#حضرت_آیتالله_بهجت_قدسسره
■●چه کسی مسلمانها را به این روز انداخت؟ چه کسی خاندان پهلوی را بر مردم مسلط کرد که حجاب از سر زن مسلمان و مؤمن بردارد؟●■
■●آری، خوبانِ مسلمانها میبایست احتیاط دینی میکردند، که نکردند و در اثر آن سهلانگاریها کار مسلمانان به اینجا کشید. خدا نکند که انسان در دین و امور مسلمانها خلافِ احتیاط کند؛ زیرا انحراف خود انسان هرچند مشکل است، ولی منحرف کردن دیگران و در عداد مضلّین(جزء گمراهكنندگان) قرار گرفتن، اَشْکل(سختتر) است. «الضآلِین؛ گمراهان» همان «الْمَغْضُوبِ عَلَیهِمْ» هستند؛ زیرا «ضآلین» کارشان به «مُضلّین» منتهی میشود. در ترکیه مصطفی کمال را با وعدهی سلطنت بر ترکیه تطمیع نمودند، و در ایران رضا پهلوی را با تطمیع واگذاری سلطنت قاجار به او، تطمیع نمودند.
■●در محضر بهجت، ج۲، ص۴۲●■
@mohamad_hosein_tabatabaei
□●انسانی اگر بخواهد از نعمات آن سویی به دست آورد باید آن سویی شود.باید با آن نشئه سنخیت پیداکند ،تشابه پیدا کند ، واین نیاز به ریاضت دارد.الان درجاتی را برای سالک به راه افتاده بیان می کند.
□●احوالاتی که پیش می آید در چند درجه هر درجه را در چند مرحله بیان میکند، اول , وسط ، منتهی.
حالات را به نحو عموم و کلی بیان میکند ، چون خصوصیات و جزییات به تبع مزاج و استعداد است و مزاج را عرض عریضی است و به ضابطه در نمی آید. آنچه به دست می آورند مربوط به شخص است .سرّ اوست .چون سرّ است مربوط به خودش است
الفاظ حکایتی از آن سرّ است و سرّ را نمیتوان در قالب ریخت ، مربوط به خودش است، ولی بصورت عموم میشود
الان ابتدا وارد در بیان وقت میشود
"الوقت " که مبدأ و مرتبه اول از درجه نخستین است.
□●سالک باید اول در وقت دقت کند و آنچه به انسان داده میشود یکبارگی و یکدفعه نیست ، باید انس بگیرد ، و کم کم انس بگیرد که رخش می باید تن رستم کشد . باید به اله عالم انس بگیرید.اگر دیر شده بیحوصلگی نکند ، می دهند ، ان الله لایضیع اجر...
□●این که چند صباح یک تسبیحی به دست بگیریم و یک نحوه بِس بِس ، بعد هم انتظار داشته باشیم ، این نمیشود .این ریاضت نیست ، تشبه به ریاضت است ، ادای ریاضت است ، والا ریاضت بی بهره نمیشود.توقع باید بجا باشد. کاری است بس مشکل.
بعضی ها چند صباحی شروع میکنند ، تن خسته میشود ، نمی کشد ، خود را به الفاظی و بِس بِس قانع می کند . افرادی آمدند و گفتند: حاضریم. گفتم:کار میخواهد، مشکل است .گفتند : هستیم.
چهارصباحی شروع کرند و بعد درمانده. خود را قانع کردند که بله فهمیدیم .اینها را شیخ میگوید خیال میکنی یافتی و رسیدی .از عجز ترک گفته ایی و الان داری به این الفاظ به سر خود شیره میمالی.
□●والا آنکه اراده کرده می رسد و می فهمد و می گوید:
مرا تا جان بود در تن بکوشم
مگر از جام او یک جرعه نوشم
□●این که میگوید فهمیدم ، یافتم ، کافی است؟ چه کسی به همه چیز رسیده است؟ خودش را دارد قانع میکند چون سخت است مشکل است .
