروی آگاه و با بصیرت انقلابی به عملکرد رهبران جبهه مقاومت باور دارد.
✅ یک فعال بصیر انقلابی هیچگاه نظام را متهم نمیکند که مقاومت صرفا رجز میخواند و انتقامی در کار نیست!
🔺 در موضوع انتقام حاج قاسم، رهبر حکیم انقلاب، سال گذشته در آبان ۱۴۰۱ فرمودند: «هرگز شهادت شهید سلیمانی را فراموش نخواهیم کرد. این را بدانند، حرفی زدیم، پای آن حرف ایستادهایم و در وقت و جای خودش انجام خواهد گرفت.»
و در تحقق این راهبرد قبلا تاکید کردند:
(پس از سیلی سخت موشکباران عین الاسد) سیلی سختتر، غلبه نرم افزاری بر هیمنه پوچ استکبار و اخراج آمریکا از منطقه است.»
🔻 همانگونه که سردار اسدی فرمانده سابق مستشاران ایرانی در سوریه تاکید کرد: اسرائیل به دنبال این است تا هرطور شده واکنشی سریع از ایران با این جنایات دریافت کند تا بتواند محل درگیریها را با کمک دیگر کشورها از فلسطین خارج کند؛ بنابراین واقعیت میدان این است که اکنون بزرگترین هدیه به اسرائیل، بازی کردن در پازل طراحی شده توسط آنهاست. بی تردید پاسخ ایران به شهادت شهید #سید_رضی حتمی، قطعی و پشیمان کننده است، اما نه در جایی که آنها انتظارش را میکشند و نه در پازلی که آنها طراحی کردهاند. در این حقیقت تردید نکنیم که «هر موقع دیدید ناگهان سرداری مظلومانه به شهادت رسید بدانید یک گام بزرگ به جلو برخواهیم داشت و نصرتی عظیم در پی خواهد بود.»
#خط_تبیین
#جبهه_مقاومت
@Manahejj
🌀 ارتباط و اعتقاد قلبی آیت الله بهجت به امام خمینی
👤 مرحوم آیتالله حسن ممدوحی
📗 ماجرای علامه و انقلاب، ص ۷۱
#امام_خمینی
#آیت_الله_بهجت
@Manahejj
مناهج 🇵🇸🇮🇷
📠 انعکاس نظر طلاب و اساتید 🔖 موضوع: اعتراض به نحوه طراحی آزمونهای پایانترم مرکز آموزشهای غیرحضور
🌀 پاسخ معاون آموزش مرکز آموزشهای غیرحضوری حوزه علمیه خواهران به اعتراض طلاب آن مرکز
بسمه تعالی
با عنایت به اعلام ریز نمرات (بارم) امتحانات پایانی نیمسال اول، و پرسشهایی که از طرف بعضی از طلاب محترم مرکز آموزشهای غیرحضوری ارائه گردیده نکات ذیل جهت استحضار تقدیم میگردد:
الف) تعیین معیار ارزشیابی هر سؤال یا شیوه طراحی آن- به صورت تستی و یا تشریحی- از اموری است که اساتید و مراکز علمی با توجه به اهداف و سیاستهای خود پس از بررسی و کارشناسی نسبت به آن اقدام می نمایند؛
ب) لحاظ بارم نمره هر سؤال تستی، از نیم تا 2 نمره، أمری مرسوم در مراکز علمی می باشد و در بسیاری مراکز حوزوی و دانشگاهی لحاظ بارم ۱ نمره، در حال اجراست. مرکز آموزشهای غیرحضوری نیز این تصمیم را بر اساس بررسی کارشناسی و در راستای دستیابی به اهداف آموزشی و اجرایی مطلوب خود اتخاذ نموده است؛
ج) از طلاب محترم انتظار می رود دروس خود را بدون نگاه به شیوه طرح سؤال و یا بارم بندی سؤالات امتحانی به دقت مطالعه نمایند و با آمادگی کامل وارد جلسات آزمون شوند؛ چرا که در مسیر علم آموزی علی الخصوص فراگیری علوم دینی، نگرانی و دغدغه اصلی متوجه درک و فهم مطالب و سپس عملی نمودن آنهاست. چنانچه این مهم حاصل شود، قطعاً طرح سؤالات به هر شیوه و روشی که باشد مسئله ساز نخواهد بود. همانطور که نسبت به دروس متمرکز تفاوت طراحی و بارم سؤال نسبت به سایر دروس مشاهده می شود ولی این روند باعث ایجاد اعتراض و نگرانی طلاب محترم نشده است؛
د) در بارم بندی ۱ نمره ای، همانطور که انتخاب گزینه نادرست باعث کسر یک نمره می شود، انتخاب گزینه درست نیز موجب دریافت یک نمره می شود. بنابراین طلاب محترم نگرانی خاصی از این لحاظ نداشته باشند.
همچنین فرایند طراحی و ارزیابی سوالات امتحانی در این مرکز به گونه ای است که نسبت به پخش بودن سوال در بخشهای مختلف سرفصل، اهتمام جدی وجود دارد.
ه) طی دو جلسه برخط قبل از امتحانات، در این خصوص توضیحات لازم به طلاب ارائه شده و آرشیو جلسات نیز برای مراجعه طلاب غیرحضوری در اختیار ایشان هست.
از پیشگاه خداوند متعال موفقیت بیش از پیش طلاب محترم را مسئلت می نماییم.
🖋 معاونت آموزش مرکز آموزش های غیرحضوری
vu.whc.ir
@Manahejj
صوت استاد ابوطالبی.mp3
45.44M
🌀 آیا علما و حوزههای علمیه با امام خمینی ره و انقلاب اسلامی مخالف بودند؟
🎙 استاد مهدی ابوطالبی؛ معاون پژوهش و مدیر گروه #تاریخ و اندیشه معاصر مؤسسه امام خمینی ره
♨️ آنچه خواهید شنید (روی زمانها کلیک کنید همان بخش از صوت پخش خواهد شد)👇🏻
🔺 مواضع سیاسی علما در طول تاریخ 01:45
🔺 قیام ها زمان پهلوی 10:35
🔺 سکولاریسم در حوزه 12:07
🔺 آیا امام تنها بود؟ 13:15
🔺 شاگردان امام 19:57
🔺 موافقت یا مخالفت علما با تشکیل حکومت؟! 14:44
🔺 سکوت مقطعی برخی از علما 32:24
🔺 بیانیه آیت الله العظمی خویی 37:52
🔺 همراهی و موافقت علما تا به امروز 41:34
🎞 فیلم کامل:👇🏻
Aparat.com/v/41FKG
#امام_خمینی
#انقلاب_اسلامی
#همراهی_علما
@Tanbiholomah
@Manahejj