حال می بینی آنهایی که به جایی رسیدند چقدر مرد بودند ، چقدر زحمت کشیده اند ، به ریاضات علمی و عملی چه زحماتی کشیده اند.
□●توغل ، فرو رفتن است. در اول ابن الوقت بود .وقتی آن حالت برایش ملکه شد و به جایی رسید، وجودشان سنگین میشود، قلمشان سنگین میشود ، اوتاد ارض هستند. در مقابل کسانی که اولئک کالانعام بل هم أضل . این شخص از وقت هم بالاتر رفت و متوغل شد و ابوالوقت شده است.
□●صده و ده اشاره /اشاره نود و هفتم
#علامه_حسن_زاده_ی_آملی●□
@mohamad_hosein_tabatabaei
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
□بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ، و بِهِ أَسْتَعِینُ□ #وَٱلْحَمْدُ_لِلّه_وَلّیِ_کُلِّ_نِعْمَة
□بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ، و بِهِ أَسْتَعِینُ□
#وَٱلْحَمْدُ_لِلّه_وَلّیِ_کُلِّ_نِعْمَة
#یَنْبوعُالحَیاة
□○ #ای_نفس، مبدع چیزها، تعالی ذکره، چون گویائی است که مینماید و میدهد آن معانی و گوهرها، که مرور است، بسخنْ شنوندگان را، و نه هر شنوندهای سخن وی را دریابد و بداند، بلکه از ایشان هست که بترجمان و واسطه محتاج بود تا از گوینده بشنونده رساند ،و آنکه در این منزلت و مرتبت بود عجمیست، که حاجت خود را در نیابد الا بترجمانی که تفسیر کند حقیقت گفتار را.
□○پس ای نفس، از آن گوهران مباش که محتاج ترجمان و واسطه باشند، که ترجمان تواند که گفتار را از اندازهٔ معنی بگرداند و خیانت کند، پس برون شو از مرتبت عجمیان بمرتبت فصیحان و بلیغان، و کسب کن دانش را پیش از کار کرد، و میوه شناختن پیش از درخت نشاندن، و بگفتار محصل کن ثواب برکاتش پیش از عمل، که ترا اندرین هست راحتی تمام و فایدهای بزرگ، واللّه تعالی اعلم بالصّواب.
@mohamad_hosein_tabatabaei
■●حضرت امام روح الله الموسوی الخمینی (قدس سره الشریف)●■
■حجاب خودخواهی و خودبینی، از حجب غلیظهای است که هرکس را که مبتلای به آن است از همه حقایق سلوک تمام محسنات و کمالات غیر و مقبحات و نقایص خود بازمیدارد. این حجاب ارث ابلیس است و در هرکس قوت گیرد منسلک در ذریهی ابلیس خواهدشد، گرچه به صورت و ولادت ملکیه، ولیده و ذریهی آدم باشد؛ زیرا که میزان در عالم انسانیت و ملکوت، که شیئیت اشیاء به آن است، ولادت ملکوتیه است. چنانچه زادهی ملکوتی، عیسی مسیح، فرمودهاست:« لن یلج ملکوت السماء من لم یولد مرتین ».
■و این ولادت ثانویه که مبدأ و اوج ملکوت اعلی است، که به ملکوت سماء از آن تعبیر شده، متوقف بر آن است که از این حجب که ارث ابلیس است، خارج و به حقایق اسماء که ارث آدم علیه السلام است متحقق شود. تحقق به حقایق جنود عقلیه از مقدمات تحقق به حقایق اسماء است.
■●شرح حدیث جنود عقل و جهل، ص۶۵و۶۶●■
@mohamad_hosein_tabatabaei
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
□○ #خطبه_ی_فدکیه (قسمت هفتم: قرآن )○□ □○ثُمَّ الْتَفَتَتْ إِلَى أَهْلِ الْمَجْلِسِ: بعد حضرت زهرا س
□○ #خطبه_ی_فدکیه (قسمت هشتم: فلسفه احكام)○□
□○فَجَعَلَ اللَّهُ الإِيمَانَ تَطْهِيراً لَكُمْ مِنَ الشِّرْكِ: خداي متعال #ايمان را براي تطهير و پاك كردن شما از شرك مقرر کرد.
□○وَ الصَّلاةَ تَنْزِيهاً لَكُمْ عَنِ الْكِبْرِ: و خدای متعال #نماز را واجب کرد تا وجود شما را از #كبر مبرا و منزه کند.
□○وَ الزَّكَاةَ تَزْكِيَةً لِلنَّفْسِ وَ نَمَاءً فِي الرِّزْقِ: و خدای متعال #زكات پرداختن را براي پاك كردن روح و جان انسان از دلبستگی به مال و دنيا و همین طور سببی برای افزون شدن داراييها و رزق قرار داد. خاصیت زکات هم دو چیز است: یکی نفس انسان را تزکیه می کند؛ وقتی در راه خدا داد دلبستگی به دنیا را از بین می برد؛ دوم هم اینکه سبب برکت رزق می شود.
□○وَ الصِّيَامَ تَثْبِيتاً لِلإِخْلاصِ: خداي متعال #روزه را مقرر کرد برای اینکه روح #اخلاص را در جان انسان تثبیت کند.
□○وَ الْحَجَّ تَشْيِيداً لِلدِّينِ: و خداي متعال #حج را براي استحكام بخشيدن به بناي دين مقرر کرد؛ که حج بنای دین را محکم می کند.
□○وَ الْعَدْلَ تَنْسِيقاً لِلْقُلُوبِ: و #عدالت عمومي را براي اینکه دل ها منظم شود و دیگر هوس ظلم و كارهاي خلاف نكند، مقرر کرد.
□○وَ طَاعَتَنَا نِظَاماً لِلْمِلَّةِ: و خداي متعال #اطاعت از ما اهل بيت را براي نظم يافتن دين و امّت و ملّت اسلامي مقرر کرد.
□○وَ إِمَامَتَنَا أَمَاناً لِلْفُرْقَةِ: و #امامت ما اهل بیت را براي در امان ماندن امّت اسلامي از تفرقه و فرقه فرقه شدن مقرر کرد.
□○وَ الْجِهَادَ عِزّاً لِلإِسْلامِ: و خداي متعال #جهاد را مايهي عزّت اسلام قرار داد.
□○وَ الصَّبْرَ مَعُونَةً عَلَى اسْتِيجَابِ الأَجْرِ: و #صبر را مدد و کمکی قرار داد براي اینکه انسان استحقاق و آمادگي دريافت اجر الهي را پیدا کند.
□○وَ الأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ مَصْلَحَةً لِلْعَامَّةِ: و خداي متعال #امر_به_معروف را براي این مقرر کرد که مصالح عمومي در پرتو آن تامین می شود.
□○وَ بِرَّ الْوَالِدَيْنِ وِقَايَةً مِنَ السُّخْطِ: و #نيكي_کردن_به_پدر_و_مادر را سپری قرار داد که انسان را از خشم الهی محفوظ می دارد.
□○وَ صِلَةَ الأَرْحَامِ مَنْسَأَةً فِي الْعُمُرِ وَ مَنْمَاةً لِلْعَدَدِ: و #صلهي_رحم و ارتباط با خویشاوندان را مایه ی افزوني جمعيّت مسلمان ها قرار داد.
□○وَ الْقِصَاصَ حَقْناً لِلدِّمَاءِ: و #قصاص را وسيلهي حفظ خونها و جلوگيري از خونريزي قرار داد.
□○وَ الْوَفَاءَ بِالنَّذْرِ تَعْرِيضاً لِلْمَغْفِرَةِ: و #وفاي_به_نذر را وسیلهای قرار داد براي اینکه انسان خودش را در معرض مغفرت الهي قرار دهد.
□○وَ تَوْفِيَةَ الْمَكَايِيلِ وَ الْمَوَازِينِ تَغْيِيراً لِلْبَخْسِ: و خداي متعال امر كرد به اينكه کیل و وزنهها را کامل بگیرید؛ وزنههايتان دقيق باشد و پيمانهها را وقتی می خواهید جنسی بخرید؛ بفروشید؛ پیمانه را کامل پر کنید. خدای متعال این را مقرر کرد برای اینکه خوی #کم_فروشی را در شما از بین ببرد.
□○وَ النَّهْيَ عَنْ شُرْبِ الْخَمْرِ تَنْزِيهاً عَنِ الرِّجْسِ: و خدا نهي کرد از #شرابخواري براي اینکه انسان را از آلوده شدن به پليديها حفظ کند.
□○وَ اجْتِنَابَ الْقَذْفِ حِجَاباً عَنِ اللَّعْنَةِ: و خداي متعال امر کرد به اجتناب از #تهمت_زدن ( قذف: تهمت به یک به زن پاکدامن یا تهمت به یک مرد پاكدامن؛ تهمت اعمال شنیع زدن است) براي اینکه انسان ها از لعنت الهی محفوظ بمانند. اگر کسی چنین تهمتی بزند ملعون پروردگار واقع می شود.
□○وَ تَرْكَ السَّرِقَةِ إِيجَاباً لِلْعِفَّةِ: و خداي متعال امر کرد به ترك #دزدي و سرقت برای اینکه انسان ها در زندگي شان ملتزم به پاكي و #عفاف شوند.
□○وَ حَرَّمَ اللَّهُ الشِّرْكَ إِخْلاصاً لَهُ بِالرُّبُوبِيَّةِ: و خداي متعال #شرک را حرام کرد براي اينكه عبوديّت و #بندگي فقط براي پروردگار صورت گيرد.
□○این قسمت هم #فلسفه_ی_احکام بود که چرا خدای متعال اوامری کرد.
☑️حال فکر کنید حضرت زهرا سلام الله علیها بعد از آن آسیب ها آمده اند ببینید چه می گویند! یعنی هر کس دیگری بود چنین خطبه ی بلندی آن هم با این معارف عمیق می توانست ایراد کند! اشاره کردم که تفسیر خطبه ی حضرت زهرا سلام الله علیها نه در حد من است و نه در حد جلسه ی ما؛ نه اندک دانستنی های من اجازه ی این کار را می دهد؛ ولی می خواهم در نظر بگیرید حضرت با این حال آمده اند و چه می گویند! یعنی این روح بزرگ الهی چقدر عظیم است که قبل از اینکه برود به دفاع از حق خودشان بپردازند، چه معارف عمیقی را در دسترس بشریت قرار می دهند!
□○استاد مهدی طیب- جلسه ۱۲ آذر ۸۳○□
#حضرت_فاطمه
@mohamad_hosein_tabatabaei
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
□○ #خطبه_ی_فدکیه (قسمت هشتم: فلسفه احكام)○□ □○فَجَعَلَ اللَّهُ الإِيمَانَ تَطْهِيراً لَكُمْ مِنَ ال
□○ #خطبه_ی_فدکیه (قسمت نهم)○□
☑️بعد از اینکه حضرت زهرا سلام الله علیها فلسفه ی احکام را بیان کردند، فرمودند:
□○فَاتَّقُوا اللَّهَ حَقَّ تُقاتِهِ وَ لا تَمُوتُنَّ إِلاّ وَ أَنْتُمْ مُسْلِمُونَ: این سخن قرآن را بیان کردند فرمودند : پس آنگونه كه شايستهي تقوا گزيدن در پيشگاه خداي متعال است #تقوا داشته باشيد و نميريد مگر اینکه مسلم باشيد؛ #تسليم محض خداي متعال باشید.
□○وَ أَطِيعُوا اللَّهَ فِيمَا أَمَرَكُمْ بِهِ وَ نَهَاكُمْ عَنْهُ: و در آنچه خداي متعال از آن امر و نهي كرده فرمانبر خدا باشيد.
□○فَإِنَّهُ إِنَّما يَخْشَى اللَّهَ مِنْ عِبادِهِ الْعُلَماءُ: چرا كه تنها عالمان و آگاهان هستند كه از خداي متعال #خشیت دارند و ميترسند.
☑️بعد از این معارف بلند حضرت زهرا سلام الله علیها خودشان را معرفی می کنند:
□○ثُمَّ قَالَتْ أَيُّهَا النَّاسُ اعْلَمُوا أَنِّي فَاطِمَةُ وَ أَبِي مُحَمَّدٌ: سپس فرمودند: اي مردم! بدانيد كه من فاطمه هستم؛ یعنی فردا کسی نگوید نشناختیم! من تنها یادگار رسول الله هستم؛ من فاطمه ام و پدرم رسول خدا (صلی الله علیه وآله) است.
□○أَقُولُ عَوْداً وَ بَدْواً: آنچه که در آغاز می گویم تا پایان هم بر سر آن سخن باقی خواهم ماند؛ من مثل شما دورو نيستم كه هر لحظه یک قیافه و یک ادّعايي داشته باشم. حرف اول و آخر من یکی است.
□○وَ لا أَقُولُ مَا أَقُولُ غَلَطاً وَ لا أَفْعَلُ مَا أَفْعَلُ شَطَطاً: آنچه كه من ميگويم سخن خطا و غلطي نيست؛ و آنچه كه انجام ميدهم كار ظالمانه و نادرستي نيست.
□○لَقَدْ جاءَكُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِكُمْ عَزِيزٌ عَلَيْهِ ما عَنِتُّمْ حَرِيصٌ عَلَيْكُمْ بِالْمُؤْمِنِينَ رَؤُفٌ رَحِيمٌ: حضرت این آیه ی قرآن را تلاوت کردند؛ فرمودند: رسولي از خود شما مردم براي شما آمد كه آنچه شما را به سختي ميافكند تحملّش براي او دردآور بود و در خوبي كردن به شما حرص داشت و نسبت به مؤمنان مهربان، رئوف و رحيم بود.
□○فَإِنْ تَعْزُوهُ وَ تَعْرِفُوهُ تَجِدُوهُ أَبِي دُونَ نِسَائِكُمْ: پس اگر پدر من را بشناسيد ميدانيد كه رسول خدا همان رسولی که قرآن فرمود چنین پیامبری برای شما آمد، او پدر منِ فاطمه است؛ پدر هيچيك از زنان شما نيست.
□○وَ أَخَا ابْنِ عَمِّي دُونَ رِجَالِكُمْ: و رسول الله (صلی الله علیه وآله) برادر پسرعمّ من علیبنابیطالب است؛ برادر هيچیك از مردان شما نيست.
□○وَ لَنِعْمَ الْمَعْزِيُّ إِلَيْهِ: و نسبت پیدا کردن با پيغمبراکرم (صلی الله علیه وآله) چه نعمت بزرگي است!
□○فَبَلَّغَ الرِّسَالَةَ صَادِعاً بِالنِّذَارَةِ: و پیغمبر (صلی الله علیه وآله) رسالت خود را به تمامه انجام داد و ابلاغ كرد و كار خودش را با انذار امت شروع كرد.
□○مَائِلاً عَنْ مَدْرَجَةِ الْمُشْرِكِينَ: پيامبراکرم (صلی الله علیه و آله) مسير خودش را از مسير مشركين منحرف كرد؛ یعنی راهی که مشرکان می رفتند او طی نکرد؛ از مشرکان راه جدا کرد.
□○ضَارِباً ثَبَجَهُمْ: پيغمبراکرم(صلی الله علیه وآله) در ميدان جهاد شمشير بر فرق مشركان كوبيد.
□○آخِذاً بِأَكْظَامِهِمْ: و گلوگاه آنان را گرفت و فشرد.
□○دَاعِياً إِلَى سَبِيلِ رَبِّهِ بِالْحِكْمَةِ وَ الْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ: و با زبان استدلال، حکمت، دانش و آگاهي و با موعظههاي نيكو و دلنشين مردم را به سوي خدا دعوت كرد.
□○يَكْسِرُ الْأَصْنَامَ، وَ يَنْكُثُ الْهَام: پیغمبر (صلی الله علیه وآله) بتها را در هم ميشكست و سر افراد مغرور و سران شرک بتپرست را بر زمين ميكوبيد؛ یا بر سر آنها می کوبید.
□○حَتَّى انْهَزَمَ الْجَمْعُ وَ وَلَّوُا الدُّبُرَ: تا اينكه توانست جمعيّت مشركين را شكست دهد و آنها از ميدان می گريختند.
□○حَتَّى تَفَرَّى اللَّيْلُ عَنْ صُبْحِهِ: تا اينكه صبح صادق از زیر پردهي شب بيرون آمد.
□○وَ أَسْفَرَ الْحَقُّ عَنْ مَحْضِهِ: و چهرهي حق نقاب برافكند و حقّ خالص جلوهگر شد.
□○وَ نَطَقَ زَعِيمُ الدِّينِ: و زمامدار دين به سخن درآمد.
□○وَ خَرِسَتْ شَقَاشِقُ الشَّيَاطِينِ: و شقشقه ها و عربدههاي شيطان ها خاموش شد و زبانشان لال شد.
□○وَ طَاحَ وَشِيظُ النِّفَاقِ: و پيغمبر اكرم (صلی الله علیه وآله) خارهاي #نفاق را از سر راه دروید و جمع کرد و برداشت.
□○وَ انْحَلَّتْ عُقَدُ الْكُفْرِ وَ الشِّقَاقِ: و پيغمبر اكرم (صلی الله علیه وآله) گرههاي #كفر و شقاق را گشود.
ادامه دارد...
□○استاد مهدی طیب- جلسه ۱۲ آذر ۸۳○□
#حضرت_فاطمه
@mohamad_hosein_tabatabaei
□○ #شنيدن_كى_بود_مانند_ديدن○□
□○از شنيدن تا ديدن چقدر راه است؟ ممكن است راهش خيلى طولانى نباشد و در عرض چند روز فهم و عقلتان بزرگ شود. امّا چقدر از شنيدن تا ديدن، راه طى شده است؟ اوّل شنيد، بعد عبادت كرد، بعد سالها به فكر فرو رفت، اگر درويش بود چقدر توى عرفان رفت، اگر هم اهل تعقّل و علم بود چه بحثها، چه جدالها، همينطور پيش آمد تا چشم دلش باز شد و به مرحلهى ديدن رسيد.
□○حال كه به ديدن رسيد بهرهى تمام آنها را برده است، منتهى ديگر آنها را لازم ندارد. گوش را مرخص كرد، ديدِ ظاهر را مرخص كرد، خلاصه دستگاه را كمكم جمع كرد. اوّل پهن كرده بود، امّا كمكم جمع كرد. زيراخدا آنقدر به او نزديك بود كه راه گفتن و شنيدن را بست. اين او بود كه اين درها را بهواسطــهى نزديكى بسـت. كمكم فقط ديدن ماند. ديدن هم دوام نداشت، به هم چسبيدند و ديگر خبرى نيامد، يُحِبُّهُم و يُحِبُّونَهُ . تنها خبرى كه آمده اين جمله قرآنى است كه آنها خدا را دوست داشتند، خدا هم آنها را دوست داشت، همين. چشم محبّت كه باز شد، خدا را ديدند. خدا هم آنها را ديد، اين انتهاى كمال انسان است و كمال انسان به اين است.
□○سه نفر قصد داشتند بروند مشهد، يكى از آنان گفت، اينجا بايستيد تا من بروم كمى ميوه بخرم بيايم، وقتى برگشت ديد فقط يك نفر آنجا ايستاده است، پرسيد دوستمان كو؟ گفت نمىدانم! يك نفر از اينجا رد مىشد، به رفيق ما سلام كرد، او هم جواب سلام داد، بعد رفتند كه رفتند. يُحِبُّهُم و يُحِبّونَه. اين او را دوست داشت، او هم اين را، با هم قاطى شدند و رفتند.
□○آنهايى هم كه مىميرند همينطور مىشوند. با يكى سلام و عليك مىكنند، يُحِبُّهُم و يُحِبّونَه. خداحافظ! آن وقت شما مىگوييد، خدا رحمتش كند، رفت.
#یاعلی
□○ #طوباى_محبت
مجالس حاج محمّد اسماعيل دولابى
كتاب دوم، چاپ هشتم، مجلس دوم
صفحه ى٣٥-٣٤○□
@mohamad_hosein_tabatabaei
☑️شادی روح علامه طباطبایی(ره) #صلوات
@mohamad_hosein_tabatabaei
■●مراقبه و نماز ماه جمادىالثانی●■
■نمازی که در طول ماه جمادىالثانی یک بار باید انجام داد و زمان معیّنی هم ندارد. از آغاز این ماه تا پایان این ماه، چه روز و چه شب میتوان انجام داد.
■چهار رکعت نماز، که دو نماز دو رکعتی پی در پی است و پس از سلامِ دو رکعتِ اوّل، بلافاصله و بدون آنکه روی از قبله برگرداند و یا سخنی گوید، از جا بر میخیزد و تکبیره الاحرام دو رکعت دوّم را میگوید.
#کیفیّت_نماز_بدین_شکل_است:
#نماز_اوّل:
#رکعت_اوّل:
●سوره «حمد» ۱ مرتبه
●«آیه الکرسی»(تا هوالعلی العظیم) ۱ مرتبه
●سوره «قدر» ۲۵ مرتبه
#رکعت_دوّم:
●سوره «حمد» ۱ مرتبه
●سوره «تكاثر» ۱ مرتبه
●سوره «توحيد» ۲۵ مرتبه
#نماز_دوّم:
#رکعت_اوّل:
●سوره «حمد» ۱ مرتبه
●سوره «كافرون» ۱ مرتبه
●سوره «فلق» ۲۵ مرتبه
#رکعت_دوّم:
●سوره «حمد» ۱ مرتبه
●سوره «نصر» ۱ مرتبه
●سوره «ناس» ۲۵ مرتبه
#و_پس_از_سلام_نماز_دوّم_بگوید:
■سُبْحَانَ اللهِ وَ الْحَمْدُ لِلهِ وَ لا إِلَهَ إِلا اللهُ وَ اللهُ أَكْبَرُ ( ۷۰ مرتبه)
■اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ ( ۷۰ مرتبه)
■اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِلْمُؤْمِنِينَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ ( ۳ مرتبه)
■سپس سر به سجده نهاده و سه مرتبه بگويد:
■يَا حَيُّ يَا قَيُّومُ يَا ذَا الْجَلالِ وَ الْإِكْرَامِ يَا اللهُ يَا رَحْمَانُ يَا رَحيمُ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ
■سپس در همان سجده هر حاجتی كه دارد از خدا بخواهد.
■هر كه اين عمل را بجا آورد، خدا، خودش و مال و همسر و فرزندان و دين و دنيای او را تا سال آينده حفظ میكند و اگر در اين سال از دنيا برود بر حال شهادت رفته است، يعنى ثواب شهيدان را دارا میباشد.
#مراقبات_ماه_جمادیالثانی
@mohamad_hosein_tabatabaei